MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Huomenta!

Mä oon ollut koko pääsiäisen kipeenä. :( Kuumetta on edelleen, nyt jo neljäs kuumeellinen päivä. Täytyy huomenna lampsia lääkäriin jos on vielä kuumetta. Ei ole tarvinnut pääsiäisenä siis muuta tehdä kuin maata sohvalla ja köhiä keuhkoja pihalle.

Pahonvointi on hieman helpottanut, tosin olo on aika surkee johtuen tästä räkätaudista. Mutta ruoka siis on uponnut entisene malliin.

Hienoja ultrakuulumisia täällä! meidän pitää vielä viikko ja päivä odotella ekaan neuvolaan, jossa siis ultraavat.

Ja asustellaan lahden kupeessa. =)
 
Heippa!
Pääsiäisen pyhät alkaa ikävästi häämöttää loppuaan. Ja huomenna ois raaka paluu arkeen. :whistle:
Ois se niin mukava viettää viel vaikka ens viikkokin ihan kotosalla.

Olo on ollut aavistuksen parempi, tosin väsynyt ja kiukkuinen. :ashamed: Äsken juuri melkoinen tahtojen taisto pojan kanssa, nyt luimistelee tuolla toisessa huoneessa. Kun ei ilkee tulla tänne. Tuli nimittäin riitaa kumpi saa huovan ympärilleen. :LOL: Eikä nimittäin kelvannut tietenkään että oltais saman huovan alla.
Ensi viikolla on eka neuvola, kivaa :D Oispa niin kiva kun ois jo äkkiä se np-ultrakin, mutta siihen nyt on viel kumminkin useempi viikko. Välillä kun tulee sellainen olo, että mitä jos tuolla ei olekaan ketään. :| Niin kauan kuin sen omin silmin näkee, ei sitä todeksi usko.

Ei vaan, nyt mentävä ton jätkän kanssa jotain touhuun, kun se repee kohta liitoksistaan.
 
MOI!

Olisihan se ihan kivaa Luminka, jos sattuisin olemaan pidemmällä, saataisiin pikkukakkosen kanssa kotiutua rauhassa kotiin. Tällä tarkoitan sitä että esikon synttärit osuu marraskuun loppuun ja kun esikoinen syntyi alkoi meillä saman tien kauhee trafiikki ja ramppaaminen. Mulle riittäis ku porukka tulis vasta esikon synttäreille ja näkisivät silloin vasta vauvan.

Jos vauva syntyy lasketun ajan mukaisesti, niin se ois esikoisen synttäreiden aikaan sen suositeltavan parin viikon ikäinen. No toisaalta ei sais tuota ruveta tressaamaan, itse olen aikoinani syntynyt pari viikkoa etuajassa ja olen myös kuopus.

Meillä mies ja tyttö parantui sitten pääsiäiseksi ja pitihän sitä trullittamassakin käydä. Vietiin tyttö hoitoon, mummalle yökylään ja mentiin kavereiden luo iltaa viettämään...

Ihmettelin kavereiden luo mennessä kun mua huippaa autossa ja oli niin huono olo, pistin kaikki raskauden piikkiin. Kavereiden luona oksensin yhden kerran, kotiin päästyä toisen kerran ja yön ja sunnuntain mittaan monta kertaa... :$
Iski sitten oksennustauti ja nyt on pallea niin kipeä, että! Mutta nyt jo parempi olo. :)

Meillä on synnytyssairaalana VKS.

Hauskat pääsiäisen jatkot!
 
Heippa!
Täällä väsymys repii kappaleiksi, valvoin eilen yhteen ja nyt olo on kun pahemmassakin krapulassa :$ vaikka saatiin nukkua aamulla puol ysiin.

Onko teillä muilla muuten vielä painon tunnetta alamahassa, ihan niin kun plussauksen aikoihin?
Mulla on nyt parina päivänä tullut se takasinja tosi voimakkaana, välillä tuntuu, että ihan ku ku tuolt alhaalta tulisjoku ulos, niin kovna paine tuntuu :/
Taitaa tuo tuleva ultra saada nyt kaikkea mahollista aikaan :whistle:

Mukavaa loppu pääsiäistä!
 
Tulentyttö: tulee välillä painon tunne alamahaan. Ja yleisesti tuntuu et jokin puristaa ja laajenee, jotenkin tälleen tuntuu :D

Pikaista paranemista MaiLou :heart:

Vieläki huonotus oksutaudista tai sit johtuu jo raskaudesta jälleen :/ Koska illalla alkaa niin päättelisin pikkuisen papusen aiheuttavan sen =)
Eilenkin vetäsin melkein 12h unet.
Sänky kutsui minua niin viettelevästi jo 21 maissa joten pakko oli vastata
sen kutsuun :LOL: Pari kertaa tosin heräsin yöllä ja kävin vessareissulla peittelemässä tytön kun tahtoo mönkiä pois peiton alta :D

Tänään on pakko jaksaa kymmeneen valvoa kun tulee Täydelliset Naiset, ei voi missata sitä!

