Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

Täällä kans hieman turhautunu fiilis. Koko eilisen päivän supisteli, samoin yön. Särkylääkkeillä nukuin kaksi tuntia, aivan kuollut olo. Nyt on sitten rutistukset hiljentyneet, tai tulee harvakseltaan.

Mua todella väsyttää, ressaa ja tympäsee tää valvominen, josta oon kärsiny jo pitkään. Jos tuo lapsukainen aikoo tuolla mahassa olla vielä kauankin, tulee hankittua vauva-ajan univelat jo ennen syntymää. Tai jos joka yö on tällasta (osaisi edes päivällä nukkua!!) niin miten kummassa sitä kykenee/jaksaa synnyttää kun sen aika tulee?

Epätoivoinen toiveajatus ja poju 38+4 (tai virallisesti 39+0 poks...)

Viimeksi muokattu:
Mukavaa pakkasaamua, mittari näyttää -4 astetta. Yö on nukuttu hyvin taas vaihteeksi, tosin jossain vaiheessa aamuyötä kylmyys iski. Tänään olis täälläkin luvassa kotihommia, joita ei ole nyt tullut viimeaikoina kovin hanakasti tehtyä, kun voimat ja kiinnostus on ollut jossakin kadoksissa.
Vatsa on ollut viimepäivät ummessa ja eilen sitten toimikin pari kertaa, no esikoisen syntymän lähestyessä se on toiminut kunnolla kolmeen kertaan. En enää usko että kovin paljon aiemmin syntyis, jotenkin on sellanen olo et menis aika lähelle laskettua niin velipoikakin. Toivottavasti ei ainakaan yli menisi, tsemppiä teille kaikille jotka ovat lasketun ajan jo ylittäneet...sympatiani on teidän puolella.

No huomenta.

Kohtuu hyvin nukuttu yö takana, jospa sitä jaksas vaikka vähän siivoilla.

Tänään poksus viikot 38. Pari viikkoo vielä maksimissaan. :) Maanantaina äippäpoli, niin selviää vauvan virallinen painoarvio ja mitä meinaavat käynnistyksen suhteen.

Limatulppaa irronnut täälläkin, kirkasta limaa muutamana päivänä niin, että housut sotkeentuu. Ei veri viiruja, mutta ilmeisesti sitä kuitenkin. Aikaisemmissa raskauksissa en ole oikeen edes sitä huomannut, on kai tlähtenyt niin pikkuhiljaa tai sitten vasta synnytyksessä. Tiiä häntä. Jospa tuo ennakois jotain. :) Ja sitä keltasta limavuotoa on mullakin ollut ainakin viikon. :) Ällöö, mutta sitä se näin loppuajasta on.

Vauvoja on alkanut tulee vauhdilla :) Onnea kaikille vauvan jo saaneille. :)

Kun siellä synnärillä jouduin sen yhden yön olemaan ja siellä oli niitä ihan vastasyntyneitä, niin kyllä tuli sellanen olo, että syntys jo. On ne niin sulosia. :)

Pitääpä lähtee jatkaa siivoilua ja vauvan häkkisängylle ajattelin paikan laittaa, jos se mies töistä päästyään sen vaikka kasais. Kun ei siitä lähdöstä ikinä tiedä. :)

Aapaliini ja mukelo 38+0

Huomenta!'

Hitsit kun kaikilla jo supistelee, täällä ei mitään. Ekassa raskaudessa meni vedet ensin ja vasta synnärillä tiesin mikä on supistus. Toisessa alkoi suppareilla, mutta ei nekään montaa päivää kestäneet. Olikohan edellisyönä supistellut kipeästi ja seuraavana jo syntyi. Tokkopa tässäkään raskaudessa on odotettavissa mitään pitkää supistelua ennen tositoimia. Toki mulla harkkasuppareita on ollut ja menkkamaisia jomotuksia, mutta ei mitään sellaista, mikä Panadolia vaatisi...

