Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

kutmula: joo, kutmeltaja on tuttu sana. Tänään just tuota pikkumiestä sanoin saunassa kutmulaks kun kujeili vaan omiaan että ei oikeen saanu kuivattua - sie tulit mieleen! :) Mutta olitkos sieki täältä joensuun suunnalta vai muistanko nyt ihan pieleen?

Myö pidettiin miehen siskolle vauvakutsut viime syksymä. Ei ollu kaupalliset juhlat! Pientä syötävää laitettiin, porukalla kun tehtiin niin ei ollu iso homma. Salaatteja, suklaakakkua, mehuboolia, patonkia yms. Pari ohjelmanumeroa oli. Joku toi jonkun pienen lahjan, mutta ei ollu lahjat pääosassa. Me siskoporukka (vaikka mie nyt en ihan biologisessa mielessä sisko ookka) kerättiin sit yhessä semmonen tarvikekori, jossa oli kaikkee pientä: esim. kosteuspyyhkeitä, liivinsuojia, tutti, purulelu, ensilusikka, ruokalappu ym. Semmosta mukavaa yhdessäoloa ja synnytysmuisteloita :) . Oiskohan meitä ollu siellä 8 tai 9 henkilöä.

Anzkuli 16+1
 
Huomenta

Mä tuossa heräilin ja kohta saan kahvia niin herään kunnolla.
Tulipas nukuttua hyvin,illalla kyllä meinasin nukahtaa pystyyn,mutta sainpas nyt nukuttuu monta tuntia ;)
Tuuliselta näyttää ilma,joten ei ehkä niin lämminpv ole tulossa.

Hyvää Lauantaita kaikille.

Pöppiäinen & touhustiina 16+6 :heart: :heart:
 
Huomenta!
Meille tuli pikainen aamunaloitus, kun 9.30 puhelin soi ja mummu ja pappa sieltä oli jo meille tulossa poikaa hakeen. Äkkiä laitoin pojan lähtökuntoon ja yllättävää miten ripeesti hän toimi kun oli mieluisa retki eessä. :D Nyt sitten ihan itekseen aattelin hetken loikoilla ja netteillä ja sitten kaupoille ja siivoon. Illalla tulee ystävät, mun osaksi jäi tehdä ruokaisa salaatti. Broilerisalaattia aattelin mihin tulee erilaisia salaatteja, viinirypäleitä, päärynää ja broilerin filettä suikaleena. Ja erillisiin kulhoihin homejuustoa ja pähkinää, saa laittaa kuka tykkää. Yksi tuo patongit ja tuorejuustot, yksi sipsit, yksi dippilautasen (kasvikset ja dipit) ja sitten tulossa on varmaan ainakin mansikkakakku ja joku suolanen piirakka :p
LUMINKA: Oikeen herkulliselta kuulosti teidänkin menu :p Pitäkäähän kanssa hauska ilta!!

ANZKULI:Tuollaiset vauvakutsut kuulostaakin oikein kivoilta, oon vaan kuullut aika mielettömiä kutsuja pidettävän, missa lahjalista ym. Ja melko arvokkaita lahjuksia vievätkin.... Itse oon myöskin ehkä niin arka siinämielessä, että en uskalla "juhlia" jotain mikä ei ole vielä sylissäni. En nyt ehkä oikein osaa sanoa mitä tarkoitan. Mutta hieman pelkään sitä että jokin menee pieleen...Kukin tosin tyylillään. :)

JA TÄNÄÄN VIIKOT POKSUU: 17 :heart: (johan siinäkin syytä juhlaan) :LOL:
 
Huomenta kaikille!

Meillä suositaan pampers:ia. Libero ei pitänyt neitejä kuivana. Mitä Luminka mainitsi pamperseista, että olis ohivuotoa, kakat selässä asti :eek: . Ei meille ole tuollaista kyl sattunut. Parhaat vaipat on meillä ollut.

Eilen mentiin mökille saunomaan ja paistaa makkaraa grillille, kun miehen täti miehensä kanssa meidät kutsui. Oli tarkoitus vasta tänään mennä, mutta mentiikin jo eilen. Tultiin kotio 23.00 ja neidit simahti samantien.

Mutta eilen oli kiva kuulla: "Onko sinulle painoa tullut ollenkaan, kun näyttäisi siltä, että oot vain laihtunut. Takapuoli näyttää niin pieneltä, kapealta?" Miehen täti kysyi ja pitihän sitä sanoo, että onhan tuota kolme kiloo tullut laihduttuu :D

Kohta ruvetaa aamupalalle ja siivoilee. Sitten on auki kaikki mitä tehdään. Huomenna menen esikoisen kanssa uimaan.
 
