Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Alkuperäinen kirjoittaja sarppaliini:
Mukaan liitytään myös täältä, la 3.11. :) Ja kupu kasvaa :) Kiukuttaa vaan vietävästi nää Helsingin yliharvat neuvolakäynnit... kakkoskäynnille pääsee vasta tokan ultran jälkeen, siis näin kun ei mitään erikoista ole ollut. MUR!
tervetuloa :flower:
No on harvoin neuvola siellä,Porvoossa on joka kuukausi ja sitten vielä neuvolalääkärikäynnit ja saa käyä useimminkin neuvolassa jos haluaa.


Pöppiäinen & touhustiina 16+1

 
Maanantaimoi!
Väsyttää ihan simona, mutta mieli on todella korkeella. Soitin tänään vuokravälittäjälle että tarvitaan isompi asunto ja hän sanoi että meillä on akuutti asunnontarve, kiilattiin siis jonon ohi. JEE!!!! Kunpa vaan pääsisi pian muuttaan niin ei tarvis kamalan isona siivoilla (tai siis... mähän olen jo iso... :LOL: ) Mutta kyllä se helpottaisi, kuusi henkeä kolmiossa tuntuu aavistuksen ahdistavalta ajatukselta.

Tänään oli taas työpäivä, aamuvuoro ja kyllä olisi aamulla väsyttänyt. Mutta onneksi pääsin sellaseen hommaan että suurimmaksi osaksi sain istuskella. Kyllä tuo lyllertäminen jo ottaa issiaksen päälle. :ashamed:

Kaikki ukkelit on pelaamassa futista, mulla tunti aikaa lepäillä. Sohva siis houkuttavasti kuiskailee korvaani. Joten heikunkeikun täältä.

HM ja papuset 14+4
 
hyvää maanantai iltapäivää kaikille!
täällä vettä sataa ja välillä pasitaa aurinko ja on tosi kylmää.. uskompa että kesä menee ihan pilalle ei varmaan tuu montaa lämmintä päivää.
kauhea väsymys on ollu tänään. olin päivemmällä pojan kans päikkäreillä mutta sitten se heräs ja mä olisin halunnu vielä nukkua.
kahvia en pystynyt juomaan raskauden ensimmäiseen kolmeen kuukauteen mutta nyt on välillä maistunut. en nyt mikään hirmu juomari olekaan mutta sellanen kuppi kerran päiväs tai harvemminkin..
nimistä tytölle mulla olis jo nimi tai ehkä. mutta jos taas tulee poika niin en kyllä keksi yhtään mitään. oonkin ajatellut että se on tyttö (toiveajattelua) ja koko ajan haaveilen tyttöjen vaatteista ym.
siivousintoa ei kyllä täällä päin ole näkynyt.. =) mutta olis kovasti tervetullut. en jaksais mitään tehdä. pyykkiäkin on hirmu kasat ja ei oikein huvita aina lähteä kuivaushuoneeseen niitä kantamaan asutaan toisessa kerroksessa ja tietenkin kuivaushuone on talon päässä.
omaa taloakin ollaan katseltu mutta ei ei aivan liian kalliita. siis huippu kalliita, kun ajattelee miten joskus ennemin kun oli vielä markka aika niin oli halvalla taloja myytävänä, mutta nyt..
asutaan kolmiossa ja hiukan tekee vähän kyllä ahtaaksi. varsinkin tuo makuuhuone. meillä oma sänky ja pojan sänky siellä ja hyvä että kävelemään siellä pystyy, sitten kun pitäis vielä sinne pinnasänkykin joskus laittaa. ei varmaan muuta mahdollisuutta oo kun ottaa pojan sänky kokonaan pois ja tilalle pinnis ja poika sitten nukkumaan meidän sänkyy. omaan huoneeseen en haluais poikaa laitta kun on vasta 2 v.. tuntuu vaan niin inhottavalta kun kuvittelee että se sitten nukkuis ihan yksin toises huonees..

