MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 16 - 31.... maaliskuu 2008

Huomenta kaikille :wave:

Yö mennyt taas huonosti.Ei sitä saanut nukuttua sitten mitenkään päin.
Iltaisin on alkanut närästämään,se on niin inhaa.
Mikähän siin on että yöt hikoilen aina ja päivät palelen.
Nyt alkaa pieniä vaivoja tulla enemmän ja enemmän.
Eilen tuntui että supistelisi koko ajan.kirjoittelinkin siitä tuossa aijemmin tuonne palstalle.
Taidan varata tänään neuvolan,aika hurjaa.

Noista aijemmista synnytyksistä.Esikoinen syntyi meillä 40+1 ja kakkonen syntyi 40+4 :heart:

Töissä tää aika kulkee tällä hetkellä.Milloinhan sitä pitäis työnantajalle ilmoitella vauvasta?
Olen juuri aloittanut 3vko menossa ja jotenkin hävettää ihan kertoa tästä että jo nyt tiedossa äitiysloma :saint:
 
Huomenia kaikille!

Pepita, jos löydät tehokasta närästyslääkettä, niin pistäppä infoa! Meitsillä kun muutenkin tota refluksitautia, niin ei oikeen Rennie auta... Ja omia reseptilääkkeitä en saa syödä... harmillista, ku tietää että ne auttaa aina... Noh, tarvii sitten vaan katsoa tarkemmin mitä suuhunsa laitta =)

Masun turvotusta täälläkin on ja ihan oli pakko käydä jo ostelemassa pikkasen reilumpia paitoja perjantaina. Mieskin oikeen katteli mun mahaa ja totes, että jotenkin se näyttää turvonneemmalta ku ennen =)

Onks kenelläkään muulla ollu semmosta, että vanhemmat ei vielä tiedä mutta jostain syystä keskustelut silti kääntyy vauvoihin? Mun äitini on kovasti nyt alkanu viimeisen parin viikon aikana puhumaan lapsenlapsista ja siitä kuinka hän jo odottaa, että meille tulis... Voiks äippä jotenkin vaistota tämmösen?? huh, että tarvii olla koko ajan tarkkana mutta en nyt vielä tohtis kertoa, ku ollaan vasta rv 6+2...

Jänskättää, ku ajattelin neuvolan tilata tänään... Kertokaahan muuten, että saako siellä rampata työajalla? Itse oon kunnallisella puolella hommissa, ja mulla ois semmonen käsitys että saan työajalla käydä...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :flower:
 
wela! ei meillä sellain puhe oo kääntynyt vauvoihin sen enempää, mut jotenkin vaistoon että äitini huomasi miusta viikonloppuna, tai sit miusta vaan tuntuu siltä. Ei kyllä oo sanonut mitään, ja onkin juuri sellasta tyyppiä ettei kommentoisi mitään, ennenkuin itse ollaan kerrottu asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Ai kivaa Pamppis! Länsisuunnalta täälläkin! Kuulun kourulan neuvolaan.
Miula on siks nuo ajat jo varhain, kun on geenivirhe joka altistaa verisuonitukoksille ja tarvii saada resepti mahd pian. Varhaisultrassa katotaan et onko siel kaveri matkassa ja sit jos on niin määräävät siellä lääkityksen.
Joudun piikittämään koko raskauden hepariinia vatsanahkaan.. :/ mut parempi näin, vaikkei piikitys kivaa ookkaan, mut en haluu vaarantaa omaa tai sikiön henkeä! :saint:
Niin eihän sitä tiiä vaikka osuttas samaa aikaa synnärille! Viimeeks tuli lähtö 40+4 illalla ja tyttö syntyi seuraavan päivän puolella, eli 40+5. Joten tuskin nytkään osutaan LA-päivään, tai niin mie uskon.
Minullakin on aikaisin äitipolilla käynti tuon pistämisen takia. Millä viikolla sulla on eka aika? Mulla aloitetaan rv6 se klexane ja samoin oli edellisessä raskaudessakin. Tsemppiä sulle piikitykseen
:hug:
 
