Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Anzkuli: Tuota kotihoidontukea voi saada jos ei tuloraja ylity. Siihen vissiin lasketaan vauvan synnyttyä äippäraha+ miehen tulot ainakin.. Se menee jotenkin ihan oudosti, en itekään ole saanut sivuilta mitään selvää :kieh: Pitäs kai kelalta kysyä seuraavan kerran! Mun käsittääkseni aiemmista lapsista maksetaan jotain (lapsilisän lisäksi), mut olikohan sekin tuloista riippuvaa? Tiedä noista..

Minttu-Maaria: Mä lasketin viimeks puolen vuoden tulojen mukaan. Silloin kun neuvolasta sai todistuksen, lasketin siitä edellisen puolen vuoden mukaan. Et kai näinkin pystyy tekemään! Alkuun saikkurahaa maksoi työnantaja, sen jälkeen kela.
Tällä kertaa mä saan samaa ä.rahaa kuin viimeksi, esikoinen kun ei ennätä täyttää sitä kolmea vuotta.

MaiLou: Teidän vauva tahtoo pysyä salaisena tyyppinä syntymäänsä saakka :heart:

Sovitin tänään lainaan otettuja bikineitä.. Jos rohkenisin ottaa ne mukaan mun ja miehen kylpyläreissulle =) En ole koskaan bikinejä pitänyt, kun on tuota ylimääräistä vähän :whistle: Nyt kuitenkin kun masu on pyöristynyt, voisin aiheuttaa ihmisille tarkoituksella kohtauksia ja uiskennella niillä :LOL: Joten kuva vielä mahastani, jos en sit lauantaina enää kuvaisikaan perinteistä viikottaista massutusta :D



Luminka rv22+5 kesäisissä fiiliksissä B)
 
Luminka; ihku masu ja hienot biksut!! Kyllä kehtaa ja kelpaa noilla mennä ja masukin tulee kauniisti esille! =)

Mun vanhemmilla oli 30vee hääpäivä 1.7 ja tulivat tänään pieneltä reissulta. Tehtiin pojan kanssa heille sitten pieni ylläri; ostin 3nippua reilunkaupan ruusuja, eli yhteensä 30!! ja tein niistä heille maljakkoon pöydälle kauniin kimpun; persikanvärisiä, vaaleenpunaisia ja keltaisi ruusuja. Sitten geishamakeisia laitettiin kulhoon ja kuoharia pullollinen. Olivat sitten niin yllättyneitä ja mielissään, kun äite soitti äskettäin. :D
 
Tervehdys taas... kylläpä tullu tekstiä tänne! =) Monilla on näemmä aika huono olo ollut, mulla senkun paranee vaan! *koputtaa puuta* Sain kai osani sillä alkuraskauden pahoinvoinnilla joka kesti 15. viikkoon asti. Lihominenki (siis muualta uin vatsan kohdalta)tuntuu kuin ihmeen kaupalla pysähtyneen... johtunee siitä että täällä on +35 hellettä ollu jo monta päivää. Eipä tuu NIIN kauhiasti syötyä.

Nyt oon tehny taas 9-10 tunnin työpäivää ja hyvin jaksaa, vaan mikäs siinä viileessä toimistossa istuessa. Äitiyslomasijaisen haku käy kovana, jännää nähdä millanen tyyppi se itsensä korvaa sitten töissä. Huomenna otin puol päivää vapaata kun miehellä on synttärit ja ajattelin loihtia -keittiön ihmelapsi kun oon- valmispohjasta täytekakun. Teijän leipomuksia kun kuuntelee niin oon aina ihan vesi kielellä täällä.

Luminkalla ihana maha! On varmaan 4x isompi ku mulla! Kasvaakohan se tuosta vielä sulla kovinkin paljon?

 
ihania kuvia luminka ja tietämätön!

