Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Huomenta.
Tulin vaan ilmoittaan että hengissä ollaan, vaikkakin hyvin niukasti... :/

Ei olo voi olla paskempi. Onneksi täällä ei tarvi puhua, sillä ääntä ei tulekaan. Ensiapuun soitin ja kymmenen maissa mennään. Tuskin sieltä mitään apua saa. Kärsittävä vaan. Mutta haluun että ees jonkinlainen lekuri arvioi tilanteen, kun eilinen th oli niin hälläväliän-oloinen.. Ja eihän sitä mitään mahda, jos ei millään pysty oloo helpottaan, sattuu vaan niin pirusti nielasta ja kun yskii niin tuntuu että taju lähtee. Tosi kiva vielä pojan kanssa olla, kun ihmettelee miksi en sano mitään. :( Ja kähisen vaan takas.

Onneksi mummo tulee hakee pojan yöksi, kun mun piti mennä työpaikan järkkäämään juhlaan, ihanan ruokapöydän ääreen...oikeen rentoutuun!! Niin tietty kaikki menee vituiksi! :kieh:

Huomenta täältäki! Eipä tuon kummasemmissa fiiliksissä olla täälläkä kuin edelliset mammat...

Ukko oli eilen ylläriviihteellä...tissutteli kotona ensin illan ja sit ryntäs tuohon lähikuppilaan (sano menevänsä kauppaan, mutta mitenkäs se sattuika että se kuppila sit kutsui kuitenki... prkl!). Mie sit soittelen kun tunti on menny että missähän sie luuraat (ihan kun en ois jo arvannu...)

Kohta sano tulevansa...00.30 tuli sit. Ja miehän en saa nukuttua ennen kuin ukko on turvallisesti ja yhtenä palana kotona. Sit se vielä tunnetusti kolisteli keittiössä kun piti syödä ja hiihteli pitikin kämppää kun ei malta rauhottua nukkumaan. Mie olin kyllä niin kierroksilla sit loppujen lopuks että en miekä meinannu saada unta vaikka ukko oliki jo nukkumassa myös. Kahteen asti suunnilleen sit pyörin sängyssä.

Sit alkaa viiden jälkeen tulla ukon työpuhelimeen jotain hälytyksiä tekstiviesteinä ja pikkumieski rupes itkahtelemaan. Kuuden aikaan miulla soi kello, eli vähän reilun kolme tuntia nukuin... Vittu joo...

Ja kello soi siks kun ollaan tänään menossa kaverin häihin. Vihkiminen on klo 14 ja pitää pikku-ukkeli saada hyvissä ajoin nukahtamaan päikkäreille että sit yhen maissa herätetään ja äkkiä jotain välipalaa ja vaatteet päälle ja menoks. Onneks on tässä samalla paikkakunnalla ne bileet.

Isäntä makas tietenki rapulassaan (kyllä seki aina osaa valita tuon päivän millon lähtee...). Mie hoitelin pikkumiehen aamutoimet ja ennen kasia lähettiin jo ulos. Käytiin pikkupyörällä 45 min. lenkki - semmonen pienen pojan väsytyslenkki. Sit hypättiin autoon ja karautettiin prismalle. Kattelin eilen pakastinta että alkaa lihaosasto olla melkosen vähissä ja nyt aamusta saatiinki sit kivasti päiväyslihoja -50%. Nyt on pakastin taas täynnä!

Matkalla syttyi bensavaloki ja mie taas ukon kirosin alimpaan helvettiin kun ei älyä tankata jos on tyhjä tankki! Ja sinne häihinki tänään mennään sit semmosella haipakalla että eipä siinä keretä enää missään tankilla pysähtyä. Mie oon tankannu elämäni aikana yhen kerran auton, mutta eihän se auttanu kun mennä testailemaan. Ihan hyvin sain tankin täyteen, tosin sitä bensaluukun korkkia en meinannu saada auki ensin.

Sitpä kotona laitoin ostokset kaappeihin ja huolsin pikkumiehen. Varasin kaikki vaatteet valmiiks ja pakkasin ukkelille varavaatteet reppuun ihan kaiken varalta. Etin korut ja kaikki valmiiks. Kohta laitan pikkumiehen unille ja kerkeen itekki semmosen 45 min. varmaan nukkua ennen kun pitää nousta sit tukkaa ja naamaa sipistelemään.

