Marraskuun masuasukit kesäkuussa

Luna:hug: Toivon todella, että nestekertymät häviävät itsestään ja kaikki kääntyy parhainpäin. Onneksi pääsette erikoislääkärin seuraantaan ja saatte varmasti parasta mahdollista hoitoa. paljon tsemppiä sinulle ja miehellesi tutkimuksiin. Tiedän, että olette toivoneet tätä niin kauan, että teille soisin jo ehdottomasti mutkattomasti sujuneen loppuraskauden:hug:
 
Tsemppiä kovin Luna!

ja tervetuloa uudet.

Täälläkin on niin muka kiireitä ollut, ettei ole ehtinyt kuin selailla. Kaikki on ok, maha näkyy, tosin kukaan ei vielä kehtaa siitä kysyä :)

Eilinen RU antoi tyttölupausta, mitä itsekin vähän epäiltiin <3 ihanaa.
 
Hei taas kaikille!
Tänään käyty ultrassa. Kaikki oli ok, mutta sukupuoli ei selvinnyt. Nyt mietitään mennäänkö omalla rahalla selvittämään. Vauvan paino oli 440g ja koko vastasi viikkoja 21+4 vaikka tänään vasta tasan 21.
 
Voi Luna! Kyllä kaikki varmasti on kuitenkin hyvin, toivotaan niin. Ja onneksi Suomessa pääsee nopeasti lisätutkimuksiin. Kerrohan kuulumisia heti kun saat tietää.

Kyllä se munkin napakoru lähti tänään rakenneultrassa :ashamed:Kaikki oli hienosti, painoarvio oli 368g, voi miten vähän se on! Sukupuolta ei haluttu selvittää, kätilö kysyi kyllä että haluammeko tietää. Oma arvaus kyllä on, ja ehkä jotain näinkin ruudulla.. Oli ihanaa kun mies pääsi nyt mukaan. En malta odottaa että pääsen töistä kotiin näyttämään lapsille kuvia.

Naistenklinikka hoitaa vain riskisynnytykset, joten joudun näillä näkymin kättärille. Kätilö vaan sanoi että sielläkin voi olla sulku joskus päällä, joten voi olla että kotona joutuu kärvistelmään pidempään. Mulla on vaan pieni huoli että ehdin ylipäätään sairaalaan, sen verran vauhdikkaita nuo synnytykset ovat olleet. (eka 4h käynnistettynä, toka 50min, kolmas 3h josta sairaalasta muistaakseni noin 40min). Minä kyllä lähden saman tien, enkä kärvistele kotona yhtään. Kun olen sairaalan sängylle päässyt, on vauva aina miltei saman tien syntynytkin.
 
Moi taas ja kiitos tuhannesti kaikista sanoistanne!!!

Ja hurjasti onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! <3

Tänä aamuna soittelin äitiyspolille ja ne soittelikin sitten takaisin kun olin päässyt töihin. Tai ilmeni että ne soittelikin lähetteen vuoksi, eivätkä olleet vielä nähneet mun soittopyyntöä. Hoitaja/lääkärinainen (olin puhelun alussa niin sumussa etten muista kumpi oli) kertoi tosi hyvin että mistä on kyse ja päästään onneks lääkäriin jo huomenna aamulla!

Mutta siis puhelu huojensi oloa, koska sain tietää tarkemmin mistä on kyse. Kyseessä on CAM-löydös (esim. http://www.patient.co.uk/health/cong...d-malformation). Se on suht yleinen kai (tai ainakin nainen sanoi niin ja että niillä on tänään käynyt yksi siitä ja eilenkin). Kyse on kystista jotka kasvaa lähellä keuhkoja. Useimmin ne häviää tai pienenee laskettuun aikaan mennessä. Niitä kuitenkin seurataan kuukauden välein. Hyvin harvoin, mutta joskus, voi käydä niin, että ne lähtee kasvamaan ja silloin ne on riski mm. pienen sydämelle. Jos huomataan että ne kasvaa niin raskaus saatetaan "purkaa" aikaisemmin, jotta asialle voidaan tehdä jotain. Nainen kuitenkin sanoi että se on hyvin harvinaista. Eli raskausaikana harvoin tulee ongelmia, mutta jos ne kystat ei katoa syntymään mennessä, vauva joutuu synnytyksen jälkeen tarkkailuun keskolaan ja jokatapauksessa otetaan keuhkokuvat. Yleensä hengityksessä ei ole heti syntymän jälkeen ongelmaa mutta kystat leikataan pois noin 2kk iässä, ettei ne muutu pahanlaatuisiksi (nyt ne ei ole pahanlaatuisia).

