MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 16 - 31.... maaliskuu 2008

Onkos kanssasisarilla jo ruvennu paino nouseen? Mulla tullu 2 kg pelkällä syömisellä :whistle: Kävinkin jo tunnin lenkillä ja ajattelin ottaa tavaksi ihan joka päivä käydä. Haluaisin niin kovasti, ettei paino nousis yhtään enempää ku normaalissa raskaudessakaan. Oli meinaa kaksosista aika taakka kantaa lapset ja lisäksi ne ylimääräset 28 kg!!
 
Mulla tais tulla esikoisen kanssa 20kg ja tokan kanssa 11kg..
esikoisen kanssa meni vuosi että olin taas normaalissa painossa ja kakkosen kanssa palauduin kuukaudessa.
Nyt en ole edes uskaltautunu vaaálle koska kaveri juuri sanoin että olen pikkasen lihonnut :ashamed: pöhkist'
 
Heips!

ilmoittaudun mukaan odottelemaan marraskuista vauvaa! Plussasin alkuviikosta ja nyt etsiskeln juttuseuraksi muita marraskuun mammoja. Esikoinen on jo 2,5 tyttö ja häntä odottelin senaikaisella perheklubilla "kesäkuun kullannupuissa".

Viikot on kai 5+muutama päivä ja lasketuksi heittäisin likipitäen 26.11? Varmentunee varmaankin sitten joskus neuvolassa!

Mulla jo nyt ei housunnappi meinaa kiinni mennä, lienee jo tullut turvotusta. Vihlontaa on aina välillä ja häpyluussa kokoajan kummallinen tuntemus. Tällaista en muista laisinkaan esikoisen odotuksesta. Paha olokin meinaa tulla jos symättä jää, joten kai nämä raskaudet voi sitten olla aikalailla erilaisia joka kerta?
 
Tervetuloa uusille!! :flower:
Vatsataudista selvitty, mut tämä öklötys ja ruokahaluttomuus on viel päällä :/
Mulla tuli molemmista 15kg ja nyt olis tarkotus selvitä vähemmillä kiloilla ja ainaki hyvin alkaa ku ei kertakaikkiaan tee mitään makeaa mieli, toivotaa et kestää koko raskauden :D

:heart: äippä&baby 6+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-80:
Tervetuloa uusille!! :flower:
Vatsataudista selvitty, mut tämä öklötys ja ruokahaluttomuus on viel päällä :/
Mulla tuli molemmista 15kg ja nyt olis tarkotus selvitä vähemmillä kiloilla ja ainaki hyvin alkaa ku ei kertakaikkiaan tee mitään makeaa mieli, toivotaa et kestää koko raskauden :D

:heart: äippä&baby 6+6 :heart:
Meilläkin oli pojalla vatsatauti tuossa toissa yönä.tässä just pähkäilen onko tulossa mullekkin nyt vai mikä kun iski toooosi huono olo.... vai onko se raskaus pahoinvointi alkamassa nyt mitä tässä olen odotellutkin
 
LEP
Tännehän uusia tulee niin nopeeta tahtia, että hyvä jos entisiä aina ehtii tervetulleeksi toivottaa kun uusia jo saadaan! :) Tervetuloa kaikki uudet taas vahvistukseksi marrasodottajiin! :wave:

Täällä kanssa meinaa turvottaa ihan kunnolla mahaa! :/ Mulle ei kyllä tartteis tulla yhtään lisäkiloa raskaudessa, päinvastoin mieluummin! Kun tätä ylipainoa on jo ennestään vajaa 30kg. :ashamed: Pitäs vaan nyt ottaa niskasta kiinni ja alkaa enemmän katsoo mitä suuhunsa laittaa. Nimimerkillä just pizzalla käyty! :LOL: Mut turvotusta tosiaan on jo. Samoin pahaolo meinaa tehdä tuloaan, jos liian pitkään on syömättä. Alkaa väkisin yökkäyttää. Mutta ei nyt sen pahemmin vielä ainakaan ole, eikä tartteis tullakkaan! :)
 
Huimasti on joukkomme kasvanut, tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille :flower:

Turvotus on ollut minullakin koko alun mukana. Lohduttavaa kuulla, etten ole yksin :D
Yhtään oloa ei kyllä omalla kohdallani helpota se, että koko ajan tekee mieli jotain suolaista naposteltavaa....

