MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 16 - 31.... maaliskuu 2008

LEP: Ni eikös raskaana ollessa, sitten kun maitoakin alkaa olemaan kunnolla, niin saa kesälläkin varoa kun käy uimassa, ettei rinnat tulehdu, en muista mikä se oikee nimitys oli mut kuitenki....oma isosysteri sitä vaan pärräs kun odotti toistaan...?
 
Päivän saldo: kaksi raivaria, yksi itkuun purskahdus parin kinder munan jälkeen valtava kuvotus, eikä aamukahvikaan mennyt alas...
Ei mulla viimeksi näin aikasin tämmösiä oireita ollut... taitaa hormonit melkosesti heittää..
 
Mulla noita raivareita tulee kans suhteellisen helposti.
Töissä huimaa aamuisin mummoja ja pappoja kylvettäessä ja pukiessa. Muuten olo ihan jees.
Kävin alkuviikosta lääkärissä. Ultrassa ei juuri mitään vielä näkynyt, paitsi se että raskaana ollaan. Ottivat vielä herkkyystestin ja HCG-arvo oli 1845, mikä täsmää tuohon laskettuun aikaan.
 
Oli pakko tulla kattoon tän vuoden marrasmasuja. Itellä oli LA 21.11.07. tosin neiti synty jo 23.10.07 mut kuitenkiin.. Niin se aika vaan menee nopeeta..

Oikein paljon onnea kaikille odotukseen :flower: :heart:
 
Vielä ei pahempia raivareita täällä ole ollut...enkä ole itkuunkaan purskahtanut kuin kerran (ja silloinkin sen ainoan raivarin jälkeen).
Olen ollut iltaisin jo yhdeksän jälkeen aivan väsynyt ja herännyt aikaisin, joten mietin jo aiemmin miten jaksan tehdä yövuoroja... mutta onneksi tämä ainakin tähän saakka on hyvin mennyt. :) Jaksais vaan aamuun saakka.
 
oon töissä ja ihan |O ei meinaa millään pysyä hereiillä ja valvon monitoreja |O
että näin :)
onko millasta vointia ollut itse kullakin?
itsellä on alkanut tulee jotain ällötys kohtauksi ja tää väsymys ja rintsikat on koht kaikki pienii ja vattan vihlomista aina sillon tällön. Ihme herkistelyjä ja kiukutteluja unohtamatta :) ...huomenna neuvolaan =)
 
LEP
Täällä ei mitään sen kummaisempaa, kuin tuo huimaus on välillä kovaakin ja mahaa nippailee sekä vihloo toisinaan. :) Kylmiä väreitä menee kokoajan pitkin ihoa. Väsymystä myös havaittavissa, päivällä nukuttas ja aamulla taas herää älyttömän aikaisin jo! :eek: Mitään ällötystä ei ainakaan vielä ole ollut, toivottavasti ei tulekkaan. Toivottavasti ei tosiaan enempää ala huimaa, kun sitten töissä voi olla vaarallistakin olla jos kuukahtaa nurin mennä tai horjahtaa jostakin. :/
 
täällä ois viikot vasta 4+2 jos oon oikein laskenut. Väsymys ei vielä oo tullut mut tulee ihan varmasti. Raivareita tulee kyllä, tylsistyn nopeesti, ärsyynnyn tosi pienistä!!
Eilen illalla voisin sanoo tulleen ekaa kertaa etova olo, jollaista oli esikoisestakin. Se on tosi ikävää, esikoisesta alko salkkareiden aikaan ja päättyi joskus ennen ku nukahti. Kokoajan turvottaa ja oksettaa muttei mitään tuu! Ja sillon on pinna kireimmillään, tai sitten nyyhkytän sohvalla ja makaan ihan paikallaan.
 
mulla alko tänään seittemäs viikko, siis rv 6+0 tai jotain sinne päin :) Tuo palelu on kyllä ollut kans ykx, ilkeetä.
Mutta tuosta etovasta olosta, niin oon huomannu, että se ei tuu niin pahaksi, jos koittaa syödä jotain noin kahen tunnin välein, vaix vaan joku hedelmä tai jugurtti tms.
 
