Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Päivän oon juossu kaupungilla kaason kanssa, mutta saalis on enemmän kun hyvä, puku löyty ja on myös maksettu, korjauksia joutuu tekemään tän mun masun takia :whistle: mutta eiköhän ne onnistu :) korjaus sovituksessa sit katotaan tarviiko jotain vielä tehdä, sitten sain ostettuu helmet ja korvikset helmiin sopivat, niin ja myös kengät löyty, ai että oon onnellinen nyt :heart: nekin asiat on hoidettu, ainoo et rahaa palo :ashamed: vaikka se oli odotettavissa niin silti se yllätti.

Nyt on sitten selkä kipee ja masu tosi väsynyt, et ilta menee lepäillessä.
Oli ihana tulla kotia kun mies ja muksut oli imuroinu, pessy lattiat ja pyyhkiny pölyt, kivaa!!!

Tulentyttö & kipinä rv 16+3 :heart:
 
Ihania kuulumisia täällä: sydänääniä ja liikkeitä ja häähumua! AH! :)

Meillä on ollu touhupäivä. Saatiin tänään vihdoinkin uus ruokapöytä, semmonen 6 hengen. Käytettynä tuttavalta ostettiin ja tosi siistissä kunnossa oli! Entinen 4 hengen setti alkoikin olla jo melkoinen itsetuho-malli, varsinki tuolit on jo tosi huonossa kunnossa. Mutta nyt kelpaa istuskella. Pikkumieski hylkäs syöttötuolinsa ihan kokonaan (meillä on semmonen tripptrapp-tyylinen halppistuoli) ja valitsi oman paikan ihan isojen tuolilta. Saa kuulemma purkaa oman tuolin pois. Kiva juttu, onpahan enemmän tilaa taas keittiössä. Ja hyvin yltää syödä siinä isojenki tuolilla, on vähän matalampi tuo pöytä kuin meidän entinen.

Tuon pöydän tiimoilta sit siivoilin keittiön kaapit. Piti vähän saada tilaa keittiöön ja apupöytä jouduttiin laittamaan pois. Yleiskone sit siitä kaappiin. Samalla vaivalla sit pyyhin ja järjestelin kaikki kaapit. Syksyllä ois ollu vuorossa tuo homma, mutta voi olla että en sit jaksa tän mahan kans enää hyppiä. Onpahan nyt kunnolla siistiä.

Oloki on ollu sit sen mukanen! Mahoton jomotus ja nippailu mahassa ja voimat meni aivan täysin. Ulkoiltiin aamupäivällä myös ja pyykkiä oon kaks koneellista pessy. Ihan liikaa yhelle päivälle, nyt se on todistettu. Rauhallisemmin pitää ruveta jo ottamaan. Ihan kiva kyllä kun voi luvan kans lupsotella! :)

Väsyttää kovasti ja peli pitäs jaksaa kattoa. Toivottavasti käy hyvin! :)
 
Tulentyttö: Sinähän olet jo tärkeimmät löytänyt :D Muakin yllätti puvun ym. siihen tarvittavan hinta, vaikka vuokrasin puvun, vannealushameen sekä hunnun. Sit tietty siihen korut, kengät ym...
Milloin se teidän hääpäivä nyt olikaan, tää ei muista enää...?
Joko olette ruokia päättäneet? Oliko siitä sun kyselystä täällä mitään apua ;)

Anzkuli: Minä olen myös huomannut että illalla viimeistään tuntuu päivän hommat mahassa ja vähän muuallakin. Pitää kyllä alkaa vähän vauhtia hidastamaan :whistle:

-Luminka-
 
Luminka meidät vihitään 12.7 ja kiitos tosiaan vielä kaikille jotk asiihen ruoka hommeliin vastasi :flower: sen myötä ollaan nyt saatu ruoka lista melkolailla valmiiksi, pari lajia on vielä mitä pöyritellään. Nyt pitäs tehdä juomien haku reissu tonne rajan taa, se menee kyllä kesäkuun puolelle.
Hoksasin just että mun täytyy vielä sukkanauha ostaa ja sit joku pieni pussukka itelleni,hmm...
 
