Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Tervetuloa mukaan KuutiPieni :wave:

RD suloset lapsukaiset sulla :)

Mun pitäs kanssa värjätä hiukset, mutta taidan jättää sen lähemmän noita häitä, kuinkahan paljon ennen häitä ois parasta värjätä?
Hitsi, tajusin just et meijän ois eilen pitänyt palauttaa kirjaston kirjat ja tänäänkään en pääse niitä viemään eli menis huomiseen,paljonkohan tulee maksettavaa kun on pari päivää myöhässä kirjat??

Tulentyttö & kipinä rv 17+0 :heart:
Jes, taas tuli viikot täys ja sit alkaakin jo 18 viikko, wau!!
 
Hei kaikki!

Vauvan tarvikkeista on jo jonkin verran ollut juttua; itse en ole sen suhteen vielä mitenkään aktivoitunut enkä aiokaan vielä pitkään aikaan, mutta sen verran kyselen teiltä joilla on jo ennestään lapsia, aiotteko ostaa jotain tulevalle vauvalle vai menettekö samoilla tavaroilla? Mä ajattelin että voisin ostaa jotain mikä olisi ollut esikoisellekin tarpeen mutta jäi syystä tai toisesta ostamatta. Tällaisia on ainakin Ruskovillan unipussi, samoin uuden kevyttoppiksen joudun ostamaan koska edellinen hajosi. Itselleni ostan Ruskovillan tissinlämmittimet tai mikskä niitä nyt virallisesti kutsutaan, ne on ihan ehdottomat, mulla oli vaan semmoset huonot paksut läpät viimeksi. Yritän opettaa esikkoa kuivaksi pikkusisaruksen syntymään mennessä, mutta jos se ei onnistu, täytyy hankkia kestovaippaharsojakin lisää.

Yritän olla vähän kulutuskriittinen ja hankkia vain tarpeeseen, mutta vauvan vaatteet on niin ihania... Oon ihan hurahtanut Ruskovillan villavauva-vaatteisiin. Onko teillä muilla jotain erityisiä "heikkouksia"?

Luce, rv 15+1
 
Luce - Mulla ei ole ennestään mittää jäljellä,ihan siis uusinta hankintoja täytyy taasen tehdä.Onneksi mulla on kummatkin täällä ennestään päivä että yökuivia niin ei tule mittää vaipparumbaa...
Mulla ei ole mittää heikkouksia,hih..... kaikki vaatteet on sööttejä ja tarpeellisen hankin.

Mies nappas mun masusta kuvan TAAAAAAS kun katsoo sen olevan jotenkin eri muotoinen taas,ihan innoissaan se seurailee hih,ihana

Pöppiäinen ja touhustiina 16+3 :heart:
 
Luce kyselit hankinnoista, meillä olis kaikki tarpeellinen niin tytölle kun pojallekkin eli vaatteet sun muut, mut mä haluun tälle uudelle tulokkaalle ostaa kaikki ihan uudet, vaunut, vaatteet ja kaikki. Pinnasänky on ainoo minkä kelpuutan tälle vielä muita en :ashamed: :ashamed: Turhaa on mut meillä näin :D
 
Mulla ei oikeen ennestään ole mitään tallessa. Kaveri on jo kiikuttanu turvakaukalon,hoitopöydän, sitterin ja imetystyynyn tänne. Vaatteita oon pojan vauva ajalta joitain säästäny mutta ne on kyllä kaikki vaalean sinisiä tai sinisiä joten jos typy tulee niin tuskin tulee niitä käytettyä.
Mitään en ole vielä vauvalle ostanu kun aika huonosti löytyy semmosia mikä käy molemmille, ajattelin viikonloppuna kattoo kirppikseltä ku täällä on kaks isoa kirpparia viikonloppuna. Toppapuvun jos jostain löytäis pienen beigen tai rukean. Pojalla oli sillon kokoa 50cm ja silti rassu meinas hukkua siihen.

Tänään oli mulla eka fysioterapia käynti, aluks hiero alaselän, pakarat ja jalat, sit venytteli niitä, anta kotiin jumppa-venyttely ohjeet ja viikon päästä taas uudestaan hierottavaksi.

Mullakin paukkuu viikot tänään.

