Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

Hurjasti onnea kaikille vauvautuneille:flower:=)

Oma käynnistys meni mönkään... Yritettiin ma ja ti ballongilla saada käyntiin, mutta saatiin aikaiseksi ainoastaan todella kipeät supistelut ilman sen kummempaa avautumista. Eli tänään päätettiin että odotellaan josko lähtis itsestään tulemaan. Lääkkeillä kun eivät lähde mielellään käynnistämään aiemman sektion vuoksi... Eli odotellaan...:whistle: Kauankohan menee...:whistle:

Nami rv 39+4
 
maarialle onnittelut onpa varmaan ainoat kaksoset tälle pinolle? vai muistaako kukaan oliko muita. kovin ovat pikkuruisia, mutta ihanaa :) tupla-onnea siis :heart:

nami78 no harmin paikka... pari päivää tollasta tuskastelua.. :( toivotaan nyt että lähtee käyntiin pian. kotona ilmeisestikin olet? hermoja ja jakseluja !!!

limatulpasta väritykseltään se on ennemmin rusehtava, kuin kirkas. voi olla myös verinen. sitä voi tulla se koko klöntsä kerralla, tai sitten hiljakseen...kohdunsuun valmistautumiseen tosin sit liittyy kaikki muu muuttunut vuoto, näin valaistuin kun googletelin tossa taannoin.

omissa tuntemuksissa supistuksia havaittu silloin tällöin, ei taida tykätä mun yskimisestä...
vauva liikkunut tänään jokseenkin vaisummin kuin muulloin....

jos vielä lähtis pirunpellolle ja sit nukkuskelemaan....
 
Onnea Maaria :heart::heart: tämän pinon ainoat kaksoset :)

ON sisältää avautumista.
Tänään tuo meidän auto meni huoltoon, jonka piti olla ihan tavallinen öljynvaihtohuolto muutaman tunnin juttu. No öljyt ja suodattimet vaihdettiin ja olivat huomanneet sitten siellä huollossa, että joku isompi osa on menossa hajalle. Nyt se meidän ainoa auto makaa siellä huoltamon pihassa niin kauan, että uusi osa saadaan tilalle. Aikaa tähän menee määrittelemätön aika, rahasta ei nyt puhutakkaan muuten kun et ei tunnu missään tässä konkurssissa...huomenna saadaan lisätietoa miten osan metsästyksessä on mennyt. Toivon että saatais pirssi kotiin jo perjantaina viimeistään maanantaina, nimittäin tässä joutuu huomenna menemään taksilla neuvolaan jos ei kaveri pääse käyttämään. Muuten ollaankin jumissa täällä keskellä ei mitään. Mies nyt pääsee tämän viikon työkaverien kyydissä töihin, mutta ens viikolla ei onnistu.
Jos kovin paska flaksi käy niin pakko ottaa vuokra-auto ens viikoksi ja sehän maksaa maltaita, mutta pakko täältä on tuon miehen päästä töihin ja jos mä nyt sitten alan synnyttämään niin ei tartte sählätä taksien kanssa. ARGH ottaa niin päähän nuo *keleen peltilehmät. Tämäkään auto ei nyt mikään uusi ole mutta alle 10v kuitenkin.

Että semmosta, Onneksi se auto nyt kuitenkin huollettiin ja se rikkimenevä osa huomattiin nimittäin jos se olis ajon aikana mennyt rikki pahimmassa tapauksessa seurauksena tieltä ulos ajo ja kaikkea muuta kivaa pientä. Et kunhan se saadaan takaisin niin on taas turvallisempi kulkea.
Raha nyt on vain rahaa ja eiköhän sitä taas jostain revitä...
 
Limatulppa irtosi viime synnytyksessä osina, eikä siinä ollut veriviiruja. Vain vaaleahkoa räkämäistä klönttiä.

Onnea Maarialle kaksosista, hyvän kokoiset kaksoset ovat, eipä sinne naisen vatsaan paljon enempää mahtuisikaan, kuin viisi kiloa. Olen itsekin 2,6kg 46cm toinen kaksospuolisko, kaksoissiskoni oli syntyessään samaa kokoluokkaa. Kaksoset ovat myös usein kokoonsa nähden kehittyneempiä, kuin saman kokoiset yksöset. Näin on luonto meidät suunnitellut.

Kumisaapas 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea maarialle kaksosista!