mutta nyt menen antamaan pojalle ruokaa.. kai ne pyykitkin pitäis tuonne alas roudata..

ja tervetuloa mukaan odottamaan Tanjuska2 ja sarppaliini

Regina 15+5
 
Tervetuloa uusille! :)

Keiju: mulla ei oo siivousintoa, se on semmonen homma mitä en voi sietää. YÖKS! Onneks mies pääasiassa nuo siivousjutut hoitaa! Mutta järjestelyintoinen oon. Mie voisin vähän väliä purkaa kaikki kaapit ja heittää ylimäärästä tavaraa pois (jota sit kuitenki kohta tarvittais... ups...) ja laitella sit tavarat takasin siististi. Järjestystä pitää miun ympäristössä olla! :)

Kohta meille tulee uus lämmin varasto tänne taloon. Aikasemmin on ollu vaan kylmä (eli kostea) varasto eikä siellä oikeen oo kiva mitään tekstiilijuttuja säilytellä. Kuun alussa sit saan myllätä tuo meidän kaaos-vaatehuoneen ja viedä lämpimään varastoon sieltä kaikkee jonninjoutavaa! Samoin muita kaappeja "pitää" sit vähän siistiä. Mutta nyt on hyvä tehäkki noita hommia kun syksyllä ei sit enää varmaan energiaa riitä...

Oon nyt jo samalla sit tuolta kosteesta varastosta tuonu pikkuhiljaa vauvan vaatteita ja liinavaatteita ja pessy niitä valmiiks. Haisevat tosi pahalle kun ovat siellä kostunu. YÖKS! Mutta onneks lähtevät ihan raikkaiksi. Pakkailen nyt sit huolella pahvilaatikoihin, niin ovat sit jo oottamassa. Uudessa varastossa kun ei oo vielä mitään hajujaka, niin varmaan säilyvät siellä ihan kivasti. Talvella voi sit vielä tuulettaa kun ottaa seuraavaa kokoa esille. Tuleepahan nyt samalla sit tehtyä inventaarioki että mitä kaikkee on ja mitä mahollisesti tarviis vielä ostaa. Ainaki ihan pienimpiä vaatteita eli 58-62 tuntus olevan ihan riittävästi ja vielä neutraaleissa väreissä että ihan heti ei tarvii vauvan vaateostoksille rientää.

Miulla oli esikoisen kans loppuraskaudessa tosi kipee selkä - tai oikeestaan kylkiluihin paino tosi paljon. Sillon ehkä 20 minuuttia jaksoin kerrallaan olla jalkeilla. Eli voi olla että en loppuajasta kauheesti ees kykene mitää ylimäärästä hommaa kotona tehäkkä... Ja on kyllä ihana jo nyt fiilistellä ja hypistellä niitä vaatteita. Niin, ja muistella sitä kun meidän iso poika oli vielä vauva! :)
 
Hari Mao - Oi kun meidätkin otettaisiin noin huomioon,mutta ei,ollaan jonossa.Tähän pirun taloon on tulossa hissiremppakin joten minä vetelen sitten isolla mahalla seittemän kerrosta yhteen suuntaan rappusia... ja lasten kanssa ja koiran kanssa,remppa kestää 4kk,kaiken olen ilmoittanut,mutta ei asuntoa tiedossa,lie milloin,meitä tulee olemaan kolmiossa 5 henkee sitten ja koira ja kissoja... tää on 75 neliöö... aarrgghh koko ajatus.
Kiva juttu että se kävi teillä noin helposti...

