Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

iltaa!

Mä täällä yksikseni tirskun kun luen Helmin ja Anzkulin tekstiä, kun kuulostaa niin tutulta osittain!!:) meillä kyllä osataan myös tuo lomalla olon taito! ei silti, että nykyään kun on yksityisyrittäjä niin eipäs ole miehellä lomaa mitä lomailla, mutta esim silloin kun oli esikon kotihoidontuella vajaan 4kk niin mun olis pitänyt tehdä kotihommat työn lisäksi kun hän on illalla niin väsynyt hoidettuaan poikaa! koti-isän työnkuva alkoi selvitä vasta viimeisen kahden kuukauden aikana että en todellakaan tee heille ruokia valmiiksi, pese pyykkiä ja siivoa kaikkea vapaa-aikaani kun hän on kuitenkin kotona päivät. ja totes kun lähti takasi töiihn että kyllä on helpompaa kuin kotona olo! sen jälkeen on herkillä hetkillä todennut että tekee liian vähän kotitöitä, arvostaa mua kun teen niin paljon yms... mutta arjen keskellä ei sitä myönnä!
tällä hetkellä meillä ihan rauhallinen ja hyvä aika menossa, mutta suurin riidan aihe rahan lisäksi meillä on kotityöt. tsemppiä helmille "loma-taisteluun"!:) ja anzkulille myös!

teillä oli aiemmin puhetta keskiraskauden olotilasta ja fiiliksistä. mä en vielä odota hirveästi marraskuuta ja vauva-aikaa. haluan ensin nauttia tästä raskaudesta!:) pääasiassa olen nauttinut alusta asti. olen todennäköisesti viimeistä kertaa raskaana ja todella rankkojen alkuaikoijen takia liittyen vakavaan perinnölliseen sairauteen, kokeisiin yms niin oon molemmissa raskauksissa todennut niiden jälkeen, että huonot/hankalat olot on vaan väliaikaisia että yritän nauttia mahdollisimman paljon ja nyt oon nauttinut vielä enemmän kuin ekasta. odottelen että viikon 30 jälkeen alkaa ne tuskaiset, kuumat, hankalat olotilat ja malttamaton odotus että saa vauvan syliin.

muuten tänne ei ihmeempiä, lomasta nauttien!:)

korppinen 22+2
 
Taidanpa perua huomisen kaverin vierailun.. En ole sillä mielellä yhtään, että haluan ketään meillä käymään.. Vaikka olisihan se kiva, että meillä kävisi muitakin.. Mutta mutta.. En halua ketään meille..
Taidan lähteä uimakoulun jälkeen käymään porukoiden luona tyttöjen kanssa..

Ja olen miettinyt, että ottaisin kesäloman kokonaan rahana, etten pitäisi lomaa ollenkaan. Ajatus lomasta ei kuulostaa herkulliselta.. Enemmän mie saan lomaa ollessa töissä. Ajatuskin olla ukon kanssa 24/7.. Ja viel 2 viikkoa putkeen.. Ja vielä toiset 2 viikkoa.
 
sanse :attn: mulla ainakin piti paikkaansa toi kiinalainen ennustus hommeli=)

luminka unohtunu sanoo et mulla on toi l.a päivän heitolla listal..taisin ite laskee sillon väärin eli ootko kiltti ja laitat mulle 14.11 l.a ja tyttöä pukkaa=)

mä en tajuu miten tää väsy ei vaan lopu..saikku loppuu pe ja sit pitäs jaksaa painaa duunissa joka on siis nostelua ym..saa nähä mut meenpähän kokeilee..
ihana kuulla et muillakin on inhottavia ukkoja välil..mulla taas melkeen koko ajan.. hänen mielestä kun olen ollu saikulla suppareiden takia niin kaikki kotityöt kuuluu mulle ja hänhän ei muutenkaa voisi kuvitella esim ikinä pyykivänsä pölyjä nekun on naisten hommia..siihen kun totesin että ei tässä perheessä et sit eti itelles toinen akka täällä tehään hommat yhessä niin haukutaan et en oo yhtään naisellinen ym..ja nauroin että varmaan odotat kun oon vauvankaa kotona et kämppä on siisti koirat viety ja ruoka pöydässä kun ite oot ollu töissä ensin ja sit viel salilla joka päivä pari tuntii ni kehtas vastaa et kyllä..huh huh..taitaa poika pudota korkeelta marraskuun jälkeen...huoh...joskus tuntuu et olis helpompaa ilman sitä...
 
