Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Voi kun rupesi masuuun koskemaan kun tyhjensin kärrillisen multaa kukkapenkkiin :/ Pistelee inhottavasti...
On se kyllä ihanaa terapiaa tuo puutarhan laittaminen =) Pari kukkapenkkiä on työn alla ja äsken kävin lasten kanssa ostamassa vadelman ja mustaherukan taimia lisää,pääsee mies kaivamaan huomenna :whistle:

Red Dragon Onhan siellä Särkänniemessä delfinaario ja jotain muitakin eläimiä taitaa olla että varmaan ainakin nuo luulisi pienempää kiinnostavan :)

Me lähdetään tänä kesänä Vaasaan,siellä kun on se Wasalandia jota paljon kehuneet sopivaksi pienemmille lapsille ja sitten vesipuisto Tropiclandia,minä ja lapset oikeita vesipetoja ja ehkä se mieskin "tarkenee" siellä olla kun on lämmintä vettä :LOL: Raukka kun paleltuu tavan uimahallissa puolessa tunnissa :D
Ja varmaan käydään vielä Ähtärin eläinpuistossa matkalla.Odotetaan lasten kanssa reissua todella innoissaan,yksi päivä netistä katseltiin kuvia ja haaveiltiin :D Meillä kun mies perusti oman yrityksen vuoden alussa niin tämä alku vuosi ollut aika kiireinen hänellä,nyt kun päästään lomalle niin ei voi karata ainakaan töihin :whistle:

Minulla kanssa synnytkset olleet "helppoja" enkä ole ollut hirveän kipeä kummankaan synnytyksen jälkeen,nyt pitää vaan toivoa että tämä kolmas tulee samalla kaavalla ;)
Siinähän on sitten joulukin kohta ja pitäähän sitä joulu ostoksille päästä :whistle:
 
Kutmula: Mie oon käyny pari-kolme kertaa Wasalandiassa, joten nyt ois aika käydä jossain muualla :whistle:

Tämän kuun lopussa ois sit sirkus! Sinne mennään, ku esikoinen on käynyt 1-vuotiaasta lähtien, ku on voittanut äidille ilmaislipun vuosittain :D . Tänä vuonna en ole kyseistä kilpailua nähnyt lehdessä, ni nyt pitää sit maksaakin. Lähdetään varmaan koko perheen voimin.
 
Hei!
Täällä ollaan vuorokausi sulateltu tupla-ajatusta, ja ajatus tuntuu jo ihan kivalta. Mies tietty pähkäilee käytännön asioilla, mutta taitaa tuo salaa olla hieman ylpeäkin! Anoppi soitti eilen illalla ja puoli tuntia kuuntelin sitä taivastelua ja intoilua: "Voi nääs nääs, voi ihanaa..." jne. Onpa jo meidän tulevaa vaippapolitiikkaakin miettinyt. :LOL: Mulla on kultainen anoppi. Oma isä on Brasiliassa ja sinne kyllä sähköpostia asiasta lähettelin, mutta ei ole tainnut vaari vielä postejaan katsoa. Reaktiota odotellessa... :eek: Eniten pelottaa se, että kuinka aikaisin nämä heput meinaa ulos tulla, kun pojatkin ovat hieman ennenaikaisia olleet. Toivon ja rukoilen että pysyisivät mahdollisimman pitkään sisällä. Tässä tapauksessa voi sanoa että tieto todella lisää tuskaa, kas kun työpaikkani on vastasyntyneiden teho... :| Mutta ehkä ei tässä vaiheessa kannata ajatella asiaa...
Mitään en ole tulokkaille vielä hankkinut, ajattelen aina että on huonoa karmaa hankkia juttuja liian aikaisin. Katsotaan sitten lähempänä 20 viikkoa.

HM ja papuset 13+1
 
onhan särkänniemessä ainakin possujuna, jossa mun kummipoika viihty jo pari vuotiaana :D täällä senkun pyörryttää... pistää lekuri vissii lähetettä kättärille, ku ei tää nyt oo ihan normaalia, et kokoajan pyörryttää.

Rinzessa ja papu rv.14+2
 
Rinzessa: Kyl meidän neidit jo viime kesänä kävivät tivolissa ja esikoinen on käyny wasalandiassa pari kertaa. Mutta ensimmäisel kerral oli ihan vauveliini ja sit toisel kerral kävi jo jossain junassa.

