Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Polilla käyty; insuliinireseptin sain mukaan, mutta vielä yritetään saada sokerit alemmas ruokavaliolla. No ei mulla kyllä kauheasti noita korkeita arvoja olekkaan, joten ehkäpä onnistuu.

Anopista vielä; ei meillä anopin kanssa siis mitään riitoja ole ja ollaan aina tultu hyvin toimeen, mutta mulla on vaan päässä että haluan kotonani tehdä asiat omalla tavallani. Pitäisi siis vain yrittää päästä asian yli. Pahimman ketutuksen iskiessä yritänkin aina muistaa, kuinka paljon hän kuitenkin auttelee meitä täällä ja nuo jutut on siis yleisesti ottaen kuitenkin pieniä eikä siis kiusallaan tee hallaa...

Helou!
Kivi on pudonnut sydämeltä, kohdunsuun tilanne on ihan hyvä eli supistelut eivät ole saaneet tuhoja aikaiseksi. Mutta vaakatasolinja kuitenkin jatkuu. Ja insuliinit alkoivat, tuossa jo ekan töräyksen ehdin pistää. Se homma on sitten ihan hanurista!!! :kieh: Tyttö oli raivotarjonnassa, painoa noin 1200 g, poika olikin sitten ihan käsittämättömässä sykkyrässä, perätilan ja poikkitilan välimuodossa. Ei meinattu millään saada mittoja otettua, mutta lopulta painoksi tuli 1400 g. Eli kokoero kasvanut melkoisesti. Kolmen viikon päähän uusi aika ä-polille, josko poika sitten auliimmin itseensä esittelisi... Mutta helpotti tieto että kanavaa on hyvin jäljellä. Huh. Mutta kuitenkin ennenaikaisella synnytyksellä pelotteli, en suostunut kuuntelemaan. :D Mulla oli tällä kerralla ihan mukava lekuri, nauratti kun jutteli mun mahalle koko ajan. Mutta kivasti kertoili mitä näkyy.
Ennen polille menoa ehdin tunnin verran kierrellä kaupoilla, kävin vähän hypistelemässä vauvanvaatteita mutten ostanut vielä mitään. Jospa viikonloppuna kun on ollut tilipäivä... Itelleni tosin ostin imetysliivit ja kolmet alkkarit, tarvetta on... Mutta kaikkee ihanaa olis ollut tarjolla vauvoille, tulee konkurssi kun pääsen shoppaamaan! Ja mies meinaa perjantaina sen uuden auton hankkia, mutta sitä me kyllä sitten tarvitaan.

Meen nyt nyhtämään verta sormenpäästä, jospa insuliinit olis tehneet tehtävänsä. heikunkeikun leidit!

HM ja W&O 28+5

No kiva juttu Hari Mao että kohdunsuun tilanne pysyny hyvänä :heart: eiköhän ne kaksi jaksa vielä pari kuukautta kyydissä =)

Mulla oli tänään se ultra... ja tiesin kyllä että vauveli on iso, mutta painoarvio oli 2110 g. Kuulostaa tosi paljolta. Lekuri sanoi että haluu ultrata viellä RV 36 tai 37, että mahtuu tulemaan. Mutta aika iso mä olen ittekin, joten en mittää baby annabellia odotanukaan. Merkkas viikoiks 30+4.

Sitten ku sanoin, että voisin tulevaisuudessa hoitaa kontrollit kätilöllä, muuttu ääni kellossa ja alkoi kauheesti kertoa kaikkia synnytysjuttuja ja oli ystävällinen. Tosin ton vauvan koon takia on ihan hyvä varmaan pysytellä ultralaitteen ulottuvissa :) useimmilla tais olla vähän pienempiä mittoja vauvoilla? Onko jollain yli kakskilosta ollu RV 30 (29...?) Entä vanhasta kokemuksesta ---> Minkä kokosia vauvoja vatsajäteistä on tullu?

