Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Luminka mulla on kanssa leikattu umppari, mutta mulla on kumallakin puolella liikkeet tuntunut , sen kyllä oon huomaanu (ei raskaana ollessa) et aina ovis aikaan oikealla puolella vihlo/nippaili ym. tiedä onko sillä yhteyttä tohon....
 
Moikka!
Kuuttipieni: Meil on ollut synttäreillä tavallista kermakakkua ja sit tälle meidän allergiselle olikohan se kaura"kermaa" vai soija"kermaa" mitä oli toisen kakun päällä. Saa isoimmista marketeista ja olikohan go green-merkkistä... Meidän allergiselle se kelpas kun on jo reilun vuoden juonut tota kauramaitoa ja syönyt muutenkin noita kaura/ soija tuotteita.
Ja jogurttejanhan on myös monenlaisia ilman maitoo, kannattaa vaan lukee tarkasti kun jossain lukee et ei alle 3-v. esim yosa ja go green onn käyneet meillä.

Ja jätskiäkinhän on tehty kaurasta ja soijasta. Oatly:n vaniljajätski maistuu jopa munkin suuhun ihan hyvälle... ja mehujätskithän on maidottomia kans!

Oireileeko teillä vatsalla vai iholla? Se on kyllä alkuun hankalaa kun pitää kaikki paketit pyöritellä ja katsoa ettei vaan sisällä maitoa, mut pian siihen oppii ja eipä se enää tunnukkaan niin hankalalta.

Sehän mun piti vielä sanoo et sininen keiju ja sininen floora käy leivälle, eivät sisällä maitoa...

Tulentyttö: Mulla on kans edellisillä kerroilla ollut istukat takana ja nyt on edessä... Liikkeitä en tunne vielä, en tiedä johtusko siitä...

(,)Masu on pieni enkä usko et ulkopuoliset sitä vielä oikein huomaakaan... Kerrottu ollaan sukulaisille ja tutuille.

maitooo ja tyyppi 16+6
 
tulentyttö mullakin istujja tällä kertaa edessä, poikaa odottaessa oli takana, liikkeitä jo tunnen ja ulospäin niitä silloin tällöin näkyy mutta ei kovin usein.

Meillä ei vieläkään mun isän puolen eikä miehen isän puolen sukulaiset tiedä, vähemmän heidän
kanssaan ollan yhteyksissä niin eipä olla kerrottu eikä kyllä nähtykkään pitkään aikaan. Miehen isä ja mun isä kyllä tietää raskaudesta. Kaverit tietää ja osa sukulaisista tietää mut ajateltiin että kyllä ne sit huomaavat ku masu isommaksi kasvaa.

Sunnuntaina oli täällä iso kirppis torilla, muutamia vaatteita jo ostin.Pari sellaista mitkä käy molemmille ja muutaman tyttö vaatteen, pitää antaa sit pois jos tulokas on poitsu.
Jänskättää jo rakenneultrakin että levittääkö jalkansa jotta nähtäs kumpiko tulokas ois, pääsis tää äippä ostoksille =)

keiju ja toukka 16+6
 
Hei!
Saisko uusi liityä seuraan? Kolmas lapsi tulollaan ja LA on 14.11 eli viikkoja nyt 15+4..Täällä myös pieniä "liikkeitä" jo tuntuneet. Edellisellä kerralla vasta viikkoilla 20 jotain mut sillon olin töissä niin ei varmaan huomannut.

Leofis ja prinsessako?
 
Heippa!
Ja ensiksikin TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE :flower:

Ja heti toiseksi (.) Neuvolassa kävin tänään ja ekaa kertaa kuulin sydämen jumpsutuksen. :heart: Ihana ääni, maailman kaunein ääni. Syke oli 150...katsoin pojan neuvolakortin, niin ei siinä ollut yhtä ainoota merkintää siitä paljonko syke. NOOH, kunhan oisin verrannut. Kaikki muutenkin hyvin, paitsi yksi ISO PETTYMYS! Se että jopa lehdessä "luvattu" rakenneultra ei meidän kunnassamme toteudukaan :/ Piti alkaa tästä keväästä, mutta alkaa syksyllä. Höh!!!!! Nyt ei saa mahollisuutta enää kurkkia masuun, vaikka niin olin luullut. Eikä saa selville sukupuolta...Oisko kellään nyt tietoo paljonko yksityisellä rakenneultra tai vastaava?
Kun siihen oli varautunut että se on parin viikon päästä, niin pettymys melkoinen. :ashamed:
 
leofis tervetuloa mukaan :wave:

helmillä oli mukavia neuvola kuulumisia :) tuo jumpsutus on kyllä kauneinta mitä voi kuulla :heart:
Täällä meillä tuo rakenne ultra on vissiin jotain 170?, en tosin tiedä saako tuosta vielä sen korvauksen vai onko tuo se jäljelle jäävä osa :/
 
Tulentyttö - Massu on kyllä niin söötti että... :heart:

Leofis - tervetuloa :flower:

Mä olen ollut liikenteessä ja mulle tarjottiin ihana mansikkaleivos kun täytän ylihuomenna vuosia,nams hih,massu tykkäs oikein paljon hih,no onneksi mulla on varaa syödä hyvää vielä,kun en kerran toistaseksi ole lihonnut yhtää :D
Liikkeitä tuntunut ihan hirveesti tänään,sellanen meno päällä masussa että,taisi tykkää mansikkaleivoksessa :p

Mä en ole uutta kuvaa otellut masusta ja taidankin vasta ottaa hiukan myöhemmin seuraavalla kerralla mutta tässä 16+3 otettu kuva


Kylmempi ilma ollut tänään porvoossa ainakin,mutta ihana oli silti olla liikenteessä,mittää en tänään tee,eipäs nuo kotihommat mihinkää karkuun meekkää joten ootelkoo huomiseen kiltisti ;)

Pöppiäinen & touhustiina 17+2 :heart:
 
Moi!!

On taas ollut niin vipinää, ettei oo tahtonut ehtiä kirjoittelemaan. Oli tullut uusiakin mukaan, tervetuloa!!=)

Esikoinen suhtautuu meilllä ihanasti tulevaan vauvaan, antaa masulle pusuja ja on itsekin kovasti "raskaana." Esikon masussa on kuulemma keltaine vauva ja äitin masussa punainen.=) On nykyään innokas katselemaan vauvakuviansa ja ihmettelee kovasti ultrakuviakin, ostin esikoiselle aikoinaan oman albumin, jonka aloitin ultrakuvilla. Saman aion tehdä myös pikkukakkoselle.

Meillä eilen neuvolassa oli pikkukaverin syke 155 joten siitä päättelenkin että taitaa olla toinen tytteli tulossa, esikoisenkin syke oli aina 150 nurkilla. Hemoglobiini oli 117 ja varmaan taas saan pian alkaa syömään rautaa. Painoa on tippunut melkein 4 kiloa.

Mullakin on issias-vaivoja, oon kuitenkin yrittänyt pärjätä sen kanssa joten kuten.

Mä kanssa tunnen aina välillä paremmin pikkutouhuiluja tuolta masusta. Ihanaa kun ne alkaa pikkuhiljaa voimistumaan. =)

Mut nyt täytyypi mennä, ollaan esikon kanssa kaksistaan, jälleen kerran.=)

-atshii&rv16+6-
 
jotain positiivista tässäkin päivässä. Tulin kotio ja posti odotti läppärin päällä.. Oli srk laittanut 2*10?:n lahjakortit rossoon, kun en päässyt kerhonohjaajien palkkiomatkalle.
Jos sitä tuon ukon kanssa kävis ne sit joskus tuhlaamassa. Jos menis sinkkuelämää kahtoo sit ku se tulee (ei kuitenkaan ensi-iltaan) ja sitä ennen kävis syömässä..
 
kutmula ja CitrusHeights, ootteko oikeassa päivässä tuolla listalla?
Olen näköjään vahingossa pyyhkinyt 14.11 pois ja olettaisin että teillä on la siinä kohdassa kukkakuvioista päätellen :ashamed:

Meillä neiti oli taas ihan väsy, tällä kertaa tosin ennätin viedä sänkyyn
ennen kuin nukahti syliin :) Onneks nukkuu reilun 12h:n yöunet kun menee näinkin aikasin nukkumaan. Olen niin tottunut saada nukkua aamulla kahdeksaan, tiukkaa tekee jos heräämiset aikaistuisivat :whistle:

No nyt tuolla aurinko paistaa, koko päivän vettä satoi. En taidakaan vielä saunaa lämmittää, jos ulkona kävis jotain tekemässä kun nyt tässä "yksin" kotona olen :D
 
Luminka Joo 14 pvä oli ainakin mulla LA :)

leofis Tervetuloa :flower: Me mennäänki samalla LA ja kolmatta odotellaan kumpiki ;)

Ihania masu kuvia taas monella :heart: Mulla ei tuo maha tunnu kasvavan millään :whistle:
Kai se vaikuttaa että on siellä lantiossa piilossa se kohtu.Edellisissä raskauksissa on kyllä ollut isot mahat että ei haittaisi vaikka tällä kertaa "pääsisin" pienemmällä :D
Mulla edelleen jotenkin masentunut olo tän raskauden kaa,ei jaksa oikein innostua tästä asiasta vaikka erittäin odotettu raskaus on sen keskenmenon jälkeen....
Ja ne vatsa kivut on aivan hirveitä,onneksi perjantaina se neuvola niin saan valitettua niistä,tänäänkin en pystynyt ruokapöydässä istumaan ja kyyneleet valu vaan silmistä kun sattu niin paljon,kiva siinä sitten lapsille selittää että ei hätää :| Varsinkin tuo esikoinen säikähtää aina kovasti jos minuun sattuu tai muuten vaan pahaa mieltäni itken,mitä on lähiaikoina usein :whistle:
 
helmi: :LOL: Mie en näköjään oo siis kaunis ollu aikaisemmin :whistle: . Mutta kieltämättä, tyttöjen kohdalla naama tais kukkia vähä enemmän.. Mutta nyt ei niistä ole tietoakaan. Mie haluun toisaalta tytön, ku voi ostella erilaisia vaatteita :heart:
Mutta kyl se poikakii o yhtä ihana!
 
Huomenta!
onpas ihana aamu, aurinko paistaa ja lämmintäkin on luvattu tälle päivää kivasti. istukan paikasta oli puhetta, mulla se on kans edessä (tai oli ainakin istutkatutkimuksessa eli eiköhän se ole vieläkin).vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen tosi paljon. en oaao tuntenut liikkeitä kuin ihan pari kertaa, nyt täytyy mennä, poika heräs ja itkeskeleelä kun on osittain unessa. jatkan myöhemimmin!
 

Yhteistyössä