MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 16 - 31.... maaliskuu 2008

Mulla on ainakin masu pullahtanut, mutta voi toki johtua myös siitä, että edellisestä synnytyksestä on kulunut torstaina 3.4.08 tasan 7 kk :heart:
Heti aloin ajattelemaan, että, kun masu tuntuu näin isolta niin kai sieltä vielä kaksoset putkahtaa tähän järkytykseen, mutta äidin puolella onneksi täytyy olla kaksosia ja meillä niitä ei ole suvussa....

Meillä oli vuosi sitten isompien sisarusten ( 5v. ja 6v. silloin ) kanssa, että otimme heidät viikon 17 rakenneultraan ja päästiin ovesta sisään niin tyttö sanoi heti lääkärille, että kai sieltä sitten tulee tyttö ja poika samantien, että kai siellä on sitten poika :D

Lääkäri siihen, että annetaan nyt äidin mennä selälleen lavitsalle ja katsotaan eka mitä näkyy....tutki ultran kanssa ja lapset silmä kovana katseli monitoria....kysyi minulta, että haluaako äiti tietää sukupuolen....sanoin, että kyllä sen voi kertoa....lääkäri sanoi meidän tytölle, että kyllä se pahalta näyttää, että taidat jäädä alakynteen, että poika sieltä on tulossa =) siinä samassa meidän poika huutaa JESSSSS!!!!! ONNELLISENA!

Poika sieltä tosiaan tuli ja ihana tulikin....tyttö on ihan myyty ja sanookin, että ei vaihtaisi pikkuveikkaa mihinkään maailmassa niin, kun ei äitikään vaihtaisi :heart:

Ajattelin kertoa vasta lapsille, kun 12 viikkoa on ylittynyt, koska kälyni ilmoitti poikani synttäreillä, kun oli viikolla 11+4, että saa vauvan niin sai keskenmenon 11+6 :(
 
Täällä yksi masun kasvattaja myöskin!
Eilen tuli plussa ja laskeskelin että LA olisi 28.11.
Eli toisen odotus on ihan alku tekijöissä vielä :)
Neuvola aikaa meinasin kysellä ens viikolla samalla kun soittelen esikoisen 2v tarkastus aikaa :D
 
Heippa!! Täältä kans vielä ilmottautuis uusi odottaja. LA olis näillä näkymin 30.11 ja ihan ensimmäistä kertaa asialla ja aika outo fiilis päällä. Ihan iloisella mielillä kyllä vaikka vähän ylläri olikin, kun tarkoitus oli ruveta vasta tossa syksyllä ehkä enemmänkin yrittämään. Mutta sen siitä saa kun touhuilee vaikka edellisenä päivänä olin huomaavinani oviksen eikä meillä ole joulun jälkee ehkäisyäkään kukaa pahemmin välittäny käyttää.. :p

Viikon tossa jo oli vatsa kipeänä. Vihloi ja nippaili. Tänään en oo niin enää huomannu mutta nyt on rinnat alkanu kipeytyyn..
 
Vielä lisäilyä tohon omaan infoon..
Eli ehkäisy jätettiin pois viime kesänä ja ajateltiin että tulee sitten kun tulee,eli en halunnut alkaa stressailemaan asian kanssa.
Oireita on täällä myös toi väsymys ja rinnat on ihan hirveet :LOL: tätä menoa mun pitää ostaa uudet liivit kohta! Etomista ja huimausta on myös havaittavissa.
Esikoisen kanssa tämmöstä ei ollut,eli ainakin alku odotus on ihan erilainen tapaus mun kohdallani :)
Itse kerroin jo asiasta parhaalle kaverilleni ja siskolleni.Mies kertoi vanhemmilleen vaikka kuinka yritin estää,ärsyttää jo ajatus anopin/appiukon hösötyksestä.
Omille vanhemmille kerrotaan sitten myöhemmin,elleivät itse huomaa.

