MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

jeeh, onnistuttiin :D Mut nii.. mie ku tosissaa yhtää tiiä näistä jutuista et missä vaihees se tukala olotila tulee yms.. ja onhan se tietty yksilöllistä mut noin yleisesti ottaen et missä vaiheessa masu alkaa kasvamaan yms.. Ilmeisesti jotain 20rvkon paikkeilla?
 
miracle masun kasvukin yksilöllistä, mulla onkohtu edessä ja eteenpäin kallistunut joten mulla masu on tullut aika alussa jo esille, viime raskaudessa vaihdoin mamma housut jalkaan jo rv 10+jotain ja ekaan ultraan kun menin niin hoitsu sano et tää ois kyl nyt se np- ultra et ootko erehtynyt? :whistle: mutta varmasti jo rv 20 näkyy masu jo muutenkin.
 
No niin, nyt on laitettu puhtaat pyykit kaappiin :D

miracle: Mahan kasvaminen on "tapauskohtaista". Onko laiha, pyöreä, kohtu eteen- vai taaksepäin kallistunut ym. tekijöitä. Ja toisille ei vaan tule iso maha lopussakaan kun joillakin on jo puolessa välin iso! Ja sanotaan että seuraavan raskaudet alkavat näkymään aikaisemmin kuin ensimmäinen.

Luulen että loppukesästä alkaa jo kuumuus ym. vaivaamaan. Ite kärsin turvotuksesta lopussa. Oli hirveetä kun lämpötila nousi ja sen huomasi heti käsistä ja jaloista. Oikein sukan kuviot jätti jäljet jalkoihin :/ Ananas ja mansikka kuuluivat keväällä jokapäiväiseen ruokavalioon ja silti turvotti :snotty:

Mut ei turvotustakaan kaikille tuu, se jää nähtäväksi!
 
Ehtoota!

Tuun häiriköimään teitä hetkeks ennen kun suuntaan peiton alle lämmittelemään... eli kyllä, vilukissa tääläkin! Ja miehelle just tänän sanoin et menis nopeesti sinne rv12 asti josko tää paha olo sit loppuis... mies on ihmetellytkin kun oon ollu niin huonovointinen kun ei pojasta ollut mitään tällästä.

Niin ja onnea kaikille jotka on saanu hyviä uutisia ultrassa ja uusille plussanneille!

Alkuraskauden ultrasta ja neuvolakäynneistä ootte turissu... Mul on eka neuvolakäynti 1.4 ja ultraan ajattelin varata ajan pääsiäisen jälkeisellle viikolle, pojasta kävin kun viikkoja oli 7+3 ja olihan se hieno tunne nähdä kun pieni sydän sielä sykki ja pituutta oli 1,46cm. :heart:
Mies oli ensin sitä mieltä ettei mentäs mut sanoin etten haluu muuta 30v synttärilahjaks kun sen ultran johon mies totes et jos se eka ultra on mulle niin tärkee niin sittenhän sinne on mentävä. :heart: :D

Ootteko te muut ottanu b-vitamiinia pahaan oloon vai millä ootte selvinny päivistä kunnialla läpi? Mä oon yrittäny syödä hedelmiä ja muuta pientä tasasin välein mut ei meinaa auttaa... no, josko jossain vaihees helpottas ja onhan se oire sekin. Rinnat on ihan järkyttävän arat mikä on mulle kans ihan uutta...

Pohditte myös niitä nestetippoja nänneistä: mul on ollu edellisen raskauden puolesta välistä tähän päivään asti et tulee välillä tippoja, tiedä sit mistä johtuu... pitkästä imetyksestä tms ei voi johtua kun en poikaa harmikseni pystynyt imettämään kun ekan 1,5kk. Se vähä "pelottaakin" tai jännittää et miten selviin imetyksestä kun viimeks tyssäs heti alkuunsa... ehdin ollan vajaan viikon kotona pojan synnyttyä kun nous kuume 40 asteeseen ja kävi ilmi et oli kohtutulehdus johon sit söin 6 pilleriä päivässä ja kuumetta kesti yli viikon. Tai no, sama homma kyl sit viel uusiutu vajaan kuukauden päästä. Onneks oli mies kotona auttamassa kun en ite pysyny pystyssä enkä tienny onko yö vai päivä. no, oli siin jotain hyvääkin... mies joutui/pääsi heti alusta lähtien hoitaa poikaa niin en oo hetkeäkään epäillyt myöhemmin etteikö osaisi tai pärjäisi. Nyt vaan sit toivoo ettei joutuis taas samaa kokemaan vaan pääsis alottaa yhteisen taipaleen terveenä ja hyvinvoivana niin imetyskin ehkä onnistuisi.