ARGGGHHHH! Kyllä on hermo kireellä! Ja just eilen oli vielä ukon kans puhetta että kun miulla rupeaa tätä selkää särkemään tosi nopeasti että on varmaan pitkä päivä olla häissä iltaan saakka. Tuumas vielä että miulle pitäs järjestää sit enenmmän lepoaikaa. No niinpä tosiaan järjesti - 45 minuuttia tälle päivälle!

Arvatkaas neidit ja rouvat kuka meillä hoitaa muksun huomenna?!? Kysynpä prkl vaan!!! :kieh: :kieh: :kieh: (Vinkki: en mie ainaka! ;) )

Sori ja kiitos purkauksesta! :)

Anzkuli ja Veikka 25+2

Lievää kireyttä ilmassa havaittavissa täällä (kin :kieh: ). Pohdiskelen, saapuukohan mieheni takaisin Suomeen maanantaina vaiko vasta perjantaina. Voisin haluta tuuletella päätäni jossain välillä ihan yksin, ilman muksuja.

Öiset pohjekrampit ovat tuskaa!!! Ja kun kramppaa pohkeesta jokaiseen varpaaseen saakka, on keinot vähissä: mihin suuntaan sitä jalkaa pakottaisi? Magnesiumia vetelen ja vettä yli 3l päivässä, silti |O !

Meillä pienemmät lapset eilen keskustelivat vakavaan sävyyn (lue: kinastelivat kiivaasti), kuka saa hoitaa tulevaa vauvaa eniten :eek: Kuka saa heiluttaa hyppykiikkua (en edes muista, onko sitä vielä jäljellä, tuskinpa), kuka kantaa ja nukuttaa. Tulemme elämään mielenkiintoisia aikoja =)

Nyt on kyllä Suomen yllä tähdet jotenkin hullusti, kun kaikilla kremppaa ja huonoa mieltä! Jaksamista ja voimia, koittakaa lepäillä ja kerätä positiivista mieltä Hari Mao, Helmi, Anzkuli ja Jamias! Vaikka helppo kai se on sanoo kun itsellä vielä ei oo yhtään lasta pyörimässä jaloissa ja mieskin on helppohoitosta sorttia.

Taidampa lähtee leipomosta hakeen aamupalaa ja puistoon lukeen kirjaa B) Tääl on vaan kauhee helle yli +30 ja se vetää vähän veteläks. Päivisin on vaikee tehdä mitään järkevää kotosalla.

Maotao ja Vempula 24+4

No Maotao, nyt kyllä herätit :flower: Eihän tässä (minulla) mitään hätää, huolta ja murhetta ole -ihan turhaan marisin!
Ja kun vielä itse aina ystävilleni olen toitottamaassa, että asenne ratkaisee... :D
Kiitos. Ja kyllä se tästä :saint:
Mitä kirjaa pitelet kädessäsi?

Helteistä huomenta!

helmille , pikaista paranemista!

Täällä onkin nyt monella kireät oltavat.
Täytyy munkin jatkaa valitusvirttä...

Noista jalkakrampeista..Mullakun on ollut yöllä ja päivälläkin aivan sairas kipu vasemmassa pohkeessa, ei kramppi, vaan niinku kipu ja se jalka menee yöllä ihan kylmäksi ja tunnottomaksi ja jouduin hakee jopa lämpöset villasukat näillä helteillä. Tästä kun sanoin lääkärissä, niin luulivat tietty heti, että mulla on tromboosi jalassa :eek: ja lähettivät ensiapuun.
Ottivat siellä kaikenmaailman verikokeet ja ultrasivat jalan ylhäältä alas asti, eihän siellä mitään tukosta ollut. Mutta sanoivat, että tää on normaalia hermokipua raskausaikana, kun kohtu painaa tuonne hermoon ja menee koko jalka ihan tunnottomaksi. Nukun meinaan vaan kyljellä ja huomasinkin nyt, et sillä kyljellä millä nukun, ni se jalka vaivaa. Selälläänkään ei pysty nukkumaan. Hermot alkaa olla aika riekaleina, kun ei saa yöllä nukuttua..Ja nyt kun pitäis jo kerätä vähän unta varastoon, että jaksaa sitä univajetta vauvan kanssa.

