Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Luminka Kyllä mieki niitä bikinejä aattelin että ne vois vetästä päälle.. Mutta saa nähä mahtuuko housut jalkaan ku on meinaa tuo perspuoli päässy vähän leveneen :whistle: :headwall:

Olipa tosi tylsä reissu kaupungille kun en ees ostanu mitään.. Hoitopöytä-amme yhdistelmää kävin katselemassa ja se ois vielä tämän viikon alennushinnalla ja samoten sitteri.. Mut saa nähä tuleeko ostettua.
Täytyy ottaa nyt pikku päikkärit ja sitten nakkikastikkeen tekoon :p

mä niin toivoin että olisin päässyt päikkäreille,kun poika nukkuu kans. mutta ei. nukutin pojan yleensä sylissä heijaan häntä ja laulelen ja nukahtaa ja kannan sitten sänkyyn. no nyt muutamana kertana poika tehnyt niin että teeskentelee nukkuvansa todella hyvin sikeää unta ja kun kannan hänet sänkyyn ja poistun huoneesta, siellä se on silmät isona hymysuuna, ja oikein virkeänä. no en mä sitten saanu nukkua, ja kyllä ottaa päähän.
päivällä siivosin kaikki keittiön kaapit ja järjestelin ne uudella lailla. saas nähdä kuinka kauan taas siistissä kunnossa pysyvät.
kaappien järjestelyä ja siivoilua onkin nyt ollut muutaman päivän eikä urakka ole vieläkään ohitse. ajattelin että ikkunatkin pitää vielä kaikki pestä enne kuin vauva tulee, ja matot kaikki, että on sitten kaikki valmiina ei tartte sitten stressata vähään aikaan noista.

kohta menen syömään hunajamuroja.. tai laitan pojalle, mutta tietenkin siinä sivussa saan itsekin syötyä :saint:

huomenna on neuvolalääkäri..
koskas muuten vauva kääntyy pää alaspäin tuolla mahassa siis mihin viikkon mennessä sen olis jo hyvä ollu kääntyny?? ja katsovatko vain ulkoapäin missä asennossa vauva on vai ultralla??

kun poikaa kun odotin niin ne neuvolassa aina koittivat mahaa ja sanoivat että joo on pää alaspäin, mutta kas vain alle viikkoa laskettua aikaa sitten lääkäri katsoi ultralla ja olikin perätilassa. siitä sitten sain ajan sektioon 3 päivän päähän.. että kiva yllätys, arvatkaas nyt jos synnytys olis käynnistyny ennemmin tuota niin olisinko joutunu synnyttä sen perätilassa :eek:

mutta nyt poistun, näkemisiin

reginarento...mulla ainakin lapset on loppuun asti pyörineet..rv37 ovat siis vielä kääntyneet. mullahan tuli kolmannen lapsen synnytyksessä ylläri, kun vuorokausi ennen synnytystä ultrassa vauva oikeinpäin. sit kun aloin ponnistamaan ja kalvot puhkaistiin, tulikin jalat. kääntymistä en ollut huomannut missään vaiheessa. et siihen osaan varautua et tämäkin vauva pyörii viimeiseen asti...

Viides:Juu asutaan 50-luvun talossa, eikä ole salaojitusta, ainakaan siinä laajudessaan kuin se nykyisin tehdään. Eli ei ainakaan niitä "levyjä" ole seinän vierellä.. Varmaan on jossain vaiheessa ne tehtävä! On vaan niin paljon muutakin, mitä "pakko" tehdä ensin...Eikä ole onneksi kertaakaan meidän aikana tullut vedet sisälle. Nyt on jo kuivuneet, onneksi. Tutuilla samanikäinen talo, salaojituksetkin tehty ihan hiljan, mutta joka kevät nousee vesi kellariin. Kun tääkin nousi meille tuolta kellarin lattian alta.

RD: hb oli perjantain 112 ja obsidania olen ottanut jo kuukauden päivät 1x päivä, ja nyt määräs rinnalle vielä rautajuomaan..on hankkimatta vielä, tänään haen apteeksta! Varmasti tuon raudan puutteen takia tää väsy....

