Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Ok, eli se toinen millä mie en haluu ottaa :D. Rastat otin aikoinaan sineteillä ja letit.. Ni ei kiitos.. Se poisottaminen ei ole mitenkään kivaa :whistle: .

Mie haluun pistää lapun luukulle, että olemme suljettu. Mitä hitsiä mie istua täällä, kerran ei oo töitäkään.. Siis niin tylsää ku voi vaan olla! :headwall:
 
Sanse: Kiva kuulla =). Kyllä miekii ne jossain vaiheessa otan. Kunhan vaan oon tarpeeksi kärsivällinen hiusten kasvun suhteen :whistle: . Mulla oli tarkoitus tammikuussa ottaa.. Mutta en jaksanut odotella hiustenkasvua, vaan pätkäsin lyhyeksi :whistle:
 
Pari kertaa vielä huutelen,
OLETTEKO VIELÄ TÄÄLLÄ?

Tyty-84
Pomppu70
helkkynen
sarppaliini
löllykkä
seijav
flinux
Ansu-78
Lavruska
sinitaivas
Janette74
Neiti kesäheinä
Pink Panther
Tarleena
Tiikerintassu
mammukka75
Ihaaa



Vilkuttakaa tai jotain niin tiedän teidän käyvän täällä! :wave:
 
Moi!

Hienot hiukset sansella! Mä oon kans haaveillu pidennyksestä! Mulla on ollu tosi kauan pitkät hiukset mut jouduin n. vuos sitte leikkaamaan ne puolesta selästä olkapäille. Et ei ne ihan lyhyet oo nytkään(muutaman sentin olkapäitten alapuolelle), mut tuntuu orvolta! Sit mulla on vielä kerroksittain leikatut niin näyttävät lyhyemmiltä ku on latva niin ohut.

Osaatkos [/b]RD neuvoa jotain hyvää kampaamoo Iidenissä, joka tekis noita pidennyksiä? Meillä ei oikein tuolla K-veellä oo.. Ja täällä JKL:ssa taas on niin kallista!

neuvola oli aamulla..kaikki oli ok, paitsi paino oli noussu 925g/vko!! Hirveetä!! edellisellä kerralla nousu oli vaa 150g/viikko. Mitähän mä oon oikein syöny?? :eek:
 
Ippu: Oisko nestettä kertynyt? Mulla ainakin jalkoja turvottaa et varmasti ei ihan vähän täälläkään ole painonnousua! Viime raskaudessa lopussa tuli ihan kilokin viikkoon, olin kyllä kuin mikäkin vesitankki. Et sinänsä mulla ei hiirveetä paniikkia painonnousun suhteen kun tiedän et mulla neste jää lillumaan kroppaan :whistle:
Tosin vauveleilla taitaa olla nyt kasvupyrähdys, silläkin painoa tulee näillä viikoilla!

Voi kun oiskin jo neuvola, ens keskiviikkona vasta. Mut nopeasti sekin taas koittaa =)

Otin tuos pienet päiväunet, väsytti niin sikana! Nyt taas jaksaa iltaan saakka, toivottavasti =)
Aamupäivällä siivoilin vähän kaappeja jotka olivat todellakin sen tarpeessa. Käväisin neidin kanssa pikku lenkilläkin. Syötiin miehen kans tortilloja puolen päivän maissa. Huomaan et vähemmän tekee mieli syödä jotain kokoajan kun on syönyt jotain vähän "tukevempaa" lounasaikaan.

Luminka ja neitonen 22+5
 
Kyllähän mulla vähän turvotusta on, mut ei mun mielestä paljoa kuitenkaan! Pitäis kuitenkin muistaa juoda vettä paljon paljon enemmän! Mut tosiaan, näillä viikoillahan painonnousu on nopeaa et ei kai tässä mitään hätää ole:)

Oi mun rupes tekemään noita tortilloja mieli! Pitäisköhän lähtee kauppaan hakemaan :p Siivoustakin ois eessä..saas nähä jaksaako:)
 
kuulun tonne loppukuisten pinoon, mut kysyn täältäkin..

onko kenelläkään ollut jo näillä viikoilla kohdunsuulla vihlontaa ja sitä tunnetta et ruuvarilla ruuvattais???tää on kyllä mun viides raskaus jo kuuden vuoden sisään..et toki sekin varmaan vaikuttaa..

mulla on jatkuvasti näitä tuntemuksia..ja pelkään et aiheuttaa pahojaan kohdunsuulla..
 
