Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Annu: Saisinpa miekii täyden palvelun tai ainakin nukkua pitkään :whistle: . Huominen on minulle ihan normaali päivä muiden joukossa. Paketit lähetin mummoille jo etukäteen.. Mutta pitänee kai sitä lähteä käymäänkin, ku anoppi sanoi, että pitää tulla, se on kuulema törkeästi tehty, jos ei mennä..

Mutta toisaalta, kun ei jaksaisi, ku ois sen toimintasuunnitelman tekokin viel pahasti kesken. Ei ole ollut aikaa sitä tehdä. Ei ole jaksanut keskittyä siihen niin paljoa.. Ja ku maanantaina on jo töihin menokin.. Haluais vain levätä..

Mut koiruliinin kanssa iltalenkille! :wave:
 
Me ei päädytty täytekakkuun, kun kohta on neidin synttärit niin saapi silloin kakkua vetää =)
Joten ostettiin jäätelötikkuja joista toivottavasti jää vielä huomisellekin :whistle:
Sit mies grillaa lihaa ja tehdään lisäks uudet perunat sillin ja kananmunan kera :p Eli varsin kesäruokaa kun on luvattu niin lämintä ilmaakin :D

Lisään ensimmäisen mahakuvan, viikkoja siis 15+0. Kumma miten tuntuu paljon isommalta luonnossa! No, kuitenkin, on se jo vähän pullistunut :D

 
RD - Törkeästi tehty ? No en mie ny ymmärrä oikein,hih ko saahan sitä mamma ottaa rennostikkin,ja sulla täytyy kyllä olla päiviäkin että otat rennosti koska viikot kerran menee muuten duunissa niin ees viikonloppuisi,mitä perheeltä kerkeää vaan =)
 
Luminka - Oi söötti massu,ihana paita,tykkään tuosta raidotuksessa,itselläni on zaran sellanen raidallinen paita mikä tässä olikin yksi kerta massukuvassakin päällä,en nyt muista mikäs viikko kuva se olikaan... mutta kuitenkin,ihana kesäpäivisin B)
 
Annu: Niin miekii oon aatellu, et viikonloput menee perheen parissa ja joten kuten levätessä.. Mutta kun on kakut yms leivottu, ni pitää tulla käymään.. Sen verran rankka viikko ollut töissä ja niin tulee olee seuraavakin.. Mutta kyl tää tästä :D.

Luminka: Ihana masu!

Pitäis kai sitä ihtenikin jossain vaihees kuva ottaa näistä mun vyötäröllä roikkuvista hk:n sinisistä makkaroista.. Teidän mahat on niin pieniä verrattuna mun mahaan!! Yhtäkkiä alkanu kasvaa ihan mielettömästi..

 
Heitäpä galluppia:

Mitä äitiysvaatteita omistat?

* housuja 7 (3x mustat suht ohuet, 2x caprit, 1x paksummat vihreät, 1x kotilökärit jotka menee loppua kohden)

* Hameita ja mekkoja yht. 3

* paitoja n. 7 (toppeja 2, t-paitoja ainakin 5 joista osa tavallisia mutta pidempiä ja venyvämpiä)

* tukivöitä 2, toinen oli turha osto viime raskaudessa kun ei tukenut yhtään

Noita vaatteita on sillä kertynyt noin paljon koska viime kerrasta jäi "tähteeksi" mutta odotin talven yli ja silloin oli kelit vähän erilaisemmat=) Nyt olen siis ostanut kesäisempiä kuten toppeja, mekkoja sekä ohuempia ja kesäisempiä housuja. Et eiköhän näillä pärjää =) Kun talveksi on takkikin viime keväältä valmiina! Super iso xl johon saa mahansa tungettua :D
 
mammavaatteita löytyy yhdet valkoiset pellavaiset caprit ja 2 lyhythihaista paitaa. Joten lievästisanottuna nyt on vaateongelma, ei oo sopivaa paitaa, ku mammapaidat liian isoi ja sit normit taas kinnaa masun kohdalta ja nousee ylös. Masutuubin meen ostaa kyl ens viikol, h&m saa halvalla kaks... 14 egee musta ja valkonen, kun bebesissä yks on sen 24egee. En vaa oikee keksi miten tän paitaongelman ratkaisee, ku osa vaatteista ei kyl käy masutuubinkaan kanssa :whistle: ehdotuksia?
Sit päivän valivalit: sattuu vasemmalle puolelle ja muljuu ja tuntuu painetta, pelottaa, et mikä kipu tää on??? :eek:

Rinzessa ja papu rv.14+3
 
Rinzessa: Eiköhän se vaavi siellä itselleen lisätilaa venyttele =) Ekassa raskaudessa yleensä tuntuu enemmän noita venymiskipuja.