Kuunkulta ja poitsu rv 25 tasan( vielä 3 viikkoa, niin pikkuisella on yli 90 % mahdollisuus selvitä )

Löysin tämän tilaston tästä mun raskauskirjasta. Ruotsalainen tilasto vuosilta 1991-2000.
Pitääköhän tää HariMao vielä paikkansa, vai onko nykyään vielä paremmat mahikset pikkuisilla?

23> 44%
24> 63 %
25> 73 %
26> 81 %
27> 88%
28> yli 90%

Helteistä huomenta vaan!! Meinaa flunssaa pukata ja huonosti nukuin yön kun hiki virtas, hyvä ettei sänky lainehtinu :D
Onko täällä ketään muita pohjois-suomesta kuin minä vaan??
Pitääpä tästä lähteä ulos nautiskelemaan mansikoista mitä ukkeli toi töistä tullessa :p Yrittäkäähän jaksella helteestä huolimatta ja muistakaa juoda vettä tarpeeksi!! B)

Rv 24+6 (huomenna taas viikot vaihtuu, nopeasti menee aika)

Terveisiä auringonpaisteesta B)
Huh huh, nyt on otettu vähän väriä pintaan :whistle: Suihkussa oli pakko käydä, niin hikinen olo sekä siihen vielä aurinkorasvat päälle... Mukavasti viilensi oloa =)

Ompas täällä monella mukavia aamun aloituksia ollut :hug:

Me käytiin joskus 10 aikaan kaupungissa, pakko oli ostaa tytön jalkoihin jotain rasvaa. Polvitaipeet ihan punaiset :( Isällään on vähän huono iho, liekö siltä sitten perinyt. Samalla apteekkireissulla ostin lasten aurinkorasvaa, ei tuota saa pidettyä mitenkään poissa paisteesta. Eikä viitti tukehduttaa toista pitkähihaisiin tälläsillä ilmoilla joten katsoin paremmaksi rasvan hommata varalle. Ompahan siitä ainakin ensikesälle, ei tunnu niin pahalta hintakaan :D

Päinvastoin kuin joillakin, mä olen saanut yllättävän hyvin yöni nukuttua! Neitikään ei herännyt viime yönä kertaakaan, joten kahdeksan aikaan itse heräsin ja kohta kuului typyn huoneesta huutelu ja kolina :p

Ukko on laittamassa etupihalla auton ruosteläiskiä.. Jospa ei koko päivää siihen menis, kun huomenna menee tekemään ylimääräisen työvuoron (ois siis muuten vapaapäivä ). Ihan kiva jos saisin itse vähän omaa aikaakin kun kerrankin koko päivän on mies kotona. Tosin parhaillaan saan juuri tehdä mitä huvittaa kun neiti nukkuu :whistle: Et valiti valiti vaan ihan turhasta :saint:

Hirveesti tekis mieli suolaista, mut jalkoja turvottaa jo ihan tarpeeks :headwall: Kivasti eilenkin jäi nurmikolta heinien kiemurat jalkoihin kun istuin uima-altaan vierellä :LOL:

Uusi masukuvakin pitäis ottaa, tänään jo 26 täynnä :heart: Kunhan tässä ennättää...

Luminka

Moikka!
Mä sitten päätin että tänään lähden sinne työpaikan kustantamaan illanviettoon, vaikka pää kainalossa. =) Kun kerran lekurikin totesi "tää on tällästä mitä nyt on liikkeellä..flunssaa" :headwall: Ja panadolin 1g:sta laittoi reseptin, sellasen otin sitten päivällä, niin johan auttoi niin että pystyi puhuun ja syömään. Nyt alkaa vaikutus hiipuun, niin otan yhden ennen iltaa.

Tuskin kauaa olen, mutta syömässä käyn ainakin. Ja sitten kun on tuossa ihan 500metrin päässä, niin ei oo paha matka. Poika jäi äsken mummolaan. Kävin ostaan paketin triojädee, se tuntuu sopivan mun kurkulle.