ON: olin tänään yksityisellä siellä varhaisultrassa. Sen tiedon sain, mitä olin halunnutkin, ei ole tuulimuna eikä kohdun ulkopuolinen raskaus. Ruskuaispussin vieressä oli pienenpieni alkio, jonka pituus oli kokonaiset 3mm....sydämen sykettä ei vielä ollut näkyvissä, mikä näillä viikoilla ei ole harvinaista (rvk 6+0). Nyt vain pitäisi jaksaa sitten odottaa.... :/
Helpottavaa tietää kuitenkin, että ihan oikea elämä siellä sisälläni kuitenkin on kasvamassa
:heart:
Nyt menen paistamaan lettuja, joita koko päivän olen himoinnut :LOL:
 
Hei marraskuun mammat!
Uusi keskustelija liittyy joukkoon. Tein elämäni ensimmäisen positiivisen testin ti 25.3 ja keskiviikkona Hcg-veriarvo oli 1920 eli viitearvojen sisällä. Laskettuaika laskurin mukaan olisi 27.11.
Taustaa sen verran, että olen yrittänyt tulla raskaaksi 4v, josta 2v lapsettomuushoidoissa. Takana kaksi tuoresiirtoa ja seitsemän pakastetun alkion siirtoa (hoitomuoto ICSI). Labra olisi 11.4. jolloin näemme onko vatsassa yksi vai kaksi alkiota, kääk.
Ainoat oireet tähän mennessä on rintojen arkuus.
Toivotan kaikille paljon liimaa ja jarrusukkia.
 
Mäkin taidan liittyä tähän pinoon :D Kolmas lapsi tulossa ja la ilmeisesti 26.11?
Yritystä takana 9kk ja ja ku olin jo "melkein" luovuttanu että ei sitte, ni johan onnistu =)
Tarkotuksena olis pitää tätä salassa viellä jonku aikaa mut tuntuu olevan mahdoton tehtävä, tänää yks lasten tarha täti sai mut ns.kiinni raskaana olemisesta :D
Olin ihan :eek: kysyin et mistä ihmeestä huomasit ku en itekkää oo tienny ku n. viikon ni sano et naamasta ja koko olemuksesta :whistle: että se siitä salaisuudesta sitte :D
 
Täällä olisi yksi uusi ilmottautumassa vahvuuteen :) =) olen odottamassa neljättä lasta joista tyttö on syntynyt 5/00 ja pojat 8/01 ja 9/07....tässä ollaan vielä pää pyörällä koska täysimetin ja söin e-pillereitä ja silti raskauduin yllättäen....mies on järkytyksestä kalpea, shokissa yms.

Sain siis pienen miehen syyskuussa ja sairastuin raskausajan diabetekseen viikolla 29 ja piikitin itseeni insuliinia ja vauva otettiin sektiolla pihalle....siitä olen kauhuissani jos se uusiutuu yms.

LA on laskurin mukaan 21.11.08 ja itse pääsen ultraan 8.4, koska joudun jo varhaisessa vaiheessa sokerirasitus testeihin....olen 37 vuotias ja kerkiän täyttää juuri 38 vuotta jos vauva syntyy LA ajan puitteissa.....viikkoja taitaa olla 7 hujakoilla....oireina on huimaus mistä en ole ennen kärsinyt, nälkä koko ajan, kuvotus aina välillä....imetän vielä, mutta voi olla, että alan lopettelemaan, koska maito vähenee koko ajan rinnoista.....

 
Mulla tää huono olo yltyy aina iltaan mentäessä. Toisaalta tekis mieli syödä, mut kaikki tekee pahaa ja tulee ylös samantien. Tänään olin kävelyllä tyttäreni ja koirien kanssa. Sen jälkeen sattu vatsaan ihan tolkuttomasti. Voin kertoo, et paikat ei oo välttämättä ihan kunnossa synnytysten jäljiltä. =) Mulla oli kolmannessa raskaudessa lantion löysyyttä, enkä meinannut päästä mihinkään puolen välin jälkeen. Pitää pysyä liikkeessä, niin jospa tuo ennaltaehkäisisi tuota vaivaa.