Maotao ja Baby Maxibell

Helmi: Meillä täällä saa ainakin olla 12pvää kk.ssa hoidossa. Tyttö on sen 3pvä/vko.ssa ja 5h/pvä. Ensin päivät oli ti, ke ja to. Mutta nyt vaihdoin että on ma, ke ja to. Sen takia kun isommat on ti kerhossa niin tyttö joutuis olemaan joko yksin päivän tai ihan hiljaa kun nuorin hoitolapsista nukkuu päikkärit. Tuollain kulkee myös sitten kun vauva syntyy. Ihan sen takia että saa muutakin virikettä päivään kuin sen että joutuu katselemaan äitiä ja vauvaa koko päivän.

Täällä ollu haipakka päivä. Aamulla juoksin postissa ja kaupassa. Sen jälkeen olikin illalla tytön muskari ja sieltä suurinpiirtein suoraan pojan vanhempainiltaan. Ovat lähdössä viikolla 37 leirikouluun niin piti käydä kuuntelemassa millaista ohjelmaa pojalle tiedossa. Olisn muuten itsekin lähtenyt valvojaksi reissuun mutta ei oikein anna masun koko ja supistukset aihetta lähtöön. Siellä kun on toimintaa aamu 7 ilta 22 asti. Ja vaelluksia ja kaikkee niin parempi meikäläisen vaan jäädä kotiin.

Huomenna olisi sitten nla. Tiedän jo valmiiksi että proteiinit on yhellä plussalla. Oli eilen illallakin kun tikutin. Ollu koko tän raskauden ajan. Ei ku anteeksi :ashamed: yhden kerran ollu pissa puhdas.

Mutta huomenna tulen kertoon sitten kuulumisia.

Löllykkä ja haamu 30+1

Hyvää huomenta!
Insuliineja on piikitetty mutta silti korkeahkoja sokruja ollut. Tää alku on aina rasittavaa kun joutuu säätään noita annoksia. Mutta senkin jaksaa, oon vaan kiitollinen että pikkuset jaksaa vielä mukana matkustaa!

Tänään on sitten vuorostaan lepopäivä, ainoostaan illalla on poikien tarhalla vanhempainilta jonne menen. Huomenna mies aikoo tehdä kaksi työvuoroa putkeen, eli pojat ovat mun kanssa koko päivän kotosalla. Lepään ja kerään energiaa siihen... mun täytyy tuon eskarilaisen kanssa vähän ottaa asiaksi touhuta jotain, sillä on joku ihme kausi päällä että se ei luota omiin kykyihinsä. Aina kun se jotain yrittää tehdä niin kohta alkaa ulista "en mää osaa, mä oon ihan huono..." tms. Sillä on tuolla tuollasia touhukirjoja niin niitten kanssa voitas ihan ajalla askarrella, jos sais toisen itsetuntoa nostettua. Sinänsä outo tilanne että poika on aina ollut kovin itsevarma ja rohkea. Miten tässä äitinä oikeen pitäs olla???? |O

Mulla on muuten raskauden myötä tullut yks nolo vaiva, nimittäin mun henki on alkanut kärytä ihan kamalan pahalle! :ashamed: Siksi oon pessyt hampaita muutamaan otteeseen päivässä ja suuvettä kurlannut, mutta ei! Oisko kellään päteviä vinkkejä? Menee palkokasvi kohta nenään... :kieh:

Mutta nyt mä hyppään suihkuun ja sitten soffalle. Koira onnettomana tuijottaa, aattelee varmaan että taas tuo valas meinaa maata koko päivän eikä tee mun kanssa mitään... :LOL: No, tämä valas nyt menee! :wave:

HM ja Wilma ja Oskari 28+6

huomenta!

