MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 16 - 31.... maaliskuu 2008

HepsKatti
LEP, samanlaisia alavatsan repäisykipuja ja alaselän vihlomisia on täälläkin. Onneksi nyt tietää, että ne on raskauden oire vaan, kun esikoisen kohdalla niitä pelkäsin. Voihan ne kertoa huonosta tuuristakin :( , mutta kuuluu myös ihan normaalistikin alkuraskauteen. Kai ne sitten oli niitä kohdunkasvukipuja "virallisesti".

Niin ja tervetuloa uusille :wave:
 
Kiva huomata, että täältä löytyy koiranomistajia enemmänkin. Meillä tällä hetkellä 5 koiraa. Yksi on oma kasvattipentu ja olen miettinyt, että poitsulle pitäisi koti löytää.
Aktiivisesti harrastetaan ja hyvin mahtuvat farmariin rattaiden kanssa. Meillä siis kolme keskikokoista ja kaksi kääpiötä. Lähes joka viikonloppu ollaan jossain päin menossa. Joskus koko porukka ja joskus vaan minä, vanhin tyttäreni ja koirat. Tuntuu ihan lomalta, kun päästään kahdestaan tien päälle. :)
Minulla on kasvamassa 16vk harrastuskaverin alku. Mikäli vanhat merkit paikkaansa pitävät, niin omat juoksutreenit loppuvat aika lyhkäseen odotuksen edetessä. Siihen, että päästään kisaamaan menee lähes puolitoista vuotta, joten aikaa on vielä. :)
 
Heips taas pitkästä aikaa.
Onnea ja tervetuloa uusille, kovasti on porukka kasvanu parissa päivässä. :heart:
Mul on vihlasut loppunu, jaksan huoletta nukkua 12h yöunia :D , aamupalan jälkee tahtoo tulla öklötystä, en tiiä johtuuko raskaudesta mut välillä iskee sellanen rauhaton /hermostunut olo, eikä tiiä mitä tekis, et sellasta meillä... =)

Meilläki mies on farmari autoja katsellu ja talo remontti jatkuu kesällä(keittiö,khh,kylpyhuone,sauna), pelotkin on vähä vähentyny tyynenä odottelen eka neuvolaa, et mikä on tilanne.
 
LEP
No hyvä kuulla, että tälläiset kipuilutkin on ihan normaaliakin. :) Nyt ne taas on ohi menneetkin jo...
Missäs vaiheessa sitä on viimeistään neuvolassa käytävä?

josjos Minkäslaisia koiruleita teillä on? :)
 
Täällä kans koiraperhe! :wave:
Meillon kaks italin Spionea, uros ja narttu. Molemmat tänävuonna 4-vuotiaita. Molemmat semmosia about 45kilosia sylikoiria...
Meillon autona tollanen iso maastoauto. Tarvittaessa seittemän paikkanen. Taakse menee hyvin koirat, mut isommille reissuille koko perheen kanssa matkatessa saa kyllä tavaroitten kaa fiksailla... tarvii varmaan koht hommaa joku bussi tai mikälie jos haluu tätä koko sirkusta mukanaan raahata... :LOL:
 
LEP
Tuolta jo löysinkin kun googlella hain, niin hyvän kalenterin noista neuvola ja lääkärikäynneistä! :) Näköjään viikkojen 8-12 välissä pitäisi neuvolassa käydä. Eli jos varailisi sinne viikon 8-9 tietämille ajan neuvolaan. Jos kaikki siihen asti menee hyvin vaan! :)
 
Selkää särkee ja kaikki inhottaa. Päivällä luin reseptivihosta sanan rahkapiirakka ja sen jälkeen sain painua vessaan ties kuinka pitkäksi aikaa :x Ei millään huvittais mennä huomenna töihin. Viime viikon olin sairaslomalla tämän ikuisuuksia kestäneen flunssani takia, eikä se vieläkään oo parantunu :/ Pojat onneksi nukahti hyvin, ku oltiin illalla pitkällä kävelyllä. Nyt vaan peitto ja tyyny kainaloon ja linnoittaudun tuonne sohvalle syömään pähkinäsuklaata :p

Mua ärsyttää tuo mies aivan suunnattomasti, tuntuu että se tekee kaiken väärin. Sama on ollu joka raskaudessa. On siinä miehellä kestämistä kerrakseen. Onko muut huomannu itsessään äreyttä
:whistle:
 
hei kaikki uudet!! :wave: tervetuloa joukkoon!

