Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

moips...

Nyt ois elonkorjuumarkkinoilla käyty ja kaikkee ihanaa käsityöläisten juttujahan siellä oli. Tilasin matot eräältä kutojalta, keittiöön ja olohuoneeseen eikä ees pahan hintaset 120? yhteensä. Just vielä tulee mieleiset, ite sain värikartalta värin valita ja kotiin toimittaavat loka-marraskuun vaihteessa.
Pitäs lähtä pojan kanssa päikkäreille ja sit kummipojan luo leikkimään unien jälkeen.

keiju ja wiljo 30+3

Heipat kaikille :)

Ihanan näköisiä vauvan ja lastenhuoneita/nurkkia teillä. :heart: Pitäisi varmaan jaksaa itsekkin kuvata noita.

(.): Että kiukuttaa. :kieh: Alkuviikosta tapasin isää ja isän naisystävää. On se prkl kun aikuinen nainen hallitse käytöstapoja / voi olla ikinä hiljaa. "Toi sun mahas on sen muotonen, jos ei tietäis että oot raskaana niin vois päätellä että oot vaan läski." Joopajoo. Itsetunto nousi roppakaupalla - not.

Äitiyspakkaus ja -raha päätös on tehty aikoja sitten, pitäisi varmaan alkaa soittelemaan pakkauksen perään, kun sanoivat että päätöksestä 2n vkon sisällä pitäisi tulla.

Yamini ja ötö 30+6

Keiju!!ei todellakaan pahanhintaiset käsityönä kudotut matot!! Minkä väriset otit? Mä haluisin kanssa juuri tolleen päästä tilaan matot!! Kun tietää että saa sitten ainakin laadukkaat. Pojan kummitäti kutoo mattoja, ja tekis tilauksesta, mutta kun sillä niin paljon tilauksia, eikä muutenkaan juuri ehdi kutoon. Tarvis kanssa keittiöön ja eteiseen mattoja.

(.) HUH, mun suu palaa!! Sen siitä saa kun mies nyt kokkaa meillä kaikki ruoat, niin on sitten tavallisessa makaroonimössössäkin varmaan 5-6valkosipulinkynttä :whistle: Hyviä ruokiahan se loihtii, mutta ihan himpun verran hottia! Mutta pakko kehaista teille(kin) miestä, kun on niin kivasti nyt ollut auttavainen...On tehnyt kaikkee pientä mitä pyydän; hakenut ja tuonut. Mennyt mukisematta pihalle pojan kanssa/pyörälenkille. Auttanut petivaatteiden vaihdossa :eek: (mitä oikeesti ei ikinä tapahdu) ja sanonut muutamankin kerran että hän tekis, että saan levätä. :heart:
Nyt lähti pelaan kaverinsa luo pokeria ja saunoon, niin lupas sit tullessaan tuoda makuunista leffan ja irttiksiä :p

Nyt mua huolettaa tän lepäilyn haittapuolena se että kun makaa ja syö, ja syö koko ajan. Mitä muutakaan? Niin paino varmaan pian uusilla kymmenluvuilla. :ashamed:

Terve!
Että jaksaa ihmistä väsyttää... Mies oli eilen työporukan kanssa Lapualla siis futispelissä ja oli kinttunsa siellä telonut, ja kotimatka sitten pikkasen venähti ja herra könysi kotiin kolmen aikaan yöllä. |O Oli käynyt paikallisessa parilla oluella. Mutta kun minä en saa nukuttua jos toinen ei ole kotona. Mutta reppana köpöttelee sauvoilla, todennäköisesti ristiside revähtänyt. Lähti käymään lapsuudenkaverinsa nelikymppisillä juuri, lupasin että parin tunnin päästä haetaan.

Tänään on ollut ihan karseita pistokohtauksia tuolla alavärkissä, kaupassakin oikein karjasin kerran kun kipiää teki. Mitä lie ovat, ei mulla edellisistä moista ole ollut muistaakseni. Meidän karmalla ja onnella siis tarkoittanee sitä että lähetään pian synnyttään... :eek: no hoppas inte!

Mä olen huutonetistä yrittänyt huudella pinnasänkyä ja hoitopöytää, mutta näyttää että nekin menee päin mäntyä. Ihan mun tuuria. Katotaan jos pikkasen olis vielä varaa nostaa huutoa... uutena ei kauheesti huvittas ostaa, tulee muutenkin niin kalliiksi tää lisääntyminen. :LOL: Tosin vielä on jemmassa anopin lahjoittaman 2000 eurosen toinen puoli, mutta silti käytettynä mielellään ostaisin kuitenkin.

Kahvihammasta alkaa kolottamaan, taidan mennä keittelemään sumpit.

HM ja W&O 29+2

PS. Ihania lastenhuonetia teillä, poikien huoneesta en kyllä kehtaa kuvaa laittaa kun on niin räjähtänyt...

Minä täällä osastolla edelleen munin, viel viikko edessä.

Vauva puskee ja punkee tota mun palleaa edelleen ja se on aika tukalaa ja samalla se monottelee kylkiluihin, ettäs viittiikin.

Rinzessa ja papuRinssi rv.30+3

harsoista....ostin muuten tänään nickystä&nellystä turkoosin sinisiä harsoja, väreinä oli myös vaal.sin, vaal.pun, oranssi ja kuviollinen. 1.90e/kpl...taidan ens viikolla ostaa vielä pari lisää..oli niin mukavan värisiä =)

Moikka vaan jälleen!

Yamini: Onpa sulla "mukava" äitipuoli :headwall:
Törkeää käytöstä aikuiselta ihmiseltä... :kieh:

Uutta mahakuvaa rv31.... Sit pitää vissiin päästää mies takas laittamaan tätä mun konetta...

Ompas tylsää yksin kotona... mies on hiphop-bileissä "kotiaupungissaan" (eli siellä missä on synynyt). Mun piti lähtee myös, viellä häissä pari viikkoo sitten sanoin kavereille, etä joojoo, tottakai mennään, mutta ny on olo laiskistunu viikon sisällä niin, että täytyy ottaa rauhallisesti ja koittaa viikonloppuna myös lepäillä. Olisin vaan muitten tiellä siellä ja vauva on niin kova jytäämään musiikin tahtiin, että vois olla aika tuskaa. Olenko muuten kertonu täällä, kun olin oopperassa, niin finaalin aikana vauva osas potkia ihan rytmissä! Musikaalinen lapsi (ei oo äitiinsä tullu ainakaan...)

Yamini ompa törppö "äitipuoli". Mä olen luullut, että tuo on saksalaisten erikoispiirre sanoa väärät asiat väärässä paikassa... multa on valehtelematta joka toinen kysynyt esim. että onko vauva vahinko, mistä aina jotenkin loukkaannuun ja olenki alkanu vastata aina, että "Kiitos kysymästä, mutta kyllä mä ihan ehkäsyä osaan jo käyttää..." Kun ikää on kuitenkin mittarissa jo 27 niin eipähän raskaus kai ihan tavaton oo... mutta täällä naiset tekee penskat vanhempina kuin Suomessa.

Luminka hieno mahakuva!!!

Voisitko vaihtaa mun LA:n sittenkin tuone listaan 31.10, kun neuvolassa sen antoivat. Eipä kai tuo pikkunen sitten jaksa marraskuun puoleenväliin kyydissä, kun kerran painaa jo reilusti yli 2 kg... Edelleen jos jollain on kokemuksia tuollasista pulskemman puoleisista mahavauvoista, että minkä kokoisia ovat olleet ulos tullessaan, niin mielellään otetaan vastaan.

Ihanaa ostin tänään vauvakirjan ja aloin heti täyttää sitä... laitoin kaikki ultrakuvat ja kirjottelin ekat jutut :heart: Jos jollain on kivoja askartelu-yms vauvakirjantäyttövinkkejä, niin laittakaa!

huomenta!

voi paska, katos pitkä teksti!

no tässä jotain uudestaan...

Yamini kyllä oot törkeän kommentin saanut. vähän sama kun mun "appiukko" (törkeä ukko, jonka kans en tuu millään tavalla toimeen ja tunne on kyllä molemmin puoleinen...) kommentoi esikoisen syntymän jälkeen kun hänen sukulaisensa oli ollut sairaalassa vain 4päivää ja me esikon kanssa 8pv että me jouduttiin olemaan niin kauan, koska repesin niin pahasti. olin vähän että anteeksi mitä! mitä se vanha ukko tietää synntyksestä, mun repeämisistä (ei todellakana ollut kerrottu hänelle mun toisen asteen repeämisistä ) ja vaikka kuinka olis tiennytkin niin olin pitänyt turpansa kiinin! oli aika herkkä paikka itselle just se hidas parantuminen yms. saa nähdä mitä nyt keksii... eivät ole muuten kumpikaan onnitellut sanallakaan tästä raskaudesta. mutta ei niin väliä, kunhan tarvii olla mahd. vähän tekemisissä. inhottaa vaan, kun joutuu aina käskemään kaikkiin juhliin heidät. parin viikon päästä esikoisen synttärit ja sitten myöhemmin ristiäiset yms. ja siellä ovat sitten niin "läheistä sukulaista" että , hyi!!

keiju olet kyllä hyvät mattokaupat tehnyt!:)

mao tao mulla isosta kokemus tuon ekan kohdalla. viikolla 36 painoi arviossa 3,7 kg, syntyessään 40+2 painoi 4560g. käynnistettin synntys, käynnistyi 4.päivänä. voin kaivaa hänen vanhan neuvolakortin niin nään mitä painoarvio on ollut ennen tuota 36.viikon arviota. eikä tästäkään oo ihan pieni nyt tulossa. lääkäri ei vielä alkanut sanomaan syntymäpainoarviota mutta viikolla 29+3 1780g, kommentoi vaan että normaalia suurempi ja että käynnistetään tod.näk. etukäteen eli odottelee varmasti ainakin samaa kuin esikoinen oli.

oon nukkunut viime yönä max.5tuntia... mies tuli auton haku reissulta (kaveri osti uuden auton) yöllä kahdelta eli ehdin nukkua reilut 2tuntia ennen hänen tuloaan ja sitten valvoinkin viiteen saakka kun uni ei tullut ja poika heräs jo seiskalta,,, huh huh, tulis päikkäri aika pian...

onko muilla suunnitelmissa vielä pitkiä automatkoja? me lähdetääin ke tai to ajelemaan espooseen miehen siskolle, matkaa tulee siis vajaa 600km. jos mun olo siis näin hyvä. pitää vaan pysähdellä paljon että saa jaloitella välillä. moni ollut aika kauhuissaan että lähteä vielä näillä viikoilla sinne saakka, mutta ei mua se hirvitä että syntyis tällä reissulla, lähinnä vaan se että kuinka selkä kipeytyy pitkästä istumisesta. tukisukkien ostoa ihan vaan tavallisesta kaupasta ajattelin ostaa reissua varten. en tiedä onko niistä mitään hyötyä mutta on vaarmaan parempi kuin ei mitään, en enää tässäa vaiheessa ala ostamaan mitään 60-80euron "oikeita" sukkia. enkä muuten varmasti ostais tai edes miettis istumisen huonoja puolia, mutta sen ekan raskauden veritulpan takia.

mutta nyt lähden katselemaan aamupalaa, mukavaa sunnuntaita mammat!

korppinen rv 31!!! =) :heart:

Huomenta!
Keiju: Mä arvasin sulla on just sellasen sävyset kuin mäkin haluun :LOL: Kun kerran ne sun vaunut oli jo ihan 10pisteen ostos, niin meillä taitaa olla noissa sama värisilmä =) Tekisköhän ne tilauksesta silleen että vois toimittaa sitten postin kautta? Osaatko sanoa? Vai mistähän mä löytäisin jonkun joka mulle tekis... :/

Korppinen: ei ole suunnitteilla enää minkäänlaista automatkaa tai muutakaan. En voi istua juuri ollenkaan, pitää olla ihan löhöasennossa. Sattuu selkään ja häntäluuhun. Pisin matka tulee oleen varmaan synnärille sitten aikanaan. Tarkoitushan oli että kuukauden päästä olisi ollut laivamatka kaverin polttareiden merkeissä, mutta nyt sekin jää :(

Nää aamut on kyllä päivässä ihan parhaita. Mä niin tykkään kun saa rauhassa juoda kahvit ja on hiljasta, kun mies tykkää nukkua pitkään (nukkukoon vielä kun saa :saint: ) Ja poika katselee aamun piirretyt. Ja on vielä ihan suhteellisen hyvä olo, nyt hyvin nukuttu yö takana. Vaan ainoostaan painaa häpyluuhun aika lailla. Meinaan viikolla soitella vielä neuvolaan, haluun että lääkäri katsois tilanteen, että onko pysynyt samana vai lyhentynyt kanava entisestään..

Tänään mun veljen avokki tulee kerään loppuja karviaisia, sitten alan piirtään suunnitelmaa eteisen muodonmuutoksesta, joka oli tarkoitus tehdä nyt syksyllä, mutta voi olla että jää ens syksyynkin.. Ja sitten aattelin suunnitella ens kesää varten tuon pation tekemistä, minä suunnittelen ja mies saa luvan toteuttaa. :D

Helmi 31+1 :heart:

Huomenta!
Ihan karsee yö takana, mulla lonkat puutu ihan jatkuvasti niin kylkee sai kääntää viiden minsan välein. Ja kun ei käy kauheen ketterästi tuo kääntyminen... Jospa sitten jossain kohtaa päikkäreitten aika ois...

Automatkoja en ole aatellut enää harrastaa. Mieli tekisi ihan vimmatusti käydä Ikeassa, mutta ei kestä paikat enää 200 kilsan matkaa. Höh. Pikkumatkoja pystyy vielä matkustaan, mutta jos ite ajaa niin enää on noin 5 senttiä tilaa ennekö maha osuu rattiin... :LOL: Pojat jos ovat mun kyytissä niin aina varmistavat ennen lähtöä että mahdutko äiti varmasti ajamaan? Ihania...

Eilinen taisi olla pikkasen liian rankka päivä. Vein koiraa ulos kun miehellä nuo kepit ja muutenkin tössötin ja hössötin niin illalla saunassa oikein pelästyin kuinka turvoksissa mun jalat ovat. Ekaa kun odotin niin turposin kanssa ihan mahottomasti! Onko muilla turvotus jo itseä häiritsevää?

Mies köpöttelee tuossa ympäriinsä ja odottaa koneelle pääsyä. Ehkä armahdan ja menen mittaan sokereita. Iltapäivällä anopille syömään :p

HM ja Wiltsu ja Osku 29+3

PS. voitin huuto.netissä pinnasängyn huudon, jee! Jotain hyvää tässäkin päivässä.

Huomenta!

Eipä niitä vattuja ollut =(. Olin vähän myöhässä. Olivat joko jo ihan ylikypsiä tai sitten raakileita ja huomas pensaista, että on jo poimittu, ku pensaat tyhjillään. Mietin, että jos ens viikolla olisi parempi vointi, niin lähtisin paremmin kahtomaan. Kävelisin ihan ylös asti.. Mutta jotenkin on niin väsynyt.. Ja niskat menee lukkoon koko ajan.

Oltiin mökillä sit koko päivä. Ite en vaan jaksanut tehdä mitään.. Nukahdin jossain vaiheessa sohvallekin, jonka jälkeen jaksoin neuloa. Käytiin saunassa. Ihana oli rentoutua.

Onneksi sain myös eilen siivottua. Mutta kiitos koiruliinille, kun on karvanlähtöaika, ni eipä siivous näytä hyödyttäneen mitään.

Tänään olis seurakunnan järjestämät synttärit neljä vuotiaille. Sinnekin pitäisi jaksaa lähteä. Ja tehdä koulutehtävät.. Niitä en kyllä saa mitenkään valmiiksi.

Minne ne minun voimavarat on hävinneet.. Mie tykkäisin siitä, että on energiaa, vaikka muille jakaa, mutta ne on taas kerran hävinnyt jonnekin. Onneksi enää olisi vain kaksi viikkoa, jonka jälkeen kesälomalle, heti perään alkaa äitiysloma. Enää olisi siis kuusi päivää töissä. Mutta tietenkin koulupäivät vielä.. Mutta ne kyl jaksaa, mutta työpäivät.. Ei kiitos.

Mutta pitää mennä jatkamaan.. :wave:

Red Dragon & Nuppu 31+0 :heart:

Pakko kehasta miestä: Se on tehnyt mukisematta kaikkia pikkuhommia tänään. Imuroi jopa pojan kanssa (vaikkakin tietty jälki ei ihan priimaa, mutta isoimmat roskat pois)! Mikä on oikeesti lähes historiallista! =)
Sitten otti pojan mukaan kun lähti jonnekin kaveriaan auttaa jossain auton korjaushommassa. Sanoi vielä että "äiti saa huilata" ja "A saa raitista ilmaa"
Tää on tietty monelle ihan normaalia käytöstä mieheltä, ja näin se pitäs ollakin, mutta mut tää teki erityisen onnelliseksi. Kun oon vielä ressannut että en jaksa pojan kanssa ees ulkoilla..Enkä voikaan.

Oi, kohta saa karjalanpiirakoita :p Prismasta olen pari kertaa ostanut pakastealtaasta pussin, 8kpl ja maksaa oliko 1,50?! Tosi halpoja ja hyviä :heart: Siihen kun tekis vielä munavoita, mutta taidan tällä kertaa tyytyä ihan kevytleviin ja kinkkuun :D
Sit laitoin ukon tuomaan kaupasta tullessaan viennetta-jäätelökakun. On 1-v. hääpäivä ja vaikka ollaankin jo vietetty se etukäteen, voihan sitä jotain herkkua kuitenkin olla eiks nii ;)

Niin, ja itseasiassa ei mies muistanut koko hääpäivää :kieh: En nyt oo suuttunut siitä, kyllä se vielä eilen muisti ja kai sillä oli tarkoitus ostaa kukkia, katotaan tuoko mitään tulleessaan kaupasta..

Ihana tosin oli aamulla kun mies nousi likan kanssa puuron tekoon ym. Sit kävivät mut herättämässä varttia vaille yhdeksän.
Niin, ja itseasiassa ei mies muistanut koko hääpäivää :kieh:

Pikkuneitonen antaa taas hymyyn aihetta äidille kun jyskyttää mahassa =) Ja isompi neito jäi äsken sänkyynsä kiltisti nukkumaan... Kyllä sitä on tottunut tässä vuoden aikana siihen että on vaan se yksi syy ruokittavana ja pylly pestävänä ym...
Välillä kun miettii että miten mä saan kaksi lasta hoidettua, ainakin ekat pari kuukautta! Onneksi tää esikoinen ei niin hirveästi vaadi enää hoitoa, tai siis syönti käy nopeasti eikä siihen mene tuntia niinkuin vauvana =) Mutta kylläpä se elämä opettaa mitä kannattaa tehdä missäkin järjestyksessä!
Ja meinaa jatkaa mun tapaani laittaa illalla aamupuuroa varten hiutaleet valmiiksi lautaselle. Se nopeuttaa kummasti aamuja kun tarvii vaan maitoa lorauttaa ja laittaa mikroon! Muutenkin etukäteen valmistelu vähän joka asiassa auttaa varmasti, ainakin siltä tuntuu =)

helmi:
onpa mukavasti sun mies osannut yllättää! Niin se munkin mies teki jopa ;) Tosin pyynnöstä, ei omasta aloitteestaan...

HM: Onnea huutisvoitosta! Mullakin kävi tuuri ja voitin kantoliinan... =)

korppinen:
Ei olla suunniteltu lähtevämme minnekään kauemmas.. Ihan jos tuossa lähikaupungissa käytäis joku lauantai, tunnin matka. Tosin ei ois mitään asiaa sinne, kun ei oo mitään ostettavaakaan, kauppoja löytyy enemmän kuin täältä :(

Jaahas, pitänee lähteä laittamaan piirakat uuniin, just lämpes 250asteeseen :wave:

Luminka ja neitonen 31+1

Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
helmi: No johan oiskin ollut jos ihan omasta-aloitteesta :LOL: Vaan kyllähän niitäkin löytyy, ei vaan oo omalle kohdalle sattunut... :kieh:
joo, kuullut/lukenut myös että moisiakin miehiä ois ihan oikeesti-oikeesti olemassa :LOL: Seuraavassa elämässä sitten. ;)

Tultiin juuri kotiin 4-vuotiaiden synttäreiltä.. Oli aika omalaatuinen esitys.. Ei tainnut lapsetkaan pahemmin pitää esityksestä. Mutta kokemushan se tuokin.

Tänään jo mietin polille lähteä käymään, kun yhtäkkiä taas oksensin.. Mutta luultavasti johtuu ihan noista rautatableteista. Ajattelin kokeilla rautatabletteja poreina.. Ja en oo ku pari päivää vasta syönyt.. Ja nyt sitten tuollainen reaktio. Ohjelehtisessä mainitaan haittavaikutuksena oksennus jne.. Joten jospa se johtuis noista. Perjantaina on nla.

Tosiaan, tablettien maku vielä parin tunnin päästä otosta suussa.. Ei mitään hyviä..

Ja nyt olo on mitä mahtavin. Ajattelin kuitenkin ruveta pesee noita vauvanvaatteita, jos se lähtö tulee aikaisemmin, mitä on ajatellut.

Red Dragon & Nuppu 31+0 :heart:

Mä kuolen tylsyyteen |O |O Oon kohta selannut kaikki maailman nettisivut läpi, kirjoitan tännekin tauotta ja persus puutuu. Kohta on niitä makuuhaavojakin...

MIes toi pojan äsken kotiin, ja lähti käymään järvellä. Veljen avokki tuli juuri ja poika lähti sen kanssa vielä ulos marjapuskiin. Sen verran mun oli pakko jotain tehdä että väsäsin pannarin uuniin ja laitoin pyykkiä pyöriin.

Luminka: Onnea hääpäivän johdosta :flower: Ja ihana masukuva taasen.

Korppinen: Harmi että tuollaiset appivanhemmat siunaantuneet. :( Onneksi tuommoisten kanssa ei tosiaan tarvitse olla tekemisissä enempää.

Automatkoja ei ole suunitelmissa näillä näkymin, vaikka tosin, miksei, jos jotain tulisi. Mahtuu itsekkin vielä hyvin ajamaan, ja istuminenkaan ei tee tuskaa.
Itseasiassa soittelin tuossa autokoulun hinnoista, kun kakkosvaihe on käymättä, ja pimeänajo, että jos ne kävisi ennen la. ajamassa pois. Kortti kun menee vanhaksi heti ensivuoden alussa. Onko ihan hullunrohkea yritys lähteä sitä ajamaan?

Maotao: Mikä siellä on sitten synnyttäjien keski-ikä? Suomessakin se on ~30, niin mietin vain ... Mutta kurjaa se silti on. :(

Ensi viikolla tulee vuosia lisää :eek: Monet kyselleet mitä haluaa lahjaksi jne, typerää, miksi aikuisille pitää muka lahjoja ostaa. Mutta voisi hyödyntää tilanteen ja pyytää kyselijät avuksi siivoamaan :LOL: Pääsevät sitten kuuraamaan seiniä ja pesemään keittiön kaappeja.

RD: Mistä käyt vadelmia keräämässä? Itsekki haluisin vadelmia ja/tai mustikoita, mutta tiedä yhtää mistä saisi. :/ Muuta kun torilta tietysti, alkaen 5e/rasia. Kamala innostus iskenyt leipoa paljon. Ja mikä olisikaan parempaa kun marjapiirakka :p

Yamini ja ötö 31+0 :heart:

Yhteistyössä