Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

keskiraskauden olosta: toisina päivinä ois energiaa kuin muille jakaa ja toisina päivinä olen aivan puhki. Yleensä kyllä enrginen. Unettomuus vaivaa välillä yleensä vai arki öinä ja sit aamulla ois aina töihin lähtö mutta jospa tämä tästä. Ruoka maistuu ja voisin syödä kuinka paljon tahansa. Makea maistuu välillä liiankin hyvin, varsinkin sulkaa. Onneksi ei kiloja ole hirveesti tullut.

Sf-mitta oli maanantaina rv 21+5 20cm
 
Luminka, mulle voisit lisätä tuonne alkuun, että poika tulossa ja synnytyssairaala on KOS.

Keskiraskauden olosta: Väsyttää, väsyttää ja väsyttää! Ei niin paha kuin alkuraskaudesta, mutta silti pitää ottaa päiväunet vaikka yöt nukun kuin tukki. Miten ihmeen lailla jaksan palata töihin?! |O
Selkäkivut vaivaa myös jonkin verran, muuten ei hirveitä kipuja ole mitä joskus lenkillä saattaa repiä alavatsaa jos vauhti yltyy liiaksi. Oon käyny tähän asti n. 5 krt/vko n. 7 km sauvakävelylenkin aamuisin kun ole pirteimmilläni. Ei pääse paino karkaamaan käsistä ja kuntokin pysyy kohtalaisena.

Ihanaa, alkoi aurinko taas lämmittää! Aamu on ollut sateinen, oon sisällä tuohunnut kotihommia, leiponut mansikkatortun, pessyt ja viikannut pyykkiä jne. Nyt pihalle ja tarkoitus olisi yrittää vielä pyörälenkille illan mittaan.
 
moikka!

terveisiä rakenneultrasta =)

vauvalla kaikki näytti olevan ok, liikkui kovasti koko ajan ja siksi sydäntä ei saatu kunnolla katsottua ja siitä syystä sain kahdenviikonpäähän uuden ajan ultraan ja oikein lääkärille, kätilö sanoi että kaikki näytti normaalilta mutta kun ei hän saanut sitä sydäntä tarkkaan katsottua niin varmuudeksi kontrolli... no sitten jo viime ultras vaavi oli vajaan viikon pienempi kuin näillä viikoilla pitäisi ja nyt reisiluun mitan mukaan olisi 2 viikkoa pienempi! ja se voi kyllä hyvin pitää paikkaansa koska menkat olivat ainakin sen 2 viikkoa myöhässä ennen kuin testi näytti positiivista!!! mutta tuota uutta laskettua aikaa ei vielä laitettu vaan lääkäri määrittelee senkin sitten 14.7 =) muuten ei tuo lasketun ajan muutttuminen haittaa mut joudunko sitte vaihtaa tonne toisenpuolen marraskuun odottajiin?ja sekin kyrsii et sit joudun kauemmin odottamaan äippäloman alkua! mut onneks kaikki kuitenkin ok! ja sitten se sukupuoliasia mehän toivoimme poikaa tai varsinkin mieheni ja pojalta se vaavi siellä vaikutti, ihan itsekkin erotin pienen pippelin ja pallit :LOL: että en usko että tulee sukupuoli ylläreitä synnärillä :D kävin sitte heti ostamassa parit ruskeat kolitsi puvut lindeksiltä:D

-äiti88 ja toukkapoju 18+4.........20+5-
 
Keskiraskauden olosta: Mulle tulee sellasia energiapuuskia ja heilun hullunlailla täällä huushollissa. Siivoilen ja järjestelen paikkoja. Sit muutaman tunnin päästä makaan ku kuollut sohvalla. Et täälläkin tämä energian jakaminen tasaisesti tuottaa hieman ongelmia. :whistle:

Verenpaineet on mullakin ollu ala kanttiin. Salmiakilla olen niitä sit "korjaillut":LOL:

Itse asiassa viime viikon torstaina pesin terassin ja sen jälkeen selkä olikin niin jumissa että en siitä sohvalta enää ylös päässyt. Jouduin sit muutaman päivän olemaan saikulla. Onnekseni tuo selkävaiva oli vain hetkellistä ja johtui tuosta terassin pesusta, nyt selkä toimii jo normaalisti.