On kanssa niin tuskasen kuuma (tiiän ettei sopis nyt valittaa, mutta...) Yöt ollut meillä kauheen levottomia ja hikisiä ja yskäsiä..

Mutta jos tämä taas tästä iloksi muuttuis. =)

Helmi ja Aapeli 26 :heart:

ps. huvitti hieman lääkärissä, kun nuorehko naislääkäri alkoi määrään lääkkeitä, niin tokaisi "ja raskaanahan sinä et ole..." Siis häh!! Kuin se ei varmaan kattonut muhun päin ollenkaan :LOL:

Tanjuskalle terveisiä, täällä on toinen pohjoisesta päin! :attn:

:hug: teille joiden päivä oli alkanut huonosti, jospa se nyt iltaa kohden paranee!
Helmille mukavaa iltaa! =)

Omaa napaa sen verran, et neuvola oli pari viikkoa sitten ja kaikki ihan ok. Mut supistelut vaivaaa täälläkin, sekä kotona että töissä. Täytyy vaan ottaa iisisti ja muistaa levähdellä. Tämä raskaus on kuitenkin sujunut vähän niinkuin itsestään, vaan eikö sitä enää kolmatta "jaksa" sillain touhottaa tai joka juttua miettiä... Onko muut huomannut samaa? siis te joilla on jo useempi ennestään? Meillä siis kolmatta odotellaan!

Äitiyspakkausta täälläkin odotellaan... jospas sen kohta saisin!!

Maitooo ja pieni 25plus3? (meniköhän oikein...)

Me ollaan kappas, kappas oltu taas mökkeilemässä, mä tulin eilen tytön kaa kotia ja pojattulee tänää iltasella, tulin jo eilen leipomaan kun huomenna on tytön 2-v synttärit.
Ihan ku muuten ei ois kuuma ja tuskasta ni tänäänkinonkoko päivän hella huutanu päällä ja tyttö sohlannu (anteeksi, leiponut :whistle: ) mukana, vielä ois kaikki suolaset tekemättä, mutta nyt on huokastava....

kaikille kolotuksista ja unettomista öistä kärsiville jaksuja ite lukeudun myös siihen joukkoon, yöllä ei voi ees asentoa vaihtaa kun sattuu nin pirusti toiselle puolelle lonkkaa/kankkua et ihan meinaa itku tulla ja muutenkin liitoskivut on taas huipussaan ja tää ihanan turvotus :headwall:

Red Dragon no melkein sulla on sama sf mitta ku mullakin, mulla oli sen 27, kiva kun on muitakin joilla on näillä viikoilla melkein samat lukemat :D

Kai se olis mentävä siivoomaan keittiötä että pääsisi tekemään suolasia piirakoita ja sit pääsis rauhottumaan, parin tunnin päästä pitäs mies ja pojukin tulla kotia.

Tulentyttö ja kipinä 26+4 :heart:

Hellurei & hellät tunteet! :wave:

Tultiin vähä aikaa sitten mökiltä. Ihana ilma pitkästä aikaa. Ukko vaihtoi autoon tulpat.. Ei ihan niin yksinkertaista ollut, ku o V6-kone alla, mutta sai kuin saikin vaihdettuu. Mikä yllätti: Ei kironnu ja ollu niin pahalla päällä, ku olisin luullut olevan aika pahalla päällä.. Ja bensankulutuskin pieneni. Hyvä niin! Venakopan tiivisteet ois sitten seuraavana vuorossa. Piti jo tänään vaihtaa, mutta päätti, että vaihtaa tulpat eka.

Mie sain housujen toisenkin lahkeen valmiiksi ja olen nytten sitten neulomassa vyötäröä.. Kohta ois housutkin valmiit :D. Mutta ihanaa, kun aurinko paistoi. Jospa ois vähän väriäkin tarttunut! Sen näkee sitten, kun meen suihkuun.

Huomenna, jos vaikka laittais tyttöjen huoneen siistiksi.. Kun sais neidit jonnekin hoitoon six aikaa.

