MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 16 - 31.... maaliskuu 2008

Mä voin hoitaa etusivua tän kuukauden. Sit jos joku haluais ottaa homman itselleen, kun tuolta alkukuun pinosta hoitelen tätä! Eli kun avataan huhtikuun pino ni jos joku ottais tän "virallisen" tehtävän! B) On helppoa =)

Täällä myös yksi marraskuun vauvan odottaja. La 16.11. Minulla ikää 36 vuotta, lapsia ennestään 4. Melkoisen epätodellinen olo. Alku shokista, kun selvis, alkaa tuntua jo ihan hyvälle. Mahdolliset oireet olen yrittänyt poistaa mielestä. Hiukan etoo aamuisin, on huimausta ja mieli ailahtelee. =)

Aika hiljasta täällä meidän pinossa vielä :LOL: Toivottavasti marraskuun vauvoja tulee enemmänkin.Rinnat kipeytyy enemmän, mutta toisaalta hetkittäin en edes usko olevani raskaana. Tänään tein jopa toisen testin varmistaakseni asian, hullua hommaa :LOL:
Mites muilla?

Huomenia vaan!
Tervetuloa josjos! ja Pepita.

Minäkin olin ajatellut että pitää varmaan varmistustehti tehdä, mutta nyt on jo viikko plussasta mennyt, niin enpä enää taida jaksaa. Enköhän hiljalleen usko raskauteen :)
Pahimmat jännitykset katosivat muutenkin plussan tultua ja nyt on aika rauhallinen olo. Välillä öklöttää ja nännit aristaa ja vatsassa vihloo, mutta aika usein jopa unohdan koko asian! Onneksi on sen verran kiirettä töissä ja muutenkin. Jos on luppoaikaa, pyörii masu mielessä melkeen koko ajan :p

Heippa kaikille munkin puolesta!

Ilmoittaudutaan nyt tänne puolelle odottelemaan tulevaa =) Eilen plussasin ja jos kaikki sujuu hyvin, niin la olis 22.11 :heart: Aika uskomaton oli fiilis eilen! Pakko oli oikeen kolme testiä tehdä ennen kuin uskoin todeksi. Oireita on ollu jo muutaman päivän, vatsan kipristelyä ja tosi arat rinnat! En vaan uskaltanu toivoa liikoja... Esikoisesta siis haaveillaan ja yritystä takana viime joulukuusta!

Onnea kaikille muillekin plussanneille!

Huomenta!!

Ihanaa, että on tullut uusia jälleen. Onnea kaikille. :heart: :flower:
Minusta on tullut nyt näiden hormonien myötä aamuvirkku :) Ennen en millään jaksanut nousta aamulla ja iltaisin oisin kyllä valvonut pitkään. Nyt on pakko mennä sänkyyn ajoissa, kun väsyttää niin paljon ja aamulla herään 8-9 aikoihin virkeänä.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään tästä raskaudesta. Hyvä, jos itsekään vielä ymmärtää =) Mutta varmaan parin viikon päästä kerron äidilleni ja siskolle, kun pääsen käymään niitä katsomassa...

wela: Itse tein varmistustestin vielä seuraavana päivänä, kun oli vielä testi jäljellä. Vahva viiva tuli silloin Vilja -testiin (kp 33/26-28). Oireena itsellänikin oli (ja on edelleen) todella arat rinnat.

Mä oon huomannut saman kuin Adimo - toisin kuin ennen, aamuisin riittää virtaa ihan erilailla eikä väsytäkään yhtään. Hauskaa. Sen lisäksi on ollut vaan mahan vihlontaa. Melkein alkaa huolestuttaa, että pitäiskö olla muitakin oireita vai onko tää ihan normaalia. Mä pelkään niin paljon kaikkia ikäviä vaihtoehtoja, kohdunulkopuolista raskauttakin oon jo tutkinut, että osaisin varautua. Voi kun osais vähän huolehtia vähemmän.

