Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Rinzessa: Ihanat kuulumiset! :heart:

Minun asukki tömistelee ihan kiitettävästi. Heti, kun sai ruokaa, alkoi sellainen marssi oikealla puolella mahaa. :D :heart: Pakko kai sitä on ruvettava uskomaan, että joku siel taitaa kasvaa :D
 
Rinzessa kiva kun oli ihania kuulumisia :heart:

Täällä on ollut taas ihan hiljanen päivä masussa, taitaa olla aika unikeko :D
Eilen kun makasin selälläni sohvalla, nous mahaan iso "patti", sitä kun paineli hellästi nin siirty toiseen paikkaan ja siitä sit johku tonne uumeniin piiloon, sai varmaan äitin tönimisestä tarpeekseen :LOL: ei siltikään tumpsutellu lähti vaan "karkuun" :D
 
Meillä miesväki alkoivat oksentamaan viime yönä kahen jälkeen ja niissä tunnelmissa ollaan menty. Ei tullu sen jälkeen nukuttua kuin pari puolen tunnin pätkää aamuyöstä, kun vähän väliä oli jompi kumpi laatottamassa. Tänään oon sit saanu pyykkiä pestä. Esikoinen ei oo päivällä enää oksennellu ja on ihan pirteenä, tosin ei oo kauheesti syöny. Isi on aivan voimaton, sillä onki vähän rajumpana tullu tauti. Miulla ei vielä ainaka oo mitään mahatautiin viittaavaa, ei minuun yleensä tartukka, en oo koskaan sitä riemua kokenu! Toivottavasti ei nytkä tarvii kokea. Ens yönä varmaan alkaa sit miulla jos on alkaakseen.

Täälläki on ollu hiljasta nyt masussa. Eilen ihan pari kertaa tunsin vaimeita liikkeitä ja tänään ihan kertaalleen vaan. Toivottavasti kaikki on siellä kuitenki hyvin. Kaipa vaan vauveli on sit "vikasuuntaan" että ei liikeet niin tunnu.
 
Rinzessa: Nyt sait mielenrauhan kun sait kuulla ne ihanat pikku jumputukset =) Oi, minäkin voisin rueta salmiakki-kuurille :LOL: Onneks tyttö nukkuu jo etten voi lähteä enää ostamaan... :whistle:

Anzkuli: Voi ei, oksennustauti on ihan hirvee! Meillä oli viimeksi juuri toisinpäin, vain minä sairastin ja mies ja tyttö säilyivät siltä! Jännä juttu et ylipäätään sain ykätaudin, en ollut tätä ennen sairastanut noin 8 vuoteen! Nyt sekin hyvä putki pilalla :snotty:

Nyt on "uusi" pyykinpesukone eka kertaa päällä. Aika pitkiä pesuohjelmia vaan on, tuo perus 60 asteen pesu kestää 129min! Musta on tosi pitkä aika :eek: No, kai puhtaampaa tulee tai jotain =)
 
Sain tyttöjen kaa tehtyä mummoille tyynyliinat. Huomenna enää silitys+postiin vienti.. Toivottavasti niissä nyt on väriä tarpeeksi. 2 mummolle ja 3isomummolle saivat tehdä :heart: . Tyynyliina on hyvin yksinkertainen. Tyynyliina, johon sabluunalla maalasvat tekstin: Mummo.
Jospa mummot ees kerran pitäisi niitä.. Eikä heittäis vain suoraan kaapin perukoille..
 
Huomenta!

Kylläpäs täällä on hiljaista :eek: . Minne kaikki on mennyt?

Menin nukkuu vasta klo 00.00 jälkeen.. Ja sen kyllä nyt huomaa.. Ei meinaa silmät pysyä auki. Ja pitkä työpäivä olisi viel eessä.

Kyllä tuo sääkin vaihtelee kiitettävästi.. Eilen satoi lunta ja tänään vettä. Mitähän huomenna. Rakeita? :whistle:

Mut pakko ruveta valmistautuu lähtee töihin.. Yrittää saada ihteni hereille paremmin..
 
huomenta!

