MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 16 - 31.... maaliskuu 2008

Mulla on eka neuvola vasta viikolla 10 :/ Olsihan toki hauskaa että sais jotain varmuutta ennen sitä. Eka ultra onki sitte viikolla 11-12. Sit tapahtuuki kauhiasti kaikkea. Mulla ei oikein oo ollu mitään tuntemuksia. Välillä masussa voi vähän nipistellä, mutta ei muuta
Oli kuulkaas kiva tehdä lumihommia. Olen oikeasti odottanu sitä koko talven, kun täällä Eteläsuomessa on ollu niin vähän lunta. Mutta nyt se lumen tulo ei lakkaa...Ikävää että kohta tulee tosi lämmin taas, menee hyvä lumi hukkaan.
:/
 
HepsKatti
Mantatyttö82, tervetuloa!

Pielikki, meilläpäin kuunnellaan sydänääniä ensimmäisen kerran vasta myöhemmin, en muista kuinka pitkälle meni, mutta np-ultran jälkeen vasta. Siitä syystä, että välttämättä vielä silloinkaan, kun niitä ekaa kertaa kuunnellaa, ne ei kuulu. Ei siis turhaan säikäytetä tulevia äitejä :)

Mä en ole vielä neuvolaa varannutkaan, varmaan tarttis kans :whistle: Jotenkin sitä vaan nyt vielä odottelee ainakin ensi viikkoon, et olisi raskaus taas viikolla eteenpäin mennyt varmasti.
 
On tää niin vaikeeta vaan odottaa nää ekat viikot, kun mitään ei oikein vielä tapahdu ja mitään todisteitakaan ei vielä ole. Välillä, kun oireet on niin vähäisiä, pelkään, ettei siellä olekaan ketään. Mun aamuvirkeyskin meni menojaan ja nyt taas väsyttää aamuisin ihan normaaliin tapaan. Mites te muut, joilla oli samaa virkeyttä, onko edelleen helppo herätä aikasin?
 
miulla ei oo edelleenkää oikeestaa mitää oireita! välillä nippaa mahasta, mut se siitä.. ei oo mielestäni tiheentynyttä virtsaamisen tarvetta, ei rintojen arkuutta, ei huimausta, ei mitään. EI EES VÄSYMYSTÄ! Ainut minkä uskon raskauden merkiks, on se, ettei menkat oo alkanu =) Mut hyvähä se on jos ilma oireita pääsee mahd. pitkälle (*kop kop* puuta koputtelen..)
 
Minäkin ilmoittaudun vahvuuteen..... Toissapäivänä tein testin ja aivan alussa ollaan. Kaks plussan laskurin mukaan LA on 30.11. Mulle raskaus on toinen, tyttöni on 2v2kk.
Palailen tuonnempana lukeman tän ketjun,ja kertomaan lisää :)
 
LEP
Terppatuloa Muua! :wave: Meillä onkin sama laskettuaika sitten. :)

Täällä oli tänään kova ilta töissä kyllä. Mahakin oli kovilla. :/ Ihan mukavasti aina jomotti ja vihlas välillä. Onpa muuten maha ihan uskomattoman turvoksissa näin illalla! :eek: Kamalaa ihan!
 
Flunssa jatkuu ja jatkuu vaan. Kylki on aivan mielettömän kipeä ja tekee oksentamisesta tuskaa :( Eilen olin töissä ja mun kassalle tuli pariskunta, jotka omistaa sikalan ja ne haisi aivan mielettömän pahalta :x Mä siinä sitte yritin olla oksentamatta, vesi vaan valui silmistä ja yritin muka vielä siihen hymyillä... taisi näyttää enemmän irvistykseltä :LOL:
Kauheen paljon lunta täälä on tullut, kuinkas teillä päin? Pojat ja koirat on aivan intona kelistä, mun puolesta sais tulla jo kevät :/
 
Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa! :flower:

Pääsiäinen oli ja meni ja mulle on nyt iskeny tää väsymys! Olen kyllä edelleen pystyssä aamuisin ennen kellonsoittoa mutta voisin tosiaan mennä muutaman tunnin päästä uudestaan nukkumaan =) Rinnat täällä edelleen kipeät ja ajoittain iltaisin huono olo mutta muuten kaikki tuntuis olevan ok. Närästystä, jota mulla on normaalistikin, on havaittu oikeen olan takaa... Kahvia en voi enää ollenkaan juoda, tosin ei tee mielikään... Jotenkin muutenkin toi ruokahaluttomuus on yllättäny mut... ei oikeen mitään tee mieli. Ens viikolla ajattelin soitella tonne neuvolaan, kun lauantaina siirrytään sitten viikolle 7... =)
 
Jep LEP, samoissa mennään :)
Mulla on jo nyt lievää etomista,tosin hyvin lievää,ja ainoastaan jos vatsa on tyhjä. Mua vähän pelottaa,viimeksi nimittäin se pahoinovointi kesti koko raskauden. Et tainnu olla oksentamatonta päivää. Tosin vikat muutama kuukausi se oli enimmäkseen ainoastaan aamuisin,kun muutoin ihan koko ajan! No,eihän niiden raskauksien tarvitse samanlaisia olla...saas nähdä nyt!
Mä just eilen löysin itseni selailemasta puhelinta,että kellehän vielä kerrottais :) Että en o osannu hiljaa olla. Ainoastaan miehen suku ja kaverit ei tiedä,ne kun asuu kaukomailla.Kerrotaan sitten kun vähän enempi viikkoja kasassa!
 