Torstaina on aamusta neuvola ja iltapäivällä rakenneultra. Jos masukki suostuu jalkoväliään vilauttamaan niin aiomme sukupuolta kysäistä. Neuvolasta saan todistuksen raskaudesta ja painelen samantien palkanlaskentaan vanhempainetuus -lappuja täyttelemään. Saa tuon pakollisen kela -kuvion hoidettua pois alta ennen lomaa.

Mulla alkaa kesäloma sunnuntai aamuna kun pääsen töistä. B)
 
Päivän tervehdys!
Mä olen täällä ihan äimän käkenä. Mun yleensä ottaen suht laiska mieheni on maalaamassa meidän uuden asunnon seiniä!!! Kiva muuttaa kun ei seinät näytä siltä kun joku olis haulikolla täräyttänyt täyteen reikiä. Nyt täytyy miehelle olla erityisen kiltti (tai no.. olin jo aamulla... :D ), teen sen kunniaksi ruuaksi kukkakaali-jauhelihapataa. Tuoksu alkaa täyttää kämppää, ja mun on NÄLKÄ!
Huomenna taas pitkästä aikaa töihin. Saa nähä alkaako nyt supisteleen. Ne kaikki pienet vauvat tuskin helpottaa supistelua...
Keskiraskauden oloista sen verran,että kun yhtä odotti niin ei kyllä ollut näin tukalaa oloa vielä tässä vaiheessa. En tiedä onko pikkuisilla joku kasvuspurtti menossa, mutta tuntuu että nahka ja kyljet paukkuu vaan. Aika tukala olo. Mun tekisi mieli lenkkeillä ja ulkoilla kovasti, mutta hiisi vieköön kun tulee heti sellanen tukaluus että oksat pois. Sitten kun ei pääse liikkumaan niin tuntuu että paisuu kun pullataikina!!! |O Pojista tällänen tukaluus alko reippaasti 30 viikon jälkeen.
Nyt meen valuttaan kukkakaaleja. Voimia neidit ja rouvat!

HM ja papuset 20+5
 
Tänään oli todella hiljainen päivä töissä. sainpahan melkein takakappaleen neulottua valmiiksi :D. Mikä tärkeintä: Luettua kaverin kirjan loppuun, joka on ollut lainassa kohta varmaan jo vuoden :whistle: .

Suljettuani liikkeen ovet.. Lähdin hakee esikoisen mökiltä uimakouluun.. Olin jo varauksella, että neiti ei uskaltaudu olla siellä. Alussa oli ujo ja kahteli ympärilleen.. Ei ruvennut mitään tekee, mutta sitten hää yhtäkkiä rupes mukaan, ku hiukan houkuttelin :D. Voi toisen nauttimista. Ei osaa ees sanoin kertoa.

Nyt on mokkapalat uunissa. Jouduin toiselle pellille jakaa ja tuo ensimmäinen pelti tulee varmasti yli :D. Huomenna tulee kaveri käymään kolmen poikansa kanssa, ni ajattelin, että on ees jotain tarjottavaa.

Red Dragon + Nuppu 22+2 :heart:
 
Meilläkin oli tänään rakenneultra, oli niiiiiiiin ihanaa nähä vauveli taas, vaikka viime pe sen neuvolassa näinki :D Hän oli oikee akrobaatti kun piteli varpaistaan kii tai heilutteli niit nenän ees koko ajan =)) ihana vauvani :heart: Sukupuolikin erottui ja hän on POIKA <3 (voi merkkaa etusivulle ja synnäri on TYKS)
Painoa oli 348g ja pituutta n. 20cm, laskettuna pikaisesti reisuluun mitasta. Ei kuulema tarkkaa mitttaa osaa sanoa. Vauvan rakenteet näytti hienoilta eikä vikaa näytä olevan :heart:

Voinnista raskauden aikana tässä vaiheessa... no todella herkkä olen nyt ainakin... pärähdän pienestäkin asiasta.. halut on olleet hukassa, ehkä vähän heräilemään päin.. kompleksi painon noususta on, enkä tunne itseäni kovin kauniiksi, varsinki ku häät on 3:n viikon päästä.
Väsymys on aaltomaista, jaksan kuitenki valvoo jo pidempään, kun alussa olin nukkumassa jo klo 19 jälkeen. Supistuksia on edelleen, toisina päivinä vähempi, toisina enempi.

