MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Minä kuolen tässä raskaudessa. Mulla ei maistu siis yhtään mikään! Pakolla yritän jotain saada alas, mut heti tulee huono olo. Oksentanut en ole kertaakaan. vaan on se öklötys, huono/heikko olo.
Eilen oli sitten loput vieraan esikon synttäreillä. Ja siel oli hyvä yrittää olla..

Tänään sain just ja just itseni ylös sängystä klo 13.. En olis silloinkaan halunnut nousta ylös, mutta pakko, koska ei onnistu koko päiväinen makaaminen.. Ja nyttenkin olisin valmis nukkumaan.

Vointi ei ole mikään parhain.. Pelottaa ihan, kerran perjantaihin oli viikos tippunut -1,4kg.. Ni mikä on torstai aamuna..

Ihme kuplimistakin mahassa on välillä. Tuntee käsis asti ne. Maha on aivan mahtava illalla, ku pullottaa kivasti.

Perjantaina hain henneksen paketin, jossa oli parit äitiyshousut ja kyl niitä vois ruveta pitää.. Ikinä en oo kyl tuollaisii pitänyt :whistle:
 
Maanantai-iltaa marrasmasut!!
Huh sentään, täällä voidaan huonosti. Tänään eletty hedelmillä ja voileipäkekseillä...nestettäkin menee niukasti. :x Kaupassa käyntikin tuskaa. En oo kanssa oksentanut, mutta se tunne kun velloo mahassa ja nousee joku kurkkuun..niin voi pojat! Menis nyt pari kuukautta reippaasti...

Sitten ois yksi kysymys???
Onko kellään muulla limaa kurkussa? Että koko ajan pitää korahdella, ja kröhiä sitkeetä limaa pois? JA PITÄÄ sylkee johkin, kun muuten se pyörii siel kurkus? Ihan nytkin valuu nieluun jotain limaa, tuntuu ettei saa kohta henkee.... :| Ja tätä ollut aikalailla oviksesta saakka. vaiko oisko joku muu, flunssa tms. tehnyt niin kauan tuloaan?
 
Hengissä ollaan täälläkin, vaikkakin aivan kauhee mahatauti takana... :$ Toivottavasti ei oo pysyvää tai uusiutuvaa kun nyt vähän jo helpottaa...

Mullakin on joku pelko et masussa ei oiskaan mitään tai et on kaksoset... Ihan typeräähän tämä on pelätä kun ei tiedä. Enkä oo menossa alkuraskauden ultraan, vaan odottelen kiltisti sitä np-ultraa.

Mut se 4d vai mikäs se on, niin kiinnostais. Kun edellisistä ei ole ollut oikeen mahdollisuutta käydä, niin jos nyt raskis. :heart:

Mistäs muusta te olitte keskustelleet?
Ainiin, mahan kasvamisesta. Ekasta ei mulla näkynyt kun vasta 20+++ viikoilla, mut toisesta se näky kyllä aikaisemmin. Ja nyt tässä masu pullottaa illalla jo ´kauheesti, mut mammavaatteet saa vielä ootella..

Piti käydä tuolta alusta vilkaisemassa, et ketkä menee mun kans samoissa päivissä, et voi vähän vakoilla missä mennään... Kun jostain syystä en pysy nyt yhtään viikoista/päivistä kärryillä...

Eli: Jamias, Sinitaivas, Kuunkulta, JennyAdelina teitä tarkkaillaan... =)
 
heippa täältäkin suunnalta.. joo mulla on jo pari viikkoo niin etova/kuvottava olo että oksta pois.. ylös ei tuu mitään.. väsyttää kokoajan vois vaan nukkua... :LOL: tänään oli eka ultra missä näky viikot ja nyt olis 6+6 ja hennot sydän äänet kuulu mutta 31.3 uusi ulta niin silloin pitäisi kuulua selvästi jos on kuuluakseen.. :) eli sen mukaan la olis 4.11.. masu vähä jo pömpöttää... vielä kun jaksais töitä tehä 3 päivää sit olis piitkä viikonloppu ja sit taas 4 päivänen viikko.. =) ainiin ja meinais pma sydän kurkkuun pompata kun neuovla täti otti koneen pois ja tyrkkäs takas ja sano että oliko siä kaks mutta 1 juniori siellä oli vaan... :LOL:
 
mitenkähän sitä pomolle huomenna kertois asiasta.. Ku mietin, että ehkä ois parempi kertoa kuin yrittää kituuttamalla töissä olla.. Hiukanko jännittää toisen reaktio..