Raskausarvet[/B: ei ole tullut aikaisemmista eikä vielä tässäkään raskaudessa. Vaikka en todellakaan joka päivä rasvaile. Itse ajattelen, että jos tulee, on vain merkkinä maailman parhaimmasta asiasta ja eletystä elämästä:)

]Mun terkkari on vähän välillä kateissa: viimeksi laski viikot väärin, antoi seuraavan ajan ensin kuukauden (!) päähän ja on unohtanut jo kaksi kertaa ottaa ne veriryhmävasta-aineet. Vähän peräänkatsottava siis. Sitten kun puhuin viimeksi siitä e-epasta, että olen nyt tulevan synnytyksen takia sen lopettanut, ei tiennyt, että tätä suositellaan. Mukava tämä terkka on kuin mikä, mutta koko ajan pitää olla itse kartalla asioista.

Eipä mulla tässä muuta, viikonloppu taas edessä ja kauheesti on kyllä ohjelmaa kun kaikki on perheestä kotosalla. Viikonpäivät on kyllä rauhallisempia ja on mennyt kyllä ihan kiitettävästi laiskotellessa, mutta se meille suotakoon. Kyllä sitä vielä ehtii rehkiä:)

-Melanie 37+2

Alkoi yöllä sitten uudestaan supistella voimakkaammin ja jokunen tunti tuli valvottua sen takia. Yltyi jo aika vahvoiksi kivut ja säännöllisesti supisteli 5-10 minuutin välein. En kuitenkaan vielä miestä herätellyt ja hyvä niin. Ohi nuo sitten meni ja jossain vaiheessa olin vaan nukahtanutkin. Miehen töihin lähtiessä ei sitten ollutkaan enää mitään. Nyt sitten on väsy ja maha hellänä. No ainakin toiveita on siitä, että tää mahdollisesti kohtapuoliin vaikka lähtis syntymään.

Tirppana 37+6

Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Täällä ei tapahdu kyl yhtikäs mitään! Neuvolassa todettiin, että sentään masu on vähän laskeutunut, mutta siinä se..laitettiin lähete jo tayssiin käynnistyskontrolliin, et sellanen ehkä sit ens viikolla edessä! Jotain mitä odottaa sentään! :) Mut olis se kiva, jos vaavi tajuais itestään tulla pihalle! :)

Nellielli ja pötkö 40+5

Eilen illalla iski kylllä niin turhautunut fiilis, ekaa kertaa alko ihan oikeesti ottamaan päähän tää raskaana oleminen. Väsyttää, mutta nukkuminen on jo niin hankalaa välillä, vessassa saa juosta 2-3 kertaa ennen kun saa nukuttua, kun vauva rupee jytämään just tietenkin sillon kun ite haluis saada nukutuks, painaa päätänsä tonne rakkoon..
Sekä tää kamala turvotus ja painonnousu ei paljoo naurata, viikkoja 38+4 mut laskettuun aikaan tuntuu olevan vielä pieni ikuisuus, varsinkin viikolle 42 jos poitsu ei tajua ennen sitä ulostautua.
Noh onneks ei oo kokoajan noin huono fiilis, välillä on taas hetkiä kun on ihan mukava olla vielä raskaana, ja pystyy nauttimaan vielä viimeisistä viikoista.

Tänään oli neuvolassa pikavisiitti, katottiin uudestaan se pissa ja mittailtiin paineita, paineet oli 116/69, eli laskenut ihan hyvin ja pissa oli puhdas.
Eikä muitakaan oireita raskausmyrkytykseen, paitsi tietenkin tää turvotus.
Jos ilmenee jotain muita oireita niin sit yhteys äippäpolille.

Vauvarikasta viikonloppua !! :)

Lily_ 38+4

nyt ei naurata... neuvolassa käyty. terkkari hämmästyi toden teolla sairaalan tekemästä painoarviosta viikko sitten, eli 3,3 kg. sanoi että ei mitenkään voi pitää paikkaansa, on käsituntumalla nyt jo nelikiloinen. ja synnärillähän jo kättelyssä myönnettiin et juu, heidän ultralaitteensa on niin vanha että virhearvio on yleinen. voi helvata :'(
nyt mua vasta pelottaa alkoikin.... nyt on vasta viikko 38, ja mitä sit jos mua ei oteta sairaalaan vastaan ???????