Soittelin just tässä neuvolaan kun viime yönä heräsin aivan hulluihin kipuihin. Olin aivan varma että oli jonkinlaisia suppareita (vaikka ensikertalaisena en tietenkään tiedä miltä ne tuntuu oikeesti) kun kivut tuntui vähän niin kuin menkkakivuilta mutta vaan tosi paljon voimakkaammilta... tuli sellaisina aaltoina ja voihkin vaan niin että mieskin heräs. Sen jälkeen kun ne loppu oli vielä kauan kipua alaselässä.

Kätilö joka vastas puhelimeen sanoi kuitenkin että kyseessä oli varmaan kuitenkin vain liitoskipuja. Onko liitoskivut oikeasti noin kivuliaita??

Muutenkin on viimeisen viikon ollut kaikenlaisia kipuja, vauvakin välillä potkii tosi pahasti joskus rakkoon :eek: oon yrittänyt töniä sitä pois aina kun se painaa liikaa tiettyihin kivuliaisiin kohtiin. Mies on ollut huolissaan että satutan vauvaa kun yritän töniä sitä siirtymään!!

Nyt on sit taas mummo olo kun liikkuminen tekee kipeää... nyt jo ja mennään vasta puolivälissä!!!!
 
Huomenta!
Manna: mullä myös tulee ihan levossa tuollaisia "kohtauksia", enkä ole aina varma mitä ne meinaa..(vaikken olekaan ensikertalainen) ;) Neuvolantäti sanoi että uudelleen synnyttäjä voi kokea kaiken paljon herkemmin vielä ja kivuliaammin. Pojasta kun mulla ei ollut tietookaan mistää kivuista (edes selkä) ennen h-hetkeä! :D Kyllä tuommoinen silti säikäyttää! Mulla päivät menee hyvin ja yöt, mutta kun oot päivän juossut, "juossut" ja mennyt kuin aropupu, niin illalla sen kyllä tuntee!! Kun sohvalle käy maate siinä seiskan aikaaan illalla, ei enää ylös meinaa päästä, niin jumissa on paikat ja kankee olo.

Meinaan maanantaina soitella neuvolaan, jos tosiaan laittas mut käymään lääkärillä, haluun tietää ettei supistelut-viiltelyt-kolotukset ja jomotukset oo aiheuttanut mitään. kOSKA työn takia en aio rehkiä siinä tapauksesssa enää tippaakaan!

Nyt alan laittaan tukkaa ja meikkaan hiukan itteeni ihmisemmän näköiseksi, ja sitten töihin. Tänään en varmaan koneelle enää ehdi, poika menee mummolaan yökylään ja me miehen kanssa tampereelle syömään ja kierteleen kesäterasseja...viettään ns. laatuaikaa (aaarg, ihnoon sitä sanaa...) :LOL:

Mukavaa viikonlopunalkua!!!!! :flower:

Helmi 22+6
 
Huomenia!

Hirveesti ootte kirjoitellu eilisen aikana. Eilen oli täällä ihan ilma +30 astetta. Jalat ja sormet turposhirveen näkösiksi mutta laski se turvotus sit sisälle tultua ja jalat kattoa kohti nostettu.
Tänään ajattelin käydä KELAlla viemässä nuo paperit ja tilinauhat, toivottavasti ne nyt riittää niille. Leipoakin ajattelin mutta en oikeen vielä tiedä mitä, kakkupohjan ainakin pakkaseen. JOnkin näköistä marjatorttua voi tehdä, katsoo nyt mitä keksii.
Mutta nyt KELAlle ja kauppaan.

keiju ja jäbä 22+2
 
Moi!

Ihanaa, viikonloppu tulee! Työmotivaatio onkin ollut viime päivinä aika alhaalla. Mies lähti viettään viikonloppua kavereitten kans Helsinkiin (mä olin muutama viikko sitten - pitää nyt ottaa omaa aikaa kun vielä ehtii) ja mä jäin lapsen kans kaksin. Ajateltiin mennä muumimuseoon ja sen jälkeen torille syömään, jos noi ilmat ei ihan mahdottomasti kylmene.