Huomenta! (No, pitihän sitä jumpata sit kuitenki illalla... ;) )

Sanse: meillä pitää paikkaansa tuo kiinalainen, esikoisen kohdalla ei...

Täällä aamupyörähdyksellä vaan oon, kun ukkeli kattoo aamuohjelmia tuossa. Ihana kesäpäivä näyttäis olevan tulossa! Ulkoilemaan siis! :)

Pitäis täyttää synnytyssairaalaa varten tuommonen kaavake... Mie en ymmärrä kun neuvolassa kyselevät nuo samat jutut sillon ekalla käynnillä ja muutenki on semmosia "lääketieteellisiä" ja hoidollisia kysymyksiä siinä että kaikki tiedot varmasti näkyy koneella heillä. Ja luvan kysyyvät tiedon vaihtoon neuvolan ja sairaalan välillä niin on se kumma kun pitää sit kuitenki vielä täytellä noita lomakkeita. Miun pitää kaivella kaikki entiset synnytyspaperitki esiin, kun synnytyksen kestoja ym. siinä kysellään. Ihan turhaa touhua... taidanki täytellä nyt sen samantien kun tuli mieleen. Plääh! Ja sit ens viikolla pääsenki kelan papereita taas vääntämään - voi maalima... (mie oon hieman onneton noitten lomakkeitten kans!)

Anzkuli 21+5

Ja vielä pitää sanoa, että ihana kuulla että ei oo meidän ukko ainoo "hankala tapaus"...
 
Mitenkähän mie jaksan tämän päivän olla töissä.. Hyvä, etten nukahtanut rattiin.. Olen sen verran väsynyt, koska viime yönä ei saanut nukuttua montaa tuntia, ku aina jompi kumpi lapsista alkoi huutaa.. Miten on vaikeaa ymmärtää mitä on nukkumaanmeno. Heti, kun pääseevät sänkyyn, niin alkaa mieletön hyppiminen yms. Joskus meneevät kiltisti nukkuu, mutta se on harvinaista.

Pakko oli kaverin tulo perua, koska en mie tässä väsymyksessä jaksa ketään ottaa vastaan ja ehkä on parempi, ettei meillä ketään käy muutenkaan. Mulla meinaa silmät mennä ihan väkisin kiinni.. Jos asiakkaita tänään käy, niin huomaavat varmasti kuinka väsynyt olen.

Ja niin kaunis ilma ulkona, enkä viitsi ees ajatellakaan ulos menoa.. Väsyttää!!! |O
Mikseivät voi antaa minun joskus nukkua.. :headwall:
 
Huomenta kaikille!

Neuvolasta terveisiä. Ensimmäinen sf-mitta otettu, joka oli 16snt (22+1 ) . Tiedä sitten onko hyvä vai ei. Sokerirasitukseenki varattu aika, olisi tämän kuukauden lopussa, hiukan jännittää.
Kelaankin saatiin viemiseksi raskaus'todistus'. Milloin ÄP suunilleen pitäisi tulla?

Olo on kyllä mitä mainio. Masu on alkanut pikkaisen pullottamaan, ja olen nytten jopa parina päivänä olevinaan tuntenut potkuja :heart: (tosin mitäs jos ne sittenkin on vaan ilmavaivoja ). Vaunut on tilattu, mutta muu kalustus ja vaatetus vielä hankkimatta, mies on nytten kesälomalla, niin on luvannut lähteä kaveriksi etsimään (ja maksamaan) kalustusta.

Red Dragon : Jostain aiemmasta pinosta bongasin että olit tilannut ne F7 vaunut, jonka innoittamana minäkin tilasin. Sinä siis sait ne? Meille sanottiin että toimitus on pari päivää siitä kun maksettu. On maksettu 16.6, ja ei vieläkään näy tai kuulu ...

Uskomatonta, että on jo heinäkuu :D Aika menee uskomattoman nopeasti.
Tämmöisiä kuulumisia tällä kertaa. :)

Yamini + ötökkä 22+3
 
Huomenta!

