Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Oppisopimuksella Lähihoitajaksi ja mies on rappari.
Nimimerkki on kirjoitusvirheen tulosta, piti kirjottaa jotain muuta (en muista enää mitä) ja tuliki virhe mut ei kait tääkää hassumpi joten en muuttanu =)

Kestovaippoi en oo koskaan koittanu, enkä kantoliinaa. Mut vauvalehden tilaajalahjana tulee kantoliina joten pääsee sitäkin koittaa.

rv 14+5
 
Heissan.

KuuttiPieni - Olen ammatiltani,en mitään,kova lapsuus joten ei sitä ehtinyt ajatteleen ammattia ikävä kyllä.Mieheni on koneenkuljettaja.
Nicci kait tuli siitä kun salkkareissa sanottiin sana niin mieheni näyttää ihan pöppiäiseltä hih..juu ei tuota tarvii ees ymmärtää oon vähä outo.

Kestoilua en ala,ilmankin tekemistä ja kantoliinoja en harrasta musta hankalan näkösiä tapauksia.rintareppu mulla on hankittuna...



Mä olen ollut nettipimennossa eilisestä illasta alkaen,kaikenlaista kotihommaa tehnyt ja hoidellut asioita kaupungilla.Ihana ilma ollut ja edelleen on todella lämmin.
Vaavi liikuskelee masussa erittäin innokkaasti,ai kun ihanaa hih.Ihan onneni kukkuloilla olen



Kuva otettu 16+3

Pöppiäinen & touhustiina 16+4
 
maotao
kantoliina on parempi selälle kun kangas on koko selän alueella eikä vain hartioilla ja siinä lapsi ei voi liikutella jalkojansa ja on todella tukevasti siinä sammakko asennossa kiinni äidin rinnassa niin että tuntuu kuin oma vatsa olisi vähän isompi eikä vauvan paino juuri tunnu... kantoreppuja ainakin 2 mallisia toisessa esim babybjörnin mallissa on jalat vapaina ja lapsi pääsee heilumaan ja toki repuissakin nykyään aika hyvät kantoremmit jotka selkään tulee sitten on esim ergo tai patapum kantoreput joissa lapsi on samassa asennossa kuin kantoliinassa ja puhun nyt siis pitkästä kantoliinasta jossa vauvaa pidin kehtoasennossa ekat 2 viikkoa ja sitten sammakko asennossa selässä ja rinnalla ja myöhemmin kun tyttö oli jo pitkälti toisella vuodella ostimme tuon patapum kantorepun vaikka trikoo liinan tilalle olisin voinut ostaa kudotun liinan myöskin... tuo trikooliina hyvä alottelijalle ja vastasyntyneen kanssa kun sidontojen ei tarvitse olla niin tarkkoja koska kangas joustaa... liinassa kun vauva nukkuu ei sen raajat tai pää pääse liikkumaan tai ole ns tiellä... mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni ja kokemuksiani, jokainen löytää omansa myös tässä lajissa!

-äiti88 ja toukka 15+0-
 
kantoliina on parempi kuin rintareppu. Vaikka saattaa aluksi vaikealta oppia sidonnat, niin kyllä ne oppii.. Vaikka itse en oo pahemmin liinaillut. Aina silloin, kun on ollut tarvetta, niin ennemmin mie sitä olen käyttänyt. On selälle paljon parempi.
 
Moi "pitkästä aikaa"!
Viimeksi jopa toissa iltana olen kunnolla ennättänyt koneella olla. Eilen käytiin minun mummon luona ja siinä vierähti koko päivä eikä illalla jaksanut kuin vilkaista tänne. Tänään oli neidin neuvolaa, molempien vanhemmat kävivät kylässä ym...
Nyt vihdoin aikaa istua, tyty jo nukkuu ja mun on pakko rauhoittua sohvalle. Päähän koskee ja vähn joka paikkaan :/

Ammatiltani olen kokki, ja tuo mies on lukenut tradenomiksi. Tosin varastossa tällä hetkellä työskentelee, et ei ihan sillä mille lukenut! Mulla vakipaikka odottelee kunhan olen saanut lapsista kasvatettua vähän isompia hoitoa varten :D

Kestovaippoja en ajatellut tälläkään kertaa käyttää, kantoliinaa en omista ja en luultavasti koe sitä niin tarpeelliseksi =)

Nimimerkki
oli ennen toinen, mutta sitten päätin vaihtaa sen. Itseasiassa tuo Luminka tuli joltain "nimikoneelta" netistä, en vaan koskaan ollut kuullut ketään sen nimistä joten siitä tuli sit mun uusi nikki :heart:

Huomenna aloittelen tekemään 1-v. synttäritarjoiluita. Sit lauantaina pääsen pitkästä aikaa viettämään tyttöjen iltaa. Vuokrataan elokuva ja tehdään hyvää syötävää =) Sit varmaan käväistään baarissa jos intoa riittää. Ihan kivahan tuo olisi nähdä vähän ihmisiä muuallakin kuin kaupassa =)
[color=Magenta2]
Luminka rv16+5
 