 
Tervetuloa uusille :flower:

Kahvia join ennen raskautta sen 2-3 kuppia per päivä ja nyt on taas alkanut maistua kahvi,tässä välillä en siis juonut yhtään ei vaan tehnyt mieli yhtään juoda :x

Siivousintoa ei ole yhtään,voi kun olisikin :kieh: Joka päivä pakolla siivoilen ettei hirveään kaaokseen menisi ja tietty työnkin puolesta "pakko" siivoilla usein.Mulla usein alkaa iltaisin semmoinen tarmon puuska että silloin teen mieluummin kotihommia.

mnp4 (meniköhän oikein tuo nikki) Meillä on sitten noita "vaivoja" muitakin kuin tuo raskausdiabetes,multa nimittäin leikattiin ennen kuopuksen odotusta sappikivet pois =)
Ne kohtaukset on jotain aivan kamalaa,kamalampaa kun synnyttäminen,tuntui että kuolee.Minä onneksi pääsin nopeasti leikkaukseen ja nyt en ole niistä vaivoista enää kärsinyt =)
Hieno saavutus tuo 10 kilon tiputus,voi kun itsekkin saisi sitten vauvan synnyttyä itseään niskasta kiinni ja tiputtaisi tuota painoa semmoiset 10-15 kiloa :/
Täällä taisi kyllä olla muitakin joilla tuo laihdutus urakka edessä sitten vaavin synnyttyä :D
Voidaan sitten perustaa oma laihduta vauvan saannin jälkeen ryhmä :D

Mutta nyt ruuanlaittoon ja sitten pitäisi vielä rautakauppaan rientää listoja ostamaan,jos muutaman puskan samalla ostaisi ;)
 
Meillä on 70 neliöö kolmio ja tuntuu että ei kolmestaanka tänne mahuta... :LOL: Tai siis ainahan sitä tilaa menis enemmän. Kiva ois semmonen ylimääränen huone, missä vois olla tietokone ja muut harrastusjutut poissa lasten ulottuvilta. Meillä on kyllä hyvä pintaratkasu tässä, keittiö, olkkari ja toinen makari on isot. Toinen makari on sit pienempi, siellä juniori asuu tällä hetkellä. Sit kun kuopuski on isompi niin muksut saa tuon isomman makarin ja meidän pitää survoutua sinne pieneen. Onneks siihen on vielä aikaa! :)
 
Moi!!

Terve taas pitkästä aikaa, en oo oikeen jaksanut rustailla tänne, kun on jo kuudes viikko menossa tämän flunssan kanssa takutessa. Illat menee nuokkuessa sohvalla, eipä asiaa helpota 9,5 tunnin työpäiväkään. No kohta pääsen pois kotoa työskentelemästä ja tulee sopivaan kohtaan työpaikan vaihtokin.

Kummeista, esikoista ei kastettu joten luulen että ei tulevaa pikku kakkostakaan kasteta. Saavat liittyä rippikouluaikaan sitten kirkkoon ja ripillekin mennä, jos niin haluavat.
Haluan että ymmärtävät sen, miksi se rippikoulu käydään ja oman kummitenavan kanssa vähän huonojen kokemusten perusteella, vaikutti paljon muhun miksi en halunnut kastaa.

Imetin osittain esikkoa 4kk, eipä ollut neiti kiinnostunut koko hommasta, maitoa ois kyllä tullut vaikka muille tarjoten. =)

Mua on alkanut vaivata taas pahoinvoinnit. Lauantai-iltaisiin juhliin lähtiessä lensi oksu jo kotona ja juhlassa tuli niin huono olo et meinas taju lähtee. Eikä asiaa helpota tuo haiseva paketti, mikä tuolla neitillä odottelee... :kieh:

Muuten kaikki on sujunut hyvin, masu on alkanut pömpöttää ja pikkukaverin touhuja tunnistettu jo kuukauden verran. Mutta nyt vaipan vaihtoon...YÖKS!!! :x

-atshii&rv15+5-
 
pöppiäinenen oikein mäkä ymmärrä mutta ilmeisesti hän ajattelee että sit ei enää voi käydä ollenka ulkona ja että on sitten loppuelämäksi sitoutunut siihen ihmiseen(mikä siis vissiin kauheeta) ja että sen jälkeen on talossa akkavalta... näin oon sen selitykset käsittänyt ja tietyn väittelyn jälkeen oon antanut periksi....
 