Paula: Miltäs ois tuntunut, jos kaksi ois ollut? :D
 
Red Dragon: sulla on kyllä hurjan kuulosta toi sun olo, ei voi kun kuvitella miltä susta tuntuu, ikävää tommonen, paljon jaksuja :hug: :hug:
Stemppiä pomolle kertomiseen :D Mulla sama edessä, mutta keväämmällä vasta ja tiedän et pomo ei ilahdu, ei ilahtunut tästä mun hoitovapaastakaan :whistle:

suklaahirmu: uskon että saat hyviä uutisia ultrassa, tuu heti kertoo kun ehdit, täällä tosiaan jännätään sun kanssa :heart: :heart:

Helmi79 ja maitooo , kurja myös noita teidän oloja :hug: inhottavaa tommonen, mulla ei edellisissä ollut mitään oireita ja nyt tuntuu välillä et on kaikkia maailman oireita ja välillä ei oo mitään. Jaksuja myös teille noiden ökä-olojen kanssa :hug:

paula83 ihania ultra uutisia, oispa ollut jännää jos oiskin ollut kaksi vai mitä? :D
Mulla ei vielä rv 6 löytynyt sykettä, mutta toivotaan et 26 pv se näkyy :)
 
siis olishan se toinen ollut todella ihanaa mutta kyllä tällä yhdelläkin nyt alkuun päästään.. :LOL: en tiä mistä se muka sit näki väärin että siellä olisi ollut kaksi.. koska se sitä kuvaa katteli varmaan 10min ennekö kerto mulle mitään niin luulis että olis sillon jo nähnyt sen toisen jos siellä olisi ollut 2 :D koskahan tää olo alkaa oleen "normaali"?? :D vichyä menee ihan kiitettävästi ja nyt on tullu hirvee närästys js maistaa edes jotain limpparia... :|
 
Tulentyttö: Ei kyl oo mitää herkkua.. Ei oo kivaa lähtee töihin.. En kyl haluais lähtee hakee sairaslomaakaan.. Eipä ne taitais antaakaan. Tässä olen yrittäny ees vadelmakeittoo saada alas, mutta aika heikol menestyksellä..
 
Tosta töissä kertomisesta, nyt oon yhellelähimmälle työkaverille kertonu mut sain tietää tänään uudesta työpaikasta jossa työt alkais kesäkuun alussa, pitäskö mun kertoo sille työnantajalle ku meen sopparia kirjoittaa vai miten teen? tuntuu sille jos en kerro sille ja kaikki menee hyvin niin mullahan on luultavasti jo näkyvä maha sit ku työt alkas. no suullisesti sopimust tehty ja kaikki vaihdetut s-postit mulla on tallessa jos hän rupeaakin perumaan raskaudesta kuulleessaan sopimusta. kuinkahan sitä kannattas tehdä?

Mulla ois tuo alkuraskauden uä torstaina ja jotenkin jänskättää, et onko kaikki hyvin ku tuntuu et oireet jotenkin vähentyneet tai sit mä vaan pelkään että käy niinku viimeks.
 
Voih, onpa maha täynnä. Löydettiin kaupasta tosi hyvä kokonainen ruisleipä :p Suu vetäis vieläkin mut maha ei jaksa ottaa enää mitään vastaan. Päinvastoin meinaa tulla takas, iski yhtäkkiä huonotus :x Saunassa käynnistä se illalla alkaa ja sit vaihtelevasti tulee ja menee yökötys.

keiju: En sinuna kertoisi! Koska lakihan määrää kertomaan työnantajalle vasta 2kk ennen äitiyslomaa vai laskettua aikaa. En muista kumpi se oli! Tosi törkee täytyy olla jos laittaa sut töiden alussa pihalle kun oletkin raskaana! Koeajalla sen on mahdollista, valitettavasti :( Eli sopimuksen tekoon vaan iloisin mielin :D

paula83: Kivoja ultrakuulumisia! :heart: Joudutko siis uudelleen maksamaan ultran, kavitkö siis yksityisellä? Mulla tulee olemaan ultrapäivänä 7+4 ni mietin et onkohan vielä liian aikaista? Uusintaan ei ois kuitenkaan varaa :(

helmi79: Limaa...? Täältä löytyy! Tod.näköisesti siis valuu nenästä, mut ne ei vaan pääse ulos :LOL: Eilen illalla oli inhottava ku ei meinannu millään lähteä ja hiljaa piti yskiä ettei tyttö olisi herännyt toisessa huoneessa hirmu paukkeeseen :D
 
moiks.. pääsin neuvolan kautta kun oli niin epäselvää millä viikoilla mennään niin tk: ultra lääkäri katto ja löysi hennot äänet mutta haluaa varmistaa ne vielä 31.3 jos sillon kuuluu ihan normaalisti niin sitten siirryn ihan rutiini käynteihin neuvolassa ja niissä ultrissa mitä enään sit on.. :D en muista monta ultraa siihen kuuluu mutta näillä mennään ainakin toistaiseks eteenpäin.. ja pahalla ololla.. :(
 