Sain tänään itteeni revittyä sen verran liikkeelle että poikkesin hennesillä ja mukaan tarttui muutama kiva neule, sellanen pitkä malli, niin menee masun kanssa. Äippävaatetta ei enää raaski hankkia, vaikka housuja enää muutamat sopivat. Mutta "enää" kuitenkin pari kuukautta! :D

Tehtiin 2pellillistä pitsaa: jauheliha-herkkusieni ja kinkku-ananas-aurajuusto. Juuri nostin uunista jäähtyyn :p Illalla pitäs viel mennä ystävän luo parantaan maailmaa, lupasi tehdä jotain pientä iltapalaa...meen vasta kasin pintaan, kun saadaan molemmat poikamme nukkuun.

Terveisiä äitipolilta...

Kyseessä siis tänään kontrollikäynti. Kohdunkaulan pituus ennallaan, kohdun sisäsuu hieman suppilomainen (???) eli ymmärsin että hieman auki. Mutta ei huolta kuulemma, kunhan vaan maltan olla tarpeeksi rauhassa ja otan supistukset tosissaan. Saikkua jatkettiin nyt sitten äippäloman alkuun asti, parin viikon päästä olis taas kontrolli. Vauva on todella alhaalla, sanottiin että pää tuntuu kohdunsuulla. Ultralla ei meinannut saada mitattua päätä, kun on kuulemma viikkoihin nähden turhan alhaalla. Lääkäri oli sitä mieltä, että hyvin todennäköisesti syntyy jonkin verran aikaisessa.

Vauveli on kasvanut hyvin, keskikäyrällä mennään koko ajan, painoarvio tänään 1,3kg. Vieläkään ei saatu tarkkaa kuvaa kumpi siellä asustelee, lääkäri sanoi ainoastaan että ei ainakaan näytä pojalta. Mutta ei suosittele ostamaan prinsessamekkoja vieläkään. No, kai me sitten odotellaan sinne marraskuulle asti.

Selvisi sitten samalla se, miks mä joudun juoksemaan jatkuvasti yölläkin vessassa (2 tunnin välein). Siis tuo vauvelin pää painaa tuolla niin pahasti, että pissattaa ja kipukin johtuu pitkälti siitä. Eli kestettävä on, onneks voi nukkua päivälläkin.

Mut ny taidan painua päikkäreille.

-JennyA & pieni 29+0-

Terveisiä äitipolilta..

No mulle ei edelleenkään kerottu että miten se siä masussa on.. :kieh: :kieh: erikoislääkärille on aika 2viikon päästä ja ens torstaina on sokerirasitus.. ne epäilee kai raskausajan diabetestä :'( :'( peikko oli 2viikkoo sit paino arvioltaan 1100kg ja nyt 1700kg ja rasitus sen takia että ne näkee johtuuko se siitä sen painon nousu vai mistä.. lääkäri ei ollu ihan varma että olisko siinä ollu istukankin ainoo mutta tonne kokeeseen varmuuden vuoks.. supistukset ei o tehny mulle mitään pahaa ja ne on kuulemma mulla vaarattoimia.. mutta mistäs sit tiän jos onkin tosi kyseessä? niin lääkäri sano että no jos niitä tulee niin kai ne pitää kattoo.. :headwall: :headwall: se lääkäri on iha pyllystä.. kesviikkona neuvola joten siä näkee sit taas vähä jotain arvojakin kun toi ei kirjottanu äippäkorttiin juuri mitään verenpaineen ja se oli 127/67.. sori valitusta taas..

paula+peikko 29+3 :'(

Siis mitääääh, me ollaan toiselle sivulle valahdettu!!! Nyt äkkiä ylemmäksi :p

paula: Ompa ihme lääkäri edelleen niin kuin olen joskus aiemminkin jo todennut! Onko sullakin lääkäri sellainen et hirmu kiireellä vetelee sitä ultrakapulaa ettei itte ennätä perässä pysyä? Täällä meillä äippäpolilla on ainaki yks sellainen, ja olipa kiva viimeks käydä kun ei mitään selvää saanut :headwall:

