Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Pöppiäinen: laitoin tuon kanaliemen.. Katsotaan mikä on lopputulos ja syökö tuota keittoa sit kukaan.

Mie en oo ukosta riippuvainen ja pystyn olee erossa pidemmänkin aikaa ilman että ihan hirveä ikävä iskee :whistle:
Oon jotenkin sellainen "yksineläjä"
 
RD - Ollaan kaikki niin erinlaisia,onneksi mun mies on samanlainen ko miekin että viihtyy hyvin mun kanssa.Esim jos oon kyläilemässä niin kyllä se alkaa tunninpäästä soittelemaan että tuukkos kohta kotia että mulla on tylsää :heart: =)
 
Heippa!
Meillä meni ilta suunnilleen saman kaavaqn mukaan kuin Luminkalla. =) Todella ähkyyn asti piti tunkee suuhunsa sapuskaa, kun ruoka vaan on yksinkertaisesti niin hyvää :p Sitten kateltiin euroviisut ja lähdettiin puolet porukasta baariin kattoon ja jännään euroviisujen pisteidenlasku, vaikkakaan kauaa tarvinnut jännätä. Kun selvis miten kehnosti suomelle käy :ashamed:
Baarissa ei kyllä enää mitään mulle, tai ainakaan tässä tilanteessa. Puol kahelta olin kotona ja ukon kieppasin myös kyytiin. Aamulla ihana olo, nukuin pitkään. Eikä huonoa oloa :D tietenkään...
Otin tossa aamupäivän arskaa ja sit käytiin miehen kanssa kebabilla. Nyt hää läks kalaan, kuten joka hemmetin sunnuntai :kieh: Ja mä oottelen että pikkumies palaa reissusta. Ja siihen asti nautin sitten tästä yksinolosta. :)
 
Pöppiäinen: Niinhän se on, että ollaan kaikki niin erilaisia :D. Joskus on niin, että tulee aika piakkoin ikävä toista, mutta ei siltikään ole kiirettä toisen luokse. Ja annan toisen rauhassa olla, jos (huom. jos) on lähtenyt käymään jossain :D

Ihmeen hyvää tuli ruosta. Sen jo kertoi se, että ukko otti jo nyt lisää ja söi loput, vaikka litran annoksen tein. Kuopus sanoi, että on hyvää, mutta ei jaksanut ihan kaikkea syödä.. Ja esikoinen söi kaiken.

Sain imuroitua pikkuveljen ja ukon sotkun (purkivat sohvan roskiin..)ja siivosin samalla tyttöjen huoneen.. Vaihtaen järjestystä. Hamsterin häkinkin puhdistin :D
 
Pöppiäinen: Voi, kun ihanaa! Varmasti oot ollu yhtä hymyä :D. Olisin itekkii, jos noin selvästi näkyis.. Mutta eipä oo aikaisemmissakaan raskauksis näkynyt/tuntunut hirveän hyvin, niin tuskin tässäkään raskaudessa.

Ja ite oon kyl tosi tyytyväinen siihen, että ruoasta tuli syömäkelpoista. Meillä, kun ei hirveästi suosita kasvisruokia.. Lihaa syödään meillä pääsääntöisesti.. Ja varsinkin mies on sellainen, joka ei noita kasviksia pahemmin syö.. Ja jos syö, niin silloin tietää onnistuneensa :heart: . Ja sitten, kun itsekin olen aika nirso joissakin asioissa.. Ja kun se sosekeitto maistui hyvälle :p itsenikin mielestä, sitä voi tehdä joskus lisääkin!

Mutta nyt nukkumaan. Aamulla töihin :whistle:
 
RD - Juu,hih ihan onnesta sekaisin,on se vaan jännää,jokainen raskaus on kyllä niiin ihana että vaikka välillä kolottaakin :heart: Meillä ei varmaan kukaan söisi mitään kasviskeittoa,en ainakaan usko,porkkanaa muuten vetelee likat ihan onnessaan ... ja päiväkodissa jäi pois kaikki vihannekset ko ei siel ollut pakko syödä ennen kuin minä opetin uusille tavoille kun jäivät kotiin ja kyllä vihannekset muuten menee... hih.
 
Pöppiäinen: Niin miekii aattelin eilen sitä tehdessä, että varmaankin menee viemäristä alas, mutta ne menikin ihan kurkusta alas :LOL:

Kohta pitäisi jaksaa lähtee pyörällä töihin. Ukko tulee hakee sit töistä, ni menen esikoisen kans suoraan uimaan. Ei niiden eka tartte odottaa, että tuun kotio. Jos hakis myös sen sirkuslipunkin, jonka voitin sitten päivällä :D
 
Huomenta alkavaan viikkoon!