Onko muilla ollut pinna ihmeen kireänä ja tullut kiukkupuuskia????
 
Sunnuntaita! Ja kiva ku meit on näin paljon! Viel oon ihan sekasin kuka on kuka....
Tuosta kertomisesta....mä kaks ekaa puhelua kun soitin niin sanoin et olkaa sit viel hiljaa tästä,mut eilen löysin itseni selaamasta puhelimen nimilistaa et kelleköhän sitä viel kertois :eek:
Siis mun lähestulkoon kaikki läheiset tietää nyt. Kun toisaalta se et kerronko ei vaikuta siihen miten kaikki menee. Ja jos jotain ikävää kävisi,nää ihmiset on sen verta läheisiä kummiski et heille sen silloin joka tapauksessa kertoisin. Niin miksi ei siis jo nyt. Kai tää on myös tapaa saada tätä raskautta todellisemman tuntuiseksi. Me koitettiin n 8kk,tai siis ei me yrittämällä bongailtu oviksia tai sekstailuja ajoitettu,mut ei käytetty siis ehkäisyä. Niin...tytölle en vielä kerro,se on niin pieni et otetaan varman päälle. Enkä myöskään kavereiden lapsille. Ja niinku sanoin,miehen suku saa tietää kans sit myöhemmin.Enkä mä IHAN kaikkia setiä ja tätejä soittanu läpi,kaksi vaan :p
Mulla on pienen pieni etominen käynnissä,jos en syö pitkään aikaan.Ja tissit vähän kipeet. JA kylmä. Mut joo,on tää jännää.Mä kun kuvittelin et toista odottaessa ei ois niin paniikissa...Mä ainakin käyn aika usein vessassa tarkistamassa ettei mitään tihuta. Vähän rasittavaa. No,menis tää aika nyt nopsaan.
Eipä täs kummempia,sunnuntain jatkoja kaikille!
 
joo ja se viel oireisiin et mä pillitän n 5 kertaa päivässä. Viimeksi kun mies jalallaan siirteli rojuja pois tieltä niin loukkaannuin et miksi niitä tavaroita pitää potkia eikä nätisti asettaa paikoilleen.Ja ihan itkien sen sanoin :eek:
Eikä mies ees mitenkään vihasesti sitä tehnyt,kunhan ohimennen. Et tätä rataa...ou jee
 
Meillä miehen kanssa yhteisenä ajatuksena kertoa asiasta vasta kun eka kolmannes rupeis olee loppuillaa ja mieluusti nii että ultrassa ois todettu että siellä joku asustaa. :heart: Riippuen tietty koska eka ultra sitte onkaan..
Katotaan nyt sitte kuinka oikeesti käy et mis vaihees haluis jo päästä jolleki kertomaan. Jos joku sattuu arvaamaan tai kyselee jotai ni ei kyllä varmaa pysy pokka, mut yx kaveri on kyllä vaa joka tietää et ehkäsyy ei oo oikestaa enää käytetty ja koto puolessaki käydää about kerran kuus et eiköhän tuo salaisuus pysy.. (Eritoten miehen toive et ei kerrota, toistasex samaa mieltä) :)
Parin viikon päästä tosin kaveri pariskunta tulos vierailulle ja yleensä on aina myös oltu otto päällä, et kuinkas nyt sit selitän et ei ny yhtäkkiä maitakkaa.. :p
 
