MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Voin laittaa paikkakuntia etusivulle! Oletan että jos kertoo niin saa laittaa nimen perään =)

Hieno juttu että pieni mukana, harmi kun toista ei tullut "huonekaveriksi" =) :(

Mä tässä söin itteni ähkyyn.
Fetasalaattia, sekä dippailin kasviksia ja joitain juustonaksuja :whistle: Hirvee himo tässäkin raskaudessa kirpeään, ostin sit vielä karkkeja niin irtispussista puolet ainakin sellaisia et vesi herahtaa suuhun kun vaan ajattelee :D

Pitää palkita ittee kun ukko lähti tuulettumaan... Niin mä sit herkuttelin siitä edestä :heart: Paheet ne on oltava mullakin :LOL:

Mut nyt alan kattomaan Muodon vuoksi.. Täällä ennättää olla senkin jälkeen!
 
Jeps.. eli nyt on sekin sit varmistunut että tämä toukka pullahtaa ulos 4.11 näillä näkymin.. ajattelin että josko sitä odottais sinne 4.4 päivään kun on se toinen ultra vai meniskö yksityiselle saamaan varmistus :whistle: saas nähä jaksaako odottaa.. :LOL: nyt olis menos 7+3 ja niin hirveesti jännittää että en meinaa pöksyissä pysyä tonne 4.4 asti :LOL: ukko sanoo et odotellaan ihan rauhassa mutta tokasin sille että tuu sä näihin pökiin oottaan niin se rupes nauraan ja sano et no sitä kyl ihmettelisin jos sä jaksaisit odottaa :LOL: taitaa tuntee mut jo niinkun omat taskunsa.. ollaanhan sentään jo kohta 5v oltu yhessä...
 
ja mulle voi päivittää synnytyssairaalaks sen KHKS =)

ärsyttävää ko mies koko pvän töissä eikä näy telkkakaan ko järkevänä en ottana sitä kaukosäädintä mukaan vaiks itse boxin otinki :headwall: no onneks mul o tuplaa lohdukkeena :xmas:
 
Ompas siitä jo aikaa ku olen kirjoitellu tänne..täälläki edelleen väsyä ilmassa,alavatsan vihlontaa, ja oksetusta..eli eipä oo paljoo asiat muuttunu täälläkään..Huomenna saan tyttöjen kans (4,7 vuotiaat) lähteä trullitteleen yksin ku mies on iltavuoros ja ei jaksais kans yhtään.Haluis vaan olla kotona ja maata peittojen alla. :D Mulla vasta eka neuvola 1.4 joten jänskättää vielä joitakin päiviä..Ihana kuulla teitä jotka olette olleet jo neuvolassa/ultrassa ja taas toisaalta tosi paljon :hug: teille joille on tullut surullisempia uutisia masu-asukkien puolelta. :'( Niin ja mullekin voi päivittää synnytyssairaalaksi VKS. :)
 
Heissan kaikille! Oltiin tänään katsomassa jo uutta autoa, ukko haluaa sen jo nyt vaikka mitään kiirettä mun mielestä ei vielä olisi sen hankinnalle. Ihan kiva pelihän se olisi mutta...
Katotaan nyt.

Me asutaan tampereella ja synnytyssairaala siis (jälleen kerran) tays.
 
Kätyii pari tuntii kävelemässä ja laskemassa mäkeä. Ihana ilma kävellä jäällä. Tytöt nautti ja koira myös. Itsellekin teki hyvää olla raittiissa ilmassa. Eilen oltiin myös. Tänään sitten laskivat stigalla vähän sivuun, ni kuopus pyörähti kivasti kyydistä pois. Hiukan on naarmuja kasvoissa, mutta ei neidin menoa haitannut. :D

Onneksi oma olo on alkanut helpottaa (pitäisiköhän koputtaa puuta), mutta välillä tulee öklötys kohtauksia..
 
Luminka: Paranemisia sinne! :hug: Meidän esikolla oli 10 kk:n ikäisenä (sen jälkeen ei oo onnex ollut) ja toinen oli ihan hirveän näköinen. Kuihtui silmissä. Toinen oli muutenkin laiha, ni ei ois hyvä ollut, että paino tippui entisestään. Luut näkyi kivasti. Ei oksentanut, mutta ripulina oli koko ajan. Jotain yritti syödä/juoda, ni heti tuli housuun. :$
 
Iltaa!
Olipas taas tullut kirjoituksia, mielenkiinnolla tulin kahlaan ne läpi :D
RD: meillä tuntuu menevän hyvinkin samanlailla nää pahanolon tuntemukset. Nimittäin oltiin päivällä 3tuntia jäällä ja sitä ennen ja siellä ihan huippu olo :) Unohdin ihan jo olevani raskaana. Maistui ekaa kertaa tällä viikkoa ruoka; kinkkupaniini ja pari nakkiakin meni. Mutta sitten....kun tultiin sisälle, hetken lojuin sohvalla niin johan alkoi öklöttään, lima nousee kurkkuun, kaoin jo kerran wc-pöntölläkin....ootan että pari tuntia menee vauhdilla, jotta pääsee petiin |O
Mutta kokonaisuudessaan ollut olon puolesta paras päivä tällä viikolla.