Huimaus on ihan kauheeta, vaikken pitkä olekaan. Monta kertaa päivässä silmissä pimenee ja näkee tähtiä.

Kiva, et täällä on muitakin ylläriraskauksia. Tää ei ollut kans mitenkään suunniteltu ja ainakin toistaiseksi yksin odottelen. Tosin tästä tietää jo niin moni ihminen, että hetken päästä tää on ihan yleisesti tiedossa. Näitä pienen paikkakunnan huonoja puolia. B)
 
Huomenia!
Onnea ja tervetuloa uudet :flower:

Mulla oli kans ku odotin poikaa ja neuvola oli sit sillon päivällä. Olin päiväkodissa työelämävalmennuksessa, ni yx nainen tuli kyselee et ootko raskaana? kuulemma silmistä näki :eek:
 
LEP
Mä olen tänään ihan kiukkuinen! :kieh: Tekisi mieli kuristaa tuo oma ukkokin joka sanasta ja teosta. :LOL: Nukuttas kovasti, mutta ei oikein voi mennä ees päiväunille, kun illa ois mentävä ajoissa nukkumaan. Aamuvuoro töissä ja vielä kun niitä kelloja mennään yöllä kääntää niin joutuu ns. tuntia aiemmin jo heräämään. :/ Muuten täällä meneekin ihan hyvin, ei mitään kummaisempaa ole. :)
 
HepsKatti
Uusille tervetuloa mukaan!

Ja niinpä niin, mä olen saanut uuden "mukavan" kaverin itselleni, nimittäin närästyksen :kieh: . Esikoisesta se vaivasi vasta raskauden lopussa, joten todella kiva, jos se nyt on seuranani kaikki tulevat viikot.
 
LEP
Mulla on tänään kyllä joku hermoilu ja panikointi päivä! :LOL: Äsken mä jo ajattelin, ettei minusta ole edes äidiksi kun nyt jo harmittelin miten pitkään aikaan ei pääse bilettämään kunnolla. Sitten jo olinkin tässä "eroamassa" miehen kanssa kun vauva syntyy, itkee pillitin samalla kun miehelle sanoin, että me erotaan sitten kun vauva syntyy, kun aina tapellaan. Mies katsoi vähän hämillään, että aionko mä ottaa eron siitä sitten? :LOL: Taitaa pikkaisen hormoonit heitellä täällä tänään! :ashamed:
 
Kertokaahan mulle, mitä tämä alkuraskauden turvotus on tai siis johtuu? Hain apteekistakin jo valmarin kivennäisliuosta ja aloin nappaileen sitä aineen vaihdunnan kiihdyttämiseksi( ennalta ehkäisee myös närästyksen ). Puolilta päiviltä iskee aivan järjetön väsymys päälle ja on pakko mennä torkuille. Lisäksi palelee kokoajan, puhumattakaan näistä rinnoista. Tulipahan valitettua oikei kunnolla. Oottako muuten apteekissa nähneet bevitan närästyksen esto kapseleita/ tabuja raskaana oleville? Ajattelin testata, kun todennäköisesti kohta tarviin niitä













:LOL:
 
Tevetuloa uusille :flower: =)

Täällä kanssa pahoinvointi jatkuu ja kauhea flunssa tai mikä lie...kun en antibioottikuuriakaan saanut :| Nyt oon töissä ja olo on aivan karmea, väsyttää, oksettaa ja kuumettakin taitaa olla :snotty:
kokoajan |O mulla on kans tuo vatsan pömpötys aikamoista...komiaa hei ku ei mee työhousut edes kii :whistle: .
Itselläkin oli ns. spontaani raskaus...just kun oli puhuttu hoitojen aloittamisesta =)

mitäs muille mammoille kuuluu? :wave:
 
