Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Red Dragon kaiverretaan miehen kihlasormukseen vihkipäivä, eka halus toisen sormuksen lisäksi, mutta sitten ei halunnutkaan, samalla saavat kiillottaa miehen sormuksen ja sit ei saakkaan sitä sormeensa vasta kun hääpäivänä :kieh:

iiiks, mua ahdistaa, ku masu ei kasva :$ ku yhes vaihees tuntu et kaikki kiristää ja nyt tuntuu että masu ei oo kasvanu pitkään aikaan. Ku tässä vaihees kaikil muil on jo isot raskausmahat ja musta ei huomaa mitää :'( ei oo kivaa. Ja siihen rakenneultraanki on nii pitkä aika ja siin vasta selvii onko pikkunen ees enää kasvanu masus. Kunpa kuulis sydänäänet ainakin tiistain neuvolas. En oo meinaan niitä vielä ees kuullu :'( Taas mulla on vaikeeta, sori.

Rinzessa ja Papu rv.13+5

Tulentyttö: Ihana kutsukortti! Simppeli mutta tosi kaunis! Meillä mies meinas kans aluks ottaa toisen sormuksen mutta sit tuumas että on liian naisellinen hänen makuun että miehellä on kaks sormusta. Valittiin hälle sit kalevala-mallistosta hopeinen leveä miesten sormus, niinkun muistosormus hääpäivästä. Siihen kaiverrettiin päivämäärä. Pitää sitä sit toisessa kädessä.

Meillä tulee mukeloille 2,5 vuotta ikäeroa, ei meinattu tuplarattaita hankkia. Talvea vasten kun syntyy niin pulkaan vaan isompi sit. Ei tosin kovinkaan pitkiä reissuja varmaan tuolla tavalla kuljeskella, mutta puistoon päästään kuitenki. Ja onhan sit esikoisen omat rattaat kans millon koko pereheen voimin ollaan liikenteessä. Vaunutki varmaan saadaan lainaan tai sit käytettynä ostetaan. Sit kun vaihdetaan kuopus rattaisiin niin sit on esikoisen aika jo niistä luopua. Seisomalauta varmaan hankitaan kyllä.

Ihanaa kevään ja kesän odottelua kaikille!Meillä on kuultu sydänäänet ja ultraamaan mennään 13.5 sekä samalla otetaan se seulonta.Ongelmia on jonkin verran ollut myös matkalla,kohtu ja munasarjat kouristelee ja kramppaa välillä todella pahastikin,nytkin olen s-lomalla..Lääkäri tutkinut ja ainakin vielä kaikki ok,perjantaina kuulee taas sydänäänet =) . Vatsa on jonkin verran pyöristynyt,niin ettei omat farkut kii mee;),eli täs nyt sit jazz housuillaan.. :D ..mites teillä muilla?

Sain tuossa syötyy,täällä on ihan lämminpäivä ollut niin kauanko alkoi sataan vettä,joten lapset on kanssa sisällä mielellää,kukapa sateessa viihtyiskää ja tuossa tuulessa.
Kävin ostamassa lasten vaatteita ja vaaville pari vaatettta kanssa,en ole mittää kummempia ostellut ees,oottelen sinne rakenneultraan että saisin tietää kumpi tulee niin sen mukaan ostan,aivan tyttö olo mulla kyllä taas on vaan...
Pitäs ostaa pari mammamekkoa kesäksi,en mie viitti vaan capreissa koko kesää kävellä.....

Annu & touhustiina 14+1

Nyt on sormus valittu, ainoo et täällä ei ollu yhtään mun kokosta ja joutu tilaamaan sen keravalta, saan sen perjantaina.
Koko etelä suomessa oli vaan enää 3 mun kokosta tota sormusta, oli tarjouksessa meinaan :)

mua on väsyttänyt koko päivän vaikka nukuin hyvät yöunet, ääh...