Täällä on ilta kärvistelty menkkamaisten kipujen kanssa. Toivottavasti edistävät tilannetta edes jollain tavalla. Välillä kyllä on tunne, että ei ole kipeät supistukset enää kaukana. Vauva ollut varsin rauhallinen tänään, nyt iltaa kohden on taas vilkastunut. Jotain toivoa että olis lähtö jo lähelläkin, tai ettei tarvis ihan sinne laskettuun aikaan tai yli mennä. Muuten ei kiire olekaan, mutta tosiaan olot jo sellaiset että sais kohta tulla.

Limatulppaa en ole bongannut tai ainakaan en usko. Parina kertana tuli kyllä ihan vähän just sellaista limaisempaakin tavaraa, mutta en nyt tiedä.
En varmaan usko synnyttäväni vasta kun sitten oikeasti olen siellä salissa. :D
 
Tupla onnittelut Maarialle :heart:

Onnea Tunafishille prinssistä :heart:

(.) Kakara on niin levoton mahassa, että oli pakko nousta parin tunnin pyörimisen jälkeen ylös sängystä. Tasasesti supistellut, muttei mitenkään kovin kivuliaasti, joten en usko niiden edes auttavan mahdollista synnytystä. Jep, pessimisti ei pety :)

Limatulppa Mulla siis omasta mielestä se lähti viime perjantaina, iso köntti kirkasta ja geelimäisen näköistä, sen jälkeen ei mittään havaintoa.

Aamulla ois neuvola, toivottavasti viimeinen tämän raskauden osalta.

Inari & touhukas Juri Kakara 38+5
 
ja mä kun luulin olevani eka tänä aamuna :D

tunalle onnittelut pikku-jäppisestä :heart:

ja inari vissiin on lähtökuopissa :D huiiiii :D

iia84 siis onko huoltoliike ihan merkkiliike? kyllä teillä pitäisi olla oikeus saada tilalle sieltä auto...
meillä nimittäin puolisen vuotta sitten kävi juuri niin, että jotain huoltoa meni auto saamaan, kun ne samalla huomasi jonkun muun johon tarvittiin tilata joku ... (tää on hyvä kun naiset selittää auton korjauksista :D )
ja yllättäen toimitusaika oli muutama päivä.. ja kun ei taloudessa toista autoa, ja mies tarvii työmatkaan kärryn, niin ne antoi tilalle meille sieltä auton siksi aikaa.
Toivottavasti tekin saisitte, vallankin jos asutte vielä tolleen et ei ole esim julkisilla mahdollisuus päästä...
Autot on rasittavia, kun ne hajoilee.... ja yleensähän ne hajoaa JUST sillon ku ei pitäis...

unessa kaikki on toisin..... :) näin niin sekavia taas, että hohhoi... yllättäen maha olikin kadonnut, tilalla oleva vauva oli vain valokuvassa. semmonen kuin ultrakuva. ystävät katteli kuvaa, ja paikalla oli myös lääkärikin joka totesi vauvan suun ympäryksestä että se on tyttö. Ahaa, että siis niinkö ne ultrasta päätteleekin kumpi on :LOL:
Miehen kanssa olimme kaksin kävelyllä kun kauhukseni huomasin että olenkin TAAS raskaana, unessa selitin että miten se voi olla mahdollista, oon synnyttänyt viikko sitten??? :D nopeeta touhua :D
huh, ihan helpotus oli kun heräsin ;) jännä miten alitajunnassa hyrrää, vaikka ite ei ole edes hereillä...

mahaa tulee ikävä niin uskomattomalta kuin se tässä viimeisten viikkojen aikaan kuulostaakin, niin silleen siinä vaan useesti käy... vaikka näitä loppuajan ketutuksia ja kurjia oloja ei kyllä tule kaipaamaan...
Kaverillani on nyt viikkoja pian 25, on just siinä parhaassa vaiheessa: liikkeet tuntuu eikä sen puolesta ole huolta, vatsa on kauniisti pyöristynyt.... ja niin se aika vain yhtäkkiä hurahtaa ja kaikki on ohitse.. :)
Ite haikealla mielellä kyllä, koska oon raakasti päättänyt että tämä oli tän äidin viimeinen raskaus... Se tekee tästä vielä tunteikkaaman.. että vielä tämän kerran saan tän kaiken kokea... ainoa mikä harmittaa, on se että en ole ehtiny kirjoittaa mitään odotus-ajasta muistiin.... ehtinyt tai oikeammin saanut aikaiseksi tämän perheen pyörityksen keskellä...

jospa sitten jatkais surffailua netin ihmeellisessä maailmassa.... herätkääs nyt joku kans pitämään seuraa :D
 
:heart:
Onnea Maaria ja Tuna!!:heart:

Iia: nuo on niin syvältä tuollaiset yllättävät rahanmenot ja arkeen vaikuttavat hankaluudet! Ihan ylimääräistä vielä kun on tässä tilassa:mad: Tsemppiä!