:kieh: taas vaihteeks kiukuttaa :kieh: ei sinänsä oo ylläri. Ja yöllä mun selkä huus hoosiannaa, ku yritin kääntää kylkee... mä en tiiä mitä keksin ens yöks :( ei nyt viittis rupee särkylääkkeitä syömään ihan urakalla. Nukun jo tyyny jalkojen välissä... muita vinkkejä?

Ja tosta kohdunsuusta... tai kaulasta tai mikä onkaa :whistle: nii mulla vihloo ja sattuu ja tuntuu painetta ja juilii :$ ja mulla se oli lyhentyny...

Listeria tuhoutuu 70 asteessa jos nyt ihan tarkkoja ollaan :D

Ja mites mä olin lukevinani, että nyt se vauva just ei enää kasva sillei nopeeta, ku kaikki tärkee on kehittyny, et nyt se kasvais ihan hissuksee?! Ja sit kuitenki taas luin, et tässä vaiheessa paino rupeis nousee puol kiloo/viikko :eek: ei näistä ota selvää ja kuitenki menee yksilöllisesti :snotty:

Rinzessa ja papuRinssi rv.22+1
 
Viime yönä sain nukuttua kokonaiset 2 tuntia..jokainen liike ja kääntyminen on yhtä tuskaa ja istuminen ei onnistu millään ja tuska silloin on jotain ihan kauheaa. Rappusia kun yritin alas, niin tähtiä vaan näkyi silmissä kun sattui niin hirveästi. Soittelin aamulla sit neuvolaan ja mun mukava kätilö järkkäs ajan lääkärille. Minä ajattelin et kortisonia pari piikkiä ja elämä voittaa, mutta paskat, ei kuulemma raskaana ollessa eikä varsinkaan alaselkään oli lääkärin mielipide. Nyt sitten vaan kärvistellään panadolin voimalla fysioterapeutin aikaa odotellessa, jonne se lähetteen teki. Onneksi sen pitäis tulla nopeasti. Kipua oli niin selkänikamissa kun häpyluussa ja tulehdusta pakaralihasta myöten. Jostain tukivyö jutusta se lääkäri puhui, sitä kuulemma sieltä fysioterapiasta kokeillaan ja jotain ne kuulemma osaa keksiä. Mietin vaan onko tuosta tukivyöstä apua kun ei mahaa juurikaan ole. Onko kokemuksia kenelläkään sellaisesta?

Sairaslomaan kirjoitettiin loman alkuun saakka ja se lääkäri sanoi että toiset ei enää pysty töihin kun tälläinen tulee ja saattaa pahimmassa tapauksessa jatkua sairasloma äitiyslomaan saakka.. Harmittaa lujaa, eikös se vaikuta äitiyspäivärahan määrään kun tulot vähän pienenee tässä vaiheessa. Vai missä vaiheessa teillä muilla on äitiyspäiväraha lasketettu?
 
Minttu-Maaria: muistelen että äippäraha lasketaan viimeks vahvistetun verotuksen mukaan, eli onko se nyt sit 2006?!? 2007 verotus on kai vielä vahvistamatta, kun eikös toukokuulle saakka ollu aikaa tarkistella niitä ehdotuksia. Mutta jos on tulot olennaisesti muuttunu, niin voidaan laskea ed. 6 kk tulojen perusteella. Niin miulla tehtiin sillon esikoisen aikana. Kun olin viim. vahv. verotuksen aikana puolet vuodesta työtön ja puolet osa-aikatyössä. Paremmat tulot oli sillon kuluneella puolella vuodella.