Nyt mies lähti ilveksen matsiin. Jo ties monesko ilta putkeen kun pääsee livistämään iltahommista, noh, onneksi tuo poika osaa VÄLILLÄ(halutessaan) olla erittäin omatoiminen. Ja pakko myöntää että aikalailla oon lintsannut monessakin asiassa, ja poika saanut periksi kaikenlaista. :ashamed:

Niin ja synnytyssairaala olisi näillä näkymin VAS, kuten oli pojastakin. Ihana paikka. :heart: Jos sairaalaa voi siksi kutsua.
 
helmi: meillähän menee aika hyvin suunnitelmat :D Itsestä oli kans ihanaa olla pihalla. Raitis ilma tekee ihmeitä, mutta näköjään pitää laittaa kohta sauna päälle ja sinne istuskelee. Onneksi ei ole tarvinnut ihteni kuitenkaan viel vessanpönttöä halata :whistle:
 
Iltasta kaikille :wave:
Me on tänään vietetty ihana päivä koko porukka yhdessä,aamusta oltiinpari tuntia ulkona keräämässä pajunkissoja kun muksut menee vasta huomenna virpomaan mummoja, sitten tultiin siivoomaan ja isi teki meille iltapäiväksi ruokaa; riisiä ja täytettyä kanaa :p ja jälkkäriksi syötiin mämmiä,esikon herkkua ja hyvin uppos kuopuksellekkin vaikka ilme oli välillä aika...hyvä :D
Nyt on syöty pari pääsiäismunaa, kohta pientä iltapalaa kun tuo nuorin jo nukkuu tunnin päästä ja sit me muut herkutellaan lisää :p :)

Tänään olen ekaa kertaa unohtanut omat pelot,että joku olisi huonosti tässä raskaudessa.

Ihanaa Red Dragon kun sull aon ollut jo helpompi päivä olojen suhteen :) ja kiva että helmilläkin on ollut helpompi päivä olojen kanssa :)

Luminkalle paranemisia ja toivotaan että pieni säästyy taudilta.
Meillä oli toissa vuonna esikko uuden vuoden oksutaudissa ja ripulissa ja tietysti meijän nuorinkin (oli sillon 5kk) sai sen taudin, ei ollut kivaa :(
 
helmi: No voi itku =). En mie kauaa jaksa saunas olla, mut kyl se mulla helpottaa jonkin verran. Oon aina tykänny saunomisesta.
Kyl se kuulema rv 12 mennessä pitäis helpottaa. Katotaa mite käy :whistle:

tulentyttö: Onneksi on pikku hiljaa olo alkanu helpottaa, mutta näköjään olo on alkamas tulee takas. Mitään ruokaa ei tee mieli.. :$
 
mulla on ollu ihan hirvee päivä...|O pakko saada jonnekkin avautua...mä oon ollu ihan väsy koko päivä ja siihen ei ainakaan ole auttanut tuo että poika ei ole totellut yhtään mitään, oon yrittäny nätisti selittää ja rumasti selittää ja huutaa mut mikään ei ole tehonnut ei edes silloin kun sanoin että namipäivä on huomiselta pannassa, edelleen vänkääminen on jatkunut ja ihan uhalla on ärsyttänyt minua ja testaillut minun sieto kykyä. Muutenkin jotenkin nyt ku on väsymys tullut niin sen mukana myös tuo että pinna palaa herkästi. miks mulla ei voi olla virtaa yhtä paljoa ku tuolla pojalla (vilkas tapaus) niin jaksaisin noita sen väläyksiä. Oon yrittäny kaverina leikkiä ja keksiä mukavaa tekemistä mutta ei pojasta mikään ei oo hyvä.

tiedan että vikaa on minussakin ja pojan kanssa asiasta on puhuttu ja anteeksi puolin ja toisin pyydetty, nyt molemmat toivomme että huomenna on parempi päivä.