terkkari vakuutti että hän ei jätä tätä tähän. yritetään viikon päästä neuvolalääkärille ultraan ja hänellä on juuri uusitut laitteet. jollei onnistu hänelle päästä, niin terkkari soittaa henkilökohtaisesti sairaalaan ja vaatii mun uudelleen näkemistä/käynnistystä viimeistään laskettuna aikana. vauva ON iso :'(

näin kun vielä yö menny ihan päin seiniä yskimisen takia oon ihan maassa :(

terkkari sanoi että toivotaan nyt että viikon sisään ymmärtäisi itsestään käynnistyä... kiinnittynyt on jo, ja totesi että eipä ihme jos painaa, alhaalla on, ja SF-mittakin on jo 38 :stick:

kävin sitten kaupassa ja alan leipomaan ja siivoamaan ja lähden lenkille vaikka henki menisi. nyt kaikki konstit kehiin että vauva saadaan ulos.....

anteeks tämmönen kökkökökönkökönkökkö vuodatus, tän piti olla hyvä päivä.... nyt ei vaan tiedä mistä tässä huumoria enää repii...

Fourth Gift ja ei enää mikään pikkupalleroinen......

Paljon onnea kaikille, jotka ovat saaneet jo nyytin kainaloon!! :flower:

Neuvolassa on käyty aamulla. Vauva olisi nyt lähtökuopissa. Tajuaisi vaan alkaa tulemaan :) Pää on jo niin alhaalla ettei terkkari enää löytänyt sitä ja tiukasti on kiinni. Muuten ei sitten harjoitussuppareita kummempaa. Ei limatulppaa, ei kovempia supistuksia. Olo on tosi tikkuinen, kun joka paikkaan kolottaa.

Alapään luut ovat niin kipeät, ettei lenkkeily enää onnistu. Yritettiin kyllä koiruuden kanssa aamulla, mutta takas oli käännyttävä kun ei pysty kävelemään.

Vauva on iso. Varmaan jo yli 4 kg. Maanantaina on kokoultra ja sen perusteella sitten mietitään mitä tehdään. Odotellaanko vaiko ei odoteta. SF oli jo huikeat 39 cm, joten taidan lähteä saunan pesuun, sitten juon yhden punaviinilasillisen ja sitten :)

Anteeksi tämä hyvin omanapainen vuodatus. Täällä sen voi onneksi tehdä.

Vesi ja pippuri 39+3

Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa!

Viikkoja 38+6 mutta ei mitään merkkiä synnytyksestä. Pari viikkoa sitten lenkkeilessä vielä tuli supistuksia ja vauvan pää painoi ikävästi, mut enää ei mitään...täällä alkaa yhdellä jos toisellakin hermo kiristyä tähän loppuvaiheeseen. No, pitää vaan yrittää olla kärsivällinen.

Yötkin on niin repaleisia, joku puhuikin että on jo ihan univeloissa ennenkuin vauva on edes syntynyt, mulla sama homma. Herään viitisenkin kertaa yössä...vessaan, närästykseen, pahaan asentoon jne. Sit ei välttämättä tuu uni moneeen tuntiin. Päivällä saan onneksi sellaiset puolen tunnin torkut otettua.

Melanie puhuit e-epan lopettamisesta? Miksi ihmeessä se pitäisi lopettaa? En ole kuullutkaan...Itse olen päin vastoin lisännyt kahteen kapseliin, kun ehkäisee synnytyksen jälkeistä masista ja on vauvan aivoillekkin hyväksi

Vauvan koko
lääkäri arvioi käsikopelolla että la:na olisi noin 3,8 kg, terkka noin 4-4,1 kg. Muakin vähän jännää mitä todellisuus on. Eka oli 3,6 kg ihan "helppo" ponnistettava, toinen 4 kg ei ollenkaan mukava punnertaa ulos. Nyt jos tää kolmas viel isompi niin paniikki iskee...

Kärsivällisyyttä muille kärvistelijöille ja onnea vauvansa saaneille!

Nelli 38+6

Onnea Miraaz pikku mihestä :flower:

Täällä on aloitettu Anselmin häätö, siivous S saatu tämän päivän osalta hoidettua. Seuraavaksi olis saunan lämmitystä ohjelmassa.
Mulla on selkä niin jumissa että ei ole tosikaan kädet puutuu ja sitä rataa. Pitäis käydä jäsenkorjaajalla laittamassa taas nikamat paikoilleen (vanha vamma) mutta ei se taida nyt kannattaa kun muutenkin luissa löysyyttä et saa jäädä sitten aikaan kun poika on pihalla. Että toivottavasti ei nyt kovi kauaa ajatellut odotuttaa itseään :vampire:

Turvotukset on nyt tuplaantuneet eilisestä neuvolasta ja mulla oikein tikkuilee välillä jalkoja kun ne turpoaa...ei ollenkaan kiva juttu. Ananasta ja vettä on nautittu urakalla et jos nuo nyt lähtis liikkeelle. Tämmöisellä ohjelmalla tänään.

iia ja Anselmi 39+1

• Tykkää
Reactions: fourth gift
E-EPA ja muut kalaöljyvalmisteet lisäävät verenvuotoriskiä. Siksi ne varmaan suositellaan tauotettavaksi ennen synnytystä. Leikkaukseen menijöillehän on sama suositus koska estävät veren hyytymistä. Itse kyllä ainakin tällä taustalla jättäisin kalaöljyn ottamatta jokin aika ennen synnytystä. Olen joskus lukenut joskus haastattelun, jossa kirurgi puhui hyvinkin voimakkaasti ko. tuotteita vastaan ja esitti jotain lukujakin niiden aiheuttamista ongelmista. Itse söin esikoista odottaessa kalaöljyä, nyt en ole syönyt.

Onnea miraaz ja micaela! :flower:

HilmaVilma 40+2

Moikka!

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Mikä mukavinta, sf mitta pienentynyt sentillä, maha laskeutunut...ei mene enää hirmuisen kauaa terkkarin mielestä. Toivottavasti ei...mies kyseli, että tarkoittaako se tunteja vaiko päiviä, hällä on vissiin jotain remppastressiä =D Jos vaikka ensi viikon pysyisi mahassa, sitten voisi tulla jo...eli yliaikaiseksi varmaan menee tämäkin =D Mitään harkkasuppareita kummempaa ei edelleenkään ole. Raskausarvista oli puhetta, navan ympäristöön niitä on tullut, ihan erilaisia kuin esikoisesta, punaisia ja pitkiä...kai nyt kun toi maha on ollut niin pinkee paljon pidempään, öljynnyt olen ihan samalla tavalla kuin aikaisemmin. Nooh, bikineitä en enää pidä...
lukemat neuvolasta:
HB 120 (nyt nousussa, otan sitä Floravitalia kun muistan)
RR 126/80 (samaa luokkaa kuin edellisellä viikolla äitiyspolilla)
turvotus +- (lentosukat käytössä, niitä on onneksi useampi pari)
pissa puhdas
sf 32 cm
paino 66.9, viikossa +525
syke 142
liikeet ++

Tosi moni on saanut jo nyytin, onnittelut kaikille!

Vili-Jonkka ja Hampus 37+6 (huomenna poksuu)

Täällä myös nyt kotiuduttu sairaalasta :)

Meidän poika syntyi tiistaina 6.11 klo 9:07, pituutta 51,5 senttiä ja paino 4345grammaa, py 37. Kokemus oli hurja ja huikea, mutta nyt kun ollaan kotosalla ja opetellaan toisemme tuntemaan, niin kaikki tuntuu kovasti luontevalta :) Ensimmäinen yö jouduttiin erossa viettämään, mutta nyt otetaan urakalla takaisin tuota aikaa :heart:

sisunen ja seve neljättä päivää maailmassa

Nyt tänne on rantautunut Vauvavyöry!!

Onnea Miraaz, Micaela ja Sisunen!!:heart:

Nelli-n saikin vastauksen e-epa kysymykseen..Itsekin sen jostain netistä luin ja lopetin epan nyt sitten, koska eihän sitä tiedä, meneekö tässä edes laskettuun aikaan asti. Aloitan sitten sen taas synnytyksen jälkeen..

• Tykkää
Reactions: fourth gift
onnea vauvan saaneille :) B]

mä jatkan tänään kärvistelyä tämän oman tilanteeni kanssa... vesi toivottavasti edes sun sairaalassa otetaan isot vauvat vakavasti, ja pääsisit käynnistykseen... tosin sullahan on laskettu aika jo käsillä. mulla sinne vielä matkaa 18 päivää ja vauva on nyt jo samaa kokoa kuin sulla :( eikä tästä taida mitään tulla. ei supistuksen supistusta. onneksi yö meni vihdoin yskimättä, oon saanu nukuttua jo paremmin, vessareissuilla parin-kolmen tunnin välein... mutta eteenpäin vaan...

Ässät kehiin täälläkin tänään, siivousta luvassa :)

Yhteistyössä