Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

ainakin mulla on kohtu taaksepäin. Mun paino on ihan normaalipainon alarajalla. Mutta ei kohtu löydy, liekkö johtuu sit siitä et on taaksepäin enemmän ku normaalisti. Mulla ollu tänään ihan hirveä olo. Suihkuun pyörryin... heikko olo vaikka syön ja alamaha kipee ihanku menkat alkais :/ oon vaan maannu sängyssä koko päivän.

Rinzessa ja papu rv.14+1
 
ULTRAUUTISIA!!!! Tänään tosiaan aamulla oli uä, ja ylläri oli todella iso kun masussa sätkikin KAKSI toukkaa! Toinen näppärästi toisen takana. Eli Luminka, listaan voi siis lisätä että allekirjoittanut odottelee kolmosta ja nelosta. Ja h-hetken paikka olisi siis TAYS. Ylläri oli siis iso, mutta aivan ihana. Nyt menee vaan asumis- ja auto-asiat ihan uusiksi... Ja lapsiluku tuplaantuu kertaheitolla. Mutta mikä lohduttavinta, palleroilla kaikki hyvin, niskaturvotusta kavereilla 1,3 ja 1,5. Laskettu aika ei muuttunut ja kummallakin oli oma sikiöpussi ja istukka (huh, suurin pelkoni olisi ollut fetofetaali transfuusio...). Mulla oikein posket hehkuu kun tätä teille kirjotan, oon ihan onnesta soikeena. Mies oli hetken aikaa vähän ulalla, mutta nyt taidan hieman havaita että taitaa tuo olla aika onnessaan... Että tälläisiä ylläreitä täällä.

HM ja papuset 13+0
 
Tervetuloa uusille ja Tuplaonnittelut Hari Maolle!

Mä olin tänään töissä ekaa päivää saikun jälkeen ja mukavaahan siellä oli vaikkakin niskat/hartiat rupes heti oireilee ja selkä on TOSI kipee! soitin lääkäriin niin kuin oli sovittu lääkärin kanssa että huomenna kävisin näytillä ja katsottais tilanne mutta hoitaja sanoi että lääkäri huomenna paikalla vain tunnin ja katsotaan nyt kerkiiskö se sua kattomaan...ärsyttää ku lääkärin kanssa sovittu ja sit ei voi hoitaja antaa aikaa. Pitää huomenna aamusta soittaa ja yrittää päivystysaikaa tälle lääkärille saada.
 
Hari mao - wau kivoja uutisia,tuplaonnittelut :heart:

Tulentyttö - Mittaisin miekin tuossa enemmin samasta kohtaa masun ympäryksen mistä sinä niin 87cm sain sieltä sitten... kiva seurailla tuollastakin mittaa.

Keiju - No ei kannata kipujen kanssa olla duunissa,toivotaan että saat ajan pikasesti.

Annu & touhustiina 14+4 :heart:
 
Wau Hari Mao! Onnea tosi paljon! Nyt varmasti kaikki muuttuu enemmän kun tuleekin kaksi :heart: Ihana sitten seurata molempien kehitystä syntymän jälkeen ja miten eroavat luonteeltaan toisistaan =)

Tervetuloa Tarleena! :wave:
 
Onnea hari mao!! Mie oon kyllä onnellinen että meillä oli vaan yksi pikkunen kyydissä. Mie oon ilonen jos selviin yhenki vauvan kans! ;) Mutta ihana juttu että teille tuo on iloinen uutinen! :)

Meillä ei ihan se mahatauti ollukka ohi... Pikkumies oksens eilen iltpalat pöytään (nam!) ja tänään aamupalat olkkariin... Sit oli ihan kylmissään huulet ja kynnet sinisinä ja täris ihan. Peittoa ja villatakkia etin ja puuhapetet pyörimään. Vetäähän se heikoks kun maanantaina viimeks kunnolla on syöny, onneks on juonu kuitenki tosi hyvin. Nukkui ja pötkötteli melkein koko päivän. Päivällä sit varovasti ruokaa otettiin ja alkoi pysyä sisällä. Söiki sit kaks lounasta ja sit alko virtaa pikkuhiljaa löytyä! Pitää huominen olla vielä ihan kotosalla lepäilemässä.

