MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

huh huh.. litteroin sit opparia varten yhen parin tunnin haastiksen.. millonha mä alottelin.. joskus enne ysiä.. huh.. no ny on sit litteroitu miltei sanasta sanaan :D Nice!! Joha ol urakkaa!! Iha hyvä et ei oo mittää huonoi oloja ni on iha pirtee ja voi viel tehhä kaikkii noit juttui iha pirteellä mielellä eikä väsytä tai oo pahaa oloa :) mut ny unelle!! kauniita unia kaikille!! :wave:[color]
 
Huomenia!
Onnittelut uusille plussanneille, ja TERVETULOA :flower:
Vein juuri pojan tarhaan, ja huilailen ihan ittekseni tän päivän, ja kerään voimia pääsiäisen pyhiä varten :whistle: Huomenna saa poikakin jäädä kotiin, jos tää olo on tälläinen. On ihan himpun verran parempi olo kuin´eilen (kop-kop)
Aamupalaksi meni voileipäkeksiä, rypäleitä ja extrahapanta kotimehua...ja kyllä on vatta täys.
:p
Nyt jos kattelis huutonetistä pojalle jotain kevätvaatetta...ja ehkä ihan vähän kurkkais noita vaunujakin. :) Pojalle hankittiin aikanaan käytetyt emmaljungat, jotka on mun mielestä aikansa palvelleet, kuomukin hiukan haalistunut. Niin nyt tekis mieli "uusia" vanhoja, jos edullisesti löytyis kivat!
 
Mitäs, enkö käynytkään koko iltana kirjoittamassa vaikka tarkoitus oli?
Nyt on jo jotain vikaa :LOL:

Tervetuloa mammukka75 ja mnp4 :wave: Teidän on lisätty etusivun listalle =)

JES JES! Vielä 5½ tuntia ja pääsen masuun kurkkaamaan :heart:
Tulen sitten kertomaan illalla mitä näkyi=)
 
Elikkäs masuasukki nro 2 (työnimi Mötkylä) on kypsymässä tuolla ja la olisi 8.11.2008. Ihan vielä ei ollut tarkoitus toista alkaa yrittelemään kun ensimmäinen neiti on 1v 10kk mutta minkäs teet. Töissä vain oli kiva ilmoittaa asiasta kun sain vakkariduunin maaliskuun alusta ja heti sitten piti ilmoittaa tästä. Laitoin menkkojen jäämisen ihan täysin uuden duunin, muuton ja koulun aiheuttaman stressin piikkiin mutta toisin kävikin :D

Neiti kesäheinä ja mötkylä 6+4
 
Mailou rakenne ultrasta en osaa sanoa, mut tää varhaisultra on 50-75 ? riipuen kauan menee + 11? joku toimisto maksu, mun veljen vaimo kävi vuos sitten tossa rakenne ultrassa ni jos oikein muistan niin heille jäi ite maksettavaksi joku 80? (tosta summasta en oo varma) Nii ja nää hinnat oli hemossa, muista en tiedä.
 
Tove-81
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa ketjuun! :heart:

(.)
Mulla oli tosiaan eilen se alkuraskauden ultra, siitä kerroinkin jo. Tänään oli sitten eka neuvola. Se oli mukava tapaaminen, vaikka yökkäilinkin vähän väliä kun on tosiaan tuota aamupahoinvointia nyt ollut pari viikkoa. :D

Neuvolan täti oli mukava huumori-ihminen, joten juttu luisti ja aikaa meni noin puolitoista tuntia. Sitten odotellaankin tuonne huhtikuun alkuun niin pääsen np-ultraan keskussairaalaan!!!
Siellä sitten on varmaan jo melko ihmisen näköinen tuo toukkakin.

Neuvolan täti oli kanssani samaa mieltä, että sitten sen np-ultran jälkeen on yleensä turvallista kertoa vanhemmille yms, eli sitten suurin km riski mennyt ohi.

Sain jumalattoman nipun ohjeita ja esitteitä kotiin luettavaksi ja tänään pääsen aloittamaan sinne yhteen kirjaseen omaa odotus-päiväkirjaa! Mukavaa!

Toi eilinen yksityisellä tehty alkuraskauden ulta maksoi mulle n. 95 euroa (yhteensä ennen kelan osuutta 130 ?!!!)

MUOKS: Varhaisultran mukaan viikolla 7 ja neuvolan mukaan viikolla 8 !
Laskurin mukaan nyt rv 8 +0 eli sama kuin neuvolassa. Nämä asiat sitten tarkentuvat np-ultrassa, mutta periaatteessa siis laskettu aika olisi 29.10.2008. Takuulla menee marraskuun puolelle kuitenkin... Samapa tuo kunhan tulee ulos sitten kun sen aika on :)
 
heippa kaikille!
Olin tänään siellä polilla, ultrassa. Kaikki ok., siellä pikkunen liikkui.
viikkoja olikin enemmän mitä ollaan luultu. eli mulla oli nyt ultran mukaan 9+6
2,5cm oli pikkunen :heart:
ihanaa et sai huokasta helpotuksesta.
verenvuoto johtui hematoomasta, mikä voi vielä vuotaa tai sitten häviää itekseen.
et parinviikon pääst ois sit np ultra
kuvankin sain mukaan
=) :heart: :heart:
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Sain aikaiseksi soitettua neuvolaan ja eka aika vasta 9.4 (on muuten mun syntymäpäivä).