Täälläkin tänään lepopäivä, poika päiväkodissa ja niillä siellä uintia. Ihan innoissaan lähti hoitoon. =)
Mä en taaskaan saanut yöllä nukutuksi kuin muutaman hassun tunnin, tuntuu et vähän väliä heräilen :/ inhottavaa ku menee sit kokopäivä sumussa. Mut pitää kohta vielä yrittää unta ottaa.
Tänään pitäs käydä kelassa ku sairauspäiväraha hommissa jotain epäselvää, pitää sairauskertomus viiä sinne kunhan sen ensin neuvolasta saan.

ja viikot taas paukkuu

keiju ja wiljo 30+0

HariMao; Hyvä, että tilanne alakerrassa on vielä hyvä! :flower: ...
Saanko udella, että kuinka korkeita lukemia sulla on verensokereissa tullut, kun määräsivät insuliinit? Mullahan ei ole ollut nyt enää kuin yksi aamuarvo yli rajojen (5.9) ja pari aterian jälkeistä (7.9, 8.4). Joitain ennen ateriaa -arvoja on myös ollut vähän korkeahkoja. Nyt sain myös vielä tiukemmat rajat noille arvoille, ennen ateriaa alle 5 ja aterian jälkeen alle 7. Mutta mulla ei siis mitään ihan älyttömiä lukemia kuitenkaan ole ollut. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että olis voinut jo nyt aloitaa pitkävaikutteisen insuliiniin iltaan, kun ei mun aamuarvot ole kuitenkaan mitään kauhean matalia olleet ja vois sitten vähän noita päivänkin arvoja laskea ja pikainsuliinia sitten varoiksi isommille aterioille (eli siis jos välttämättä haluaa herkutella :p ). Mutta d.hoitaja oli sitten sitä mieltä, että ruokavaliolla vielä mennään. Mutta se oli kyllä toisaalta vähän omituinen juttu, kun lisäsi kuitenkin noita sallittuja hiilareita :eek: . Muutenkin se hoitaja hössötti kauheasti (olipa ensin katsonut jonkun toisen papereita omieni tilalla :/ ). No perjantaina täytyy sille sitten soittaa, kun olen tämän päivän vielä mittaillut noita lukemia ennen ja jälkeen syömisen. Sinä ilmeisesti joudut ainakin aluksi mittailemaan joka päivä, kun on insuliinit? Mulle onneksi riittää se pari päivää viikossa eikä sormenpäät ole juurikaan kärsineet, itseasiassa tuo näytteen nippaaminen "ei tunnu enää missään"..

HM: Mukavoo, ettei supistelut oo saanut mitään aikaiseksi! :flower:

Töissä on helkutin tylsää istua, kun ei oo töitä. Pitäisi kai sitä ruveta neuloo noita miehen mummon villahousuja, jotka ei hirveätä vauhtia valmistu.. Jos sais ne joskus valmiiksikin.

Eilen, kun pääsin koulusta aiemmin.. Kotiin tullessani huomasin, että ukko on mehustamassa :eek:
Ja mie olin päättänyt heittää raparperit roskiin, ku olivat aika vetisiä sulatuksen jälkeen. Katsotaan minkälaista siitä tuli :whistle: . Kukahan uskaltautuu koemaistajaksi :D.

Sitten tein sitä porkkanapiirakkaa ja täytyy tosiaan myöntää, että se on minun yksi suosikki piirakka :p . vie kielen mennessään :p . En muistanutkaan, kuinka hyvää se on.

Sitten pesin pinnasängyn suojan + pussilakanasetin, tänään ennen töihin lähtöä laitoin pesuun pakkauksen lakanat yms. Kiitos löllykälle, pääsen asentaa verhotangonkin paikoilleen pinnasänkyyn :D. Ja matkahuollosta hakea töiden jälkeen pinnasänky+patja. Postista sit löllykän paketti. Verhon pitäisi saapuva viimeistään perjantaina, mutta jos myyjä laittais lähetystunnuksen, ni saisin hakea sen huomenna.