LEP
Mä jo aloin tässä hyvissä ajoin miettimään, että mitenkähän me mahdutaan sitten meidän autoon kun vauvakin olisi. :LOL: Farmari rellu on, mutta kun peräkontin jo valloittaa kaksi isoa koiraa. Niin ei sinne oikein vaunuja tai muita kamoja mahdu enää. :eek:
 
Mulla kipeytyy ja turpoo nuo rinnat ihan järkyiksi, muutenki E kuppeja pidän...Saas nähä joutuuko kohta G kupit tunkeen päälle =) Väsymys on kans kamala ja huomen joutuu taas työt alottaan, toisaalata aika menee joutusammin töissä kun kotona.
 
mulla ei kyllä mene aika joutusasti, kun monitoreja kyttäilen ja painelen sillon tällön nappia....huomaa, että on nää pyhät kun on niin hiljasta.
Meillä ei kyllä kans sit koiruus mahu kyytiin, kun rattaa on takarontis... :/
 
LEP
Tässä joutuu hommaa jonkun tila-auton tai pakettiauton seuraavaksi! :LOL: Tai toinen koirista joutus olee vaunujen kaa peräkontissa ja toinen takapenkillä istumassa. Näitä miettiessä taas tulee mieleen, että miksi meillä ei ole jotain 5kg painavia pikkukoiria! :whistle: Toinen painaa 40kg ja toinen tällä hetkellä jo yli 50kg, lisää vaan kokoa vielä tulee. Nooh, eiköhän sitä sopu tilaa anna aina. =)
 
Heippa! Tulin ensimmäistä kertaa näihin sivuihin tutustumaan, ja täältähän löytyi jo paljon tulevia marrasmammoja, kivaa :) Marraskuun lopulle meni laskurin mukaan mun la, nyt ois rv.6 alkamassa. Esikoinen täytti 2,5v samana päivänä kun plussan testasin pari päivää sitten. Eli toinen lapsi olisi meille tulossa. Ja nyt jo vanhemmat, sisarrukset ja lähimmät kaverit tietää. Malttamattomia tai jotain me :LOL:
 
LEP
Terppatuloa lellu80! :wave:
Täälläkin tietää jo tulevat isovanhemmat ja isoisovanhemmat, sekä sisarukset. Kavereille ei vielä kerrota mitään, sitten vasta kun ollaan varmemmilla vesillä. Eli täälläkin aika malttamatonta porukkaa ja ei osata pitää salaisuuksia sisällä. :LOL: Iloisia kovin olivat kaikki ja toivoivat kaiken menevän hyvän. :heart:
 