Miulla on mahaa nippaillu pari päivää ja on ihan turvoksissa (ei siis mahatautimeinigillä vaan tuonne kohdun puolelle koskee) ja liitoksiin on alkanu lenkkeily käydä. Yölläki piti tosi varovasesti sängystä nousta peittoa pienelle asettelemaan kun niin mojovasti tuntu nivusissa. Tänään kyllä tuntu päivällä mukavasti liikkeitä, että kaipa siellä kaikki kuitenki ihan hyvin on.
 
Noista masujen mittauksista.. Ootteko mitanneet tilanteen ennen raskautta? Kun toisilla on lähtötilanteessa enemmän kuin toisilla .Itsellä ainakin, joten en edes kehtaa vielä mitata, tulee vaan paha mieli.. :snotty:
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Hari mao, Onnittelut tuplista!! :heart: :heart: Wau mikä ylläri!! :D
Ne on sitten varmaan erimunaiset kaksoset, kun kummallakin on oma istukka ja oma sikiöpussi?
Vai voiko identtisilläkin olla noi omat?...tuli oikosulku..en nyt muista.
Sitten on kaksosraskaudessa monet riskit vähemmät kun on kummallakin oma istukka ja sikiöpussi.
Mulla tiedettiin, että oli erimunaiset kaksoset, kun lapsettomuushoidossa kaksi laitettiin ja molemmat kiinnittyi. Mutta sitten tää toinen oli heikompi tai ajattelen niin että siinä oli jotain vikaa ja lopetti kehityksen, ehkä parempi näin. Nyt pystyn jo ajattelemaan, että parempi näin ja yksi riittää hyvin.

Oletteko tehneet vauvalle jo hankintoja?
Mä olen alkanut pikkuhiljaa ostelemaan vaatteita. Olen löytänyt nyt tarjouksesta tosi edullisesti talvivauvalle söpöjä vaatteita. Sukulaisilta saadaan pinnasänky jossain vaiheessa ja kavereilta turvakaukalo. Vaunut kyllä halutaan ostaa ite.

T: Kuunkulta ja pikkuinen rv 13+5
 
Mä laskin tänään, et mulla on 20 vaatetta vauvalle :heart: ja vain pari ostettu uusina... mut lähinnä ne on alusvaatteita eli bodyja ja potkareita, talvivauveli tarvii siihen päälle viel kolitsit tms. ja niit ostan sitte jos ja toivottavasti kun saan tietää sukupuolen...

Rinzessa ja papu rv.14+1
 
Hankintoja vauvalle: Olen ostanut H&M:ltä kaksi 56cm bodya ja yhden 56cm bodyn kirpparilta. Tuo koko oli se mitä olisi esikoisen aikaan enemmänkin saanut olla. Oli syntyessään 47cm ja 3,030kg, joten menivät pitkään pienet vaatteet =) Äitini sanoi että ei kannata paljoa pieniä ostaa, ja tietenkin uskoin, onhan meitä sisaruksia kuitenkin 3. Mutta me oltiin kaikki painettu 3,5 kg ja ylikin joten eihän ne pienet meille ole kauaa mahtuneet :D

Sukupuolta aiotaan kysyä rakenneultrassa jos sattuisi selvästi näkymään. Niin voi sitten laittaa esikoisen vaatteita myyntiin ja ostaa poikien värejä jos siis tulee poika! Muuten vaan pesen enemmän neidin entisiä valmiiksi.

Miten musta tuntuu et asun illat koneella :LOL: Ei tässä oikein muutakaan ole, tyttö jo nukkuu ja mies vielä töissä. Ei muutenkaan viitti pahemmin kolistella, joskus meinaa herkästi typy herätä :whistle:

-Luminka-
 

Yhteistyössä