Jossain vaiheessa oli juttua panacodin hoidosta migreeniin ja mulle sano terkka et ei suositella ja selvitin sen lääkäriltäkin perjantaina ja hän sanoi että panacodin on huomattu joillakin vauvoilla aiheuttavan hengityslamaa ja se on ei suositeltavien listalla, panadol ainut mitä suositelaan ja jos se ei auta ni täs vaihees voi ottaa buranan, viimesel kolmanneksel se on kiellettyä.

Sanse ja Onni 20+3
 
Heippa heinäkuun pinoon! =)
Ihan ensiksi; KuunkultaKIITOS IHAN HIRVEESTI, kun viitsit nähdä vaivaa vaunuasian eteen! Taidetaan laittaa se tilaus sinne kiddies:iin.....

Me ollaan nyt mökkeilty, kyläilty, oon ollut töissä ja taas kyläilty...oon ihan puhki!! |O Ja oon ollut hirveen ärtynyt!! !! Inhoon itteeni tälläsenä, mutta minkäs teet. Ja kyllä tuo ukkokin on aihetta antanut. :| Oli aikasmoinen riita tuossa sunnuntaina, mutta ei siitä sen enempää. Taas tuli todettua muutama juttu siitä kuinka mies ei pysty ajatteleen asioita KOSKAAN muiden kuin ittensä kannalta. Eikä osaa sitten edes puhua, kun tulee ristiriitoja. Aika rasittavaa kun hän on lomalla! Ja minä vielä töissä. Sillä sellainen käsitys että kun HÄN on LOMALLA, hän ON LOMALLA!! KAIKESTA. Siis lomalla sekä työstä, kodista että vastuusta. Hän saa kalastaa, nukkua, kalastaa, nukkua, ottaa olutta ja taas kalastaa... sitähän varten hän lomailee, että HÄN rentoutuu!! :kieh: VITTU!

Johan helpotti, kiitos että sai purkaa. Mä en vaan jaksa kanssa aina ymmärtää, eikä mun tarviikaan...
 
Heippa kaikille!

Paljonhan teitä jo onkin, mutta jospa vielä mahtuis mukaan:) Tosi pitkään oon teidän juttuja käyny ihan jokaikinen päivä lukemassa, mutta nyt on pakko alkaa jo itekin kirjottelemaan!
Ootte niin mukavan olosta porukkaa ja on kiva päästä jakamaan kokemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa:)

Elikkäs mä oon pian 25 vee ja odottelen esikoista. Laskettu aika on 8.11. ja synnytyssairaala Keski-Suomen keskussairaala. Perheeseen kuuluu miehen lisäks myös 10 kk:n ikänen ja erittäin vilkas koiran höppänä. Raskausviikkoja nyt kasassa 21+3 ja parin päivän ajan on vaavelin liikkeet tuntunu myös päivällä ja tosi lujina! IHANAA:) On tainnu olla bileet pystyssä!
 
:kieh: HeRmO MeNeE :kieh: Mä en käsitä et onx mul joku seiväs pyllyssä vai mikä mua vaivaa... ku kuitenki yksinäni oon ni kukaa ei ees ärsytä... kaverinkin tulon peruin, etten siihen pura tätä :(

Sen aikaa, ku söin mannapuuroa niin olo oli hyvä :p

Mittasin tossa äsken itte sf-mitan ja oli 18cm, saa nähä mitä neuvolas sitte saadaa ens kerral tulokseks, sitä ei meinaa viel oo kertaakaa otettu.

Pikkanenkin on päättäny olla masussa ihan hiljaksii, ku taitaa huomaa, et oon herkillä :D sellasii noi miehet on, et kannattaa olla ihan hissuksee ku nainen suuttuu :LOL:

Rinzessa ja papuRinssi rv.21+6
 
Ompas tullut taas juttua!
Ja lisää näkyy poikia tulevan, vähän tasoitusta alkuun tyttövoittoiselle marraskuulle! =)

Tietojen päivitysten "pyytäjät", tarkistatteko vielä laitoinko kaikki ja menivätkö oikein! =)

Tervetuloa Ippu83 mukaan! Mikä on tuon sairaalan lyhenne, en osaa laittaa tuurilla?