MissMaisa, ai että onko äreyttä! No ei mitään muuta kun sitä! :kieh: :kieh: Nyt on pari päivää menny niin per-c-lleen että! Ja mies.. se ei tunnu mitään muuta tekevän ku tuittuilevan ja "ärsyttävän miuta tahalleen", vaikka tosiasiassa se kumpi meistä on muuttunu, oon mie.. mut silti kaikki tuntuu vaan niin hankalalta! NO ONNEKS TÄÄ VAIHE MENEE OHI kun kroppa tottuu näihin hormooneihin, ainakin siis ekasta meni pian ohi.. toki tuli sit aina sillon tällön vaikeus-puuskia, mut ei niin usein.

*muoks* ja niin tosta kun muut kirjottelivat neuvolan varaamisesta niin itse soitan jo huomenna. Miulla on laskimotukoksille altistava sairaus joka vaatii raskauden aikana lääkitystä, sitä varten tod. näk. varhaisultraan ja siellä määräävät samalla ne lääkkeet. Siis piikitys vatsaan alkaa taas :eek:
 
Tervetuloa uusille odottajille :flower:

Täällä taas valvotaan töissä. Eipäs minulle tullutkaan vatsatautia, vaan taisi se hirveä pahoinvointi johtua tästä raskaudesta...sitä nimittäin on edelleen aina ajoittain. :( Ja välillä ei syöminenkään auta yhtään. Ja mitään ei oikein tee mieli edes syödä, täytyy melkein aina kauppaan lähteä kun keksii mitä voisi suuhunsa laittaa.

Tänään viikot 5+5, joten ajattelin soittaa neuvolaan viikon loppupuolella... saas nähdä koska saan ajan.
 
LEP
Täällä käytiin jo pirteenä pitkällä lenkillä nuoremman koiran kanssa ja nyt iski sitten väsy päälle. :) Tänään pitäisi iltaan mennän töihin ja ei kyllä huvittaisi yhtään näin pääsiäisen jälkeen lähteä. Olisin voinut lomailla tämän viikkoa vielä tässä ainakin. :p

Tänään mulla menossa viikot 4+2. :heart: Tulisi nyt äkkiä lisää, että oltaisiin jo hieman turvallisimmilla vesillä menossa. Minä ajattelin soitella neuvola-aikaa vasta joskus kolmen viikon päästä, kun täällä pienellä paikkakunnalla sinne pääsee yleensä aika nopeastikkin. Ultraus tosin onkin sitten 100km päässä Kuopiossa.
 
Nonniin, neuvolaan aika varattu, jo ensi viikolle. Sainkin heti ekan ajan lääkärille, sitten hän laittaa lähetettä äitiyspolille varhaisultraan. Kylläpä alkoikin nopsaan tapahtua, ja hyvähän se vaan on ettei tule mitään tukoksia.
Nyt kai sitä pitää vihdoin alkaa uskomaan että ehkä tässä jotain tuolla masussa tapahtuu kun väsymystäkin alkaa pukkaamaan :D
 
Mäki soitin neuvolaan tänään ja varasin ajan. Sain sen toukokuun alulle ja kuulin sitte että ultra tehdään jo aikasemmin kun ennen :eek: oliko se ny sit viikolla 11-12. Neuvola on tossa viikolla 10. Tyhmää jäädä nyt sit oottaamaan että jotain alkais tapahtumaan. On niin pelokas olo jotenki ku ei tunne kuitenkaan mitään erikoista, esim. potkuja eikä maha kasva. Nyt taidan olla viikolla 4+3
 
LEP: Meillä eka ultra on täällä kotipaikkakunnalla, mutta tokaan (rakenneultra) on mentävä 60km:n päähän, Kuopioon... ;)

Mä soitin tänään neuvolaan. Siirrettiin tuon esikoisen neuvola-aikaa viikolla eteenpäin ja hoidetaan sillä kertaa kaikki mahollinen, josko vaikka ne sydänäänetkin kuuluis jo kuukauden päästä... Täti käski varautua puolentoistatunnin aikaan! Sainpa samalla viikon lisäaikaa miettiä tuota Rota-rokotetta...
 