Mua on vaivannu aivan kamala väsymys, joten oon vaan taustaillut. Ei ole jaksanut edes kirjoitella. Mutta oma oloni on loistava moneen muuhun verrattuna. Täällähän voidaan tosi huonosti!:hug: Pahoinvointi tässä osoitteessa on ollut viime päivinä melk olievää, oon psytynyt ihan hyvin syömään ja juomaan. Väsymystä omalta osaltaan lisää se, että esikolta otettiin tutti pois toissapäivänä. Yöt onkin menny huudellessa ja ukon kanssa muistutetaan zombeja. :eek:

Kyllä sairaslomaa saa jos raskauspahoinvointi on aivan järkyttävää. Muutamat mun kaverit on pystynyt syömään alkuraskaudesta pahoinvoinniltaan vaan mehujäitä. Onkos kukaan niitä kokeillut jos ne uppois?
 
MaiLou: Mulla alkaa jäätelötkin pursuta korvasta ulos, vaikka pahemmin en oo niitäkän syöny. Kokeillut kyl oon, mutta ei maistu siltikään.
Pomo ei kyl nauti yhtään, kun kuulee asiasta. Mutta ei voi mitään. Ei minusta oo apua töissä pahemmin.. Hetkittäin saattaa olla ihan ok-olo, mut sit tulee taas huono.. Mutta heikko olo jatkuvasti. Töissä on ollut aika hiljaista välillä, ni sekin istuminenkin ottaa pattiin, ku ei pysty mihinkään menee esim. lepäämään silloin, kun ei ole työtä..
Aivan mahtavaa olla raskaana! :whistle: :/

 
Heips!
Tänään oli sitten PAKKO jäädä kotiin, kun eilen tuli kaikki pihalle mitä olin syönyt. Tuli kyllä toisestakin päästä, joten voihan vielä kaiken kukkuraksi olla jotain paskatautia liikkeellä :whistle:
Kyllä meillä ainakin töistä on useempikin ollut alkuraskauden pahoinvoinnin takia. Hoitotyössä kun on, niin siellä on aika vaikea sinnitellä näin puolikuntoisena. Ja saa meillä olla ihan 3päivää omalla ilmoituksellakin, nyt juur koita saada työterveyteen yhteyttä. Niin tietäs pitääkö mennä siel poikkeen.

Sikäli ärsyttää, kun haluis jaksaa, ja tietää että töissä muutenkin hirvittävä työntekijävaje, mutta pakko nyt vaan kuunnella omaa kroppaansa.
 
Tove-81
Nyt on sitten alkuraskauden ultra takana. Koko hommassa meni n. 20 minuuttia. Siellä oli pieni toukkanen ja ruskuaispussi, ihan oikeessa paikassa! Ja sydän hakkasi oikein urakalla ja näkyi kuvaruudussa isona sykkivänä pallona! :) Aivan ihanaa kun nyt tietää että siellä oikeasti on joku pieni. Ja tässä vaiheessa kuulemma on km riski jo pienentynyt jne. Seuraavan kerran näen pienen viikolla 11-12 np ultrassa. Nyt oli kokoa 9,2 mm ja koko vastaa viikkoja 7+3.

Laskettua aikaa ei kertonut.
Toivotaan että pieni vahvistuu päivä päivältä ja pysyy mukana :D
 
Tove-81! ja muutkin jotka käy alkaraskauden ultrassa! Minkä hintainen teillä se on ollut? En ole itse pojasta käynyt kuin siinä np-ultrassa jonka "talo tarjoo", mutta teidän juttuja lueskellessa alkaa tuntua että jään jostain paitsi :D
 
Muakin kiinnostas nuo hinnat :attn:
Ja onko täällä ketään Joensuun suunnalta joka käynyt? Itse soittelin toiseen paikkaan mutta siellä hoitaja sanoi että vko:lla 8-10 vasta näkyy heidän laitteilllaan :| ja loppuun vielä lisäsi,varmaan? Että ei tainnut olla ihan ajantasalla koko hoitaja :/

Jaksuja kaikille pahanolon ja väsymyksen kanssa kärvisteleville :hug:
 
Hei, mistä voi johtua et mulla eilen illalla särki/jomotti tota häpyluuta? :eek:
Sänkyynkin kun menin niin jomotus jatku, oli todella inhottavaa ja sit hetken särki alaselkää menkkamaisesti, mut se ei kauaa kestänyt.
Oli ihan outoa :eek:
 

Yhteistyössä