Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Huomenta!
Täällä yks sairaslomalainen ilmoittautuu lisää! lääkäri kirjoitti sitten sen reilut 3viikkoa eli äippälomaan saakka kerralla. sanoi että eihän tuo sun olo siitä varmaankaan tuu paranemaan kun maha kasvaa -> selkä kipeytyy -> yöt huononee -> väsymys, huimaus/oksetus "kohtaukset" lisävyy. verenpaineita käski mittailla aina silloin tällöin kun siihen mahdollisuus on kotona. näkee että johtuuko osittain alapaineista ja toisaalta pysty seuraamaan sitä ettei myrkytys pääse yllättämään. kyseli/tarkisti heti paineet sekä valkuaisen kun kerroin huimauksesta, oksetuksesta ja pääkivusta eli poissulki heti myrkytyksen. mutta päätyi siihen että liittyy väsymykseen ja oon sen itekki huomannut.

tuntuu kyllä helpottavalta olla kotona, tai siis tietää se ettei tarvi enää töihin. :) voi alkaa oikeasti keskittymään tähän tulokkaaseen.

Ajattelin aloittaa tässä suursiivoilla. pitää vaihtaa huoneita, meidän muutta pojan huoneeseen nukkumaan ja meidän makkarista tehdä hänelle leikkihuone, kun ei ala yksin nukkumaan ja olis viereen tulossa. ja kun ei oo ikinä edes nukkunut vieressä niin nyt ei kyllä tarvi siihen enää oppia! toiseksi on paljon isompi huone niin mahtuu paremmin pinnis yms. Matot on jo pihalla ja nyt pitäis alkaa järkkäilemään. hyvä vaan tehdä yksin näitä siivoja. soittelin tuossa äidin kans ja hän oli ihan kauhuissaan, etten saa tehdä suursiivoja yksin. aikoivat kauppaan mennessä poiketa tässä että kantavat sängyt ja kaapit etten vaan meen yksin niitä siirtelemään. kiva kun haluavat auttaa. :)

mutta nyt aloittelemaan urakkaa. tulen päivemmällä kertomaan miten edistyy ja kommentoimaan vähän teidänkin juttuja, nyt taas niin omaa napaa...

korppinen

ps. heräsin taas tänä aamuna viideltä eikä uni tullut,,,, nukkumana menin BB:n jälkeen eli lyhkäiseksi jäi taas yö. pitää ehtiä siivota ennen päikkäriaikaa ja sitten hakemaan poika hoidosta puol kolmelta.

keiju; Tuo on muuten totta, että kirpputoripöydät ovat nykyisin ihan "sikahintaisia". Sen vuoksi myyjän on pakko laittaa hintoja vähän korkeammaksi, mutta sekin taas sitten karsii ostajia :( . Onneksi tuossa meidän läheisessä lastetarvikekirppiksessä on vielä kohtuulliset pöytävuokrat (viimeksi kun otin niin oisko ollut 17e/vko, nyt on vissiin joku pieni korotus tullut, oisko joku vähän päälle 20e) ja siellä onkin myös nuo myytävätkin edullisemmat (tosin siellä on sitä kilpailua, kun pelkkiä lastentarvikkeita ja sekin laskee hintoja). Nykyisin vienkin melkein kaikki muut kuin nuo lastentarvikkeet suoraan kierrätyskeskukseen, jos ei kukaan tuttu tarvi. Säästyy paljon aikaa ja vaivaa, kun ei siellä kirppiksellä pääse kuin juuri ja juuri omilleen ja silti jää tavaraa vielä käteen...

Eilen siivoiltiin taas yläkertaa ja lopussa aina kumartuessa tuikkasi kunnolla tuonne alapäähän (niitä sukkapuikkovihlaisuja). Onko muilla tälläistä? Tuli siinä samassa pari kunnon supistustakin, jotka laittoi jo puuskuttamaankin... Olipa anoppi ollut taas vauhdissa :kieh: ... Oli sitten kielloistani huolimatta ollut siellä siivoamassa, kolme roskapussia oli aulassa ja kysyin mieheltä ja lapsilta onko joku heistä ne siihen tehnyt, mutta kukaan ei myöntänyt. Eli siis sen oli täytynyt olla anoppi. No ajattelin käydä ne kaiken varoiksi läpi, ettei siellä ole minkään pelin osia, kun hän ei välttämättä tiedä, että kuuluvat johonkin peliin. Ette uskokkaan mitä kaikkea noista roskapusseista löytyi, mm. yhdet housut, sukkia, alushuosuja (yhdet melkein ihan uudet), barbin kenkiä, ikkunan osia, legopalikoita, tytön diblomi ja vaikka mitä :eek: ... Kyllä mulla taas kiehui ja lujaa. En kyllä voi ymmärtää mitä sillä on päässä liikkunut, kun noita vaatteitakin sinne roskapussiin laittanut olivat kuitenkin ihan ehjiäkin! :/ ... No onneksi kävin läpi. Nyt meillä on sellainen portti sinne yläkertaan, että se pitää joka kerta ruuvata ruuvarin kanssa auki tai sitten kiivetä yli. Toivon ettei anoppi viitsi nähdä enää sitä vaivaa...