Mä oon ostanut ihan tavallisia paitoja, kun niitä löytyy pidempinä versioina nykyään =) Tykkätkös tunikoista? Ne on väljiä yleensä mahan kohdalta!
 
en pidä tunikoista ja niitä tunkee nyt joka kaupasta :kieh: ne ei oikeen sovi, mut voi olla et joudun ostaa tunikan jos muuta ei löydy. Mut silti vaikka ois pitkä paita nii se on liian pieni masun kohdalta ja jos ottaa isomman niin sit se ei yläkropasta istu. hankalaa :whistle: törkeä hiki ja masussa tuntuu kipeelle :snotty: prkl

Rinzessa ja papu rv.14+3
 
Mammavaategalluppia - Mulla on 1 yhdet caprit vasta ko hankin ja 4 mamma housut,sitten paitoja taisi olla 6 erinlaista mm tunikaa jne,siinäpäs muistaakseni se,olen ostellut ihan pikkuhiljaa ko kahtelen vähän miten masu kasvaa.. Nyt tuossa pari paitaa ois tulossa ;) toppi mallia ko sellasia ihan toppimallisia ei ole vielä.

Taidan mennä untenmaille,väsy painaa ;)
Nati nati kaikille.

Annu & touhustiina 14+6 :heart:
 
mulla on yhdet collegehousut, farkut, toppi ja t-paita. pittää ostella vähä lissää :D

Hyvää äitienpäivää kaikille!
Itselläni aika epäonnistunut, mies unohti että äitienpäivä vaikka ei myönnäkkää, kahvi oli loppu enkä häneltä siis mitään saanu. Tyttö 4v. teki mulle leivän ja antoi kassin lahjaksi <3
Nyt sitten mies lähti hakemaan kahvia bussilla... riitahan heti aamulla siitä tuli, kun ei edes myönnä että unohti ja minä hormoneini olen herkkänä ja itkua väänsin :(

Sanse ja pikkunen 13+1
 
Sanse - Nö höh kun sulla sillain alkoi aamu,mutta varmasti tyttösi pelasti tilanteen =) Kyllä se iloksi vielä muuttuu se päivä usko vaan.

Tosiaan Ihanaa mammapäivää kaikille.
-Mä sain aamukahvit ja muroja nams,kylläkin en sänkyyn hih ko pystynyt siellä olemaan yhtää,aurinko pohotti suoraan makkariin niin jaksanut kuumassa makkarissa olla.
Lämmin päivä tuloillaan ;)

Annu & touhustiina 15+0 :heart:
 
Voi että Sanse, tylsä juttu! Mäkin koitin miehelle eilen sanoa, että Suomessa kyllä miehet ostaa vaimoillensa lahja äitienpäivänä jne. Mutta ei tainnu mennä perille tämä mun hienovarainen viesti. Pitää kai odotella sitä, että lapsi putkahtaa ja lahjoo sitten mua :heart:

Mulla ei oo vielä kauheesti mammavaatteita, kun omat on mahtunu hyvin.Tääl on sitäpaitsi ihan surkeet valikoimat, tai sitte en oo vaan löytäny oikeita kauppoja... Henkkamaukalla pari hassua tankoa ja C&A:lla toiset.

Mulla on tähän mennessä
- Kolme toppia
- Kaks pitkähihasta paitaa
- Yks hame

Mutta se hame on vielä liian iso mun pikku-mahalle =) Mut pakko oli saada...
 
Maotao - Mäkin olen yrittänyt maltillisesti ostaa noita vaatteita,kun en viitti mitää kamalia määriä hankkia,ko ei ne sen kauempaa kuitenkaa tule olemaan käytössä.Olen aina synnytysten jälkeen suht äkkiäpalautunut omiin mittoihin.
Mä en ole koskaan halunut mitää lahjaa mieheltäni mammapäivänä mutta ruusuja se tänäkin vuonna mulle osti. :heart:
Kuva muuten ei näy.

Niin omiini olin unohtanut mainita että myös mammalappuhaalarit löytyy,mustat farkkuset.

 
Täällä on jo äitienpäiväkakku maistettu :p . Tänään sitä kakkua sit saa syödä ihan urakalla..

Ensimmäisenä vaan siivosin tuon keittiön pöydät, ukon leipomisen jäljiltä. Sanoi, että kyl hän siivoaa sen.. Sanoin keskel yötä, ettet olekaan sitä siivonnut.. Oli kulema sen unohtanut :headwall: . Ja minä viel niin siivosin pöydät illalla, ku tytöt sain maate.