Ootteko vielä miettineet synnytysjuttuja yhtään? Mä olen yrittänyt aktiivisesti unohtaa että sekin on vielä edessä... Enkä halua lukea mitään "synnytysoppaita" tms. vaan ajattelin mennä vanhalla muistilla ;) Jokainen synnytys on kuitenkin erilainen, en halua siksi liikaa suunnitella. Vaikka eka kerralla kyllä lueskelin paljon aiheesta ja kävin valmennuksessa ym.

Hyvää viikonloppua kaikille, toivotaan että auringonpaiste jatkuu - ainakin täällä Tampereella on ihana hellepäivä!

Luce 21+3
 
Ai niin, piti vielä kysellä kun noista äitiyspäivärahoista oli juttua. Tiedättekö, kun ehdin olla äitiysvapaiden välissä semmoisen 9kk töissä, että määräytyykö mun äitiyspäiväraha viimeisten 6 kk mukaan vai voinko saada samaa päivärahaa kuin esikoisen kohdalla (äitiysvapaa loppunut viime vuoden puolella)? Oon samassa paikassa töissä mut uudessa projektissa ja mun palkka on vähän pienempi kuin ennen eka äitiysvapaata, ei paljon mutta mieluummin tietty silti ottaisin isomman päivärahan... Kokemusta kellään??

Luce
 
Mie täällä töissä istuskelen ja päättelin jo takakpl:n langanpäät ja vasemman etukappaleen myös :D. Viel pikku kerät jälellä, jos aloittais tekee oikeaa etukappaletta. Sitten vielä hihat + huppu.. Olisikoan huppari joskus valmis.

Mie en voi ku vasta ens viikolla viedä ne lappuset, ku kirjanpitäjä tulee lomalta.. kiva kiva.. Ja mie, ku olin suunnitellu vieväni ne jo maanantaina :whistle:
Mutta mitenkäs se on tuon äitiyspäivärahan kanssa, ku oon töissä? Eli pystynkö mie sitä hakee.. En tiiä, että miten se oikein määräytyy jne..

Mutta mutta, nyt odottelee töitä. Klo 13 ois tarkoitus kiinni laittaa.. Mutta onneksi asiakas soitti, että hänellä ois työjuttu. Teen sen ja sitten laitan ovet kiinni. Lupasi laittaa piirustukset tulee klo 13 mennessä:D.
 
Helmi ja kuunkulta: Miulla kans jatkuu nuo paineen ja turvotuksen tunteet alapäässä. Nyt on loppunu se "valumisen" tunne. Terkka sano että varsinki toiskertalaisella voi herkemmin tulla noita tuntemuksia kun kudokset antaa helpommin periks. Miulla ultras ja katto sit sen kohdunkaulan ja -suun tilanteen ja kaikki oli ihan ok, ei mitään muutoksia ollu tullu. Mie oon tehny melko paljon ja sännöllisesti lantiopohjanlihasharjoituksia, niin oon aatellu että se varmaan voi myös osaltaan rasittaa sit paikkoja. En tiedä... Mutta jos huolestuttaa niin kannattaahan se tutkituttaa. Miuta ainaki helpotti kun tutki tilanteen! :)

Miulla oli tänään neuvola. Kaikki oli ihan hyvin. Hemppa pikkusen laskussa mutta ei vielä tarvii rautaa ottaa. Verenpaine oli melko matala, mutta niin se on miulla viime aikoina ollu muutenki. Syke oli todella tasainen ja vahva ja nopeus 150. Sf-mitta oli 18 eli just keskikäyrällä meni sekin. Painoa oli tullu reilu 400g/vko, toivottavasti ei loppuun asti jatku tuo linja... Nyt on kaikkiaan kotivaa'an mukaan tullu 8kg. *Kröhöm* Ei kiva ei... Seuraava käynti on sit neljän viikon päästä, toivottavasti pysys paino ainaki melkein ennallaan siihen saakka...