Eli jotain pääsen laittaa valmiiksi pienelle. Ja perjantaina kankaan ostoon.. Yritän kokeilla tehdä koppaan sen suojaverhon.. Katsotaan, meneekö löllykällä minuun kuinka pahasti hermot :whistle:. Mutta kyl mie luulen, että mie onnistun, ku löllykkä on ollut jo nytten minulle suuri apu! :hug: . Kannattaisikohan mun varmuuden vuoksi ostaa tuplasti sitä kangasta, ni jos ensimmäinen menee pahasti mönkään, ni ehkä sit toinen kerta onnistuisi :whistle:

Mutta jos mie rupeisin nyt, vaikka neulomaan.

- Red Dragon & Nuppu 30+3 :heart: -

Huomenta!

Te, kenet määrätty lepoon!!! kuinka hyvin /huonosti se onnistuu? Mua ahdistaa tää ihan älyttömästi, on niin paljon kaikkee mitä haluis-pitäis tehdä, mutta en nyt sitten uskalla, kun en tietenkään halua vauvan terveyttä riskeerata...ihan vielä ei tarvi syntyä. Mua ärsyttää kun sain lääkäriltä niin suppean ohjeistuksen: "nyt vaan lepäät, että saat sen paineentunteen häviään alapäästä"

Pakko kuitenkin tiettyjä asioita tehdä. <Ei täällä kukaan ole mua jeesaamassa 24h!!!

On tää surkeeta. :|

Helmi 30+4 :heart:

Mä oon ollu nyt osastolla (psykiatrisella) maanantaista... tää on nyt vika kerta, tulin siis sovitulle voimaannuttamisjaksolle jonka tarkotuksena on ennaltaehkäistä synnytyksen jälkeistä masennusta... täällä olo on ihan pyllystä... kaks viikkoo pitäis olla. :snotty:

Tänää viikot paukuu :heart: rv.30+0 :heart:

Ihan hullut jotku hemmetin häpyliitoskivut tms. ja kävely ja liikkuminen sattuu törkeenä :'(

Täällä ei näy subtv ja oon ihan BB fani ja oon ihan hajalla, ku en nää nyt sitäkään alkua :kieh:

Rinzessa ja papuRinssi rv.30+0 :heart:

olo on parantunut ihmeellisesti =) Kai se kun sain luvan mennä vielä töihin on piristänyt mieltä melkoisesti tuon sohvalla makuun jälkeen. Ja se että sairaslomalle pääsee heti jollei jaksakaan tai supistelee. Mietin tuossa että jaksaisinko äitiysloman alkuun saakka tehdä noita yötöitä, pelkkää yötä kun teen..aika näyttää

Kirppu sai vaaleanpunaisen talvihaalarin. Ostin eka 56 senttisen mutta kävin vaihtamassa sen 62 senttiseen että menisi koko talven sitten. Ja vaatteitakin olen ostellut nyt sitten.. Ihanaa aikaa!!

Liivinsuojista.. ihailtavaa on kyllä teillä jotka saatte aikaan niitä itse.. Meikkis tyytyy kaupan versioihin ja rahaahan niihin menee. Ei kyllä se imetys huvita yhtään joten toivotaan ettei kauaa tarvisi niitäkään. Jäi vissiin traumat tuosta edellisen tosi allergisen imetyksestä kun mitään ei saanut syödä.

Alusvaatteista.. hirvittää nuo äitiysvetimet.. tosi vähän on sellaisia kunnolla naisellisia äitiysalusvaatteita. tuntuu että naiseus pitäisi unohtaa äitiyden tieltä.

yöunet on parantuneet myös ihmeellisesti, onkohan vauveli muuttanut paikkaa niin ettei paina rakkoa enää niin että parin tunnin välein saa yön hypätä vessassa. viime yönäkin nukuin klo 24-10 ja kävin vain kerran!! vessassa. Ihana oli neiti 7v:n kanssa nukkua pitkään, se on sellainen uninen kaveri joka kevyesti nukkuu 12-13 tuntia yössä =)

No niin, nyt on päivän lepohetki :D
Aamulla tuli herätys jo puoli kasilta. Siihen pesut ja puurot ym. ja lähdettiin kaupungille (kaikki ilo irti autosta aina kun miehellä yövuorot -> voin käyttää autoa päivisin ihan vapaasti =) ). Kyläiltiin mun siskon luona, ja kävin ostaa kangasta neidin päiväpeittoa varten. Siitä vielä ruokakauppaan ja kas, kello olikin jo puoli 12 kun kotiin tultiin!