Mutta nyt jatkamaan! :wave:

Red Dragon + Nuppu 25+6 :heart:

Tulentyttö: Luulin, että ois isompikin, mutta oisko siinäkin syynsä, kun aika oli aamulla.. Ja en ollut pahemmin kerennyt syödä. Päivemmällä on jo ihan mieletön maha :D

Heissan!
Kuunkulta, meillä on jollakin koulutuspäivillä ollut juttua noista "selviytymisluvuista" ja muistelisin että tuota luokkaa ne suurinpiirtein ovat. Tietysti lähtökohta on se mikä ratkaisee. kuinka nopeasti hoito saadaan aloitettua, kuinka pian vauva saa surfaktantin, miten lämmönhukka on otettu huomioon, kuinka pian saadaan intuboitua tms. Mutta jos sinulla nyt 25 viikkoa niin mahkut on jo todella hyvät!

Täällä on ihan ällöttävän kuuma! Mä vihaan hellettä, en tykkää muutenkaan auringosta mutta nyt sitten vielä alkaa supistamaan. Olin poikien kanssa uimarannalla, istuin ihan vaan penkillä mutta silti otti koville. Matkaa rantaan on ehkä 300-400 metriä mutta oisittepa kuullut sitä puuskutusta. Ihan kun maratonin olis juossut. Ei kiva. Tulispa jo syksy...

Meidän esikolla on ollut tänään varsin vahinkotäyteinen päivä. Pojat olivat aamusta pihalla ja mitä lie leikkineet mutta esikko tuli kotiin kämmen ja kyynerpää sekä polvi auki. Tehtiin hieman paikkauksia. No siitä parin tunnin päästä mies ja pojat lähtivät koiran kanssa kauppaan ja esikko oli halunnut taluttaa koiraa (saksanpaimenkoira). Hän kun on vakuuttanut että on tarpeeksi iso että osaa itse taluttaa. No, eipä koiran paljon tarvinnut nykästä kun tulivat kotiin toinen polvi ja kyynerpää sekä kylki auki. Poikaparka oli ihan vuorattu laastareilla ja siteillä. Reppana. Nyt se on koko päivän ollut ihan maansa myynyt, valittaa että ei osaa enää mitään ym. Hmm... esidebis? Ollaan koko päivä sitten yritetty piristää reppanaa.

Nyt kutsuu sauna. Tai siis minä en mene löylyyn, saa mies ja pojat hoitaa sen puolen. Eli huomisiin mammat!

Hm ja vilkkaat papuset 24+2

maitooo: Samma här, raskaus tuntuu hoituvan siinä sivussa =) Välillä pitää kyllä ihan pysähtyä tunnustelemaan vauvelin mylläämistä, ja koittaa painaa tiukasti mieleen että edes jotain kivaa jää mieleen tästä raskaudesta =)

Taisi tämä lämmin sää ottaa vähän voimille :/ Väsy olo koko loppupäivän ollut ja muutenkin raihnainen. Onneks mies sai auton laitettua siinä viiden maissa valmiiks niin oli täällä sit tyttöä kattomassa. Sisälle kun tuli, molemmat naiset oli kiukkuisia ja väsyneitä :kieh: Mua supisti ja selkä muutenkin kipeä, oli kuuma ja tyttö vaan koitti koko ajan kiivetä mun mahan päälle ja kiukkuili siihen lisäksi vielä :snotty:

Nyt neiti tunnin jo nukkunut, ukon kanssa grillattiin makkarat ja siinä lisänä oli tomaatti-sipulisalaattia sekä ruisleipää. Ja herkkua oli :p
Ärsyttää vaan välillä kun ei meinata tehdä iltaisin muuta kuin olla molemmat omilla koneillaan tai sit toinen saattaa kattoo töllöö...
Mitä te teette miehenne kanssa iltaisin kun olette kahdestaan, muutakin kuin sitä ;)

Kun tuo ei ole muutenkaan innokas puhumaan, eikä sitä kiinnosta mitkään lasten vaatteet, tuleva aika 3kk:n kuluttua ym.. Ja musta ois niin kiva ajatella ja mietiskellä millaista tulee mahdollisesti olemaan kahden lapsen kanssa =)
Seksihalutkin on olleet vähissä, en tiedä miks... No, sitä se tulee vielä olemaan loppua kohden, ainakin esikoista odottaessa!
Eikä vauvan syntymän jälkeenkään kovin onnistu, ja vaikka tekis mieli niin uni vie voiton iltaisin! |O Mut aikansa kutakin...

