Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Juu, tänään sitten oli neuvolalääkäri. Olin ihan varma sinne mennessäni, että huonoja uutisia tulee. Kun kaikki raskausoireet on mystisesti kadonnu. Tää raskaus on niin täysin erilainen kuin kolme edellistä. Katottiin pissat, verenpaineet, paino (paino tippunu 500 g).

Lääkärin kanssa jutusteltiin siitä mun migreenioireesta. Oli sitä mieltä että voi tosiaankin olla migreeniä vaikka ei tulekaa sitä päänsärkyä. Nyt jos vielä tulee kohtausta niin soittelen neuvolaan ja sieltä sitten lähtee lähete neurologille. Aikaisemmassa raskaudessa kun oli aika paha kohtaus (ei selvää sanaa suusta, mitään ei nähnyt, käsi puutui) ja nyt on ollut yksi kohtaus.

Sisätutkimus, kohtu kasvanut mukavasti ja sitten ne sydänäänet... Alkuun ei meinannut kuulua mitään ja mulla jo sydän kurkussa. Sitten alkoi ihana jumputus, mulla tuli ihan kyyneleet silmiin. Oli se vaan niin ihana ääni.

Oli puhetta myös että laittaa mut taysiin synnytystapa-arviointiin sitten loppuraskaudessa kun edellinen synnytys oli niin raju. Mulla tuli siis kohtu ulos synnytyksen jälkeen. Synnytys oli ns. syöksysynnytys, säännölliset supistukset alkoivat klo 5.00 ja tyttö oli maailmassa jo 6.48. Epiduraali alkoi vaikuttamaan just ennen kun kohtu tuli ulos eli mitään en tuntenut (onneksi). Verta vuosin 4.2 l ja mut kiidätettiin leikkaussaliin. Just ennen kun nukahdin, puhuttiin kohdun poistosta. Kaikki meni silti tosi hyvin. Sairaalassa oli vaan 2 päivää enkä edes pahemmin kipeä.

En nyt tarkoita mitenkään ketään pelästyttää, nämä on kuulemma tosi harvinaisia tapauksia. Jotenkin vain on alkanut mietityttämään...

Eli täällä kaikki hyvin.

hui, kohtu ulos, en oo tollasta ees kuullu :eek: kaikkea sitä, ei ihme, että nyt mietityttää. :hug: Mulla alkanu tää päivä ihan pyllylleen ja vituttaa vaan, ei ois pitäny ees nousta sängystä. Kaikilla muilla riittää touhuttavaa ja ovat niin onnellisia ja mulla ei ole kun harmeja ja valitettavaa. :'(

Rinzessa: Voimia :hug: .

Kyllä sitä minullakin ois vaik mitä pinnan alla. Mutta nyt oon saanu vaan ihteäni otettua niskasta kii. Lähetää kauppaa ja sit pihalle!

mnp4: Hui mikä synnytys. :eek: Hyvä, että kuitenkin lopus on kaikki mennyt hyvin!

Heippa

Tääl oi LA 15.11 <3
Neljäs lapsi tähän perheeseen. <3 Lääkärissä on jo käyty, sydänäänet ei viel kuulunu, mutta neuvolan ultrassa sydän läpätti kauniisti <3 12. päivä on sitten eka virallinen ultra.

rv 11+6 <3

Voisin liittyä mukaan kun niskapoimu-ultrassa tarkentui lasketuksi 2.11.2008 alkuperäisen 24.10.2008 sijaan. B)

Toinen lapsi olisi tulossa, esikoinen, Kian-poika nyt 8kk eli lapsosille tulisi ikäeroa 1v2kk.
Kätilöopistolla Helsingissä olisi tarkoitus synnytellä tämä toinenkin. =)

Tänään oli sitten se kauan odotettu ultra ja masussa käsiä ja jalkojaan heilutteli pieni ihmisen alku :heart: Oli kyllä huojentavaa nähdä että siellä asukas tosiaan on :)
Tää päivä on kyllä ollut yhtä hymyä :saint:
Kuhan mies tulee töistä nii kerrotaan isoveikalla ja siskolle,poika ainakin varmaan innoissaan koska on jo pitemmän aikaa kysellyt että eikö meille voisi tulla toista vauvaa kun tyttö jo niin iso =)

Uskomattoman hyvin näkyi kaikki,jopa sormet nähtiiin miehen kanssa :) Aikaisempien aikaan on käyty terveyskeskuksessa ja nyt sitten tuolla sairaalalla ja oli kyllä selvempi se ultra..

No nyt meni vaan hehkutukseksi tämä minun viesti :D

mnp4 hui kamala mitä oot joutunut kokemaan, kohtu tullut ulos :eek: kuulostaa hurjalle, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin :)

rinzessa jaksuja :hug:
Voi kyllä täälläkin on päiviä kun toivoo ettei ees ois noussu koko sängystä ylös!

