huomenet täysin lahonnut pää... eihän mulla tänään mitään neuvolaa ole.. tällä viikolla kyllä mut päivä oli ihan väärä
onneks tuli illalla kalenteria vilkaistua...
ja sitten, mikä tämäkin on et oli varmaan jo kolmas yö peräkkäin, kun puren kieleeni! ai että!! nyt se on tuolta toiselta sivulta ihan kipeä ...
pikku-taapero keikutti taas yötä, mulla itelläkin tuntuu nyt kurkku kipeältä, pari kipeähköä ja pitempää supistusta havaittu unen välistä, mutta muutoin oireista ei havaintoja... tais vauva härnätä mua toden teolla. no tulipa testattua sitten sekin et miten nopeasti mies ehtii töistä tulla kotiin , jos päiväsaikaan lähtö käy...
selällään nukkumisen vaaroista siis tämä ilmeni vasta tässä pari päivää sitten, että niin kuin muakin on joka odotuksessa kielletty melkein nukkumasta selällään, ettei vauvalle tule hapenpuutetta yms, että kun valtimot painuu yms yms, tulis tukea itsensä kyljelleen nukkumaan... NIIN: mistähän ihmeestä sen linkitin mutta silmiin sattui jonkun sairaalan ohjeet odottajalle, jossa sanottiin selkeällä suomen kielellä, ettei tule pelätä selällään nukkumista, eikä selällään nukkumisesta olisikaan ehdotonta vaaraa. vaan että JOILLAKIN äideillä verenpaine laskee kun se vauva painaa valtimoita, ja että JOILLAKIN tulee huono olo. MUTTA, tää oli oleellisin asia: vaikka äiti nukkuisikin selällään, se herää vaistomaisesti jos olo huononee, herää joko vessaan tms.. parin tunnin välein vallankin loppuraskaudessa, ja mä ainakin käsitin tekstistä että voi huoleti luottaa luontaisiin vaistoihin.
Tosi kiva että näin neljännen (ja viimeisen) raskauden loppusuoralla tämäkin tieto selkiintyy, ja joka kerta oon säikähtänyt kun havahdun selältäni yöllä, että voi eii, onkohan nyt vauvalla happi loppu tms...
Ihme että terkkareilla ei sit vissiin uusinta tietoa ole... vai onkohan tämäkin vaan jonkun lääkärin oma mielipide? ei, kyllä se oli mun mielestä joku pääkaupunkiseudun sairaala... tai jossain lohjalla tms... (tosin lohjalla nyt ei mikään ihan paras maine synnytyksiin liittyen ole....)
no tämmöstä sitten
janon tunteen väheneminen mä olen kyl huomannut, ei kyllä janota enää niin kovin. oikein välillä pitää miettiä et olenkohan juonut milloin viimeksi ja minkä vertaa... tosin ei mulla ole nälkäkään enää samallai...
eläimethän reagoivat jokseenkin samoin ennen poikimisiaan, lehmät vallankin. viikonkin voi olla että lehmä on apaattisempi, ei syö eikä juo kunnolla, ja sitten alkaa tosi toimet
kai sitä sitten vaan kyttää jo jokaista mahdollistakin oiretta, salaa koko ajan toivoen että joko nyt pääsis lähtemään...
hhooohhhoijakkaa... uuteen viikkoon ja kohti täysiaikaisuutta
fourth gift ja pikkupalleroinen 36+5 ai niin ja aamuyön tunteina kun uni ei tullut, mä taisin keksiä sekä pojalle että tytölle nimet
hyödyllistä oli siis tuokin valvominen