onko täällä muita jotka joutuneet selän takia sairauslomalle?
MIetin vaan tässä ku se lääkäri sano että ei sais nostella pahemmin mitään niin loppuuko se notelukielto ku sairausloma loppuu vai miten? mä nimittäin joudun töissä nostelee ja paljon ja siitä en voi kieltäytyä koska olen alle 2 vuotiaiden ryhmässä pk:ssa eikö minua voida edes järjestää muuhun ryhmään loppukuukaudeksi. Ens kuun alussa sit alkais se uusi työ ja ahistaa jo valmiiks jos en sitäkään pysty tekee vaan joudun jäämään sairauslomalle ja silloin ovat siellä pulassa sen takia ku yksi puuttuu. Se yksi tekee jo aika paljon tuollaisessa paikassa. OOn mietttiny pitäskö soittaa sinne ja sanoo että en pysty tulemaan vai mennä kokeilemaan tulenko kipeeksi ja sit ehkä joudun jättää ne pulaan?
Tämmösipä täällä näin aamusta miettiny!

keiju ja toukka 14+0
 
Anzkuli: Otan osaa ;) Siis mahataudin takia...Toivottavasti säilyt itse terveenä :)

Rinzessa: Ihanaa varmaan kuulla äänet :heart: Itse en ole vielä kuullut,ultrassa vaan nähnyt sydämen sykkeen ja toukokuun lopulle pitäisi vielä jaksaa odotella :/

Meillä se suku vaan lisääntyy,eilen juttelin miehen serkun avokin kanssa ja heille on tulossa joulukuun puolessa välissä :heart: Aivan ihanaa kun syntyy niin lähekkäin vauvoja niin on sitten isompana seuraa toisilleen =) Eli miehen sukuun tulossa 3 vauvaa 2 kk sisällä :heart:

Onkos muille tulossa saman ikäisiä kaveruksia?? Siis sukuuun tai kavereille??

 
Hei vaan taas. Hyvin täällä menee, vatsa kasvaa minullekin jo kovaa kyytiä. Nyt on kerrottu jo töissä tärkeimmille henkilöille odotuksesta.
Osaako teistä joku kertoa mitä kaikkea tutkitaan lapsivesitutkimuksessa? Mulle on tehty nt-ultra ja seerumiseulonta, joissa ei ollut poikkeavuuksia, mutta nyt mietitään mieheni kanssa, että josko vielä kävisi tuossa lapsivesitutkimuksessa. Mutta saako sieltä sellaista tietoa, mitä ei noissa jo tehdyissä tutkimuksissa ilmennyt? Mulla on kuitenkin ikää jo 37, ja olen ensisynnyttäjä. Suvuissa ei ole tietääksemme mitään perinnöllisiä sairauksia, joiden takia tuota tutkimusta tehtäsiin.
Pitäisikö mennä yksityiselle kyselemään ja selvittämään tuota asiaa?
Aurinkoista päivää kaikille, pilvistä huolimatta B)
 
kutmula: Meillä on suvussa aika paljon lähes samanikäisiä muksuja. 2006 syntyneitä on 4 (mun serkkujen lapsia) ja tälle vuodelle on jo yks syntyny, toinen tulee kesäkuussa (myös serkuille). Lisäks on 4 iältään alle 5-vuotiasta. Meillä on onneks aika hyvät suhteet serkkuihin, ollaan paljon yhdessä muutenkin kuin pelkästään sukujuhlissa. Puhuttiinkin serkun kans, että ihanaa ku ovat niin samanikäisiä niin on sitten leikkikavereita.

Yks kaverikin on jo ehtinyt saada pojan pari viikkoa sitten. Joten leikkikavereita riittää :)

Mullakin on alkanut jo maha kasvaa. Mä ihmettelinkin missä se on, ku ei mitään näy. Lauantaina sitten saunaan mennessä huomasin melkoisen pallon tuolla alavatsalla. Kai se vaan on ollu tuolla läskien alla piilossa.

Tänään oliskin sitten lääkärineuvola. Pitää kysäisttä mitä tälle jatkuvalle päänsärylle vois tehdä. Viikon verran jo jomottanut jatkuvasti, eikä mikään tunnu auttavan. Koulustakin oon joutunu olemaan pois sen takia.

Mulla on tuntunu nyt parina iltana sellaista jännää kuplintaa mahassa. Olisko ne sitten jo tuon pienen liikkeitä, ei ne kyllä oikein mitään muutakaan voi olla ku ei oo koskaan aikaisemmin tuollaista tuntunut. Voiko ne liikkeet tuntua jo nyt?