Huomenta kaikille :wave: Meillä sitten alko yöllä tytöllä Ykä tauti.pojalla se oli tossa viikolla.
Yö on mennyt pyykkiä pestessä.
Mä oon tässä koittanut pähkäillä miten kertoa vanhemmille vauvasta koska tää mun tilanne on kuitenkin aika hirvee.Isä ehdokkaan vanhemmat jo tietää.Itseasiassa hänen äitillään on kuukaus minua ennen laskettu aika.
Vaikka olenkin eronnut hetkonen sitten ex miehestäni ja avioeropaperit ovat vetämässä en tajua miks tämä tuntuu niin "väärälle"
lyhyen tapailun jälkeen olen Jo raskaana.Tosin olen tämän uuden miehen tuntenut jo ennestään. 8vuoden tuntemus ja tällä hetkellä tuntuu kuin oltaisiin oltu aina :D
että toisaalta tää on ehkä parempi tilanne siihen verrattuna jos isäehdokas olisikin aivan tuntematon ja heti raskaaksi tulisin.
No joo nää on näitä mun aamu pohdintoja.mutta oikein mukavaa päivää kaikille.Ens viikolle onkin sitten luvattu mahtavia ilmoja.
Tein yöllä sellaisen huomion että nälkä oli kova,tästä se siis lähtee.Koko ajan saa olla puputtamassa jotain pientä ettei tule huono olo.
pakko viell lisäillä että mulla ei ole oikein tarkkaa hajua mun viikoista tällä hetkellä,koska en muista kirveelläkään missä välissä mulla on helmikuussa ollut menkat,mutta viimeistään ne on ollut 23päivä,joten sen mukaan olen niitä odotellut.
Sorruin eilen tekee toisen testin ja positiivinen sekin oli Naureskelin että kohta on vessa täynnä positiivisia testejä kun ei meinaa tahtoa uskoa millään.
Onko muuten neuvolassa mahdollista selvittää oikeat viikot?vai laittaako ne lähetteen eteenpäin?
 
Moi vaan!

Tunkeutuisin mukaan pinoon, jos vaan suinkin mahtuu. =) LA laskureiden mukaan 29.11., positiivisen testin tein pe 28.3. Tää tärppäs 4. kierrosta, tosin vasta tää viimenen kierto oli todella yritettykin, kolme ekaa kiertoa oli vähän tjot-menetelmällä.

Hiukka taustatietoa ittestäni.. Olen 29-vuotias naimasissa oleva yhden 2-vuotiaan äiti Etelä-Karjalasta. Arkipäivät menee töissä, viikonloput kotona ja pihalla puuhaillessa. Normaalia lapsiperheen elämää siis. =)

Niin vielä tästä omasta olotilasta. Mitään muita merkkejä odotuksesta ei ole kuin karmee väsymys ja heti oviksen jälkeen hillittömät masunnippailut. Tiesin jo ennen testintekoa varmasti olevani raskaana. Oli aika erikoinen tunne! Edellisestä näet ei ollut mitään tunnetta ja oli melkonen (positiivinen) ylläri kun viiva pärähti tikkuun (tai siis ei silleen ylläri, kun olihan sitä pari kuukautta yritetty).

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Täytyy vähän tehdä näitä sisähommia ja sitten ulkoilupuuhiin!
 
Kirottu kellonsiirto...väsyttää ja palelee. Mietiskelin yöllä, että olisi mukava käydä alkuraskauden ultrassa, olo on niin malttamaton! Esikoista odottaessa ajattelin, että toisen kohdalla tulee varmaankin hermoiltua vähemmän. Ei pidä paikkaansa...
 
