Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Pöppiäinen: Kyl se sit auttaa, jos en itse todellakaan pysty tekee ja huomioi kyl minua sit muuten.. Eilen huomas sen, että taitaa se todellakin rakastaa minua :heart:
Ja viikolla pesee pyykitkin yms. Mutta mies hoitaa ruokapuolen täysin. On aivan mahtava tekee ruokia.. Mie en siihen pysty. Ja korjaa auton itse yms.

helmi: Mie leikkaan meillä tuon meidän pienen takapihan. Ja on viel sellainen työnnettävä, jossa se leikkuri pyörii :LOL: .
 
RD - Varmasti tärkeää tuo apu viikollakkin kun oot duunissa kanssa ja odotat niin ne voimavarat on paljon pienemmät duunipäivän jälkeen sitten.Ihana mies se sullakin siellä on.

Miten teillä miehet on mukana lastenhoidossa ?
-Meillä vaavin yösyötöt ollaan vuoroteltu eli yhtenä yönä hoitaa mies ja toisena taas minä yms tällästä.Kokemusta on noista kun kaksi ennestään täällä.
Mies mukana ihan kaikessa mahdollisessa lapsen hoidossa,ollut aina.Ei ole tarvinnut pyytää siitäkään mitään.....On mukavaa kun ottelee kauppaan mukaan jos minä vaikka sanon että meen huiliin siksi aikaa niin heti ehdottaa että taidan ottaa friidut mukaan että saat hetken rauhan ...

 
Lastenhoidosta... Syöttää tyttöä, vaihtaa vaippaa, pesee pyllyä. Ihan kaikkea nykyään mitä minäkin teen. Tosin itse kyllä päivän aikana teen enemmän vaikka mies olisikin vapaalla. Vauva-aikana minä tietenkin hoisin syöttöt kun siis imetin, mutta nyt myös isukki voi osallistua!

Minä pesen pyykit ja hoidan siivoukset ja mietin mitä kaupasta. Kaupassa käydään joko minätai mies yksin tai tytön kanssa tai sitten kaikki yhdessä. Nuo kotihommat on sellaisia että ei oikein tykkää niistä, joten minä ne teen kun kotona päivät olen. Ruoan minä laitan oikeestaan aina (ja kun olen kokkikin =) ). Joskus mies sitten haluaa varta vasten tehdä kokonaan ilman minua. Et kyllä se sitäkin osaa, ihan perusjuttuja. Minä siis sille opettanut :D

Roskanvientiin kyllä tuon laitan usein, jos on jonnekin menossa niin tökkään roskapussin mukaan. Nurmikon ajaa mielellään ja autoa siivoilee.

Sellainen mies täällä, ihan kultainen :heart:
 
Mies osallistui vauvanhoitoon sen mitä pakko. :LOL: Eli lähinnä silloin kun en ollut paikalla. Oksentaa kun joutuu kakkapyllyä peseen, että silleen...
Tosin muuten mielellään viihdytti vaavia, mikä erittäin tärkeää. Ja nyt ollaan jo tehty työnjakoa etukäteen, niin minulla edelleen päävastuu vauvanhoidosta ja hällä pojan ja vauvan leikittämisestä ym. Ja pojan kanssa pääsenkin nykysin jo helpolla, silloin kun isänsä paikalla. Minut nimittäin jätetään totaalisen rauhaan. :D
 
moi! meillä isi tekee samat ku minäkin, iltahommat (syöttö ja nukkumaan laitto) on meillä vuoroiltoina... kotitöitä mä teen tietty joka päivä kun kotona oon perhepäivähoitajana mut kerran viikos mies tamppaa matot,imuroi,pesee lattiat jne... pyykit mä hoidan ja sitä on kiitettävästi ku meil noi kestovaipat ja sit tyttö päivät ilman vaippaa ni vahinko housuja tulee joskus paritkin ja tiskit hoitaa mun mies, niin ja autoon mulla ei ole koskemista se on miehen kulta!
 