ON: olotila on hyvä. Aikamoista vuoristorataahan tämä tietysti on edelleen, mutta tänä aamuna on taas tosi hyvät fiilikset. Tuntuu, että eihän tässä nyt ole kiire synnyttämään, kun olotila on mitä mainioin. Äsken kävin kävelyllä ihanassa auringon paisteessa.. Seuraavana päivänä sitä saattaakin olla jo ihan kypsä mahaan ja tähän olotilaan:p Mäkin yritän nyt nauttia viimeiset hetket mahan kanssa, kun todennäköisesti tämä tulee olemaan meidän viimeinen vauva...Yöllä nukuin heti paremmin, kun eilen otin ne pakolliset päikkärit vähän aikaisemmin. Ja aamulla oli paljon pirteempi. Niinpä siis päikkäreille käypi tieni taas ihan pian. Ihanaa kun saa tehdä asioita vielä omaan tahtiinsa, tuo muuttuupi sitten parin viikon päästä kun tahdin määrää ihan joku muu:heart:

Tsemppiä käynnistykseen ja pian synnyttämään lähtíjöille, jään odottamaan kuulumisia mielenkiinnolla:wave:

-Melanie 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
Onnea Tunafish pikkuisesta pojasta :heart: :flower:

Fourth Gift juu ei ole auto merkkihuollossa kun täältä paikkakunnalta kyseisestä pajasta on vain huonoja kokemuksia ne olis meinaan antanut auton takasi ja tuumannut että by the way siellä on semmoinen juttu et kannattais varmaan tehdä jotain.
Toisena ne ei olis edes harkinnut nykyisen osan korjaamista, joka onnistuu hitsaamalla vaan olisivat tilanneet suoraan uuden osan, joka maksaakin vähintään 2000€

No auto ongelma on nyt hoidettu saadaan miehen työpaikan "edustusauto" viikonlopuksi ja ens viikolle niin pitkään kun tarvitaan jos menee oman auton korjauksessa pidempään tai lähinnä osan odottelussa niin sitten taas keksitään muita ratkaisuja.
Mulla on jo kaveri lupautunut synnärikuskiksi et sen puoleen ei ole enää hätää ja toinen kaveri käytti just äsken neuvolassa :)

Neuvola sitten nämä tylsät neuvola uutiset
painoa tullut +450g/vko
turvotus +
RR 108/83
pissa puhdas
hb ei otettu kun viimeksi oli niin hyvä
sf 32 (laskenut sentin)

Anselmi on laskeutunut ja kiinnittynyt erittäin hyvin, on raivotarjonnassa. sykkeet 141 liikkeet + (tupla plussa jätettiin pois koska liike on enää hyvin pientä kun ei poika mahdu kunnolla jytäämään)

Niin ja otin nyt sitten kuitenkin sen influenssa rokotteen ajattelin, että kokeillaan nyt sekin kerran tässä elämässä ;) vaikka olen noin yleisesti ylimääräisiä rokotteita vastaan. Veikkaan et ens viikolla olen semmoisen flunssan kourissa et oksat pois ainakin tuntuu olevan tuon rokotteen sivuvaikutuksena semmonen. Tietääkseni en koskaan ole varsinaista influenssaa sairastanut.

Seuraava kerta laitettiin oikein kiusalla just samalle päivälle kun LA 15.11. vaikka ehottelin et josko laitettais kutenkin perjantaille 16.11.

Olot vetämättömyyttä ilmassa, mutta muuten ihan hirmu hyvät. Liitoskipuja on jonkin verran ja jos on pitkään paikalla niin kävely on alkuun vaappuvaa. Aamulla tuli huomattua yksi harkkari supistus ehkä huomasin sen siksi kun se tuntui niin erilaiselta ei ollut kipeä, mutta supistustuntemukset tuntui selässä asti vaikea selittää ehkä jotain semmosta menkkakipumaista, mutta ei sitten kuitenkaan.

Muuten ei ole limatulppia näkynyt eikä muutenkaan mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä muuten kun nuo liitoskivut ja se turvoksissa oleva alakerta tai ainakin tuntuu siltä.

