Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Tanjuska2:
Tuli tässä mieleen kun esikoisen la on 9.11. ja äippäpakkauksen toppapuku on vissiin 68 cm?? Oisko järkevää ostaa pienempi puku.. meinaan että hukkuu kai pikkunen 68 senttiseen.. saa hihat ja lahkeet laittaa solmuun että pysyy puvun sisällä :LOL: Ainaki hyvä funtsia näin ajoissa talvivaatteita :D
Esikoisen kohdalla äp:n toppapuku oli 80cm!!!! Ja meillä se oli kyllä käytössä vauvana, ja talvivauva oli. "Hieman" puntit ja hihat ylipitkät. Nyt tälle naaperolle saan lainaan pienen toppapuvun, oisko 68cm

Kelan sivulla uuden äp:n talvipuku on 68 cm :)
 
äiti88 - Ei mulla ole lapsille tiliä hankittuna toistaseksi ja en viitti alkaa vilppiä tekeen,reilulla pelillä mieluiten hoidan homman sitten.Joten otan sen paketin ja myyn pikkurahalla pois sitten niin saan siitä jotain,ajattelin sillä rahalla hankkia hoitopöydän,jos en nyt ennestään löydä jotain ideaa jostain että hankinkin sen enemmin,katsotaan.

Mitäs kaikkee teillä on vaaville hankittuna jo ?

Mä en tykkää tuosta mammapakkauksen talvipuvusta,en yhtään sitten,ihan siis neutraalihan se on sun muuta mutta just se valkosuus sen siinä tekee,etten tykkää.
Sain tänään ihanan mammatopin,sellanen mikä on vaaleanpunainen ja siinä on pitsit,hih söötti kun mikäkin =)

Pöppiäinen & touhustiina 16+5
 
mä oon ostanut vauvalle haalarin, ruskea 56 ja 50-56 senttisiä bodyja ja housuja ku meil viimeksi 60 senttinen sopiva vast ku tyttö oli yli 3kk... ja ne pienet on söpöi...sit ooon ostanu kietaisu paitoja ja bodyn ku ne on tosi hyviä!
 
Eikös ne sossussa kato koko talouden tulot? Jos asutte samassa osoitteessa. En tiedä mutta aattelin vaan...

Ammateista: mie oon koulutukseltani sosionomi (amk) ja lastentarhanopen hommia oon tehny, viimesimpänä eskariopena. Mies on lvi-asentaja ja datanomi ja tekee semmosta noiden kahden koulutuksen sekatyötä. :)

Kestoista ja kerttiksistä: Meillä mennään kerttiksillä tän toisenki kans. Oon kyllä tosi paljon aatellu tuota ekologista puolta mutta esikoisenki kans alettiin sit jo 5-kuisena pottailemaan ja sitä kautta sit väheni aikaseen jo vaippojen tarve... Seli seli, mutta on se edes vähemmän jätettä kuin jos 2,5 vee saakka ois tarvittu vaippuoja 7 kpl/päivä. Miusta tuntuu työläältä se pyykkäämisajatus ja muutenki.

Liina ja reppu: Meillä oli esikoisen kans babybjörnin rintareppu ja oli tosi hyvä, mutta oikeestaan vasta sit vähän isompana kun topakasti jakso itteään kannatella. Nyt aattelin trikoisen liinan hankkia ainaki vauva-ajaks ja kattoo sit että mikä on jatkossa kiva vaihtoehto. Mie en noista liinoista kauheesti tiedä, mutta tuumailen sitten lähemmin tarkemmin.
 
Niin ja vielä nikkistä: Anzku on miun lempinimi, mutta se oli jo varattu joten pikkusen piti muokata... Kyllä miuta anzkuliksikin kutsutaan. :)

Pöppiäinen: jos meinaat myydä pakkausta osina niin mie haluun ne raidalliset vaatteet ja harsot (onko siinä harsoja) ja kylpymittarin ja ne joustavat tumput ja töppöset! ;) Ja ihan vakavasti sanottuna: vinkkaile täällä jos tosiaan oot osina myymässä. :)
 
Anzkuli - Ajattelin ihan pakettina myydä pois jos ei mene sitten kun sen saan niin vinkkailen sun suuntaas sitten.
Juu kattoo ne koko perheen tulot ei vaan mun,olen naimisissa yms.
Mä kyllä tosiaan päätin pakkauksen ottaa ja toivon mukaan saisin myytyy pois ettei jäis nurkkiin.. yritin jo tuolla muualla kysellä että mikä sellanen sopusa hinta ois hyvä sille paketille ....

 
Anzkuli mä olen vain kerran yhdeksi kuukaudeksi hakenut apua sossust ni sillon ne katto vaan mun viimisten 3kk tiliotteet ja ei ollenka tytön tai miehen tiliä...sitä mä vähän ihmettelin mut mies oli tietty armeijas sillo et ei tuloi mut oli sil säästöjä kummiski tilillä... ja sit mul yks (tuttu) kuka tilailee vaikka mitä vaatteita ja ostaa asioita osamaksulla jne.. eikä sil oo mitää muita tuloja ku sossu.. ni sellasta mä kyl tosiaan ihmettelen et se saa yht hyvin rahaa sossust ku mä perhepäivähoitajana.... :eek: mun mielest koko järjestelmä vähän outo...
 