Minulle tämä raskaus on siis kolmas, mutta esikoinen kuoli kohtuun rv27 ja myös kaksi keskenmenoa on minulla. Nuo keskenmenot ovat tapahtuneet rv6 ja rv8+, joten pelko keskenmenosta on kokoajan. Varsinkin nyt kun eilen ja tänään mulla on valkovuoto ollut vaaleanpunaista :ashamed: Mitään järkyttäviä kipuja mulla ei ole, mutta sellanen pieni menkkamainen kipu,kuten 2 aiemmassakin raskaudessa on ollut. Nyt mää vaan kokoajan hermoilen että miksi tuo valkovuoto on punaista ja enteileekö se keskenmenoa. Viikkoja mulla on nyt varmaanki jotain 5+. Yleensä kun mulla on ollut km niin vuoto on alkanut samantien ihan selkeänä verenä ja sikiö on tullut itsekseen pois. Muutenkin mulla on jotenkin epätodellinen olo tästä raskaudesta kun mitään pahoinvointia ei oo.....vaikka eihän se aina tarvi ollakaan. Tää mahakipu on kyllä mulle tuttua joka raskaudesta. Edellisessä raskaudessa sitä kesti varmaan puoleenväliin raskautta ja sanoivat että on ihan normaalia ja kaikki menikin hienosti, mut tämä alku on aina niin rassaavaa. Sitte mun pitää vielä ressata tuolla rv27 tienoilla, jossa esikoisen menetys tapahtui, mutta onneksi mun raskautta seurataan 2vko:n välein äitiyspoliklinikalla. Eka aika sinne onkin 7.4....enkä taho millään jaksaa uskoa että tää pysyy sisällä sinne asti.
Onko teille muille tuttua tuo punertava vuoto? Ja sori vuodatus :ashamed:
 
Mantatyttö82 Mulla on tullut verensekaista vuotoa jokaisessa raskaudessa ja esikon raskaudessa tuli jopa "kuukautiset" ja silti olin raskaana....toivottasvasti sulla menee kaikki hyvin tässä raskaudessa, koska olet kyllä joutunut kokemaan kovia :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kisse:
Mantatyttö82 Mulla on tullut verensekaista vuotoa jokaisessa raskaudessa ja esikon raskaudessa tuli jopa "kuukautiset" ja silti olin raskaana....toivottasvasti sulla menee kaikki hyvin tässä raskaudessa, koska olet kyllä joutunut kokemaan kovia :hug:
Kiitos
:hug: Joo toivotaan parasta :)
 
METSÄAPILA;

Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
26.3.: miulla ei oo edelleenkää oikeestaa mitää oireita! välillä nippaa mahasta, mut se siitä.. ei oo mielestäni tiheentynyttä virtsaamisen tarvetta, ei rintojen arkuutta, ei huimausta, ei mitään. EI EES VÄSYMYSTÄ! Ainut minkä uskon raskauden merkiks, on se, ettei menkat oo alkanu =) Mut hyvähä se on jos ilma oireita pääsee mahd. pitkälle (*kop kop* puuta koputtelen..)
Että tälleen, ollut kokoaika, ei juurikaan mitään oireita. Viimeks tänään taisin kirjottaa et nyt on tullut vatsan turvotus, muttei sen kummempaa. Miula onneks neuvola jo keskiviikkon, lääkäri torstaina ja ultra viimestää rv8.

 
Joo, miulla ihan sama kuin metsäapilalla ja maminalla, ei mitään oiretta että masussa joku asustas. Ainoastaan väsymystä, mutta sehän nyt periaatteessa vois johtua mistä vaan.. :)

Ekankaan ipanan kohdalla en päässyt kokemaan sitä kuuluisaa raskauspahoinvointia, viikolla 8 ainoastaan pientä öllötystä ja siitä jäänyt kammo, etten vieläkään pysty syömään itetehtyä perunasalaattia enkä rucolaa (meillä oli molempia ko. viikolla)! Vaikken siis edes oksentanut. Jos oisin laatannut, niin söisinköhän nyt enää mitään! :LOL:

Niin ja maminalle, samalla paikkakunnalla oleillaan, meiksi täällä länsisuunnalla! Jos kaikki hyvin menee, ni ties vaikka samaan aikaan laitoiksellakin oltas (näytti nuo päivät olevan melko peräjälkeen) - ryhdyt ilmeisesti ens kuussa tän pinon 'huoltajaksi', joten jos sitten lisään vaikka miunkin tiedot siihen. :)
 


Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Että tälleen, ollut kokoaika, ei juurikaan mitään oireita. Viimeks tänään taisin kirjottaa et nyt on tullut vatsan turvotus, muttei sen kummempaa. Miula onneks neuvola jo keskiviikkon, lääkäri torstaina ja ultra viimestää rv8.

