Marraskuun masuasukit kesäkuussa

Meitähän alkaa oleen jo aikas monta jotka marraskuussa vauvelin saa:heart: Eilen illall olin tuntevinani jotain liikettä mutta mutta jos ei ollutkaan :LOL: no huomenna on tuo rakenneultra niin jos helpottaa stressiä ja voi sitten uskoakkin jo että liikkeitä ois :D
 
no sitä kans miettisin ettei ennen oo tommosia tuntunu et kai ne liikkeitä on :D nyt oottaa niin tota mylläystä mut taitaa sitte loppuvaihees jo toivoa et ois hetken aikaa liikkumatta :D ja aika kyl menee nii nopsaan just sain tietää että odotan, olin sillin rv 3 j nyt jo sitten rv 17+5 :)
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86 ja maimma
Ms Moneypenny: toivottavasti tulokset tulee pian ja ne on mieluista kuultavaa.

Tänään taas pienen pinnistelyn jälkeen pikkusen verta päntössä ja paperissa. On se kumma kun saa rätti housuissa kulkea vaikka on raskaana! On päiviä ettei mitään ja sit taas pari tippaa. Ei onneks oo tullu enää siinä määrin kun sillo torstaina. Se pelästytti. Inhottavaa kun ei saa asioille vastausta. Arveltu on tän johtuvan herkistä limakalvoista tai edessä olevasta istukasta. Tiedä sitten. Tulee mieleen lapsettomuustutkimukset,joiden tuloksissa ei mitään vikaa mutta silti lasta ei kuulu. Miksi ei voi vain löytää syytä. Onneksi huomenna kontrolliultra äitipolilla.

Kauheen nopeesti viikot viuhuu ohi. Alussa ne suorastaan mateli kun odotti, että pääsis "turvallisemmille vesille".

Tänään töissä asiakas kysyi, et "oonko raskaana?" Viime viikolla mummeli sanoi, et "sie ootat vauvaa". Vaikka onkin jo maha pullahtanut, niin nää ihmiset näki mut ekaa kertaa eikä tiedä minkä kokonen mä normisti oon. Mistä ne sen näkee?!? Outoa. Ja outoa on myös puhua aiheesta ventovieraan ihmisen kanssa tässä vaiheessa.

Liikkeitä ootan innolla minäkin :)

Luoja että on taas väsyttänyt... Jos ei jaksa olla aktiivinen ja urheilla ni haittaksse??! :D

Hempukkainen 15+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Täällä myös jännitetään rakenne-ultraa, mutta kai se on normaalia ja tervettäkin vähän jännittää tommosia :) Onneks aika menee nopeesti.. Toisaalta jännitystä vähän helpottaa se että liikkeitä tuntuu jo päivittäin ihan selvästi, melko voimakkaitakin välillä.. :) Oireet on kyllä täälläkin vähentyny, kävellessä pidempiä matkoja alkaa särkeä nivusia ja tulee semmonen pissahädän tunne. Hikoilukin on lisääntynyt mutta kuuluu varmaan näillä helteillä asiaan :D

katso liitettä 18905
Oli pakko lisätä masukuva kun jo niin hyvin näkyy, tässä oon makuulla, muuten on jo melkonen pallo :D <3

Mirkkeli & Pikkupirpana 16+2 <3
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli se neuvola ja aika yllättäviä tuloksia tuli, mulla oli hemoglobiini jatkanut laskuaan vaikka olen syönyt rautaa joka toinen päivä.. Nyt sitten pitää ottaa joka päivä plus juoda appelsiini mehua ja syödä muutenkin hedelmiä yms. missä on paljon C-vitamiinia..
Sitten pissassa oli sokeria, en ole syönyt mitään makeaa ja suvussa ei ole diabetesta, ja sitten mulla oli kuitenkin verensokeri oli aivan normaali?
No mut laitetaan nyt sokerirasitustestiin ja katsotaan mitä se näyttää, samalla ottavat suonesta hemoglobiini näytteen, että miltä se näyttää..
Neuvolassa kuitenki sanottiin, että voi olla että mulla vain munuaiset päästää sokeria läpi, ja sen takia pissanäytteessä oli sokeria, mutta sen sokerirasituksen jälkeen ollaan sitten viisaampia..
Oli kyllä yllättävää että se hemoglobiinikin oli laskenut entisestään vaikka olo mulla on ollut aivan hyvä, eikä läheskään niin väsynyt kun ennen.. Neuvolatäti vain meinas että mulla on varmaan ollut alkuraskauden väsymystä, mietin vain et kuinkahan kauan mulla on ollut hempat matalalla kun nyt kun tuo alkuraskauden väsymys on ohi niin olo on hyvä, vaikka hemppa näytti 108, tai itseasiassa se näytti ensin 110 ja sen jälkeen otti uudestaan ja se näytti 94 mutta neuvolatäti kirjasi sitten korttiin 108..
Painoa jännäilin mutta turhaan oli kilon noussut viime kerrasta ja se on kuulemma ihan ok, samaten verenpaine ja verensokeri. Ja pikkusen syke 140 <3