RD: Ne oli muistaakseeni 2 koon vaippoja. Testimielessä kokeiltiin ja käyttämättä loput jäi. Pari kertaa kakat selassä |O Tosin vaipat käy eritavalla eri muotoisille vauvoille. Mutta se ihme verkko oli outo niissä, sai repimällä ottaa pepusta irti :|

Mä kävin puntarilla torstaina kun oli tytön neuvola. Oli tullut jo takaisin se menetetty puolikiloa. Juu, ja vähän enemmän :snotty: Kahdessa viikossa tullut 1,5kg, aika hirveetä (eli siis +1kg lähtötilanteesta)! Tosin oli eri puntari että jos se siitä johtui :whistle: Nyt taas ittee niskasta kiinni. Tosin tässä vaiheessa sitä alkaakin tulemaan, viimekerralla myös sama juttu.

Mä tuossa tein jo meidän illan syötävät siltä osin valmiiksi mitä vaan voi.
Tytöllä vielä oli lämpöä vähän, ulos laitoin nukkumaan kun ei millään meinannut sisälle jäädä! Toivottavasti on nyt sopivasti vaatetta ja peittoa päällä. On kyllä jo tunnin nukkunut että luulisin olevan hyvin. Meillä ainakin säpsähtää jos menen niskaa kokeilemaan :/

Luminka rv17 tasan :D
 
Luminka: Kuulostaa kyl ihan oudolta. Ei meil oo ollu todellakaan mitää tuollaista :whistle: Meille on nuo ollut parhaita, en vaihda toiseen merkkiin.

Mistähän vois saada töitä viikonlopuiksi? alkaa mennä järki kotona olemiseen.. En tiedä.. taas on asiat sen verran huonosti, etten todellakaan halua olla kotona ja nähdä ukkoa koskaan..

Sain onneksi imuroitua, pestyä lattiat ja vietyä roskat.. Mutta siihen loppui siivousinto.. Kiitos kuuluu ihan ukolle ainoastaan.. Pyyhkeet odottaa pesukoneessa, että joku pesis ne.. En ole pesemäs pyykkiä enkä pesemässä vessaa..

EN JAKSA!!!
 
En tiiä.. On vain kurja olo.. Ja heti painoi päälle väsymys..
Kerrankin oli ns. intoa tehdä se viikkosiivous ja olin jo loppusuoralla.. Mutta ukko alkaa vain valittaa..
Ääh.. Rakastankohan mä tota ihan oikeasti vai olenko vain lasten takia hänen kanssaan.. En tiedä.. Väsyttää, väsyttää, väsyttää..
 
RD: Eikö se ukkosi voisi hoitaa kotihommia kerta koti-isänä on? Meillä ehdotti mies että olisi voinut jäädä kotiin (siis silloin kun odotin esikoista). Mutta eipä se varmasti olisi täällä noita hommia tehnyt. Niinhän tuo itekin sitten myönsi jälkeenpäin :LOL:

Ainakin minulla on kotona ollessa pävisin aikaa hoitaa tiskit, pyykit ja siivoukset. Et mitäs se mies tekee teillä päivät? En siis pahassa mielessä tuota esitä, ihan muuten vaan.
 
Mitens teillä joilla ennenstään jo lapsia, saatteko joskus nukkua pidempään että mies nousee lapsen/lasten kanssa ylös?

Meillä minä tietenkin herään silloin kun miehellä on aamuvuoro tai ollut yövuoro. Sitten kun menee iltaan tai on pidempi vapaa, noustaan vuorotellen. Yleensä joka toinen aamu tai sen mukaan jos toinen nukkunut yön huonosti ja toinen aamulla virkeä =)

Terveisin Luminka, joka taitaa lähteä suihkuun ja laittautumaan iltaa varten :D
 
Luminka: Kyllä se kuulema täällä siivoo päivällä.. Mutta mie tykkään sen viikkosiivouksen tehdä lauantaisin.. mutta tällä kertaa se jäi keskeneräiseksi. Kyllähän se pyykkää, mutta en pidä sen pesutavasta :whistle:
Kyl se sit rupee hommiin, ku sitä alkaa ärsyttää..

Ja ei todellakaan herää aikasemmin hoitaa lapsia, että mä saisin nukkua pidempään. Onneksi tytöt nukkuu yöt hyvin, että saa itsekin nukkua.