Minä taas en ole meinannut öisin saada nukuttua kunnolla, ainakaan alkuyöstä! Neidillä taas ihme vaihe menossa että itkee viimeistään 12 aikaan ja pari kertaa tekee. Just kun on saanut itselleen hyvän asennon ja melkein vaipumassa uneen, taas rääkäisy alkaa kuulumaan. Onneks ei ihan aina ole tarvinnut käydä, lopettaa siis jopa yksinään. Hyvä niin ajatellen ensi talvea =)
Suonta vetänyt pohkeesta, aiemmin uhitteli vaan, mutta nyt siis ihan oikeesti jumittaa :kieh: Tooosi kivaaa :/ Ja muutenkin tää mukula meinaa myllätä hirmu kovasti! Liekö taas asentoaan eilen kokeillut vaihtaa, mulle tuli iltapäivällä tosi tosi huono olokin! Henkeä ihan ahisti, tuohon ylävatsaan koski ja tämä pikkupirpana vaan riehui entisestään :kieh: Piti käydä vähän aikaa lepäilemässä makkarissa ja sit vasta helpotti. Tänään onkin kyllä paukutellut koko aamun tuonne ylämahan kohdille, liekö sitten pää vaihteeksi alaspäin :D

helmi: voihan kökkis, silloinpa varsinkin päässä raksuttaa mitä kaikkea sitä onkaan tekemättä, pitäisi ja oisi kiva tehdä kun ei oikein saisi :headwall: Jaksuja :hug:

Luminka ja neitonen 30+4

Iltapäivää!
Viides, mulla nuo arvot oli reilusti yli suositusten, ennen ateriaa saattoi olla 6-7 ja aterioitten jälkeen sellaista 8-10. Ensin aloitan nyt tuolla lyhytvaikutteisella, mutta aamuarvoja aeurailen ja jos ovat korkeita niin pitää aloittaa pitkävaikutteinen. Edellisellä kerralla oli pelkkä ateriainsuliini käytössä. Ja juu, 4-6 kertaa päivässä pitää mittailla verensokereita. Sormenpäät on ihan tummanpunaiset kun on verta nyhtänyt... :'(

Rinzessa, iso :hug: ja voimia!

Otin tuossa pikku päikkärit, tajuton väsymys taas iski. Ehkä se väsymys ei olekaan johtunut hb:sta (vaikka suht alhainen onkin), vaan noista sokereista. Kun ne nyt sais tasapainoon niin jospa piristyisi...

Meen laittaa pyykkiä narulle. Heissan!

HM

sokereista.....
mistä teillä on alunperin ruvettu epäilemään tota sokruasiaa??mä olen ruvennut miettimään, et mitä jos mulla onkin jotain häikkää niis, kun on toi sukurasite takana..
painoa mulle kertynyt tässä raskaudessa enemmän kun muissa, oon koko ajan ihan tuhottoman väsynyt, vaikka hb suht hyvä...
mun äidille puhkes sokeritauti kun odotti mun isoveljeä..ja siitä lähtien on ollut insuliiinihoidolla.

manhattan; Mulle tehtiin bmi:n takia sokerirasitus, joka oli kuitenkin normaali. Sitten sattumalta mittasin kotona illalla verensokerin ja lukema oli 9,9, seuraavana aamunakin tulos oli jotain 6. Sitten otin yhteyttä neuvolaan ja kyselin että pitäiskö niitä seurata ja siitä se sitten lähti...