Hyvää toukokuun alkua ystäväiset!
Tänään jouduin nöyrtymään ja ostamaan ensimmäiset ÄITIYSHOUSUNI!!!! kaikkien muiden housujen napit on uhalla lähteä lentoon, tuulihousuja lukuun ottamatta. En ajatellut niissä koko kesää patsastella... Mutta löysin ihanat housut, toista oli silloin 5 v sitten kun ei ollut kun lappuhaalareita tarjolla... Pääsin myös vihdoin apteekkiin ostamaan Primperanit pahoinvointiin, naurettiin työkavereiden kanssa vaan sitä että täällä TAYSissa määrätään Primperania synnyttäneille äideille joilla ei maito kunnolla heru. Vitsailtiin että kai musta tulee osaston sijaisimettäjä jos mulla jo nyt alkaisi tihkumaan. :LOL: (=tämä oli siis kuivaa työpaikkahuumoria). Hirrrmuunen päänsärky on tänään mun ystävänäni, mutta muuten oon niin hyvällä tuulella että edes jomotus ei haittaa. hyvää perjantaita kaikille!

HM ja papunen 12+1

sanse & hopeakaisla: Tervetuloa ja onnea plussan johdosta! :flower: :hug: :heart:

kutmula: Voi, miten ihanat ultrakuulumiset! :heart:

rinzessa: Joko olo on vähä helpottanut?

Hari Mao: Mie oon jo pitkään pitänyt äitiyshousuja :D Mie kyl muutenkin tykkään pitää löysiä housuja, joten normi housutkin kyl menee jalkaan.

Käytii kaupasta ostaa muutamat köynnösruusut ja sit jotain siemensekoituksia. Lähen ne kohta istuttamaan.. Katsotaan miten itäävät :LOL:

Tänä iltana tai huomen iltana teen uudet munkit. Noissa tosiaan hiukan se hiiva maistuu.. Tuliko sitä sitten liikaa vai kävikö se tosiaan niin pahasti, ku joutui kohoamaan todella pitkään?

Voinkos mä tuota rasvaa käyttää sit uudelleen? :whistle:

Rinzessa: No, täällä katsotaan nyt sit jääkiekkoo, ku sekin alkoi sitten :headwall: :whistle: Toivottavasti suomi voittaa mestaruuden.

Nyt on takapihalle istutettu köynnösruusut ja sit tuo kukkapenkki.. Sinne vaan ripottelin siemenet.. Katotaan mitä tulee. Auringonkukat voi vasta kesäkuus istuttaa, joten ne sitten. Eli mä olen saanut jotain aikaiseksi parin päivän aikaan! :wave: Takapiha kunnossa! Jos sit huomenna on yhtä hyvä ilma kuin tänään, ni jos pesis ulkopuolelta ikkunat.

:'( ei tää helpota vielkää, mulla on nälkä vaikka syön kokoajan... se ei lähe millään... mulla menee hermot, ruoka loppuu kaapista vaikka ostin sitä pariksi päiväksi, oon syöny jo monta tuntia :'( rupee jo itkettää. Onko kellään vinkkejä tähän aivan tolkuttomaan nälkään joka ei lähde millään. Ja kestääkö tää koko vitun raskauden. :'(

Rinzessa: Minulla oli noita tyttöjä oottaessa joskus tuollaista, mut se meni ohi jossain vaiheessa. Ja sit itsestä alkoi tuntuu siltä, että pakko vain pistää itselle stoppi syömiselle. Vaikeaa oli, mutta jotenkin onnistui. Välillä oli sit niin, että vaik ei ollut nälkäkään, ni pakko oli hakee jääkaapista jotain :whistle: :ashamed:

Tässä odotan, että neidit söis noi lihapiirakat, että sais ne nukkumaan.. Alkaavat olla tarpeeksi väsyneitä. Tultii mökiltä klo 23.30 kotiin ja silti olivat klo 8.00 kukkumassa, mutta sain heidät viel tunnix nukkumaan.
Mieletön kikattaminen on vaan ja eivät kuuntele mitään, eivätkä tottele.

Tänään ei keretty käydä pyörälenkillä, ku meni tuos takapihalla niin kauan. Jospa sitä huomenna.

Pitäis viel tänään värjätä noi hiukset.. On sen verran kulahtaneet.

Wellcome Sanse ja hopeakaisla! =)

mnp4
: Hui kaheaa mikä synnytys! Tuollainen ei ihan heti mielestä häviä, onneksi sait mahdollisuuden saada vielä lisää lapsia :heart:

kutmula: Silloinhan sitä pitääkin hehkuttaa kun on aihetta :D Kerrohan sit meillekin mitä lapsesi sanoivat uutisesta!

RedDragon: Kyllä voit käyttää samaa rasvaa. Niin meidän työpaikallakin paistetaan
munkit viikon ainakin samassa rasvassa. Tietty vaihdetaan usemiin jos siltä näyttää :p

Rinzessa: Mulla oli vielä pari viikkoa sitten aina nälkä, tai parin tunnin välein siis sai olla syömässä. Murisi maha ihan tyhjyyttään. Sit yhtäkkiä huomasin että oli välillä 4 tuntia "taukoa" vasta kun nälkä yllätti!
Neuvolasta saadusta "oppaasta" luin 15. viikon kohdalta:
"Kehosi käyttää kaksinkertaisen ajan syömäsi ruoan sulattamiseen. Ennen mahalaukku tyhjeni suolistoon 50 minuutin kuluttua. Nyt se vie kokonaiset 130 minuuttia!"