Ja muuten, tuttipullot on nyt piilossa ja pyykkien kanssa olen käyttänyt nyt sellaista kikkaa, että olen joka aamu laittanut pyykit koneelle ajastuksen kanssa niin, että ovat valmiina kun tulen töistä ;) ...

Eilen illalla sovittiin sitten miehen kanss että tänään pidetään siivousvapaa -päivä. Ollaan nyt tosiaan reilun viikon ajan jokaisena vapaa hetkenä tehty jonkinlaista siivousta jossain päin kiinteistöä (mies välillä ulkonakin). Tosin suunnitelmissa olis tänään käydä pojan kanssa ostamassa hänelle syys/kevättakki ja sen jälkeen vois tehdä jotain kivaa koko porukan kanssa.

viides rv 28+5

viides: mulle on kans alkanut tulee noita sukkapuikkovihlaisuja. Niitä on ollut nyt enemmän viimeisen parin päivän aikana, ja tänään tuli ihan vain seisoessa, esim. kun olin jonkun aikaa silitellyt (yritin päästä eroon silitysvuoresta) ja kokatessakin. En oikeastaan tiedä niistä mitään, mitä edes ovat? Ehkä sinä -tai joku muu- osais valaista?

Mua ärsyttää tänään kun mies osaa olla niin ärsyttävä. Välillä se ei meinais antaa mun tehdä mitään vaikka voin ihan hyvin, mistä en tykkää yhtään, ja sit taas päivinä joina oikeasti sanon että koskee ym, niin ei millään ota tosissaan, Grr... tyyppi vaan istuu koneella ja pelailee (tietty sillä on työviikko takana, mutta silti) kun minä siivoan, kokkaan ja teen kaiken taas. Sais se ihana käytös jota oli pari päivää sitten tulla esiin vähän useammin... vitsit noita miehiä välillä niitä rakastaa niin ja välillä tekis mieli lyödä päin kuonoa...

Voihan prkl....

Mä sain eilen tiedon koululta et mun pitää palauttaa tää läppäri sinne, kun oon pois vuoden :kieh: Olisivat voineet sanoa jo keväällä, kun kerran ilmoitin jo silloin et jään pois tän vauvelin takia. Ei kai tuo muuten haittais, mut kun meillä ei oo muuta konetta. Ei auta ku lähteä käymään ostoksilla... Ihan kuin ei olis tarpeeksi rahanmenoa jo muutenkin tänä syksynä. Olis kai niille rahoille ollu muutakin käyttöä, mut mä en kyllä ala täällä olemaan ilman konetta, kun ei kerran saa edes mitään tehdä.

Nyt on pakko alkaa tyhjentämään täältä koneelta kaikki omat jutut pois, tai onhan niistä jo suurin osa tikulla tallessa. ja sitten viemään pois :( Toivotaan, että jo tänään löydetään tilalle toinen, mennään katteleen kunhan mies pääsee töistä...