Huomenna saadaan tietää lisää, siellä tutkitaan kaikki uudestaan. Nyt pitää vain toivoa että sieltä ei löydy mitään muuta lisäksi, koska yksinään tuo löydös on kai vaarattomampi. Ja harvoin viittaa yksinään kromosomiongelmiin. Eli huomenna kai selviää tarvitaanko mitä kaikkia tutkimuksia, vai riittääkö 1kk välein seurannat.

Olo on helpottanut heti kun sai tietää mistä on kyse. Eilisen jälkeen kun tiedettiin vain että nestekertymiä on, jotka kasvaessaan voin haitata keuhkojen ja sydämen kehitystä, mutta että ne voi myös pienetä ja kadota. Ja kun siellä eilen kysyin että voidaanko raskaus joutua keskeyttämään niin kätilö sanoi että "Ei ainakaan heti". Mikä oli aika hurjasti sanottu.

Eilen oli tosi pelottava tunne. Lisäksi oli rankkaa huomata miten paljon mun mieskin pelkäs. Ja se ettei voinut iloita siitä tiedosta että meille tulee ehkä pieni poika, eikä illan pikkuliikkeistä, koska pelotti että entä jos se otetaan kohta meiltä pois.

Nyt sitten vain toivotaan että huomenna tulisi hyviä uutisia ja että kaikki menisi hyvin.

RUn muita tietoja:
istukka edessä (selittää ettei liikkeitä vielä ole paljoa tuntunut)
poikalupaus
painoarvio 357g

Kiitos vielä tsempeistänne!

luna 20+2
 
Olipa luna hyviä uutisia! Kuulostaa siltä että teidän pienellä on oikein hyvin asiat. Hyvä että tota seurataan ja vaikka synnytys jouduttaisiin käynnistämään ennen laskettua aikaa niin poikanen ehtii kasvaa vielä mahassa hyvän aikaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Se oli jälleen neuvola päivä... Nyt ois mahd pistää raha hakemukset menemään, mutta taidan pitkittää niin pitkään kun mahdollista ihan sillä, että tässä kuussa tulossa paremmat palkat ;) Jos sais vähän edes hitusen verran nostettuu äippä rahoi :p

Sokerirasituksen tulokset olivat hyvät, mutta piru vie sinne mentävä taas uudelleen rv 24-28 :( ei oikein houkuta mut mentävä on...

Mulle oli karmiva pettymys kun paino oli lähteny vähän nousu suunnalle :( Viikko kohtainen nousu oli 325g, eli ei paljon mut ahdisti nyt kuitenkin omaa mieltä...

Verenpaineet oli ok. Mun saamattomuudelle ja väsymyksellekin löyty syy... Mä oon täs pitkän tovin valitellu ukolle et mä meinaan nukahtaa töissäkin istualleni ja kun ei okeen mitään meinaa jaksaa... Hemppa näytti viime kerralla hyvälle kun oli lähteny nousuun, mut nyt olikin sit taas kääntyny päälaelleen ja on alempana kun ollu kertaakaan... Viimeks oli 123 nyt vain 103... Noh rautaa siis nassuun ei muu auta :/
Sykkeet pyöri siellä 145/150... Eli se että sanotaan tytöllä olevan korkea ja pojalla mataka syke ei ainakaan meillä pidä paikkaansa tai sit meidän tytölämme on jotain ylimääräistä haarovälissä ;) Tosin mulla kyl oireetkaan ole suuresti poikamaiset ollu et nyt menee kaik vähä vinksin vonksin ;) Millanenhan jäppinen sieltä siis tuleekaan :)

Mulla on ollu viimeaikoina ihan järkyttävä makean himo... Mut sillekin löytyi selitys, sillon kun rauta-arvot on matalalla niin se kuulema lisää karkin himoa ja ruokahalua... Se selittänee myös painon nousun :p (seli seli)

Mä murmuttelin ja harmittelin kun ultria ei oo enään... Sanoin et ois ihan jees siel loppumetreil sais ultran ja paino arvioo vauvalle... Noi edeltäjät ko ei mitää pieniä oo olleet... Nla täti lupaili et vois jutella lääkärin kans jos sais järkättyy mulle painokontrolli ultran... Se ois kyl ihan jees vaik tiiän kyl jo etukäteen et aikas suuri sieltä varmaan jälleen kerran tulee...