Kiitos ku sain avautua....hieman helpotti =)
 
keiju sun teksti oli kun mun kirjottamaa, tän väsyn myötä mun pinna on ollut tosi lyhyt ja oon karjunu muksuille, varsinkin esikolle, ku leijona ja myönnän, että välillä ihan turhasta, on ollut jäähypenkki usean kerran päivässä käytössä (mitä ei normaalisti oo, ainakaan päivittäin) ja muuta "mukavaa" :( Ja aina illalla kunpoju nukkuu, niin päätän että huomenna en hermostu enkä huuda, mutta kuinkas käykään.
Jospa tää alkas helpottaa kun tää väsy vaan vähenis, sitä vaan (ainakin minä) kantaa niin huonoa omaa tuntoa kun on karjunut toiselle/toisille.
Onneksi kuitenkin on näitä hyviäkin päiviä välillä :heart:
Halusin vaan kertoa että tiedän tasan miltä susta tuntuu :hug:
 
tulentyttö todellakin on huono omatunto ja anteeks pojaltakin aina pyydän. Jäähypenkki meilläkin käytössä ja sit on käytettykkin mut ei se tehoo kun hetkeks. Mä ootan vaan että tää väsymys menee ohi ja pinna pitenis sen myötä. Kiitos että jaksat tukea ja tuntuu että todellakin tiedetään toistemme tunteet tästä asiasta :hug:
 
Nyt jo voiton puolella taudista selvinneenä :wave: Oli aika rankka eilinen, mut nopeasti olo jo normaali. Vähän heikko olo, mut kyl tää tästä kun voi syödä jo jotain =)

Nyt alan laittelee etusivua kuntoon...

 
Nyt mul kaiketi jopa jottai hormonimuutoksia ko eilen kahtottii leffaa miehen kans ja mä pillahin itkuu B) ku mies sano siis siittä iha ystävälliseen sävyyn et ku mä pölpötin ja rapistelin karkkipussia et ei kuule mitää (suomalaine leffa) ni sit mä vaa purskahin itkuu :p iha outoo :D
 
Iltoja! sainpahan itsestäni irti ja yritän jotain näpytellä =) ihan ekaks kuunkullalle voimia, mutta on se vaan hieno juttu, että siellä massussa edes yksikin pieni kasvaa =) mä olen täällä edelleen pimennossa massun tapahtumista, ja ultraankin on vielä reilu viikko.. no, ainakin ellotus ja oksentelu on edelleen tallella, et jos ne jotain kertois. Väsymys on täälläkin ihan armotonta, ja tänäänkin on päiväunet nukuttu. Mulle voi lisätä kymenlaakson asuinpaikkaan, jos listaa luminka päivittää. Hyvää pääsiäisen jatkoa! tää lähtee nyt suihkuun ja lepäämään.
 
ihanaa...tää päivä on ollu aivan loistava vaikka olenkin ollut väsynyt, poika on totellut ja olen jaksanut hänen kanssaa touhuilla ja antaa huomiota. =)
Tää masun turvotus on aivan mahotonta varsinkin iltaisin, tuntuu että ilta illalta maha on isompi ja isompi vaan.siellä se toukka köllii :heart: (tekonimi vaijtui toukkaan ku kotona toukasta miehen kanssa puhutaan)

keiju ja toukka 7+1
 
Nostetaampas meidät ekalle sivulle :wave:

Tulin pikaseen vilasee mitä teille kuuluu, me oltiin eilen anoppilassa päivä ja kohta meille tulee mun äiti + sen miesystävä, jäävät yökylään ja mun veli perheineen tulee käymään, munia on syöty yllin kyllin niin äiti ku lapsetkin :p
Väsy on ollut ihan julmettua nyt kaksi päivää, eilenkin pääsin ylös vasta hetkeä ennen ku lähettiin anoppilaan ja me lähettiin kahen maissa sinne :/ , nyt vasta äskenkin sain vaatteet päälle, huoh, helpottas jo tää väsy, ei jaksais enää....

Mutta mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!!!! :wave: :wave:
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Iso :hug: kaikille, jotka ovat huonoja uutisia saaneet, toivotaan ettei enempää tähän pinoon suru-uutisia tulisi.

Täällä oollaan niin väsyneitä ja huonovointisia, etten ole edes tänne jaksanut kirjoitella :ashamed: . Voisin nukkua ihan äärettömästi ja silti väsyttää. Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut (ainakaan vielä ), mutta koko ajan on sellainen krapulainen olo, eikä tiedä milloin kuohuu yli :$

Nämä pääsiäispyhätkin on mennyt tosi nopeesti ohi ja huomenna olis taas töihinmeno edessä, ei jaksais...

Mutta kuitenkin... on se vaan niin ihanaa olla raskaana :heart: :D

Milloinkahan muuten se energinen ja reipas kausi tässä raskaudessa alkaa :whistle: ? Nimimerkillä kämppä on kuin pommin jäljiltä :D
 

Yhteistyössä