Pitkästä aikaa käytiin kaikki saunassa. Miehen iltavuoroviikolla en oo nyt jaksanu ittelleni saunaa lämmittää. Ja kun oli ihan mieletön sähkön kulutus viime vuoden ajalta niin parempi vähän säästää :whistle:

Luminka...

Ai niin, masukuva piti uusia, mut en taida jaksaa enää kuvaamaan.. Jos huomenna sitten!

Mitä te teette miehenne kanssa iltaisin kun olette kahdestaan, muutakin kuin sitä

Me emme ole miehen kanssa kahdestaan :kieh: . Oikeasti, hän rakentaa taloamme, kun ei ole päivätöissä -ja reissaa sitten työn puolesta, kuten tällähetkellä. Joten eipä tehdä edes sitä useinkaan, vaikka mieleni minun tekevi... :D

maitooon kysymykseen: tavallaan raskaus ja tulevan vauvan ajatteleminen on tuttujuttu, mutta toisaalta koen tässä kypsässä iässäni (olen jo kolmekymppinen ;) ) ja aiemman "lapset ovat nyt taatusti tässä" -päätösteni vuoksi tämän raskauteni nyt aivan uudeksi ja ihmeelliseksi -kiinitän kaikkeen huomiota (sellaista huolettomampaa huomiota pääsääntöisesti) enemmän kuin aiemmin. Hommaan vaikuttanee sekin, että tämä on viidestä raskaudestani ensimmäinen, jossa tahdon kiinnittää huomiota omaan kroppaani ja siihen, ettei minulle tulisi raskauskiloja ihan monia kymmeniä.

Ookkei, täällä taas :whistle:

Laitoin jo koneen kiinni tylsistyneenä ja menin sitten kattelemaan vaatehuoneen sisältöä. Kaivoin esille esikoisen odotusajalta jääneitä housuja ja kauhistukseksi huomasin että nehän alkavat sopia :eek: Eli persuus on alkanut ottamaan lisäleveyttä. Painoin siis enemmän silloin mitä nyt (6kg). No, ei se maailma tähän kaadu, väkisinkin sitä tulee (ja varsinkin meikäläisen syömähimoilla :ashamed: )....
Pesuun menee siis jopa 4. housut! Ja silloin kun ajatteli että on hyvä kun menee seuraavassakin raskaudessa. Mut nää kaikki on paljon paksumpia eikä niitä voi pitää lämpimillä ilmoilla. Joten syksylle valmiiksi pesaisen, haisivat aika tunkkaiselle. Ja siis nuo kaikki olivat vielä jokin aikaa sitten liian suuria joka puolelta.

Siinä samalla sitten otin mahastani kuvan, rv26+0 :heart:

Illalla oli tosi malttamaton olo, toivoin että vauva ois jo syntynyt. Mutta sitten kun sovittelin vaatteita, en haluakaan vielä masusta luopua. Paljon kivempi se on pallerona kuin löllerönä :LOL: :D

Luminka

Myöhäisiltaa...

Täällä ollaan ja nautitaan mykkänä olosta. =) Pakko oli sitten raahautua sinne pippaloihin ja nyt tulin kotiin. Ihan kivaa oli, mutta ei silleen nauttinut kun ei voinut kunnolla puhua. Tai jo suun avaaminen kun tuntuu sattuva.

Nyt imeskelen 3. tai 4. rasiallista mynthoneita ja juon mustaherukkamehu (kuumaa)..ja sitten untenmaille.

Helmi

Parempaa huomenta! :)

Olipas pitkä päivä eilen. Yhen jälkeen siis startattiin sinne häihin. Mie tykkäsin tosi paljon siitä mekosta. Miulla on yleensä aina "jottain vikkaa" juhlavaatteissa, että en niistä sit lähdön hetkellä tykkääkkä, mutta nyt oli kerranki semmonen olo, että on nätit vaatteet päällä. :) Meikit ja tukatki onnistu - kerranki! Ja isännät oli myös komeana!