Eilen kun vaihdoin lakanat niin sen verran varauduin ja törkkäsin sijauspatjan ja lakanan väliin semmoisen pissasuojalakanan et jos nyt vedet menis niin ei ole ihan koko sänky kasteltuna. Toiveajattelua, että jotain tapahtuis...

iia ja Anselmi 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
USKOA TÄYNNÄ kuullostaa limatulpalta :) Ei siinä veriviiruja tsm tarvitse olla, vaan ihan geelimäinenkin lima on sitä tulppaa. Onnea ;)

MAARIALLE JA TUNAFISHILLE onnittelut vauvoista! Mielellään lukisin synnytyskertomuksia myös jos jaksatte laittaa tänne :)

INARILLA taitaa jo olla tosi kyseessä... Tsemppiä!

IIALLE harmittelut auton puolesta :( Tosi ikävää! Meilläkin syksyllä piti olla merkkihuolto mutta sitten olikin osa rikki mutta onneksi uusivat sen eikä nyt niin kalliiksi tullutkaan. Samassa paikassa kun asutaan niin voi olla että myös samassa paikassa huollossa ;)

ON ei uutta.

Korvapuusti 39+0
 
Onnittelut Maaria ja Tunafish! :flower:

Neuvolassa täälläkin käyty, kaikki ok. Ei turvotuksia eikä verenpaine koholla. Seuraava neuvola sitten viikon päästä ja sen jälkeen jos vielä jotain, niin sitten ä-polille.. Vieläkään ei ole laskeutunut saati kiinnittynyt. Terkka varovasti kyseli että mikä mun oma käsitys on vauvan koosta. Vastasin että uskoisin painoarvion 3,5 - 4 kg pitävän aika hyvin kutinsa, on kuitenkin samalla käyrällä kaksi eri mittausta. Ä-polin mukaan kun olis nyt laskettuna aikana vähän pienempi kuin esikoinen, niin en ole koosta huolissani. Terkka sitten totesi siihen että hänen mielestään käsituntumalla vauva tuntuu aika isolta muttei uskaltanut sitä ensin ääneen sanoa :whistle: Mä sitten siihen että sinne 4,5 kg luulisi mahtuvan tulemaan kun esikoinenkin mahtui ja sillä oli kaikenlisäksi iso pää (36 cm), niin tuskin se pää useinkaan kovinkaan paljon isompi on. No, parin viikon sisällä tämäkin tiedetään. Pikkasen pisti kuitenkin ajattelemaan että pitäiskö tosta ylettömästä herkuttelusta vierottautua :ashamed: Teille uskallan tunnustaa että ruokaa menee ja paljon. Maanantainakin söin normiruokien (=kaksi lämmintä ruokaa + aamu- ja iltapala) lisäksi yhden kokonaisen dallaspullapitkon ja jättipussin juustonaksuja, tiistaina tavallisen pullapitkon ja eilen paketin keksejä sekä suklaalevyn. Painoa tullut kuitenkin max 400 g/viikko, niin en ole syömisiä rajoittanut..

Olo on tänä aamuna ollut parempi ja liikeetkin tuntuneet kunnolla. Ti-ke olikin aika tuskainen olo kun painoi niin kovin tonne alas ja yöunet jäi kivuliaitten supistusten takia aika vähiin. En oikein osaa sanoa, ovatko mitä suppareita, koskevat kyllä aika mojovasti mutta ei jotenki kuitenkaan ole vielä sellaisia kuin synnytyssupistukset. Menkkamaista jomotusta on sitten silloin kun ei supista. Yöllä kellotin supistusten väliä ja kestoa ja 15 min oli väli ja kesti alle minuutin tai oikeammin siinä kohden sain supistuksen loppumaan asentoa vaihtamalla tms. eli harkkasuppareita ilmeisesti ovat vielä.. Tuli jotenkin semmonen olo että mulla taitaa olla nyt sama meno kuin fourth giftillä on ollut jo jonkin aikaa :kieh: Eikä tunnu kivalta. Lisäksi nyt on tullut sellaista ihankuin keltaista räkää (jollain muullakin oli?) joka vessakäynnin yhteydessä. Ei haise tms. eikä mitään hiivan oireita mutta olisko jopa limatulppaa? Ei yhtään veristä tai klönttejä. Mutta reilusti sitä aina tulee..

Jotain muutakin oli vielä mielessä mutta se ajatus katosi.

HilmaVilma 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
Oikein kovasti onnitteluja vauvautuneille :heart:

Tänään oli mulla viimeinen neuvola 39+4

*paino tippunut -1kg viime viikosta
*pissa oli puhdas
*verenpaine 132/88
*ei turvotusta
*vauvan sykkeet +140

Eli kaikki oli oikein mainiosti, nyt vaan ootellaan, että milloin se käpynen oikein suostuu syntymään. Ens viikolla onkin sitte äippäpoliaika, sitä tässä odotellessa :kieh: :LOL: ;)

Niiskuneiti-87 ja muru 39+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
Tunafish ja Maaria, Onnea!!! :flower:

Täällä aamuseiskasta supistellu ja poltellu. Olo aika tukala ja kylmää hikeä puskee. Samoin eilisestä asti vaivannut huono olo. Mitään tulppia ei kuitenkaan ole näkynyt eikä muutakaan ylimääräistä vuotoa.