Kisse Eipä sitä koskaan tiedä, koska ne kaksoset sieltä pamahtaa. Yleensä yli 30-vuotiaat, pitkät ja laihat saa kaksosia. Minä olin nuori, lyhyt ja normaalipainoinen :whistle: Nyt vaan kauheesti jännittää, jos tuleekin kaksi :|

Tänään on ollu aivan kauhee olo, aamu alkoi oksentamisella ja sitä on jatkunut tähän asti. Muutaman tunnin päästä pitäis jaksaa töihin :kieh: En tiedä kuinka kauan työhousut mahtuu jalkaan, ku nyt jo saa miettiä, että mitkä housut saa mahtumaan jalkaan.
Soittelin tänään neuvolaan ja ajan sain 25.4. Saa kuulemma varata ainakin 1,5h siihen ensimmäiseen neuvola käyntiin. Meinaako ne selostaa koko raskauden kulun ensimmäisellä käynnillä |O Sain tarpeeksi noista neuvola käynneistä ku poikia odotin, loppu raskaudessa oli parin viikon välein ultrakin... Ultrassa tosin oli mukava käydä, mutta sekin tuli aika paljon maksamaan, ku piti polilla käydä :/

Mä eilen kirosin ukon, ku oli keittäny niin pahaa kahvia. Päätin sitte illalla keittää itte parempaa, pahalta sekin maistui ja sama juttu aamulla. Taitaa mun kahvin juonti loppua ja päänsärky alkaa :( Nyt elukoiden kanssa lenkille ja töihin :wave:
 
Iltapäivää!

"Hauska" lukea teidän toisten raskausoireista. Itsellä ei ollut ekassa raskaudessa minkään merkin ongelmaa. Kerran vain lasagne tökki pahemman kerran, mutta ei jäänyt traumoja. Nyt taas on sitä äklötystä (onneksi ei oksea vielä ), röyhtyjä, pyörrytystä, turvotusta... Jäi äskön ruokatunnilla keitto syömättä kun pelkkä hajukin sai mut miettimään pakoreittiä vessaan jos vaikka olis ollut tarvetta. Selitä siinä sitten työkaverille miksei maistu. Leipäkin tökkii, varsinkin vaaleampi. Outoa. Istumatyö ja työasuun kuuluu sukkahousut, arvatkaa onko kiva istua turvonneella mahalla kun siinä on sukkisten sauman ja hameen painaumat? Tarvinnee mennä ostamaan stay-upit. /urputus päättyy

Me ajateltiin kertoa tästä vasta ekan ultran jälkeen, kun yksi keskenmeno on takana (ennen esikoista) niin ei oikein uskalla aikasemmin. Mietittiin miten kerrotaan, jos vaikka tyttö osais sen paljastaa sitten. Viimeksi oli harvinainen tilaisuus paljastaa kaikille isovanhemmille samaan aikaan, aikamoinen (positiivinen) shokki oli heille ja olis tarvittu videokameraa. =)
 
Iloista viikonalkua kaikille ja tervetulot kaikille uusille! :flower:

Mulla olotila on aika lailla TaneliKanelin kuvailema: äklötystä, röyhtäilyjä, pyörytystä ja TURVOTUSTA. Mä olen jo kohta kas viikkoa näyttänyt että viikkoja oiskin semmoset 20. Vatsa on koko ajan pinkee ja jättimäinen ja housut, jotka yleensä aina tippuu jalasta ei mahdu millään kiinni. Ja tää on kierre - äklöttää, ei halua syödä, mutta pitäis, ja kun saa syötyä turpoaa ja tulee äklötys ja... Vali vali, anteeksi!

Me ollaan tosiaan ajateltu jättää paljasttukset siihen np-ultran tienoille. Kaikkein eniten jännittää lapsille kertominen. Varsinkin kuopus varmasti pakahtuu onnesta... kun ei vielä tiedä mitä se vauvan tulo taloon tarkoittaa :)
 
HepsKatti
Tervetuloa uudet!