Voi ei helmi, kovin on ikävä käsitys miehelläsi lomasta! Vaan sitten kun omasi koittaa, ole myös sinäkin ainoastaan LOMALLA ;)

Mä sain kerrankin siivota täällä rauhassa, mies meni siksi aikaa tytön kanssa ulos. Sit olikin neiti loppuvaiheessa ikkunan takana kurkkimassa ja koputtelemassa päästäiskö äiti jo sisälle :heart: Vaan ompa puhdasta, mut ei kauaa kun on tuo pikku sottapytty :whistle:

Vähänks on nyt jalat turvoksissa :eek: Toosi inhottavalta tuntuu kun kiristää oikein :snotty:
Väsyttääkin kyllä jo, ei tänään taida mennä unen etsiessä minnekään kahteentoista.

RD: Oi, mokkapaloja! Huippuja ovat, mut jos mä teen niitä, ei vieraille jä pakastimesta otettavaksi kun minä ne ennättäisin sieltä herkutella pois :ashamed: Pitää jollekin viikolle kutsua paljon ihmisiä kylään niin voisin sillä varjolla tehdä :whistle:

Hari mao: Sulla taitaakin joutua mahanahkat aika tiukille! Mutta kylläpä sen varmasti kestää kun tulee kaksi vauvaa yhden hinnalla :heart:
Mullaki jo tuntuu ja oon huomannut arpia tulleen sivuille :/ Iltaisin varsinkin tuntuu nahkat ja lihakset olevan kiristyksissä...

äiti88: No et tietenkään joudu vaihtaa toiseen pinkkaan jollet varsinaisesti itse halua :D Et ei sua täältä pois ajeta. Eikä myös ketään muutakaan vaikka vaihtuiskin lasketut ajat.
Kivempi olla pienemmällä porukalla kuin että oltais koko marraskuu samassa, nyt alkaa jopa muistamaan kuka kukin on! =)

Sf-mittaa en nyt muista viime kerralta, kerron sit ens keskiviikkona uuden kunhan käyn eka neuvolassa!

Nyt jos lähtis tekee vähän iltapalaa, aamulla heti herättyäni tein sämpylöitä. Pitää tänään syödä kaikki kun eivät huomenna maistu enää niin hyviltä :)

Luminka
 
Rinzessa!! Mä voisin tulla teille kylään, niin voitas kattoo kumpi vetää "ärsytyskäyrät" huippuunsa nopeemmin :LOL: On ollut jo viime viikon lopusta saakka tällänen olo. Ihan kanssa kaikki tökkii, ja etenkin mun mies! Se vittuilee vaan takas ja lyö vettä myllyyn, kun jostain mussutan. :whistle:
Haluis paeta johkin kauas ihan issekseen...eikä yhtään auta että huomenna taas työpäivä........................jäiskö vaan kotiin huiliin... :(
 
Luminka, kiitos :heart: Nautin VARMASTI lomastani, enää 1½viikkoa!! Meillä miehen kanssa 2 viikkoa samaan aikaan, ekalla viikolla tehdään muutama pieni kotimaanreissu, joten kun on poissa kotihommista, saan takuulla lomaa B) Ja sitten sen mun tokan lomaviikon mies onkin lapissa, kalassa (yllätys-yllätys)...mutta se itseasiassa aika kivaa!! Täysin riitavapaa viikko!! Vain mun ja pojan menot, ja suut ruokittavina... :D Ja mun vika lomaviikko, mies jo töissä! JA SILLOIN MUISTAN JOKA HEMMETIN ILTA JA AAMU MAINITA, IHANASTA LOMASTANI!

*kosto on suloista*
 
Luminka: Mokkapalat ei vaan onnistunut.. Ei ollut tarpeeksi tomusokeria.. Ja sitten taisin lirauttaa hiukan liikaa kahvia.. Eli aika vetelää tuli.. Onpa hauskaa huomenna tarjoilla vieraille :ashamed: . Tais lähtee roskiin koko satsi.

Mut mie lähen tästä nukkuu, ku pinna on muutenkin sen verran kireällä.. :wave:
 
Luminka: Toiseen pellilliseen laitoin nonparelleja ja kookoshiutaleita.. Ja toiseen peltiin pelkästään kookoshiutaleita.. Alkoi vaan hiukan masentaa tuo kokkaus.. Ja veti pinnan niin kireälle ku voi vaan mennä. Ja kakarat ei rupea kiltisti nukkuu yms. Ukko vaan aukoo päätään.. Hää on parempi jne. Niinhän se tietenkin on, ku mie korotan ääntäni jatkuvasti lapsille.. Huono oon, joo tiedetään..