Tossa kun tota listaa kirjotin tajusin että kyllä se munkin mies vaan aikapaljon asioita tekee että sais varmaan useemminkin kiitellä, valitettavasti kun se mies saa yleensä kuulla vaan syytöksiä tekemättömistä asioista :ashamed: sittenkin ahkera mies :D
-äiti88 ja toukka 14+3-
 
Tuli noista pyykkijutuista mieleen että jos ostais sellasen pyykin kuivaajan ihan,meillä ei sellasta ole,olen vaan kuullut että ne pienentää vaatetta koollakin huonoimmassa tapauksessa.. en tiedä sitten,meillä kun on kaksi muksuu ennestää ja kolmas tuloillaan ja pihalla vaatteet sotkeentuu sitä tahtia että taas uudet vaan ja sitä rataa ja sitten tietysti minä ja mieheni vielä ja kun tulee vaavi niin pyykkimäärä lisääntyy hienosti taas... joten aarrggh mutta plääh en tiedä,ajatuksena ollut..

 
nuista miesten tekemisistä on puhetta ollu, meillä mies imuroi, vie roskat, korjaa ja huoltaa autot, leikkii pojan kanssa ja laittaa sen nukkumaan. Sunnuntaisin käyvät yhdessä salilla "treenaamassa" (siitä ei vaan tahdo miehenosalta tulla mitään mutta ihana kun ottaa toista mukaan).
Vauvan hoitoon mies osallistui kiitettävästi, viikonloppu yö-syötöt hoiti ja iltaisin ruokailut ja vaipat.
 
Miehistä oli ollut puhetta, meillä mies auttaa siivouksessa sen mikä mä sille jätän :whistle: yleensä mä oonkerinny siivota ja sit mies paasaa et hän ois töitten jälkeen siivonnut ja enkös mä sanonut et siivoonkuntulen töistä, mut mä en kestä jos täällä on likasta :ashamed:
Mä laitan aina päivä ruuat viikolla, mut mies tekee aina iltapalat (en ees muista millonolisin ite tehny) kaikille ja v-loppu aamusin myös aamupalat ja sillon myös yhessä tehään ruokaa.
Lasten hoidossa meillä on silleen et kumpikin vuoro illoin hoitaa kummankin lapsen hampaan pesut, iltapisut ja iltasadut ja nukkumaan laitot, et aika paljontuo tekee ja siltimä aina välillä nalkutan sille :ashamed: :ashamed:
 
Meillä on mies ollu tosi hyvin mukana lapsen hoidossa ihan vauvasta lähtien. Mie imetin, joten se homma oli luonnollisesti miulla ja isillä oli sit kylvetykset ja iltapesut. Nykysin tehhään iltatoimet pikkumiehelle vuoroilloin. Oikein tyytyväinen oon!

Kotityöt mie teen pääasiassa muuten, mutta viikkosiivous tehdään yhessä. Sillon mies imuroi ja luuttuaa ja mie sit järjestelen, pyyhin pölyt ja pesen keittiön ja vessan. Mie suunnittelen kauppalistat ja laitan ruuat ja hoidan laskujen maksut ynnä muut. Hyvin kyllä mies auttaa kun pyydän, mutta oma-aloitteisuutta ei oo pätkän vertaa! :) Mutta hyvä juttu että ees pyydettäessä tekee hommia (en kyllä kauheesti pyydä, kun hän käy kuitenki töissä niin mie oon aatellu että tää koti on nyt sit miun työ ). Lapsen kans touhuaa kyllä ihan oma-aloitteisestikki!! Ihan kiva on seki että saa rauhassa tehä ne kotityöt kun toinen on lasta viihdyttämässä. :)
 
Niin, lisään vähän vielä..
Jos mies on kotona niin hoidetaan yleensä niin että molemmat hoitaa tytöltä kahdet lämpimän ruoan syötöt. Saunassa käydään niin et minä eka ja sit tulee tytön kanssa. Lähden tytsin kanssa pois ja mies jää ottamaan löylyt. Sit usein sillä aikaa ennätän puuron tehdä ja rueta syöttämään.

Heh, meillä on nykyään sellainen järjestely kun on tortut vaipassa, mies pesee ja minä puen. Miehen osa siis helpompi, rimpuilee ja huutaa kun vaippaa ja vaatetta laitetaan! Mulle käy noin päin, yököttää se kakan haju :x

Anzkuli: Sama täällä, oma-aloitteisuutta vois löytyä joskus enemmän. Pyytämällä saa tekemään asioita. Joskus sitten yllätyn kun sanoo että minäpä tiskaan NYT!

Ah, kohta otan hedelmäsalaattia, kunhan maha vähän vajuu patongista.. Valmiit patongit paistettiin ja laitettiin kanaa, fetaa, kasviksia ym väliin :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Mies osallistui vauvanhoitoon sen mitä pakko. :LOL: Eli lähinnä silloin kun en ollut paikalla. Oksentaa kun joutuu kakkapyllyä peseen, että silleen...
Tosin muuten mielellään viihdytti vaavia, mikä erittäin tärkeää. Ja nyt ollaan jo tehty työnjakoa etukäteen, niin minulla edelleen päävastuu vauvanhoidosta ja hällä pojan ja vauvan leikittämisestä ym. Ja pojan kanssa pääsenkin nykysin jo helpolla, silloin kun isänsä paikalla. Minut nimittäin jätetään totaalisen rauhaan. :D
No onneksi ei mun ukko oo ainut, joka oksentaa, kun joutuu kakkapyllyä pesee. :whistle: :eek:

Mutta kyllähän se silti sen pyllyn pesee, jos en ite oo ollut paikalla.