 
Luminka: Itse menin nukkuu eilen klo 23.00 ja heräsin tänä aamuna 10.30 :whistle: . Tytöt oli yötä mummon luona, joten oli hyvä kahtoo elokuva ja nukkua hyvin.
Ukko kävi jossai vaihees tytöt hakee mummon luota kotio päikkäreille, ku eivät hirveän hyvin olleet nukkuneet yöllä.. Heränneetkin aamulla jo klo 6.00 :eek: . Sitten lähdettii parix tuntia kävelee jäälle.

Minulla menee täydelliset naiset kovalevylle, ni ei tartte mainoskatkoja katsella :D

Mutta nyt saunaan :wave:
 
Moikka kaikki! :flower:
Oon tässä aikani lueskellut mielenkiinnolla tätä ketjua ja ajattelin rohkaista mieleni ja ilmoittautua mukaan. =)
Elikkäs oon kohta 26-v kahden tytön (04/04&12/05) äiti ja kolmatta odotellaan.
Laskettu aika näillä näkymin 10.11. Asutaan vielä kaksi viikkoa Tampereen kupeessa, mutta sitten muutetaankin pirkanmaan ja satakunnan rajalle.
Muutto siis edessä, melkoinen tilanne: itsellä jalka kipsissä, ollut jo 4vkoa, on vielä 2vkoa, murtui sopivasti tähän kohtaan elämää.
Elämä ollut melko mielenkiintoista tyttöjen kanssa... :LOL:
Kauhulla odotellut koska alkaa 24/7 oksentaminen mikä oli aikaisemissa raskauksissa, ekassa ihan loppuun saakka, toisessa helpotti hiukan aiemmin. :$ Väsymys on mieletön, paha olo ollut, hajut käy nenään äärettömän voimakkaina ja tänään otin tuntumaa yökäilyyn pytyn äärellä...

Itsellä neuvola vasta kahden viikon päästä ja sit aika pian kuulemma np-ultra.
Muutama sukulainen tietää, vielä en ole saanut kerrotuksi...
Mutta on tää sen verran ihanaa että sen voimalla jaksaa eteenpäin. :heart:
Tämmöinen täti täällä... :wave:
 
Tervehdys Pink Panther :wave:
Hui, ompa sinulla ollut rankkoja raskauksia takana :eek: Toivotaan että säästyisit edes vähän vähemmällä tällä kertaa! =) Oksentaminen on tosi voimia vievää hommaa. Itellä ei onneks viime kerrallakaan tarvinnut pönttöä kurkistaa enkä usko et nytkään, tai ois se varmaan alkanut jo!
 
Kiva kuulla noita ultra kuulumisia, itse en ole saanut vielä edes neuvolaan soitettua ja varattua aikaa.

Mulla alkoi pääsiäisenä pahoinvointi ja kuvotus sekä järkyttävä väsymys. Nyt rv 6+5. Huono olo alkaa yleensä jo yöllä 4-5 välillä ja jatkuu iltapäivään asti. Oksentanut en ole VIELÄ, mutta tosi paha olo on ja mikään ei tunnu helpottavan. Tosi nautinto olla töissä... :x Edellisessä raskaudessa pahoinvointi jatkui rv. 17 saakka... En muistanutkaan että tuntuu näin inhottavalta.

Jaksamisia teille muillekin "krapulaisen" olon kanssa eläville!
:hug:
 
kiitos! :)
Juu, toisaalta on ihan ehkä hyvänkin kun olen nyt saikulla vielä jokusen viikon tämän jalan takia, niin menee sitten se mahdollinen alkuviikkojen pahin vaihe ohitse ennen töihin paluuta.
Teen vielä vanhustyötä, niin siellä se on hauskaa haistella... :LOL:
Juuri tutkin edelllisiä raskauskortteja, niin suurin oksentelu alkanut rv8-> joten sitä kauhulla odotelessa... :x
Nyt siis 7+1.
Mutta, voihan se olaa (toivossa on hyvä elää) että tämä olisi helpompi raskaus...
 
Soitin just neuvolaan, mutta meidän neuvolan täti on lomalla koko tämän viikon, joten voin varata aikaa vasta ensi viikolla... Millä viikolla olette käyneet ekan kerran neuvolassa???

miracle: Onnea hyvästä olosta =) Ja kiva kuulla että samoissa päivissä mennään...
 