Särkänniemi on enemmän lapsiperheille, mutta ku itekään en oo moneen vuoteen siel käynny. Lintsil kylläkin. Ja laitteet kerkiää jonkin verran muuttuakin. Delfinaario on mitä mie odotan =)

Katsotaan nyt miten päätän. Taidan lähteä esikoisen + siskoni kanssa, ni pääsen helpommalla. On kuitenkin ihan kiva linja-auto matka tiedossa.
 
noista synnytyksistä olitte jutelleet täälläkin helppo ja nopea synnytys alta 4,5 tunnin synty tuo poika. Sillon sano lääkäri ettäens kerralla pitäs tulla heti ku siltä tuntuu osastolle ettei vaa synny kotio ja sehän tässä jo nyt pelottaa kerkiinkö sairaalaan. No pitää olla positiivinen ja toivoa että kaikki menee hyvin ja joutuisasti muttei liian joutuisasti.

Me ei olla kesälomaksi muuta ajteltu ku viikonlopun reissua helsinkiin ja lappeenrantaan. Helsingissä käytäs lintsillä nähtäs kavereita ja shoppailtas ja lpr:ssa oltas sukulaisissa ja käytäs kouvolan tykkimäellä. Mut mitään ei oo lukkoon lyöty ku omasta olotilasta ei voi olla ikinä varma, jos selkä kivut jatkuu niin tuskin jaksaa autossa istua helsinkiin ja takas.
 
Huomenta!

Ihanaa kun sai nukkun pitkään :saint: Yöllä juoksin taas kuopuksen luona 3 kertaa + vessareissut niin tuntui ettei kerinnyt kun sänkyyn niin piti nousta ylös |O mutta nyt ihan pirteä olo kun lapsukaiset nukkui näin pitkään tai no esikoinen nukkuu vieläkin =)

Hari Mao Kyllä varmasti mietityttää käytännön asiat kun siellä masussa kaksi vauvaa onkin =) mutta eiköhän kaikesta selviä.Minulla on 2 vuotta nuoremmat kaksos siskot ja kyllä se heidän side on todella vahva näin aikuis iälläkin,vaikka meillä kaikilla sisaruksilla todella hyvät välit mutta heillä se on jotain erikoista vaikka ovatkin kumpikin erilaisia persoonia :)

Red Dragon Minkälainen paikka tuo Wasalandia on? Siis oletteko tykänneet? Paljon on ainakin kehuttu että pienille lapsille sopiva?

 
kutmula: Itse tykkäsin siitä, että sisäänpääsymaksulla voit olla siel niin pitkään kuin haluat. Ja lapsille siellä on tekemistä myös. Mie ainakin tykkäsin siel käydä. Onhan siitäkin nyt pari kesää aikaa. Lapsille on tarkoitettu enemmän.
Siitä, kun on aikaa, ku olen viimeksi käynyt, ni ei enää niin hyvin muista. Mutta päivä menee siel nopiaa! Lapsille on ihania liukumäkiä :D
 
Hari Mao onnea tuplaonnesta! :flower: Meillä aina gyne kiusaa, eä jos onkin kaksoset, kun mies sitä ekalla vierailulla huolestuneena kyseli. :LOL: Mutta ei ole aina vielä monistunut meidän ipana.

Ihanilta kuulostaa kesäsuunnitelmat lasten kanssa ;) Mulle kun ei ole noita vielä siunaantunut, niin pitänee touhuta kissojen kanssa... käymme kssanäytteilyssä. Muuten on ohjelmassa töitä, töitä, töitä. Onneksi on myös yks työreissu Suomeen, niin pidän siinä yhteydessä pari viikkoa lomaa. Pääsee kattomaan sukulaisia ja kavereita. Mun kaikki kaveritkin on lapsettomia, joten saapi nähdä miten suhtautuvat kun olen maha pystyssä.

Apropoo, ei ole kyllä maha kauhean pystyssä vielä täällä! Tuntuu että seiska-viikolta asti sama pieni kumpu ollut. Mutta pitää olla tyytyväinen, kun on intiaanikesää povattu! Täällä on nyt jo 28 + ja nyt ennen yhdeksää aamulla pitänee mennä parvekkeelle nauttimaan auringosta, kun kohta on jo liian kuuma! :wave: Terveisiä!