Anzkuli 22+1
 
tietämätön: 10kg, mihin ne muka ovat tarttuneet ;) Oot vissiin tosi hoikka ollut ennen raskautta! Ihana masukuva =)

Maotao: Kyllä se vielä kasvaa, vaikka kohta kai sen on jo niin iso kuin esikoisesta lopummalla. En kyllä mitään hirveetä palloo tahdo, kun pitäs tuo esikoinen jaksaa hoitaa :/ Mut se jää nähtäväksi millaisiin mittoihin pääsee!
Viime viikolla mittasin ympäryksen, 107cm. Viime raskaudessa taisin päästä jonnekin 120senttiin... :D

Luce: Musta tuossa tilanteessa saa itse päättää, eli sulla tulis sit sama ä.raha kuin edellisellä kerralla? Jos nyt ihan ymmärsin oikein mitä selitit. Niin siis olettaen että ei ennätä edellinen täyttää sitä kolmea vuotta.

Aivan mieletön auringonpaiste B) Tuli hurjan kuuma kun äsken neidin kanssa oltiin takapihalla hetken verran. Ei viitti oikein tuota yksveetä tiristää auringossa. Onneks iltapäivällä on varjoisaa niin saa rauhassa tutkia nurmikkoa
(ja mun koristekiviä sekä kukkia :kieh: )... Pitäsiköhän sitten tästä lähteä vielä vähän ottamaan väriä pintaan, nyt kun se näkyy hyvin tarttuvan :D

Luminka B)
 
luminka :eek:on ollu tosi hoikka ennen raskautta kyllä..just miehen kanssa katsottiin vanhoja kuvia..hehe todettiin ettei sitä masua taideta takas saada=)eikä oo kyl neuvolassakaan sanottu mitään vaik oon sen 10kg jo saanu..totes sielki et olit niin hoikka...
 
Heips! Mä tulin nyt sitten kotiin kesken työpäivän, kun sain tuossa kymmenen aikaan (pomon luona käydessäni) aikamoisen kipukohtauksen tonne selkään. Piti lähteä pomon huoneesta käytävän sohvalle pitkäkseen. Sitten helpotti ja ajoin työpisteelle, ja lämmitin ruoan, mutta en pystynyt syömään vaan piti heittää ruoka pois. Ja lähtee käymään päivystyksessä. Oli kipu ihan järkky; viiltävää kipua ja polttelua alaselässä...Oikeen säiköhdin!
Nyt tulin kotiin ja loppupäivä saikkua. Ei lääkäri nähnyt tarpeelliseksi katsoa kohdunsuun tilannetta tms. Tunnusteli selän ja totesi että lihakset krenaa...Hemmetti, miten ilkee olo. Nyt helpottaa kun makaa, mutta etenkin istuminen ihan tuskaa! :|

Ja nyt vielä poika sinne yökylään lähti, ja illalla tarvis lähtee miehen kanssa syömään. Jos tää selkä yhtään tuntuu paremmalta.

Sittem sanoi että voi HUOLETA ottaa panadol500mg jopa 6x päivässä! :eek: Hurjalta annokselta tuntuu...
 
Täyttelin tuossa kelan paperit ja kerranki oli helppo täyttää eikä tarvii liitettä liitteen perään olla... Ainaki luulisin... Onhan noita ylläreitä ollu ennenki että on olevinaan kaikki tarvittava ja sit puuttuuki jotain.

 
Luminka: Esikko täyttää syksyllä vasta 2, eli siinä suhteessa ei kiirettä. Olispa kiva jos se tosiaan menis noin... Täytyy vielä selvittää työpaikan henkilöstöosaston ja kelan kans miten menee.