Seuraava nla on lääkäri ja se on 2.8



Nyt jos raahautus suihkun kautta unille niin jaksaa aamulla töihin...

Anskuli&Papu 22+1
 
Anskulille olisi kysymys. Katsoin profiiliasi, kun kiinnosti lastesi iät. Siellä oli syntymävuodet kolmelle pojalle ja yhdelle tytölle. Tämä kun on teidän kuudes lapsonen, niin kuka on mahtanut unohtua? Anteeksi tyhmä kyselyni...

Tämmöisiä pohdintoja tähän aikaan illasta :)

Aurinkoisia ajatuksia 22+4
 
Poks 22+0!:D

Tuo painonnousu josta ylempänä oli puhetta, vaivaa kyllä jokseenkin minuakin:s Vaikka kyse on maailman ihanimmasta asiasta ja tottakai on luonnollista että paino nousee, mutta kun on jokus saanut laihdutettua on rankkaa katsoa kun se kaikki tuleekin nopeasti takaisin.. Koska raskaus ei minussa edelleenkään kauheasti näy (johtuneeko pitkästä selästäni, kropassa tilaa kasvaa "sisällä") kummastuttaa välillä neuvoloiden välissä tullut paino, että mihin ne kilot on kertyneet:eek:

Toki nautin raskaudesta ja pikkuhiljaa kasvavasta mahasta ja ihanasta pienokaisesta,väärin ei pidä käsittää:D En tiedä korpeaako tämä paino asia muita kun minua ja muutamaa ylempää, vai olenko vain höntti kun tälläistä ajattelen:)

Onnea kaikille taas ultrakuulumisista ja tsemppiä luna, toivotaan että kaikki on oikein mallikkaasti jatkotutkimuksissa:)

SaraTuulia 22+0
 
Viimeksi muokattu:
luna ikävää, että joudutte kantamaan ylimääräistä huolta. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin parhainpäin. Suomessa on onneksi loppupeleissä hyvin asiat tuon terveydenhuollon kanssa ja seuranta toimii. Onneksi saitte kuitenkin hieman huojennusta mielelle!

Huomenna neuvola, saas nähdä, mitä vaaka näyttää siellä.

Kuvitelkaa, eilen unohdin poksahtaa, jotan tänään siis

Miramei & Sintti 23+1
 
Aurinkoisia ajatuksi Lasten iät on siis P: pian 16v, T: 13v, P: pian 8v, P: 5v ja P: 2v
Olin kyllä kaikki laittavinani, mutta on toki voinut joku välistä unehtua :)

Susimieli Mulla ressiä nostaa tos painon nousus se kun joka kerta jos sattuu eri nla täti niin otetaan puheeks mun paino ja sen hallinta ja ja ja... Sijainen niin kauniisti ei nyt vaan edellisellä kerralla otti puheeks että olenko ajatellut miten ja tarvitsenko neuvoja painon hallinnassa ym. Hän ei vissin ollut perehtynyt minun taustoihini siinä että olen piiiiiiitkään ollut toooooosi ylipainoinen ja nyt vimosen parin vuoden aikana sain raskauden myötä ja sen jälkeen painon putomaan yli 30kg ja todellakin painon pudotusta on tarkoitus vielä jatkaa kunhan tästä masusta pääsen... Ja kun paino oli silläkin kerralla miinuksella edellis kertaan nähden ja kiloakaan en ole saanut yli sen mitä nyt lähtöpaino oli ekalla nla kerralla vaan edelleen olen viitisen kiloa miinuksella... Sitä vaan alkaa sit stressaamaan pienestäkin painon noususta... Tavoitteena on se että paino pysyisi paikallaan tai ainakin et ei tulis lisä kiloja suuresti... Mulla kun on vara tästä vielä pudottaa ihan huoletta... Ei tässä mahakkaana oikeen viittis alkaa himo laihikselle ko kaverillekin pitäs sapuskaa riittää... Muutenkin kun mulla työpäivinä usein toi syöminen unohtuu :/

Mutta nyt jos alkas ettii evästä ko menny päivä taas vesilinjalla ni alakaa yleisjaksuissa jo näkymään...

Anskuli&Papu 22+2
 

Yhteistyössä