Tässä, kun on lueskellut toisten miesten kotihommista.. Niin melkeimpä kateellinen olen. Ihan hirveästi teidän ukot tekee. Jos mun ukko rupeis noita kaikkia juttui tekee, ni enhän mä sais tehä mitää.

Mutta se mistä oon tosi tyytyväinen, että toinen hallitsee autot. Ei tarvitse huoltoon viedä.
 
Kivasti tuntuu kaikkien miehet auttavan,mikä on kyllä todella hieno juttu täytyy sanoa.
Tais tämä viikkojen poksahdus tarkoittaa unipäivää,mä olen kyllä hereillä ollut mutta silti hyvä etten ole nukahtanut pystyyn 100 kertaa,mulla ei vielä tällästä päivää ole raskauden aikana ollut,aattelinkin että meen ajoisa tutimaan niin jaksaa huomenna ihan eritavalla.

Kauniita unia

Pöppiäinen & touhustiina 16+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöppiäinen82:
RD - Meillä mies kanssa hallitsee auton laitot,säästää hyvin rahaa,ei voi valittaa olleskaan.Ikävä kyllä tulisin hulluksi jos ois sellanen mies joka ei osais ees renkaita vaihtaa,nimittäin tiedän sellasiakin tapauksia... :D
Ei kai sellasii miehii oo olemassa, joka ei osaa renkaita vaihtaa :eek: :whistle:
:LOL: Tiedän tosiaan itekin niitä. Mutta ite tykkään moottoriurheilusta muutenkin.. Vaikka ei mitään hirveitä menopelejä omistakaan..
Mutta mie vaihan mieluusti renkaat. Niinhän se tuli tänä keväänä jo tehtyäkin.. Lisäksi anopin autoon :D
 
Onko teillä hirveetä vessarallia jo?
Mulla kun rallit koittaa niin vähän väliä saa siellä ravata |O Esim. kauppaan lähtiessä käy pissillä, sit pitää jo kauppaan mennessä (eikä meiltä aja kuin 5min! ). No, sit kaikki hyvin, mutta hirmu kiirellä puran ostokset jääkaappiin ja eikun taas tyhjennykselle :LOL: Ihan hirveetä, nyt jo!

Yöllä on se yksi kerta vähintään, mutta jos joudun käymään tytön huonessa parikin kertaa, on vessassa pakko käydä sen jälkeen. Muuten ei uni tuu kun pissittää :snotty:

Huoh, vielä ihan muutama päivä tätäkin jäljellä :whistle:
 
RD - IHAN oikeesti tiedän sellasiakin tapauksia..... jotka ei osaa vaihtaa,saatika yleensäkkää mitää tehdä autolle... aarrgghh sellasten kanssa mie menetän kyllä hermoni,hih ei varmaan saisi,mutta täytyyhän miehen nyt jotain autosta tajuta.... jos naisenkin täytyy tajuta kaikesta mitä on kotona yms varmaan tajusit mitä tarkoitin :D

Luminka - Pissaralli on juu,mutta viimeyön sain nukkua ... etten heräny olleskaan mutta aamulla masu oli sen mukainen sitten...

Niin en mie ole untenmaille asti päässy,jännään täällä kumpi vetää kullan tääl...jatkoajalle nimittäin meni
 
täällä jos ei joka päivä ehdi käymään tulee tosi paljon luettavaa ja tippuu jo aivan kärryltä!

Kiitos Luminka ja Pöppiäinen kun vastasitten silloin pari päivää sitten niihin mun supistus huoliin.
Kyllä se sitten sieltä vaikutti että ennenaikaisista suppareista oli kyse. Siis kuulun luultavasti sellaiseen riskijoukkoon että on oltava varovainen, ettei noita supistuksia todellakaan tulisi lisää vielä tässä vaiheessa ja sitten myöhemmin ettei synnytys lähde käynnistymään liian aikaisin. Lääkäriin pääsen valitettavasti vasta ens viikolla ja oon tässä pari päivää (ja yötä) pelännyt että jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin. Kunpas pääsis edes kuuntelemaan sydänääniä!!