Nyt vain tämä toinen mittari, jonka sairaalasta sain näyttää paljon matalampia arvoja eikä siis sen mukaan ateriatkaan nostaisi sokereita niinkuin tuon toisen mittarin mukaan, millä siis alunperin mittailin. Eli karkeasti sanottuna "oikean" mittarin käyttö säästää mut nyt insuliineilta ;)

viides

Helmi79 Mua nyt ei ole määrätty ihan totaaliseen lepoon mutta lääkärin kehotus ettei saa tehdä liikaa. Ja kyllä on raivostuttavaa :kieh: Olen semmoinen että tekisi mieli koko ajan jotain puuhata mutta pakko yrittää ottaa rauhallisesti koska heti kun jotain tekee supistelee ihan hirveästi..Olenkin yrittänyt keksiä kaikkea istualtaan tehtävää kuten askertelu ja risutyöt ja ompelu,juttuja joita tykkään kovasti tehdä =)
Äsken siivosin kyllä vaatekaapin kun päätin että pitää pestä noita vauvan vaatteita ja laittaa jo jotain valmiiksi kun kaikille muillakin on :ashamed: Tässähän tuntee itsensä ihan vastuuntunnomaksi kun vauvalle ei ole mitään valmiina :LOL:

Minttu-Maaria75 Kiva että vointi parantunut =)

Rinzessa Toivottavasti saisit sieltä netin kautta seurattua BB:tä =)

Luminka Mulla kans pohkeet kramppaa ja se kramppi tulee tiettyyn kellon aikaan eli klo:5-6 aamuyöstä :kieh: Herään välillä oikein odottamaan että kohta se kramppi alkaa...
Syön magnesiumia mutta ei auta,villasukat auttaa jonkun verran mutta yöllä nyt vielä niin kuuma että jalat hikoaa sitten hirveästi jos sukat jalassa nukun :/

Nyt täytyy lähteä käymään kaupassa kun on taas maito loppu,ollaan hirveitä maidon juojia :p varmaan joutuu kyllä opettelemaan vähemtämistä kunhan se maidon hinta nousee :/

Neuvola kuulumisia.. :D

Meillä on kaveri kääntyny iha ite että ei ole enään perätilassa vaan on nyt laskeutunu alas päin että nyt se olis tulossa takaraivo edellä eli sen tarjontatila on RT. :LOL: nyt pitää alottaa rauta taput oli hb 100 painoo tullu 5viikkoo mulle 3kiloo lisää ja huomena lääkäriin ja saikkua äippä lomaan asti.. olipas mukava hoitaja.. ihmettelin kun se tiesi niin paljon asioita mutta nyt vasta huomasin kun tulin kotiin että se olikin kätilö mikä tekee neuvolahoitajan sijaisuuksia.. oli kans todella kummastuneen näkönen kun kerroin taysin lääkäristä.. mutta nyt olen taas kärryillä kaverin tilasta.. ja se sano että kaikki supistus tuntemukset pitää ottaa vakavasti vaikka ne on ollu mulla harmittomia niin silti käydä heti päivystyksessä jos niitä tulee.. vauvan liikkeitä pitää tarkkailla ja pitää kirjaa.. mutta nyt vähän ulkoileen koirien kans..

paula83+peikko rv29+5

helmi: Muakaan ei oo ihan täyteen lepoon määrätty, mut mitään ei sais tehdä. Huonosti onnistuu, ei millään malttais pysyä paikallaan. Tuntuu että kaikki jää tekemättä, nyt varsinkin kun mies on illat rehunteossa, eikä ehdi tekemään kotona mitään. Mut mä päätin, että nuo kotihommat voi kyllä odottaakin, vauveli on kuitenkin kaikkein tärkein nyt.

manhattan: Mulle määrättiin sokerirasitus ylipainon takia, tosin löytyy myös sukurasitetta. Ihn hyvä oli, että tuli siellä käytyä, tietääpä ainakin että on riski olemassa. Tosin mulla riittää ruokavalio ja seuranta, ei luultavasti tarvi lääkitykseen lähteä.

Otinpa sitten tänään itteeni niskasta kiinni ja soitin hammalääkäriin. Pari vuorokautta on särkenyt eikä sitä kipua kyllä kestä, joten ei oikeastaan ollu vaihtoehtoja. Edellisestä käynnistä onkin aikaa, todella kauan... Mä kun kuulun niihin ihmisiin, joille jo pelkästään sinne soittaminen on melkeinpä ylivoimaisen vaikeaa, kouluajoilta jäänyt niin hirveä pelko. Onneks pääsin samantien sinne, ei tarvinnut sitä sen enempää jännittää. Ja olihan tuohon käyntiin jo syytäkin, mut ainakin toistaiseks tuntuu kipu hävinneen. Ihana on se meidän toinen hampilääkäri, sanoin sille heti että pelkään ja hoiti homman niin, ettei kyllä tuntunut minkäänlaista kipua. Ehkä sinne uskaltaa mennä toistekin. Parin viikon päähän laitettiin toinen aika, silloin olis vielä edessä pikkuhomma. Sovittiin, että sitten vauvan syntymän jälkeen katsotaan mitä tuolle purukalustolla pitäis tehdä, on meinaan jonkin verran jo korjattavaa. Mutta minkäs teet, kun ei oo aikaisemmin uskaltanut sinne mennä... Nyt olen kyllä ylpeä itestäni, että tällä kertaa uskalsin...

Nyt suunnitteleen ruuanlaittoa, mies tulee töistä ja ehtii syödä kotona ennenku lähtee taas pellolle hommiin (eilen tuli vasta puolen yön jälkeen takaisin...)

-JennyA-

Neuvola kuulumisia..

Viikot nyt: 30+2
Paino: +210/vko
Turvotus: +/-
Verenpaine: 107/62 / 85
Hemoglobiini: 118
Kohdunpohjan korkeus: 27
Lapsivedenmäärä: Normaali
Tarjonta: RT
Syke: 130
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Täytyy ruveta rautaa syömään kun oli arvot alhaalla. Ei kuulemma vielä hälyttävän mutta varmuuden vuoksi täytyy aloittaa. Ja ens viikolle sain lääkäriajan kun on meinannut tuo pää taas olla kipeenä. Välillä sattuu silmiin ja tuntuu ettei kunnolla näe.. Raskausmyrkytyksen mahdollisuus pieni mutta täytyy seurata senkin mahdollisuutta. Ihana ku pelottelee tuollain. Mutta kumminkin verenpaineet ok eikä turvotusta ole paljoa.

RD: Onpas niin tutun oloiset petivaatteet ja pinnasuoja teillä sängyssä. :D Meiltä löytyy ihan samanlaiset..

Nyt pyykkejä taas kerran lajitteleen kaappiin ja narulle uutta satsia tilalle. Se on mukava ku tuota pyykkiä kertyy paljon. Ja kohta sitten vieläkin enemmän.

Löllykkä

ILTAA...

RD: ompas ihana pikkupeti jo valmiina :heart: (mäkin haluun jo pinniksen kotiin ja laittaa sen kuntoon...)

ukko laittaa kohta kanansiipiä, sipulirenkaita ja lohkopottuja uuniin, ja mä sitten kuorin tässä sohvalla/palastelen kurkkua ja porkkanaa...että päästään kohta bb:n pariin :D Poika ollut mummolassa koko päivän ja jäi vielä yöksikin. Ihan koko päivän oon tässä sohvalla viettänyt (rankkaa on), onneksi pari kaveria kävi päivällä ja oli monta tuntia juttukaverina. Kauheesti myös kaikki ystävät ja mun vanhemmat tukee jua tarjoo apuaan :heart: (hyvä että joku, kun toi mies ei kerran...)

Nyt tölsyn pariin. :wave:

Yhteistyössä