Mut kyl tää taas tästä ajan kanssa.. Ne on nää hormoonit.. vaikka tällaista suopausta se on myös silloinkin, vaikka ei olisi raskaana..
 
Anzkuli Joo tästä Joensuun kupeesta,Kontiolahden puolelta mutta Joensuun keskustaan on vain 6 km eli aika lähellä kaupunkia.Taitaa olla semmmoinen murre sana tuo kutmula :D
Mistäs päin sie olit???

Meillä viikonloppusin nukutaan miehen kanssa vuoro aamuisin pitkään mutta useasti kyllä herätään koko poppoo samaan aikaan kun meillä lapset nukkuu viikonloppuisin ja viikollakin pitkään eli tuonne 9-10.Ainakaan nyt en edes tarvitse pitempiä aamu unia,tämä raskaus on saanut minut semmoiseksi aamuvirkuksi :) viikonloppuisin herään aina klo:7 katsomaan kelloa ja sitten pyörin sängyssä ja nukun pätkiä..Toisaalta kiva mutta toisaalta olisi kiva jaksaa valvoa joskus vähän myöhempään kuin klo 21 :D

Me on vietetty lasten kanssa vapaa päivää,käytiin kaverin luona kylässä ja illaksi lähdetään koko perhe miehen veljen perheen luo saunomaan ja viettämään iltaa,ainakin siihen asti että minä simahdan :LOL: Päästään vertailemaan miehen veljen vaimon kanssa raskaus kokemuksia ;)

RD Mullakin nyt parin viimeisen viikon aikana ollut hermot todella kireällä miehen ja lasten ja töitten suhteen.Olisi ihan kesäloman paikka....
Mutta :hug: Sulle,koetahan jaksaa...
 
kutmula: Kiitos haleista ! Ei minulla oo pinna kireällä.. en vain yksinkertaisesti jaksa.. Eikä mua silleen haittaa, ettei tee viikonloppuisin mitää, ku tykkään ite tehdä.. Muttamä en kestä tätä mun syyllistämistä, omantuntoni alentamista..
 
no voihan perseen perse.. Kannattaisi näköjään tarkistaa uimahallin aukioloajat vähän aikaisemmin :headwall: . Sunnuntaisin on kiinni.. Miten mie oon kuvitellut, että olis joka päivä auki.. No, pitää yrittää jaksaa maanantaina mennä töiden jälkeen esikoisen kanssa sinne uimaan.
 
Mä olin mökillä ja avot sielthän sain merenrannalta niin hyvin aurinkoa että taisin hiukan kärähtääkkin hih.
Käytiin ostaa kauheesti kaikkee namia illaksi ja katellaa tv.tä.
Nyt mussukka tekee ruokaa joten kohta pääsee syömään nams

RD - Mä uskon että noi tuolaset tuntemukset on vaan sitä ns aarrggh olotilaa mitä välillä tulee,kuitenkin juttelet niin nätisti miehestäsi useinkin joten siksi vedän tälläsen johtopäätöksen.

Mun mies antaa mun nukkua ja sitten taas mie vuorostani sen ... se menee ihan ilman keskustelua / sopimuksia noin,ihana mies mulla ja sovitaan toisilleme todella hyvin

Pöppiäinen & touhustiina 16+6 :heart:
 
RD paljon voima haleja :hug: :hug: ja jaksuja!!!

Meillä on ollut tänään touhukas päivä, eka oltiin pari tuntia sisäleikkipuistossa ja sit mentiin syömään ja sen jälkeen oltiin vielä pari tuntia pihalla ja äsken vein nuorimman sänkyyn ni sammu sinne ku saunalyhty :D kohta lähtee vanhinkin koisimaan, sit mä saan köllähtää soffalle oottaa iltapalaa ;)

Antaako mies nukkua kysymykseen: Meillä noustaan kaikki aina samaan aikaan, mutta jos aamulla sanon (tai jo illalla) et haluan vielä nukkua niin sillon mies vaan nousee ja taas sitten toisinkin päin, jos mies haluaa nukkua, mutta meillä lapset nukkuu hyvät yöunet niin jaksaakin nousta aamusin itekkin, nuorin käy jo 19.00 jälkeen ja vanhin ennen 20.00 ja nukkuuvat aamuun 8.00 ja v-loppusin 8.00-9.00 :)

Mutta nyt menen pesee vanhimman hampaat (on mun iltahomma vuoro :D ) et saadaan hänkin maate.
Hyvää ja jännää euroviisu iltaa kaikille :wave:

Tulentyttö ja kipinä 17+3 :heart:
 
pöppiäinen: Onhan se niinkin, että puhun hänestä kovin nätistikin.. Mutta kehunko toisaalta sit liikaa.. En kyl ihteni mielestä, koska on niitä asioita niin paljon, joissa haluaisin hänen petraavan roimasti.. Mutta eipä se ota mun sanomisia kuuleviin korviinsa..