Tervetuloa uudet odottajat :wave:
Kyllä tämä pahoinvointi vaan vaivaa, yö ja tässä yhden kahden aikoihin päivällä on pahin olo, kuinkahan sitä töissä pärjää oksentamatta, jos kassalle sattuu tulemaan oikeen pahanhajuinen yksilö :x Mä viimeyönä heräsin ja aloin miettiä, että jospa sitä tuleekin toiset kaksoset :eek: Kyllä nuo yhdet taitaa riittää mulle, vaikka eipä se maailmaa kaataisi jos tulis toisetkin. Onpa ainakin kaikki tavarat valimiina :LOL:
Meillä alkaa olla kans tuo auto ongelma, kaksi isoa koiraa meilläkin. Katotaan ny mitä keksitään. Auton vaihto taitaa olla joka tapauksessa edessä ja varmaan asuntokin pitää vaihtaa. Koirien lenkkeilytys hissittömän talon kolmannesta kerroksesta vauvan ja kahden 4-vuotiaan kanssa ei kuulosta kauheen hyvältä :whistle: Jos löytyis joku kiva rivitalokämppä tai sitten omakotitalo jonka vois vuokrata. Onhan tässä tosin vielä aikaa :D
Kauhea tämä valkovuodon määrä, koko ajan saa ravata vessaan pikkareita tiiraamaan, ku luulen että menkat alkaa :ashamed: :| Koska sitä voi rentoutua ja uskoa, että tämä menee paremmin ku viimeksi :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja maisa-08:
Heippa lellu80 ja tervetuloa!!!
MissMaisa: oliko sulla tuplista samanlaisia vaivoja? vähän mäki haluun tuplat ;)
Se oli mun ensimmäinen raskaus ja elämä oli siinä vaiheessa aika menevää, niin en edes osannu huolestua menkkojen myöhästymisestä, kun se oli silloin yleistä. Testin tein vasta kun olin rv11. Oireita ei oikeastaan ollut paljon ollenkaan. Vasta puolessa välissä alkoi kahvi etoa ja muutenkin oli pahoinvointia. Nyt oon ollu paljon huonommassa kunnossa kun silloin. Mä olin pari päivää ennen poikien syntymää vielä töissäkin :D Mieluummin mä nyt haluaisin vaan yhden, sille olis sitte vähä enemmän aikaa ja ehkä olisin vauva-aikana muutakin ku aamutakki päällä laahustava väsynyt haamu :LOL:
 
Minulle tuleva on kolmas ja miehelleni ensimmäinen.
Perheessä on jo tyttö 3v ja poika 4 ja 1/2v. Kummatkin odottavat pikkusisarustaan jo kovasti. Jopa niin, että poika on iltarukoukseen liittäny "siunaa myös äitin masuvauvaa". :heart: Ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäs.

Minulla on ollut väsymystä, itkuisuutta/herkkyyttä (kuten oli aikasemmissakin raskauksissa ja raskauden jälkeenkin imetysajan/ajan kun maitoa tuli), vihlaisuja alamahalla. Nuista vihlomisista en tiedä mitä ovat. Kummatkin raskaudet ovat päätyneet sektioon. Ja ennen poijan raskautta oli tm ja endo. Oli helvetilliset kivut. Liekkö nyt sitten vihlomiset jotain, että arvet venyy tms. AInakin sitä toivoo, niin ettei mitään ikävämpää.
 
Olikos näin et MissMaisalla oli myös kaksoset entuudestaan? Saako kysyä minkä ikäset? Meillä myös 6 vuotiaat, tyttö ja poika. Väkisinkin sitä miettii, jos tulee toiset kaksoset. Nimittäin ei se ihan niin tavatonta ole ;) Toivoisin kuitenkin että " vaan " yksi!
 
LEP
Terppatuloa maximillianna! :wave:
Onko teillä kenelläkään muulla välillä sellaista vatsakipua niinkuin ennen menkkoja tai menkkojen aikaan? Silleen jomottaa alamahaa hieman. :/ Mä jo tässä ehdin vaikka mitä kauhukuvia päähäni luoda yksikseni... Mutta jospa se olisi ihan normaalia kohdunkasvukipua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pepita:
Olikos näin et MissMaisalla oli myös kaksoset entuudestaan? Saako kysyä minkä ikäset? Meillä myös 6 vuotiaat, tyttö ja poika. Väkisinkin sitä miettii, jos tulee toiset kaksoset. Nimittäin ei se ihan niin tavatonta ole ;) Toivoisin kuitenkin että " vaan " yksi!
Juu, 3,5v herrat löytyy tästä talosta. Kun pojat oli syntyny ilmoitti lääkäri mulle sairaalassa, että muista kun teet lisää lapsia, sulla on 50% mahdollisuus saada toiset kaksoset tai jopa kolmoset :eek: Siinä taitais jo hymy hyytyä :LOL: Nyt kyllä mullakin toiveissa vaan se yksi :)
 

Yhteistyössä