Mäkin varasin tänään ekan neuvola-ajan ja sain sen kahden viikon päähän eli viikolle 8. Aika vähän on ollut oireita edelleen, vihlonnatkin on melkein loppuneet jo. Silti vähän levollisempi mieli, vaikka aina vessassa käydessä vähän jännittää, ettei paljastu mitään vuotoja. Tänään söin töissä pakastevihanneksia (hernemaissipaprika) salaatissa ja tajusin aika pian, ettei niitä ollut keitetty ja piti jättää lautaselle iso salaattiannos. Toivottavasti en ehtinyt saada niistä mitään.
 
Minäkin ilmottaudun mukaan... Viikko sitten plussasin ja laskureiden mukaan laskettu aika 22.11. Toinen tulossa, esikoinen kohta 2v 2kk. Kolmannella kierrolla tärppäs pillereiden jättämisen jälkeen. Jännittää. :) Väsymystä on tullut ja ihan himpun verrran heikotusta aamusella. Ekasta oli raskausdiabetes ja muistaakseni pitäis tään toisen kans olla heti alusta lähtien sillä samalla dieetillä. Pitänee kaivaa lippuset ja lappuset esiin, pääsiäismunia tuli kyllä vielä syötyä. :ashamed:
 
Tänään soittelin neuvolaan ja sain ajan ensi maanantaiksi. Työvuorot vähän hankalia kolmivuorotyön vuoksi, joten pitkään soviteltiin aikaa. :)
Meidän perhe siis seuraavanlainen: poika 04/92, tyttö 06/93, poika 05/03 ja tyttö 10/06
Koirat pyreneittenpaimenkoira 7v, bordercolliet 3v ja 16vk pentu, Bichon havanais 3v ja sen pentu 17vk sekä vielä 3-vuotias Norjalainen metsäkissa. Eli säpinää siis riittää. =)
 
Moikka kaikille!
Ja tervetuloa kaikille uusille odottajille :flower:
Hirmuisesti onkin porukka kasvanut...

Meilläkin perheeseen kuuluu koiruus, 13-vuotias pitkäkarvainen kääpiömäyräkoira-vanhus.

LEP: Mulla oli eilen niin kamala polte alavatsalla, et en muista edes menkkojen aikaan olleen sellaista. Onneksi kipuilu ei kauaa kestänyt ja mitään vuotoja ei tullut, mutta kyllä hetkellisesti säikäytti pahasti :(

Eilen sitten vertailin yksityisten lääkärikeskusten hintoja varhaisultrasta, ja onneksi sen tein.
Aivan kamala hintahaitari on kyllä :eek:
Suomen Terveystalolta löytyi edullinen vaihtoehto, listahinnan mukaan olisi kustannukset 82? (katsotaan sitten paljon loppulasku on). Nyt sitten jännätään, aika on jo perjantaina =)
 
LEP
Kyllä oli eilen tuskainen iltavuoro töissä. :/ Meillä kun iltavuoro kestaa kahteentoista asti ja minä olin jo ysin jälkeen ihan valmis lähtee kotiin nukkumaan! Lopulta kun kotiin pääsi puolen yön jälkeen, niin ei enää nukuttanutkaan ja koko yö meni pyöriessä. Aamullakin jo seiskalta silmäni avasin sitten. Töissä masua hieman kovempaakin välillä jomotteli ja se HUIMAUS, aaargh! Oikein mukavaa kun meillä siellä on sellaisia jyrkkiä ritiläportaita mitä kiipeillä paikasta toiseen, niin niissä tuntui että heittää pää minne sattuu. :/

enkuli
Minnepäin Kuopiosta teillä on 60km? ;) Me asutaan 100km länteen päin. Täällä ennen oli eka ultraus, mutta sitten vuodessa ei tullut lääkärille tarvittava määrä ultrauksia ja siksi kaikki siirtyi kyssiin.