Häät oli tosi ihanat! Todella hyvin järjestetyt ja ohjatut. Sopivasti oli huumoria, mutta ei yleisön höykytystä kaiken maailman leikkieihin. Semmoset tyylikkäät häät. Ruoka oli tosi hyvää ja kiltisti syötiin! :whistle: Sää oli ihana ja paikka oli semmonen luonnonkaunis vanha huvila ja pihapiiri ihan tässä keskustan tuntumassa. Oli lapsen kannalta ihan paikka että sai ukkeli juoksennella pitkin pihoja ja purkaa energiaa. Malttoi sit hänkin istua ruokapöydässä ja olla rauhassaki välillä. Lelujaki oli muksuille varattu. Isi vahti ja viihdytti poikaa ja mie sain sit nauttia häätunnelmasta rauhassa ja valokuvata.

Se oli kans yllätys että jaksoin olla. Selkää ei ruvennu särkemään (siellä oli tosi hyvät tuolit!) ja unetus iski vasta sit kotona. Tultiin kotiin jo heti häävalssin jälkeen ennen kaheksaa, ei kerinny pikkumieskä mennä yliväsyneeks! Ei tarvinnu houkutella nukkumaan, simahti heti iltasadun jälkeen. Ja nukkui koko yön hyvin, kerran kävin laittamassa peittoa päälle. Isi nous pojan kans aamulla, mutta tulivat vielä köllöttelemään meidän sänkyyn. Kohta lähtevät ulos ja mie saan jäädä kotiin!!!! Jee!!!!

Nukkumisesta on ollu puhetta. Mie saan nukuttua tosi hyvin, ei vielä vaivaa yöllä mikään. Paitsi jos tuo pikkumies herättelee. Nyt on kyllä hänkin nukkunu kohta parisen viikkoa tosi rauhallisesti. Ja vaikka heräisinki niin saan taas unen päästä kiinni ihan hyvin. Mutta muistan kyllä esikoisen ajalta miten hankalaa oli loppuajasta kääntää kylkeä - kierimällä menin pitkin sänkyä! :D - sitä odotellessa siis -

Mekään ei miehen kans kans mitään ihmeitä tehä yhessä. No tuo esikoinen pyörii illan siinä meidän seurana. Koko perheellä saatetaan käydä jossain ulkoilemassa tai kylättelemässä. Pikkumies käy nukkumaan ysiltä ja mie yleensä 21.30. Eipä siinä jää aikaa kun "pakollisille parisuhdejumpille" - ei oo hirveesti haluja täälläkä... :|

Mie kovasti oon mietiskellu edelleen sitä raskausmyrkytystä. Kuuluuko niihin oireisiin aina korkea verenpaine? Mie kävin eilen isän verenpainemittarin lainaan. Mittailin eilen illalla väsyneenä paineita, mutta ei ne sillonka ollu kuin alle 70/alle 120 eli ihan hyvät - pulssi tosin oli korkee - 91. Tänä aamuna mittasin pötköllään ennen sängystä nousemista 55/101 eli ei ainaka koholla oo, pulssiki oli nyt vaan 61. Eli voinko nyt sit huokasta helpotuksesta...?!? Neuvolaanki on vielä 1,5 viikkoa aikaa. Ja sitä piti kans kysyä, että jos epäilen jotain oireita, niin miten nopeesti se tila voi sit paheta, että miten pitkään voi ootella ennen kuin menee sit tutkituttamaan tarkemmin? Ja voinko sitä tosiaan tarkkailla sit ihan tuolla verenpainemittarilla kotona? Tämmösiä huolia... :)

Anzkuli ja Veikka 25+3

MUOKS: pikkumies tuossa lompsutteli isin juhlakengillä ja muris mahottomasti, sanoi olevansa isi! :LOL: Oisin ottanu valokuvan niin heitti kengät nurkkaan ja totes että en mie ookka isi... :heart:

Anzkuli: Tässä on linkki, jossa on jonkin verran tietoa raskausmyrkytyksestä:
http://www.vau.fi/templates/Article____78957.aspx

Kyllä verenpaine on koholla, jos on epäily myrkytyksestä. Alapaine pahin. Ja sitten on sellaisia näköhäiriöitä ja virtsaaminen tekee vaikeaa, jos valkuaista on paljon virtsassa. Päänsärkyä jatkuvasti jne.