Tänään tuli aika rakenneultraan!!! Ihanaa, upeeta, mahtavaa :heart:
Nyt sitten sitä odotellaan kuin kuuta nousevaa :D

Tässä yritän mummo-sabluunan tehtyä, et vois painaa tyynyliinat mummoille.. Ihana homma.. Eivät taida valmistua koskaan.. :whistle:

Rinzessa: Älä masennu, ei mullakaan näkynyt esikoisesta maha vasta kuin puolen välin jälkeen! Seuraavista yleensä alkaa jo aiemmin pullottamaan. Nimimerkillä kokemusta on!
Yleensä alkuturvotus menee ohi ja tuntuu just et ei näy masu ollenkaan! Sit oikea vauvamasu alkaa kasvamaan ja siitä se sitten lähtee =)

Tanskuli:
Toivottavasti nuo sinun krampit on ohimenevää :hug: Onko ne sit ihan supistuksia? Ilkee jos tässä vaiheessa jo alkaa... Mulla on tullut nyt muutamia harjoitussuppareita, ihan kivuttomia, mut huomaa silti vatsan kovettumisena.

Tulentyttö: Saanks udella minkälaisen sormuksen valitsit?
Mulla on valkokultaa johon upotettu pieniä timantteja, sekä toisessa reunassa keltakulta"reuna". Vihki- ja kihlasormusta kun pitää yhtäaikaa niin näyttää et olis kolme sormusta, keskellä valkokulta ja reunoilla keltakulta =) Jännän näköinen, ihastuin heti siihen yhdistelmään! Mulla meni myös tilattavaksi toisesta liikkeestä, onneks oltiin ajoissa liikkeellä :)

Milloinkas Redillä rakenneultra? Mulla on kesäkuun 19. päivä =)

Onkos muut saaneet jo rakenneultraan aikoja?

Ihana kun masu on alkanut pullottamaan aamuisin ennen aamupisua :) Tietty rakko nostaa kohtua ylöspäin ja tuntee ihan selvästi :heart:

Me saatiin tuossa uusi pyykinpesukone. Tai ei se nyt ihan uusi ole, pari vuotta vanha. Entinen halusi eilen illalla jo jäädä eläkkeelle 25 palvelusvuoden jälkeen :LOL: On tosi hiljainen entiseen konekivääriin verrattuna :LOL:

Millos RD sulla on rakennu ultra?

Luminka saa udella ihan semmonen perus kultanen, johon on upotettu timatteja.
Meillä ei täällä saa kun np-ultran :/ harmi, mut se on kiva (kiva ja kiva) et mä JOUDUN puolen välin jälkeen ravaa parin kolmen viikon välein äippäpolilla ultrassa mun verenpainetaudin takia, siinä mielessä siis kiva et näkee usein vauvelia, mut taudin kannalta ei kiva, kun nyt ollaan jo aika huippu lukemissa :( saa nähä kuin tässä vielä käy...
Sulla kuulostaa tosi kivalta tuo sun sormus =)
Mä en voinut ottaa kauheen leveetä kun mun kihlasormus on kapea niin näytti tyhmältä leveämpi sormus vieressä :|

Minun rakenneultra on 12.6.2008 :heart: . Toisaalta tylsää lähtee ajelee Kys:iin.. On kuitenkin tunnin ajomatka, ja itse ultrassa menee se 20 minuuttia, jos sitäkään.. Ja kerran neitejä ei varmaankaan minnekään saa hoitoon, ni ukko kahtoo sen aikaa niitä.. Joten ei pääse siihenkään mukaan. Eipä tuo halukkaalta toisaalta näyttänyt mukaa tulevasakaa.

Kerkeääköhän torstaina laitetut pienet paketit perjantaiksi perille määränpäähän? Ei keretty tänää noita tyynyliinoja tekee, ku neidit oli hiukan väsyneitä.. Just vein sänkyyn ja heti nukahtivat.

Ihania sormuksia teil on.

Minun kihlasormuksessa on kelta-, valko- ja punakulta kerrokset ja sit tää toinen sormus on keltakultaa, jossa on kuusi tähtitimanttia upotettuna :heart:

Mä sain monta viikkoa sitten jo rakenne ajan ja se on 16.6 ja sitä odotan kun kuuta nousevaa. Huh ja kiitos luminka tosta tsemistä, et ei tarviikkaa viel näkyy, helpotti, ku oon ihan varma et nyt se ei enää kasva.