Heippa!
Olipas taas paljon luettavaa :D Äiti88, mua nauratti niin toi sun "teini-hippi-ekologi-juttu" :D Ihana kuvaus! Mutta minusta vaikutat pikemminkin avarakatseiselta ja ajattelevalta nuorelta naiselta. =) Kirjoitat kivasti. Eikä sillä, että teineissä tai hipeissä mitään vikaa :LOL:

Kantoliinoista, tekispä mieli tosiaan kokeilla. Meillä esikoisella oli rintareppu käytössä, jonkinverran. Mutta aika nopeesti alkoi ottaan selkään kantaminen. Mua vaan vähän mietityttää tuo sitomisen vaikeus...Vaikkakin kaikenhan oppii, kun harjoittelee.

Kestovaipoista, alkanut myös kestovaippailu jonkin verran kiinnostamaan. Kaveri juuri koittaa vauvansa kanssa, niin jos hän saa puhuttua ympäri, niin voimpa hankki muutamt kokeiluun. Pojalla oli käytössä melkein pelkästeen lidl:n vaipat ja oikein hyviä hinta-laatusuhteeltaan.

 
Aikaista huomenta kaikille! Ajattelinpa minäkin tulla tuolta taustalta mukaan marraskuun masun kasvattajiin. Olen 34.v kuuden lapsen /nuoren (biologisia- ja "laina"- lapsia) äiti pääkaupunkiseudulta. Vanhin on 18.v. ja nuorin 1.v. Seiskan la on 6.11.08 (ultran mukaan), mutta todennäköisesti joudun vähän aikaisemmin sektioon. Olen naimisissa ja saman miehen kanssa olen ollut yhdessä kauan, naimisissakin jo 17.v. Ammattina on äitinä oleminen ja mies ahkeroi atk-laitteiden parissa.
Täällä on ollut puhetta kestovaipoista ja kantoliinoista. Esikoisella käytimme harsoja tosi pitkään, melkein 1.v. asti (ei tainnut silloin 90-luvulla olla kovin paljon muita vaihtoehtoja...), mutta kuopuksella taisi kestoja olla 2-3 krt syntymän jälkeen. Pyykkimäärä alkoi olla jotain aivan uskomatonta, enkä jaksanut enää yhtään lisää! Liinaillut olen kuopukselta ja meille liina on ollut korvaamaton. Nyt taapero alkaa olla niin iso, ettei kovin kauan viihdy liinassa, eikä häntä oikein jaksa kantaakaan (12 kg). Tirviäisen kanssa ajattelin myös liinailla, jää kädet vapaaksi taaperonkin tarpeita varten.
Huh, mikä romaani tuli kirjoitettua! Toivotan kaikille erittäin hyvää ja aurinkoista perjantaita!

Janette74 ja Tirviäinen 16+1
 
Kiitos äiti88 ja muut kestovaippa neuvoista. Täytyy siis varmaan todellakin kokeilla useampia erilaisia että löytää sopivat omaan käyttöön. Mä olen kyllä ehdottomasti sen verran hippi, että en halua lisätä roskavuoria maailmaan. En kyllä todellakaan saarnaa asiasta muille, sisko käytti omilla lapsillaan kertakäyttövaippoja eikä varmasti tajua miksi kukaan haluaisi vaivautua vaipanpesuun. Jokaisella on oma tyylinsä ja niin on hyvä.

RD jotenkin lohduttavaa ettei sullakaan siis olekaan siivousintoa! Kaipa vaan luin sen niin siksi että olin just samana päivänä voivotellut omaa laiskuuttani ja lattioiden kuntoa... :/

 
huomenta!

onpas täällä ihmisiä liikkeellä kauhian aikaisin tai myöhään :eek:
kiitos helmi79 :D

sellasta taas kysyisin että onko täällä vauvauintia harrastaneita tai sellaisia jotka aikoo tulevan vauvan kanssa mennä uiskentelemaan?
me käytiin esikoisen kanssa ja nyt sit siirrytään sisar ryhmään ku tää toukka pullahtaa maailmaan:D

tervetuloa mukaan janette74 :flower:

hauskaa perjantaipäivää kaikille :hug:

-äiti88 ja toukka 15+1-
 
Janette74 Tervetuloa mukana!

Mitenkä voi ihmistä väsyttää näin paljon vaikka illalla rupee ajoissa nukkumaan, aamulla on ku nukkuneen rukous. Johtuneeko siitä että se hemppa on menny alas no tänään pitäs aloittaa Ferromax kuuri, mulle ei ne rautatabletit imeydy niin pitää kokeilla rautaa sit tuollen nestemäisenä, toivottavasti auttaa.
Oman navan tuijotteluksihan tämä taas meni, no palaan illemmalla ku ja jos olen saanut itseni virkeemmäksi ja ajatuksen kulkemaan.

keiju ja toukka 16+2
 
Huomenta kaikki!