Keiju ja toukka 16+0
 
Meillä on melko hyvin kaikkea, tosin vaatteet on sit poikasävyistä enemmän, onneks melko paljon neutraaliaki löytyy kun en ite niin kauheesti tuosta sinisestä tykkää. Mahollisimman vähillä hankinnoilla yritän selvitä ja käytettynä onki ostettu hoitotaso sängyn päälle, vaunut saadaan lainaan, tuttipulloja on suvussa pilvin pimein - tutteja vaan niihin. Ens alkuun tulee mieleen että ainoo mikä puuttuu on kylpylämpömittari, se meni rikki joskus ajat sitten. Eli ei tarvii kovinka kalliita hankintoja nyt ettiä. Niin, toppapuku tietysti pitää hankkia, se pakkauksen puku on niin mahottoman iso tämmöselle loppusyksyn vauvalle.

Leluja, kirjoja, harsoja ja kaikkee löytyy. Osa on tosin nyt lainassa, mutta kerkiivät palautua kyllä marraskuuhun mennessä takaisin. Pinnasänkyyn ostan uuden patjan kun on jo ihan lupsahtanu se entinen, mutta entiset peitot ja liinavaatteet kelpaa hyvin. Mahollisimman vähällä rahanmenolla yritetään. Kirppareita mieki suosin. Täällä on lastenkirppis elokuun lopussa, sinne sit penkomaan!

Anzkuli 15+6
 
Heippa!
TÄÄLLÄ HYVIÄ KUULUMISIA (gyneltä, sekä tays:sta)!!! :D
On ollut hyvä päivä sen puoleen että kävin aamulla siellä gynellä ja papan otti, joten siitä tulee tulokset aikanaan, mutta tärkein oli että kurkkasi vauvelia, ja siellä sen sydän sykki ja kaikki oli niin kuin pitää. Vastasi viikkoja ym. :heart:
Sitten kun pääsin kotiin, oli tullut taysista kirje, tulokset seerumiseulasta, ja kaikki arvot normaaleja! =) Oon niin happy!
Ainiin, ainoostaa tuo gyne sanoi käymään viimesellä kolmanneksella tiheemmin lekurilla tarkistuttamassa kohdun kaulan ja suun tilanteen. KUN mulle tehty ennen eskoista loopkonisaatio ja sitten kun oon synnyttänyt, niin ettei ala heikkeneen tai aukeen tms. Ja että jokainen supistus kannattaa ottaa vakavissaan...

Hankinnosta:Meillä on neljän vuoden takaa vielä melkein kaikkee olemassa, paitsi pinnasängyn mun vanhemmat lupas hommata, kun se meni kiertoon. Ja vaunuja hiukan haikailen, josko jostain tupsahtais eteen vähän käytetyy kärryt. Meillä pojalle ostettiin jo silloin käytetyt ja ne alkaa oleen jo HYVIN käytettyjen näköset. Mutta meillä koitetaan kanssa pärjätä mahdollisimman vähillä kustannuksilla, kun raha ei puussa kasva. Ja oikeestaan ollaan vastaan älytöntä kuluttamista. Kestovaippailua kaveri juuri koittaa vauvansa kanssa ja se alkoi kiinnostaan, jos koittais kanssa. Siinä säästöt olis myös melkoiset.

Helmi ja helmiäinen 16+4 :heart:
 
Tuli tässä mieleen kun esikoisen la on 9.11. ja äippäpakkauksen toppapuku on vissiin 68 cm?? Oisko järkevää ostaa pienempi puku.. meinaan että hukkuu kai pikkunen 68 senttiseen.. saa hihat ja lahkeet laittaa solmuun että pysyy puvun sisällä :LOL: Ainaki hyvä funtsia näin ajoissa talvivaatteita :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanjuska2:
Tuli tässä mieleen kun esikoisen la on 9.11. ja äippäpakkauksen toppapuku on vissiin 68 cm?? Oisko järkevää ostaa pienempi puku.. meinaan että hukkuu kai pikkunen 68 senttiseen.. saa hihat ja lahkeet laittaa solmuun että pysyy puvun sisällä :LOL: Ainaki hyvä funtsia näin ajoissa talvivaatteita :D
Esikoisen kohdalla äp:n toppapuku oli 80cm!!!! Ja meillä se oli kyllä käytössä vauvana, ja talvivauva oli. "Hieman" puntit ja hihat ylipitkät. Nyt tälle naaperolle saan lainaan pienen toppapuvun, oisko 68cm
 
Kiitos kovasti tervetulotoivotuksista =)

Luminka (meniköhän nikki oikein...) Voit laittaa kohdalleni la 30.10 ja tuo edellinen mukelo on tyttö 06/07.