Lähden pian neuvolaan (eihän tässä ole ollutkaan kuin yli KUUKAUSI taukoa) -toivottavasti voisivat siellä katsastaa hieman tilannetta. Sokereista soittelin juuri ja luurin toisessa päässä kätilö meinasi, että en välttämättä enää montaa päivää yhtenä ole.

MUTTA, voihan tämä tilanne tästä rauhoittuakin. Tai en varmaan usko synnyttäväni ennen kuin siellä salissa. ;)

VOIMIA KAIKILLE supisteluihin tai supistelemattomuuteen!

toiveajatus ja poju 38+3
 
Onnea pikku-prinsseistä Maaria ja Tuna!! :heart: :flower:

Tänään iskiki oikeen siivousvimma ja tuli siivottua melkein koko kämppä lattiasta kattoon... Nyt jos vielä sais ittensä tonne ulos vähän kävelemään kun on niin hieno ilma. :) Savustetaan vauva ulos....

Lily_ 38+3
 
Taas tullut paljon vauvauutisia. Onnea Maarialle, Tunalle ja Erikalle! Jos joku jäi vielä tuosta niin onnea kuitenkin! Ei meinaa enää perässä pysyä ;)

(.) Kiitos tsempityksistä. :) Inhottaa tällainen olotila, oon aina melkeenpä ärsyyntynyt kun yli lasketun ajan olevat naiset valittaa ja voivottelee, on tehnyt mieli sanoa, että haloo, kyllä se lapsi sieltä parin viikon sisällä tulee!! Mutta nyt huomaan, että helppoa se on puhua jos ei itse ole siinä tilanteessa. Kai tää on jotain karmaa..

No, tänään on kyllä parempi mieli ollut. Huomenna yliaikaiskontrolli, ja kas kummaa, terkkari kun aikaa mulle tilasi, niin olivat kuulemma sanoneet äippäpolilta, että parempi tulla jo huomenna kun oon seurannassa ollut ja on noita verenpaineita..maanantaina oli ihan eri ääni kellossa. Kai se on vaan niin paljon lekurista kiinni.
Ihan kiva päivä muutenkin ollut, löysin kirpparilta uutena aivan ihanan 62 senttisen muumihaalarin vauvalle. :) Se on niin söpö että voisin vaan hiplata sitä koko ajan. Ja lisäksi vielä löysin itselleni laukun, uusi sekin, juuri sellainen, jollaista olen kuolannut aina kun olen erään laukkukaupan ohi kävellyt. Ja maksoi kymmenesosan siitä mitä se uutena maksaa kaupassa. Välillä onnistaa ;) Ei tarvi miehenkään valittaa, että taasko oot tuhlannut johonkin kassiin kun ei maksanut kuin muutaman euron.

Sandellsille tsemppiä saamattomuuden kanssa! Onneksi se on ihan sallittua tässä vaiheessa, vaikka itsestä se voi tuntuakin pahalta. Itse oon nyt ollut 4 viikkoa kauemmin raskaana kuin edellisellä kerralla ja tosiaan tuntuu ettei mitään jaksa/pysty/viitsi tehdä, tunnen välillä itseni maailman laiskimmaksi ihmiseksi. Mutta kun vauva syntyy, niin sitä tulee tunne että voi hitsi kun en laiskotellut tarpeeksi silloin kun vielä pystyin! :D

Mahaa tulee varmasti ikävä, mutta ei tätä viimeisillään olevaa kylläkään. Oon oikeesti niin pahasti revennyt tosta navan ympäriltä joka puolelle, että tavallaan kyllä kauhulla odotan sitä vauvatonta mahaa. Löysää ja epätasaista ihoa... Kyllä se lapsi on joka arven arvoinen, mutta olisihan noita silti voinut vähemmänkin tulla.

Mä tässä jo intoilen, että mitäpä jo ne huomenna käynnistääkin tän. Turha toivo kyllä, mutta olisi hauskaa jos lapsi syntyisi lauantaina, tulisi syntymäajaksi 10.11.12. Lohduttavaa tässä on sentään, että kaiken järjen mukaan viikon päästä pitäisi olla nyytti sylissä. Hui! Eli siis tuleva viikonloppu on viimeinen vähään aikaan, kun voi vaan aamulla laittaa lastenohjelmat pyörimään ja itse kömpiä takaisin unten maille! :) Muuttuu vähän meininki tässäkin huushollissa..