Nyt harmittaa tuo uintireissu kovasti.. Odotin itse sitä jo niin kovasti.. Jos olisin tiennyt, että ei oo huomenna auki, ni ois menty sit tänään. Rähmän rähmä.. Tää päivä meni ihan paskax jo muutenkin.. koko päivä sisällä ja alkoi ihteeni vaan entistä enemmän masentaa ukon puheet..

Mutta edes jotain positiivista tällekin päivälle: Minä voitin yhden ilmaisen sirkuslipun Iisalmen Sanomien arvonnassa :D . Neljäs vuos jo peräkkäin, kun joku meidän perheestä voittaa lipun. Yleensä se on kyl jompi kumpi tytöistä ollut. Kahdesti on esikoinen voittanut ja kerran kuopus. Minua ei kyl yleensä arpaonni oo suosinut :whistle:
Ensi viikon keskiviikkona olisi sitten itse sirkus, mennään koko perheen voimin tai minä tyttöjen kanssa.

Pesin pyyhkeet ja nyt on toinen koneellinen peseytymässä. Pakko pestä, koska en itse kahtoo.. Vaikka olis tehny vittuillessaan mieli olla pesemättä..

Mutta kohta tytöt laittaa maate :wave:
 
RD - Minusta ainakin lukijana on ollut mukava lukea,ja ihan neutraalisti kehut.Ja kyllähän kaikissa ihmisissä on ärsy puolet ja mutta sitten täytyy ajatella niin että kumpi voittaa,ne hyvät vaikos ne huonot puolet.... Ei munkaan mies virheetön ole,ei meillä niin paljoa ongelmaa ole että saisin niistä ns ongelman itselleni,eli en pahoita niin pahasti mieltä yms.Kyllä meilläkin riidellään yms,en tiedä yhtään suhdetta missä kaikki ois just täydellistä.Ja oishan se tylsää jos kaikki oltaisiin samanlaisia =) Halit sulle,toivon mukaan huomenna ois kivempi päivä.

Tulentyttö - meillä likat menee tutimaan 20-21 aikaa ja tutii sinne 8-9 kanssa,ja yleensä melkein aina ollaa kaikki sitten samaa aikaa hereil jos ei joku meistä nyt kipeenä ole tms.

Minä tuossa päätin etten hanki hoitopöytää olleskaan,hankin vaan pesukoneen päälle sellasen pehmusteen =)



 
Huomenia.

No tulihan katsottua euroviisut,ja eihän suomi sijoittunut sitten mitenkään hyvin,eli eikös tämä tarkoita sitä kun tuli näin huono sijoitus niin suomi ei ole mukana ees ensivuonna euroviisuissa... Lehtijutut meni kyllä mönkään noiden juttujen perusteella hyvin kanssa,ei oikein mikää maa tykännyt suomen kappaleesta.

Tänään olen ihan kotona,mihinkää en mene,täytyy kotihommia tehdä yms pyykkäystä jne.
Tänään mukka poksahti taasen viikot hih...

Aurinkoista päivää kaikille

Pöppiäinen & touhustiina 17+0 :heart:
 
Pöppiäinen: Jotenkin itsellä oli vain kutina, etteivät he tuu menestyy ja niinhän siinä loppujen lopuksi kävi :D. Mutta lehdet tosiaan hiukan liikaa ylistivät ja kehuivat.. :/
Ei suomen kielellä pitkälle päästä..

Pitäisi ruveta ruoan tekoon.. Ja eiliset pyykit ottaa pois naruilta.. Ja jos pesis vähän lisää.. Jos jaksan.

Red Dragon & Nuppu 17+0 :heart:
 
RD - Juu ei suomenkielellä pitkälle pötkitä se on tosi... ja tosiaan liikaa ylistivät.
Mikäs sun fiilis tällepäivälle on ?Onko parempi ko eilinen olo.