Miehistä ja kotitöistä: Meillä kyllä jaetaan kaikki työt ja lapsenhoito varsinki. Tuntuu, että mies tajuaa kuinka paljon kotitöitä on ja osaa arvostaa munkin tekemisiä vasta kun ite on päässy kokeilemaan - anoppi aikanaan teki sille leivätki valmiiksi vielä yläasteiässä, siitä kiitti v*tusti hänelle :LOL: Se mikä mulla ottaa päähän on, että mä olen meillä niinku joku työnjohtaja ja aina pitää miestä pyytää että tyhjentäisitkö tiskikoneen jne., ei oma-aloitteisesti tee mitään vaikka pyydettäessä kyllä. Mulle vaan riittäis tuo yksi lapsi jota pitää välillä komentaa, mies vois olla ihan tasavertainen aikuinen :)

Luce 21+1
 
Yamini: Meillä oli vaunulan kanssa sopimus, että varaavat meille vaunut kesäkuun loppuun, että tilistä maksan sitten vaunut. Että vasta sitten lähettäävät paketin matkahuollon kautta, kun on maksettu kokonaan. Mie lapsilisistä maksoin osan ja sitten viimeisenä päivänä loput.
Mutta vaunulan päässä oli jokin kämmi tapahtunut tuon maksun kanssa, että olivat jo perjantaina laittaneet vaunut tulee, jotka saatiin sitten maanantaina noutaa matkahuollosta :heart:

Meillä kyllä tuo toimitus toimi paremmin kuin kuvittelinkaan. Olin koko ajan sähköpostitse heihin yhteydessä. Ja sitten, kun olin sopinut yhden naisen kanssa tuosta maksuasiasta, tai siis varaamisesta, niin soittivat viime viikolla, että meille on varattu ne vaunut ja vieläkään ei maksua näy. Olin, että mitä :eek: . Meillähän on ollut sopimus, että kuun lopussa maksan. Nainen, joka soitti, ei tiennyt asiasta :whistle:

Miten teillä on toimitus? Postin vai matkahuollon kautta? Minkä väriset vaunut tilasit?
Kannattaa vaikka soittaa tai lähettää sähköpostia, että missä vaunut viipyy, vaikka olette maksanu vaunut aikoja sitten.

Mutta mie tykkään kyseisistä vaunuista. Ei oo mitkään hempulat, vaan ihan jämäkkää tekoa ja tilavat näyttäisi olevan myös. Kunpa vauveliini syntyisi pian, niin pääsisi vaunut testailemaan :heart:

Red Dragon + Nuppu 22+3 :heart:
 
Mulla on vointi ollut ihan hyvä näin keskiraskaudessa. Jos saan vaan nukkua :whistle:
Ei sellaista mieletöntä väsymystä oo, mitä alussa oli.
Tänään vaan on mahdoton väsymys.. En tiedä todellakaan miten jaksan töissä olla.. Klo 15.00 asti pitäisi jaksaa olla.. Mutta mutta.. ei asiakkaita.. yhden pikku työtilauksen oon tehnyt näin aamusta.. Enpä kyllä pahemmin jaksaisikaan tehdä..

Ja mun mies.. on mitä on..
 
Red Dragon : Matkahuollon kautta pitäisi tulla. Minkä takia mietinkin asiaa, koska soitin viime viikon perjantaina, ja olivat kämmänneet, ts eivät olleet huomanneet maksua. No, nainen joka puhelimessa oli, lupasi laittaa vaunut heti maanantaina. Mutta eihän matkahuollolla ole postin tuomaa 3pvä toimitusaikaa?

Tilasin mustavalkoiset kukkakuviolla, näyttivät just eikä melkein meidän vaunuilta. Toivottavasti et tule kadulla vastaan ettei tarvitse potea huonoa omatuntoa koska 'varastin' sinun vaunut. :D

Täytynee kai soitella uudestaan (jahka saan varmuuden matkahuollon toimitusajasta)

Mutta kiitos kun vaivauduit vastaamaan. :)

Yamini + ötökkä 22+3
 
Yamini: Meille sanottiin, että matkalla tekee 2 vaihtoa ennen kuin on täällä. Perjantaina laittoivat ja maanantaina klo 7.30 tuli matkahuollosta viesti, että paketti on noudettavissa. Joten ihmetyttää, missä sinun vaunut viipyy. Soitahan ihmeessä uudelleen!