Käytin tyttöä tänään neuvolassa ja samalla tietysti hehkutin tehneeni plussa raskaustestin...Hyvä et kerroin, sillä kuulin et eka neuvola aika täytyy tilata jo viikolle 8 nykyään???Onko teillä teitoa kyseisestä asiasta. Olisin sitä tietenkin venytelly mahdollisimman pitkälle, ettei odottaminen raastais hermoja :saint:

Huomentaaa!

Mä ajattelin myös tehdä vielä yhden varmistustestin loppuviikosta... Varsinkin kun meillä olis yhdet pääsiäispippalot tiedossa, joissa tietty alkoholitarjoilua... En vaan viittis vielä kertoo kenellekään tai edes vihjaista tuosta plussasta... tarvii varmaan näön vuoksi siemailla muutama hörppy alkoholitonta sidua... Jos vaikka ketään ei hoksais mitään =)

Rinnat täälläkin edelleen tosi kipeät ja olen myös huomannut tuon aamuvirkeyden itsessäni! Uskomatonta, että meikäläinen pääsee sängystä ylös ennen kellonsoittoa =) Mutta mitään ruokaa ei tee mieli! Tuntuu oikeen etovan kaikki safkat, mitä näkee... Ei edes suklaata tuu maisteltua... Ihme juttu!

Täällä näkyy muitakin aamuvirkkuja olevan=) Mullaki oli pari ekaa viikkoa et ei mitään väsymystä ja illallakin meni 12 saakka ennen kuin pakotin itteni nukkumaan=) Mut kyllä se pikkuhiljaa alkaa väsymys painaa...

-Luminka- rv7+4

:wave: Jos varovasti hipsin tänne suuntaan. Toissa päivänä plussasin testin ja laskettuaika olis 29.11. Onhan tässä jo 1,5v jo yritetty. Toivotaan vaan että pieni pysyy mukana :heart: Kolmas olis meille tulossa :)

metsäapila: ei kannata olla huolissaan oireettomuudesta, mulla on 4 raskautta takana, eikä mulla paljon mitään oireita oo ikinä ollu, monesti oon tehny testin vielä just ennen neuvolaan menoakin, että ollaankohan tässä ees enää raskaana. mul ei oo ikinä ollu mitään pahoinvointiakaan, eikä oo nytkään, ainakaan vielä.nyt kyllä muuten saa vessassa hypätä tiuhempaan, ja jopa nälkäki on nykyään..semmosta pientä vaan =)

Tää liittyis kans tänne! :wave:

Eilen plussasin. Laskurin mukaan LA ois 24.11.
Esikoinen täytti tänään 9viikkoa.

Ennen esikoista oli yksi alkuraskauden keskenmeno, joten vielä en uskalla hehkuttaa. Mutta, jos kaikki kuitenkin menisi kuten toivoisi, olisi ikäero alle vuoden ja molemmat samalle vuodelle....

Huomenta!

Onnittelut MissMaisa ja enkuli ! Täällä on nyt ostettu sitten limpparia noita viikonlopun pippaloita silmällä pitäen... saas nähdä kuinka moni kavereista huomaa etten juo oikeesti sidua =)

Oikein ihanaa pääsiäistä kaikille! Täällä Varsinais-Suomessa aurinko paistaa ja pakkastakin mukavasti 5 astetta! Hyvältä näyttää kaikin puolin =)

enkuli: Ihana, noin pieni vielä ja uudelleen raskaana =) Ei tule paljoa ikäeroa, vieläpä samalle vuotta :heart: Se on melkein kuin kaksoset olisi =) Onnea ja toivotaan että pikkuinen pysyy mukana!