Oliks siulla jotain syytä, että nyt jo neuvolat ja lääkärit sun muut? :eek: Toivottavasti ei mitään vakavaa!

 
Moi! Täällä olisi yksi uusi marras masun kasvattaja la olis todennäköisesti 21.11 ja toista odotellaan esikoinen syntyi 05/07 hiukan hämillään vielä ollaan kun yrityksen piti alkaa vasta elokuussa..

riiviö + masu 6+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Joo, miulla ihan sama kuin metsäapilalla ja maminalla, ei mitään oiretta että masussa joku asustas. Ainoastaan väsymystä, mutta sehän nyt periaatteessa vois johtua mistä vaan.. :)

Ekankaan ipanan kohdalla en päässyt kokemaan sitä kuuluisaa raskauspahoinvointia, viikolla 8 ainoastaan pientä öllötystä ja siitä jäänyt kammo, etten vieläkään pysty syömään itetehtyä perunasalaattia enkä rucolaa (meillä oli molempia ko. viikolla)! Vaikken siis edes oksentanut. Jos oisin laatannut, niin söisinköhän nyt enää mitään! :LOL:

Niin ja maminalle, samalla paikkakunnalla oleillaan, meiksi täällä länsisuunnalla! Jos kaikki hyvin menee, ni ties vaikka samaan aikaan laitoiksellakin oltas (näytti nuo päivät olevan melko peräjälkeen) - ryhdyt ilmeisesti ens kuussa tän pinon 'huoltajaksi', joten jos sitten lisään vaikka miunkin tiedot siihen. :)
Mullakaan ei oireita

:ashamed:
 
Sorry Pamppis kun en ollut laittanut sinua listalle :ashamed: Käyn kyllä päivittäin vilkaisemassa pinon onko uusia tullut mut näin saattaa joskus käydä kun ei ennätä paneutua kunnolla asiaan! Mut mamina hoitaa hommat tiistaista lähtien, minä vetäydyn takas tuolle LA 1-15-pinoon! :heart:
 
Kiitos taas kommenteista. Rauhottaa mieltä, ettei se oireettomuuskaan niin harvinaista ole. Pitäis vaan osata olla kiitollinen niin kauan kuin tätä helppoa menoa jatkuu. Voihan se pahoinvointikin iskeä päälle koska vaan. Viikon päästä mulla on eka neuvola. Vaikee keskittyä töihin tai mihinkään, kun odottaa vaan, että alkais jotain tapahtua :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kisse:
Mulla on ainakin masu pullahtanut, mutta voi toki johtua myös siitä, että edellisestä synnytyksestä on kulunut torstaina 3.4.08 tasan 7 kk :heart:
Heti aloin ajattelemaan, että, kun masu tuntuu näin isolta niin kai sieltä vielä kaksoset putkahtaa tähän järkytykseen, mutta äidin puolella onneksi täytyy olla kaksosia ja meillä niitä ei ole suvussa....

Meillä oli vuosi sitten isompien sisarusten ( 5v. ja 6v. silloin ) kanssa, että otimme heidät viikon 17 rakenneultraan ja päästiin ovesta sisään niin tyttö sanoi heti lääkärille, että kai sieltä sitten tulee tyttö ja poika samantien, että kai siellä on sitten poika :D

Lääkäri siihen, että annetaan nyt äidin mennä selälleen lavitsalle ja katsotaan eka mitä näkyy....tutki ultran kanssa ja lapset silmä kovana katseli monitoria....kysyi minulta, että haluaako äiti tietää sukupuolen....sanoin, että kyllä sen voi kertoa....lääkäri sanoi meidän tytölle, että kyllä se pahalta näyttää, että taidat jäädä alakynteen, että poika sieltä on tulossa =) siinä samassa meidän poika huutaa JESSSSS!!!!! ONNELLISENA!