Maotao + Wanda 13+5
 
Meillä ei oikeastaan kesäsuunitelmia ole kuin sen verran että lapset menee isälleni heinäkuussa pariksiviikoksi ja tosiaan tää meidän ns kesätilanne on vähän mietinnänalla,riippuu joudunko tässä vielä duuniinkiin,sekin on otettava huomioon kuitenkin.
Lapset menee puuhamaahan kesällä isäni kanssa,en vie lapsia vielä lintsille,sen olen päättänyt kuitenkin,jotenkin hiukan isompien lasten paikka enemmän vaikka jotain pientä on tarjolla pienillekkin.

Annu & touhustiina 14+6 :heart:
 
Mä en oo juonu yleisesti tän raskauden aikana kahvia, mut nyt oon parina päivänä kirjaimellisesti joutunut, kun en vaan pysy hereillä :eek:
Ja nyt vähän huolestuttaa, et oonko mä sekoomassa lopullisesti, kun eilen kävi kaks aika hullua kämmiä...
eka1: kaveri mun luona kyläs ja tein ruokaa. Keittelin siinä sitten muussia, kun kalapuikot oli uunissa, noh... aikani keiteltyäni huomasin, että koko hemmetin levy ei edes ollut päällä...
toka2: kaveri edelleen kylässä ja keitän meille kahvit. Kun kahvi on valmista niin huomaan jotain... olin keitänyt pelkän veden läpi keittimen, en siis laittanut suodatinpussiakaan enkä siis puruja... siinähän sit pällisteltii sitä ja tehtiin uudet sumpit...
:LOL: :LOL: mä taidan olla sekoomassa.

Rinzessa ja papu rv.14+3
 
Rinzessa: :LOL: Sinulleha o sattunut!

Mie inhoan kahvia, en juo sitä, kuin pakon tullessa. Keitin kupillisen. Ja yhä edelleen täytyy todeta: Maistuu kyl edelleen helkutin pahalle :$ . Ei tuu kahvista minun ystävää. Mutta enää ei pahemmin väsytä.. Sain keittiön siivottua/järjestettyä. Oli kyl pöydät sen näköiset.. Ei siis pahemmin hirveän sekaista, mut tuntuu siltä, ettei toi ukko pyyhi noita pöytiä koskaan.. :headwall:

Olen pessyt lattiat ja siivonnut vessan totaalisesti. Eilen mies imuroi jo valmiiksi. Kerrankin on puhdasta jonkin aikaa. Viel pitää peilit pestä.. Mutta nyt tuon hamsterin häkin puhdistukseen. :wave:
 
Nyt saan olla taas vähän aikaa itseeni tyytyväinen!

Enää on vain noiden peilien pesu. Pyyhin jopa pölyt, kastelin kukat ja siivosin hamsterin häkin. Nyt lähen ukon kaa käymää kaupassa ja sit teen perunamuussin+jauhelihakastikkeen. Eipä ole sitäkään ollut pitkään aikaan.

Ja tänään jos sais tehtyä vauvan peiton loppuun :heart: . Toissa päivänä aloitin. Saatte nähdä kuvan sitten, kun se on valmis.
 
Minä tässä innotsin että jes, jo 14 viikkoa täynnä! Sit huomasin et RD:llä 14+6 ja ajattelin et väärin laskenu kun melkein samoissa mennään. Sit piti oikeesti alkaa laskemaan ja perskeles johan se on 15 täynnä kuitenkin =)

Me oltiin neidin kanssa tänään mun äidin luona. Tuossa iltapäivällä kotiin.
Nyt laiskottaa ja pahasti, pitäis tiskata mut jos tuo mies vois välillä hoitaa sen homman :whistle:

Kaupassa käytiin ja mies osti mulle ruukkuruusun :flower: Valkoisen valitsin, mielestäni välillä kivempi kuin ainainen punainen. Olisin saanut sellaiset crocks- kopiot mut ei ollut sopivaa kokoa, kaikki 42 ylöspäin! No, katotaan joskus jostain toisesta kaupasta!