Et liekö tuo sitten selitys jo minun nälkäni vähenemiseen vaikken ihan vielä pari viikkoa sitten ollutkaan tuolla viikolla menossa =) Tiedä vaikka.

Luminka rv13+6

Sori nyt on pakko purkaa....
Me ollaan miehen kaa tää iltapäivä ja ilta mietitty mitä ruokaa häissämme tarjottas ja ite ois siis tarkotus tehä ja ei millään kalliilla budjetilla, mut piru kun ei keksitä mitään, mä kun ehdotan yhtä niin miehelle ei käy ja se ei taas osaa sanoa mitä se sit haluis ruuaksi sinne :headwall: miten tää voi olla näin vaikeeta |O

Tulentyttö: Kyl se o yllättävän vaikiaa =). Voin vain kuvitella kui vaikiaa meil olis päättää jos olis häät vietetty. Meille, kun lasten nimetkin on jo vaikea valita :whistle:

Nyt on koiruliini käytetty ja neidit nukkuu.. Pitäis lähtee hiukset viel värjää :D

TERVETULOA UUDET TULOKKAAT!:flower:

Tulentyttö; meidän häissä oli tarjolla tuoresalaattia, kanapastasalaattia,kala-ja kinkku voileipäkakkuja jakarjanpiirakoit.
Makeet tarjottavat oli: täytekakku, sydän pikkuleivät, kuivakakku, pullapitkoa.
vieraita oli 50 ja kaikki tehtiin itse.

Mulla on aivan karsee olo, ääntä ei lähe olleskaan ja aivan kamala nuha. Lääkärissä käytin pojan tänään sen yskän takia niin samalla tutki minut mutta kuulema virus tauti menee itsestään ohi. Määräs se jopa nenä sumutetta ja sit kaiken huipuks mulla on silmätulehdus en vaan oo ite kyllä huomannu yhtään että semmonen ois tullu.
Pojan se mahatauti meni onneks ohi sillä yhden yön oksenteluilla mutta nyt yskä häntä vaivaa ja lämpöäkin piti tuossa pari päivää mut onneks se jo parempana.

Huomenna anoppi tulee istuttaa mulle puskia tuonne takapihalle ja laittaa multaa avuksi penkkeihin, oma olo niin voimaton että ei millään jaksais. Toivotaan että tää menis nopeesti ohi.

Keiju ja toukka 13+2

Tervetuloa täältäkin uusille tulokkaille! :flower: :heart: Ja ihania ultrakuulumisia taas! Niitä kyllä jaksaa lukea, omaa seuraavaa ultraa odotellessa.

Meillä on pahoinvointi paranemaan päin, eli etoo muttei ole tarvinnu enää moneen päivään halailla pyttyä! Ihanaa ku alkaa taas päästä normaliin elämänrytmiin kiinni =) Mies teki herkullista vanhanajan limonaadia ja se tuntuu myös auttavaan pahinvointiin - eli vinkkinä vaan; sitruunaa, vettä ja sokeria!

Tänään kävin ekoilla äitiysvaateostoksilla ja kyllä oli kivaa. Ostin monta pitkää toppia ja yhden villatakin, jossa maha jää paljaaks (tai siis toppi näkyy sieltä alta... ihan niin ylpee en oo mahastain että ma paljaana kulkisin :LOL: ) Mutta näyttääpä tuo muukin kesämuoti suosivan mammamahoja, oli tosi löysää paitaa ja mekkoja! Ja kirkkaita värejä, kivaa! Vaikka mulle kyllä vielä menee suurin osa omista housuista, kireet farkut pakkasin jo pois ja pieniä paitoja oli pakko pakata, kun on tuo rintavarustus kohta Pamelan mitoissa :LOL: Osaako joku muuten sanoa, että kasvaakohan nuo tuosta vielä paljon raskauden aikana ja myöhemmin imettäessä, vai voisko nyt ostaa uusia liivejä... meinaan, että jos nyt ostaa c-kuppia ja sitten jäävät pieneks kuukauden päästä ;)

Kau tarina synnytyksestä Mn4. Täälläpäin maailmaa -eli Saksassa- on kaikki luonnolliset synnytysmuodot nyt kovassa huudossa ja jos valitsee esim. "synnytystalon" tai oman kodin synnytyspaikaksi, niin ei oo välttämättä lääkäriä läsnä ollenkaan eikä näinollen kaikkia lääkkeitä käytössä. Ite meen kyllä klinikalle ja vedän kaikki mahdolliset tropit mitä saa. Turha sitä kärsiä enemmän ku on tarvis... sitä odotellessa...

Maotao ja Wanda 12+4

Yhteistyössä