Kuulema aamulla sen siivoaa, mut enhän mä jaksa kahtoa sotkuista keittiön pöytää, ku nyt on ollut voimia siivota!

Mie en mitää lahjoja saa.. Yllätys oli jo tuo kakun tekeminen, vaikka ei yhtään tykkää leipoa makeaa, ruokien teossa on kyl aivan mahtava.

Olihan se tähän läppärille hakenut nallen kuvan, jossa nallen sylis oli sydänkyltti lukien: I Love You :heart:

Mie oon hommannut yhden paidan, kahdet äitiyshousut (caprit+pitkät). Sitten olen ostanut sen mekon ja sitten tilasin muutaman kesävaatteen, mutta ei ne ns. äitiysvaatteita oo.. Mutta kuitenkin jotain vaatetta lisää.
 
Hyvää äitienpäivää!

Ihanan aurinkoinen ilma, mutta tuulee ikävästi.
Me ollaan neidin kanssa oltu kaksin kotona, mies tulee kahden jälkeen laittamaan grillin tulille (eli siis kaasuhana auki =) ). Siihen asti vielä kerään nälkää vaikka tekis jo mieli syödä jotain.
Neidille keitin marjakiisseliä sekä ruokaa (pasta-peruna-kasvis-pataa). Siihen voi sit joka kerralla heittää pakastimesta valmiit lihat sekaan =) Nyt oli taas kokkaus into, joskus laiskottaa ja avaan valmiin ruoka purkin. Ehkä 15 prk on tyttö elämänsä aikana syönyt vauvan valmisruokia joten ihan en aina ole laiskotellut :heart:

Vitsi miten on alkanut rintoja aristaa :/ Välillä tuntuu et maitoa ihan heruu, kaipa se kuuluu taas asiaan. Nännit tosi kipeät, tulee mieleen ensimmäiset pari viikkoa imetystä. Auts auts ja auts! Onneks se sit helpottaa ja voi jopa nauttia =)

Jaa, nyt pikkuepeli tuntui heräävän vaunuissa :wave:

-Luminka-
 
Hyvää äitienpäivää kaikille!

Ihan mukavasti mennyt tämä päivä. Herättiin tosin jo puoli seitsemältä... Aamuteet valmiina pöydässä, kukat pöydässä ja pojilta sain aivan ihanat kerhossa askartelemat peilit. Ihan sellaiset seinäpeilit, missä "timantteja". Tosi ihanat! Päiväkodissa olivat tehneet sellaiset kivat magneettiperhoset. Ihania lahjoja, olen tosi ylpeä meidän lapsukaisista. Nuorin (1v4kk) ei vielä äitienpäivästä oikein ymmärrä.

Tänään mennään käymään minun vanhemmillani, viedään kukkia ja pojat lupasivat tehdä kortin. Mieheni äiti on kuollut jo monta vuotta sitten eli haudalla myös tulee käytyä.

Maha on ihan täynnä, äsken syötiin mieheni tekemä äitienpäivälounas: ranskalaisia, kanan fileepihvejä. Itse ei tarvinnut tehdä kuin salaatti. Hyvää oli!

Äitiysvaatteista: en omista yhtään enkä ajatellut hankkiakaan. No ehkä jotain housuja.. Viime raskaudessa oli parit housut, joissa vyötäröllä nyöri. Heitin roskiin kun vannoin että meille ei tule enempää lapsia. Puseroista tykkään sellaisista vähän löysemmistä eli niitä kyllä löytyy.
 
meillä äitienpäivä on kulunut tosi mukavasti :hug: !aamupalan sain valmiiina television eteen ja mies huolehti Liisan aamupala touhutkin:) lahjaksi sain 50 euron lahjakortin seppälään ja se oli kyllä tosi mieluisa lahja ku oon tossa valitellut ettei perhepäivähoitajan palkoin paljon shoppailla :( mutta mukava myös huomata että mies ihan oikeasti joskus myös kuuntelee mua!!!eikä sano vain joo joo tai että sulla on jo vaatteita,kun se itse ei vaatteiden ostelusta pidä!

äitiysvaatteita mulla on tosi paljon ,viime raskaudesta ja sitten oon huutanut huuto netistä tossa syksyllä kun olin tai luulin olevani raskaana mutta se päätykin sitten tuulimunaksi.... :/ mutta ei tuo enää harmita kun on nyt uusi tulokas vatsassa ja ihan kunnossa kaikki tuntuu olevan :D suurin osa niist vaatteist on kyl sellasia joita voi pitää muullonkin kun raskaana,esim tunikoja!

(äiti88 ja rv 13+3)
 

Yhteistyössä