Vauvan asennosta edelleen... Mullahan oli tosi "kokenut" th viime raskaudessa. Varmaan koko ikänsä tehnyt samoja hommia eikä koskaan tiennyt miten päin vauva oli! Se laittoi sit minut lääkärille et kattoo ultralla :LOL: Ja niinhän se neiti istui siellä. Ja varmaan tuurilla veteli sen jälkeen neuvolakorttiin PT! :LOL: Huh huh sanon minä, vieläkin huvittaa se eukko, luojan kiitos ei ole enää töissä. Nyt on paaaaljon mukavempi th minulla, kyselee kaikenlaista ja siltä voi itsekin kysyä kun osaa jopa vastata!
Niin ja tulee mullakin joskus omasta mielestäni liian kovia suppareita ollakseen vaarattomia, mutta ei kohdunsuulla ollut mitään tapahtunut. Ja voihan sitä käydä lääkärillä tarkistuttaa jos kovin epäilyttää. Mut sun tapauksessa paula kävisin jollain toisella ;) :whistle:

Mä tässä just neuloin kaverin tytölle lapaset syndelahjaksi. Vielä meinasin hänen nukelle villavarustusta tehdä, pipoa ja tumppuja ym.... =)

Luminka

LUMINKA: joo on todellakin ihme lääkri.. joo en oo nyt tässä 2 viime kertana ollenkaan nähny koko monitoria ei käännä sitä sillain et näkisin sinne ja jos koitan kattoo niin se kääntää sen pois.. joo ja nytkin koitin kysyä siltä kaikkee niin enpä saanu juuri mitään vastausta siltä.. sanoin vaan lopuks että onneks on 2viikon päästä toiselle lääkärille aika jos se sattus kertoon miten siä asiat oikeesti on eikä tarvi arvuutella.. ja kun tähän asti on ollut pissa puhdas ja nyt kun tänään tuli sieltä labra huoneesta niin ei sanonu mitään että oliko puha vai ei vaan suoraan et sun tarvii nyt tilata aika sokeri rasitukseen.. ja kun kysyin että onko jotain vikaa niin ei mitän vastausta.. pää hajoo tommoseen touhuun.. :headwall: :headwall:

vauvan asennosta mulle sanottiin että ylensä vkolla 34 kääntyy pää alaspäin ja sit ois vaikeampi enää liikkua tilan puutteen takia.
Mulla oli kyllä aivan ihmeen hyvä kätilö viimeksi (täällä ei Terveydenhoitajia, pelkkiä kätilöitä ) kun olin tarkistuksessa, kysyin nimittäin siitä vauvan asennosta ja se osasi tunnustella missä pää oli (alhaalla silloin) missä pylly, selkä, jalat... siinä vieressä oli kätilö-opiskelija joka näytti olevan aivan yhtä ihmeissään kuin minä eikä osannut tunnistaa mitään. Mutta tuo toinen oli siis varmaan jo 30 vuotta tehnyt noita hommia, joten ei kai ihme jos osas tunnustella. Sen puolen oon aika luottavaisin mielin, että osaavat ensi kerrallakin kertoa miten päin vauva on (oon melko varma että on kääntyillyt taas kun pää tuntuis olevan ylhäällä, ellei se ole pylly joka mun kylkiluissa asustelee)

Huomenta!
onpas ihana herätä edes vähän pirteämpänä. toissa yönä nukuin tosi huonosti ja eilen heräsinkin jo puoli viideltä ylös. eilinen päivä oli ihan kamala,aamulla oksetti, töistä jouduin lähtemään kesken kaiken kun oli niin huono olo ja ilta meni maatessa sohvalla kun huimas ja pyörrytti. nyt mietin että soittelenko neuvolaan etten ihan oikeasti jaksa enää töittä vai yritänkö vielä vaan mennö töihin. jotenki tuntuu etten vielä voi jäädä kotiin kun työkaverikin jäämässä just lomalle, mutta taas ei kai mun väkisin tarvi olla...
täytyy nyt aamu vielä katsoa että mitä tehdä. olishan tuo toisaalta ihana jäädä jo kotiin... enkä kyllä edes tiedä että miten se mun neuvolatäti suhtautuu siihen ettei vaan jaksa olla enää töissä. toisaalta tuntuis että ymmärtää kun hb on vain 108 ja öisin ei saa oikein nukuttua kun selkää särkee.

tästä tuli nyt tällainen valitusvirsi, tuun myöhemmin kommentoimaan teidänkin juttuja eikä vaan kirjoittamaan omaa valitusta, mutta kummasti se helpottaa kun saa purkaa teille oloa. mukavaa päivää kaikille!:)

nyt suihkuun!
korppinen

mä kävin just hakemassa meidän uudet vaunut ja oon tosi innoissani. Ovat nimittäin tosi hyvässä kunnossa, niin kuin ei olis edes käytössä olleet... ja hinta oli tosiaan halpa, 150 näistä vuoden vanhoista Emmaljunga Classiceistä! =) =)

Huomenta!
Puolitoista tuntia jo hereillä ja nyt vasta täällä!! :eek: Voi kamala sentään... :D

Yö meni silleen puolihuonosti/ - hyvin, pari herätystä ja neljän pintaan aattelin että nyt ei tuu enää uni. Mutta ikkunasta rupesi tuulemaan ihanan viileesti niin käperryin peiton alle ja nukahdin syvään uneen. Mä rakasta syksyä...

Tänään sitten olisi ä-polilla maratonaika. Mulla on kaksi aikaa peräkkäin, 11.30 ja 12.30. Tapaan siis gynen ja sis.tautilri:n (sokeriasiat). Täytynee varata evästä matkaan, ja lukemista. Vähän arveluttaa mikä on tilanne kun supistukset tosi tosi napakoita, ja eilen kun sohvalla istuskelin niin laskin väleiksi sellaista 7 ja 5 minsaa. Kääk... vähän jänskättää. Yleensä ei lääkäriin menot paljon heilauta mut nyt on perhosia vattassa, myönnettäköön. Näin muuten viime yönä unta synnytyksestä... onko uni enne??? :|

Mä meen tarkistaan mun huuotjen tilanteet ja alan sitten valmistautumaan reissuun. Huutonetistä yritän huudella toista pinnistä ja hoitopöytää... Mutta yritän illemmalla tulla kertomaan kuulumiset. Heido.

HM ja kickboxing-ihmeet 28+5

Huomenta!

Paula: ihme lääkäri sulla tosiaan kun kertoo asiat niin epäselvästi :/ Täällä onneksi ollu aina ihan mukavat nuo lääkärit äippäpolilla niin tässä kuin edellisessäkin raskaudessa.

manna hienot vaunut ja halvatkin kaiken lisäksi =)

korppinen soita neuvolaan ja pyydä saikkua jos yhtään siltä tuntuu, eihän se ole mukava jos ei jaksa mitään enää illalla tehdä ja töissäkin väsyttää.

( . ) täällä ttas meni yö huonosti, on se kumma ku viikonloppusin saa nukuttua mut viikoilla yöt menee huonosti, valveilla olen vähän väliä. Pissalla ei kyl tarvi käydä ku kerran mutta muuten sit vaan makailen ja odottelen unta vaaik oon hirveen väsy.
Eilen illalla tuntu tuolal alapäässä semmosia ilkeitä vihlasuja, ei oikeen pystyny liikkumaan mutta menivät sit itsestään ohi, mitä liene olivat?

Nyt selvis syy miks poitsu kitissy öisin ja nukkunu levottomasti, korvassa tulehdus, imivät mätää pois sieltä ja anto kuurin tulehdukseen. Jännä ku yleesä nostaa kuumeen tai ees flunssan samaan aikaan mut nyt ei mitään sellasta, muuten ihan terve kaveri.

....Nyt kokeilee tulisiko uni vielä ja saisi pikku torkut otettua...

keiju ja wiljo 29+6

Huomenia!
Manna:hyvän löydön kyllä teit!! *edelleen ilman uudempia kärryjä...* :D

HM: Toivotaan että nyt kumminkin tuut vielä sieltä polilta takas, yhtenä kappaleena =) Ja että kaikki on hyvin!!

Korppinen: Tiedän mistä puhut! Toi on vaikee päätös, "mennäkö töihin vai eikö mennä" mutta mun mielestä tässä vaiheessa voi jo ihan hyvällä syyllä hiljentää tahtia. Mulla ei ainakaan yksinkertasesti fysiikka kestä töihin paluuta. (ja tämän toivon tänään lääkärinkin ymmärtävän) Ilmottelet vaan että et pääse sängystä ylös :D

Mulle tuli huutonetistä tarjous kun sen kantoliina ei ylittänyt hv:tä, että 50euroa +postarit ois MAM ECO uusi kantoliinailusetti (sis. pipon ja tossukat)...nettikaupassa ois 70euroa+postarit...mutta onko vähän kallis hankinta jos en opikaan käytttään tai vauveliini ei viihdy?? Mitä mieltä??

Ja toinen ongelma: Pojalle teen lokakuusta eteenpäin sopimusta että ois sen minimin eli 8-10päivää hoidossa/kk. Mutta miten ihmeessä saan valittua ne päivät?? :eek: MA on lelupäivä, TI on retkipäivä, KE on askartelupäivä, TO ?? oli joku ei mikään ihmeellinen, PE on vapaata leikkiä

Tiistain nyt ainakin, kun sopii meidän pojalle tuommoset retket!!
Mutta sitten ma vai ke?? Kun jos sillä ei ole koskaan lelupäivää, niin tien että sitten se on joka muu aamu tappelua siitä omasta lelusta! Ja taas askartelupäivän haluisin ehdottomasti! MITEN TE RATKASISITTE PULMAN?

helmi ja aapeli 30+3 :heart:

helmi: minusta tuo kantoliinasetti kuulostaa turhan kalliilta jos siitä ei pidäkkään tai ei opi käyttämään. Mut toisaalta jos se on semmonen ku haluu niin sit on eri juttu =)
Tuosta hoitaikasopimiksesta, meillä on 12pv/kk ja niitä ei tarvi muuten etukäteen tietää ku silleen et esim.Viimeistään tän viikon torstaina ilmoitan ensi viikon hoitoajat ja päivät. Ja joka kuukausi meillä ei ees tuu sitä 3pv/vk ku eri kuukausissa eirverran päiviä. Entäs jos ottasit niin että joinain viikkoina ma ja ti ja taas joinain ti ja ke??
meillä ne päivät on ti, ke,to ja sit ihana pidennetty viikonloppu. Mut tuolla pk:ssa niillä ei oo noin tarkasti määritelty mitä milloinkin, lelun saa viedä joka päivä ja tekevät aika pitkälti lapsilähtöisesti sitä hommaa. Välillä sit on tarkasti mitä tekevät milloinkin.

Huomenia

Kylläpäs tuli taas yölllä valvottua,mutta ei näköjään erikoista täällä seurassa ;) Nyt olen nähnyt parina yönä unta että olen saanut pienen tytön,toivottavasti enne uni :D Kun nuo minun edelliset on siis olleet yli 4 kiloisia niin olisi ihana saada sellainen alle 4 kiloinen ;)

Korppinen Kyllä voi hakea saikkua ihan hyvällä omalla tunnolla.Itsekkin sinnittelin sen puolitoista viiikkoa kun lääkäri olisi jo lomaa antanut mutta hoitolasten takia yritin mutta onneksi lopulta tajusin ettei se lapsillekkaan ole "oikeata" hoitoa jos täti ihan väsynyt ja ei jaksa mitään :| Ja supistelutkin on vähän hellittänyt kun vaan muistaa levätä :/ Missä olen kyllä tosi huono...Kaverille juuri sanoin että pitäisi lähteä evakkoon johonkin kun kotona tulee puuhattua koko ajan jotain...
Kyllä luulisi lääkärinkin tajuavan :/

Hari Maollakin jännä päivä edessä,tsemppiä,toivottavasti pienet vielä malttaisi masussa pysyä =)

Manna Hienot on kyllä vaunut ja edullisetkin,onnea löydöstä :flower:

Helmi79 Tekisin ehkä samalla tavalla kun Keiju ehdotti eli vaihtaisin sitä hoitopäivää ma tai ke ja sitten vakio tiistai jos kerran pitää valita hoitopäivät noin tarkkaan.Meidän kunnassa myös käytäntö että edellisellä viikolla pitää ilmoittaa nuo hoitopäivät eli ei ihan noin tarkkaa ole.
Ja tuosta liinasta en kyllä osaa sanoa oikein juuta enkä jaata kun kuitenkin jos oppii käyttämään ja vauva tykkää niin rahan arvoinen kapistus ja saahan sen aina huuto.netissä myytyä mutta toisaalta taas kalliilta kuulostaa käytetyksi,en tiedä :D
Omasta pussistani maksoin muistaakseni 30 ? jos auttaa vaikka vertailuun ;)

Pitäisi varmaan aamupalalle kömpiä kun sängystä suoraan tähän hiippailin :whistle:

Moikkis! Piti aamulla soittaa Kelalle ku ei mitään päätöstä oo tullu äitiyspäivärahasta, heinäkuun puolessavälissä jo kuitenkin hakemuksen sinne vieny.. Noo sielä oli niin ystävällinen naishenkilö että aiko tehä samantien sen päätöksen :attn: Kuulemma ei ole ollut niin kiireellinen vielä ja virkailijat ovat olleet lomalla jne... Mutta saipa tuonki nyt hoidettua :)

paula83;Kyllä munkin täytyy ihmetellä tuota lääkärin käytöstä. Voisi olla paikallaan tehdä jonkinnäköinen valitus/ilmoitus tuosta lääkäristä! Kyllähän potilaan täytyy kuitenkin saada tietää omasta tilanteestaan niin hyvin kuin lääkäri vain tietää asiasta eikä missään nimessä mielestäni lääkäri saisi jättää kertomatta kokeiden tuloksia varsinkaan jos potilas niitä kysyy!!

manna;Onnittelut hyvistä vaunukaupoista, löydön teit! ;)

HariMao;tsemppiä polikäynnille, toivottavasti saat jatkaa raskauttasi vielä vähintään muutamia viikkoja!!! Uutisia odotellaan... :whistle:

helmi; Minä olisin myös ehdottanut samaa tuon päivähoidon suhteen, että vaihtelet niitä päiviä ma:n ja ke:n välillä. Jos tuo viikko kerrallaan ilmoitus ei onnistu, niin kai sen voi sitten tehdä vaikka kuukaudeksi eteenpäin? Luulisi sen jo ainakin riittävän!

Täytyy nyt ensin vähän purkautua anopista (eli siis vali valia luvassa, saa skipata). Meillähän on anoppi hoitamassa lapsia päivisin, mikä sinänsä on tosi ihana juttu, mutta... Meidän kuopukseltahan on lopetettu maitopullo päivisin jo aaaaikoja sitten (illalla saa vellipullon). No anoppi on sitten ottanut sen takaisin käyttöön :kieh: . Meillä kun kuitenkin olisi tarkoitus tuosta iltapullostakin pikku hiljaa luopua... Lisäksi laittaa aina kaikki valumaan tiskialtaa ja hellan väliin (pestyt kattilat ja kierrätykseen menevät tölkit) sillä seurauksella, että kohta tuo pöytätaso on ihan turvonnut ja pilalla. Kiva tietysti että pesee kattilat yms. Pyykkiä kun pesee, laittaa kauheasti pesuainetta -> vaatteet ovat ihan koppuraiset ja pesuainelokeroon kertyy kökkökasoja puhumattakaan turhasta kustannuksesta (joka ei nyt tietysti mikään kauhean suuri ole, mutta kuitenkin) ja monia monia muita pienen pieniä juttuja... En missään nimessä haluaisi valittaa, tekee kuitenkin paljon kotitöitä lasten hoidon ohella ja olen OIKEASTI myön tosi kiitollinen siitä. Mutta sitten kun näitä pikkuasioita käy ilmi niin tämän mamman korvista alkaa savu nousta eikä nämä hormonit tietenkään mitenkään näitä sisäisiä purkauksia lievennä... Yritänkin nyt saada itse tehdyksi mahdollisimman paljon aamuisin ja iltaisin, että anoppilla olisi mahdollisimman vähän mahdollisuuksia tehdä mitään väärin (siis minun mielestäni ja tässäkin yritän kovasti kehittää itseäni, että asiat VOI tehdä erilailla kuin minä itse teen... :ashamed: ). Tästä vain seuraa se, että olen itse koko ajan piipussa eikä mulla ole enää mitään muuta elämää kuin työ ja kotityöt :( ... No sainpahan vähän purkaa taas itseäni, ehkäpä tämä taas tästä.

Mulla olis tänään myös aika sisätautipolille lääkärille, aamulla kävin jo labrassa. Tulen kertomaan kuulumisia sen jälkeen tai sitten huomenna, riippuen miten täällä on näitä oikeita töitä ;)

viides rv 28+3

viides: Eikun pullot niin piiloon ettei anoppi löydä mistään :whistle: Jollei viitsi sitten tuoda uusia tilalle :LOL: Jos tosiaan meinaa että pitäähän sillä lapsella pullo olla, sanot vaan ettei niitä enää tarvita ja sillä sipuli.
Laita joku pyyhe pöydälle jonka päälle voi sit laittaa astiat kuivumaan, ja voit ohimennen vaan sanoa et laitoin pyyhkeen ettei taso ala turpoilla.. En kyllä tiedä saisinko itsestäni noin paljoa irti jos ois tilanne omalla kohdalla :whistle:
Mut tuohon pesuainemääriin en tähän hätään keksi neuvoja... On kyllä inhottava jos tosiaan liikaa laittaa...

voihan v**tu!!!! :(

lääkäristä terveisiä: sairasloma äippäloman alkuun. LEPOA seuraavat viikot...kuulemma 3,5viikkoa pitäisi kaverin pysyä sisällä, sitten ei estellä synnytystä. :| Kohdunsuu edelleen auki 1cm, mutta kavana 1,5cm (on lyhentynyt 3viikossa 1sentin)! Nyt vaan oltava kuulemma vaakatasossa, jottei tule painetta alas. Miehelle soitin niin se ISO PASKA vaan tokas..."varo nyt ettei tuu makuuhaavoja" (se on sen vitun kiero huumorintaju) Se ei tajuu ollenkaan olla myötätuntonen tai huolissaan, saati ilmoittaa tekevänsä kotihommat! Me siis hukutaan paskaan kohta!!

Kiitos eilisistä vastauksista hoitotaso- ja kestovaippa-asioihin!!!! Kyllä tää foorumi on ihan korvaamaton!

Voi harmi Helmi. Tuntuu että makuu- ja sairaslomaosasto kasvaa vaan... tsemppiä muillekin ketkä ovat sänkyjen vankeina.

Viides meillä myös anoppi (ja sen sisko) ilmoittautuneet päivähoitajiksi, kun palailen mammalomalta töihin. En taida pystyä moiseen... nyt jo häiden yhteydessä savu välillä nousi korvista, kun anoppi "järjesti". Vaikka onkin ihana ihminen, niin omassa kodissa mielummin omat tavat ja säännöt...

Rauta-arvoista moni näytti kirjoitelleen... mulla koko raskauden ollu alle 100, vaan rv7 oli 110 ja mulla on ihan normaali olo väsymyksen puolesta. Ei siis väsytä -lyhyitä kausia alkuraskaudesa lukuunottamatta- sen enempää ku yleensäkään. Eli luulisin että tuo johtuu luontaisesta rauta-arvon mataluudesta. En saa nouseen vaikka heitän tabua naamaan ja kaikki maailman ruoka-aineet perään (paitsi lihatuotteet) missä vois rautaa olla.

Manna ihanat vaunut! Meitin Emmaljungat vanhemmat ja kalliimmat... ;) ja miekun luulin tehneeni elämäni kaupat... :LOL:

Meillä on tänään lääkäri ja ultra ja aion sanoo sille tätsälle, että me ei enää tulla sinne sen tölvittäväksi, vaan siirrytään kokonaan kätilölle kontrolleihin. Täällä kun saa itte päättää minne menee, niin mielummin tapaan omassa kotonani miellyttävää kätilöä, jolla on aina tunti aikaa höpötellä, kuin lääkäriä, jonka sanavarastoon kuuluu kaks lausetta: "Housut pois." ja "Se on normaalia." :kieh:

Maotao ja Vauveli 29+1

Joo siis kyllä ajattelin siitä lääkäristä ilmottaa että ei tunnu hoitavan asioitansa kunnolla..!! ja joka kerta se kysyy erikoislääkäriltä että mitäs nyt ja näin.. no nyt on onneks aika sille erikoislääkärille jos siltä sais vähän parempia vastauksia ainakin se tuntu todella mukavalta..

Helmi:Täältä myös helmille lämmin :hug:

paula83 +peikko rv 29+4

Yhteistyössä