Poika sieltä tosiaan tuli ja ihana tulikin....tyttö on ihan myyty ja sanookin, että ei vaihtaisi pikkuveikkaa mihinkään maailmassa niin, kun ei äitikään vaihtaisi :heart:

Ajattelin kertoa vasta lapsille, kun 12 viikkoa on ylittynyt, koska kälyni ilmoitti poikani synttäreillä, kun oli viikolla 11+4, että saa vauvan niin sai keskenmenon 11+6 :(
Meilläkään ei suvussa ollut kaksosia ja minäpä vaan aloin 19-vuotiaana odottamaan kaksosia, oli aika ylläri :LOL: Älä vielä huokaise helpotuksesta :D
Huomenna pitäis taas jaksaa töihin, voisin kyllä mieluusti kuluttaa päiväni nukkumalla, mutta eipä taida onnistua. Oksentaminen on alkanu vähä vähentyä, mutta maha on niin turvoksissa, ettei meinaa housut mennä kiinni :kieh:
Nyt pitää painua suihkuu, nämä mun pikaiset koneella käynnit aina vähä venyy!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
Sorry Pamppis kun en ollut laittanut sinua listalle :ashamed: Käyn kyllä päivittäin vilkaisemassa pinon onko uusia tullut mut näin saattaa joskus käydä kun ei ennätä paneutua kunnolla asiaan! Mut mamina hoitaa hommat tiistaista lähtien, minä vetäydyn takas tuolle LA 1-15-pinoon! :heart:
Nou hätä! Ei tässä niin hevosenselässä sen listauksen kanssa olla. =) En olettanutkaan, että heti ensimmäisenä päivänä sinne pompsahtaisin.


 
Ai kivaa Pamppis! Länsisuunnalta täälläkin! Kuulun kourulan neuvolaan.
Miula on siks nuo ajat jo varhain, kun on geenivirhe joka altistaa verisuonitukoksille ja tarvii saada resepti mahd pian. Varhaisultrassa katotaan et onko siel kaveri matkassa ja sit jos on niin määräävät siellä lääkityksen.
Joudun piikittämään koko raskauden hepariinia vatsanahkaan.. :/ mut parempi näin, vaikkei piikitys kivaa ookkaan, mut en haluu vaarantaa omaa tai sikiön henkeä! :saint:
Niin eihän sitä tiiä vaikka osuttas samaa aikaa synnärille! Viimeeks tuli lähtö 40+4 illalla ja tyttö syntyi seuraavan päivän puolella, eli 40+5. Joten tuskin nytkään osutaan LA-päivään, tai niin mie uskon.
 
MissMaisa Mun mies sais kakkahalvauksen jos siellä olisi kaksi, kun ei meinaa sulattaa tätä yhtäkään :D mulla on tosiaan se ultra 8.4 ja menen sinne yksin ja mies saa jäädä lastenvahdiksi ettei tarvitse selitellä.....anoppi on aika v-akka ja ei kerrottu edellistäkään raskautta vasta, kun poika möläytti sen viikolla 17....oli pikkasen otettu asiasta :saint:

Tölväsi vaan silloin, kun meillä on kaksi aikaisempaa painosta 1 v. 2kk ikäerolla ja olin juuri synnyttänyt esikoisen niin sanoi, että heti lähdet sitten sairaanhoitajan töihin, kun töitä kerran on ja et jää kotiin lapsen kanssa ja sitten kuuli, että saan toisen vauvan heti perään niin ääliö imbesilli katsoi, kun halpaa makkaraa nenänvarttaan pitkin ja sanoi, ettet sitten mene näköjään töihin....NO EN MENNYT :kieh:
 

Yhteistyössä