Ihania sormuksia tosiaankin teillä... =)

Jännä miten teillä tulee postissa tieto,mä sain toisessa ultrassani jo sen rakenneultra ajan mukana joka on 11.6. =)

Innolla sitten oottelemaan vaan r-ultraa,äkkiä tää aika menee vaikka ei aina siltä tunnukkaa ;)

Annu & touhustiina 14+1 :heart:

mä sain jo viikolla 7 kummatkin ultra ajat postissa ja eka neuvola oli tasan viikolla 5. Ja nyt mulla taas aika matelee, kun en malta odottaa sitä rakenneultraa. Mut eiköhän se aika sit kuitenki äkkiä mee. Hui kun masun kummastakin sivusta on vihlonut tänää aikas paljon, epämukavaa, mut kaiketi merkki siit et kohtu kuitenki kasvaa! ?

Rinzessa - En usko että mitää vakavaa,kohdun kasvua minäkin sanoisin.
Mullakin oli ajoissa eka neuvola,no kiva että jollain muullakin,ko moni ihmetellyt sitä miten mahdollista että mulla on kaikki niin ajoissa.Mulla ei r-ultra aikaa annettu ennemmin koska ei tiedetty että missä vaiheessa lapsi on menossa,eihän siitä aina ihan 100% varma pysty oleen että sain sitten oikeille viikoille ajat =)

Mulla ei vielä oikeastaan ole mittää särkyjä ollut,onneksi,mutta niitä riittää viimeistää synnytyksessä sitten yllinkyllin.Kuuntelin dopperilla vaavia illalla,ai kun se liikkuu,ihan hirvee meno päällä.. hih :heart:

huh. Viimeksi kun kirjoitin pääsin taas sanoneeksi että pahoinvointi on ohi... oliskin!!
Mulla on ollut joku ihmeen pääkipu/pahoinvointi kohtaus viimeiset pari päivää. Päätä siis särkenyt niin paljon että mikään ei auta, ja oksentelua jatkunut kaksi päivää. En päässyt sängystä ylös. Nyt vihdoin on helpottanut ja pääsee taas koneen äärellekin (ja töitä tekemään...) Mietinkin tässä, tietääkö kukaan onko jotain ylärajaa kuinka paljon panadolia saa syödä kun on raskaana? Tuntui vaan pahalta kun lääkkeitä piti popsia kuin karkkia, muttei silti pahemmin auttanut.

Mun seuraava ultra on 23.6, silloin just 20 viikkoa tullut täyteen. Seuraava neuvola onkin sitä edellisellä viikolla, ja lääkäri tän kuun lopussa, joten noi kaikki osuu tosi lähekkäin ja nyt on vaan odoteltava.

Toinen kysymys. Tiedän kyllä että käytännössä se ei ole mahdollista, mutta mulla oli ihan ihme kokemus tässä toissapäivänä, mun alavatsassa nimittäin hypähti sillä tavalla että en ole koskaan aikasemmin tuntenut sellaista. Se vielä tuntu tulevan just sieltä missä vauvan pitäis olla. Tiedän ettei vauvan liikkeitä pitäis tuntua tässä vaiheessa (14 rvk meneillään) etenkään kun on kyse ensimmäisestä raskaudesta, mutta toi liike oli kuitenkin niin erikoinen, ja todellakin tuntui sellaiselta hypähdykseltä, että pisti miettimään voisiko se kuitenkin olla... Mitä mieltä te ootte???

Ok pakko käydä töihin tästä!!

Huomenta!