Onko muuten kaikki listalle merkitty? On saattanut joku jäädä epähuomiossa merkkaamatta. Huikatkaa jos ette itseänne löydä etusivulta :wave:

Onnea enkuli :heart:
Iteki olis tarkotus tehdä toinen perää, kunhan tämä saadaa vietyä loppuun, mut ei kyllä ihan viikkojen päästä vaan muutaman kk =)

Kuullostaa kyllä niin ihanalta ,ku toinen vasta 9viikkoa :D

Riemukasta pääsiäistä kaikille :flower:

Meillä olis illalla tuparit, pitää vaan sanoa et viime kerrasta on nii vähä aikaa et ei tehny ny mieli juoda :D siel on kyl talon emäntäki vatsa pystössä LA toukokuussa, eikä ne muutenkaa oo niin kosteat tuparit, ku pari muutaki on juoma lakossa juhannukseen asti... :)

Meitä alkaa olla jo paljon! :)

Itse ajattelin selvitä kaikista juomingeista lähiaikoina olemalla kuski tai muuten vaan seisomaan viinilasin kanssa, ei kukaan huomaa juoko siitä vai ei. Mutta enemmän olen kohdannut vaikeuksia ruokatarjoilun kanssa - tuntuu että joka paikassa on tarjolla graavilohta ja homejuustoa. Minä en ole voinut kieltäytyä, kun en ole halunnut paljastaa tilaani. Miten te muut selviätte ruuan kanssa?

Näillä näkymin LA 18.11. mutta sehän saattaa vielä muuttua. Kovin ollaan kaikki alussa =)
Taustoista sen verran, että vuonna -06 mulla oli keskenmeno ja diagnoosi oli "määrittämötön kohdun ulkoinen raskaus".
Kävin aikani samalla lääkärillä jatkuvista alavatsakivuista ja kaikki oli mukamas normaalista. Tämä kyseinen lääkäri ei vaan sattumoisin edes huomannut emätinväliseinää...yksi kaunis kerta sittyen pyysin toisen lääkärin(oli juuri valmistunut). Hän huomasi seinän ja muutenkin totesi, ettei kipuni olleet normaalit--> lähete ultraan. Onneksi!
Minulla todettiin viime marraskuussa vaikea endometrioosi ja molemmissa munasarjoissa oli isot kystat. Leikkaus oli sitten joulukuussa-07. Tammikuussa kävin lääkärillä, kun oli ihmeellistä kipuilua vatsalla...lääkäri oli tooosi kovakouranen ja sitten "vahingossa" (mielestäni huolimattomuuttaan) puhkaisi uuden kystan, joka oli jo tennispallon kokoinen..ei muuta kun yöksi seurantaan.
En ole syönyt pillereitä kolmeen vuoteen....
Sitten 4.3. oli kontrollikäynti leikkauksesta. Kaikki oli ok ja alettiin suunnittelemaan hedelmällisyyshoitoa(mies olí jo siiheksi tutkittu). Olin "joo...katotaan.." Ja sitten vaan menkkoja odottelemaan...

Ja sitten...eihän niitä tullutkaan, viikko sitten perjantaina tein testin ja oli vahvat viivat =) =)
Soitin neuvolaan ja sain ajaksi 7.4., mutta enhän minä malta odottaa, koska on ollut melko voimakkaita kipuja...niin soitin eilen uudestaan ja ensi tiistaina varhaisneuvolaan...

Niin iloinen, kunhan vaan pysyisi matkassa mukana =) :heart:

:wave: Eilen sain testiin ihan vahvan plussan. aiemmat oli vaaleampia, niin oli pakko vielä tehdä yksi :D Viime raskaudessa plussat oli vaaleita, eikä tummunu ollenkaan. Raskaus meni heti alkutekijöissä kesken. Nyt ollaan sitte luottavaisemmin mielin. Oksennus lentää ja pähkinäsuklaata & päärynöitä voisin syödä kaiket päivät :p
Pojat on huomiseen asti mummolassa ja mulla on suursiivous menossa. Mä oon ajatellu, että heitän menemään kaiken mahdollisen, että saan kaappeihin lisää tilaa.
Painun jatkamaan siivousta. Hyvää pääsiäistä :wave:

Yhteistyössä