PikkuA 41+3
 
  • Tykkää
Reactions: iia84
Neuvolassa käyty taas ja tällä kertaa oli joku harjoittelija siellä mukana. Ihan hyvä, olis muuten venähtänyt tuo käynti. Kun varsinainen terkka joutui toisen avuksi menemään hetkeksi, kun ilmeisesti toisessa huoneessa oli "hankala asiakas" Joku pikku kaveri oli vissiin sitä mieltä, että häntä ei rokoteta :D Sillä aikaa tuo harjoittelija otti painon ym. siinä.

Hb 131, eli hyvin noussut edellisestä
Paino +400g/vko
Paineet 118/76
Sf-mitta 36
Sykkeet 150, vauva oli taas hereillä.

Sf-mitta aika iso siis, mutta maha vaan kuulemma yltää ihan ylös asti. Mahan ympärys tuli kuitenkin just tuossa mitattua ja 106cm suunnilleen on. Raivotarjonnassa viihtyy hyvin edelleen vauva. Ja kuulemma on laskeutunut jo lähtökuoppiin ja ei enää pääkään tuntunut liikkuvan, eli ilmeisesti on jo kiinnittynytkin. Joten lähtövalmiina siellä ollaan, jospa tuo tulisi kohta sitten poiskin.

Tänään nyt sitten tullut siivoiltua, pesin molemmat vessat ja sitten vielä kylppäriä vähän. Toinenkin ässä tänään ainakin luvassa, kun saunapäivä, ja hyvällä tuurilla myös se kolmaskin on. :D Ei kyllä välttämättä tarvis just tänä viikonloppuna syntyä kun muutakin puuhaa on. Tai ei minulla, mutta miehellä. Isäpuoli tulee asentamaan meille lauantaina ilmalämpöpumppua. Meillä kun muuten on sähköllä lämmitys niin jos tuo vähän kuluja pudottaisi. Tai on meillä leivinuunikin, mitä lämmitellään säännöllisesti, mutta sen lämpö ei ihan joka paikkaan yllä. Voi sitten kehua, että ostettiin just uus mitsubishi, ensi vuoden mallia :D Siis se pumppu kun on sen merkkinen.

Tirppana 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: fourth gift
no onpas tekstii taas tullu :)

keltainen räkää muistuttava lima-vuoto mulla sitä tulee.... ja supistellu on tän päivää taas vähän väliä. ilmeisestikään tää jatkuva yskä ei oo se ykkösjuttu...

huooohhh olo on tosi vetämätön, aamupäivästä pakolliset ulkoilut pienimmän ja koiran kanssa, just ja just sain hoidettua.
parin tunnin päikkärit ja leffoja ja olemista vain. pää painaa tonnin... on varmaan niin räkää täys :(
piti tämmöne olotilakin vielä tähän saumaan saada!! miten sitä ikinä jaksais synnyttämään lähteä tällasessa kunnossa.... kuumetta ei ole, mutta sen takia tämä varmaan jo neljättä päivää jyllääkin :( mieskin makaa kipeänä, onneks on aikuista seuraa, mutta kaipa tiedätte mikä ero on, kun mies sairastaa.... verrattuna et äiti on kans kipeä... ;) ero on aika hauska... )

daah, aamusta neuvolaan....

ja inari se onnekas taisi matkaan sitten päästä, kerta ei koko päivänä mitään kuulunut oo :heart:

palaillaan taas :wave:
 