Mutta nyt pihalle koiran kanssa.. Jos kävis ees pyörähtäis ympäri tän meidän pikku kylän B)
 
ippu83: tervetuloa!!

helmi79: meilläki mies kun lomailee niin hän yleensä kans LOMAILEE! Kyllähän sen ymmärtää että kun on vuosiloma niin sit haluu levätä. Mutta missä on kotiäitien vuosiloma, kysynpähän vaan!?! Oon yrittäny sitä hällekki sanoa että miulla ei oo lomaa, että ois kiva että hänen lomalla ois miullekki vähän lomaa... Onneks sentään touhuilee muksun kans, mutta kotitöitä ei tee sen vertaa mitä normaali arkenaka. Mie aina ihan ootan että alkaa normaalit päivät jos mies on viikon kotona. Mie saan enemmän levättyä kun oon yksikseni muksun kans...

Tänään oltiin miun porukoiden luona saunomassa ja kastelemassa kukat yms. kun ovat reissusa. Pikkuveli ja avokkinsa olivat myös. Mie menin pikku-ukkelin kans jo eeltä laittelemaan kaiken valmiiks, kun muu poppoo sit tulee töiden jälkeen. Mie laittelin ruuan, katoin pöydän, laittelin saunan lämmityskuntoon ja kun rupes satamaan niin haettiin isäntä vielä töistä kun oli pyörällä aamulla menny. Syönnin jälkeen raivasin keittiön ja tiskasin ja kävin sohvalle pötköttelemään.

Kahvin pyysin miestä tuomaan miulle siihen samalla kun ottaa itelleen. Toi kyllä jonkun ajan päästä ja kohta oli kommenti että meinaatko sie nykyään kaikki illat vaan pötkötellä!! :eek: :eek: :eek: |O No aivan varmasti meinaan pötkötellä joka hetken minkä vaan voin!! Hän vois myös kokeilla vaikka viikonlopun ajan ottaa reppuun eteen kuus maitotölkkiä ja sen kans tehä kaikki kotihommat ja ulkoilla muksun kans yms. Mie voisin sit illalla kysyä että koskeeko johonki, meinaatko sie vaan pötkötellä... Juu...

Sit erehdyin sanomaan että mahaan vähän pistää kun pyykkejä laittelin peseytymään niin kyseli sit että auttasko siihen vaikka parisuhdejumppa kunhan pikkumies nukkuu... Siis ihan kympillä tekee mieli!!! |O Kaikenlaisia taas...

Anzkuli 21+5
 
Voi teitä =/ pakko myöntää et oma mies on kyllä ihana ku jaksaa auttaa ja passata, jalkahieronnanki saan melkeen aina ku pyydän. Onha meilläki riitoi, varsinki nyt ku oon sellane heikkohermonen hormoonikimppu.

Pari päivää sit kiukuttelen ja mesosin oikee urakalla ja peruin häät ja kaiken muunki mein väliltä ja se kyllä puhdisti ilmaa, nyt on taas hyvä olla molemmil ja naureskellaan jne =) sanoi vaan että jos ens kerralla kerrot heti ku o jotai sanomista eikä koko kuukauden edestä tule kerralla :LOL:

Nyt ku olen sairaslomalla ja pitää ottaa rennommin ni mies ei anna imuroida ja tehdä suurempia siivouksia vaan tekee ne ja käy töissäkin itse. On hänessä huonotki puolet et ei hän sentää mikään mister täydellinen ole vaikka saattaa kuulostaa siltä :D
 
Anzkuli: :LOL: Piristit juuri mun päivää :D Vai parisuhdejumppaa??? Hihm onkohan meillä sama mies. Kuulostaa nuo kaikki kertomasi, niiiiiin kovin tutulta.

Luminka: Kiitos myös sulle tuestasi "taistelussa" mieheni miehisyyttä vastaan :hug: Kyllä mä puoleni pidän, AINA! Se on vaan niin mies ISOLLA AMMÄLLÄ, että....ei tartu imuriin, ei tiskaa, ei puhu eikä pussaa...Ja mitäs vielä. Noo, sellanen aika käsi kaikissa remppahommissakin! :LOL: (ohoh, tulikohan liian pahaa tekstiä, jos vaikka se joskus päätyy näit' lukeen) no tuskin, sehän on mies!!
mÄ OON niin hirveellä päällä, oikeen riidanhimosella, laittakaa mut nukkuun ja herättäkää mut paremmalla päällä. =)
 

Yhteistyössä