-JennyAdelina & pieni 13+2-
 
Tässä meillä on tulossa mieheni veljelle 2kk ennemmin vauva ko meille,oli anopillekkin yllätys tulla tuplaten mummuksi tänävuonna,naureskeli sitä että nyt on joku lisääntymis buumi menossa :D

Eilen tallensin koneelle vaavelin liikettä,hurjaa liikkumista hih,ja todella hyvin sain sydänäänetkin kuuluviin,ihana muisto sellanen :heart:

Tänään oisi jääkaapin täyttöä taasen edessä ja vähän kotihommiakin joten niitä täytyy yrittää tehdä.

Annu & touhustiina 14+3 :heart:
 
No minä kävin vielä nukkumassa, tyttö heräsi aamulla 6.30 ja väsytti ihan kaameasti!
8.45 neiti ulos nukkumaan ja itse kömmin takas ukon viereen :D Nyt jos sitä jaksais vähän paremmin...

keiju: Minä jouduin viimeksi olemaan saikulla selän takia! Tais olla välillä iskiasta ihan, jalkaan säteili ja petti alta. Eipä siinä sitten seisomatyötä tehdä kun aamulla saa miettiä pääseekö konttaamalla paremmin vessaan |O Ne kivut alkoivat jo 10 viikon tienoilla, ja siitä lähtien olin välillä töissä ja välillä poissa. 20. viikon jälkeen en enää päässyt yrittämäänkään, lääkäri kirjoitti 2 viikkoa jatkoa joka kerta. Ihan lähempänä äippäloman alkua vasta tuli 1kk kerralla. Vähän väliä siis sain lääkärissä juosta :headwall:

Meillä pomo ei todellakaan tykännyt, ja suuttui kun vein saikkulapun! Sekin aiheutti stressiä töissä vielä ollessa, ja väkisin välillä koitin jaksaa vaikka kuinka koski. Sit oli pakko kerätä rohkeutta ja sanoa että koskee niin kauheasti että ne pääse seuraavana päivänä duuniin..

Ei ole kyllä yhtään ikävä sitä aikaa vaikka olikin ihanaa olla raskaana. Onneksi nyt saan olla koko raskausajan kotona eikä tarvitse murehtia noita enää! Välillä selkään vähän koskenut varsinkin jos tyttöä pidempään pitänyt sylissä.

kutmula: En tiedä onko muille tulossa vielä vauvoja, työkaveri saa. En vaan ole hirveästi hänen kanssaan tekemisissä. Vuosi sitten toinen duunikaveri sai pojan 5pv ennen kuin meidän neiti syntyi =) Hänen kanssaan oltiin jo raskausaikoina kahviseuraa toisillemme, ja sama jatkuu vieläkin kerran viikossa!

JennyAdelina:
Kyllähän täällä jo moni ne kuplinnat ovat liikkeiksi huomanneet =) Tosin taitaa olla aiempia lapsia. Kyllä ne erottaa suolenliikkeistä, harvemmin niitä ihan tuolla alhaalla kulkee :D Et voi hyvinkin olla! Ja siitähän ne vahvistuvat päivä päivältä ja arvaukset saavat lisää varmuutta =)
 
Tietääkseni meidän sukuun ei ole perheenlisäystä tulossa kuin meille.. Eikä kaveritkaan ole sellaista ilmoitelleet (eipä kavereita ny niin paljoa olekaan). Sukukin on niin kaukana, ettei heistä tiedä. Jotenkin se vain on niin, että pohjoisemmassa asutaan ku muut sukulaiset, ni he pitäävät enemmän keskenään yhteyttä.. Minut on kokonaan unohdettu..
Miehen suku on sit täällä, mut heille ei oo kyl lisäystä tulossa, sen jo osaan varmasti sanoa :D.

Nyt hiljentyi vähäksi aikaa töissä.. Väsyttää pirhanasti.. Mutta jospa tämä päivä menis nopiaa..
Tänää pitäis viel töiden jälkeen tosiaan silittää ne tyynyliinat ja ähertää jonkinlaiset kortit väsättyä matkaan.. Kiirettä pitää, että kerkeää postiin klo 17 mennes.. Varsinkin, jos pääsen vasta klo 16 lähtee.. Katotaa jääkö huomiselle vasta :whistle: . Mie oon aina myöhäs kaikessa.