Tulentyttö: Mulla oli sukkanauha, joka oli liian iso! Vaikka en mikään laiheliini jaloistani ole, Emotionista ostettu meinas valua, joten piti ihan ylös asti vetää että jalassa pysyi :LOL: Voi helpotus kun ukko kävi sen pois ottamassa :D Katoppa Huutiksesta, siellä on ainaki mulla käytössä ollut mynnissä! Laitan linkin yv:nä, täällä ei vissiin sais linkittää huutikseen. Tosi vähän käytin sitä, se oli oikeastaan vaan mulla meikeillä ja säilytin sitä häissä keittiössä kaapisssa =) Eli en pitänyt sitä mukana ollenkaan.
 
viikonloppuja!

Meillä ollu ihan hulina päivä, isäni häät oli ja sit otettiin 7v pikkusiskkoni hoitoon että saavat juhlia rauhassa. Olin korkkareissa 4 tuntia ja nyt jalat ihan turvoksissa. Minkähänlaiset kengät sitä keksis kaverin häihin jotka ens kuun alussa? oiskohan jotkut ballerinat hyvät?
Sit tuossa kotiin tultua sain poitsun ja siskon kuuntelemaan äänisatua ja samalla sain itse pyyhittyä pölyt ja järjesteltyä paikat jos huomenna vaikka siivois. Ikkunat on vieläkin pesemättä, ei taida tuo ukko kulta saada aikaseks pestyä niitä. Pitää kai se ite pestä ja sit huilia muutamia päiviä.
Maanantaina ois neuvola, poitsu haluu lähtä mukaan. Siellä on kuulemma niin mukavat lelut =)
Tuntuu että eilisen ja tän päivän aikana tuo maha ois hirveesti kasvanu mut en tiiä onko. Laitanpahan kuvan vartailun vuoks, jos joku vaikka osais kertoo onko muutaman päivän takaisesta kuvasta kasvanu.


keiju ja toukka 15+3
 
hei taas jokaiselle tasapuolisesti!
täällähän on kerennyt asiaa tulemaan paljon niin etten itse perässä pysy kun harvoin täällä käyn kirjoittelemassa. Ilmeisesti naimisiinkin sitä joku on täällä menossa Onneksi olkoon vain näin jälkikäteen :flower:

täällä maha on kasvanut jo niin että vaatteet ovat kireitä.. turvotustakin on siinä suurin osa mutta aika iso jo on mulla maha näihin viikkoihin nähden mun mielestä.
ruokahalu on kasvanut valtavasti ja tuntuu että sitä vois syödä koko aika jotakin eikä silti tule täyteen. pitää vain varoa etti sitä syö liikaa... mutta mikähän sitten on liikaa, mistä sen tietää..
hiukkasen sattuu mahaan välillä mutta kai kuulunee asiaan..
nukkuminen ei oo enää niin mahtavaa kun ei pysty oikein kunnolla nukkumaan mahallaan. pitää olla sillai toinen jalka koukussa mahallaan/sivukylki asennossa.. tykkään todella paljon nukkua mahallani ja pelottaa kun maha kasvaa että mitä jos ei uni sitten tulekaan kun ei voi mahallaan nukkua.
tän kuun lopussa olis neuvola.. ja ens kuun lopus taas rakenne ultra.. tuntuu kyllä että viikot menee nopsaan kun ajattelee että sitä ollaan jo näin pitkällä kun vasta oltiin niin ja niin.. mutta kai sitä loppua kohden rupeaa tuntumaan ettei aika mene mihinkään..
mä niin haluaisin että meille tulis tyttö ( meillä on poika 2v ) mutta uskompa että poika se on. samahan se silti on kun se on tervetullut.
mies tuolla katselee jääkiekkoa aina ja joka ilta ja mua ei vois sitten kiinnostaa yhtään. ottaa vaan päähän kun muita tv ohjelia ei näe, kun on vaan tuo yks tv:kin.
mulla on tullut ihan outoja tuntemuksia onko teillä? siis mua yökötyttää joskus mun mieheni vaikka hän tekisi ihan normaalejakin asioita. ja jotenkin ärsyttääkin välillä. seksi halutkin ovat aivan nollassa, jossei jo nollan alapuolella, ja mies taas haluais koko aika, ja on inhottavaa aina sanoa että ei.

no tällaisia onkkelmia täällä. kuullaan taas piakkoin

terv. regina viikoilla 15+4
 
Huomenia.