Hei siitäpä tuliki mieleen kysyä että nyt kun esikoinen ei täytä kolmea vuotta ennen tätä laskettua aikaa, niin saanko siis sen ihan saman äitiyspäivärahan mitä esikoisen aikana, vai lasketaanko se miun nykyinen päiväraha sen entisen perusteella? Siis katotaanko se miun entinen päiväraha miun tuloiks jonka perusteella uus päiväraha lasketaan? Tajuskohan kukaan... :whistle:

Ja sit sitäki on pitäny kysyä että miten menee sit kotihoidon tuki kun tää uus tulokas tulee? Lueskelin sitä kelan sivuilta, mutta en oikeen tajunnu. Osaako joku kertoa miten on käytännössä menny? Siis kellä on jo kaks muksua ennestään?

Että semmosia tuli nyt mieleen. :)

Anzkuli 22+0
 
Minttu-maaria: mä hain apuvälinelainaamosta yhdenlaisen tukivyön, mikä tukee tuota masua...ja se tulee tohon masun alle, takaa edestä kiinni. Tukee sitten niinkuin samalla selkää, että vatsaa. Kun mulla painon tunnetta aika lailla alapäässä. Ihan hyvältä tuntuu, mutta kaameen paksu ja näkyy vaatteiden läpi, töissä tulee pidettyä. Kovilla helteillä en voi kuvitellakaan laittavani sitä, kun hiostaa..
Ja 2006 vuoden verotuksen mukaan äippäraha määräytyy. Ellei tulot ole muuttuneet +20%, niin sitten vuoden 2007 perusteella. aNäin sanoi neuvolantäti. Itselläni kuitenkin esikoisesta palkanlaskija katsoi ½vuoden jakson milloin olin tienannut eniten ja sen perusteella mun raha määräytyi. Joten en nyt tiedä miten mulle käy, kun 2006 oon tienannut selvästi vähemmän kuin 2007, mutta onko siinä eroa tuota pariakymmentä prossaa. Sitä en tiedä. :/
 
Rinzessa: mulle terkka sano et kasvupyrähdyksiä olisi rv 20 jälkeen ja rv 30 jälkeen. Siis kohtu kasvaa nopeasti ja voi aiheuttaa vaivoja. Eli olettaisin et vauvakin kasvaa sillo nopeammin...?

Anzkuli: Mun käsittääkseni kun edellinen lapsesi on alle 3v niin voit saada saman äitiyspäivärahan kuin esikoisesta. Toki jos olet ollut töissä äippäloman jälkeen niin voidaan tuloja tarkastella esim. viimeisen 6kk ajalta ja siitä laskea se äippäraha. Ja mulle on sanottu et kotihoidon tukea ei saa esikoisesta kun olen äitiys-/vanhempainvapaalla. Se esikko hoituu ikäänkuin ilmaiseksi siinä sivussa. :/ Nää on näitä kelan kiemuroita. 100%varma en edellä mainituista tiedosita ole, mutta näin mua on infottu.

Omaa napaa:
Rakenneultra oli tänään, yksityisellä käytiin. Kaikki rakenteet oli ok. Ei kamalan kuvauksellinen tapaus tämä meidän masukki ole, koska kasvojensa edessä piti nyrkkejään koko ajan. Jalatkin oli tiukasti ristissä ja napanuora siellä välissä että ei saatu tietää sukupuoltakaan. Ja muakun ois niiiiiiiiin kiinnostanut tietää. No ei auta muu kuin odotella marraskuuhun. :D
 
hemmetti, ku jokapaikassa viel kaikki tiedot eritavalla... tietääköhän kukaa ees oikeesti et miten se kersa siel mahas kasvaa :kieh: (en oo kärttynen)
No iha sama, kuhan kasvaa...

Mä lähen nyt ikeaan ja jos ois rahaa ostaa jotain pientä vaaville ni ehkä tulis parempi mieli ;)

Rinzessa ja papuRinssi rv.22+1
 
Missä kohti ne kohdunsuun tuntemukset tuntuu?Kun mulla on tuolla alapäässä ihme tuntemuksia...mites sen nyt selittäis...toi emätin tuntuu jotenkin oudolta...ihan ku ois jotenki turvonnu toi alapää...en nyt osaa oikein kuvailla, mut jotenki ihan outo.
Ja noita harjoitussuppareita on ruvennu tulemaan useasti.
Mistä noista harjoitussupistuksista tietää mikä on normaalia ja kuinka usein niitä sais tulla?
Mulla alkaa olemaan tää liikkuminenkin jo vaikeaa, kun maha kovenee pienestäkin.
Sitten kun makaa niin on ihan ok. Pitäisköhän sit vaan makoilla enemmän.
Ei kai noihin supistuksiin sit muukaan auta kuin lepäily?

