rintapumppu no tämä mun kirppari-löytöni on emman... hiukan skeptinen oon kyllä, mutta ehkä sillä pääsee edes alkuun
jotenkin toivoisin että se vois olla jutun juju, voisin edes yhden lapsen imettää/ ruokkia omin maidoin.... mutta nähtäväksi jää.
mistä näitä pumppuja sitten vuokrata voi??? en ole semmostakaan koskaan korviini saanu?
oikeastaan mietinkin et miksi ei neuvola opasta näissäkin seikoissa jo NYT, kun odotusta on vielä jäljellä?? siis imetyksen suhteenhan ne kyllä on vinkkejä antanut, mutta ite kyllä oisinkin ehkä tykännyt enemmän pumppu-valistusta
no eihän ne terkkaritkaan kaikesta voi huolehtia
sairaala-kokemukset se siinä justiin onkin, että tarpeeksi moni kun on käynyt tietyssä paikkaa ja monella mennyt pieleen moni juttu, niin onkohan ollut vaan tietty henkilökunta jonka tapa toimia on sellanen et sit on menny mönkään?
esim eräs käynnistys... sitä aloitettiin aamulla, ja kun supistukset voimistuivat iltaa kohden hyviksi, annettiin kuitenkin supistuksia lopettavaa tippaa... jotta ei synny yötä vasten.
taas aamusta uudet käynnistykset, sama kohtalo illalla : tippaan ja supistukset seis. tällaista yhden kaverin kohdalle kesti kolme päivää, jolloin tuona kolmantena päivänä hän sai eri lääkärin joka sitten antoi vauvan lopulta syntyä. äiti oli AIVAN loppu, niin fyysisestikin, mutta vallankin henkisesti..
Tarinaa en muista, että mikä oli syy tällaiseen. Ehkä sit voi olla niin, ettei heillä ole sairaalan taholta ollut anestesia-lääkäriä paikalla öisin, että jos tartteekin epiduraalia tms. Mutta outo juttu oli ja sai niskakarvat äidin puolesta ihan pörhölleen moinen kohtelu...
Tai sitten kun kaveri meni viidettään saamaan, sairaalasta en nimeä sano kun en aivan 100% ole varma mikä se oli
niin, oli niin täyttä että tämä joutui olemaan käytävällä.. ja sai ainoan kivunlievityksen käytävän suihkussa... oli kuulema niin kiirettä ettei ehditty antaa hänelle mitään.
no, sitten kun vihdoin saliin pääsi, äiti jätettiin yksin todeten, että täähän on sulla jo näin mones, kyllä sä pärjäät. äiti oli kirjaimellisestikin YKSIn, koska mies ei ollut lähtenyt mukaan....
ehtivät onneksi edes hiukan olemaan paikalla edes joku, että vauva syntyi lopulta turvallisesti. Mutta entä jos kaikki ei olisikaan mennyt hyvin, vaan äidin tila olisi yhtäkkiä muuttunut, eikä hoitohenkilökuntaa ole paikalla??
tällaisia kun kuulee, toivoo vain niiiiiiiin paljon että oma synnytys sujuu nopeasti tai ainakin ammatti-ihmisten aikaan.
oma hassu hetki oli kolmatta synnyttäessä sellainen, kun salissa oli mun vieressä puhelin, millä sai soitettua kätilöä tms huoneeseen.
no, siinä sitten omia supistuksia seurattiin, mies istuksi keinutuolissa ja minä loikoilin sängyllä. niin sitten se puhelimen linja aukeaa, ja alkaa kuulua armoton huohotus ja voihke.. ja kätilön ääni
kiirusti pistettiin jotain nappia vain, jotta saatiin kanava pois päältä
kun itellä pahin edessä, ei TODELLAKAAN halunnut kuulla toisen naisen parhaillaan ponnistavan
hiukan hymyilytti tuo jälkeenpäin
yhdessä synnytyksessä mulla oli ulkomaalainen kätilö-opiskelija mukana ja se toi omaa haastetta, kun ei hän osannut suomea ihan ymmärrettävästi... toivoin siinä sitten että kaipa se sentään TIETÄÄ mitä tekee
vauva saatiin ulos ihan niinkin, mutta sen myötä ite mietti joskus, millaista olisi synnyttää ulkomailla. tuskin suomen tulkkia ihan joka maapallon kolkasta löytyy
tämmöisiä pohdintoja täällä taas
vaunut on nyt valmiina pesin rungon oikein hyvin, ja renkaat myös. koppa paikallaan ja makuupussi myös. enää se eläjä sinne sisälle uupuu :heart:
mobile no onhan semmonen söpö siinä sängyssä, vauvat alkaa aika äkkiä tarkkailemaan ympäristöään, ja sellaisen voi näpertää vaikka itekin jos osaa
(mä en oo niin luova, mutta joskus osunut ohjeita silmiin )
mun piti imuroida, mutta tässä mä nyt sit kökötän lattialla läppäri sylissä... imuri kyllä on tossa vieressä päällä, mutta ei paljoa roskat liiku
vauva ainakin tottuu imurin ääneen
ei tämä puolikuntoisena kotona hääriminen ehkä ole nyt se tehokkain juttu...