-JennyA-

Huomenta kaikille
Ahkerasti (päivittäin) olen teidän viestit lukaissut, mjutta ikinä en ole ehtinyt kommentoimaan. Mutta nyt rv. 29+1 ja ekaa sairaslomapäivää kotona viettelen, ja ajattelin heti käyttää tilanteen hyödyksi
Ihana lukea, kun teillä monilla alkaa olemaan jo vauvantarvike puuhastelut hyvällä mallilla. Itse en ole vielä laittanut mitään valmiiksi, parin viikon päästä on "kesäloma" ja ajattelin silloin käydä kaivamassa pinnasängyn ja vaunut esille ja tsekata ainakin tilanteen. Niiden edellisestä käytöstä kun on jo vuosia aikaa, esikoinen kun täytti jo 5 vuotta. Odottaa innolla jo vauvaa, saa nähdä kuinka mieli muuttuu kun huomaa että nyytti tulee jäädäkseen
Viikolle 28 asti olen voinut mainiosti, alkupahoinvoinnin jälkeen, mutta nyt on havaittavissa supisteluja ja kiristelyjä ja väsymystä, joten eiköhän tämä tästä kohta saikun puolelle mene. Mitään riskejä en meinaa ottaa, vaan hellitän tahtia ajoissa, ettei tule ennenaikaisesti. Ensin terveys sitten vasta työ yms. Tavallaan ihanaa keskittyä vaan itseensä välillä. Mies hoitaa meillä pitkälti kaikki kotityöt, ikään kuin vanhasta muistista, kun olin viime raskaudessa "lepotilassa", mutta en valita mukavaa kun jaksaa ja tykkää touhuta.
Mutta nyt siis lepäilemään ja olen mukana vaikka saattaa olla että taustailen...

Mammukka75 ja vauveli rv 29+1

p.s. Synnäri on NKL ja sukupuoli pidetään yllätyksenä

Alkuperäinen kirjoittaja manna-:
vitsit noita miehiä välillä niitä rakastaa niin ja välillä tekis mieli lyödä päin kuonoa...
Juuri näin :LOL: :kieh: :heart: ...

Jostain olen lukenut, että nuo sukkapuikkovihlaisut voisivat viitata kohdunsuun aukeamiseen, mutta on kai ilmeisesti enemmänkin uskomus kuin fakta. Vai onko jollain oikeampaa tietoa asiasta???

JennyA;Toivottavasti kone löytyy. Ei sitä kyllä enää tänä päivänä osaa olla ilman konetta ja nettiä :ashamed: . Meilläkin on ollut pariin otteeseen yhteydet poikki parisen viikkoa kerrallaan ja hankalinta asiassa onkin ollut, kun laskujakaan ei ole kotona voinut maksaa, vaan on pitänyt erikseen jonnekkin lähteä...

Tervetuloa mammukalle :wave:

Viimeinen puoltoista tuntia ennenkuin pääsee kotiin viikonlopun viettoon :snotty: ... Miksi sen tuntuukin aina niin pitkältä... ;)

viides

Täällä myös havaittu muutama sukkapuikkovihlaisu :wave: :kieh: Pitäisköhän lopettaa sit neulominen tälle syksyä :LOL: Ei tosi, ilkeeltä ne tuntuvat, seisaallaan tulleet ne muutamat..

Olipa minun pikkutyttöni väsynyt, käytiin taas leikkimässä poikaystävän luona =) Kotiin kun päästiin, samantien ruoka lämpiämään ja kitinän kanssa jaksoi syödä. Siitä vaan suoraan vaipanvaihtoon ja sänkyyn nukkumaan :heart: Sellainen tuhina vieläkin käy, kohta jo 2h nukkunut =)

Ihanaa, mies pitkästä aikaa 2 päivää vapaalla! Teki viimeviikonlopunkin töitä, eli 12 päivää putkeen. Olivat kuulemma kysyneet myös tälle v.lopulle mut oli jo kieltäytynyt. Eihän siinä ois tullut kuin 20 pv putkella duunia :whistle:

Tosi nätin näköinen ilma kyllä on, mutta kovin on jo viileää.

viides: Onpa anoppi ollut "ahkerana", hyvä että roskikset eivät laatikkoon asti menneet! Kiva mennä kyllä toisten tavaroita roskiin laittamaan :eek:

Tuun illalla takas, nyt konetta kiinni kun kohta likka herää... :wave:

Luminka ja neitonen 30+6

Moikka!

Viides: Voi että teijän anoppia!!! Toi oli paras toi porttijuttu! :LOL: Kyllä pikkasen ärsyttäis jos joku olis meillä heittämässä roskiin tavaroita, joita tarvitsemme. Tai ylipäänsä oman mielensä mukaan touhuilemassa.. Hauskasti vaan kirjoitit asiasta, niin että sain päivän naurut!

Manna: Kirjoititt myös niin osuvasti miehistä. Mulla menossa muutenkin nyt niin ärsytysherkkäkausi, ja lähes kaikesta saan joko raivarit tai pillahdan itkuun..ja kukapas muu kuin oma rakas saa aina olla kaikkeen "syypää" tai ainakin sijaiskärsijä :D Mitäs on sen osan itelleen ottanut, että haluu mun kanssa elää! :LOL: Toivon kyllä jo niin että tää mieliala alkas tasottuun, vaikka ei se ole nyt ihan lähiaikoina odotettavissa, kun luulen että taas pahin tunnemylläkkä on lapsen synnyttyä, pari ekaa kuukautta.

Meillä ei mies edelleen käsitä sitä kuinka se vois osallistua kaikkeen enemmän. Siis kotihommiin ym. Kyllä se tavallansa eilenkin yritti antaa mun levätä, touhusi koko illan pojan kanssa ja hoisi iltahommat. Mutta silti odotan jotenkin enemmän. Vissiin munkin tarvis lakata luulemasta liikoja ja olla tähänkin tyytyväinen. :heart:

Kyllä tää lepo vaan on auttanut oloon, ei nyt oo ihan kauheesti supistellut ja painontunnetta alapäässä ei ole nimeksikään. Paikat vaan jumiutuu tässä makaamisessakin. Poika lähti mummun kanssa taas sienestään. Meillä syöty nyt tosi usein sieniä. Pitäisköhän sitä vähän rajoittaa? Mitäpä ootte mieltä..?

HELMI 30+6 :heart:

Täytyy vielä sen verta tarkentaa tuosta portista, ettei sitä varsinaisesti laitettu anoppia varten, vaan tuota meidän kuopusta varten, se kun oppi avaamaan siitä sen lukon. Mutta toimiihan se samalla tavalla anopinkinkanssa, hope so :LOL: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja viides:
Täytyy vielä sen verta tarkentaa tuosta portista, ettei sitä varsinaisesti laitettu anoppia varten, vaan tuota meidän kuopusta varten, se kun oppi avaamaan siitä sen lukon. Mutta toimiihan se samalla tavalla anopinkinkanssa, hope so :LOL: :saint:
Älä nyt, musta toi on juuri loistava "anoppiansa" :LOL: :LOL:

Tere!
Neuvolassa tuli käytyä, kaikki ihan ok, sykkeet pätevät ja sf-mitta 37 cm. Ystävät potkii ihan kiitettävällä tahdilla taas, napa vaan poukkoilee ees taas kun tyttönen taitaa monotella...

Mieheltä tuli juuri viesti, hän on tänään työpaikan kanssa Lapualla pelaamassa futista ja nyt on polvensa loukannut. Tää ei lupaa hyvää, meillä on joka kerta ollut joku spesiaalitilanne kun ollaan oltu synnyttämässä. Eka kerralla ehittiin nippa nappa naimisiin ennen synnytystä, toisella kertaa lähdettiin synnyttämään samana päivänä kun mies pääsi jalkaleikkauksesta kotiin, ja nyt tuo on taas kinttunsa telonut... meidän onnella se tarkoittaa sitä että pian mennään. Olisihan melkoinen sattuma jo oikeesti niin kävisikin. :LOL: Eipähän ainakaan pääse nuo synnytykset unohtumaan kovin helposti...

Neuvolan jälkeen kävin kaupungilla vähän kiertelemässä, mutta en oikeen osannut ostaa mitään kivaa. Pikkusille ostin sukka- ja myssypakkaukset (aika hellyttävät...) ja muuten jotain pikkukrääsää (mm suihkusaippuaa ja pölypusseja). En minä osaa ostaa mitään... Tosin löysin kivat toppapuvut pikkusille, mutta en ihan vielä raskinut ostaa niitä, 25 e kappale ois ollut. Katotaan miten laskujen jälkeen jää valuuttaa. Mutta postista saan tänään hakea itkuhälyttimen, ostin käytettynä ja tänään oli postimies tuonut lapun että paketti noudettavissa. Haen samalla kun haen pojat tarhasta. Jotain sentään...

Kello laukkaa kovaa vauhtia, taidan lähteä tarhalle päin. Ehkäpä illemmalla tulen vielä lukemaan teidän juttuja.

HM ja vilkkaat vesselit

Neuvolassa käytiin täälläkin...
Kaikki hyvin,vaavi poikkitilassa ja sydänääniä ei täti meinannut millään saada kuulumaan kun köllöttelee kuulemma selällään siellä ja sen kyllä huomaa potkuissa ;)
Painoa tullut nyt lähtöpainosta vaan 1.5 kg :saint: Tästä olen tosi ylpeä ettei ole tullut hirveästi kiloja kun on tuota elopainoa muutenkin :ashamed:
Maanantaille sain sitten lääkärille ajan kun supistelee niin tiheään ja kipeästi ja saikkua haluan jatkaa,ei tähän jaksa ajatella mitään töihin paluuta :/
Hari Mao Kuulostaa kyllä suurelta tuo Sinun masu :D Itselläni sf-mitta oli 27 mutta tietysti kun kaksi on niin kaksinverroin vie tilaa =)

Eilinen paha mieli on onneksi hävinnyt ja nyt odottelen innolla että mies tulisi töistä viikonlopu viettoon.Huomenna pitäisi aamulla käväistä lastenkirppiksellä katselemassa vauvelille jos jotain löytyisi.Ja illalla mennäänkin pitkästä aikaa anoppilaan,ihanaa pääsee savusaunaan =)

viides Hauska kyllä tuo "anoppiansa" nauroin myös täällä kippurassa :LOL:
Ja itseltänikin saattaisi höyty nousta joka paikasta jos anoppi heittelisi meidän tavaroita menemään :kieh:

viides: tuo kirppari homma on ihan totta,paikkojen hinnat nousseet kamalasti. Niin myös tavaroiden sen huomasin kun siellä vähän kiertelin, kaikkee kivaa ois ollu mut kamalan hintasia niin en viittiny ostaa. Itse laitoin hinnat välille 20senttiä -2euroa. Luulis nuilla hinnoilla menevän, huonoa tavaraa en sinne vienyt vaan huonot aina suosiolla roskiin tai muualle.
En muista ees millon oisin omia vaatteita myynyt ku pikkusisko on aina ne ottanut mutta nyt neiti 12v on mua päätä pidempi niin ei sille enää mee mun vaatteet =)
Hauska kyllä tuo "anoppiansa" pitäsköhän munkin kehitellä joku tollanen. Se kun on meillä poikaa kattomassa niin parhaillaan on järjestellyastiakaapit uuteen uskoon, hirvittävä homma sit siirrellä ne takas ku sillä jotenkin epälooginen järjestys kaikessa mun mielestä.

JennyA: toivottavasti saat pian uuden koneen, mä en vois kyllä olla ilman tätä palstaa sen verran koukussa näihin teidän juttuihin on =)

Huomenna ois tiedossa elonkorjuu markkinoille menoa ja mökillä käyntiä. tänään jo torilla kävin ja ihanan maton löysin eräältä kutojalta, taidan huomenna käydä sen hakemassa kotiin ja kysäsen samalla kutooko isoja olohuoneen mattoja ku nyt sillä oli vaan käytävän mattoja esillä, vois olkkariin tilata maton jos se niitä tekee.

Mut nyt valmistautumista salatuille elämille...

keiju ja wiljo 30+2

Back again...

Saatiin uus kone =) Enpä mä olis täällä jaksanutkaan koko viikonloppua yksin ilman konetta, eihän elämästä tuu mitään ilman nettiä.... Ai minäkö koukussa, miten niin :whistle:

Onpa nyt sitten oma kone, ei tarvi pelätä että joku vie pois. Mut hieman tökkii nyt tän käyttäminen, en muistanutkaan millainen urakka on asentaa kaikki uudestaan ja kun tää ón erimerkkinen, niin näppäimetkin on ihan väärissä paikoissa, täytyy olla tosi tarkkana ku kirjottaa, ettei tuu mitä sattuu...

Nyt iltapalan kimppuun ja sit saakin alkaa laittautuun nukkumaan, tuun huomenna paremmalla ajalla kommentoimaan juttuja...

-JennyA-

Iltaa...
Poika sitten tuli mummun kanssa sienestä ja aikas saaliin kanssa :p :p Nyt on syötynä sienipitsaa, -munakasta, -pastaa ja sienivoikkareita kohta koko viikko. MIes lämmitti saunan ja äsken tultiin löylyistä, mummo lähti ajeleen kotiin ja poika meni nukkumaan. Luulisi nyt nukkuvan hyvin, kun koko päivän puuhaillut kaikkea ja ollut ulkona pitkään.
Pikkumiehellä tuntuu olevan vaan jonkinlaisia kasvukipuja jaloissa, kun usein sellaisen päivän jälkeen varsinkin kun on liikkunut paljon niin heräilee yöllä ja itkee kun jalat sääristä kipeet.. :/

Helmi: mulla oli jonkin aikaa sitten kans "sienikausi" ja etin silloin netistä tietoa siitä onko mitään haittaa jos niitä syö liikaa. Löysin sellaisia tietoja, että niitä on hyvä syödä, kun sisältävät paljon sellaisia mineraaleja joita ei muualta saa. Joten hyvällä omalla tunnolla niitä sit vetelin oikein kilokaupalla !! :LOL:

heips!
Täällä mukana oon vaikka en oo mitään kirjotellutkaan, ei oo nyt tapahtunut oikeen mitään ja siks oon vaan lueskellut tein tekstei....

mutta siis kuulumisia.... Tällä hetkellä kudon kummitytön talvimyssyä ja kaulaliinan sille teinkin jo! sit onki kummilasten joululahjat valmiit:) Tiskikone hajos ja syötiin siin sit lasten kans kertakäyttö astioil ku ei meel oo ees kunnon tiskialtaita... mut onneks mies osti uuden parin päivän päästä:D Kaikki vauvan vaatteet oon pessy ja laittanut kaappiin myös kestovaipat oon kaivanut valmiiksi esille... sitterin kankaan pesin koneessa vaikka ohjees luki käsinpesu mut hyvänä se pysy vaikka koneessa olikin...häkkisänky ja hoitopöytä on paikoillaan, vielä pitäis hankkia joku mukava nojatuoli tai keinutuoli imetystä varten...netistä tilasin ja sainkin jo amazonas panda riippukehdon ja ihanalta vaikuttaa.... vielä ei oo kiinnitetty paikoilleen!

energiaa pursuilee jokapuolelta ja sit en meinaa keksiä mieluista tekemistä... noo koko kämpän oon puunannu ja laittanut uuteen uskoon ja verhoja vaihellut yms...

viroon piti lähteä miehen kans kahestaan syyskuun puolivälis ja olin niin onnessani et päästään ihan kahestaa viettää aikaa ja ostamaan joululahjoi! mut eipä taida tulla mein matkasta mitään kun on tullut niin paljon pakollisia isoja hankintoja ettei rahaa jää jäljelle:( pakastin, tiskikone,kännykkä, yli 500 e autovakuutus jne.... harmittaa tosi paljo ku yleens mennään aina pari päivää ennen joulua miehen perheen kans viroon mut nyt ajattelin et en taida sinne jaksaa kahden muksun kans lähteä ja en sitte kuitenkaan saa mitään osteltua.. ni että pääsisin nyt ennen marraskuuta jo kun vielä on energiaa tallustaa kaupoissa! mutta tietenki menee mönkään ku suunnittelee itellens jotai kivaa :ashamed:

neuvola mul on 10.9 ja sit kait kahen viikon välein! vaavi möyrii ja myllertää masus ja menee kovaa ympyrää...

jeps mut nyt neulomaan:D

-äiti88 ja toukkapoju 29+2-

Huomenta!

Heräsin tuossa hetki sitten ja odottelen muun perheen jalkeille pääsyä. Olis tarkoitus lähteä shoppailemaan. Hirvee hinku saada uusia tapetteja ja maalia seiniin. lapstekin on puhuneet että haluavat muuttaa huoneidensa sisustusta - nopeastipa ovat kyllästyneet kun talo reilu kaksi vuotta vanha.. Tosin valkoiste seinät kaikissa makkareissa ja ne on ollu suunnitelmissa "värittää" jo pidemän aikaa....Vaavillekin laitellaan alakertaan oma huone, joka on aiemmin toiminut vierashuoneena. Sängyn ja katoksen siihen olen jo laittanut, seinät ja verhot siis vuorossa. Ajateltiin että hyvä olla sänky alakerrassa päikkäreitä varten heti alkuunsa, ei tarvii joka kerta kiikuttaa ylös nukkumaan (jossa siis kehto meidän makkarissa öitä varten).

Viides kirjoitti anopistaan; mä kyllä ihmettelen että olet noin kärsivällinen etkä rähdä "päin naamaa" :whistle: Mulla on vastaava kokemus nuoruuden liitostani (vanhempien lasten äidistä). Se muori tuli meille kuin kotiinsa, teki mitä huvitti, penkoi kaikki kaapit, hoiteli lapsia omalla tyylillään kuuntelematta mua, työnsi nokkansa joka asiaan.. Sanoinkin eron jälkeen, että parasta koko hommassa oli se kun pääsi eroon anopista :kieh: Tosin poikansa eli ex-ukko elää vieläkin symbioosissa äitinsä kanssa mutta eipä kuulu mulle ei...

Mulla oli lääkäri toissapäivänä ja kirjoitti äippälomaan asti saikkua. Kohdunsuu oli kiinni mutta pehmeä ja kanavaa 3 senttiä. Hemppa rautakuurista huolimatta 102, lisää rautaa siis. Muut jutut kunnossa. Ihanaa kun ei tarvii miettiä töissäjaksamista niin kuin [/b]Korppinenkin totesi, saa keskittyä vauvan tuloon. Tosin mulle aiheuttaa harmaita hiuksia nuo murrosikäiset lapset, yläasteelle mennyt kuopus on viime keväästä asti poltellut tupakkaa vähän väliä kun on ollut mahdollisuus, eikä mikään ole tehonnut siinä asiassa. Ollaan koitettu palkkiot, rangaistukset jne. mutta paheet kiinnostaa. On ne niin eri murheet lasten kanssa kun tulevat murkkuikään! Mutta en tule antamaan neidille periksi, oon sanonu että niin kauan kuin ovat alaikäsiä, eivät tässä mökissä polta... se mua myös kauhistuttaa, kuinka nuorina alkavat noita paheita kokeilemaan :eek:

Mutta nyt valmistautumaan ostoksille!

hansu 29+6

Huomenta!
Manna: Kiva kuulla että muillekin sienet maistuneet :D

Mä just hörpin aamukahvia, ja musta jotenkin tuntuu ettei tää keitin keitä enää kahvia tarpeeksi kuumaksi, juon vielä mustana, niin ei ole "normaalia" että saa samantien alkaa juomaan kun kaataa mukiin :eek: Onneksi näin tuossa juuri moccamasterista tarjouksen...89euroa lähikodinkonemyymälässä, niin johan se piristäis kun sen hommais :D Tää meijän kahvinkeitin on philipsin cafe aroma, joka mulla ollut jo 7vuotta ja sitä ennen vanhemmillani..hyvä jos ei saman verran. :LOL: Et oisko ihme jos vastukset jo sanoo itteensä irti.

poika heräs taas alakuyöstä ihan hirveisiin jalkakipuihin, annoin pamolf:n, niin samantien rauhoittui. Jalkojaan pitelee sääristä ja viskoo niitä, sanoo että: sattuuu!!! :( Sitten meni muutama tunti ja herätti mut: oli tullut pikku-pikku-pisut :whistle: Että semmonen yö...

Sitten mulla ois taas yksi kyssäri teille: (tiiän että täältä saa aina ne parhaat mielipiteet)
Jos asutte 2-3kerroksessa, niin kuinka ratkaisette vauvan (vastasyntyneen) nukkumisjärjestelyt?
Meillä siis ylhäällä makkarit ja sinne luonnollisesti tulee pinnis. Mutta tässä keskikerroksessahan me ollaan aina! Eli mihin laittaisin vauvan nukkuun, niin kauan kun ei saa ulos laittaa? Ja sitten jos kovia pakkasia tms. Kun musta tuntuis kurjalta ylös viedä kun itse ollaan tässä.. Wanhaa kehtoo oon koittanut etsiä sopuhintaan, siitä jäis sitten hieno esine johon vois laittaa nukkeja/nalleja myöhemmin...

Helmi 31 :heart: (taas paukkuu)

Helmi: maistuis ne sienet mullekin, mutta eipä oo ketään joka poimis... enpä kyllä oo koskaan tuoreita sieniä laittanutkaan, säilykesieniä kyllä.

Meillä myös makkarit ylhäällä ja muut tilat+yksi huone alhaalla. Siitä siis tulee pikkuiselle huone johon pinnis jo laitettu, siinä siis päikkärit. Yläkerrassa kehto, josta siirtyy alakertaan nukkumaan myös yöt kun käy pieneksi. Tosin jos valvoo vielä öisin pitänee pinnis siirtää ylös mutta muuten ajattelimme pärjätä itkuhälyttimen avulla.. Mut tuo vanha kehto kuulostaa kivalta idealta ja kaunis varmaan somistettuna nalleilla yms. myöhemmin. =)

löllykkä: Ihana huone tytöllä! :heart:

En sitten saanut nukkua viime yönä.. Ja nyt sitten oon kuolleen oma.. Väsyttää niin helvetisti, että kukaan ei voi kuvitellakaan. Silloin, kun minä olen väsynyt, niin olen pahalla päälläkin viel kaiken huipuksi |O .

Ihme, että sain lakaistua lattiat, pestyä lattiat ja kohta pesen vessan, kunhan aineet on jonkin aikaa vaikuttaneet. Ja tietenkin keittiönkin siivosin. Toissa iltana siivosin ennen lenkille lähtöä keittiön pöydät kiiltäviksi.. Ni on ukko saanut tiskipöydät hyvän näköiseksi! :headwall: Eikä ollu ees astianpesukonettakaan tyhjentänyt eilen aamulla. Vastaus: En tienny, et on puhtaat. Perkele, kahtois koneeseen ja tarkistas tilanteen :headwall: . Kyl mie haluan jäädä mahdollisimman pian kotiin, ni täällä tapahtuisikin jotain.

Eilen oli tilipäivä.. Ja se meni yllättävän nopeasti.. Kiitos auton.. Noh, jotain positiivistakin.. Kävin ostaa kankaan kopan verhon tekoa varten.. Mutta oon kyl sitä mieltä, että en taida onnistua.. Mie onnistun kuvat kuitenkin ompelee ylösalasin :LOL: . Ei vaineskaan.. Mie ainakin yritän.. Ja onneksi löllykkä on luvannut kärsivällisesti neuvoa minua :D. Kärsivällisyyttä todellakin tarvitaan.. Se olis muuten helppoa, mutta, kun on jo muutenkin väsynyt, ni ei aivot oikein raksuta.
Tänään haen leikkurin+alustan porukoilta, ni saa vähän helpommin leikattua..

Tänään oltais menossa mökille.. Ukko vaihtaa jarrupalat ja jotain autoon.. Ja ite ajattelin lähteä vattuun, mutta en tiedä onko järkevää, ku väsyttää muutenkin.. Ja mieletön tuuli näyttäis olevan pihalla.

Mutta jospa tää pikku hiljaa helpottais:D

Red Dragon & Nuppu 30+6 :heart:

Moikka!

Ihanaa, meidän pikkulikka ei herännyt KERTAAKAAN viime yönä! Illalla meni nukkumaan ja aamulla heräsi vartin yli 7. Ihmeellistä, onneks välillä näinkin vaikka hyvä on ollutkin nukkumaan pitkän aikaa...

Kuulkaas, mä meinasin eilen ihan pyörtyä kun laskin paljon tulen loppuvuonna saamaan yhteensä kelalta, siihen lisäks vielä duunista lomarahat sekä veronpalautuksia! Nyt kun olen lapsilisineen saanut hurjat 400?, saan sellaiset 4000?/4kk, näsitä siis jo verot otettu! Eli muutos on huima, en vaan osaa kuvitellakaan miltä tuntuu kun tilille tipahtelee moninkertaisesti kahisevaa =)
Pakko laittaa säästöön että voin jäädä tän toisenkin jälkeen vielä hoitovapaalle... Enkä usko että alkaisin yhtäkkiä hirveesti tuhlailemaan, nyt kun on tottunut että ei mitään ylimääräisiä ostella :D Nyt tosin aloin miettimään miten ihana olisi esim. ostaa vauvalle uusi Hobbyhallista sellainen vaaleanpun. NallePuh pussilakana :heart: Ja uusi sauvasekoitin pitäis hommata, eli alkaahan sitä löytymään :whistle:

Järjestelin vessaa tai siis tavaroita kaappeihin ja pois kaapeista. Pakko oli tehdä jo nyt tilaa hoitotasolle, niin ennätän tottua etten voikaan heitellä hiusharjojani ym. minne sattuu =)

Ja miehen sain jopa imuroimaan :saint: Neidille annoin oman pikku rätin millä pyyhki pölyjä... Sillä aikaa kun MINÄ nypin kulmakarvoja, leikkelin otsista, tein kasvokuorinnan ja -naamion ja rasvailin ihoa :whistle: :p Kerrankin otin aikaa itselleni enkä tuntenut yhtään huonoa omatuntoa kun muut teki kotihommia. Kun sain naamani kuntoon, oli mies pyyhkimässä keittiön lattialta neidin kuivuneita ruokasotkuja :LOL: Että osaa se ukko joskus tehdä jotain, ei vaan viitsisi...

Pitäis lähteä vähän jotain naamaan tälläämään, lähdetään kaverin tytön synttäreille kunhan tuo meidän jälkeläinen on nukkunut päikkärinsä!

Luminka rv31+0

Yhteistyössä