josjos No teillähän on ihan mukavan kokoinen porukka majoittamassa taloa siellä! :D Meitä on täällä "vaan" minä ja mies, sekä vkl-poika, dobberi-sakemannisekoitus (8v), leonberginkoira(11kk) ja kaksi kissaa, maine coon(8v) ja maatiainen (2v). :)

Metalheart76 Kyllä tosiaan välillä säikäyttää nuo alamahan kipuilut ja poltteet. Paniikissa jo aina menee vessaan kurkkii, että tuleeko vuotoja, mutta ei ole onneksi tullut! Toivotaan teille mukavia varhaisultranäkymiä! =)
 
LEP ootkos sä pitkä :D mä muistelisin jostain täältä lukeneeni, että se huimaus olis just pitkien naisten raskausoire, mutta miksei se tietty voi olla lyhyittenki.

Entäs kuunnellaanko teillä kaikilla vauvan sydänääniä jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä?meillä ei.meillä vasta np-ultrassa saa tietää, onko siellä masussa elämää.
 
En vielä ehtinyt lukea koko ketjua läpi, mutta varovaisesti ja kaikessa hiljaisuudessa hiivin tähän mukaan....pelko kuitenkin rinnassa :snotty: Helistimen laskurin mukaan lask.aika olis 29.11, mutta epäsäännöllisen kierron takia voi vielä muuttua. Eka neuvola 14.4, mutta ennen sitä pitäisi päästä äitipolille lääkäriä tapaamaan tuon klexane-lääkityksen vuoksi. Meille lapsi on kolmas, mutta toivonmukaan toinen elävä :ashamed: Meillä poika on nyt 1v9kk ja suoraansanottuna mua jännittää tuleva,koska meillä on ollut tän pojan kanssa tosi hankalaa refluksivaivan takia. Mutta ei voi kuin toivoa että tämä tuleva olis helppo :D Mutta ihanaahan tämä on kun meillä ei oo normaalisti tärpännyt kovin nopeasti ja nyt sitten onnistukin jo kolmannessa kierrossa :eek: Mutta odotellaan ja katsellaan....kohta alkaa piikittäminen vatsanahkaan =)
 
LEP: koillis-Savossa me asutaan...

Täällä kuunnellaan ekassa neuvolassa jo sydänääniä, mut mulla se onki sitte vasta kuukauden päästä, ja sitä ennenhän ehtii hyvin sattua ja tapahtua vielä vaikka ja mitä...
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja pielikki:
LEP ootkos sä pitkä :D mä muistelisin jostain täältä lukeneeni, että se huimaus olis just pitkien naisten raskausoire, mutta miksei se tietty voi olla lyhyittenki.

Entäs kuunnellaanko teillä kaikilla vauvan sydänääniä jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä?meillä ei.meillä vasta np-ultrassa saa tietää, onko siellä masussa elämää.
Olenhan minä 182cm pitkä! :LOL: Eli en ihan lyhyt ole. Niinpä tietysti, korkealla alkaa heittämään päässä. :whistle:

Mä en tiedä yhtään mitä täällä tehdään ekalla neuvolakäynnillä. Mutta epäilem vahvasti, että täällä sydänääniä kuunneltaisiin. Luulen, että ne kuunnellaan vasta np-ultrassa sitten. Mä en ole vielä varannut edes neuvola-aikaa, mutta eiköhän tuon ehdi myöhemminkin. Kun täällä tosiaan varmaan saa jo samalla viikolle sen ajan, ei oo paljoa asukkaita nimittäin! :D

 

Yhteistyössä