Tänään päivä mennyt Tyksin reissussa ja sitten loppupäivän olenkin vaan lepäillyt, kun tuli herättyä jo neljän aikaa ja sitten ei enää oikee uni tullut.
Tyksissä oli ensin diabeteshoitajan tapaaminen, pitkäaikaissokeri oli ihan rajojen sisäpuolella, joten siitä ei lisä murheita tullut. Muutenkin mittaukset oli hyviä, joten nyt sitten synnytykseen asti mitataan 2x viikossa aamulla ja päivällisaikaan. Tämän jälkeen käytiin kahvittelemassa , kun lääkäriaika oli vasta sitten myöhemmin. Käyrille laitettiin ja sykkeet ja liikkeet oli hyviä. Sykkeet poukkoili 140-180 välillä, mut kunnossa kuulemma olivat. Lääkäri kyseli mielipidettä sisätutkimukseen mutta oli itse sitä mieltä että se voidaan jättää väliin kun reilu viikko sitten on neuvolassa tutkittu. Ei sitten tutkittu alakertaa.
Ultrattiin ja kokoarvioksi saatiin nyt tällä hetkellä 37+4 3200g, laskettuna aikana menee kuulemma veljensä painon lähettyville eli n. 3800g. Käynnistyksiä ei tässä vaiheessa suunnitella koska paino olis ihan normirajoissa.
Hiukan hankalaa lääkärin oli kuulemma mittailla kun tyyppi on vatsassa nyt "avotarjonnassa" ja silloin kuulemma on hankala tehdä päästä mittaukset. Sukupuolesta mainitsin et vois sen viel tarkistaa, mut siitä ei sitten puhunut mitään, en tiiä unohtiko vai jättikö vaan kattomatta ja kertomatta. Sillä että vauva on nyt avotarjonnassa ei kuulemma ole merkitystä vielä tässä vaiheessa koska ehtii vatsassa vielä kääntyilemään ja kääntelemään päätään minne sattuu. Napanuoran virtaukset oli myös hyvät.

ONNEA erika76,Maaria-80, Tunafish-78 :flower: :flower: :flower:

SF- mitta Mulla oli viime neuvolassa sf- mitta 35 ja esikoisen aikana se on ollut ton verran lasketun ajan tienoilla. Vatsanympärys on siinä 119cm

Sandells81 Voin vaan kuvitella nuo sun fiilikset. Muakin on tässä etenkin loppuaikana alkanut ärsyttää oma saamattomuuteni. Samoin myös noi sokerit, olin tosi tarkka alkuun ja laskin kaikki hiilarit mut sit ku neuvolasta sanoivat et arvot on ollut hyviä et ei tarvii mittailla niin ote on kyllä lipsunut. Munkin piti valokuvia laittaa albumiin äippälomalla ennen vauvan syntymää, mut tossa tuo valtaisa pino tönöttää pöydällä. Ikkunatkin haluaisin jaksaa pestä ennen vauvan syntymistä mut niistäkin on vielä puolet pesemättä. Muuten ei väliä oliskaan mutta kun tuo jätkä on mennyt läästimään niihin kamalat käden jäljet.

Ehkäpä meillä kaikilla alkaa olemaan hiukan väsähtäneet fiilikset kun niin lopussa jo ollaan (tai ylikin), mutta kuten FG mainitsi niin yhteisellä tsempillä varmaan päästään mukavasti maaliin asti.

Inarille tsempitykset ja samaten toiveajatus


Vatsaan on tässä viime viikkojen aikana ilmaantunut kamalat raskausarvet ja jessus että niitä välillä kutittaa, etenkin vasemmalta puolelta. Tuntuu välillä että nahka ja vatsa repeää, raapiakaan ei kunnolla voi kun tuntuu että vatsan iho on nyt ohutta kuin silkkipaperi. Olen yrittänyt rasvailla mut aina sekään ei tunnu auttavan. Mitään myrkytysoireita ei ole, se kutisee muuten vaan :kieh:

Niipa ja Pekkis 37+4
 
Täälläkin noita raskausarpia on ilmaantunut kivasti viime viikkojen aikana. Alavatsa kivan raidallinen..

Täällä aavistuksen jo jännät paikat. Tai oli, nyt tuntuu rauhoittuneen supistukset. Tuli sitten toteutettua ne kolme ässää tänään ja kivastihan tuo supisteli saunan jälkeen ja kipeetä jo teki. Aika lyhyellä välillä myös tuli, mutta ei sitten lähtenyt voimistumaan ainakaan vielä. Tulee kyllä vieläkin, mutta rauhoittumaan päin menossa. Miestäkin jo vähän piti rauhoitella, että saa raukka nyt sitten edes unen päästä kiinni, kun aamulla aikainen herätys töihin :D
Kun tuskin nyt vielä tänä yönä lähtö tulee kuitenkaan.
Mies meni jotenkin vähän oudoksi, kun toivoo ilmeisesti että vauva tulis vasta sitten laskettuna aikana, kun tässä nyt on tietysti kaikenlaista puuhaa hänelläkin just lähiviikkojen ja päivien aikana. Nyt se ei varmaan uskalla petipuuhiin enää ollenkaan ennen tuota laskettua aikaa :LOL: Tosin ei ehkä itseäkään kauheasti houkuta, kun oli jo aika hankalaa ja rankkaakin puuhaa. Ja sen takia varmaan nuo supistelutkin alkoi. No jos tuota kohta menisi itsekin nukkumaan, saa nähdä sit mihin suuntaan olot menee. Vähän kyllä toivoo jo pääsevän tositoimiin, toisaalta ei ihan vielä.
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille! Ja tsemppiä muille. :heart:

Tuli sellainen kysymys mieleen, että mitä jos näyttää menevän yliajalle ja neuvolakäynnit vaihtuvat äippäpolikäynteihin niin mitä siellä oikein tehdään? Siis mitä erilaista kuin tavallisessa neuvolassa?