Mulle ainakin sen takia tulee aika postissa, koska on toiselle paikkakunnalle meno siihen rakenneultraan.. Ja vaikka täällä järjestettäis rakenneultra (niin kuin on viel viime vuonna tehty), ni postissa tulisi silti aika, koska terveyskeskus ja sairaala kuuluu eri "piiriin", eivät oo kytköksissä toisiinsa, että nla:sta voisivat suoraan antaa aikaa.

manna: Kyl mie uskon ainakin, että ihan hyvin sie voit jo tuntea liikkeet, vaikka ensimmäistä odotatkin. Se on niin yksilöllistä. Ei niitä liikkeitä voi olla erottamatta :heart:

Sinne se kesän alku hävis.. lunta ihan vähän pihassa.. Sellainen hahtuvakerros.. Hittoako nyt enää lunta sataa :headwall:

Tämä Päijät-Hämeen seutu taitaa olla viimeisiä takamaita, jossa ei rakenneultraa vielä kunnalliselta puolelta tarjota. Me aiotaan mennä yksityiselle rakenneultraan, käytiin esikoisen aikaankin. Ärsyttävää kun vaihtelee kunnan tarjoamat palvelut niin paljon asuinkunnasta riippuen. Mut ehkä ne täälläkin herää todellisuuteen tässä lähivuosina, kun eikös 2010 pidä tarjota sekä np- että rakenneultra kunnan puolesta?

Ei vitsi miten huonosti nukuin viime yön |O Vessassa kävin 4 kertaa, ja sängyssä tuli pyörittyä ja ihme unia näin ja taas heräsin.. Rasittavaa tuommonen kun ei voi sikeästi nukkua koko yötä :headwall:

Rinzessa: Joo, don´t worry! 20. viikon tienoilla kohdun korkein kohta on siinä navan seuduilla. Silloin se massu alkaa kunnolla viimeistään ulospäin työntymään :heart:

manna- : Musta se normaaliannostus Panadolissa on vielä turvallista raskaanakin!

Ajatelkaa, mulle viime raskaudessa päivystyksessä lääkäri määräsi Panadol 650mg 2 tablettia 3 kertaa päivässä kuurina muutaman päivän ajan!
Mulla oli jo 10 viikolta lähtien alaselkäkipuja. Hullu uskoin sitä lääkäriä, kunnes tajusin et en hitto ala lääkkeiden voimalla töissä olemaan joten saikkua hain. Neuvolan lääkäri sitten sanoikin että mahdollisimman vähän lääkkeitä jos levossa ohi menee! Joten ukolle jäi hyvät lääkkeet ja otin niitä päänsärkyyn raskauden jälkeen ja hyvin meni ohi :LOL:

Mutta siis tavallista Panadolia otin raskaana jos tarvis oli. Mulla kans oli hirveitä päänsärkyjä joskus 16-18 viikoilla, joka päivä!

Mulle on sanottu, että voin ottaa panadol 1G 1tbl/3krt päiväsäs, jos on tarvetta. Mutta ihmeen kummalla, minun ei ole tarvinnut lääkkeitä pahemmin otella. Ennen raskautta tuntui siltä, että koko ajan sai niitä syödä. Minulle, kun ei pienet määrät lääkettä auta mitään.

Miten sitä voikaan odottaa rakenneultraa niin innokkaasti. Koko ajan oikeastaa miettii, et mitähän siel näkyy :whistle: . Onko toinen miten kasvanut yms.
Ens viikon torstaina ois sitten jo toinen nla. Niin se aika menee nopiaa, et kuukaus on hurahtanu näin äkkiä =).

Red Dragon + kirppu rv 14+2 :heart:

Mulle iski hervoton päänsärky joten peruin neuvolan,en ´vaan jaksa alkaa sinne nyt lähteen,sain ensiviikolle sitten ajan joten jos silloin ei iskis tällänen jysäri.
Mäkin sitä rakenne-ultraa mietin että miten on kasvanut yms.. ihan jännittää =)

Annu & touhustiina 14+2

Tulin juuri neuvolasta ja kuulin papun sydänäänet :heart: iiihanaa :heart: se helpotti mieltä niin kovasti. Verenpaine oli laskenut niin, että käski syömään suolaista ja salmiakkia :D ja sehän sopii :D ja sitte hemoglopiini oli noussu 142 :eek: se neuvolatäti oli ihan ihmeissään, mut hyvä näin nii ei tarvii rautaa popsia. Nyt sitten liikkeitä oottelen ja rakenneultaa jännäillen oottelen, että jos vaikka sais sen sukupuolenki selville :heart:

Rinzessa ja Papu rv.13+6

Yhteistyössä