Huomenta!
Ajattelin tulla koneelle, kun mies vielä halusi nukkua pitempään. Melkein katteeksi käy, kun luen teidän kaikki alkuraskauden oireita. Tiedän, ne eivät ole mitään mukavia oireita, mutta silloin tämä raskaus tuntuisi jotenkin todelta :eek:
Eilen oltiin Helsingissä syömässä ja leffassa. Musta tuntui oudolta syödä hyvää pihviä ravintolassa ja juoda vichy-vettä. Mutta hyvältä se ruoka maistui näinkin ja mieskin otti vain alkoholittoman oluen :LOL:
Tänään näen kaksi mun parasta kaveria. Toin jo tietää raskaudesta, mutta toiselle kerron tänään. Ovat molemmat myötäeläneet niin paljon mun hoitojen kanssa, että tätä ei voi salata heiltä :hug:
Galluppi: Milloin te muut olette kertoneet/aiotte kertoa muille läheisille ihmisille raskaudestanne?
Mun on erittäin vaikea kertoa mun vanhenmille, kun tiedän heidän heti alkavan hössöttämään ja antamaan ohjeita miten mun pitäisi syödä ja liikkua. Tämä olisi nimittäin heidän ensimmäinen lapsenlapsen. Taidan jättää kertomisen kolmannelle kuukaudelle.
Nyt syömään aamupalalle...
 
heippa kaikki taas! Tervetuloa miultakin kaikille uusille! Meitähän on jo tooosi paljon täällä! On se hyvä et saa sit jakaa tuntemuksia muiden samassa tilanteessa/samoilla viikoilla olevien kanssa =)
Pamppis (olikohan toi nicki noin..) mistäpäin E-K olet? itse LPR.

Täällä mennään edelleen samoilla minimini-oireilla. Nyt on vaan alkanu mahaa turvottaa ihan tolkuttomasti.
Miten teillä jotka ootte saaneet jo useamman ku 2 lasta, niin onko maha tullut aina aiemmin esille kun aiemmasta raskaudesta, vai tuleeko suht samaan aikaan?

*muoks* ja tuohon Tehon galluppiin, mie haluisin pitää tän salassa niin kauan et kaikki alkas huomaamaan :D Mut se tuskin on mahollista (oon niin malttamaton ja tekee kokoajan mieli puhua tästä). Koitan silti pitää suuni kiinni ainakin ekan kolmanneksen loppuun asti. Tällähetkellä tietää vaan yksi ystäväpariskunta ja miun 2 hyvää ystävää.
 
Huomenta päivää kaikille :wave:
Juu-u tarkotus olis pitää salassa vaikka ekaa ultraa saakka mut niin kun aikasemmin jos mietin ni taitaa olla mahdoton tehtävä.
Tästä raskaudesta tietää yx serkku ja kax kaveria ja tietty nyt tarhan täti :)
Meinasin eilen äitille möläyttää puhelimessa mut saimpa pidettyä suuni kiinni :x
Miten ja missä vaiheessa ootte kertonu isommille sisaruksille? Meillä on 6 ja 5 vuotiaat pojat ja mietin milloin niitä vähän valottas tilanteesta :D Ehkä ekan ultran jälkeen ni ois kuvia näytettävänä? Jos niitä uskaltaa niille näyttää.....
Oon kyl vaihvihkaa kyselly kumpi ois kivempi sisko vai veli ni toinen kallistu siskon puolelle ja toinen veljen :heart:
Täytyy taas vissii lähtee syömää vaikka just söin, alkaa taas ällöttää :x
Te joilla ollu alussa pahoinvointia aamusin ni miten ootte selviytyny töihin?
:wave:
 
:LOL: Mä ajattelin et olin lihonu, mut taitaa vaan vatsa olla turvonnu raskauden takia. Välillä tuntuu että joku vetäis jostain nauhoista tuolla vatsassa ja se vetää ihan omaan napaan asti. Outo tunne. Mä oon kertonu vaan kehdelle ihmiselle raskaudestani. Loput saa huomata sit kun huomaa. ne jotka ei tiedä ni saa sit lasketun ajan tienoilla viestin että muksu on syntyny. =) Meillä on kovat arvailut miehen kanssa että kuka huomaa ensin...

Tervetuloa uusille tulokkaille. Meitä on näköjään monta, ja monilla on sama laskettu aika kun minulla eli tuo 28.11. Tosin sehän muuttuu varmaan vielä siellä ekassa ultrassa jahka sinne pääsis. Nyt oon viikolla 5+3...kait :ashamed: Nyt lähden ripustamaan pyykit
 

Yhteistyössä