Mä sain tiskattuu hirveen tiskivuoren,kiesus,mitä sitä ees oli noin kertynyt ko jokapv kuitenkin tiskaan.... :eek:

Pöppiäinen & touhustiina 17+0 :heart:
 
pöppiäinen: miulla on semmonen kuva, että nykyisin suoraan euroviisufinaaliin pääsee vaan voittaja ja ne neljä tärkeintä rahoittajamaata (onkos ne nyt sit iso-britannia, espanja, ranska ja saksa?!?) ja kaikki loput karsii semifinaalien kautta. Eli mahollisuus on periaatteessa päästä ens vuonna kans finaaliin. Oli kyllä ihan onneton teräsbetoni, eikä muutenka kauheesti hyviä biisejä oollu.

kutmula: mie oon rantakylästä, en tiijä millä puolella kontiolahtea asut, mutta jos lehmossa tai jokirannassa niin melko lähekkäin sit asustellaan. Kulho nja onttola onki sit jo eri puolella. :)

nukkumisesta: meillä isi on tosi aamu-uninen ja mie oon taas iltauninen niin miulle sopii hyvin että mie herään viikonloppusinki aamulla ja isi hoitaa sit yleensä iltapesut, iltapalat ja nukkumaan laittamisen. Meidän ukkeli on ollu aina tosi huono nukkumaan ja sillon pienempänä oli tosi rankkaa se yövalvominen. Mie hoidin ne yöheräilytki, niin sit aina viikonloppuna nukuin toisena aamuna pitempään. Nyt ukkeli nukkuu ihan hyvin, herää 6-7.30 välillä. Arkisin jos pikkumies herää jo kuuden aikaan niin sit mie voin vielä köllötellä kun isi on jo hereillä.

Myö käytiin tänä aamuna retkellä läheisessä ulkoilu-/retkeilykeskuksessa. Pikkumiehelle oli polkupyörä mukana ja kierrettiin pieni kuntolenkki. Ja sit paistettiin makkaraa kodalla ja isi ja ukkeli heittelivät kiviä lampeen ja kävivät tutkimassa metsän juttuja. Kiva aamu, vähän vaihtelua tähän ainaiseen olemiseen! :)

Anzkuli 16+3 (oho, meneepäs aika nopeesti!!)
 
Anzkuli - Ai se euroviisu juttu toimii nykysellää noin... ok =)

Nyt mulla taas on joku ihmeen väsy päällä,sama oli tosiaan viimesunnuntaina,kulta meni hakeen kahvia kaupasta ko loppui jos vaikka se hiukan herättäisi ko en aamulla juonnut kuin puoli kuppia... katotaan onko vaikutusta.

Pöppiäinen & touhustiina 17+0 :heart:
 
pöppiäinen: Ukko on kas kas: Kuin mitään ei olisi tapahtunutkaa.. Mutta mie oon pitkävihainen, enkä haluais nähä toista ollenkaan.. :whistle: Onneksi huomenna on jo työpäivä.. Jonka jälkeen lähen uimaan esikoisen kanssa.. Jos vain oloni on hyvä.

Mutta nyt kokeilee tehdä ensimmäistä kertaa porkkanasosekeittoa.. Jota tuskin kukaan syö, mutta saahan sitä yrittää tehdä terveellistä ruokaa
 
Huomenta naiset! =)

Meillä oli eilen tosi kiva ilta ystävien kanssa =) Syötiin ittemme ihan ähkyyn, koitettiin kattoo elokuvaa mut oli niin huono että jätettiin kesken :whistle: Pelattiin netissä älypäätä ja höpöteltiin :D Sit lähdin käymään baareissa kaverin kanssa, pari tuttua näkyi mutta eipä siellä jaksanut olla.
Vähän harmitti hetkellisesti kun ei voinut ottaa alkoa, mutta kun kotiin pääsin, unohtui nopeasti kun pikkuinen masussa heilui ja pyöri :heart: Kyllä minä mieluummin ne pienet liikkeet ja odotuksen haluan kuin sen että voisi juoda =)

Aamulla nukuin kymmeneen kun kuitenkin kahdelta vasta menin nukkumaan. Tuossa pyykkiä pesin ja siivosin ja laitoin neidin nukkumaan. Voisi lähteä vaikka ulos lukemaan mainoksia kun on ihana ilma =)

Luminka ja piiperö 17+1
 
Voihan kökkö.. Eihän mulla kaapista löydy kasvisliemikuutioita.. Ja tuohon ohjeeseen tarviis 5 dl kasvislientä.. Mitä mie keksin.. :headwall: Olen muutenkin huono kokki.. Tekee ruokia..
Löytyy vain liha- ja kanaliemikuutioita..
 

Yhteistyössä