Oon viikonloppuna kyllä käyny lueskelemassa tein kirjoituksia mutta en oo ite saanu aikaseks kirjoiteltua. Kipeenä taas vaihteeks mulla on ihan hirvee röhä.
Eilen käytiin ulkoilemassa koko perheen voimin tuossa keskustassa lammen rannalla, on se vaan hienoksi laitettu. Poikakin jaksoi koko lammen kierää ympäri,melkein koko matkan juoksi, mun piti jo loppu vaiheessa hidastaa omaa tahtia ku rupes supistelee inhottavasti mutta loppuivat sitten ku pääs istumaan ja juomaan paljon vettä.
Tämmöstä tänne tällä kertaa.

keiju ja toukka 16+5
 
Huomenia.

Herättynä ollaan,kahvia juon tässä,kohta täytys mennä kauppaan ja hoitelemaan asioita kaupungille ja sitte ois kotihommia,perus maanantai päivä tiedossa tässä.

Keiju - Toivon mukaan helpottaa pikasesti =)

RD - Mukava juttu kun pääsette uimaan sitten,kun ei onnistunut sunnuntaina,oikein piristävää varmasti.


Ihanaa päivää kaikille

Pöppiäinen & touhustiina 17+1 =) :heart:
 
mä olen taas potenut päänsärkyä pari päivää ja pääsen taas pitkästä aikaa koneelle.
Mulla on ollut tuntet jotenkin ihan sekaisin pari viimeistä viikkoa, kaikki on taas itkettänyt ja oon ollut aivan yliherkällä tuulella. Siitä syntyikin viikonloppuna riitaa, kun olin kuulemma niin negatiivinen. Itse taas koin että en tule ollenkaan ymmärretyksi... no joo tai olla vähän itsesääliä mukana tunteissa!
Nyt taas olen jo ihan huolissani kun mies soitti puoli tuntia sitten että on 10 min päästä kotona ja ei oo kuulunut ja sen puhelin on yhtäkkiä muka jossain mihin ei saada yhteyttä. Huh milloin nää huolet loppuu tuntuu että kaikki huolestuttaa tuhat ertaa enemmän kuin normaalisti!!
 
Hei kaikille!

Lueskelin teidän viikonloppukuulumisia, itse en yleensä viikonloppuisin käy koneella (töissä saa olla koneella ihan tarpeeksi), mutta onneksi maanantaisin saa lukea kuulumiset jälkikäteen!

Olin perjantaina neuvolassa ja kaikki ok, lähinnä juteltiin mun raskausdiabeteksestä. Olen nyt pari päivää tuntenut pieniä potkuja, ne on aika satunnaisia mutta eiköhän ne tässä pian jo voimistu. Ihanaa, potkut on mun lempparijuttu raskaudessa :)

Tietääkö jo kaikki teidän raskaudesta? Mä en ole edelleenkään kertonut kuin lähipiirille. En ole halunnut puhua tästä, kun harmittaa tuo diabetes enkä jaksaisi alkaa siitä avautumaan, vaikka ei mun tietty tarvisi siitä välttämättä kertoa. Mulla on ollut tosi epävarma olo tän raskauden kans myös siksi, että edellinen odotus meni kesken. Töissä pitäisi kai pikkuhiljaa alkaa kertoa, vaikka vielä mun maha on niin pieni ettei kukaan varmaan kauheasti ole ihmetellyt. No, ehtiihän tässä... Harmittaa kun tämä on tällaista, toinen lapsi on hirveän toivottu ja ollaan siitä miehen kans tosi onnellisia, mutta tästä raskaudesta en pysty nauttimaan yhtään.

Hyvää alkavaa viikkoa kuitenkin kaikille - olen itse taas pari päivää nettipimennossa, mutta luen sitten jutut taas jälkikäteen.

Luce 15+6 - huomenna alkaa uusi raskausviikko ja -kuukausi, jee!
 
Luce: Yritähän nyt kuitenkin täysin rinnoin nauttia tästä raskaudesta! :hug:

Pöppiäinen: Onpahan ees jotain piristystä työpäivän jälkeen. Toivottavasti neiti jaksaa uida :D. Otin itseäni niskasta kii ja päätin, että vaikka liput onkin niin pirun kalliita, niin edes pari kertaa kuussa kävisin neidin kaa uimassa.. Toinen niin nauttii veessä olemisesta. Mietin myös sitä, että ilmoittaisinko toisen uimakouluun. Joko viikon tai kahden satsin. Miettinyt tuota kahden viikon satsia.
Ens kuussa uimahalli on kolme viikkoa kii vuosihuollon takia. Just kun päästiin vauhtiin uimassa käynnin kanssa :whistle: Onneksi viel ens viikon maanantaina voi käydä uimassa.. Sitten se meneekin kiinni.