Ne kyllä mustavalkoiset kukkakuviolliset on mahtavat! Mun ukko tykkää niistä kanssa mielettömästi :D. Otitko tavan ilmakumipyörillä vai niillä upeilla luxus-ilmakumipyörillä?

Se sadesuoja, mikä tulee mukana on aika jännä. Läpinäkyvä. Mutta jotenkin en itse siitä niin tykkää. Mietinkin, että pitäisikö ostaa ihan toinen kaupasta. Ku siinä ei oo ees vetoketjua. Hyttysverkko pitää kans sitten ostella valmiiksi, jos sitä ens kesänä tarvii :D
 
Red Dragon : Mies halusi ne luxus pyörillä, joten semmoisilla sitten. Itse en koe että niissä olisi eroa muuta kun hinnassa :D

Eihän niillä vaunuilla tosiaan vielä kiire ole, 4kk aikaa ennenkuin tarvitsee käyttöön ottaa. Mutta olisi se kiva hankkia kaikki tavarat, kuten vaunut, sänky jne etuajassa, että kissat kerkee rauhassa katella ja totutella. Mielummin kattelevat niitä nytten - sittenkun ötökkä syntyy, toivottavaa olisi, että kissat ei olisi enään niin kiinostuneita menemään sänkyyn/vaunuhin.

Onko muilla kissoja? Jos on - onko jättänyt vaunut ja sängyn rauhaan?
 
Huomenia! Neuvolasta tulin just ja kaikki hyvin.. Nyt mitattiin ekan kerran sf mitta ja se oli 19, istukan paikka voi sitä kuulemma vähän nostaa kun se on takaseinämässä.. Pikkusen sydän jumpsutti hyvin, syke 151.. Sokerirasituskokeisiin pitää mennä kuun lopulla.. Että tämmöstä täällä "lapissa".. NIin ja synnytyssairaalaksi saisi merkitä LPKS :) Pitääpä tässä lähteä nauttimaan aamukaffet ulos kun rupes aurinkokin paistamaan vesisateen ja ukkosen jälkeen. B)
 
Yamini: Mie ehottomasti halusin kalliimmat renkaat, ku on ne nätimmät. Meillä oli kissa, joka ei kyl mennyt vaunuihin eikä sänkyyn.. Mutta se päätti livistää ikkunaluukusta pihalle, eikä sen jälkeen ole näkynyt.
Mutta ihan periaatteen takiakin ois hyvä, jos ne vaunut jo tulis, kerran ovat luvanneet kahden päivän toimituksen.
 
Moikka!

Luminka: Kai tuon mun synnytyssairaalan lyhenne on K-SKS. En kyl ihan varma oo..

Tulin just äsken koiran kanssa aamulenkiltä ja voi elämä että taas pisti alamahaan! En tiiä meenkö liian lujaa vai mitä, mutta kyllä ärsyttää ku tuntuu välillä ettei mitään voi tehä ilman pistelyä tai supistelua! Samoin on siivouksen kanssa, imurin varressa kun on vähä aikaa heilunu niin salettiin supistaa! Ja niinpä, nuo miehet! Minunkin mies kyllä pakon edessä (joudun siis oikeesti pakottamaan ja kiristämään :LOL: ) tekee, mutta kyllä se on vaikeeta! Viimekskin sunnuntaina ku siivottiin, niin mökötti ja oli pahalla päällä monta tuntia. Ei tajua, että kyllä yksinki tekisin jos vaan suinki pystyisin:) Mutta muuten mulla on kyllä ihana mies :heart:

Sanse: Ihana ultakuva, tosi selkee :heart:

Täällä ei kyllä ilma oo todellakaan kesäinen. Jälleen sataa vettä! Niin toivoin, että oisin päässy mun uudelle, eilen ostetulle aurinkotuolille makoilemaan ja arskaa ottamaan! Mutta ei. Laitan kunnon kesäkelit tilaukseen :)

Red Dragon: Asuitko sinä Iisalmessa? Vähän niin muistelisin.. Mä oon ite ihan siitä viereiseltä paikkakunnalta kotosin!
 

Yhteistyössä