Kuunkulta ja poitsu rv 21+5
 
Pitkästä aikaa moro!
Kaksi päivää töitä takana saikun jälkeen ja mä olen ihan KUOLLUT!!! Mä olen ollut ns. bossina eli osaston vastaavana hoitajana, pitäs olla helppoa mutta kutun marjat. Illalla oon simahtanut jo ysin aikaan...
Ja vatsanahka paukkuu. Todella tukala olo ollut, nyt tuntuu siltä että nahka ei enää voi venyä enempää. Ehkä kaverit kasvaa jotenkin himovauhtia vaan. Potkivat ainakin.
Mies on saanut uudessa kämpässä maalattua, enää on boordit laittamatta. Pian päästään muuttaan- JEEEE!!!! Mies oli vauvojen huoneeseenkin ostanut tosi hellyttävän boordin, olin ihan yllättynyt että osasi sellaista ostaa. Tänään hää on suunnitellut millasia mattoja ostetaan uuteen kotiin ym. Mun mieheltä tuo on harvinaista, yleensä tuolle on ihan sama mitä huonekaluja ym on. Jospa sillä olis pieni pesänrakennusvietti? aika hellyttävää. Olitte myös keskustellut siitä pärjäisittekö ilman miestä, mä varmasti pärjäisin, mutta en tahtois. mun mies on joskus hieman hankala tapaus, mutta rakastan tuota könsikässtä kuitenkin yli kaiken, että hevillä (tai edes tangolla) en luopuis. :heart:
Kuunkulta, harjoitussuppareita voi tulla tiheestikin, mutta pääasia on että ne eivät tee kipeetä. Harjotussupistukset on yleensä myös lyhkäsempiä kun varsinaiset supparit. Oikeet erottaa siitä et sillon särkee selkääkin, ne tulee säännöllisesti ja tekee kipeetä. Kyll sitä sitten huomaa kun alkaa olla tosi kyseessä.
Nyt meen laittaan pojille iltapalaa, tappelevat jo tuolla kun ovat niin väsyneitä. Palaillaan astialle.

HM ja papuset rv 21!!!
 
Kuunkulta!! alleviivaan ihan kaiken tosta sun tekstistä!! Et olisi voinut selkeemmin kertoo, se on JUURI tollanen tunne. Ihan on niinkuin alapää ja häpyhuulet turvoksissa, sellanen olo kuin seksin jälkeen tai ennen :LOL: (ju nou)
Mua itseasiassa hieman pelottaa toi tunne. Kun tuntuu että joku valuu alaspäin. Puhuin neuvolassakin tosta tunteesta,. mutta en osannut oikeen selittää sitä. Ja se vaan kysyi, että eihän ole kivuliaita suppareita. No ei ole. Mutta noita kivuttomia kyllä ja USEIN!
Mä aattelin ens viikolla soitetta neuvolaan, haluun että lääkäri tarkistaa kohdunkaulan tilanteen. On pakko. Koska tää tunne on niin viheliäinen. Ja gynekin sanoi että vikalla kolmanneksella pitää mun käydä tarkistuttaan se useeemmin, ettei tuu yllätyksiä!

Niin muuten, sain papasta VIHDOIN ne vastaukset! Tulos normaali!!! =) Huh! Onneksi. Jälkitarkastuksessa seuraava kolposkopia, oon niin huojentunut.
 
Kaveri kävi kolmen poikansa kanssa meillä kylässä. Voi sitä ääntä ja menoa :D.
Ja tais se mokkapalat maistua ihan hyvälle :D. Jäljelle jäi enää vajaa puol pellillistä. Ei tainnu jäädä siis yhtään pakastettavaksi B) .

Mutta nytten käymää koiruliinin kaa pyörähtämässä tuos pihalla. :wave:
 

Yhteistyössä