Moikka.. joo täälä ensinmmäisen kerran tuli juteltua latinaa ton pöntön kanssa eilen ja se kylä helpotti =) muuten on ollut jo 2viikkoo sellasta oloa että kaikki tökkii kuvottaa velloo mutta mitään ei tule ylös väsyttää vois vaan nukkua.. ja ei kiinnosta yhtään mikään.onneks ukolla hyvät hermot :LOL: on tässä 2viikon ainaka tullu sillekkein vähä ärähdeltyä mutta hyvin se sen ottaa.. ainakin vielä :LOL: on painon tunnetta ala masussa jonkin verran ja kuplii tuntuu kun olis ilmaa ja se sit masussa poksahtelee.. kyllä toivon että tämä olo jo pikku hiljaa alkasi loppu neuvolan täti sano että se voi kestää 12vk asti.. :x ei tuu töistäkään yhtään mitään kun pitää vessassa juosta vaikka ei mitään tule ylös.. nyt menossa 7+7
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammukka75:
Soitin just neuvolaan, mutta meidän neuvolan täti on lomalla koko tämän viikon, joten voin varata aikaa vasta ensi viikolla... Millä viikolla olette käyneet ekan kerran neuvolassa???
Mulla eka neuvola ens keskiviikkona, silloin viikkoja kasassa neuvolan laskujen mukaan 9+1.


Ja Pink Pantherille tervetuloa! :wave:

Lähdetään esikolle katsomaan lastentarvikekaupasta uutta turvaistuinta, täytyy vaunuja tsiigailla vähän samalla. :LOL:
 
Pink Panther tervetuloa ja onnea plussasta :wave:

Mä oon käynyt edellisissä raskauksissa joskus rv 6 tienoilla ekan kerran neuvolassa, nyt on neuvola joskus viikolla 8- 9, laskurien mukaan sillon ois jo rv 10, mutta tuo ei pidä paikkaansa kun mulla oli ovis paljon myöhemmin kun normaalisti.
Viikot selviää huomenna siten siinä varhais ultrassa.
 
Ompa teillä aikaisin eka neuvola! Mulla oli viime raskaudessa rv11 ja tässä tulee olemaan rv11 myös. Viimeksi kuului jo sydänäänet kun viikot oli oikeasti vasta tasan 10! Toivon että tälläkin kertaa kuunnellaan ja kuullaan :heart:
 
Ompas täällä ollut nyt hiljaista....

Mulla ois tänää se varhais ultra ja alkaa pikkasen jännittää :whistle:
Viime yönäkin näin unta et menin ennen lääkäriin lähtöä vessaan ja pyyhkiessä tuli ihan kirkasta verta :/ Taitaa tuo mielikuvitus tehdä taas tepposia (toivottavasti)
Mä tuun sit ilmottaa kuin kävi, oli sit hyviä tai huonoja uutisia.
 
Minulla on ensi viikolla ensimmäinen neuvola ja en kyllä jaksaisi odottaa sinne saakka (vaikkei siellä eded tod. näk. vielä kuunnella sydänääniäkään).
Pääsiäinen meni sängynpohjalla ja oksennellessa -myötätuntoni kaikille samaa kokeville. Itselläni se on aiemmin helpottanut rv 16 mennessä -hirmuista olisi, jos jatkuisi koko raskauden kuten Pink Pantherilla (ja tervetuloa joukkoomme =) ).

Töissä mittailin verenpaineitani: yläpaine satasta heitteli ja alapaine +-60. No, arvelinkin aika alhaisia lukemia.

Tulentytölle rentoa ultrareissua!
 
Tulentyttö, tsemppiä ja peukut on pystys et tulis hyviä uutisia!! =)

mul ois eka nla nyt ylihuomenna jo.. outoo ku kaikki nii uutta vielä.. mut ihanaa :) En tosin uskalla viel iha iloita, sit vast ku tiiän et se kasvaa oikeessa paikassa ja siel tosissaan ois joku :)
 
Heippati.
Ompa kiva kun oot Luminka noin hienon etusivun tehnyt :)
Jotenkin kovin ylivoimasta kaiken tekeminen, ei mitään jaksaisi ja silmäluomet painaa ihan liikaa...
Vessassa saa päiväsaikaan rampata tämän tästä edelleen.
Hassua vaikka on jo kaksi raskautta takana ja ei niistäkään ihan tuhottomasti ole aikaa niin silti ne kaikki oireet ja niiden kestot ym unohtuu ja taas kaikki on niiiin utta ja ihmeellistä mukamas. :D
Uskottelen itselleni kovasti olevani raskaana vaikka en olekaan vielä oksentanut kunnolla, tää on liian epätodellista ollakseen totta.
Pitäisi vaan osata nauttia josko tää raskaus olisi erilainen=helpompi kuin nuo tyttöjen .
Jos tää onkin poika... :p

Malttamattomana odottelen neuvolaa...
Onnea kaikille ultrassa kävijöille.
 
PinkP, älhän tuudittaudu eri sukupuoleen :kieh: ;itselläni on 2 tyttöä ja 2 poikaa ja kaikissa kuvotus on ollut karmea -vaikka toisaalta sanotaan sitä tosiaan eri sukupuolilla olevan eri oireita.

Minä olen nyt jo törmännyt oletuksiin, että "tiedäthän nämä jutut jo ennestään". Hei, en minä mitään tiedä! Jos olenkin joskus jotain tiennyt, en muista enää :ashamed: Kaikki tuntuu aikas uudelta ja vieraaltakin -ihan ainutlaatunen raskaus taas -kaikessa samankaltaisuudessaankin ;)
 

Yhteistyössä