Äh, tätä väsymystä... nukuin tänään päivällä pojan päikkäreiden aikaan ja oon silti jo nyt ihan sippi. tuntuu et vaik ennen jaksoo helposti valvoo kahteentoista asti niin nyt rupee suunnittelee nukkumaanmenoa jo ysin jälkeen ja sit herää jossain vaiheessa yötä vessaan eikä saa heti unta uudestaan. Kai tääkin joskus helpottaa... on vaan niin outoa et miten voi olla niin erilainen olo kun ekan aikana.

Mitäs suunnitelmia pääsiäiseksi? Me ollaan kai menossa miehen porukoiden kans mökille ja tossa jo pohdittiinkin et luultavasti joudutaan miehen vanhemmille kertomaan sielä kun ollaan iltasin pojan nukahdettua saatettu ottaa saunasiideri tai lasillinen valkoviiniä kun ollaan pelattu korttia tms. Saattavat vähän ihmetellä jos mä hörpin vettä tai mehua... :whistle:

Mutta... kai se on nyt pakko lähtee nukkumaan kun ei meinaa taas juttu kulkee.

Pitäkäähän huolta itestänne ja masuasukeista! :heart:
 
Ansu-78: et mitään häiriköi, kiva kuulla sinustakin! :heart: Harmi kun joudut huonoa oloa potemaan, jospa se siitä pian häipyis! =)

Pääsiäisestä: Käydään ainakin mun porukoilla, muuten taitaa olla ihan avoin viikonlopun seudun tapahtumakalenteri :D
 
ny pikkasen taas rauhotti ku tein predictorilla uusinta testin (ny menkat 10pvää myöhässä) ni oli selvääkin selvempi plussa :) Tummempi jopa kuin kontrolliviiva :) Ehk toi vähä rauhoittais :) Ku predictoril ei näkyny sillo ees haamuakaan ku tein ekan testin sillä ku menkkoje ois pitäny alkaa (sitä enne kyl olin siis tehny kotitesti.fi:n liuskatesteillä yhen haamun haamun ja pari haamua), mut ny ilmesty het viiva kun virtsa alko imeytyyn testiin, eka vaan ei meinannu imeytyä mut kai sit vain liia aikasin käänsin testin vaakatasoon. Mut kummiskin, jo helpotti ees vähän! =)
 
Huomenta masun kasvattelijat :)

Täälllähän oli nii paljo tullu tekstii etten oikeesti enää pysy yhtään kärryillä :whistle:

Ainakin pääsiäissuunnitelmista oli puhetta,me varmaan käydään kummankin porukoilla,saa nähä arvaavatko raskauden,poltin tupakkaa ennenn raskautumista ja nyt kun se loppui nii vetävät varmasti omat johtopäätöksensä asiasta ;) Ja kun tietävät että yritetty ollaan siitä keskenmenosta alkaen ja tietty sitä ennenkin :LOL:
Mutta muuten kotosalla,ihanaa kun mieskin kotosalla kokonaista neljä päivää,meillä luksusta kun mies rupesi yksityisyrittäjäksi tuossa vuoden alussa niin sitä ei paljon kotona oli näkynyt...

Mulla toisen aikaan maha alkoi näkyä tuossa 15 viikon tienoilla,vaikka en ole mikään laiha tapaus :whistle: Esikoinen on syntynyt syyskuussa ja se kesä oli kyllä tuskaa :headwall: Vietin aikani joko uimassa tai suihkussa ja se heinäkuu oli todella kuuma mutta hengissä selvisin,oli tietty helppoa kun oli esikoinen niin ei ollut muita vahdittavana.Mutta nämä marrasmasukit kun syntyvät vähän myöhemmin niin toivottavasti ei niin tuskainen kesä ole edessä vaikka intiaani kesäähän ne ovat luvanneet :whistle:

Täällä ei vielä pahemmin ole ollut oireita,väsymys ja paleltaminen oikeastaan ainuita oireita.Mielelläni kyllä ottaisin oireetkin vastaan niin voisi tuntua konkreettisemmalta tämä raskaus.Tänään ajattelin varata ajan ekaan ultraan =)

Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille :flower:
 
Minä nyt tilasin sen ultran. Ois viikolla 7+4. Hoitaja puhelimessa oli vähän sitä mieltä et just ja just näkyy kaikki tarvittava. Hitsin pääsiäinen kun tulee sotkemaan! En halua odottaa enää sen yli :( Jospa siellä pikku sydän kuitenkin näkyy :heart:

kutmula: MITÄÄ!!! Kuumaa kesää luvanneet?
Voi ei, tää on sit taas kävelevä vesitankki :kieh: :snotty:

 
Onko muilla viiltävää kipua nänneissä? Tää on kamalaa vaikka nännit ei ois kovat niin silti vihlasee jos ne johonkin osuu, auts!

hain tänään postista kahet mammahousut (huusin huuto.netistä) ne on aivan ihanat ja testasin jo päällekkin, voi kun pian sais ruveta niitä pitämään :heart:
 
Tove-81
Kamalaa lukea noita suru-uutisia...Tsemppiä ja jaksamista kaikille sellaisia kohdanneille!

Omaan napaan... Huomenna alkuraskauden ultra! Ja keskiviikkona neuvola...jännittää!
Pahoinvointi ollut hyvin runsasta ja vaikeaakin, viimeksi tänään lähti aamupala suurella syöksykierteellä pönttöön.

Huomenna kirjoittelen toivottavasti hyviä uutisia. Osaakohan tässä nukkua ensi yönä ollenkaan?

Tove & muumi RV 7 + 4
 
Luminka: minne sait ajan?

Tuulentyttö:
juu, nännit on tosi arat niihin ei kärsi olleskaan koskea.

Noista äippähousuista mä en varmaan löydämistää sopivia ku oon niin pieni kokoinen, ei kukaan tietäis mistä saa äitiyshousuja kokoa 32 tai xs?
 
Tuulentyttö: täällä h&m:llä ei ollu ku 34 ja se on auttamatta liian iso, jotkin 32kin liian isot. mut toivottavasti löytyy jostain sopivat housut, enää ei tartte housuissavytöä oleskaan ja ruoan jälkeen housut on pakko aukaista ku muuten puristaa. Olohousuja tässä lähinna joutuu käyttämään ku vielä ei nuo äippähousut ole ajankohtaiset mutta omatkin jo puristaa. mulla siis kohtu kallellaan eteenpäin ja hoikka kun olen niin pullottaa jo iltaisin aika mahtavasti. =)
 
keiju mulla kanssa on kohtu eteenpäin kallellaan, et viimestään rv 10 saa jo huoletta laittaa mammahousut jalkaan :D
Noista housuista : meillä oli enemmän tuolla lindexillä noita pieniä kokoja (32) H&M:llä tais muuten täälläkin olla vaan noita 34:a.
Ootko huutiksesta kattonut?
Muuten en kyllä osaa auttaa, harmi :/ Toivottavasti jostain löydät sopivia housuja :)
 
Oho Oottepas paljon jaksaneet kirjotella :)

Voiko kukaan muu täällä näin huonosti kun mä? Perjantaista asti oon ollu vaakatasossa. Ihan 24/7 on ollu tosi paha olo. En oo edes voinu kuvitella meneväni töihin, kun hyvä, että vessaan asti pääsen.
Tänään aamulla tuli sit ekan kerran ylös ja sen jälkeen oli noin tunnin ajan ok olo. Menis vaan nyt pikasee ohi, kun näin voimakas paha olo on.

Jaksuja kaikille!
 
Sinitaivas: täällä myös. "Onneksi " olen kotona noiden pienempien kanssa, ei monellekaan tarvitse selitellä karmeaa oloa. Ruuissa täytyy oikein miettiä, mitä ihmettä voisi syödä, kun kaikki ällötttää jo ajatuksenakin -jääkaappia ei voi avata, koska siellä näkyy nakkipaketti ja margariinipurkki ensimmäisenä :eek: Kuulostaa ehkä huvittavalta, mutta ei naurata |O

Luulen, että minulla on verenpaine turhan alhaalla, sitä on ollut aiemmissakin raskauksissa ja siksi huimaa myös kokoajan.

Perhe saanee lähiviikot eineksiä tai mies saa kokata, kunhan työmatkaltaan palaa, minä en hellan vierelle jaksa raahautua.

Mutta hei, tämä loppuu kyllä, ihan varmasti! Aiemmissa raskauksissani helpotti vk:lla 16. Ja viimeistään helpotus tule jakaannuttua :kieh:
 
kylläpä on tullu tekstiä.
täällä vielä flunssassa, olin silti töissä. nyt on nuorempikin poika ilmeisesti tulossa kipeeks kun on niin itkuinen.
kovasti odotan keskiviikkoa, jotenki sellanen olo et kaikki ei oo hyvin :(
toivon niin kovasti että olisi.
lisää tietää sitten keskiviikkona.
 

Yhteistyössä