Nyt on töissä siivottu ja tehty työt, mitä on tähän mennessä tullut.

Ihana aurinko paistaa. Oli todella mukava tulla pyörällä töihin.
 
Olen kyllä käynyt silloin tällöin lukemassa teidän viestejä, mutta nyt vasta saan kirjoitetuksi jotain itsekin, eli heti ultrakuulumisten jälkeen eli melkein kuukausi sitten sairastuin keuhkoputkentulehdukseen ja makasin sängyn pohjalla yli viikon ja muuta "kivaa". Vieläkin välillä yskittää ihan pirusti mutta on jo paljon parempi.
Mutta kaikki siis raskauden kannalta ihan ok, ei mitään kummempaa.
Mulla ei vielä liikkeet tunnu ollenkaan, mutta eiköhän kohta jotain jo...niitä odottelen innolla.
Mulla on ollut vasta kerran neuvola, ja seuraava olis ensi viikolla. Joskohan siellä kuunneltais nyt sydänäänetkin, että pääsis kuulemaan.

Mutta nyt kiirettä pukkaa töissä, joten palaan asiaan, mutta mukana menossa siis olen B)
 
Miulla äity eilen illalla supistelemaan tosi kovasti, ihan koski välillä. Vajaan kaks tuntia supisteli ja sit loppu onneks, yölläki vielä vähän. Muutenki on nyt viikon aikana suunnilleen iltasin varsinki tullu ihan kunnon supistuksia ja nippailee tuonne alas... Eipäilin jo että ois kohdunsuulla jotain muutosta ruvennu tapahtumaan. Soitin neuvolaan aamulla mutta täti sano että katellaan vielä tilannetta ihan rauhassa ja sit jos jatkuu vaan ja varsinki jos pahenee tai alkaa vuotoa tulla niin sit katotaan tarkemmin. Lepäämään käski, eli nyt sit vaan pötkötellen pitää ottaa mahollisimman paljon.

Ulkoiltiin kuitenki pikkumiehen kans aamulla ja ajettiin aamulenkki pyörällä ihan normaalista. Puolen tunnin lenkki, mutta nyt vähän kevyemmällä tahdilla menin. Kiva kun on lämmintä nyt niin puistossaki voi sit istua kun muksut leikkii niin nätisti siellä keskenään.

Anzkuli 16+4
 
moikka!
viikonloppu meni nopeasti enkä koneelle kerennyt, oli veljen poika kylässä ja käytiin caribialla uimassa yms...
viime yö vähän valvottiin ku tyttö on saanu yskän ja se sitte köhi osan yöstä.. mut onneks yskänlääke autto tosi nopeasti!:) toukan liikkeitä tuntuu aina välillä ja se on tosiaan mukavaa :D nyt hoitolapset on päikkäreillä ja saan hetken hengähtää.. huh =)
en tiä mitä oon tehny mut tänään on alaselkä kenkkuillu ihan ku sielt ois joku naksahtanu tms.. ku nostan tyttöä tai kävelen reippaasti ni vihloo:/ toivottavasti menee ohi! olin kyl eilen pelaamas lentopalloa et jos se sit teki... vaik en kyl pelannu ko 10-15 min max..

-äiti88 ja toukka 15+4-
 
helmi79: No ompa ollut meillä samanlaiset illat :LOL: Minäkin tosiaan puoli kahdelta ajelin kotiin.. Ja ei tosiaan siellä baarissa mitään ihmeellistä ollut! Seuraavan kerran jätän väliin, syödään tyttöjen kanssa ja pelaillaan jotain, on paljon kivempi :heart:

Minä olen tässä aloitellut synttärisiivouksia sisällä ja ulkona. Kaapin ovia olen pyyhkinyt keittiöstä (ja järjestellyt niitä vaikka en synttäreiden takia). Ikkunoista pessyt pieniä sormenjälkiä =) Sitten ulkoa hankasin ja pyyhin peltiset ikkunalaudat, ulko-oven ym, ja kylläpä nyt valkeat pinnat loistaa :D
Terassikin pestiin ihan aurinkovarjoa myöten, kiva istuskella perjantaina jos on hyvä ilma. Ei kuitenkaan kaikki mahduta samaan aikaan kahvipöytään joten voi ulos mennä =) Ristiäisissä kaikki olivat ulkona istumassa, lisää vaan tuolia vietiin niin kaikki kökötti pienen pöydän ympärillä :p

Onneks sisko tulee tänään käymään, san värjättyä hiukseni. Miehellä taas loppui vapaat vähälle aikaa joten aamut menee synttärijuttuja tehdessä (ainakin loppuviikosta) ja iltapäivät ja illan neidin kanssa kaksin kotona!

Luce: Meillä tietää varmaan kaikki tulevasta vauvasta. Ainakin saavat kertoa eteenpäin jos jotakin kiinnostaa =)

Supistuksia tulee täälläkin, onneks ei kovia mutta kuitenkin. Pitää välillä oikeasti rauhoittua, parempi niin!

Kesäisin terveisin Luminka rv17+2
 
Luce Minulla on vähän samanlaisia ajatuksia tämän raskauden kanssa :( Jotenkin ei osaa nauttia,koko ajan pelottaa että vauvalla on joku hätänä :/ Liikkeitä yritän kovasti kuulostella,välillä pieniä hentoja liikkeitä tunnenkin mutta aika hiljaisia vielä.Sitten minua on myös ruvennut supistelemaan,päivän aikana pitää välillä ihan pysähtyä kun saattaa tuntua ilkeältä :eek: Kuopuksen aikaan olin todella pitkään sairaslomalla aikaisen supistelun takia,nyt en haluaisi sairaslomalle joutua kun tiedän miten huono hoitopaikkojen tilanne on :|
Myös minulla oli edellisessä raskaudessa diabetes ja nyt mietinkin että onko uusinut,haluaisi jo oikeastaan niihin kokeisiin että tietäisi tilanteen.Joko Sinulle Luce on tehty rasitus?

Nyt odotellaan vaan perjantaita ja neuvola käyntiä jospa kuulisin ne sydän äänetkin ensimmäisen kerran ja olo alkaisi siitä vähän helpottaa :heart:

Sitten vielä semmoista kysäisen että onko kenelläkään hirveän kipeitä "viiltelyjä" alamasulla?? Minulla tulee semmoisia kipukohtauksia iltaisin kun rupean sänkyyn,sattuu ihan hirveästi,edellisistä en muista että olisi noin kipeästi sattunut,meinaa oikeasti itku päästä kun sattuu niin paljon :/ ja yhtenä yönä heräsin siihen kipuun kun käännyin kyljelleni...
 
Luce - Mä olen kertonut kaikille raskaudestani.Mä sairastan epilepsiaa tässä sivussa myös ja ei kukaan minulta siitä sen enempiä kysele,on kait tehty hyvin selväksi että mun elämä ja mun päätökset.
Halit sulle ja yritä nauttia raskaudestasi,olet päässyt jo pitkälle ja huomenna vaihtuu viikotkin taas... :heart: :hug:

RD - No kohta pääsee sitten jo pulikoimaan ihan rannoille,sitä munkin likat oottelee,me ei uimahallissa oikein käydä,vesi on niin ällöö niissä ja likkojen ihot menee siellä täysin,ja nekää ei jostain syystä meinaa viihtyä siellä.

Anzkuli - Tosiaan aivan rauhallisesti kannattaa ottaa,kaikki mikä vaan voi vaikuttaa masuun niin kannattaa jättää pois ja ehdotan kyllä että lääkäri tutkii tilanteen =)

Kutmula - Mulle on sanottu että toi sinun kuvailema kipuilu oisi kasvua masussa joten jos sitä mutta kannattaa neuvolaan ottaa yhteyttä jos se vähän mieltäkin sitten tasottaisi.

Mä käväsin kirpparilla ja löysin ihanat valoverhot,disneyn prinsessa kuosilla,upeet ja pienellä hinnalla löysin vielä kaiken lisäksi,todella ihanat,olen kahtellut niitä huutiksessa mutta olen nähnyt niitä 60-100e hinnoilla niin on jäännyt hankkimatta sitten,todellakin upeet... Tytöt tykkää kyllä niistä :heart:

Pöppiäinen & touhustiina 17+1 :heart:
 
Luce Meillä raskaudesta tietää ainoastaan yksi ystäväni =) Äiti ja mummuni ovat kyllä kyselleet odotanko, mutten ole mitään sanonut. Jotenkin vain pelottaa niin paljon koko ajan.. Mietittiin jos tuolla ensiviikon lopulla kerrottaisiin isovanhemmille, samalla kun tytön synttäreitä vietetään.