Jeee jaksoin polkea 10km tyttö kyydis :D en oo koskaan tykänny pyöräilystä mut nyt päätin lähteä mukaan kuntien väliselle haaste reissulle ja se olikin tosi kivaa, tyttökin viihty vaikka kesken matkan kakkas housuun :LOL: matka kesti 30 min...
uudet tervetuloa :flower:
-äiti88 ja toukka 14+4-
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti88:
pöppiäinenen oikein mäkä ymmärrä mutta ilmeisesti hän ajattelee että sit ei enää voi käydä ollenka ulkona ja että on sitten loppuelämäksi sitoutunut siihen ihmiseen(mikä siis vissiin kauheeta) ja että sen jälkeen on talossa akkavalta... näin oon sen selitykset käsittänyt ja tietyn väittelyn jälkeen oon antanut periksi....

Kieltämättä ihan hassu ajattelutapa,ei varmasti niin mukavaa sulle kun odotat lastakin,onko tämä teidän ensimäinen ?
 
pöppiäinen
ei kun meillä on kaksi vuotias Liisa tyttö... Ja yhteinen talokin ostettiin vuosi sitten!
et en mä oikeen tajuu mut se on kuulemma kuullu joltai vanhoilt työmiehilt kauhujuttuja avioliitosta..... tyhmääää ei tajuu et kyl neki miehet varmaa kuitenki onnellisii ku koko elämän kuitenki ollu saman naisen kans ja ne on tietty pelotellu toista vaan!!!
tuntuu et ehkä se on täs asias vaan hiukka lapsellinen!!!
 
äiti88: En usko että miehesi nyt mitenkään eriskummallinen on kun ei naimisiin halua! Onko yhtä nuori kuin sinäkin? Se voi ahdistaa tavallaan kun "kahlitaan".
Vähän itselläkin oli ennen häitä ajatuksia että olenko sitten koko loppuelämäni hänen kanssa. Vaan ei sitä tulevaisuutta koskaan tiedä, voi olla loppuun asti saman kanssa. Niin voi myös olla vaikkei naimisissa olekaan.

Meillä mies olisi ollut valmis olemaan kihloissa. Mutta minä sitten halusin mennä naimisiin ja se kävi miehellekin. Mutta ei varmasti oltais vieläkään jollen minä olisi halunnut =)
Esim. miehen suvussa ei kovin moni ole naimisissa, appivanhemmatkin olleet kihloissa yli 30v.

Ei varmaan kannata kovin painostaa jos ei halua. Voihan se mieli muuttuakin yllättäen joku päivä kun sitä vähiten osaa odottaa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti88:
pöppiäinen
ei kun meillä on kaksi vuotias Liisa tyttö... Ja yhteinen talokin ostettiin vuosi sitten!
et en mä oikeen tajuu mut se on kuulemma kuullu joltai vanhoilt työmiehilt kauhujuttuja avioliitosta..... tyhmääää ei tajuu et kyl neki miehet varmaa kuitenki onnellisii ku koko elämän kuitenki ollu saman naisen kans ja ne on tietty pelotellu toista vaan!!!
tuntuu et ehkä se on täs asias vaan hiukka lapsellinen!!!
Eli olette kuitenkin tulevaisuutta yhdessä suunitellut niin jos hän tarviisi aikaa sitten ??

 
Me mentiin naimisiin mieheni kanssa kun oltiin seurusteltu 3kk hih,joten nopeita oltiin :D ja kumpikin sitä halusi,en menisi naimisiin koskaan niin että se ois enemmänkin yksipuolista eli että toinen osapuoli menisi ns " mieliksi " naimisiin kanssani.
Naimisissa oloa yli 7 vuotta nytten :heart:
 
äiti88: Hiukan oudolta kuulostaa miehesi ajatusmaailma.