Ja mulle saa päivittää että N 08.07 ja NL31.07..

susupala & vauva 18 :heart:
 
Moikka, minäki liityn mielelläni joukkoonne :)
Villinalli / 1. lapsi / KAKS, LA 15.11.

Kiva lukea, että meitä on monta muutakin odottavaa täällä..Minä en oo vielä liikkeitä tuntenu, ainakaan niin varmaksi et uskallan vannoa että ne tunsin :)

Ihan mielenkiinnosta, paljonko teillä on paino noussut/laskenut tähän mennessä? mun paino oli jo viimeviikolla noussut 5 kg! siis viis kiloa.. kauheeta.. mä olin kyllä ennen raskautta lievästi alipainoinen, mut en mä kyllä mielestäni oo mitenkään hulluna syönytkään nyt.. tupakanpolton lopettaminen kai siihen vaikuttaa kans, mut silti tuntuu itelle tosi suurelle.. no on sentään mulle tissit kasvanu :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Kiitos nelly83 kirjoituksestasi. Olen pelännyt rakenneultraa, mutten toisaalta ole osannut eritellä pelon syytä. Siihen tulokseen jo tulin, että lapsi saa syntyä elinkelvottomana, jotta saan haudata hänet ja jotta kenties ehtisi saada hätäkasteen. Tuota sairaalassaoloa olen muutoin miettinyt ja todennut, että nykyisellä kokemuksella ja henkisellä kasvulla selviytyisin siitäkin. En ole osannut yhdistää sitä rakenneultran tulosten pelkoon ennen. Nyt en enää pelkääkään (ehkä) ultraa. Kiitos!

Kisu3 ja Pienin 17+0
:hug::)

Eniten mua on mietityttänyt, että JOS käy niin, että jotain leikkauksia tms tarvitaan ja sairaala aika venyy pitkäksi (esim 2kk), niin miten nuo vanhemmat lapset? Kuitenkin haluaa viettää myös aikaa heidän kanssa, mutta toisaalta sitten olla vauvan luonakin mahdollisimman paljon. no toisaalta on siitä muutkin selvinneet, joten ehkäpä sitten minäkin JOS jotain sellaista eteen tulee..

Mies muuten vihaa tätä mun JOSsittelua :D

-Nelly ja murunen 15+1-
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoiset huomenet kaikille, minä vapaapäivällä enkä osaa nukkua vaikka ois mahdollisuus kun pieninkin vielä nukkuu :/

Tervetuloa kaikille uusille :)


Villinalli
mulla on paino pudonnu n. 5 kg ekasta nla käynnistä, mutta kokonaisuudessaan ennen raskautta n. 8kg. Eikä siis haittaa vaikka jatkaskin tippumista, kaikki on itsestä pois ei vauvalta :) Mulla itellä ekassa raskaudessa lähtö oli lievästi alipainon puolella ja koko raskauden aikana kiloja tuli 8kg. Sen jälkeen niitä on kummasti siunautunut tulla, mut mullakin suurin syy painon nousuun raskauksien välissä on ollu hormonaalinen ehkäisy ja hormonikierrukka oli niistä ihan pahin :( Se nosti huminalla painoa yli 20kg todella pienessä ajassa, eikä toiminutkaan minulla niinkun olisi pitänyt... Siispä ei kiitos enään moisia :)

Jahas mä sainkin jo seuraa, ei tarviikaan enään valvoo yksin :D Pieni herra päätti herätä ja alottaa aamun kiusaamalla koirusta... Pojalla ja koiralla ikäeroo 2,5kk eli kasvaneet koko ikäsä yhessä ja noi on kyl niin erottamaton parivaljakko että :)