Luminka Teillä tyttöjenilta kuulosti oikein mukavalta :) Meillä noustaan kaikki aina samaan aikaan ylös, mies kyllä hoitaa tytön aamupesut ja minä siitä eteenpäin. Ollaan todettu sanattomasti, että tämä sopii meille, kerkeää touhuta paljon, kun ajoissa nousee ja on hetki yhteistäkin aikaa.

Vauvakutsut olisi kyllä mukava saada jonkinlaiset kutsut.. Tai siis, että porukalla kokoonnuttaisiin, en niinkään mitään lahjoja kaipaa, yhdessäoloa vain. Kaikki kaverit vain asuu niin kaukana ettei tule onnistumaan.

Kutmula Meillä on kantopussi. Tai siis niitä pusseja on kaksi. Voi kantaa kehtoasennossa yhdellä pussilla tai kahdella pystyasennossa. Lonkalla kannoin myös tyttöä isompana. Netistä ihan tilasin, olisikohan pussin merkki ollut jokin carrybaby tai vastaavaa.

maitooo Meillä tytöllä nyt maidoton 2viikkoinen menossa ennen altistusta ja ihotestejä. Hieman olen pihalla asian kanssa.. Tytön synttäritkin sattuvat maidottoman ajalle, olisiko sinulla mitään ideaa, mitä voisi tarjota juhlissa, siis sellaista mitä tyttökin voisi maistella? En keksi yhtään mitään.. Aina ollut juhlissa normikakkua tai jäätelöä..

Omaan napaan ei sen kummempia, pakko lopetella ennenkuin tuo täystuhomme tuhoaa koko mökin :heart:

KuuttiPieni, Hemuli 17+? ja täystuhotyttönen
 
kutmula mulla oli viime raskaudes tos hiukan navan yläpuolla varsinkin öisin sellasta tooosi kipeen tuntuista repivää viiltoa ja siihen mulle sanottiin että se on vatsalihasten venymistä... ja se oli siis niin kauheeta ettäö todella huusin välillä... olin raskautta edeltävän vuoden vääntänyt vatsalihasliikeitä minkä kerkesin... mutta olen kuullut että tätä kipua voi esiintyä vaikka ei olisikaanollut mitään treenivuotta takana, vatsalihakset ovat sitten vain kuitenkin liians piukat ja vauva venyttelee niitä... jotenki noin se mulle selitettiin...
 
Siskon vauvakutsut meni ihan kivasti, syötii vähä ja istuttii ja rupateltiin. Siellä oli mun lisäks vaan meiän äiti ja siskon hyvä ystävä. Puuhamatto ostettii kimpassa ku sisko sitä toivo ja mä vein lisäks hälle kylpyammeen johon ostin vaippoja, tuttelia, velliä, soseita pari, tuttipulloi pari, liivinsuojuksia, tutin, kylpyöljyy, sinkkivoidetta, talkkia ja pyllypyyhkeitä.. olikohan jotain muuta viel, no joka tapauksessa sellasta mikä on tarpeellista. Tykkäsi kovasti =)

Oli kyllä ihan kiva kun oltiin vaan pienel porukalla, ei ollu sellane kaupallinen juttu vaan tavallaan tyttöjen ilta, vietiin vaan pienet tuliaiset :) Sanoivat mullekin järjestävänsä sellaset sitten loppuvaiheessa.

Eilen miehen kanssa käytiin ravintolassa syömässä ja elokuvissa. Kylläpä se piristi taas suhdetta ku sai aikaa viettää vain kahden ja unohtaa hetkeks kaikki muu :)

Miten teillä on muut lapset suhtautunu tulevaan vauvaan? mä kerroin aika alussa lapsille ja ne on intoa ollu täynnä. Esikoinen kantaa kauppakassitki väkisin että ei vaan ole mulle liian raskasta :))

Meillä mies antaa useimmiten mun nukkua viikonloppusin ellen ole sit töissä, mut herään kuitenki jo viimestää ysiltä ku muuten on kamala päänsärky =/

Issias tyyppistä vihlontaa mulla tossa oli ja soitinki apuvälinelainaamoon ja kyselin tukivyöstä, piti neuvolan kautta saada lähete ja sainki heti seuraavalle päivälle ajan ja nyt on tukivyö eikä kipuja oo liiemmin ollu nyt. Kivampi oli hakee lainaks ku ostaa ite, kun kerra raskauden loppuu asti saa pitää ja pitemmällekin jos tarpeen. Suosittelen hakemaan sellasen jos on mahdollista.


rv 15+2
 

Yhteistyössä