Mutta omalta kohdaltani täytyy se sanoa, että miehän oisin ollut valmis menee naimisiin, ku esikoinen syntyi ja varmaan jo aikaisemminkin.. Mutta mies oli sitä mieltä, että ei vielä..
Ja painostaminen ei ainakaan olis auttanut asiaa.. Tai, että koko ajan olisin kysellyt: Joko nyt.. Se vain yhtäkkiä ilmoitti, että mennäänkö naimisiin. Ja kohta kaksi vuotta ollaan oltu naimisissa :heart:
 
äiti88 me mennään nyt 12.7 naimisiin, yhdessä oltujo 12v ja kolmas lapsi tulossa, ajatuksena ollut aina että kyllä mä ton miehen kaa olen loppu elämäni, mut nyt kunmies halusi pian naimisiin, olin aivan onneni kukkuloilla, mut mitä lähemmäs heinäkuu tulee, tulee mullekkin semmonen "jännä" olo, et apua meenkö tosiaan naimisiin ja sitoudun lopu elämäksi samaan mieheen, vaikka näin oon ennenkin ajatellut, vaikee selittää mut toivottavasti ymmärsit mitä ajan takaa (ja muutkin) on se kuitenkin jollain ihanalla tavalla "pelottavaa" :D ompa vaikee selittää :/

Uusille tervetuloa mukaan :wave:
 
Red Dragon meilläkään mies ei ennen halunnut naimisiin ja mä vielä kosin karkauspäivänä ja vastaus oli et ei kai vielä ja nyt kk sitten sano et nyt mennään, näin se mieli voi muuttua, toivotaan et äiti88:n miehen mieli muuttuu ;)
 
Hui, en ois ikinä uskaltanut 3kk tuntemisen jälkeen naimisiin mennä. Itseasiassa 2kk:n seurustelun jälkeen meillä oli pieni tauko kunnes palattiin takas. Olin vasta 17v. kun tavattiin ja 5 vuotta täytyi tutustua ennen naimisiin menoa :D

Meillä tuo ukko ei siis pidä taustoistaan johtuen avioliittoa mitenkään erikoisena, silläpä sille olisi pelkät kihlat riittäneet. Itse taas olen vähän vanhanaikainen, että pidän kihlautumista avioliittoon lupauksena =)
 
Mulla on kaveri, joka on tuntenut miehensä 5kk, ne on naimisissa, ostivat talon ja nyt tää mun kaveri oottaa vauvaa, musta ne etenee kyl ihan liian nopeesti ja pelkään kyllä suoraan sanottuna pahinta vaikka toivonkin kaverilleni kaikkea hyvää :)

Ei kyllä muakaan ois saanu 3kk:n seurustelun jälkeen vihille, olisin sillon ollut 15v :D :whistle:
 
Kirjoittelenpa minäkin pitkästä aikaa. Tiedä jos vaikka innostuis vähän useemminkin jatkossa... :)

kahviaoon juonu koko raskauden ajan, tosin viikoilla 6-10 ei kyl maistunu kovin hyvin.. Nyt menee 2 mukia päivässä, ennen raskautta 4-6 mukia...

Mä oon ollu naimisissa 2,5 vuotta nykyisen mieheni kanssa, kimpassa ollaan oltu 4,5 vuotta kaikkiaan. Tuleva lapsi on miehelleni ensimmäinen, itsestänikin tuntuu melkein kuin ekaa odottais, kun on niin pitkä aika edellisestä raskaudesta - jännää! Ja ihanaa!

:heart:

Liikkeistäen osaa sanoa tunnenko niitä vielä, en ainakaan selvästi ja luulen että vatsa vain kuplii.. Mitä oon lueskellu muiden juttuja niin tuntuu että kaikilla muilla liikkeet jo tuntuu?! Mul pitäis istukan olla kohdun takaosassa eikä vatsassa kovin paksua rasvakerrosta ole :LOL: Painoaon tullut kolmisen kiloa lisää, on kai ihan normaalia tässä vaiheessa - vaikka oon kyllä ottanut vähän rennommin syömisten suhteen kuin normaalisti (normaalisti oon aika tarkka painoni suhteen).

Tässäpä kiihkeimmät tällä erää, kesää odotellessa, hyviä vointeja kaikille!

hansu 15+1
 

Yhteistyössä