Liinoista ja kestoista meiltä löytyy trikoinen kantoliina ja sitä tykkäsin kuopuksen aikaan käyttää mutta aika hidas olin sitä sitomaan :/ Nyt mua rupesinkin kiinnostamaan kun joku kertoi kantopussista että millanen on ja mistä saa??
Reppu meillä oli käytössä esikoisella mutta oli niin iso etten siinä kauan jaksanut kantaa.
Kertiksiä on käytetty mutta nyt kaveri lupasi tehdä mulla muutaman että saan ainakin kokeilla,jos vaikka tälleen kotona aluksi käyttäisi ja opettelisi.

Hankintoja Eipä ole tullut hankittua mitään :D enkä vielä meinaa kamalasti ostellakkaan.Jos sitten alesta katsoisi ja lähempänä syksyä rupeaisi niitä miettimään,nyt menee kaikki "ylimääräinen" raha,aika ja voimavarat pihaan ja rakentamiseen :saint:

Nimimerkki Tulee siitä ku esikoinen oli pienenä semmoinen kutmeltaja ;) Tiedä kuinka moni ymmärtää tuon sanan merkityksen :whistle:
Ja itse olen perhepäivähoitaja ja mies automaalari-yrittäjä
Jokohan olen muuten vastannut näihin kysymyksiin,on tuo pää aika laho :p
 
Otin viimeksi kun tyttöä odotin tuon äitiysavustuksen ihan rahana (eli se hurja 140 e). Oltiin silloin sossun asiakkaita eikä sossu huomioinut tuota rahaa. Eikä edes kysellyt mitään, oli kai itsestään selvää, että se on "vauvan" rahaa. Näin ainakin meillä täällä tampereella.

Mun nimimerkki tulee meidän lasten nimistä ja sitten se vielä masussa oleva.

Täälläkään ei tunnut vielä yhtään liikkeitä, vähän huolestuttaa. Neljättä siis odottelen ja sunnuntaina alkaa 16 vko. Nivuset on kyllä tullu kipeiksi, jotain oireita sentään. :)
 
pöppiäinen82 jos oot pakkausta myymässä tuolla helistimen ulkosuomalaisten palstalla on ollut kiinnostuneita sellaisen ostoon (kun sitä ei saa ellei oo suomessa 180 pvää ennen synnytystä :() . Siellä ainakin yks tarjous meni heti, hintaa en muista mutta saat sieltä katottua.
Linkki sinne on tässä:
http://www.helistin.fi/keskustelut/viewforum.php?f=37
 
Manna - Kiitoksia linkistä paljon.

mnp4 - Kiitos tuostakin tiedosta,mulle tehty selväksi etten saa vauvan ostoksiin sitä rahaa.

Hankintoja - Mulla on syöttötuoli,turvakaukalo,rintareppu,pinnis,ja pinnikseen pakolliset,vaatteita tytölle ja pojalle,mutta katsotaan kumpi tulee niin toiset myyn pois sitten,koliikkipullot,harsoja jokunen jo,pinnasuoja jos poika tulee hih... ja varmaan nyt muutakin ko en muista :D
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!

Lueskelen näitä juttuja melkeinpä päivittäin mutten vaan saa aikaiseksi kommentoida tai yleensäkään kirjoitella mitään... :snotty:

Yritä nyt siis ryhdistäytyä. :LOL:

Kyselikö joku maitoallergiasta jotain? Meidän perheessä on täällä edelleenkin yksi kokonaan maidoton, et jos jatain haluat kysyä niin yritän vastailla!

Kantoliinoista ja repuista olitte jutelleet. Meiltä löytyy toi reppu ( ihan perusmalli) jota on käytetty tosi vähän. Nyt ei varmaan taas tuu käytettyä kun pikkuinen syntyy loppusyksystä ja on jo sitten niin kylmä ettei ulkona raski siinä pitää ja taas sitten kesällä taitaa olla jo niin painava etten jaksa kantaa... Liinakin mulla oli, en käyttänyt sitä kertaakaan ja annoinkin sen sit pois.
Nyt ajateltiin vaan vaunuilla... Ja vaunut löytyy myös edellisten jäljiltä hyvässä kunnossa. =)

Kestovaippoja en oo käyttänyt kummallakaan lapsosella enkä varmaan käytä tällä tulevallakaan. Vai oliko nyt siinä pakkauksessa kestovaippa? Jos vaikka sitä sitten kokeilis... Liberoon luotetaan täällä! :wave:

Nimimerkki tulee siitä kun en keksinyt mitään käyttämätöntä ja sit joku huusi et tuu antaan maitooo, niin siitä se tuli.

Vauvalle vaatehankinnoista tais olla kans puhetta? Ajattelin myös ostaa pienen haalarin talveksi, kun sellaista ei vielä löydy...
Ja jos sattuis et tää tulokas oiskin tyttö (edelliset on poikia) niin vaatteita täytyis lähtee ostaan. Mut ennen kuin ostelen mitään niin odottelen sen rakenneultran jos sieltä sit paljastuis kumpi tulee.
Turvakaukalo olis myös ostoslistalla, mut vasta sit kesän jälkeen...

Joku oli niistä liikkeistä huolissaan... Mulla on jo 16+2 viikkoja mutten tunne vielä liikkeitä... Tai jotain sellaista välistä tunnen mitkä laitan kyllä suoliston piikkiin... Eli ei tässä vielä hätää. Edellisiltä tunsin joskus 17+ ja jos tämä onkin vähän pienempi kuin viikot antaaymmärtää niin voi varmaan mennä vielä jokunen viikko et alkaa tuntumaan.

Nytpä ei sitten muuta tullutkaan mieleen...

Mukavaa kesän odotusta kaikille!!

Toivottelee maitooo ja tyyppi 16+2
 
Mä en oo viel kovin ostellu mittää omalle vauvalle. Siskolla on 5.6 laskettu aika ja tyttöä oottaa, oon sille sit kantanu jos jonkin moista tavaraa ja vaatetta, ja toisaalta ne tulee mulle kyllä sit takas kun eivät enää tartte. Pääosin tytölle on vaatteita vaikka kuinka paljon kun mullakin edellinen oli tyttö. Saapi nähä kumpi sitten tulee.

Oletteko ajatellu vauvakutsui pitää?
Huomenna olis siskon vauvakutsut, vaikkakin ihan vaan perheen kesken. Toisaalta olis iha kiva pitää sellaset =)

Vauvasänky aateltii ostaa sitte tässä jossai vaiheessa, pitäs saaha eka uus kämppä että tänne mittää mahtuiskaan. Jos sitä sit alkas ostaa jotain kivaa kun saa sukupuolen selville. Tosin ei sekään 100% varma ole, pitihän tytöstä tulla poika ja synnytyksessä selvis että tyttö onkin, onneks en ostellu sinisiä vaatteita kaapit täytee :D
 
Heippa!
Täällä töiden jälkeen ulkoiltu koko päivä. Meillä oli työkaveri tyttöjensä kanssa kylässä ja innostuttiin grillaamaan. Mies haki kunnon possunfilettä, marinoi melko tulisesti ja sen kanssa oli tuoresalaattia ja patonkia :p
Sitten pojan kanssa tehtiin vielä pyörälenkki ja nyt salkkareita ootellaan. Pitäis vielä pakata pojalle kassi valmiiksi kun lähtee huomenna mummun ja papan kanssa asuntoautolla viikonloppureissuun. On aivan innoissaan! :D Ja mulle tulee tänne 7 eukkoa viettään tyttöjeniltaa hyvän ruuan ja juoman parissa. Mit'ähän sitä ite jois....kivennäisvettä vai alkoholitonta sidukkaa. ;)

Vauvakutsuista....Mulle olis hyvä ystävä järkkäämässä ollut vauvakutsuja, mutta kun oli kysellyt mieheltä. niin mies kertoi etten oikeen välitä sellasista. Keksivät sitten kuulemma jotain muuta =) musta ne vauvakutsut on vähän turhan kaupallisia ja ameriiiikkaa läpeensä... Mut monethan sellaset nykyään ystävilleen järkkää. :)
 
helmi79: Meilläkin on huomenna tyttöjen ilta :heart: Minä kokkina hoidan tarjoilut, yllärinä tulee kaikille illan menu :D Ei tosin olla meillä vaan yhdellä kaverilla. Olen ajatellut tehdä lämpimiä voileipiä uunissa (kinkusta), sit myös uunissa salsakastikkeella ja juustolla kuorrutettuja maissilastuja, tuorejuustolla ym. täytettyjä suolakurkkuja se basilika-mozzarellatomaatteja =) Makeaa ei tehdä kun ostetaan säkillinen nameja videovuokraamosta :whistle:
Paitsi että meidän tytölle nousi kuume eilisestä rokotteesta :/ Toivottavasti huomiseen olisi jo mennyt ohi. Kyllähän ne miehen kanssa täällä pärjäävät ja aikaisin menee nukkumaan, mutta ei sitä osaa olla rauhassa kun tietää et toinen on pipi...

Vaipoista.. Ihan alkuun käytettiin muumivaippoja, sitten iho ei kestänyt ja siirryttiin Liberoon. Kun neidille tuli tarpeeksi kokoa, siirryttiin Lidlin vaippoihin ja
sille tielle ollaan jääty =) Suosittelen kyllä lämpimästi noita Lidlejä, ovat halpoja, hyviä (ei yhtään ohivuotoa toisin kuin Pampersilla kakat selässä asti sekä
ihme verkko kiinni ihossa :/ ).

Tervetuloa mukaan Janette74 :wave:

Luminka ja piiperö 16+6 ( ja huomenna viikot vaihtuu =) )
 

Yhteistyössä