Terve kaikille taas tauon jälkeen ja erityisesti tervetuloa uusille!

On tullut hieman lomailtua ja sittin piti kiriä töissä ja vasta nyt pääsee taas tänne jutustelemaan. Nyt on käsittääkseni menossa viikot 6+1 ja neuvolan sain jo ensi viikolle. En odottanut, että se olisi niin aikasin, kun minullakin jo toinen raskaus. Toisaalta edellisesti on jo kuusi vuotta, niin on moni asia unohtunut ja muuttunut. Millään en muista esim millä viiikolla olo oli huono ja koska masu pullahti esiin tms.

Nyt on välillä ollut hieman heikko olo, mutta viime yönä kun meidän nuorimmainen päätti heräillä yöllä, niin mulla oli aivan kamala olo - huimasi ja oksetti. Kuljin pitkin seiniä ja näin tähtiä. Jos saa nukuttua, niin yöpahoinvoitti voittaa kylla päiväpahoinvoinnin ;)

Väsymystä on myös, niin kuin monella muullakin tuntuu olevan. Yksi oire jota odotan, joka oli viime raskudessa: aivan loistavat hiukset! Ne hulmusi kiiltävänä ja tuuheana ja takuttomana, eikä niitä tarvinnut pestä ollenkaan. (Tosin kyylähän niitä pesin...) Mutta kuten Muua sanoi, kaikki raskaudet on erilaisia ja nyt varmaan multa lähtee tukka päästä :LOL:
 
hyppäisin tänne mukaan.
Olen 23v. ja kolmatta odottava.laskettu olis 28.11 kuukautisten mukaan.Olo on sekava koska olen juuri eronnut aikaisempien lapsien isästä ja nyt olen tapaillut uutta miestä ja positiivinen tulos tuli tänään.ns.ylläriraskaus.tosissaan ajatukset heittävät kyllä ympyrää :ashamed:
 
LEP
Tervetuloa uusille taas! :wave: Kiva, että tulee lisää porukkaa joukkoon odottamaan.

).( Arvatkaa ketä pelotti yöllä, että jotain kamalaa tapahtuu?! :/ Heräsin nimittäin siihen, kun niin älyttömän kovaa mahaa jomotti, kiristi, vihloi ja särki! Ei puhettakaan, että nukkua olisi pystynyt. Kerkesin päässä jo kaikki kauhukuvat käydä läpi, että nyt joku keskenmeno tulossa. Mutta ei mitään vuotoa ainakaan ole ollut *koputtaa puuta*. Nyt ei enää koske silleen , maha vaan arka ja vatsalihakset kipeenä. Toivottavasti tää oli vaan normaali kohdunkasvukipua!
 
Tervetuloa vaan jälleen uusille :flower:

LEP: Minutkin on joskus yöllä tai illallakin säikäyttänyt kova alavatsakipu. Välillä se on ollut pahempaa (ja välillä tieten vain pientä jomotusta) . Kyllähän se pelottaa :|

Varasin tänään ajan neuvolaan, on vasta 21.4. Pitkä aika odotella... :/ Mutta stten on viikkoja jo reilu 9, niin se hyvä :)
 
:eek: Mulla on ongelma! Jos kaikki nyt menee hyvin, niin tuun olevaan rv24 meidän häissä :LOL: Mitä mä puen päälleni, kun en ainakaan mitään perinteistä valkoista morsiuspukua halua?

Nyt on pölyt pyyhitty, vaihdettu lakanat ja kannettu matot pihalle. Nyt ku vielä jaksais imuroida ja pestä lattiat. Taitaa mattojen tamppaus jäädä miehen heiniksi, saa olla tyytyväinen ku pääsee noin helpolla :D Koko ajan vaan pitäis olla jotain syömässä, kohta mä oon lähempänä valasta ku ihmistä :ashamed: Nyt jatkamaan. Hyvää viikonloppua :wave:
 
Miekii liittysin mielelläni porukkaan! :wave:

Tiistaina tein positiivisen testin ja la olis 18.11., laskurin mukaan.. =) ja parikymppinen ensiodottaja olen. Tosin ehkä yksin jäämässä asian kanssa.. :| mutta etiäpäin!! :heart: vauvan ajattelu piristää kummasti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mebee:
Miekii liittysin mielelläni porukkaan! :wave:

Tiistaina tein positiivisen testin ja la olis 18.11., laskurin mukaan.. =) ja parikymppinen ensiodottaja olen. Tosin ehkä yksin jäämässä asian kanssa.. :| mutta etiäpäin!! :heart: vauvan ajattelu piristää kummasti!
Tsemppiä ja kyllä se elämä kukoistaa varmasti odottaa sitten yksin tai ei :heart:
 

Yhteistyössä