Kirjoittelempa nuihin teidän kyselyihin vastauksia omalta kohaltani nyt kun tyttö nukahti..

Naimisissa ollaan oltu 01/06 lähtien, yhdessä nyt kuusi vuotta. Kihloihin mentiin vuoden seurustelun jälkeen ja muutettiin yhteen. Sitten siis naimisiin ja tosiaan viime kesäkuussa syntyi tuo meidän rimpsessa :heart:

Kummeja ollaan tulokkaalle mietitty, tai lähinnä minä mietin :whistle: Mies ei oikein haluaisi ketään tuttuaan tai sukulaistaan.. Jokatapauksessa toista pikkusiskoani pyydetään sylikummiksi, ehkäpä joku kaveri toiseksi kummiksi. Auki siis asia vielä kovastikkin.

Nimi olisi suunnilleen tytölle ja pojalle tiedossa, tosin mieli voi muuttua. Onneksi meillä tuon ukon kanssa menee hyvin yksiin nuo nimimielipiteet :)

Vauvan liikkeitä tuntuu sillointällöin. Esikoiselta tuntui päällepäinkin jo 16+ viikolla, ja minä neurootikkona tietenkin mietin koko ajan onko tällä kaikki kunnossa kun välillä ei mitään tunnu... :headwall:
Mahaa ei ole nimeksikään. Tai siis tytönaikusia makkaroita kylläkin, mutta vauvamaha tuskin tulee näkyviin piiiitkiin aikoihin. Tytöltä tuli vähän näkyviin viikolla 20, mutta kun olin sairaalassa tyttöä tekemässä, tuli kätilö vastaan käytävällä ja kysyi kumpi tuli.. Ja tyttö vielä tuolloin masussa... Kertoo varmaan jotain vauvamahani koosta... Nyt siis odotettavissa samanlainen tosi olematon maha :| Mahani oli lopussa suunnilleen sen kokoinen kun Luminka lla on nyt :p

Tarvikkeet on kaikki tytöltä tallella, tosin vaatteita täytyy uusia jos poika tulee (mitä epäilen kyllä suuresti). Mies tekee pienelle kehdon. Tytölle teki pinnasängyn :heart:

Asumisestakin on ollut puhetta. Me ollaan asuttu helmikuun alusta omassa itsetehdyssä hirsitalossa järvenrannalla. Neliöitä 112. Juur meille passeli mökki :)

Synnytys tyttö syntyi vajaassa kolmessa tunnissa. Helppo mutta todella kivulias synnytys. Tulevassa synnytyksessä mietityttää lähinnä se, keretäänkö me sairaalaan asti.. Matkaa 150km ja tosiaan tuo edellinen synnytys jo noin nopea. Aikoivat kyllä ottaa sisään minut pari viikkoa etukäteen ettei kotiin tai matkalle synny, eri asia sitten kuka jaksaa ja kykenee maata sairaalassa noin pitkään... =)

Ohhoh, tulipa sitä jaariteltua... Ei mitenkään huomaa, että meikäläinen on maalta ja päivät vietän kaksin tytön kanssa.... :whistle: :p ei oikeen juttuseuraa ole ennenkuin ukko kotiutuu töistä..

Kysäisempä minäkin muilta, en ole varma oletteko jo kyselleet näitä, kun en ihan alusta asti ole juttujanne lukenut. Vastatkoon siis ken tahtoo..
Mitä olette ammatiltanne/miehenne on? ja uteliaana kyselen mistä nuo teidän ihanat nickinne on peräisin? B)

Annanpa tilaa jo muillekkin kirjoittaa.. =)

KuuttiPieni kera Hemulin ja uinuvan esikon
 
kuuttipieni vastauksia kysymyksiisi

Ammatiltani olen lähihoitaja ja mies on levyseppä-hitsaaja.
Tuo nikki on siitä ku oon lapsenahalunnu olla helinäkeiju mutta täällä se helinäkeiju oli jo varattu niin oon sit pelkkä keiju.
Mikäs sinä ammatiltas ja mistä noin ihana nikki tulee? =)
 
Heippa KuuttiPieni!
Olipa kivasti kirjoitettu sun teksti. :)
Minä oon 28v lähihoitaja/kodinhoitaja ja mieheni 28v metallimies, perheyrityksessä töissä.
Mun nikki on niiltä ajoin kun poikaa odotin eli vuonna -04, ja olin ihan varma että masussa köllii tyttö. Niin Helmi siitä ois tullut. :D Että semmoinen tausta.
Mua myös jännittää synnytyksessä ainoostaan että ehtiikö sairaalaan, kun poika syntyi reilussa 4tunnissa, eikä supistukset olleet lähteissä ees säännölliset, mutta verta tuli vähän. Meillä nyt onneksi sairaalaan ei ihan noin pitkä matka, n.30-40km. Mutta silti jänskättää.
 
kuuttipieni: Mie opiskelen oppisopimuksella merkonomiksi, mies on media-assistentti, mutta toimii tällä hetkellä koti-isänä :D
Ja nicki on jotenkin vain osa minua :whistle:

Tänään, kun tulin töistä. Pesin lattiat (vaik sunnuntaina pesin viimeksi) ja sitten otin pyykit pois. Ja sit lähettii mökille vaihtaa autoon öljyt.. Ja 20.30 oltii vasta kotona. Ja helkuta koko päivä loppujen lopuksi meni.
 
kuuttipieni tervetuloa!
olen pian valmistuva lähihoitaja,työskentelen tällä hetkellä perhepäivähoitajana ja mies on maatalousyrittäjä tekee sikala ja pelto työta kotitilalla...
nimimerkki tylsästi vaan iästäni ja en ole sitä missään ennen käyttänyt.

mulla taas ois kysymys että käyttääkö joku kestovaippoja tai on ajatellut käyttää/kokeilla ja entäs mitä pidätte kantoliinasta?

ite pidän molemmista ja esikoisella oli kestot sekä liina käytössä ja varsinkin kantoliina mielestäni paras keksintö vauvamaailmassa, tyttö oli siinä joskus jopa kokonaisia päiviä kun oltiin reissussa :D kestovaippoja en kokeillut siksi että ne on ekoja vaan siksi että niissä on ihana kuosi ja ne on muutenkin kivoja :p

äiti88 ja toukka 14+6
 
KuuttiPieni mä olenammatiltani tekstiilihuoltaja ja ollut vakitöissä 2002 vuodesta eli 6v ollut siellä, josta tosin 2v tehnyt töitä,muun ajan ollut lasten kaa kotona :whistle:
Mies on metallihommissa.
Kestoilu ei oikein oo mun juttu, mutta liina kiehtoo kovasti, nuorimman kohalla olin viittä vaille sitä ostamassa, mut jostain kumman syystä en sitä ostanut, mut jospa nyt sitten...

Tt & kipinä 17+0 :heart:
 
Helmi, mua myöskin pelottaa ehdinkö sairaalaan... aikaisempaa kokemusta ei ole, mutta meillä voi ruuhka aikaan mennä tunti sairaalaan, ja jos sitä ennen on soitettava mies kotiin (jos se nyt sattuis muulloin kuin yöllä) ja jos sen on vielä ajettava kotiin ensin ja sitten sairaalaan.. huh.

RD mä just tänään mietin että montakohan KUUKAUTTA siitä on kun viimeksi pesin lattiat!! Imuroinut kyllä oon kerran kahdessa viikossa... voisit vähän jakaa tota sun siivousintoa, mulla se on täys nolla!! :LOL:

kestovaipoista ja kantoliinoista, mä olen ajatellut käyttää molempia. Olisi mielenkiintoista kuulla joltain jolla on kokemusta noista kestovaipoista. Olen esim. miettinyt monet pitää ostaa valmiiksi ja minkälaisia kun niitä näyttää olevan niin montaa eri lajia.
 
manna: Ei minulla oo siivousintoa! :whistle: Se vaan eilen tuli jostain, kun saavuin kotio. Oli vaan pakko pestä lattiat.. Tuntui, että ovat niin tahmeat ja olivat tainneet neidit vanukkaitakin levitellä lattialle.. Eikä isäntä pahemmin näköjään ollut siivonnut.. :/
Haluaisin itsekin siivousintoa sen verran lisää, että saisin nuo kaapit käytyä läpi, joka on odottanut mua ainakin vuoden :whistle: :ashamed:

kantoliina meiltä löytyy.

Kestoja olen nyt ajatellut, mutta kun en niistä tiedä mitään.. Enkä osaa varmastikaan oikeita hommata..

Kohta taas töihin. Onneksi pidän tänään vähän lyhyemmän päivän, ku esikoisella ois nla-lääkärille aika maidon juonnin takia klo 13..
 
manna no mulla on aika paljon tietoa kestoista... se kuinka paljon niitä tarvitset riippuu lapsesta, mutta vastasyntyneen vaipat kannattaa olla sellaisia joissa on kuivaliina pinta, niin ei pylly tunnu märältä ja sanoisin että mitä enemmän vaippoja sitä enemmän väljyyttä pyykinpesussa! kestovaippoja kannattaa hankkia myös kayttettyinä, tehdä itse tai jonkun muun tsi vaippoja koska ne on halvempia! kun ostat muutamaa erilajia käytettyjä näet sitten vauvan kanssa mikä on paras malli ja millaisia tarvitset lisää,eikä nämä ns koe vaipat tulleet sitten kalliiksi. mutta henk koht suosittelen harsovaippoja,täyttövaippoja,sisätäyttövaippoja ja villahousuja tai kuorta! en pitänyt aio vaipoista koska ne kuivuvat niin kauan, vaikka ovatkin aina käyttövalmiita! halvimpia on tietty harsovaipat,eikä niitä ole ollenkaan vaike käyttää!
kantoliinasta ostin sen jo ennen vauvan syntymää ja opettelin sidonnat valmiiksi ja ekan kerran vauva oli siinä jo synnärillä ja kun sen opetti niin pienenä niin vihtyi siinä hyvin vielä yli vuoden vanhana, sidontoja kun vain vaihtoi hiukan:D
se oli ihanaa kun pieni vauva oli rinnalla koko ajan... ja silti pystyin tekemään asioita, tyttö otti todella monet päiväunet meidän 5m trikooliinassa!
huom liinojakin saa käytettynä tai voi tehdä itse!

-äiti88 ja toukka 15+0-
 
Kestovaippoja ei ole meillä kkokeiltu en oikeestaan edes tiedä miksi mutta ei ole tullut kokeiltua.
Kantoliina minulla on, kaveri just omansa antoi minulle sellainen trikoinen se on, täytyis vaan opetella ne sidonnat. Pojan aikaan minulla oli rintareppu mutta se ei oikein ollut sellainen kun halusin.
Kertisvaipoista poitsun kanssa käytettiin liberoa ja Lidlin vaippoja, molemmat hyviä,lidlin vaipat vaan huomattavasti halvempia.
 
KuuttiPieni: Olen ammatiltani tutkija ja mies järjestelmäasiantuntija. Mun nikki tulee feministifilosofi Luce Irigaraysta... Feminismi on mulle tärkeä aate ja yritän sitä tässä äitiydessäkin toteuttaa. En ole silti mitenkään pelottava tapaus :) Äitiydessä feminismi on mulle mm. sitä että äitiys on yks mahtavimmista asioista naisena olemisessa ja sitä pitäis enemmän arvostaa.

Kestovaipoista ja kantoliinoista: Suosittelen lämpimästi kokeilemaan kestoja, ne on etenkin pienillä vauvoilla käteviä, kun pissaa tulee aika vähän. Rahaa säästyy aivan huikeasti. Oma suosikkini on harso + flanellivahvike + riisipaperi päälle (jos tulee kakka, voi heittää vain riisipaperin pois eikä tarvi hinkata koko vaippaa puhtaaksi) ja päälle vaippahousut, ImseVimset (joita voi ostaa esim. Ruohonjuuresta ja tilata netistä www.jutta.fi) on mun suosikkeja. Villavaippahousuista en ole tykännyt, ne pitäis mieluiten pestä käsin ja minusta ne päästää pissan läpi aika pitkään, kunnes "tiivistyvät" käytössä. Mutta suosittelen kokeilemaan erilaisia niin oma suosikki löytyy! Joissakin kaupungeissa on myös kestovaippalainaamoja. Harsoja on kätevä tehdä ite, esim. Eurokankaasta saa oikean levyistä harsokangasta (vaipat on yleensä 80x80cm) ja siitä tarvii vaan käsitellä 2 "päätyä". Niin ja öisin ja pidemmillä reissuilla meillä on aina käytetty kertakäyttövaippaa, eipähän tarvi öisin herätä vaipanvaihtoon.

Kantoliina meillä oli käytössä ekat viitisen kuukautta, sen ajan se oli aivan elintärkeä! Esikoisella oli koliikki, ja se rauhoittui oikeastaan vain liinassa. Toisaalta jotkut tutut sanoo, ettei niiden vauva viihtynyt liinassa, eli jos sellaisen saa lainaan että voi kokeilla onko se oma juttu, aina parempi!

Luce 15+2
 
Huomenia...

KuuttiPieni Tervetuloa joukkoon... Vastausta sun kysymyksiin? Itse olen liiketalouden opiskelija, eka vuosi takana nyt ja mies on metallialan hommissa, hitsaajana melko suuressa yrityksessä. Nimimerkki löytyi kerran kun äitin kans käytiin hautausmaalla viemässä kukkia ja kuljeskeltiin sit siellä hieman. Yhdestä erittäin vanhasta hautakivestä löytyi nimi johon ihastuin heti, siitä siis...

Meillä aiotaan käyttää kestovaippoja, olen asiaa tutkinut aika paljon jo ennen plussausta, ku kaveri käytti niiden nuoremmalla. Oikeastaan yhtenä syynä on se, että meillä ei ole minkäänlaista roskapönttöä kotona, roskat viedään miehen veljen luo parin kilometrin päähän, enkä halua sinne mitään vaipparoskia alkaa kantamaan ja kun me ei oikeastaan omaa roskista tarvita, roskia tulee niin vähän. Meillä poltetaan kaikki mahdollinen, biot yms. viedään viereiselle koululle lajitteluastioihin.

Tällä kertaapa ei sitten muuta, näin aamusta ei oikein ajatus kunnolla kulje. Palailenpa siis, kun saan itteni kunnolla hereille. Jos yrittäis tästä eteenpäin kirjoitella vähän useammin...

-JennyAdelina-
 
Tänään käytiin taas neuvolassa ja kaikki ok, 3viikon päästä taas, nyt alkaa tää 2-3 viikon välein ravaaminen siellä ja n.3viikon välein ravaaminen äippäpolilla ultrassa, toisaalta kiva, toisaalta kamalan rasittavaa...

kerttisvaipoista mun mielestä parhaimpia on pamperssit, nuo ns. halppisvaipat on kamalan paksuja ja sit kun sinne tulee pisaa niin on vielä paksumpia ja sen taki niitä saa vaihtaa koko ajan, et sen puoleen ei tuu yhtään halvemmaksi, mutta jokainen tykkää jostain ja kokeilemalla se oma löytyy :D

Me ollaan muksujen kaa pari tuntia siivottu ja kohta tulee vieraita, huomas kyllä että ei oo "hetkeen" siivottu kunnolla, yleensä mä imuroin joka päivä ja pesen lattiat kerran viikkoon, mut nyt oli useempi päivä imuroinnin välissä ja muutama viikko lattian pesujen välissä :x :ashamed:
Mut nyt kelpaa :D Ja kyllä supistaa kivasti ja on selkä kipee, auts!
Taitaa ilta mennä sit sohvalla vaakatasossa ja miehelle huudellessa et tuo sitä ja tätä ;) :whistle:

Tulentyttö ja Kipinä 17+1 :heart:
 
Ammateista: mä olen konsultti ja mies on opettajanpoikanen, eli ei viellä valmistunut. Nimimerkki on yhdistelmä Mao Ze Tungia ja Taotaoa. Vaikka emmää kommunisti ole kuitenkaan...

Mielenkiintoisia nämä vaippa-asiat. Mä taidan kokeilla kestovaippoja ainakin. Hirvittää kaikki "vaippavuoriuutiset".

Rintarepusta ja kantoliinasta kysymys: onko näillä jotain käytännön eroa keskenään muuta kuin ulkonäkö? Mies haaveilee rintarepusta.
 

Yhteistyössä