Mulla on kaksi seuraavaa neuvolakäyntiä varattuna ja siihen saakin luvan loppua sillä neuvolakortissa se ajanvarauslista on täynnä :LOL:.. ei mahdu uusia aikoja, joten parasta tämän mukelon syntyä.

Eilen käytiin tutustumassa synnärillä ja kivalta paikalta vaikutti. Harmi vain, kun siellä on remppa just menossa ja ennen joulua avataan ihka uusi synnytysosasto. Eli pikkasen joutuis jalkoja pitämään ristissä, jos meinaisi niihin päästä synnyttämään. :) Vajaa kaksi viikkoa kuitenkin enää laskettuun aikaan.

38+1
 
Paljon onnea Maaria ja Tuna!! :flower:

Neuvolassa eilen käyty ja RR senkus kipuaa ylöspäin : / Nyt oli jo 135/95 (lähtötilanne sellainen 110/70). Sais pikkunen nyt alkaa ymmärtää luopua yksiöstään! Raskausmyrkytyksen oireita ei ole muita oikeestaan, ajoittain päänsärkyä ja näköhäiriöitä, mutta mä korreloin noi väsymykseen. Seurailtava nyt vointia kuitenkin tarkemmin. Ensi viikolle varattiin vielä aika neuvolaan ja sitten siirrytäänkin ä-polille. Ä-polillahan mun käsityksen mukaan ultrataan ja mietitään koska käynnistellään? Onko näin? Ja mulle tuli sellanen tunne, ettei tää täältä synny ilman käynnistystä :stick: ei mulla aiemmista raskauksista ole tullut näin vahvaa fiilistä ettei se ilman apuja tajua ulostautua..

Eilen supisteli koko päivän suhteellisen lupailevasti, mutta mä siivosinkin aamupäivällä koko kämpän luututen, kävelin sinne sun tänne kuskaten lapsia kerhoon ja itseäni neuvolaan ja vielä illalla oltiin 1,5h kävelylenkillä ja lumisotasilla. Tietty ne hiipui ja ihan hyväkin toisaalta, sai nukutuksi. Tuli kaikki S:t käytettyä ilman toivottua lopputulosta ;) Kauhea flunssa täälläkin, räkää pää täynnä. Mutta siis ei mitään kummempia voinnissa muuten, kunhan etureppua kuljettaa tossa edessä :) :heart:

Hevosenkenkä 40+3
 
|O Eilen illalla alkoi supistella jo melko kivuliaasti ja pari tuntia supistelikin melkein sen 10 min välein vaikka Panadoliakin olin ottanut. Laantuivat sitten ja sain nukuttua 5 h viime yönä. Eli samoissa merkeissä meni eilisilta kuin tirppanalla. Tänään sitten luvassa kotikonsteja koskapa aika herkässä tuntuu supistelu olevan.. Heti kun nousin ylös = pystyasentoon, alkoi taas supistella aika mojovasti. Musta vaan jotenkin tuntuu että tätä saattaa nyt kestää useamman päivän JA SE EI OLE KIVAA :stick:

Raskausarpia olen kytännyt koko raskauden ajan ja vielä ei ole tullut, toivottavasti ei nyt enää näin viime metreillä tuliskaan, esikoisestakin tuli vaan rintoihin kun maito nousi ja ne on häipyneet tosi hyvin pois.

Mulla on sellainen käsitys -tai siis meillä homma toimii niin - että 41+5 on eka yliaikaiskontrolli ä-polilla, sitä ennen käydään neuvolassa. Ja tuolloin 41+5 aletaan käynnistellä tai ainakin ihan siinä lähipäivinä. Mulla oli nyt 40+1 neuvola ja seuraava on 41+1. Jos olis nyt ollut jotain ongelmaa, olisin siirtynyt ä-polin seurantaan loppuajaksi kuten viimeksikin (silloin kävin rv 38 alkaen ä-polilla kohonneen verenpaineen takia enkä käynyt enää neuvolassa, samat jutut tehtiin ä-polilla eli siellä oli lääkäri, joka ultrasi ja teki sisätutkimuksen ja sitten oli kätilön vastaanotto, joka hoiti mittaukset, siis ne ennen lääkäriä).

HilmaVilma 40+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä