Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

pöppiäinen: ei mustakaan oo yhtään paha asia laittaa lasten kuvia nettiin,mä vaan oon jotenkin tosi arka ton asian suhteen :ashamed: :)

Luce tervetuloa mukaan :wave:

hajuista mulla on ilman raskausiakin todella tarkka nenä, mieskin haistattaa mulla kaikki ruuat jos on viimenen käyttö päivä lähenemässä, musta kaikkeen meinaa tulee jo "vanha" haju ku vm.käyttis lähenee :ashamed:
Ja taas raskaana ollessa hajuaisti on herkistynyt entisestään, välillä ihan ärsyttää ku kaikki olemattomatkin hajut käy nenään.

Ja noista ihanista hormooneista :kieh: mulla on nyt ehkä menossa aika iisi kausi noitten suhteen, jokunen aika sitten oli aikamoista, mutta tosiaan nyt on taas jo vähän tasasempaa, mut katotaan kuin kauan :whistle:

Tulentyttö & kipinä 16+6 :heart:
(huomenna paukkuu taas viikot, jee!!!)
 
Huh, ompa urakka takana! Järjestin 1½vuoden kuvat koneella omiin kansioihinsa ja menihän siinä sellaiset 5tuntia!!!! Mutta nyt hyvä mieli. Lähden nukkuun tunniksi, sitten siivoilen ja haen pojan hoidosta. Sitten lasagnen tekoon ja sämpylöitä leipoon.

Palaillaan asiaan.
 
Unistakin oli juttua. Mä oon nähny hirveesti unia tulevasta vauvasta, unissa se on aina ollut tyttö. Voi olla et johtuu siitä kun 4D-ultrassa annettiin jo veikkaus tytöstä. Nyt vasta näin unen jossa oltiin kotona mut synnytin tytön katsoakseni onko lapsi terve! Sitä sitten yhdestä pällisteltiin miehen ja veljen kanssa ja muka kämmenistä näki et sillä olis ollu Downin oireyhtymä... Sen kasvot ja hiukset jäi tosi tarkkaan mieleen miltä ne näytti. Sit ku oltiin katsottu vauva, laitoin se takaisin vatsaan :) Uni oli aika hurja ja NIIN todentuntuinen...Toivottavasti ei ollu enneuni...

 
Hurja uni Hansu... mä näin unta, että mulla (poika-)vauva kuoli ravinnon puutteeseen kun unohdin ruokkia sitä. Jouduin lähtemään heti syntymän jälkeen töihin, kun olin unohtanut anoa äitiyslomaa ja olin jättäny vauvan jonnekin yksin. Sitten kävin sitä salaa ruokkimassa, mutta raukka oli jo niin aliravittu, ettei saanu syötyä. Kauhia uni, jotain pelkoja varmaan vauvanhoitotaidoista tai sitten näistä elämän prioriteeteistä.

Mulla on täälläkin foorumillakin välillä kauhee alemmuuskompleksi, kun tuntuu että monet täällä on tosi "superäitejä". Itse teen vaan pitkää työpäivää ja huinin loppuajat jossain mailla mannuilla enkä ole ostanut esim. vaatteita vauvalle vielä, enkä vieläkään oo selvittänyt miten vaippa vaihdetaan. No tottakai jos on jo ennestään lapsia, niin tulee oltua enempi kotona ja perheen parissa, jotta kai se tilanne mullakin muuttuu.

Lihan syönnistä: Mä oon ollu liki 10 vuotta "kasvissyöjä" ja aina on ollu veriarvot kohdallaan. Nyt sitten neuvolassa määräsivät mulle rautaa, on kuulemma alhaset arvot ja raskausaikana tarttee enempi rautaa ku muutoin. Syön kyllä munaa ja kalaa, popsin soijat ja pavutkin, mutta niistä ei apuja raudan saantiin ole samalla tavalla kun punasessa lihassa.

Kahvista: Join ennen raskautta yli litran kahvia päivässä (5 mukia) ja positiivisen testin tehtyäni vähensin. No 7-13 vko ei menny kyllä ollenkaan kahvia, nyt taas pikkasen, mutta ei mitään entisiä extreme-määriä.

Naimisiinmenosta Mekin päätettiin mennä naimisiin! Kyllä se on sitte helpompi kaikkien virallisten paperijuttujen kanssa. Varmaan elokuussa mennään, katotaan nyt jos sais viellä jonkun tilan varattua, niin hyvä olis. B) Kaks vuotta ollaan oltu yhdessä, joista liki koko aika kihloissa. Sitä ennen oltiin pari vuotta yhdessä joskus nuorempana. Muutama vuosi oli taukoa välissä. Jokanen taaplaa tyylillään, kuuluu kai näihin naimis-juttuihinkin. Se on tietysti ikävää, jos kahden osapuolen mielipiteet naimisiinmenosta vaihtelee kovasti.
 
Mä tunsin eilen selvästivauvan liikkeet ensimmäistä kertaa. Eilen siis rv 15+6 :heart: . Esikoisesta tunsin liikkeet rv 18+2, joten ei kenenkään tarvitse huolestua jos vielä ei liikkeitä tunnu. Kaikki aikanaan. :)

Mä nään kans paljon unia vauvasta. Välillä on aika pelottaviakin unia esim. vauva kuolee kohtuun jne, mutta useimmniten ihan positiivisia. kai sitä unissaan työstää omia pelkojaan...?

Piti kirjoittaa enemmän, mut esikko roikkuu jalassa, joten täytyy mennä!
 
Juu, täällä nähdään erikoisia unia murhista, miehistä ja vauvasta, joka luonnollisesti puhuu sujuvia lauseita heti synnyttyään. Ne hormonit...(varsinkin niissä miesunissa ;) )

Kärvistelen liitoskipujen kanssa -eipä ole niitäkään aiemmissa raskauksissa sentään ihan näin aikaisin tarvinnut vastaanottaa. Eilisen kunnon viuhtovan kävelyreissun seurauksena nivuset ja häpyluu ovat ihan hellinä ja vihlovat pienestäkin liikkeestä. Tiesin ja tunsin homman nimen jo kulkiessani, mutta silti oli mentävä -masokismia =)
 
äiti88: on vaan alkanut pelottaa et jonain päivänä se sittee lähtee sen jonkun toisen mukaan kun ei kerta oo varma haluuko olla mun kans loppuun asti... on yksinäistä olla raskaana ja tietää ettei mies ole varma haluaako olla meidän kanssa

Hui, kun kuulostaa inhottavalta, jos sinun mieles pyörii koko ajan tuo ajatus.. Minusta ei ois ainakaan omalla kohdalla kiva ajatella, että jonain päivänä ukko lähtee, ku ei oo varma olostaan.. Kyl mä haluan, että toi mun ukko on tosissaan meidän kanssa, eikä mietikään, että entä jos "parempi" nainen kävelee vastaan. Onneksi siitä minulla ei ole pelkoa, että ehtis toista.

pöppiäinen: Suloisia kuvia :D. Kyl minultakin löytyy kuvia lapsukaisista netistä. http://www.olkila.com/ http://irc-galleria.net/view.php?nick=Red`Dragon

Tanjuska2: Kyllähän se tosiaan on niin, että jokainen tuntee/tietää itsensä parhaiten. Ja mikä tuntuu hyvältä, niin miksikäs ei. Me ollaan ukon kanssa tunnettu/tiedetty toisemme siitä asti, kun ite olin ekalla luokalla ja ukko kolmannella. Kun meidän opettaja kuuli, että ollaan yhdessä, ni opettaja kysyi, että oliko meil jo ala-asteella vispiläkauppaa :LOL:

keiju: Suloinen poika :D. Ja sinulla ihana hiustyyli!

Luce: Tervetuloa mukaan! :flower:

MaiLou: Mie en viel mahan päältä tunne, mut parisen viikkoa oon tuntenut myllerryksiä ja selviä liikkeitä.. Mitä nyt on taas pitänyt hiljaiseloa päivän ainakin..

Jamias: Liitoskivut ei kieltämättä oo mukavia :whistle:


Tänään oli toimistotyön näyttö. Saan siitä näillä näkymin H4. Olen tyytyväinen.. Mieletön tentti.. Opettaja minulta heti alussa: " palautatko sie sen toimintasuunnitelman syksyllä, että pääsen sen myös arvioimaan?" Mie, että kyl mie ihteni mielestä oon sunnuntaina laittanut sulle sähköpostilla :whistle: . Opettaja oli suu auki, että jaahas.. No hän ei oo koulul käyny nyt ollenkaan, joten arvioi sen viimeistään huomenna. Mutta H4 on luultavasti se arvosana.. Niin ainakin sanoi tänään.
 
Vieläkös mahtuu uusi odottaja mukaan?
Meille olisi tulossa toinen lapsukainen loka-marraskuun vaihteessa, jos kaikki menee hyvin. Esikko täyttää pian vuoden. Miehen kanssa olemme molemmat 24-vuotiaita. Pohjois-Pohjanmaata kansoitamme eli OYS olisi synnytyssairaala.

KuuttiPieni ja ´Hemuli´16+??
 
Tervetuloa vaan mukaan KuuttiPieni =)
Haluatko kertoa lasketun aikasi niin voin laittaa sinut oikeaan kohtaan tuonne etusivulle?
Minulla myös esikoinen pian vuoden "vanha". Synttäreitä tässä pitäisi pikku hiljaa alkaa värkkäämään :heart:

(.) Ihanaa, olen alkanut tuntemaan vauvan liikkeitä kun itse teen jotain seisaaltaan =) Esim. eilen kaupassa käydessä pyöri piiperö masussa :heart:
Sitten taas ei niin kiva asia kun on vihlonut inhottavasti alamahaan. Luulisin että sectiosta on tullut jotain kiinnikkeitä ja ne eivät veny :/ Ei kait se mitenkään vaarallista ole, inhan tuntuista vaan.
Juu, ja selkään käy myös ihan tavan kotihommat ja varsinkin tuon pikkuneidin nostelu ja sylissä kantaminen |O Voi, oishan tuokin vaiva voinut edes vähän myöhemmin tulla. On meinaan aikas monta viikkoa vielä jaksettavana. Pitää lepäillä useammin ja vähän rauhallisemmin hommat hoitaa. Yleensä teen hirmu kyytiä kaikkea ja montaa asiaa päällekkäin :whistle: Että pääsen nopeasti tekemään jotain kivempaa :D

No eipä täs kummempia :wave:

Luminka rv16+3
 
neuvolassa
jee kuulin ekan kerran vauvan sykkeen, melkein tippa tuli linssiin ja kylmiä väreitä :) kaikki oli kunnossa... rr 120/70 ja pissa puhas ja paino ei ollu vielä noussut...eipä siel muuta sit katottuka!

Värjäsin tänään myöski hiukseni ja nyt on mukava olo kun on taas vähän eri näköinen :D
-äiti88 ja toukka 14+5-
 
Äiti88 - Kertoivatkos paljon syke oli.Mulla oli 140+ ko käväsin neuvolassa.
Varmasti hiusten värjäys piristi.

Mä olen kyläillyt tänään ja tässä nyt sitten oleskellut illan,joten väsy painaa kamalasti,pitäs varmaan osaa mennä tutimaan jo pikkuhiljaa.

RD - Käväsin katsomassa kuvia,oikun söötit pikku lapsukaiset sulla on...

Pöppiäinen & touhustiina 16+2 :heart:
 
RD: sulosia lapsia sulla =)

Ennen niin energinen ollu ja nyt riittää voimat just töissä käymiseen ja lasten hoitamiseen. 2-vuorotyötä vuodeosastolla jotenka rankkaahan se on. Mies on jostain syystä oikeen ylihuolehtivainen nyt, ei tartte siis kotona tehä juuri mittää ja saan levätä, mikä ihan kiva mutta huono omatunto siitä on =/

Naimisiin menosta.. mä ja mun mies ollaan seurusteltu vasta vuos mutta menossa naimisiin ja lapsi tulossa. Mulle kolmas ja hänelle toinen. Sen vaan tuntee kun se kolahtaa kohdalle, ja mitä sitä sitten odottelemaan vuosia jos tuntuu että voi tehdä jo aikasemmin. =) Joillakin se toimii =)

Missä vaiheessa te ootte uskaltanu alkaa ostaa vauvalle tavaroita, vaatteita yms.?
Onhan noita jotaki jälellä edellisistä raskauksista, kaikki vaatteet oon kantanu siskolle lainaan ku sen la on parin viikon päästä. Mut vaunui olen tässä katellut, jos uskaltais jo ostaa.

rv 14+4
 
sanse mä oon ostanut jo ihan muutaman vaatteen ku ootan et jos vaik sukupuolen kuulis ku mul on kaikki ja liikakin tytölle mut pojalle ei mtään...
ostin esim alennusmyynneistä sellasen 56 senttisen ruskean talvihaalarin kun talvivauvojahan nämä sit ovat ja ruskea sopii molemmille, laitan sitte vaalean punaisen tai vaalean sinisen hatun ja töppöset ni tietää kuka siellä haalarissa uinuu:D
 
tuntuupas hassulta
istuin täs tietokoneella ja yht äkkiä kyljessä alko muljahtelemaan, valehtelematta ainakin kakskyt kertaa tuntu vauvan pieni potku mun kylkeeni :heart: no nyt se hiljeni ku rupesin kirjottaa :D
-äiti88 ja toukka 14+6-
 
Huomenta

Mulla on joku ihmeen aamuflunssa joka ikinen aamu siitä lähtien ko olen poksahtanut raskaaksi,hih kumma juttu,onko muilla tällästä?
Aurinko paistelee hmmm ihana juttu =) Kotihommia tänään ajattelin hiukan tehdä,mies onneksi tekee raskaammat hommat ja sitten oisi kauppareissua... yms

Pöppiäinen & touhustiina 16+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti88:
pöppiäinenmulla on täsmälleen sama vaiva ku sulla! aamulla saa pitää pussia nenän alla kuk kokoajan vuotaa :LOL: eikä iltapäivällä oo tietoakaan nuhasta...

hih mistähän tää mahtaa johtua,mulla ei edellisten kanssa ollut tällästä olleskaan,ilta tukkosuus on ollut mutta ei tällästä,tää on hyvin jännä juttu :D
 
ajatelkaa, kohta on jo kesäkuu.. Ja täälläpäin on niin kylmä ku voi vaan olla.. Harmaa ilma.. Tänne ei taida kesä tulla koskaan :'(

Jotenkin on tylsää olla töissä, kun ei oo töitä.. Kotona kyl ois tekemistä.. Sitten, kun pääsee töistä, niin olen sitten niin väsynyt, ettei jaksa ruveta tekee mitää.. Varsinkin tää toimettomuus saa entistä enemmän väsyneeksi..

Taidan kohta ruveta tekee tytöille mansikkapipot, jos vähän ees piristyisin :D
 
Ruokakaupassa on käyty ja käväsin samalla kirpparikierroksen ja löysin siistikuntoisen Nalle puh pinna suojan,käy kyllä ainoastaan pojalle mutta katsotaan,en halunut niitä sinnekkään jättää hih ja samaa sarjaa löysin nalle puh pussilakanan ja tyynynliinan vaaville,ihanuus hih... piristi oikein :p

Nyt sitten sain päänsäryn ja täytys alkaa hommia tekeen hiukan... katsotaan minkäsmoinen päivä tulossa.Aurinko paistelee mutta kuitenkin viileetä on silti.

Pöppiäinen & touhustiina 16+3 :heart:
 

Yhteistyössä