Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Meillä oli tänään esikon eka kerhon kevät juhla ja voi sitä äidin ylpeyttä ja onnen kyynelten määrä, miten voikin olla liikuttavaa katseltavaa pienten esitykset :heart: :heart: :heart:
Oltiin koko perhe menossa, mutta matkalla alko nuorin oksentamaan joten isi sitten meni tytyn kaa takas kotia ja voikun miestä harmitti kun ei päässyt, mutta mä videokuvasin kaiken ja poju ylpeänä isille sitä esitteli :D

Meillä tietää jo kaikki raskaudesta, eipä voi olla huomaamatta :whistle: ja poju oottaa innolla tulevaa vauvaa ja silittelee mun masua joka paikassa, tyty ei vielä oikein ymmärrä tilannetta vaikka taputtaa masua ja sanoo:vauva :D

Mulla ei oo koskaan ollut vauva kutsuja, ne vois olla ihan kiva juttu, ilman mitään lahjojen tuomista ;) No onhan mulla polttarit kohta :p

Tulentyttö & kipinä 17+5 :heart:
 
moi!
ilmoittautuisin uutena mukaan. oon 24v toista odotteleva äippä. laskettuaika on 2.11. viikkoja on se 17+. oon seuraillut teidän juttuja ihan alusta, mutta alkuhankaluuksien ja tosi stressaavien aikojen takia halusin tulla mukaan vasta nyt.

liikkeitä tunsin jo viime viikon alussa yhtenä iltana mutta sitten ne katosi. tänään kävin hakemassa neuvolasta lainaan sokerienmittaus mittarin niin samalla kuunneltiin sydänäänet ja sieltähän ne kuului!:) nyt voi rauhallisin mielin odotella ens viikon neuvolaa, ja rakenneultrakin se on jossain vaiheessa tulossa. ei silti, että meillä th ultraa joka neuvola kerta.

masu täällä on jo hirmu iso! moni luuleekin että olen paljon paljon pidemmällä, näytän kyllä siltä kuin viikkoja olis täynnä jo ainakin 25 eikä 17.äippähousuihin jouduin siirtymään jo viikolla 10 eikä tätä masua oo kyllä piiloteltu enää ainakaan kuukautteen.

tässäpä vähän alkuja, täytyy tästä kömpiä ukko-kullan ja pojan kanssa nukkumaan, että huomenna jaksaa taas töihin, moi!
=) =)
 
Marjaana83 - Tervetuloa.Meillä on sitten samanapäivänä laskettu aika.Mulla on sama juttu että masu on iso kanssa jo,eikä edellisen kanssa näkynyt näin aikaseen.Mammahousut on mullakin ollut kauan jo käytössä,eikä tätä pysty mitenkää piilotella vaikka mikä ois ;)

Kahvia oottelen tässä että sitä saisi,hih ennen mun aivot ei oikein ees toimikkaan ;)

Pöppiäinen & touhustiina 17+2 :heart:
 
marjaana: Tervetuloa! :flower: Meillä on sit sama laskettuaika :D Mutta mie varmaan synnytän jo kuitenkin lokakuussa.. Koska aikaisemmat on syntyneet aikaisemmin.. Vaikkakin nää nettiennustajat, molemmat ennusti tämän syntyvän pari viikkoo myöhempään ku mitä laskettuaika on :whistle:
 
Huomenta pitkästä aikaa!
Tovi onkin vierähtänyt että olen tänne päässyt kurkkaamaan, viikonloppu meni mökillä touhutessa ja Likkojen Lenkillä löntystellessä ja eilen jälleen työt kutsuivat. Masu vaan paisuu, pelottaa jo valmiiksi kun jo nyt on näin iso maha niin mitä se sitten on kun on viikkoja puolet enemmän... :eek: Kääk. Töissä on meno melkoista puuskutusta, täytyy torstain neuvolassa kysyä noista sairasloma ja aikaistetuista äippäloma ym. jutuista. Luulen nimittäin että en kovin pitkään jaksa töissä olla... Harmi, mä olen aika huono olemaan kotona niin että en tee mitään.
Masussa tuntuu välillä mukavasti mylvintää välillä, ei varsinaisia potkuja mutta niinkuin iso massa vaihtaisi paikkaa puolelta toiselle. Hauska fiilis! Torstaina toivon että neuvolassa saisi kummankin ystävän sydänäänet kuuluviin.
Me päästään kesän aikana mitä todennäköisemmin muuttamaan isompaan asuntoon! Saadaan yksi huone lisää, mikä on kyllä enemmän kuin tervetullutta. Kun vaan jaksais pakkaukset ja siivoomiset, ei kukaan haluis tulla siivoileen...??? :D Eikö kukaan???
Mulla oli perjantaina synttäritkin, ja olin aamuvuorossa töissä. Oli aivan mahottoman ihana tulla kotiin kun mies ja pojat olivat kattaneet kahvipöydän leivoksineen valmiiksi ja olivat jopa ostaneet lahjankin- digikameran! Nyt kun oppisi käyttämään sitä niin voisin lähettää tännekin megamahakuvan. Mutta opiskelua se vaatii... :ashamed:
Tänään jälleen työt kutsuu, mutta täytyy laittaa ekstrakerros ripsiväriä koska meidän osastolla kuvataan sairaalasarjaa tämä päivä. Ties vaikka sitten syksyllä kun sarja alkaa nelosella pyörimään niin minäkin siellä vilahdan... toivottavasti en! Katsojat kaikkoaa kanavalta :LOL:
Mukavaa tiistaita mammat!
HM ja papuset 15+5
 
Hei!

Ensinnäkin tervetuloa uudet, itsekin olen vielä aika uusi.

kutmula: Kurjaa tuo supistelu. Mustakin on erityisen ikävää voida huonosti tässä raskaudessa, kun on jo lapsi josta pitäisi huolehtia, ja lepääminen on huomattavasti vaikeampaa kuin eka raskaudessa. Ja noista muista peloista, tiedän ihan tarkkaan mitä tarkoitat. Neuvolakäynnit aina vähän auttaa, ja sitten kun liikkeet alkaa tuntea selvästi, epävarmuus toivottavasti helpottaa!

Kysyit kutmula sokerirasituksesta, mulle tehtiin se jo viikolla 12. Oli ihan sattumaa että menin rasitukseen - mulla ei ole ainuttakaan raskausdiabeteksen riskitekijää, mutta mun neuvola kuuluu diabetestutkimukseen ja osallistuin siksi rasitukseen. On mahdollista, että mulla on ollut edellisessäkin raskaudessa rd, mutta sitä ei ole vaan huomattu. Sikäli hyvä, että osallistuin tutkimukseen! Mutta kannattaa pyytää sitä rasitusta mahdollisimman pian, jos sulla on rd-tausta. Mitä aiemmin se todetaan, sitä paremmin siihen itse voi vaikuttaa, näin olen ymmärtänyt.

Hyvää tiistain jatkoa kaikille, ja kiitos kysymyksiini vastanneille!

Luce 16+0
 
marjaanalle tervetuloa!! :flower:

tulentyttö: onpas sulla komea masu! Ihana! Mie en vaan saa aikaseks pyytää ukkoa kuvaamaan masua... Laiskaminä...

RD: jaksuja sinne ukkos kans! Toivotaan että välit selvii!!

Eilen oli suppareiden suhteen parempi päivä, ei ees kovetellu illalla. Eikä nippaillu eikä pakottanu eikä mitään epämiellyttävää tuntemusta! Jee! Otinki ihan lunkisti, puistossa vaan istuskelin ja kotona tein pakolliset. No en mie kyllä sen enempää yleensäkkä tee... heh! Pötkötellen väliajat! :) Kirjastossa käytiin päiväunien jälkeen. Siihen on meiltä matkaa ehkä 300-400m. Rattailla mentiin ja olipas raskasta kävellä. Ihan uuvutti se reissu vaikka reilu puol tuntia vaan meni koko reissuun. Illalla käytiin vielä ulkona koko perheellä. Pyöräillen mentiin kevyesti ja puistossa taas istuskellen olin vaan läsnä. Tais auttaa! :)

Askartelujututki kaivelin pitkästä aikaa esille eilen. Teen onnittelukortteja silleen pienimuotoisesti myyntiin. Nyt aattelin loput matskut ja ideat tehä valmiiks ja sit laittaa tehtaan kiinni taas vauva-ajaks. Jos jotakuta kiinnostaa kortit, niin laita yv:tä niin voit sit nähdä kuvia! :)

Anzkuli 16+5
 
moi!
rd haleja ja jaksamista :heart:

tulentytöllä on kyllä mahtava massu :D piti kaks kertaa kattoa että se on kyllä tosi söpö, itellä ei vielä kauhian iso/ kuvauksellinen vatsa... tietty raskausviikkojakin vähemmän!!!
huhhuh sain just vanhustyön näyttösuunnitelman valmiiksi ja nyt kyllä stressi väheni!!! :D :D :D

-äiti88 ja toukka 15+5-
 
Onko täällä muuten ketään muuta jolla on istukka edessä?
Mä sain viime neuvolassa vasta tietää et mulla on istukka tossa eessä :/
Tuli vaan mieleen et millonkohan noi liikkeet alkaa näkyä ulospäin? Kun kahessa edellisessä liikkeet on tässä vaiheesa näkyny jo hyvinkin selvästi, nyt ei vielä oo ja muutenkin on masussa hiljasempa ku edellisiltä vaika möyrintää ja liikehdintää sillon tällön tuntuu, niin ihan kunnon potkut puuttu vielä :/
 
Minulla oli Kian'ia odottaessa istukka edessä mutten muista milloin alkoi näkyä ulospäin. Sen verran voin sanoa että yöt oli helppoja kun edessä oleva istukka toimii iskunvaimentimena niin potkut ei herätä yöaikaan niin helposti ja muualla kohdussahan se tuntoaisti ei ole niin voimakas kuin edessä.

Mutta kyllä ne liikkeet sieltä alkaa tuntumaan jotta älä huoli. B)
 
Tulentyttö: On kyl pakko viel todeta, että mie oon kateellinen tuosta sun masusta. Siis ihan oikeasti on mahtavan ihanan näköinen! :D Minulla kai on istukka edessä. Ollut aikaisemmissakin raskauksissa. Jos en väärin muista.
Ja jo tuon takia saattaa liikkeet olla vaisumpia yms. Minä ite en oo aikaisemmissa raskauksissa pahemmin noita liikkeitä tuntenut ulospäin.

Puhumalla ja puhumalla ja puhumalla.. Siitä ei ole mitään apua meidän kohdalla. En kuulema sais tännekään mitään kirjoitella.. Kyllähän tuo yrittää anteeksi pyydellä, mutta en jaksa enää kuunnella mun syyttelyä/haukkumista ilman syytä. Johon ei ole edes aihetta.

Oli hauskaa tulla uimasta.. Olis pitänyt jäädä uimahallille ainoastaan, ni ei ois saanu syyttelyy ja haukkumista kuunnella. Onneksi on noi likat.

Huomaa, että meidän tytöt kahtoo disneyn kanavia. Esikoinen tänään lallatellut: "Hyvää työtä nuuskijat!" "Aku Ankka! Mennään katsomaan Pekkaa!" :LOL: :D :heart:
 
Red Dragon mullaoli edellisistä istukka takana ja siksi tää on nyt vähän outoa ja uutta mulle ja ehkä siksi huolestuukin helpommin kun ei vielä kunnolla masussa "jytise" :D
Olen todella pahoillani teidän tilanteesta,en oikein osaa mitään fiksua sanoa, muuta kun vielä kerran jaksamista :hug: ja toivotaan et tilanne selviää :hug:
Oli varmasti kivaa uimassa, meidänkin pitäs mennä, mut meijän uimahalli on menny jo kiinni, ihan mälsää :(
 
Tulentyttö: Täällä kans jolla istukka edessä :wave: Oli myös viimeraskaudessakin. Mulla meni pitkään ennenkuin liikkeet näkyivät ulospäin. Enimmäkseen mulla nyt tuntuu vasemmalla puolella (myös viimeksi). Ajattelen sen johtuvan siitä kun minulta on leikattu umpilisäke ja arven kohdalta tunto on erilainen.
Tai sitten vauvat viihtyvät vaan minussa vasemmalla enemmän :D
 

Yhteistyössä