Kiva kun hammasta juilii vähän väliä. Kävin viime viikolla hammaslääkärissä, löytyi iso reikä jonka paikkasivat ja sanoivat että voi alkaa särkemään kun on tosi pahaksi päässyt. Nyt on siitä asti ollut pientä särkyä ja välillä vähän isompaa. Juurihoidosta puhuttiin... Samalla löytyi puhjennut viisaudenhammas, jossa reikä. Varasivat röntgenajan sekä viisaudenhampaanpoiston. En vielä silloin tiennyt olevani raskaana vaikka vähän aavistelinkin. Nyt sitten peruttiin kaikki. Toivottavasti tuo viisaudenhammas nyt menisi sinne synnytyksen jälkeen, on kyllä aika pitkä aika. Hammassärky kun on tosi karseeta...

Että tällasta tänne... Raskauden suhteen ei edelleenkään oikeastaan muuta kun väsymystä.
 
Ihanaa suklaahirmu että kaikki oli hyvin, mä oon täällä oottanut sun uutisia ja mukava yllätys kun viikkoja olikin enemmän :heart:

).( Mä kuolen tähän väsymykseen :( Tää on taas jotain aivan järkkyä, mä en kestä |O
Mulla on ruvennu mahaakin särkemään ihan omituisesti, puristaa, kolottaa, ahistaa ja sattuu.... taas semmonen hetki ku mikään ei oo hyvin, anteeksi että teihin tän purin :ashamed: :)
 
Tulentyttö: kehenkäs sitä muihin purkaa, kuin meihin! :D Siksikai täällä ollaan :wave: Tukemassa toisiamme.

Mulla oli nyt pakkorako saaha kämppä kuntoon, kun tulee vieraita kohta puolin. Ompahan nyt imuroitu, pölyt pyyhitty ja kaivettu ne muutamat pääsiäiskoristeet esille mitä meillä on. Nyt ihan hyvä mieli, vaikkakin olo erittäin heikko, kuvottaa!!
 
Voi että odottava ja onnellinen :( Tosi surullinen juttu :hug:

Inhottava hehkuttaa nyt kun toinen saanut keskenmenon.

Kävin tänään siis ultrassa ja siellä pieni sydän sykki =) Ihanaa :heart: :heart:
Vastaisi viikkoa 7 kun menkoista laskettuna 7+4. Mutta se tarkentuu vasta np-ultrassa!
 
Onnea ja tervetuloa uusille :flower:

odottava ja onnellinen :hug: Voi ei olen niin pahoillani menetyksestäsi,Voimia sinulle :hug:

suklaahirmu Kiva kun kaikki oli hyvin =) Kiva varmaan "hypätä" yli monesta kriittisestä viikosta..

Tänään varasin ekan neuvola ajan,vasta 9.4 olisi eka käynti.Ultraakin kyselin mutta eivät pystynyt vielä antamaan aikaa :/ Ensi viikolla täytyy soitella uudelleen jos lääkärit sitten olisi ilmoitelleet noista ajoista,aika outoa toimintaa minusta täällä :/
Oireita ei ole ilmaantunut mitään :/ no lievää väsymystä mutta sekin voi mennä taudin piikkiin...Eipähän tarvitse pääsiäisenä selitellä mitään kun mennään kummankin kotipuolessa käymään ;) vaikka siskot kyllä jo tietää kun en voinut olla kertomatta :heart:

Oletteko te muut kertoneet kellekkään? Vai vasta sitten 12 viikon jälkeen kertoilette??
Me tai siis minä :LOL: olen kertonut 2 ystävälle ja 2 siskolleni,muut kyllä yritän pitää salassa,ainakin hetken :whistle: Saattaa olla etten tässä hirveän hyvin onnistu,lörppä kun olen ja meillä moni tietää että yritys on jatkunut sen keskenmenon jälkeen :)
 
Täällä käytiin tänään ekassa ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin. Siellä meidän haamun sydän löi. Eli yksi on tulossa. Meinasi itku tulla kun syke nähtiin. Isäntäkin tuumasi kun ulos käveltiin että poika tulossa... Oli kuulemma iso suu ja kikkeli... :LOL: Ite vaan mitään nähny... Eikä sitä vielä edes näe. Kai se sitten isäntä poikaa odottaa.

Löllykkä ja haamu 7+1
 
Meillä siis raskaudesta tietää mun äiti, isä, molemmat siskot, sekä 4 kaveria :whistle:
Miehen puoli saa tiedon vasta np-ultran jälkeen. Näin tehtiin viimeksi ja hyvin toimi! Sillä en halua vielä appivanhempien tietävän kun jos tulee km niin en halua sitä heille kertoa. Kun enemmän se km minua koskettaa kuin miestä.

Tosin nyt tekis mieli vaik kenelle kertoa kun varmistui hiukan=) Mut odotellaan sinne 12 viikolle ja sitten saa muutkin tietää, jollei paljastuta sitä ennen! On aikamoinen turvotus jo masussa, ihan kuin pidemmälläkin oltaisi menossa :D

Olis kiva vaihtaa kohta äippähousut, mut ei oo mitkään sopivat vielä:(
 

Yhteistyössä