Mulla poksahti viikot tänään joten siitä täällä häpsy.Eli 16 täynnä ja 17 viikko alkanut.Jei Lätkästä sitten tuli pronssi suomelle ja suomi pelas hurjan hyvin minusta,joten kannatti katsoa.
Nyt oli ensimmäinen yö moneen moneen viikkoon etten käynnyt koko yönä pissalla,oon käynnyt pari kertaa yössä mutta nyt en,tietysti myöhänen nukkumaan menokin asiaan vaikuttaa myös.mutta sainpas nukkua edes yhden syön heräämättä.

Keiju - söötti massu =)

Pöppiäinen & touhustiina 16+0 :heart:
 
Huomenta!

Olen minä ilkeä äiti, kun käytän lapsityövoimaa apunani.. Eilen, kun en jaksanut siivota.. Ja herättyäni tähän aamuun olin vähän pirteämpi kuin eilen..
Sanoin esikoiselle, että haluaisitko sinä imuroida. (ajattelin, ettei varmasti).. Neiti vastasikin todella reippaasti: "JOO!!" Haki itse imurin kaapista ja aloitti imuroinnin. Hyvin imuroi, joten minä pystyin samalla aloittaa lattioiden pesun :D

Nyt on imuroitu ja pesty lattiat. Tässä vähän aikaa venyttelen niskoja ja lähen kastelee kukat ja pesee vessan.

Tänään ois salmen kierto tapahtuma, ja uhkaavasti näyttää siltä, että sataa vettä jossain vaiheessa :'( . Onpa kiva kävellä 7 km.. Pääseepähän sen jälkeen uimaan :D

Mutta nyt jatkamaan! :wave:

Red Dragon + kirppunen 16+0 :heart:
 
Huomenta-päivää!
Täällää viimenen lomapäivä ja oon ihan flunssanen! :kieh: Luulenpa että tää mamma jää huomenna suosiolla petiin. :/ Tosin paljon ois asiaa tuonne työpaikalle, mm. noista uusista veemäisistä työvuoroista. Nooh, ehkä otan puhelun pomolle.
Eilen olin piiiitkästä iltaaistumassa tyttöjen kesken. Oltiin hyvän ystävän luona. Oli kaikkee ihanaa herkkua tarjolla ja parannettiin maailmaa. Sitten vielä pelattiin pleikkaa; buzz-tietovisaa ja nuo parempiääniset lauloivat singstaaria.
:D :D
Oli tosi kivaa ja erittäin piristävää. Olin puolenyön jälkeen kotona, ja ihmeellistä ettei ees kauheesti väsyttänyt.
Nyt oottelen että pääsis saunaan, meillä tuntuu olevan jo lähes perinne tää sunnuntain aamusauna.
Mulla tän viikonv keskiviikkona gynelle aika, ja kaippa se siinä ultralla vähän vilkasee myös pikkukamua, toivotaan että kaikki ok. Tuntuu kohtu jo jonkinverran supistelevan, välillä alamasu menee ihan kovaksi. Muutaman kerran oon ollut tuntevani taas jonkinlaisen hipasun. :heart:
Menipä tää taas omaan napaan tuijotteluksi. Mutta oon toki lukenut teidän kaikkien kuulumisiakin. Tulentytön häätouhuiluja seuraan oikeen mielenkiinnolla, laitahan puvusta jotain kuvaa meille. ;)
Ja KEIJU, sulla aivan ihanan söpönen masu =)

Helmi ja helmiäinen 16+1
 
keiju: Ihanalta näyttää sun masu! Tuli ekaks mieleen täyteen puhallettu ilmapallo =)
Mä kans mietin mitkä kengät siskon rippujuhliin juhannuksen jälkeen.. Pitää kattoo miten vanhat menee jalkaan. Mulla ois hääkenkäni vielä tallessa, jospa ne menis kun ihanan valkeat ovat :)

reginarento: Sama juttu, ei vois jääkiekko vähempää kiinnostaa |O Onneks ukko oli just yövuoroissa niin telkku sai pysyä kiinni mun puolesta :D

RD: Hyvä se on typyt pienestä pitäen opettaa kotihommiin =) Minkäs ikäisiä olivatkaan? Mä muistan omasta lapsuudesta että me oltiin aina innolla siivoamassa äidin apuna =) Ja kyllä minä omani myös opetan auttamaan kunhan vähän kasvavat.