Kiitos minunkin puolestani kestovaippainfosta! Vaikka olen kestoillut jo toista vuotta esikon kanssa, aina oppii jotain uutta. Taitaa mussakin olla aika paljon jotain luomuhippihörhöilijää... :)

äiti88: Me käytiin esikon kanssa vauvauinnissa vuosi, tykättiin koko perhe tosi paljon! En kyllä viedä tiedä mennäänkö tulevan vauvan kanssa, meidän kunnassa ryhmiä on niin vähän ja halukkaita paljon, että uintiin pääsy on ihan tuurista kiinni. Kiva kyllä olis taas mennä!

Mulla on kohta neuvola, aina se on jännää... :)

Luce 15+3
 
äiti88: Me ei käyty vauva uinnissa mutta aloitettiin jo vuosikkaana sit muuten käymään uimassa ja kamala vesipeto on tuo poika. Osaa jo sukeltaa ja peiniä matkoja uidakkin. Luulen että ei nytkään mennä vauva uintiin mutta käydään sitten muuten uimassa koko perheen voimin.
 
äiti88: Mie kävin esikoisen kanssa vauvauinnissa kolme kuukautta. Neiti nautti siitä, mutta se on sen verran kallista, etten varmaankaan mene vauvauintiin. Esikoinen on kyl hurja vesipeto. Sunnuntaina mennään taas toistamiseen uimaan.. Harmi vaan, kun uintiharrastus on kallista.. Ainakin meilläpäin.. Ihan hirveät summat menee lippuun.

Janette: Tervetuloa joukkoon! :flower:
 
Äiti88 kiitos liina-infosta =) Meillä oli tytön kanssa käytössä kantopussit, joita mieskin suostui käyttämään, emme ostaneet sidottavaa liinaa, koska mies ei ois suostunut sitomista opettelemaan (putkiaivo :D ), mutta nyt ajattelin uudelle tulokkaalle jonkinmoisen sidottavan liinan hommata.
Kestovaippoja meillä ei myöskään käytetä tuon ukonretaleen vuoksi, jäisi kaikki vaippahommat pyykkäyksineen päivineen muuten minun kontolleni, joten kertiksilla mennään. Tytöllä ollut liberot käytössä, pampersit vuosivat aina.

Itse olen vielä opiskelija ja mies ammatiltaan automaatioasentaja. Nimimerkkini.. No, jospa uskallan kertoa :p Mies vannotti etten kellekkään kerro, mutta mähän vain kirjoitan... ;) Eli mies oli nähnyt unta pienestä punaisesta kuutista, joka muutti meille, näki unen juuri ennenkuin saatiin tietää, että odotan esikkoa.. Jotakin noloa vissiin tuossa jutussa, väittää enteeksi, sillä myös ennen kuin tehtiin testi tähän raskauteen, hän näki saman unen. Oisko tuo toinen tyttö sitten tulossa :heart: Niin ja härnäsin miestä tuon unen jälkeen aina kuuttipieneksi :D

Täällä ei vauva-uintia ole, lähin uimahalli on varmaan 70km päässä.. Kovasti oisin tykännyt sellaiseen mennä, mutta eipä maha mittää kun tänne susirajan taakse on asetuttu..

Hirveästi huolettaa, kun ei tunnu kunnolla vielä vaavin liikkeet.. Joskus olen jotakin tuntevinani, mutta... Miksi pitää olla tämmöinen idiootti, että miettii aina pahinta kaikessa..

Onko täällä ketään jolla olisi kokemusta lapsen maitoallergiasta? Meillä esikolla todettiin vasta, ja olen ihan pihalla koko touhun kanssa, varsinkin kun lekurin ohjeet ovat ihan mitä sattuu..

Nyt imurointihommiin!

KuuttiPieni & Hemuli

 
Huomenta kaikille.

Janette74 tervetuloa mukaan :flower:

Mä heräsin sitten perheen viimeisenä,hih.Kahvia join tuossa ja kauppareissua taas edessä yms.Tällänen perus perjantai tiedossa.
Ostin ihanan pinniksen tuossa ja kunnon patjan siihen ja ihania pussilakanoita kanssa.

Muuten onko kellään tietoa tälläsestä kun haluisin ottaa mieluiten rahana tämän
mammapakkauksen tilalta mutta sossu sanoo mulle että se on sitten tuloa,en ole ennen tällästä kuullutkaan mutta oiskos kellää tietoa tästä onko tosiaan niin että jos ottaakin 140e rahana niin se katsotaan tuloksi,vaikka vauvaan se kaikki menee...
Minä en tähän sossutätiin oikein luota kun sieltä muutenkin tulee ihan mitä sattuu suusta ja osa ees oikein mee niinkö pitäs..

Pöppiäinen & touhustiina 16+5 :heart:
 

Yhteistyössä