Eilen kävin maksamassa osallistumiseni salmen kiertoon.. On naisille järjestetty kävelytapahtuma. Viime vuonna kävin ensimmäistä kertaa ja nyt ajattelin lähteä kanssa, kerran en lähdekään sinne palkkiomatkalle. Otan esikoisen rattaisiin mukaan, ni pääsen sit uimaan hänen kanssaan. Toinen on oikea vesipeto :heart:
 
Mua sitten aletaan väkisin laittaa töihin kun olen raskaana,selitin kyllä vuotelut sun muut jutut,mutta ei kyllä paskan vertaa välitetä hiukan harmittaa,ei mun auta ko ottaa duuni vastaa mitä saan tai kuulema meiltä lopetetaan kaikki rahat,työkkäriin tästä soitin ja he kummasteli asiaa hirveesti koska en oikein kykene duuniin mutta pakkohan mun on mennä että rahaa tulee,en oikein nyt käsitä tätä juttua yhtään.Ei mulla duunia vastaa mitää ole,olenkin hakenut sitä mutta huonoin tuloksin kuitenkin,mutta nyt yhtäkkiä onkin pakko välittämättä,siitä että mulla ennestää on kaksi lasta joita ei huomioida eikä tätä maha-asukkia,millää ei mitää väliä... on se kumma ko ei niistä ennen apua ole ollut mutta nyt näin,olen todella vihanen tällähetkellä ja huolissaa tilanteesta ja masu.asukista myös!!!!
 
Laiskana kopioin toisesta ketjusta :ashamed:

Nyt minä en olekaan niin varma että millaiset tuplavaunut tahtoisin! Aluksi olin niin Jovi landejen kannalla. Mutta, kun miettii miten kauan vauva nukkuisi niissä, ja ne eivät jokatapauksessa mahtuisi meidän kodinhoitohuoneen ovesta muuta kuin kasattuna. Niin tahtoisinkohan sitten jotkin kevyemmät? Kun seuraavana kesänä kakkonen voisi istua myös rattaissa ja jotkin kevyemmät olisivat jo kivemmat!

Me ei yleensä käydä kaupassa vaunuilla, joskus lähikaupassa, joten ihan lenkkeilyyn vaunut tulisivat.

Mut mitenhän kun tulee talvi vauvan syntyessä ja tänne kuitenkin tulee lunta.. Yhdet rattaat olisi kivat, http://www.carenababy.com/CARENA/Finland/STROLLERS/

Noissa olisi kätevä kun saisi esikoisen kasvot menosuuntaan ja vauvan itseenpäin kyytiin. Saisi vauva rauhassa nukkua neidin katsellessa eteenpäin!
Nuo olisivat kätevät ottaa kaupungille autoon mukaan jos haluaa käydä kauppoja kiertelemässä.

Sanokaas mielipiteitänne! =) Tai jos jollain olisi vastaavanlaisista tietoa!

-Luminka-
 
Mun hyvällä ystävällä on parin viikon päästä musta laskettu aika, ihanaa :heart:
Ja nämä kaksi edellistä lasta oon oottanut mun serkun kaa yhtä aikaa, sillä on 2vk vanhempi poika ku meijän sit toinen on 1kk vanhempi ku meitin tyttö, nyt on jotenkin "orpo" olo kun oottaa "yksin" vauvaa, mut oottaahan tuo mun ystävä onneksi yhtä aikaa ;)
Ja mun veljellä on 11k nuorempi tyttö ku meitin nuorin, et kavereita piisaa ja ollaankin tiheästi tekemisissä :)

Mun sormus on tullut, tänään mennää se hakemaan, piti tulla vasta perjantaina, mut liikkeestä aamulla soittivat et täällä on, kiva! :D

Mun pitä suskaltautua soittaa pomolle tästä tulevasta vauvasta, mutta kun tiedän et repii pelihousunsa ku kuulee :headwall: ei ollu yhtään ilonen tästä mun hoitovapaasta joka pitäs kestää -09 heinäkuulle ja nyt menisin vasta marraskuussa 2011 töihin, siellä on moni sanonut ittesä irti eli pulaa ois työntekijöistä...
Yritän rohkaistua ja soittaa seuraavan neuvolan jälkeen pomolle :|

*meinas unohtua ;)

Tulentyttö & kipinä rv 15+0
 
Mun yks tuttu on raskaana ja sil la vähän ennen mua, sit äidin naapuri (omakotitalot vierekkäin) saa vauvan vähän ennen mua, muita tuskin saa. Mut on ollu näiden mammojen kaa ihana jutella vauva juttui ja sillei.
Ja mulla myös sekä ollu törkeen kipee ja panacodia siihen sain ja oon pari kertaa ottanu sitä, ku jalat lähteny alta. Nyt selkä tosin jo paljon parempi.
Iltaisin pikkunen alavatsaa monottelee :heart: Viikot paukkuu tänää :heart:

Rinzessa ja Papu rv.14+0
 
Tulentyttö: Mua jänskätti kans kertoo pomolle taas uudesta raskaudesta, viimeks kun kohtelu oli sellasta ja tällästä... Mut oli ihan iloinen, siltä ainakin vaikutti!
Tosin, ei taida itse enää töissä olla kauan, meillä vaihtuu työnantaja, ja tää pikkuboss ei taida jäädä enää.. Huh! :whistle:
 
mä edelleen täällä pähkäilly tuota jos joudun saikulle niin mistäs mä sit saan rahaa/saanko mistään? ku mulla loppuu sopimus kuun lopussa tässä työpaikassa ja sit uus sopimus alkaa ens kuun alussa siellä uudessa. Tältä kuulta tietty palkan saisin. mut entäs ens kuussa jos en voikkaan aloittaa uutta työtä?
Kannattaa mun kyllä varmaan käydä sitä työtä kokeilemassa ku se on todellakin erilaista ku tämä tässä nykyisessä.Se lähinnä istumatyötä, ei nosteluja, eikä muutenkaan ns.fyysiseti rasittavaa.Lähinnä tietokoneen kanssa työskentelyä ja potilasvastaanoton pitämistä.

Anteeks ku teille näin tätä puran mut en oikein tiedä mitä pitäs/kannattaisi tehdä.
 
hmm no sairapäivärahaa saat jos et pääsekkää töihin joten kyl sitä rahaa aina jostain saa. Puhuu kokemuksen syvä rintaääni :headwall: Ja sairaspäiväraha on korotettu jos oot ollu tai oot töissä. Ku mulle kävi nii et sairasloma jatku viel työsuhteen loppumisen jälkee niin sairaspäivärahaa oli korotettu paljon sen takia et olin töissä...
Huomaa kuinka mun mielialat menee ihan miten sattuu, ku yhtenä hetkenä mietin et tää raskaana olo on ihan pyllystä ja nyt taas oon niin onnessani (saattaa johtua muutamasta vauvan vaatteesta jotka ostin) ah tätä elämätä :LOL:

*muoks, en siis vauvan tekoa ja saamista siis ole koskaan miettinyt niin et kaduttais, vaan siis ihan vaa tää odottaminen ja kivut jne. on ollu rassaavaa
 
Luminka - Eihän tässä mittää jos duuni ois jo ennestään... ja nyt sitten onkin jo pakko,ja tää ei ees lähde työkkärin kautta vaan sossun kautta,se tässä kaikista huvittavinta onkin ja hän vielä tiesi että otin lapset pois päiväkodista jokunen kuukausi sitten ja sanoinkin että olen nyt sitten kotona niin kauan että olen synnyttänyt ja ja ensimäisen ja vuoden mutta ei nyt alkoi sitten uhittelu,huono tapa hoitaa asioita enkä vielä koskaan ole näin törkeeseen toimintaan törmännyt.Ei mulla nii väliä ole mutta masu-asukilla ja tytöt tässä ne onkin ne suurin huolenaihe,joita ei oteta huomioon.Saas nähä onko työnantajaa ees eli saanko työtäkään ko odotan,ohhoijjaa,harvapa sellasta työhön ottaa jos ei ennestää ole jo vakipaikkaa,miksi tää ei voinnut tapahtua puolisenvuotta sitten... mä olen kyllä ihan kysymysmerkkinä koko asian suhteen... Ja mun duunit tulee olemaan fyysistä ja siinä täytyy pystyy nosteleen yms.ja nostelu mulla on kielletty.


 
Meillä on mahatauti vissiin nyt ohi. Pyllyt kyllä vielä miesväellä paukkuu - kohta pitää tuulettaa... :) . Mie nyt vissiin säästyin tältä, ei oo mitään oireita ilmenny.

Meidän sukuun ei oo tämän hetken tietämyksen mukaan tulossa muita vauvoja. Esikoisella on isänsä puolelta serkkuja melko pienellä ikäerolla: vanhin on nyt 3v7kk, seuraava 2v6kk, sit meidän ukko 2v2kk, seuraava 10kk ja sit 8kk. Eli meidän kuopuksella ja nuorimmalla serkulla tulee sit vissiin 1v2kk ikäeroa. Kaikki ovat vielä poikia, eli hulinaa on tiedossa tulevaisuudessa - ja ajoittain jo nyt havaittavissa! :LOL: Saas nähdä tuleeko nyt serkuskaartiin tyttö kuria pitämään! ;)
 

Yhteistyössä