Eilen illalla pikku sintti innostui heilumaan kunnolla =)
Yöllä sitten näin unta että kunnon potkuja jo tuli. Aamulla olin ihan sekaisin, et oikeestiko jo niin kovasti laittoi menemään:LOL:

Meillä taas vaihteeks kaikki nukkuu.
Neidin kanssa herättiin vasta lähemmäksi puoli yhdeksän :eek: En muista milloin olisi noin pitkään nukuttanut, yleensä ottaa 12h yöunia, nyt jopa 13h. Eipä siinä, sain itekin kunnon unet nukuttua.

Laitoin tuossa verhoja pesuun, iltapäivällä olisi sitten silitysoperaatio. Pitäisi imuroida kunhan mies parin tunnin päästä kömpii sängystä. Onneks on enää yksi yövuoro ja sitten on 6 päivää vapaalla :)

Juu, taidan tästä kohta lähteä liinavaatekaappia järjestämään, tulee vaan viskeltyä sinne minne vaan mahtuu :whistle: :D

Luminka ja piiperö 16+1
 
Luminka: Esikoinen on 4v2kk, Kuopus 2v8kk.
Kuopus ei ole niinkään innostunut mistään auttamisesta.. haluaa odottaa vaan valmista :whistle: (Tulee isäntä välillä hänestä mieleen). Mutta esikoinen tykkää autella. Imurointi kyllä yllätti totaalisesti. :D

Olenpahan tänää saanut jotain aikaiseksikin. On vessakin pesty ja kukat kasteltu. Ja petivaatteet pesussa!

Kohta pitäis ruveta valmistautuu jo lähtöönkin.. Ja lunta sataa.. Voi kökkö mikä ilma.. Viime vuonna, kun osallistuin ensimmäistä kertaa salmen kiertoon: aurinko paistoi ja oli todella kuuma.. Nyt on ihan jotain muuta :headwall:
 
helmi: No nyt se onnex loppui, että muutaman höntyvän näkyi satavan.. Mutta ihanan pilvistä, harmaata, tuulista ja vesisadetta luvattu.. Ihan yksinään lähen, ku maksullinen tapahtuma.. Eikä tuo ukko haluu sellaiseen tapahtumaan lähteä.. Ja naisia siel on..
Otan esikoisen rattaisiin mukaan, ni pääsee sit toinen uimaan. :heart:
 
Täällä ollaan siivoiltu kanssa,mies imras ja pesas lattiat ja tytöt siivos oman huoneensa ja otti lakanat sängyistä ja pyyhki pölyjä,minä tiskasin ja olen silittänyt kamalan kasan pyykkiä ja pyykännyt myös,mussukka laittoi ruuankin hih,se ei halua että teen paljoa mitään ettei käy mitään... Hyvä se on opettaa lapsiakin auttamaan pikkusen kerrassaan kun ne innoissaan haluaakin tehdä.Mulla 4v ja 5 v tyttöset täällä.
Nyt syömään....

 
RD - Hyvä että kuitenkin jonkinmoista apua tulee sitten viikolla.Mun mies on tällänen että se tukee joka ikisessä asiassa,ei tarvitse onneksi ees pyytää,ja varsinkin tälläsessä tilanteessa niin on tosiaan ihanaa kuinka apua tulee,muuten oisin pississä käytännössä.
 
Onpas teillä kyllä huomaavaisia miehiä. Meillä ei mies imuriin koske, saatika pölyrättiin. Aikani asiasta jaksoin tapella, mutta nyt olen käytännössä luovuttanut. Ruokaa kyllä laittaa ja oikeen hyvääkin. Mutta oon koittanut sitten jättää hälle totaalisesti KAIKKI ns. "miesten työt" vaikka itsekin sormet syyhyis niihin, kuten nurmikon leikkuu, saunan lämmitys, rempat..
 

Yhteistyössä