Mä sitten olisin vihdoinkin tänään soittanut sen neuvola-ajan, mut puhelimestä vastattiinkin suun hoito tms. Mä pahoittelin väärää numeroa. Sitten tarkistin numeron, että ihan oikein olin valinnut ja soitin uudelleen, niin sama homma :LOL: . Hammashoitaja olisi kiikuttanut puhelimen neuvolan puolelle asti, mutta ei ollut neuvolatäti enää paikalla. Joskos huomenna puhelu menisi sitten jo oikeaan paikkaan :D

Tänne ei muuten kuulu vieläkään kummempaa ja niitä oireita odottelen minäkin edelleen. Närästystä oli onneksi vain ne pari päivää, mutta pitää kai alkaa tarkemmin katsoa, ettei syö enää tulisia ja mausteisia ruokia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HepsKatti:
Tervetuloa uudet!

Mä sitten olisin vihdoinkin tänään soittanut sen neuvola-ajan, mut puhelimestä vastattiinkin suun hoito tms. Mä pahoittelin väärää numeroa. Sitten tarkistin numeron, että ihan oikein olin valinnut ja soitin uudelleen, niin sama homma :LOL: . Hammashoitaja olisi kiikuttanut puhelimen neuvolan puolelle asti, mutta ei ollut neuvolatäti enää paikalla. Joskos huomenna puhelu menisi sitten jo oikeaan paikkaan :D

Tänne ei muuten kuulu vieläkään kummempaa ja niitä oireita odottelen minäkin edelleen. Närästystä oli onneksi vain ne pari päivää, mutta pitää kai alkaa tarkemmin katsoa, ettei syö enää tulisia ja mausteisia ruokia.
Mäkin koitin tänään varata aikaa mutta ei ollut n.täti paikalla.Huomenna pitäis olla joten uus yritys.
Musta tuntuu hassulle että mulla ja tulevan lapsen äitillä on 1kk ero lasketuissa.Eli hänestä tulee eka 5 lapsen äiti ja sitten heti ekaa kertaa mummo :heart:
 
mantatyttö, varmaan alottelen piikit heti kun saan sen reseptin sieltä ultrasta, ja luulisin et pääsen sinne ihan täs parin viikon sisällä. Tsemppiä tohon piikittelyyn tarvitaankin, sitä samaa siis myös sinulle =)
 
LEP
Voi helkuta sentään! Kävin vaa'alla äsken ja paino on yht'äkkiä pompsahtanut kamalasti! :eek: Siis monta kiloa. Miten hitossa se on voinut näin vähässä ajassa niin hitosti nousta? Arvatkaa tuliko kamala olo, kun muutenkin ylipainoa on jo. :'( Toivottavasti nämä yllättäen tulleet kilot laskisi vielä alaskin takaisin. Johtuneekohan turvotuksesta tms.? Tuli kyllä paha mieli...

LEP ja Napero 5+1
 
LEP, kyllä se varmasti vaan turvotusta on. Se katoaa kuulemien mukaan muutaman viikon sisällä ja sitten tulee sitä oikeaa painoa. Tai sitä ainakin toivon!!!!
Tällä hetkellä turvotus on itselleni kyllä kirosana. Niin pallo-olo, kuten jo kirjoittelinkin ja odotan sitä turvotuksen laskua.

Baby-Alpakka ja 6+5?
 
Oho, olipa tullut paljon viestejä yhden päivän aikana.
Kannattaa olla varovainen mitä toivoo. Mulla nimittäin alkoi ihan älytön ällötys ja vatsan nipistelyä eilen illalla ja pahenee vain koko ajan :LOL:
Joka kerta kun käyn vessassa niin ihan pelottaa, että josko sieltä tulee jotain verensekaista, vaikka sellainenkin on kuulemma hoitajan mielestä ihan normaalia. Mutta näin ei ole onneksi vielä käynyt. Jotenkin oli lohduttavaa lukea, että muillakin on samoja oireita vaikka en näitä kenellekään toivo :ashamed:
Toivottavasti Baby-Alpakka on oikeassa ja tämä turvotus häviää parin viikon kuluttua. Olisi jotenkin tosi noloa, että jo näin alussa on turvonnut kuin pulla taikina. Ihan niin turvonnut en onneksi ole kuin hormoonihoitojen aikaan. Silloin olisin voinut helposti olla jo 4kk raskaana :LOL:

Teho ja tiivi (+ taavi) 5+4
 
No pääshän tänne vihdoin! Vähäks on jumittanu tän iltaa nää sivut. :/

Vähän noihin gallupeihin.. Teho kyseli jo eilen että millon kerrotaan muille. Voi olla että vasta kriittisimmän ajan jälkeen. Tosin pahaa pelkään, että joudun parille työkaverille syyn paljastamaan jo parin viikon päästä, kun ollaan työreissussa ja jään kiinni siinä vaiheessa kun en ota iltasapuskalla viiniä! Minä suurin viinifanaatikko!!! :p Mutta jos niille paljastaa ja ne peittelee myöskin miun juomattomuutta, niin ei tarvii lopuille 12:lle paljastaa mitään vielä (näiden 12:n kanssa en näe kuin ~puolen vuoden välein ja päivittäin niiden kanssa kelle paljastaisin)!

Ja wela kyseli muiden arvailuista.. Itseasiassa miusta vähän tuntuu, että äitini katteli viikonloppuna 'sillä silmällä', mutta ei tietenkään tuttuun tyyliinsä mitään kommentoinu..
=) Onhan se jo ootellu lisää lapsenlapsia, mutta en ole sillekään mitään kertonut mein yritysyrityksestä!

Ja mamina, sama neuvola meillä! M-L -tädin tykönä molemmat siis ramppaamme. =) Se on kyllä ihan mukava tätsykkä! Ja ainakin viimeeks meinas neuvolakerrat venyä, kun turistiin niitä näitä puutarhanhoidosta etelänmatkoihin! :D Ja mukava on kyllä laskenneuvolan K:kin!

Tässä toisella silmällä Sydänjäätä katselen. Ei jaksa tänään enää kummia puuhailla. Tytön kanssa äsken rakenneltiin majaa ja istuteltiin vähän siemeniä.

Illanjatkoja!
 
Tosta turvotuksesta sitä esiintyy täälläkin eikä olis niin väliks ärsyttää ku vaatteet ei mahdu enää päälle :kieh: Esikoisesta en turvonnut ollenkaan koko raskausaikana.

Mun äiti oli käymässä ja kun se oli lähtemässä se kysyi odotanko mä vauvaa?? siis HÄ!!näkyykö se musta jo?vastasin että en odota meinaan kertoa vasta myöhemmin.
Ei ole oireita pahemmin täälläkään väsymys, vilu ja joskus hieman ällö olo.. siinä ne sit olikin esikoisesta tuli heti voimakkaat oireet.

Riiviö ja masu 6+3
 
tovin arkailtuani,uskaltaudun minäkin liittyä teitin joukkoon =) eli laskettu aika tossa 16.11 tietämillä about ja ensimmäistä ihmettä ootellaan..eka neuvolavisiitti on 8.4 eli ei auta kuin ootella tyynenä :LOL: siihen saakka...noista oireista oisin sen verran kysellyt muilta kun mulla on ollut aivan käsittämätön väsymys viimiset pari viikkoa...samoin turvotus... että helppaakos ne ajan kanssa useimmilla?tämmönen on siksi totaallisen uusi tunne kun yleensä oon suht virtaa täynnäns oleva naisimmeinen ja nyt ei jaksais ees töihinsä mennä,saatikka lenkille..ok,mutta oikeen ihanaista keväistä tiistaita kaikille!! B)
 
Huomenta.
Nyt se pahoinvointi sitten alko kunnolla.Yöllä heräsin kauheeseen vellovaan tunteeseen ihan kuin olisi krapula.ja aamulla oli sitten sama homma :x Nyt onneks meni ohi ku sai jotain syötyä.
Vaaka näyttää +3kg :ashamed:
 

Yhteistyössä