Viikonlopun viettoon ja nettipimentoon lähtevä Luce
 
Helmi79: annos on hurjan kuulonen mut, loppujen lopuks se on vaan 3mg päivässä, sama jos joutuis syömään g:n panadolei, niitäkin saa sen 3 päiväs ottaa.

Luminka: Ihana masukuva :)

Tietämätön: Ei kyl huomaa et oisit lihonu, kaunis masu sullakin on =)
 
LUMINKA :attn: ei nyt niin tärkee asia mut :ashamed: mun synnäri on nkl ei kos et joskus ku teet päivityksii ni vaiatko?kiitos kovasti=)

täällä flunssaa puskee ja saikku loppuu tänää eli huomen on töiin mentävä vaik mulla kyl edelleen noi supparit ja viiltelyt jatkuu..mut en osaa olla pois..niin huono omatunto vaik kaikki onki sanonu et nyt haet vaan lisää ym..en mä voi..mun on pakko ainakin yrittää siel on muutenki ¨pula duunaresita..onko kukaan ikin joutunu olee sillee veke et on joutunu hakee niit kela korvauksii saikusta?ja miten toi homma menee???

on vaan niin onneton olo et oonx mä nyt tosi huono jos en voi pitkään olla enää duunis sit mul olis niinku raskauden puolest välist saikkuu melkee koko ajan..tosin onnex on elokuus viel 2vkoa lomaa..vitsi..mä tiedän et kunto ei siel kyl enää pitkää kestä ku työni on joko nostelua 8h pv tai sit istumista 8h pv..
 
Tossa äskeisellä kauppareissulla tapahtui:
Kävelin kauppakassin kanssa naama irvessä, kun selkään sattu. Menin poikalauman vierestä ja osittain läpi, kun en jaksanu kiertää ku sattu nii pirusti.
Noh, pojat siinä sitte rupes mun tissejä arvostelee... toisilleen kommentoivat, et mahtavat tissit yms.
Minä siinä sitten suivaannuin, pysähdyin ja laskin kassin maahan...
Yksi poika siinä sitten vielä sano, että joo'o kivat tissit niin mä vastasin sille, että ja kiva on mahakin *reps*
Pojat (n.16-20v.) eivät tainneet huomata, ku olin telttaan pukeutunut, että oon paxuna!
Mä sitte rupesin selittää ihan pokkana niille, että joo, tissit kasvaa, kun nainen on raskaana ja pälätin niille kaikkea ummet ja lammet siitä, kuinka on huvittavaa, että saan kuulla tollasia juttuja vaikka maha pystyssä kävelen.
Sanoinpa siinä vielä pojille, että masuasukki on poika, et saa olla ylpee ku mutsillaan on isot bosat...
Sit luennon (ihmiskehosta ja raskaudesta) jälkeen otin kauppakassin, hymyilin ja painuin himaan...
Pojat olivat hiljaa ja tuijottelivat toisiaan *reps, kops*

Et en mä mikää turha ämmä oo isoine tisseineni XD

Rinzessa ja papuRinssi rv.22+2
 
Rinzessa :LOL: :LOL: :LOL: Kiva et "valistit" poikia...Musta kans inhottavaa kun toiset tuijottaa ihan häpeilemättä tissejä,vaikka ois oma mieski siin vieres |O

Neuvolassa tänään käyty ja siellä taisi varmistua tämä meidän masukin sukuupuoli ;)
Neuvolatäti nimittäin siinä kysäisi sydänääniä kuunnellessa et tiedänkö kumpi tulossa ja kun kerroin kumpaa veikkasi ultrassa,sanoi että hänkin veikkaisi samaa ;) ja itsekkin samaa ajattelin...
Pissinäytteen jouduin vielä uuden viemään kun epäili virtsatietulehdusta mutta maanantaina saan vasta tulokset ja jos lääkekuurille joudun niin pitää matkalla etsiä apteekki ja neuvolaan ilmoitella mihin soittelevat lähetteen...
Muuten kaikki olikin hyvin...