Luminka ja piiperö 15+0 :heart:
 
Luminka: Mie, kun rupesin sun tekstiä lukee, ni ajattelin, että olenkoha ite laskenu väärin, jos sul kerran oir rv 14 :whistle: . Mutta onneksi olin mie laskenut oikein =) :D

Meil meni aika kauan kaupas, joten laitoin ranskalaiset vaa uuniin ja ukko sai grillata makkarat.. Illalla pitää tehä muussi + kastike.. Onpaha sit ruoka huomiselle =)
 
Luminka - Miten sulla on 15 tasan ko meillä muilla samanapv synnyttäjillä tai siis lasketulla ajalla olevilla on 14+6 ?? =)

Mä olen ollut melkein kokopäivän ulkona lasten kanssa,ja käväsin suihkussa,nyt juon kahvia ja nautiskelen olostani.Ollut lämminpv ja huomenna tulossa lämpimämpi vielä kuulema.Sain mussukaltani ruusuja tuossa mammapv johdosta jo :heart: söpöö.Olikohan siinä 12 ruusua muistaakseni.

Annu & touhustiina 14+6 :heart:
 
Annu: Oih, kukkia :D. Mie en ukolta oo saamassa kukkia.. Ei oo sellainen, joka ostelee kukkia. Miesasiakas toi eilen minulle ja pomolle äitienpäivän kunniaksi neilikan =)

Mie en oo kerenny pihalla olee tänää ollenkaan, mitä nyt autosta kauppaan yms. pientä lenkkiä.. Noh ehkä sitten huomenna :whistle:
 
Heipparallaa!
Aika menee niin hurjaa vaihtia, etten kerkee tännekään, kuin kerran viikossa :D No, hyvä kun edes silloin. :D Nyt jo viikkoja kasassa tasan 15!! :heart: Torstaina kävin verikokeissa ja seerumiseulassa, nyt sitten taas piinaavat 2 viikkoa odotusta... Vielä ei liikkeitä tunnu, vatsa alkaa pikkuhiljaa näkyä päällepäin.
Meillä poika kuumeessa ja meni jo tunti sitten yöunilla, raukkaparka :| Mies on kalassa...pitäis tuossa illansuussa kotiutua. Aivan ihana ilma siellä on ollut. Siivousta ja ulkoilua ollut tää päivä. Huomenna saa nähdä lähdenkö yksin kiertään mummoloita, jos poika edelleen kipee. Anoppilaan ois tarkoitus mennä illalla syömään.
 
Red Dragon - Olen kuullut että moni mies on sellanen että ei ostele hirveemmin kukkia.Mulla on kyllä tapana ostaa miehelleni kukkasia ja sillä mulle,saan usein isältänikin kukkasia :heart: ,millon minkäkin moisia.Onhan se kiva tapa muistaa.

Niin luminka sen mukaan jos sulla raskausviikot 15 menossa tänään siis eli 15+0 sun la. kuuluisi olla 1.11
=)
 
Annu: niinhän se on, että miehet ei yleensä niit välttämättä ostele. Kyl tuo aina silloin tällöin, mut kyl mie ite ostan itselleni piristyksex välil kukkasii. Mies piristää ihan muulla lailla mun päiviä :saint:

Ja onhan näköjään noita asiakkaita, jotka tuo kukkia :D
 
Annu: Niinhän sen aluks itteki laskin et LA olis 1.11, mutta kun oli karkausvuosi, niin se siirsi eteenpäin.. Näin sanoi neuvolassa sekä lääkäri myös laskenut viikot menemään noin!
Eli mulla siis tänään tasan 15.
 
Huh huh, jopas tuli kuuma. Nyt on huomisen ruoka valmis ja neidit on sit joghurttia syömäs ja sit pääseevät nukkuu.

Pitäis ruveta huomisen aikataulukin ruveta suunnittelee.. Ois kolmes paikas käynti: porukoitten, anopin ja miehen mummon luona. Mitenkähän sitä kerkee mihinkään..

Mies tekee tänään kakkupohjan ja koristelee sen sit myös. Minun kuulema pitää vain kerma vatkata, ettei hän saa sitä pilalle :whistle:
 

Yhteistyössä