Ihme etten ollut aikasemmin kuullut, mutta juttelin sitten äitini kanssa joka kertoi että hänellä oli samanlaisia ongelmia. Isoveli meinasikin syntyä 2kk etuajassa ja samanlaisia tosi aikaisia supistuksia oli siis äidillänikin...
Ärsyttää jos tässä joutuu varomaan kaikkea pientäkin fyysistä rasitusta! (<eipä tee hyvää parisuhteellekaan!! ;) )

Miehistä kun on puhuttu, meillä ei vauvaa vielä ole, mutta muuten meillä mies auttaa aivan kaikessa ja on monesti mua ahkerampikin kotitöissä! En olisi kyllä ikinä selvinnyt näitä 3 kk kaiken pahan olon kanssa jos mies ei olisi tarjoutunut laittamaan ruokaa, siivoamaan, silittämään ja pesemään vaatteita aina välillä. Muutenkin on kyllä aivan supermies. :heart: :heart: Saa nähdä miten vauvan kanssa menee! Siitä hänellä ei ole mitään kokemusta eikä ole muuten ollut ikinä kiinnostunut vauvoista, kun mulla taas on vastasyntyneen hoidosta jo kokemusta.

En tiedä onko tästä ollut puhe jo aikasemmin, mutta mietin tässä onko monilla jo Nimet valmiina tyttöä tai poikaa varten? Meillä on mielessä nimi pojalle, mutta tytölle ei meinaa millään löytyä sopivaa. Pojallekin on vasta eka nimi, ei olla vielä edes mietitty toisia nimiä!
 
meillä jo nimet valmiina molemmille mietittynä.
Tuota kummi asiaa täällä paljon pohditaan ja mietitään, esikolla on 5 kummia niin ois mukava tällekkin saada saman verran mutta ei oikein ole sellaisia ketä haluis. Esikolla on molempien hyvät ystävät, molempien veljet ja mun äiti puoli.

Pissarallista, täällä ei oikeestaan vielä ole alkanut mutta jos yöllä herää niin pisulla on käytävä ennen kun voi jatkaa unia.
 
Manna - sama täällä saan tosiaan varoa pienintäkin fyysistä työtä,sellaset hepposet hommat hoidan ja se siinä,toistaseksi ainakaan muusta ei mitään tule,ja heti kun alkaa supistaan joudun menee loikoon niin alkaa helpottamaan.

Maanantai vuorostaan taasen oisi.Mä heräsin hetki sitten ja aamupalan söin ja nyt sitten jos joisi kahvia ja sitten alkaisi päivän toimiin,ettei menisi istumiseksi koko päivän ajan,kun saa ja joutuu olemaan paikallaa niin paljon niin viihtyy sitten ees netissä.Mutta täytyy yrittää ;) Venäjä vei sitte MM - kullan,oisin kyllä toivonut sen Kanadan vievän,mutta tänävuonna näin... saas kahtoa mite ensivuonna...

Pöppiäinen & touhustiina 16+1 :heart:
 
Pöppiäinen: Ihanaa, Venäjä vei MM-kullan! :wave: Ihan oikein meni, kerran Suomi ei sitä voittanut :D

Minulla ei ainakaan viel oo vessaralli alkanut. Viime yönä maha oli sekaisin, että sen takia sain ravata vessassa.. Ja muuten olisin saanut nukuttua todella hyvin.

Eilinen salmen kierto meni todella hyvin, vaikka vettä ihan vähäsen silloin tällöin satoi. Tuli itselle jopa kuuma. Esikoinen oli kiltisti kyydissä. Tuli osallistujaennätyskin: 480 naista!!
Kävelylenkin jälkeen mentiin uimaan ja voi meidän neidin iloa, riemua ja nauttimista. Miten toinen oli omassa elementissään! :heart: Ja miten on toinen kehittynyt.

Kolme kuukautta käytiin vauvauinnissa ja sen jälkeen ollaan satunnaisesti käyty uimassa, aika harvoin. Kesällä uivat paljon järvessä. Oli ihana nähdä miten toinen nautti.
Pitäisi ruveta vaikka kerran viikossa käymään toisen kanssa uimassa, mutta liput on niin kalliita.. 5 ? /aikuinen + 1 ?/3-4vuotiaat.
Ja sitten neiti halusi itse uida kellukkeiden kanssa. Viimeksi käydessä tarrautui vielä kaulaan kiinni, mutta nyt ei. Hirveän hyvin osasi kellukkeiden kanssa uida. :heart:

Mutta ei tarvinnut neidille montaa kertaa sanoa, että nyt nukkumaan. Sanoi itse, että väsyttää ja simahti heti, kun sänkyyn pääsi :D
 

Yhteistyössä