Huomenna olisi ystävän häät ja sitten maanantai aamuna olisikin reissuun lähtö :D
Saa nähdä montako päivää menee että luen teidän kaikki kirjoitukset viikon ajalta sitten :D
 
Perjantai- moi!
Töissä ihan karmee päivä, kaiken maailman operaatioita ne tohtorit sitten keksikin juuri tälle päivälle. Minä löntystin pitkin poikin ja välillä istuin milloin mihinkin peffan sain mahtumaan. Joka toinen minuutti kollegat tai lääkärit kyselivät että supistaako, teki mieli karjaista että no piru supistaa!!! |O Mutta selvisin päivän loppuun. Töistä tullessa olin ihan huolissani kun ei mahassa ollut tuntunut pitkään toviin mitään, niin oikaisin sohvalle ja mies lähti poikien kanssa ostaan uuteen kotiin mattoja. Nyt mahassa käy taas iloinen melske kun sai levättyä hetken. :heart: :heart:
Synnytystä olen jokin verran miettinyt, lähinnä huolettaa ennenaikaisuus. Mutta oon mietiskellyt myös sitäkin että millä tekniikalla nämä täältä sitten loppuviimein ulos tulevat. Tyttöhän on perätilassa, eli sillä indikaatiolla vaatisin sektiota jollei ehdi kääntymään. Kuopus on myös sektoitu perätilan takia. mutta toki toivon että saisin ihan alakautta synnyttää. Eniten ahdistaa ajatus että jos nämä syntyy kovin paljon etukäteen niin joutuvat työpaikalleni hoitoon. Kollegat ja lääkärit kyllä osaavat hoitaa mutta kun tietää liian hyvin mitä kaikkea voi tulla ja olla... Tämä on sitä "tieto lisää tuskaa"- ajattelua... :/
Nyt meen netistä metsästään sohvanpäällisiä, pitäs sellaset hankkia... Tietääkö joku mistä sellaisia saisi perinteisen Anttilan ja Elloksen lisäksi?

HM ja papuset 21+1
 
Hari Mao: hobby hallista kannattaa kattoo, josko siellä ois sohvanpäällisiä.

Rinzessa päässy avautumaan kunnolla! Sitä ne hormonit teettää! :LOL: :LOL: :LOL: Voin vaan kuvitella poikien ilmeet! :kieh:

Eipäs sen kummempia... piti vielä käydä kattomassa tuoreimmat tekstit. Kohta pikkumiehelle meen iltasatua lukemaan. Tuolla isin kans ovat nyt iltapesuilla.
 
mä oon ollu tänään tehokas....Ammulla lähettiin sinne Kelaan ja vein äippäraha hekemuksen ja sit samalla reissulla käytiinkaupassa ostaa leivonta tarvikkeita. Leivottiin sit kakkupohja pakkaseen oottamaan meiän hääpäivää ja marjapiirakkaa joka vietiin sit mökille. Leivonnan jälkeen imuroin, luuttusin, pyyhin pölyt ja pesin molemmat vessat myös peilit ja kaappien ovet tuli pestyä. Sit otettiin pikku torkut poitsun kanssa ja lähettiin mökille.Poitsu meni rantaan ukin kanssa uimaan ja mä otin arskaa. Nyt kun mökiltä tultiin niin tein vielä kinkkupiirakan joka viedään huomenna mökille. Mökillä on remppa menossa remppaavat mökin takaosassa olevista varastoista nukkuma ja leikki tilaa pojalle ja tulokkaalle.
Nyt lähen vielä kaverin kanssa kahville tuohon abc:lle. Saattaa se uni tulla silmään ilman odotteluja tänä iltana.
Huomenna sit poistu jää mummon ja ukin kanssa mökille niin päästään kaksisteen johonkin.

Huomen aamulla sit kampaajalle leikkaa hiuksia jos jonkun uuden mallin tähän ottais.

Keiju ja jäbä 22+2

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä