Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

marjaana: Ethän oo mennyt nickiäs vaihtamaan? Sitten on kyl aika hämärä juttu, että miten oot onnistunut sen vaihtaa :D. Jos et oo sit onnistunut pääsee toisen nickillä sisään. :whistle:

Mie menin hiukan myöhään eilen nukkuu.. Ukko vaan mulle yhtäkkiä: "tiedätkö paljon kello on?" Minä katoin kelloa ja olin pyörtyä.. Oli klo 23 jälkeen.. Ihme, etten ollut hirveän väsynyt, kun heräsin äsken.. Mutta olisin voinut hyvin jäädä viel nukkumaan, koska en saanut heti unta.

Ihana ilma ulkona. Ihana lähteä pyörällä töihin. Illalla olis sitten se sirkus :attn:
 
Hyvää Huomenta

Tosiaan kaunis päivä tulossa.Täytys lähtee miehen kanssa lääkäriin,miehellä ois sydänkäyrää yms tällästä tiedossa.

RD - et sä kyllä miltään virta hevolta näytä... oikein hoikka =) Vaavimasukin on oikein söötti.

Pöppiäinen & touhustiina 17+3 :heart:
 
Red Dragon höpö, höpö sä miltään virtahepolta näytä, söpö vauva masuhan sulla on :heart:

Ai kun mä haluisin ulos, mut ei voi mennä kun tyttö oli vielä eilen kovassa kuumeessa ja on hiukan voipunut vieläkin vaikka tosin jaksaa jo joten kuten leikkiä eikä kuumetta enää ole, mutta taitaa olla parempi kärvistellä sisällä vielä tää päivä :/

Mulla tuli taas viikot täyteen, hurjaa!!!

Tulentyttö & kipinä 18+0 :heart:
 
moi!
tuo korppinen varmaan selittyy jotenki sillä, että aluksi se ei sitä hyväksynyt kun yritin, mutta nyt onkin sitten hyväksynyt eli oonkin nyt sitten korppinen... =)

nyt on ikkunat pesty, tai yks jäi pesemättä kun siihen pasitaa aurinko. vielä pitäis imuroida ja kylppäri pestä, ajattelin saada tehtyä ne ennen 11.30 kun meen hakeen pojan hoidosta. oon tänään vapaalla, tavallisesti en vie poikaa hoitoon jos oon vapaalla, mutta tänäänn vein kun pojan hoitokaveri joka muutti joku aika sitten toiselle puolelle suomea tulee tänään ja huomenna leikkimään pojan hoitopaikkaan.

täällä on kiva ilma! aurinko paista, nyt lämmintä 12, varmisti päivällä lähempänä 20, toivottavasti! ajattelin että kun haen pojan hoidosta mennään hakemaan kesäkukkia mun työpaikalta, kun siellä on sellainen kesäkukkamyymälä pihalla. täällä pohjanmaalla on vielä ollut niin kylmä etten oo aikaisemmin vihtinyt laittaa kukkia kun on öisin ollut pakkasia.

kyllä on teillä ollut tosi ihania masukuvia! =)

teillä on ollut puhetta kantoliinoista ja kestovaipoista. kantoliinan oon saanut jo kaverilta lainaan, hän toi sen heti kun kuuli mun olevan raskaana, ajattelin että pitää varmaan opetella sitomaan sillä jo ennen synnytystä kun sitten sitä puuhaa riittää. vähän hirvittää että kuinka sen oppii. kestovaipat ei ollut käytössä esikoisen kanssa eikä varmaankaan ole nytkään. olen vaan jotenkin laiska, tai ajattelen että ne työllistää niin paljon. kertisvaipoista oon aina käyttänyt liberoa, se jotenkin on tuntunut pojalla tosi hyyvältä. meillä on siis vieläkin yövaippa käytössä ja poika ei suostu kakkaamaan muuta kuin vaippaan (ikää siis 2v 8kk)... pitäis kyllä saada täysin vaipattomaksi ennen vauvan syntymää.

onko täällä muuten muita joilla käytössä verenohennuslääke? Klexane tai Fragmin (tai miten sen nyt kirjoitetaankaan..) mä pistän nyt toista viikkoa klexanea (Tai siis mies pistää) joka ilta, mulla oli veritulppa viime raskaudessa niin joudun pistäämään aina jos olen raskaana ettei tulisi uutta tukosta. meillä tosiaan mies pistää, mua niin ällöttää ja inhottaa piikit ja se ku nään kun se menee ihon alle, eihän se kipeää tee vaan se ajatus. yhden kerran oon pistänyt nyt itse ja kyllä pystyn jos pitää, mutta mielellään annan miehen pistää ja hän sen tekee mielllään. kokee että osallistuu sillä tavalla tähän raskauteen (ja varsinkin niihin raskauksien vaivoihin). =)

Joillakin oli tulossa kesällä häitä, onneksi olkoon!itsellä häät vielä jossain tulevaisuudessa!:)
mies ei oo tähän asti halunnut mennä, tai on aina sanonut että kyllä me mennään mutta mikä kiire. mies on sitä mieltä että haluaa isot häät ja miettii sitä että kuinka paljon ne maksaa. mulle riittääis pienemmätkin. mutta eiköhän ne tässä parin vuoden sisällä kuitenkin ole, niin sitä on tuumittu.

olitte jutellut myös siitä kuinka kauan ootte ollut yhdessä. me ollaan tavattu pääsiäisenä 01, muutettu yhteen pääsiäisenä 03 (siihen asti asuttiin eri maissa), kihloihin tammikuussa 05 ja poika syntyi 09/05. siinä meidän tarinan tärkeät päivämäärät/ajankohdat...

nyt lähden tästä runoilemasta kylppärin pesuun. mukavat keskiviikon jatkot kaikillle!

korppinen ja masuasukki 17+3 muistaakseni... ;)
 
Miulla ei ihmeempiä kuulumisia. Vähän painostaa mahaa, tänään en oo niin kerinny vielä pötköttelemään. Pitää kohta varmaan mennä vähän huilimaan kun pikkumieski on päiväunilla. Sit pitää kaupassa käydä iltapäivästä... tai kerkeehän tuon kyllä illallaki...

Täällä on aivan ihana auringonpaiste, käytiin aamulla uudessa puistossa leikkimässä - tai se puisto on kyllä ollu paikallaan jo sillon kun mie olin pieni, mutta nyt on sitä rempattu ja myö ukkelin kans oltiin siellä ekaa kertaa. Ihan kivaa vaihtelua!

Mie oon nyt parina iltana saanu ihan selviä potkuja! :heart: Mutta toooosi alhaalla tuntuuvat. Oisko sit tuossa ylempänä tuota omaa pehmikettä sen verran mahassa että ei vielä niin tunnu... :whistle: Istukasta oli puhetta. Esikoisen aikaan miulla oli eessä ja nyt on takana. Esikoisen aikaan ei näillä viikoilla vielä ees liikkeet tuntuntu, eli en osaa sanoa tuosta näkymisestäkä vielä mitään. :)

Anzkuli 16+6
 
Me oltiin lääkärissä ja uusi aika sitten kahen maissa mutta sinne en mene enään mukaan,saas kahtoa mitä sanovat,tutkivat nyt sydän entsyymejä vuorostaan.On tässä huoli kyllä kun ei oikein tiedä mitä odottaa...

Pöppiäinen & touhustiina 17+3 :heart:
 
Mä kävin taas lääkärissä, rusehtava vuoto alkoi eilen illalla ja aamulla jatkui. Gynenpolille passittivat ja kaikki on hyvin vauvalla. Vuoto kohtaa ei löytynyt, perjantaina saan näytteiden tulokset ja labrat sain jo tänään CRP oli vähän koholla, mutta odotellaan näytteiden tuloksia.
Lääkäri oli tosi mukava ja ymmärsi että haluan tilanteen tarkistuttaa, ultrasi pitkään ja kertoi mitä missäkin kohti näkyi.
Tämmöstä tänne tällä kertaa.

Viikot paukkuu täälläkin

keiju ja toukka 17+0
 
keiju: Eli kaikki siis hyvin? Minun ystävällä oli myös tuollaisia ihme vuotoja, ihan normaaliin aikaan terve vauva syntyi =) Ilkeää tuo kyllä on, ja mietityttää varmasti.

korppinen: Nikkisi jää varmaan tuoksi? Vaihdan siis etusivulle =)

Mä taisin olla vähän hullu :whistle: Mulla on yksi tavallinen farkkuhame ja en oikein tykkää sen pituudesta. No, leikkasin lyhemmäksi.. No, sitten ajattelin että en sitä kuitenkaan kauan voisi pitää BellyBeltin kanssa kun alkaisi kiristää.
Joten päätin sitten leikellä ja laittaa resorin :D Kaikki on leikelty valmiiksi, vain ompelu puuttuu. Hirveesti tekisi mieli jatkaa, mutta en voi kun neiti on jo nukkumassa. Katotaan tuliko mitään, näytän vaikka teillekin jos saan jopa onnistumaan =) Oon kyllä sitä mieltä jo että se ei istu kunnolla päälle, mutta hyvällä tuurilla voisi ollakin loistava teos :p

Minä taidan lähteä ottamaan iltapalaa ja laittaa samalla sauna päälle :wave:

Luminka ja piiperö 17+4
 
Meillä on pojan kerholla vesirokkoa ja just tossa äitini kanssa puhuin puhelimessa, niin se ei oo varma et onko mulla ollut vesirokkoa vai ei :/ Ite olin varma et oon sen jo sairastanut vaikka muisti kuvaa ei ole, mutta äitipä ei ollutkaan, nyt täytyy sit huomenna aamulla heti soittaa neuvolaan.
Höh, tämäkin vielä :headwall:

Tulentyttö & kipinä 18+0 :heart:
 
Pöppiäinen & Tulentyttö: kiitos piristyksistänne! :hug: Itseni mielestä näytän kuvan perusteella mielettömältä virtahevolta. Pitänee ottaa sunnuntaina jo sitten seuraava.. Ja eri vaatteissa, että katotaan sitten miten paljon olen turvonnut :LOL: :ashamed:

Eilen kävin loppujen lopuksi vain esikoisen kanssa sirkuksessa. Meillä oli kivaa ja masukki nautti musiikista kanssa :LOL: . Mielestäni viime vuoden esitys oli parempi kuin tämän vuotinen. Mutta hyvä se oli nyttenkin.

Tänään on jo toinen päivä, kun tulin pyörällä töihin :whistle: . Eikä tehnyt ees vaikeata lähteä. Jospa ilmat pysyisi hyvinä, että voiskin tulla pyöräl töihin. Jos vaikka pikku hiljaa aloittais kuntoilun.

Ihme, että jaksoin aamulla herätä, vaikka menin klo 00.00 vasta nukkumaan :eek: . Yleensä olen rättiväsynyt, jos olen noin pitkään valvonut. Mutta ei ollut mitenkään kivaa tulla pois makuuhuoneesta.. Huomasin, että pikkueteisen ovi oli aukaistu => paskat siellä lattialla.. Menen keittiöön.. Siellä myös ja olohuoneessa :headwall: :headwall: :headwall: . Ei ole koira enää minun kaveri. EI ole vuoteen tuollaista tehnyt. Tai ainakaan puoleen vuoteen. Onneksi oli kova kakka :x , että oli helppo siivota. Ihanaa päästä pesee se eteisen matto, ku meen töistä kotiin.. Perhanan koira! Miksei ilmoita, että on hätä.. :headwall:
 
Huomenia!
Kauhesti taas kaikilla kuulumisia, toivon että kaikilla on kaikki ok. Täällä olen huokaissut helpotuksesta kun etova olo tuntuu vihdoin väistyneen, ihan vaan silloin tällöin tulee enää huono olo. Jotain hyvää niin sitten jotain huonoakin- olen jälleen saikulla. Toissapäivänä töissä alkoi masua juilia kunnolla niin eilen lekuri kirjoitti saikkua, ja sitten sopivasti pikku lomanpätkä siihen perään. Oli sitä mieltä että nyt kannattaa himmata jo vauhtia. Mutta kun sitä ei oiken meinaa uskoa että pitää hiljentää kun on tottunut menemään kuin päätön kana. No ehkä tekee hyvää lepäillä. Ystävät on alkaneet kivasti liikuskella masussa, enkä oikein enää tiedä miten siellä ovat sijoittuneet.
Täällä on monella tulossa kesällä häät. Oiken paljon onnea kaikille morsiamille! Kyllä ne kesähäät olisivat olleet ihanat, meidän häät kun olivat hieman...hmm, miten sitä sanoisi... omalaatuiset. Meidät vihittiin sairaalassa 17 tuntia ennen esikoisen syntymää. Ei ollut morsio kovin hehkeä siinä kohtaa. :LOL:
Yritän tänään saada aikaiseksi ottaa masukuvan ja yritän laittaa sen tänne, jos vaikka osaisi. Mutta nyt mukavaa päivää,minä odotan neuvolakäyntiä.

HM ja papuset 16+0
 
Huomenta! Täällä huonosti nukuttu yö kun kuopus valitteli korvaansa ja kohta lähetään lääkäriin. Huomenna sit vaihtuu viikot eli JO 16...
Toivottavasti kaikilla joilla ollut "vaivoja" et kaikki olis kuitenkin hyvin. Hyvää päivä jakoja kaikille...
 
Mä olen herännyt noin tunti sitten.26v poksahti tänään mittariin,mulle laulettii kyllä jo yöllä mutta puheluita ehtinyt jo aamusta tulla.Mä pidän ihan normipäivän tänään kuitenkin jos ei joku jotain keksi hih.

Pöppiäinen & touhustiina 17+4
 
Pöppiäinen: Paljon Onnea Sinulle!!! :flower: :flower: :flower:

Ei oo töissä hauskaa olla, ku ei oo töitä.. Tänne väsähtää.. Minulla olis kotonakin tekemistä.. Pitäisi pestä se helvetin eteisen matto.. Ja sit ajattelin imuroida ja pestä lattiat..
Kerran ukko lähtee lasten kaa mökille autoo räpläämään. Tuskin siel kauaa on.. Mutta jospa ees sen verran, että kerkeäisin nuo tekee rauhassa. Ei kyl oo pahemmin ennen lähtenyt lasten kaa mihinkään..
 
Pöppiäinen82 :flower: :flower: :flower: Onnea Onnea Vaan :D

Keiju Onneksi kaikki oli hyvin kuitenkin masussa :)
Varmasti säikäytttää nuo vuodot.Itse tarkistan vieläkin joka kerta vessassa ettei paperissa ole mitään ylimääräistä :ashamed: Jättänyt näköjään pienet epäilyt se keskenmeno,vaikka luulin että helposti selvisin siitä :| Ehkä sekin masentaa hiukan tämän raskauden kanssa,nyt varsinkin kun tuo kesäkuu lähestyy ja silloin meillä piti olla LA :(
Mutta onneksi masussa on uutta elämää =)

Huomenna olisi neuvola,Ihanaa =)

Mitenkäs Te kenellä isompia lapsia oletteko ottaneet neuvolaan mukaan?
Mulla kuopusta odottaessa oli esikoinen melkein joka kerta neuvolassa mukana,no lääkäri neuvolaan en kyllä häntä ottanut.Silloin ne käynnit meni hyvin kun esikoinen leikki siinä lattialla kiltisti mutta nyt mietin että meneekö hulinaksi :whistle: Huomenna kyllä pakko ottaa mukaan kun miehellä taas niin kiire viikko ettei pysty siksi aikaa kotiin tulemaan ja kaikki kaverit on joko töissä tai sitten niin kaukana etten kehtaa lähteä heitä hoitoon viemään...
 
Pöppiäiselle synttärionnea!! :flower:

kutmula: Mie oon nyt kahesti vasta käyny neuvolassa eikä esikoinen oo ollu mukana. Mielellään en otakka kun hän välillä sit vierastaa tai sit jos on oikeen reippaana, niin sit räplii joka paikan. Ei siinä sit voi keskittyy olennaiseen. Ja verenpaineisiin sais hyvät lukemat! :D Ukkelin kaks tätiä asuu ihan tässä 500 m:n säteellä niin on hyvä viedä ukkeli sinne. Yritän aina saada aamu- tai aamupäiväajan. Viimeks vein esikoisen tädilleen aamupalalle. Ja puolen tunnin päästä olinki sit jo hakemassa ulkoilemaan.
 
Hohhoh, nyt kakku täytetty, mökki siivottu ja uusi hame päällä! Siis eihän tää vetele vertoja kaupan äippähameille, mutta kyllä se asiansa ajaa. On kiva päällä, ei purista ja huonoimmat taidonnäytteet jäävät paidan alle :LOL:

Tuossa kuva:


Me lähdetään neidin kanssa sitten synttärijuhliin kunhan tuolta heräilee =) Jos vaikka kehtaisi "uuden" hameensa päälle laittaa
Ai, minä esittelen näköjään punaisia rintaliivejäni :whistle: B)

Terkuin Luminka rv17+5
 
Terppa taas kaikille :wave: mä oon nyt kotosalla taas. Huomenna meen neuvolaan kuuntelee sydänäänet. Soitin sinne ja sanoin et mua pelottaa et se ei oo hengis, et voinko tulla kuuntelee sydänäänet nii meen sit huomen.

Rinzessa & Papu rv.17+1
 
moikka!
jee sain tänään 4 vanhustyöstä kun olin arvioinnissa:D
kauhia flunssa ja ihan poikki:/ vaikka on kyllä ihana ilma et se ainakin piristää :D
täällä on ainakin yli 20 lämmitä =)
mullakin viikot paukkuu ja tänään on 16+0 :heart:
 
onnea pöppiäinen :)

meillä oli neuvola tänään, kaveri vaan nukkui masussa rauhallisesti :) syke oli 149.
oli nuo lapset mukana neuvolassa ja poikaha innostu kuvia näppäilee kamerakännykällään ultrakuvasta, oli ihan tohkeissaan ja kovasti poikaa molemmat toivois :)

painoa oli tullu viime mittauksesta yli 5kg ja se oli 1½kk sitten :S pitää alkaa tosissaa liikkuu ja jättää ne vähäsetki herkut pois :( kun edes häissä näyttäis kauniilta, sit on iha sama millane virtahepo musta tulee.
 

Yhteistyössä