Me iltaisin katsotaan elokuvia, pelataan pokeria ja ollaan vaan. Joskus oon niin väsynyt, etten jaksa yhtään mitää tehä, vaan meen suoraan nukkumaan.

Kyl mie saan yöt hyvin nukuttua. Ei oo mitään ongelmia, ainakaan vielä :D

Red Dragon & Nuppu 26+0 :heart:

Anzkuli, nyt uskot RD:n sanaan ja heitätoitis myrkytyshuolet romukoppaan ---tämä on käsky!

Nautikaa öistänne!!! Minulla hormonit tekevät sitä, että heräilen jatkuvasti (ja nukkumaan kömmin vasta 01.30 :ashamed: )... lompsin pitkin kämppäämme, odotan sanomalehteä...syön..., aamuisin olen aikas karmean kiukkuinen.

Josko tänään jaksaisi mennä lasten kanssa uiskentelemaan. Siellä hiekalla on vain tylsää ja tukala (suonikohjujen vuoksi kireää) istuskella. Valivali :kieh:

Mukavaa päivää jokaiselle!

Helou pitkästä aikaa!

Monta sivua taas oli tekstiä luettavana ja nyt kun loppuun pääsin, niin en muista mistä olikaan keskusteltu :ashamed: :D

Nukkumisesta oli ainakin juttua... mulla yöt menee suht hyvin, paitsi pari kertaa joutuu yleensä pissalla käymään. Ennen nukuin aina selällään, mutta nyt ei pysty, tuntuu että vauva valuu kurkkuun :whistle: . Eli jommalla kummalla kyljellä pitää sitten maata ja sitten puutuu lonkat ja kääntyminen on täälläkin vaikeaa. Ja nämä helteet :kieh: ... Eli ei ne mun yöt taida kovin hyvin mennäkään, kun kamala valitus tästä tuli :D . Mitähän parin kuukauden päästä...

Miehen kanssa meillä on iltojen touhut aika samalla mallilla kuin muillakin. Nyt lomalla on tullut vietettyä enemmän aikaa (ja laatuaikaa ;) ) yhdessä, mutta arkena me ollaan molemmat iltaisin niin puolikuolleita, että tärkeimmät kuulumiset vaihdetaan, katellaan telkkua ja siinäpä se aika pitkälti onkin. Makuuhuoneakrobatiaa pääsee harrastamaan aina vasta sitten kun tuo poju on unten mailla eli aika myöhään. Meillä onneksi isovanhemmat ottaa poitsua useinkin yökylään, joten saadaan kyllä sitä kahdenkeskistä aikaakin aina tarvittaessa.

Huomenna olisi sitten karu arki edessä... töihin!! |O . Saa nähdä miten sitä jaksaa, aika paljon joutuu olemaan jaloillaan ja liikkeessä ja vielä jos nämä helteet jatkuu :| . Mutta täytyy yrittää sen verran kun jaksaa, yli sietokyvyn en kyllä ala itseäni repimään vaan sitten se on saikun paikka. Mutta äitiysloman alkuun on enää pari kuukautta :eek: , aika on kyllä mennyt hurjan nopsaan!

Tsemppiä ja parempia vointeja sairaslomalaisille ja muuten vain "sairaille"! :D

Anzkuli: Tosiaan, sun ei kannata ruveta hirveästi miettii oireita. Koska mitä enemmän rupeaa ajattelee, ni sitä enemmän niitä alkaa sit tulemaan, vaikka oikeasti ei niitä olisikaan.
Mutta nyt vain lepäilet ja nautit raskaana olosta :D. :hug:

Täällä sitä ollaan vieläkin huonommassa kunnossa kuin eilen :( Nyt rähmii silmätkin ja punoittaa, että kun ei vielä ollut tarpeeksi kipee, niin silmätkin sitten tulehtui!! :headwall:

Mä en jaksa.

Onneksi poika vielä mummolassa, miten ihmeessä jaksan laittaa ruoat ym..
Ja onneksi mies tulee illalla, mutta huomenna sillä jo työpäivä.

Yhteistyössä