Mut nyt jos alkas miettimään siivoiluja ja piha hommia niin sais tänki päivän hyödyllisesti käytettyä :)

Anskuli&Papu 18+3
 
Hempukkainen sais loppua tuo tipottelu jo! :hug: Ja ei haittaa jos ei oo aktiivinen! Toinen laiskamato on täällä :D Mä syytän hellettä, pahoinvointia ja väsymystä ;)

Villinalli tervetuloa mukaan rupattelemaan :wave:

Jahas, pitäs alkaa vääntään raparperi piirakkaa ja aattelin tehä viikonloppu siivouksen jo tänään. Ulkonaki näyttää olevan viilempää, kämppään siis ristiveto että ilma viilenee sisältäki.

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Tervetuloa uudet mukaan!

Minulla on painoa tullut kokonaiset 800g, neuvolatäti oli huolissaan tuleeko syötyä tarpeeksi. Normaalipainoinen kuin olen. Toisaalta pikkuneiti on paljon liikkuvaisempi, joten sen perässä juokseminen ja kävelylenkkien tekeminen on lisääntynyt. Tosin ei tuosta esikoisestakaan tullut kuin 8 kg lisää.
Jaahas se olisi 2 vko jäljellä vanheimpainvapaata ja sitten hypättävä myös noihin palkkatöihin takasin... kylläpä aika vaan menee nopsaan, kun justiinhan mä ton esikoisen ponnistin pihalle.

Nuppusein 18+1
 
Täällä neuvola takana. Pissa puhdas sokerista. Hemoglobiini hiukkasen noussut, kun liha taas maistunut entiseen tapaan. Verenpaine ihanteellinen 60/115. Sykkeet 140-146. Sf-mitta 18cm. Niin ja paino vielä kilon miinuksella, vaikka normaalipainoinen minäkin! Ei moittinut, kun maha kuitenkin oikean kokoinen.
Pyysin että ultrattais ja täti suostui. Kovasti liikkui ja täti oli näkevinään kivespussit eli poika taitaa olla tulossa :heart: Noh, eiköhän se parin viikon päästä rakenneultrassa varmistu. Tää mun neuvolatäti on ennen tehnyt seulontaultria niin on aika hyvä siinä hommassa. Melko varmalta vaikutti, mutta sanoi, että joskus tytölläkin saattaa näyttää turpealta jos on jalat tiukasti yhdessä. Me so happy!

Seuraava neuvola 4.7

Miramei & Minimies(?) 19+2
 
Viimeksi muokattu:
onnea poikaveikkauksesta! :)

mulla oli paino noussu maanantaina neuvolasa ekasta neuvolasta 200g. välissä se vähän laski nii nyt ollaan varmaa noususuunnalla. hyvin on kohtu kuulemma kasvanu :) eikä mulle ainaka mitään painonnoususta valitettu vaikka mullaki vähä alipainoo kun bmi päälle 17. ekasa neuvolasa olin melko normaalisa painosani luulisin. varmaks en voi tietää ku vaa'alla olin käyny viimeks puoltoista vuotta si mut sillonki oli sama paino :D

voi ku pienen liikkeet tuntis jo säännöllisesti :) mikää ei oo sen ihanempaa ku tuntee pieni potku :heart:

maimma ja pikkunen 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Onnea Miramei ja elle poikalupauksista :flower:

Nuppusein sun ei tarvi kauaa palkkatöissä olla :)

susupala suosittelen ottaan eväät mukaan rasituksiin, saapi sit heti syödä kun tulee viimoselta piikitykseltä pois :)

Aamun touhusin hikihatussa, heti alko koskeen mahaa! Onneks rauhottu kun maltoin vaan maata hetken.
Poika vinkuu pihalle, pitäshän sitä mennä mutta meijän piha on hyttysten saartama! Meillä on ihana suotikko ja ojat jotka ei vedä, eli ihanteellinen paikka hyttysten asustella. Ei muuten myrkytkään auta!

Apua, poika pesee kissaa!!
 
elle_ mun tutun pojalla oli kysta aivoissa mutta terve 3v poika on nykyään :)

painonnousu en oo käynyt vaa-alla hetkeen (ens ma neuvolassa sit) mutta ei mulle oo tainnut tulla ku pari kiloa. Esikoisesta tuli puoliväliin mennessä pari kiloa ja lopussa painoa oli tullut 18kg! Alkoi sit tulla kun maha alkoi kasvaa ja ihan vikoilla viikoilla tuli 6kg turvotusta alkavan raskaus myrkytyksen myötä. Saa nähdä paljonko nyt tulee, veikkaan että ainakin sen 10kg tulee jos raskausmyrkytyksettä selviän.
Lähtöpaino on ollut sama molemmissa raskauksissa :) 62-63kg ja pituutta 169cm eli normaalipainoinen oon.

sairaalassa ololta toivon ettei siellä tarvi olla montaa yötä, en osaa siellä nukkua eikä huvita ajatus olla esikoisesta erossa montaa yötä. Toivon siis senkin takia että kaikki menee hyvin synnytyksessä :)

Mä odotan jo rakenneultraa, se on vasta 2.7 eli vajaat nelisen viikkoa pitää vielä odotella.

Susimieli ja Kuopus 16+1
 
Niinhän siinä sitten kävi, että paastoarvo oli sokerirasituksessa 5,3, joka on juurikin raja-arvo....... Eli nyt alkaa sitten dietti, hiilareiden kyttäys ja sokereiden mittailu.... Ja diabetes hoitajalle aika 24.6 (kivasti just juhannussyömisten jällkeen) ja ruokapäiväkirjaaa täytyy pitää sit just 3pv ennen tota... Jipajee!!!:stick:
 
Susimieli tääl poika todellakin ehtii! Kissa selvis säikähyksellä ja märällä turkilla, onneks aurinko kuivattaa :D Tänään on kyl ollu pojalla joku ylienergisyys puuska :O On saannu äiti juosta perässä ja "ei" on taas tällepäivälle loppuunkulutettu. Nyt ihana hiljasuus ja poika nukkuu :heart:

nelly toivotaan et ruokavaliolla saat sokerit aisoihin, ei tarvis alkaa piikitteleen :)

Musta on tullu jäätelö hirmu.. Eka väänsin kaksinkäsin leipää, nyt jäätelöä! Tulis kurkku himo nii ei lihottas :D
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Heippa! Punktiotulokset tuli eilen ja terve tyttö on tulossa! Mulle vois siis päivittää tyttölupauksen ja RU 20.6. Värit ym. ei toimi ipadilla :/

Oli kyllä helpotus kuulla että kaikki on hyvin ja mun tyttöolokin piti paikkansa :) ainoa miinus on että keskiviikkona mies sanoi ettei haluakaan kuulla sukupuolta etukäteen.. Enhän mä pystynyt olemaan kysymättä kun kerran se kromosomitutkimuksesta selviää, nyt mun täytyy yrittää pitää suuni supussa seur. 20 viikkoa.. Näinköhän mahtaa onnistua.. :D ja piilottaa kaikki tyttövaatteet ym. mitä varmasti nyt tulee hankittua.

Eilen oli myös neuvola, paino noussut mulla nyt kilon mikä on huippujuttu kun entuudestaan oli vähän ylipainoa. Kaikki nlassakin hyvin, maha kasvanut hyvin ja kohtu navan korkeudella, paineet ok ja sydänäänet myös. Hemppaa ei otettu taaskaan, kai mä näytän niin hyvinvoivalta ettei tarvi? :)

Tänään enää hetkeksi töihin ja sitten alkaa loma <3 iltapäivällä hypätään työporukalla koneeseen ja mennään viikonlopuksi Kööpenhaminaan, tiedossa herkuttelua ja shoppailua ja paljon naurua sekä hyviä hetkiä! Pitkä päivä tulossa tänään ja sunnuntaina vasta takas, toivottavasti tällainen mummo jaksaa nuorempien, ei-raskaanaolevien matkassa :D täytyy ottaa hyvät kengät.

Tietenkin mä herään 5.17 kun olis saanut nukkua puol kasiin, mutta tää alkaa olemaan joka-aamuista että uni loppuu kesken.

Nyt tuli ihan vaan omaa pulleaa napaa (.) kun tällä tabletilla on vähän hankalaa..

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Ms. Moneypenny + tytöntyllerö 18+4 <3
 

Yhteistyössä