Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Huomenta kaikille! :wave:

keiju: Ihana maha! :heart: Milloinkohan mä saisin viime sunnuntaina otetun kuvan liitettyä tänne :whistle:

Hyvin lähti tääkin päivä käyntiin.. Rupesin kahtoo reseptejä, mitä uusia.. Ja tytön kalkkitablettien reseptiä ei löydy mistään :headwall: . Miten mie saan uuden reseptin.. Ku sais kuitenkin jonkinlaisen alennuksen itse tableteista.. Damn.. :headwall:

Mut nyt pitää lähtee töihin :wave:

Red Dragon & Nuppu 30+4 :heart:

Huomenta!

Mä sain viime yönä nukuttua jeee!! =)

Rd: uusit sän apteekin kautta vai vietkö suoraan tk:een? jos viet suoraan tk:n niin kirjoita lappu synt.aika ja nimi ja lääkkeen nimi ja ettää resepti kadonnut. Apteekin kautta en osaa asiaa neuvoa.

keiju ja wiljo 30+1

Huomenta!

RD: Meillä tarvii vain soittaa lääkärille niin kirjoittaa reseptin. Kerta kyseessä on jo ennemmin kirjoitettu lääke. Ainakin mulla toiminut aina niin.

Mullakin täytyis ruveta uusiin pari reseptiä. Pojan astma lääkkeet täytyis taas ostaa. Onneksi ei ole paha astma, "ainoastaan" rasitus astma. Koskaan ole tarvinu lähtä spiiraa ottaan eikä ole saanu kohtausta. Täällä koputtaa puuta... Nyt kun ääneen mainitsin. Hienoa että poika kumminkin pystyy harrastamaan jääkiekkoa sairaudesta huolimatta. Monella kylmyys aiheuttaa ahdistusta.

Tänään saa sitten kaivaa toppavaatteet esille. Pojalla illalla peli ja vko.n loppuna kaksi. Ei taida meikä enään hallissa tareta pelkillä kesätakeilla. Tyttö myös saa toppikset päälle kun joutuu yhdessä kohdassa istuun aika ajoin. Toki tyttö siellä juoksee välillä, mutta on jännä miten kumminkin kannustaa poikaa vaikka välillä ottavat yhteen aika reippaasti. Poika kun ei saa tulla äidin kainaloon jos sille iskee vaikka halipula.

Milloinhan saisin otettua omasta massusta kuvia ja tuosta tyllerön huoneesta ja vielä liitettyä tänne.. Ei aina muista kun kameran ohi kävelee. Ja sitte kun muistaa niin ite olet yäkerrassa ja kamera alhaalla. Eikä silloin mitenkään viitti lähtee portaita juokseen.

Mutta nyt herättään tyttö niin josko sen sitten saisi illallakin aikonaan nukkumaan.. Tahtoo valvoa aika myöhään kun ei väsytä. Normisti jos annan sen aamulla nukkua siihen asti kun itse herää niin kello yleensä on 9.30-10.30...

Hyviä työ sekä koulupäiviä kaikille jotka sinne vielä pääsevät.

Löllykkä ja haamu 30+3

mä lähden tästä poikkeen pakollisilla asioilla, on mentävä töihin palauttaan puhelin, työvaatteet, avaimet ym. Niin teen sen nyt heti, niin pääsen irti koko paikasta :D

Kummasti supistelut vaan hellittäneet kun ei tee mitään, onneksi. Silti vieläkin jänskättää.

palaillaan asiaan :wave:

RD ja löllykkä;Minä myös katselin noita samoja sänkyvermeitä, mutta en taida kehdata niitä ostaa :p .

Vauvan sänkyä tekisi toisaalta mieli täälläkin alkaa laittelemaan, mutta toisaalta turha vielä laittaa pölyyntymään ja "tielle". Minä kun rupesin vielä miettimään, josko sittenkin laittaisi tuon vaatekaapin vähän toiseen kohtaan makkarissa. Ja nyt sitten vihdoin bongasin huutiksesta parikin silmääni miellyttävää vaatekaappia, toivottavasti hinta vain ei nouse liian korkeaksi... Ja "onneksi" kotona on nyt vielä niin paljon muutakin laitettavaa (aloitetetiin isompien lasten huoneiden suursiivous), niin ei kerkeä edes liiaksi miettiä tuota sängyn laittoa. Toisaalta tekisi mieli alkaa pikkuhiljaa pestä noita pikkuisia vaatteitakin kaappiin (kun kaikki muutkin :LOL: ), mutta yritän nyt vielä malttaa, ehtiihän niitä sitten kun ä-loma alkaa. Heh, tässä tietysti käy niin, että kun ollaan vauvan kanssa laitoksella, mies koittaa epätoivoisesti saada sängyn ja muut vermeet valmiiksi eikä meillä ole mitään pestyjä vaatteita vauvalle (mies ei käytä pesukonetta, kun pelkää värjäävänsä vaatteet).

viides rv 28+5

Viides: Ei kyllä tarvi meidän takia olla ostamatta noita petivaatteita. Ei muuta kuin ostoksille vain. =)

Täällä on ulkona pirun kylmä. Isäntä tuossa eilen meinasi että pitäis lämmöt käydä nostaan mutta ite sitä mieltä ettei ihan vielä kannata. Poltetaan puita takassa ensin. On tuo varaava takka. Onhan tuokin säästöä öljyssä. Ja puita meillä on vaikka muille jakaa. Kotona tila alkaa jo loppua tai loppunu jo ajat sitte ja vielä olisi anoppilassa odottamassa muutama puukuorma. Kunhan sais vaan kotiin tuotua.

Huomenta!

Täällä nyt yks saikkulainen lisää... soitin eilen aamulla neuvolaan että en yksinkertaisesti jaksa/pysty olemaan töissä kun yöt pyörin hereillä niin päivällä väsyttää, huimaa ja oksettaa niin ettei työnteosta tule mitään. TH sanoi heti että joo kirjoittaa eilisen saikkua ja tänään puoliltapäiviltä lääkäri. kysyin sitten TH:lta että kuinka että menenkö töihin täksi aamuksi siltä varalta ettei lääkäri jatkakaan saikkua niin sittenhän olen ollut "muuten vain" pois. Th sanoi ettei epäilystäkään ettei lääkäri kirjoita saikkua kun olo tuo ja viikkoja kuitenkin se 31.menossa. saa nyt nähdä mitä se sanoaa päivällä, vähän jänskättää.

kirjoittais loppuun saakka samalla eli sen 3viikkoa niin sais kunnolla alkaa keskittymään tähän kotiin ja sais eka loput muuttokamat paikoilleen ja sitten vois hiljalleen alkaa miettimään vauvan juttuja, mitään ei siis vieläkään pestynä eikä laitettuna, muutamat sukat ostettuna! mutta esikoiselta siis kaikki turvakaukaloa ja sitteriä lukuunottamatta tallessa ja samaa sukupuolta tulossa niin en vaatteitaakaan ostele kuin muutamia pieniä ja kotiintulovaatteet haluan "omat".

vaikka jäisinkin saikulle loppu ajaksi niin pidän esikoisen hoidossa koko ens kuun kuten alunperin sovittukin niin saan rauhassa lepäillä ja laitella. täällä alkaa kokeiluluonteisesti sellaine 3vuotiaiden päiväkerho (seurakunnan) ja ilmoittautuminen alkaa kympiltä, joten täytyypä yritellä soitella sinne, olis kiva lisä pojalle kun jää hoidosta siihen, että 6pv/kk. en kyllä tiedä että kuinka jäisi kerhoon kun ei ole ollut vielä tuollaisissa "harrastuksissa" joihin jäädään yksin. muuten nuo kerhot alkaa vasta 4vuotiaista mutta eilen huomasin yllätyksekseni lehdestä että nyt alkaakin jo kolme vuotiaista.

mutta nyt soittelemaan sinne, jospa saisin pojan ilmoitettua, tuun myöhemmin takaisin kertoon lääkäri kuulumisia!

korppinen 30+4

:wave: Me kotiuduttiin eilen Italiasta ja olipa ihana loma! Lämmintä oli koko viikon +25 ja +30 väliin. Tosin auringossa en kauaa jaksanut kerrallaan olla, mutta menihän se aika varjon allakin löhötessä. Oon ihan pihalla teidän jutuista, ja tuskin koko viikon tekstejä jaksan edes lukea. Taidan muutaman päivän jutut selata ja palailla paremmalla ajalla illalla.

MaiLou ja Mini 30+2

Sain yöllä niin hyvin nukuttua että vaihdoin sittenkin jo tänään neidille sängyn. Pinniksen vein kodinhoitohuoneeseen heti aamusta ja siirsin oikean sängyn tilalle. Monta kertaa käytin köllimässä päivällä. Leikittiin tuossa äsken lattialla ja kysyin joko lähdet nukkumaan. Eikun tutia suuhun ja pupu messiin ja nukkumaan! Ei oo mitään vielä kuulunut, mennyt eli taitaa olla jo unessa. =)
Eikä välittänyt kun laitoin vielä sen vieraspatjan sänkyn viereen kun jo pötkötteli... Huh, jospa tää tästä, jänskättää koko ajan milloin ääntä kuuluu tai tulee vastaan eteisessä!

En tiedä sitten miten käy illalla jos alkaa itkemään ja tajuaa ettei tää pinnis ookaan enää ja täältähän voi tulla pois :whistle:

Jee, kuukauden päästä oon jo toista päivää äippälomalla! Ei se kyllä tosin muuta mun elämää mitenkään, samalla tavalla kotona jatkellaan :whistle: Paitsi että meinaan loman alettua värjätä hiukset ja jos kävis leikkuuttamassa niin pärjäisin vähän aikaa vauvan syntymän jälkeen "samoilla hiuksilla"!

Tehtiin ukon kanssa eilen vähän hyviä leipiä uunissa :p Nälkä tulee jo kun ajattelee kui hyviltä ne maistuivatkaan... :( Kaupan itsepaistettavien sämpylöiden päälle tein mössön johon tuli juustoraastetta, kinkkukuutioita, auraa, kananmunaa, tomaattia sekä mausteita.. Mies sanoi etä miks ei olla aiemmin tehty, on paljon parempia kuin tavallisesta vaaleasta leivästä tehtyinä! Voih, taitaakin olla lounasaika, ilmankos tuollaiset pyörii päässä :D

Tää pikkuasukas on alkanut ihan kunnolla aiheuttamaan mulle tuskaa riehumisellaan! Tuntuu et uhallaan samaa kohtaa venyttää, tuosta navan vierestä nimittäin! Mitenhän päin siellä oikein ollaan... Tosiaan tekee kipeää ja nahka ihan hellänä jos itse koskettaa :eek: Dääm...

Sori omat jutut, tuun paremmalla aikaa kommentoimaan.. Jos illalla koneelle asti pääsee kun neiti juoksettaa huoneessaan.... :LOL: Eiköhän se yhtä nätisti silloinkin jää nukkumaan niinkuin nytkin =)

Luminka ja neitonen 30+5

Voi että tää raskaus vetää herkäks :'( Äsken soittelin Kelaan,palkanlaskijalle ja ohjaajalle ja sit lopulta tuli itku ku joka saakelin paikasta sanotaan eri tavalla ja ollaan niin vihasia että |O
Lopulta itku sit tuli ku puhelin rumban sain lopetettuu :'( Ohjaaja kyllä varmaan kuuli mun äänensävystä että ei ole itku kaukana ja rauhotteli....vaan siis ku kaikki sanoo erilailla nuo jutut nii menee vähemmästäkin pää sekasi :kieh: En ole siis vieläkään saanut äitiysavustusta,minkä otan rahana enkä päätöstä rahoista enkä varmaan saakkkaan ikinä jos tämmöseks selkkaukseksi menee....

Sorry kauhee purnaus mut nyt niin paha mieli ettei muuhun pysty...Ihan naurettavaa oikeesti miten pienestä sitä ihminen mielensä pahoittaa :LOL: :'( :kieh:

Mul on täällä kone mukana, mutta ku tääl ei saa olla konetta mukana niin en oikeen voi sitä BB kattoo tästä, ku en voi nököttää kokoaikaa koneella, muuten takavarikoivat sen...

Papu on niin ylhäällä et painaa tota palleaa kokoajan ja se on tukalaa.

Rinzessa ja papuRinssi rv.30+1

Mie menin tk:lle ja kysyin onnistunko saamaan uuden reseptin, kun olen entisen sopivasti hävittänyt. Niin laittoi lappua eteenpäin lääkärille:D. Noh, sitten hoksasin takas töihin kävellessä, että olisinhan mä muutkin reseptit samalla tuoda uusittavaksi :headwall: . Eiku kävele työpaikalle, ota reseptit ja vie tk:hon. Mulla on yleensä ollut tapana viedä apteekkiin reseptit uusittavaksi.
Eli raskaus alkaa mulla tekee hommansa oikein urakalla. Nyt on aivot hävinneet jonnekin. :whistle:

Katsotaan, miten mun aivot raksuttaa, kun alan vko-loppuna ompelukoneella huristelee :LOL:

Mutta nyt jatkaa hommia. :wave:

viides: Eiku vaan laitat tilaukseen! :D On niin söpöt ku mitkä!
Mie laitoin sängyn ihan sen takia, ku teki mieli, enkä jaksanut odotella, että paketti oottaa varastossa siihen asti, että laitan paikoilleen.. Ja jos pölyttyy ni nopeastiko ne pesee uudelleen :whistle: .

Meillä vain alkaa olee meidän makkari todella ahdas.. Tällä hetkellä pinnis on viel olohuoneessa, ku tänään rupean siivoo meidän makkarin, ku pääsen kotio.. Mutta mutta.. Silti tulee olee ahdasta.. Mitenkähän mie saan vauveliinin ees laitettua sänkyyn :whistle: . Ku ei oikein huoneita voi tyttöjenkään kanssa vaihtaa, ku ei halua ruveta vesisänkyä tyhjentää :LOL:

RD; totta, nopeastihan ne pesee uudelleen ja kyllähän se sänky ehtii pölyyntyä jo parissakin viikossa (eli siis vaikka laittais rv 36 ja vauva syntys rv 38, et olis varmaan jo hyvä tuulettaa ennenkuin vauvan sänkyyn laittaa...)... Tai sitten täytyy käärästä koko sänky vaikka sellofaaniin ja rusetti päälle, ai kun tuliskin nätti paketti vauvaa odottelemaan :LOL: :p

viides

Heissan vaan kaikille!

Eilen kävin neuvolassa, kaikki ok. Mies ja tyttökin olivat mukana kuuntelemassa sydänääniä. Hemoglobiini noussut ihan kivasti, oli 108 kun aloitettiin rautatabletit, nyt 116. Silti väsyttää! Lääkärikäynti tulee viikolle 35 ja tekee kuulemma lähetteen taysiin synnytyksen suunnitteluun, siellä sit ratkee et saanko synnyttää alakautta vai joudunko leikkaukseen! Missään nimessä en kyllä haluaisi leikkausta, "normaalisynnytyksestä" oon aina palautunut tosi äkkiä, eikä tarvis olla kauaa sairaalassakaan. Ite oon ajatellu koko ajan et ihan normaalisti synnytän vaikka viimeksi olikin raju synnytys. Kiva nyt saa alkaa sitten miettiin sitä leikkausta...

Tänään käytiin prismassa ruokaostoksilla ja sieltä löytyi ihana haalari. Cirafin mallistoa eikä pahan hintainenkaan. Tekis mieli ostaa se viininpunainen mutta mutta... Jos se asukki onkin poika? Ultrassahan sanottiin 98 prosentin varmuudella tyttö... Mä oon sen verran pessimisti et en taida uskaltaa ostaa tyttöväristä haalaria, jotain muita vaatteita on kyllä ostettu. Olihan siellä ihan kiva sellainen beigekin haalari samaa sarjaa, kai me se ostetaan.

sataa-sataa ropisee... (saameri!!!!) Tulee taas vettä taivaan täydeltä, taas saa pelätä että nousee kellariin vesi, kun maa ennestään jo ihan märkä.

Mäkin oon aatellut kyllä kohta laittaa sängyn valmiiksi. Niin kunhan se saadaan haettua. Ja kunhan saan peitot ja petivaatteet pestyä. Niin, eli siihen menee ainakin vielä pari viikkoa. Enkä oo ees aatellut tuota, että ne niin pölyyntyis... :saint:

Supistelee vaikka vaan makaakin. Höh! Ja pakkohan tässä on sohvalta vähän väliä nousta, pissalle, juomaan, syömään, pissalle jne.. Mut sais joku köyttää tähän kiinni. Mutta varmaan tää nyt kuitenkin on sitä lepoa, kun en tee mitään raskasta, en nostele mitään, enkä pahemmin kyyki/kurottele...

mnp4: Minä ostin juuri sen viininpunaisen talvihaalarin :heart: Musta se oli kiva, tarpeeksi väljyyttä että on helppo pukea, ja 68cm otin. Olisi 62cm ollut varmaan siinä ja siinä miten olisi ihan keväällä mennyt... Jos ostat beigen, niin siihen voit ostaa sit "oikean väriset tumput =)

Voi vitsi miten helposti tähän asti mennyt tuo likan sängynvaihto! Tuossa puoli tuntia sitten lähti itse omasta halustaan nukkumaan, yleensä on sitten vasta lähtenyt huoneeseensa kun on kysynyt =) Sinne taas jäi hirmu nätisti, ihan samalla tavalla kuin pinnikseenkin. Pupu mahan alle ja pylly pystyssä, suloinen näky =) Meidän pikku pylliäinen =)

Huomenna mies saa purkaa pinniksen hetkeksi kasaan. Pitää sulloa vaikka kodinhoitohuoneeseen odottelemaan. Makkariin ei todella viitsitä viedä kun tarpeeks ahtaalla saadaan myöhemmin olla. Esim. mies joutuu sängyn päädyn kautta mönkimään kun mulla menee pieni kuja meidän sänkyn ja pinnasängyn välissä =) Että nautitaan nyt vielä siitä pienestä ilosta kuin "tilavasta" makuuhuoneesta :LOL:

Niin, hyvä kun täällä muut alkavat laitella vauvan sänkyä valmiiksi, me vastaavasti puretaan se :LOL: Katotaan milloin mulle iskee hätä et pitää äkkiä laittaa kuntoon :whistle:

Luminka

Pikainen huomen kaikille!
Pitää lähteä neuvolaan, mutta oli pakko äkkiä tulla sanomaan moi kun eilen en ehtinyt. Elossa ja yhtenä kappaleena siis ollaan. Tulen päivemmällä kertoilemaan kuulumisia, mutta nyt siis neuvola ja sieltä ajattelin mennä kaupunkiin ja ostaa pari pienempää bodya valmiiksi, kenties jotain muuta tarviketta... Mutta niistä sit myöhemmin. Ihana kun saa autolla mennä, mies on Lapualla koko pitkän päivän, nautin siitä nyt että saa huristella paikasta toiseen... :D Pienet on ihmisen ilot... :LOL:
Mutta nyt siis nla kutsuu. :wave:

HM ja W&O 29+1

huomenta!

Takana hyvin nukuttu yö, poitsukin heräs vasta kasilta. Mies vapaalla ja kohta tulee kaveri muksuineen leikkimään tänne.
Eilis ilta oli aika supistelurikas mutta jos tänään ois jo parempi.
Tänään ois tiedossa tavaroiden vientiä kirpparille,pikkuveljen kanssa otettiin yhteinen pöytä niin ei tule niin kalliiksi se vuokraus. Täällä 36?/6vrk eli musta aika hinnakas, mut ku puoliks ottaa niin ei tuu niin kalliiks yhdelle.

mut nyt aamupalalle ja kamuja odottelee!

keiju ja wiljo 30+2

Huomenta..

Lääkäri kuulumisia.. kaikki hyvin saikkua äippälomaan asti ei riskeerata mitään ettei tuu ennen aikojaan pois.. ennen aikanen synnytys on mahdollista mutta pitää ottaaa iisisti ja tehä ainoastaan niitä asioita mitä pystyy..

Kelasta ei vieläkään ole tunnut minkäänlaista päätöstä vanhenpainrahasta mutta äippäpakkaus on tulossa mutta sitäkään ei tiedä koska... inhottaa tää odottelu.. :kieh: :kieh:

Ukko lähti norjaan kalaan ja tulee maanantaina jee jo kerkesin sanoon mutta ei mennyt kun vartti siitä niin äiti soittaa että tuun siks aikaa sinne kun vävy on kalassa :eek: :eek: olin että voi pylly.. noo saan ainakin passaajan.. :LOL: :LOL: oli kuulemma sanonut että ei lähe ellei äiti tuu tänne mun kans.. no parempi että lähti nyt kun eka piti lähtee lokakuun eka vkl mut sillon on jo vähän liian vähän aikaa peikon tuloon niin ne lähti sit nyt..

Jee viikot paukkuu paula ja peikko rv30+0 :heart:

Yhteistyössä