Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Luce: meilläki on ukko äitinsä passaama... miun on pitäny sit hieman koulia... :LOL: Meillä on ihan sama, että miun pitää sanoa aina mitä pitäs tehdä, sit yleensä kyllä tapahtuu. Mutta joskus on vaan helpompi tehä ite kuin olla aina komentamassa (niin, ja sit huokailla ja marmattaa täällä... :whistle: )

Täällä on edelleen ihana kesäsää! Oltiin 2 tuntia puistossa, muksut leikkivät ja mammat juorusivat penkillä. Oikein rentouttava aamu oli! :)
 
Anzkuli: Mäkin jouduin myös tekee omat laput synnytyssairaalaa varten. Ei kait ne kaikki tiedot vissiin sinne asti mene. Samoin kun kävin siellä ultrassa, piti allekirjoittaa paperi et saa luovuttaa tiedot neuvolaan... Synnäri siis tuossa toiselal kunnalla.
Tuo oli hyvä kyllä toi parisuhdejumppa :LOL:

Sanse: Ihana kuva pikkuisesta :heart: Mä sain jotain 6 kuvaa joissa aina vaan pää näkyy :D

Kiinalainen raskauskalenteri näyttää et ois poika, eli ei toimi mun kohdalla!

Yamini: Pakkauksen saapuminen riippuu vähän paikkakunnasta, pienemmilla kunnilla asuvat saavat yleensä nopeammin. Mä sain toissa keväänä noin viikossa!

Nyt kun täällä on ollut paljon keskustelua miehistä, kuinka moni myöntää pärjäävänsä paremmin ilman ja moniko haluaa pysyä yhdessä "pikkuvioista" huolimatta?

Mä taidan kuulua tuohon jälkimmäiseen joukkoon. Välillä tietty molemmilla pinna kiristyy toista kohtaan, mut sanotaan et 80-90% ajasta ollaan ihan sujut =) Sen olen kyllä huomannut että jos on useammin seksiä, on myös sellaista toisen pusuttelua, hipeltelyä ym. ilmassa. Ja kun seksiä on harvemmin (n.2vk edellisestä ), ollaan myös paljon kaukaisempia. Esim. toinen istuu sohvan toisessa nurkassa ym! Et kaipa se meillä vaikuttaa siihen...

Jaahas, täällä taas jyrisee ukkonen! Moneskohan päivä jo menossa. Välillä siis paistaa aurinko, sit sataa vettä ja ukostaa ja taas hyvä ilma! Koittais jo päättää... :kieh:

Juu, eilen oli siis kunnon tehoenergia päinä, tänään se sit kostautui heti aamusta. Nukutti niin vietävästi sekä alaselkään ja pehvaan vihloi! Käväistiin tuossa kirpparikeirroksella (ei mittän jälleen löytynyt) sekä kaupassa. Nyt sit oli ok, kai tarvii vähän liikkua et auttaa!

Tänään tulee mun äiti ja sisko käymään. Ovatkin molempien äidit käyneet tässä tosi usein viimeaikoina! Oman äidin vierailut kyllä jaksaa, mut anopin ei niinkään :whistle:

Jos tässä vähän paikkoja siistisi, keittiö kuin pommin jäljiltä :headwall: Ja vielä eilen täällä oli niiin ihanan siistiä :snotty:

Luminka ja neitonen 22+4
 
Luminka: mäkin kuulun tuohon jälkimmäiseen ja ihan saamaa mieltä olen myös tuosta seksi hommasta. Jos sitä on usein niin ollaan paljon läheisempi mut jos sitä on harvoin niin jotenkin ollaan "kaukana" toisistamme.
Olitkos sinä jostain tästä Kuopion läheltä vai ihan Kuopiosta? miten mulle jääny semmone mielikuva.

keiju ja jäbä 22+0
 
RD: Meil oli sama ongelma lasten nukkumaan menossa ku olivat samassa huoneessa. Joutu tsiljoona kertaa käydä komentaa ja silti aina pompittii sängyst, heiteltii tavaroi jne.. mut sit ku laitettii omat huoneet ja siirrettii oma sänky olkkarii ni illat on ollu rauhallisii. Kyllähä sitä nyt kysellää juotavaa ja on pissahätä jne mut tosi vähäsesti kyllä ja nukahtamine tapahtuu yleensä alle puolen tunnin :)

Meil on aina sunnuntaisin viikkosiivous ja yhes se tehää, mies imuroi ja pesee lattiat, mä katon pöydät ja pyyhin pölyt. Mies viikkaa pyykit ja mä vien ne kaappiin. Aina kaikki menee samal taval, siit o tullu vaa tapa. Hän kun ei vie pyykkei kaappii ku ne o aina vääräl hyllyl ja mä saan viiä ne oikeille paikoille :D Enkä anna kauheest pestä pyykkii ku o tummat ja vaaleet sekasi ku se pesee.
 
Terveisiä ultrasta!

Sain pyllistyskuvan mukaan, jossa poitsu näyttää pippeliä :) Nyt se sitten varmistui, että varmasti on poika. Ei meinannut aluksi millään näyttää, piti vaan jalkoja supussa ja napanuoraa välissä, mut sitten ultrauksen lopuksi tuli mahtava pyllistys ja haarojen levitys :D
Gynekin oli riemuissaan, kun noin komiasti meille esitteli :LOL:
Kovasti liikkui ultratessa ja kyllähän siitä ruudulta aika hyvin näki kaikki yksityiskohtia, vaikka tuo 2 D oli. Tää tän päivänen oli siis se normaali ultraus joka tehdään 19-22 viikoilla. Kaikki mitat ja kaikki oli ok. Maanantaina menen sitten siihen erikoisultraukseen, missä tutkitaan tarkemmin kaikki elimet ja samalla tehdään luultavasti se 4 D ultrauskin.

sf-mitta oli 16 ja sanoivat et ihan normaali. Ja paino 60,3 eli reilut pari kiloa on tullut lisää.
Tuohon alhaiseen verenpaineeseen saan nyt jotain tippoja. Nyt se oli kyllä mitatessa vähän noussut 110/60, mut ne tipat on hyviä jos meinaa tulla taas semmoinen pyörtymiskohtaus.

Kuunkulta ja poitsu rv 21+4
 
En ole vielä edes ehtinyt kirjoittamaan tähän uuteen pinoon! Uskomatonta että on jo heinäkuu, kohtahan ollaan jo viimeisellä kolmanneksella!!!

Meillä on mennyt taas paremmin miehen kanssa. Huvittavaa kun maanantai iltana kun mökötin se kysyi että mikä mulla on nyt muka vialla, hänhän se masentunut oli... niin kuin ei muka vaikuttais muhun!! Mutta saatiin sit puhuttua eilen ja tänään asiat oli jo paljon paremmin. En mä kyllä ilman osais olla ja elää, vaikka välillä menee hermot täysin niin kyllä me silti toisiamme rakastetaan, sitä vaan on välillä vaikeampi näyttää.

Sen kyllä kans huomaan että toi mitä Luminka ja Keiju kirjoitti seksistä ja läheisyydestä on ehdottomasti totta.
Oletteko koskaan kuulleet puhuttavan rakkauskielistä? Niin kuin että eri ihmisillä on eri rakkauskielet, kellä sellaiset palveluteot, toisilla laatuaika, toisilla sanat, tosilla kosketus yms. Eli että eri ihmiset kokee olevansa rakastettuja eri asioiden kautta.
No mulla se on ehdottomasti läheisyys ja kosketus, jos se puuttuu tulee aina sellainen olo että musta ei välitetä... siksi kai menee asiat vielä paljon vaikeammaksi silloin kun mies on etäinen. Mun on vielä vaikea puhua siitä, kun haluaisin sen olevan luonnollista, ei niin että tarttis asiasta mainita. Mutta pakkohan asioista on puhua kun vaan ollaan erilaisia ja tarpeet on erilaiset eikä toinen vaan aina tajua mitä toinen tarvii... mun mies esim. todella helposti tekee kotihommia, mutta välillä se vaan ärsyttää mua, tulee sellainen olo että en mä sun palveluja halua, vaan hellyyttä... Tiedän että siskoni taas aina kaipaa sitä että mies tekis enemmän kotona ja ei välitä niin paljon fyysisestä läheisyydestä.


Sit mulla olis kysymys niille joilla on aikaisempia raskauksia. Nimittäin onko teidän mielestä niin että pojat potkivat kohdussa enemmän kuin tytöt??
Mua oikein ÄRSYTTÄÄ kun mehän ollaan pidetty toi vauvan sukupuoli salaisuutena (tän palstan ulkopuolella =) ) ja joka kerta kun puhun puhelimessa vanhempieni kanssa he viittaavat jotain että vauva on VARMASTI poika. ARGH :kieh: ihan niin kuin toivoisivat sen olevan poika mutta kun onkin tyttö!!! Viimeksi äiti eilen kommentoi kun kerroin miten paljon vauva potkii, että "varmasti se on sitten poika kun minulla pojat olivat vilkkaita ja tytöt ei" melkein paljastin että EIPÄS OLE kun ärsytti se että aina sanovat sen olevan poika (heillä jo kaksi tyttö-lasten lasta, siksi toivovat tästä poikaa...)

Mutta siis onko se ylensä noin että pojat ovat vilkkaampia jo ennen syntymää?? Tämä pikkuinen kun nimittäin riehuu aika lailla vaikka tytöksi sanottiin ultrassa.
 


tässä meidän pikkuinen tyttö!
Ja sit vähän mahakuvia... ensimmäinen pienen pieni maha on jostain viikolta 13-14 muistaakseni, toinen ehkä viikolta 18 ja viimeisin (ei tosin ihan sivusta joten maha näyttää musta pienemmältä kuvassa kuin livenä) on viikolta 20







Hui vein melkein koko sivun tilaa!!!
 
Apua miten ihana kuva tyttösestä manna :heart: siis mun tarttis varmaa mennä persettä tonne kadulle myymään ni pääsisin kans 4D.

Ja mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että pärjään paremmin ilman miestä!!!

Eilen pikkunen vaistos varmaa sen et äippä on kireensä nii ei pahemmin liikuskellu ja oli varmaa väsy ku edellisenä päivänä taas riehu oikeen kunnolla. Nyt heti aamusta kuunneltiin rutiinilla soittorasia masun päällä ja pikkanen veti aamujumpan :heart:

Nyt litkin kahvia :p ja viikot paukkuuuuuu :D

Rinzessa ja papuRinssi rv.22 :heart:
 
ainii unohtu kysyy, et onx kuinka moni käyny maksullisessa 4D:ssä? Ku jotkut puhuu, et se ois joku 140 egee mut musta se on enemmän. Ja pitäis soitella kaikki klinikat läpi ja ne ei ees itekkää tiiä niit hintoi :headwall:

Rinz ja papu rv.22
 
manna: Ihanat kuvat :D :heart: .

Mie toisaalta kaipaisin enemmän koskettelua. Siis läheisyyttä ILMAN seksiä. Eli, ettei lähellä olemista pitäisi seurata seksi. Sais vain olla toisen vieressä yms.. Mutta miehen mielestä hän ei siihen pysty, koska ei pysty pitää näppejään minusta erossa :whistle:
Mie kun en sitä seksiä nyt niin tarvitse.. Enemmän justiinsa toisen lähelläoloa kaipaan. Ja ihana ois suukotella ja suudella kunnolla.. Mutta toisen hengitys on ihan hirveätä.. Muuttunut ihan hirveän hajuiseksi :$

Halleluja! Kohta pääsen töistä pois. Pitää viedä eka postiin reklamaatio + muut postitettavat (karhukirje+työt) ja sitten viemään esikoinen uimakouluun. Katsotaan, minä kertana menee reippaasti toisten mukaan yksin, ettei äidin tarvitse mukaan tulla.

Tänään on käynyt vain viisi asiakasta, jotka on ottanut pienet kopioinnit.. Mutta oon mä saanut jo hupparin takakappaleen valmiiksi. Nyt jo ajattelen, että mitähän vauvan hupparista+housuista tulee.. Taidan vähän soveltaa ohjetta, jos en ihan ymmärrä.. En nimittäin paitoja + housuja oo pahemmin tehnyt. Mekkoja kylläkin.

Uskaltaisikohan sitä tänään yrittää tehdä tiikerikakun? Kerran mokkapalat meni piruilleen, kai.. Ja tiikerikakkua en kyl oo aikaisemmin tehnyt. Eli kannattaako yrittää tehdä :whistle:

Red Dragon + Nuppu 22+3 :heart:
 
Niin ja ite taidan kyl olla sitä mieltä, että tulisin toimeen ilman miestä.. Jotenkin on vain sellainen tunne. Varsinkin, kun on ollut tyttöjen kanssa keskenään, niin silloin on ajatellut, että mihin mä ukkoa tarvitsen. Ja sitten, kun on erimielisyyksiä/kärhämöintiä, niin silloin se paistaa enemmän vaan pintaan, että pärjäisin paremmin..
 
Voi miten ihana tyttökuva Mannalla :heart:

Meillä on kyl miehen kanssa tosi paljo läheisyyttä, koskettelua ja pusuttelua ja minä ehdottomasti semmosta tarviinki! Möksähän heti jos en ensimmäisenä saa pusua kun tulee töistä! =) Tulisin kyllä toimeen ilman miestä, mutta en missään nimessä haluais!

Rinzessa: En oo kyl vielä käyny 4D:ssä, mut ajan oon varannu. Se on 4.8. ja maksaa n.200e (tarkka hinta 194 ja jotain). Ihan helkutin kallishan se on!

Red Dragon: Tiikerikakku on mun muistaakseni aika helppo tehä, joten siittä vaan tulemaan:)
 
kiitti ippu tiedosta... eli about sitä luokkaa varmaa kaikki, vähän enemmän tai vähemmän... Missä sulla ippu tehdään se 4D?

Mulla on niin törkeen kuuma, et en enää tiiä et mitä tekisin :/

Rinzessa ja papuRinssi rv.22
 
Rinzessa: Suomen terveystalolla mulla tehään, ainut paikka täällä joka niitä tekee. Tota hintaluokkaa ne varmaanki on, pientä heittoo voi toki olla.

Mua vaivaa muuten kans tuo kuumuus! Tuntuu välillä et hulluks tulee ku koko ajan hiki päässä! Hiuksetki on vielä ihanaa kosteena kihartuvaa mallia, niin hermo menee :LOL:
 
Luminka! Täällä ollaan taustalla oltu. Sori ei ole tullut itse vaan kirjoiteltua. Minulle synnytyssairaalaksi voi laittaa KYS. Kävin rakenneultrassa juhannus vkolla. Kaikki oli ok. Ei haluttu tietää sukupuolta. Viimeeksi sanovat, että tyttö tulee ja tulikin ylläri poju. =) Olen nyt lomalla, 4vkoa tämän vkon jälkeen jäljellä ihanaa. Tänään kävin lääkärissä, keuhkoputkentulehdus. Kunnon työntekijänä sairastan lomalla. Lauantaina lähdetään miehen kanssa käymään viinijuhlilla pyörähtämässä. Uniklubi.... Yritän vähän useammin kirjoitella. :)
Estrella vko 22+2
 
No, josko nyt ois parempi päivä. Vaikkakin oon fyysisesti ihan rikki, selkään ottaa, kun nyt ekan kerran kuuden jälkeen pääsee lepoasentoon. :whistle: Oon poikki.
Mutta nostin jalat ylös ja tulin koneelle, kun ukko perkaa pojan kanssa ahvenia ja alkaa laittaan ruokaa :p Kalakastiketta ja uusia pottuja...nam!

Jaa-has, ja tuohon luminkan kyssäriin; mä olen VARMA että pärjäisin myös oikein hyvin ilman miestä, en millään lailla ole riippuvainen hänestä ettenkö toimeen tulisi ym. Mutta en silti halua, vaan haluan olla hänen kanssa pienistä ja suuremmista vioista huolimatta. :heart: Enhän ole itsekään läheskään täydellinen.

Rinzessa, ei ole täälläkään rahkeita mennä 3d/4d ultraan, tai mikä sitten olikaan, saati edes rakenneultraan....toivon vaan että kaikki hyvin. Ja kovin tämä kaveri ainakin potkii, oikeen sattuu välillä. Yhtä vilkkaasti kuin isoveljensä aikoinaan, poikaolo vahvistuu =)

Helmi ja helmiäinen 22+4
 
ilman miestä toimeen tulemisesta tulisin hyvinkin toimeen ilman tuota ukkoa, joskus suutuuspäissäni sitä miettinytkin muttakyllä tuo on se mies jonka kanssa haluan elämäni viettää vastoinkäymisistä huolimatta.

RD: tiikerikakku on tosi helppo tehdä. kun teet niin tuotko tännekkin =)
 
Meillä muuten kanssa mies AIVAN äitinsä piloille hemmottelema! Ja nykyään kun on vielä äitinsä ja isänsä työkaveri (perheyritys), niin on vaikea olltu päästä "opettaan" miestä- miehen tavoille!! äitikun sitten kumoaa kaiken, palvelemalla töissä...varaa edelleen miehelleni kaikki lääkäriajat ym. Että hienosti opettettu poika aikanaa ottamaan vastuuta aioistaan..
(se sitten mun miehestä)

Herkuttelen muuten tässä alkupalaksi sellasta salaatti missä:
tammenlehtisalaattia, verkkomeloonia, kurkkua, mansikoita ja leipäjuustoa :p On muuten hyvää.....Ruokahalut kasvaneet melkoisiksi ihan pienellä ajalla!
 
helmi: Ihana, äiti varaa vielä lääkäriajat =)

Mun ukko onneks ennätti asua omassa kämpässään eikä muuttanut mun kanssa yhteen suoraan äidin helmoista. Et osaa se kyllä tehdä, pestä pyykkiäkin.. Mutta siis jos viitsis, minä täällä kuitenkin päivisin olen kotihommat tekemässä.

Joo, ruokahalua löytyy taas täältäkin :ashamed: Ja varsinkin kaikki ne herkut tänne heti pliis... :whistle: Suolaisia osaan onneks jo välttää, et sipsit jätän todellakin jo kauppaan kun turvottaa niin sikana.. Mut sit on kiva herkutella itse tehdyillä patongeilla jossa kaikkee kivaa sisällä (eivät kyl oikeestaan älyttömän epäterveellisiä oo ),
taikka jädellä ja karkeilla :ashamed:
Tekis varmaan hyvää laittaa viikon herkut paperille ja kattoo kui hirveesti sitä oikeesti alas menee!

Moikka vaan estrella :wave:

manna-: Oon kuullut et pojat ois vilkkaampia heilumaan mahassa mut tiedä sitten. Sillä perusteella siis tää ois voinut olla poika, on paljon kovempi menemään kuin edeltäjänsä! Johtuu varmaan osittain siitä et istukka takana kun viimeks edessä...

Luminka
 
Mie oon aina ollu tosi läheisriippuvainen, mutta nyt lapsen myötä ja näiden meidän kriisien myötä miusta on ruvennu tuntumaan että kyllä mie pärjäisin ilman miestäki. Taloudellisesti ois tosi paljon tiukempaa, mutta monet arkiset asiat vois olla helpomminkin. Toisaalta taas sit se mahollisuus omiin menoihin ja tekemisiin kutistuis melko minimiin... Mutta ihan sama, niin tai näin, kyllä mie kuitenki haluan kaikesta huolimatta olla yhessä. Sillon kun ollaan molemmat pirteenä ja hyvillä mielin, niin silloin yhteiselämäki on loistavaa! Välillä on hankalaa, mutta toisaalta sit taas paremmin osaa nauttia kaikesta siitä hyvästä!

Meillä ukolle on ehottomasti seksi se rakkauden osoittamiskeino, miulle enemmänki semmonen arkihuomioiminen. Niinkun just äsken toi kahvikupillisen miulle tähän. Tuommoset pienet jutut on tärkeimpiä miulle. Siitä mie huomaan että miut huomataan! :) Toki kaikki hellittely ja pusuttelu ja seksi myös on tärkeetä, mutta tuo muu huomioiminen on miulle merkityksellisintä kuitenki. Ja ihan saman oon huomannu että jos viikkoki alkaa olla noista parisuhdejumppatuokioista aikaa, niin selvästi etäännytään muutenki. Eli kyllä sitäki puolta siis tarvitaan! :)

 
ihana kuva manna-lla ja näkyy tosi selvästi

mä tässä syön äsken tekemääni mansikkarahkaa ja ai ai kun on hyvää.taitaa mennä useampi kipponen tänä iltana...

Me käytiin eilen lenkillä miehen kanssa oikein, oikein itse ehdottikin, tai no sanoi että hän lähtee lenkille ja mä siihen että mepäs tullaan mukaaa. no oli ihanaa olla lenkillä, vaikka nivusiin sattu niin lujaaa että teki mieli vähänn vingahdella. poikakin siinä tykkäs olla ja käytiin matkalla leikkipuistossa. oli ihan mukavaa olla perheen kesken vaikka tuo nyt olikin tuo vain lenkki. me ei oikein usein olla perheen kesken aina on toisella jotakin hommaa tai toinen ei oo paikalla ym.

huomenna näyttäis sää olevan hyvä, joten menemme varmaankin muumimaailmaan. muumien suuri ystävä saa vihdoin nähdä muumit livenä. mahtaakohan pelätä... :/ ikää pojalla siis 2.5v

kiinalainen raskauskalenteri meillä mun tietääkseni ei pidä paikkaansa, koska tyttö ainakin viime ultras näky olevan. eikä pidä paikkaansa edell. raskaudestakaan koska näyttää tyttöä,mutta poikahan me saatiin.

regina 22+0
 
Mitäs mieltä olette muuten tuosta aurajuuston syönnistä? Kun homejuuston syöntiähän pitäis välttää listeriavaaran takia, mutta sit on ollu vähä ristiriitasta tietoo tosta valion aurajuustosta. Sehän on tehty pastöroimattomasta maidosta ja jostain lehdestä luin jonkun asiantuntijan sanovan, että kotimaisia, valioo ja arlaa, isojen meijerien homejuustoja saa ihan huoletta syödä!

Mä oon niin perso nimenomaan valion aurajuustolle, et oon sitä syöny. Ihan hyvällä omalla tunnolla kylläkään en.. Enkä kyl raakana oo sitä uskaltanu vetää vaikka NIIN maistus!
 
Mä kopioin tän vielä tänne tuolta viime kuun pinosta, ettei jää unohduksiin...

Helmi, kyseli niistä vaunuista. Soittelin sinne kiddies24 asiakaspalveluun. Ja kyllä ne lähettää Suomeen vaunuja. Lähetyskulut riippuu tietty paketin painosta. Noi Hartanin yhdistelmävaunut lähetetään kahdessa paketissa, eli vaunut yhessä ja joko se kova tai pehmeä kantokassi yhdessä paketissa ja postikuluja tulis 50?. Ne tulee Suomeenkin tosi nopeasti! 3-5 päivää kestää lähetysaika kuulemma. Tosi nopeeta toimintaa, jos noin nopeesti tulee! Mut kai ne sitten noin nopeesti lähettää, jos sitä vaunua on just siellä varastossa, eikä tarvii tilata mistään valmistajalta.

Ihana kyllä tuo mannan tyttökuva! :heart: Tuossa 4 D:ssä näkyy niin selvästi kaikki kasvonpiirteetkin ja kaikki. Tahdon kanssa tuohon 4D ultraan, kun se mahis ois. Oma gyne sanoi, että se on tuollaista leikkimistä vaan, että eihän siitä mitään lääketieteellistä hyötyä ole. Mut musta se ois kyllä kiva mennä siihen, kun nykyään on tuollaisilla vehkeillä mahdollista noin hyvin nähdä se oma pikkuinen, ja tulee sitten miehellekin vauva todellisemmaksi, kun näkee muutakin kuin mahan.
En vielä tiedä joudunko maksamaan sen, vai kuuluuko se tuohon erikoisultraan mukaan. Mut jotain 100? maksais täällä. Täytyy ottaa maanantaina varoiksi satku mukaan...
 

Yhteistyössä