Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

Jeme81: mulla on vauva aina välillä varmasti poikittain, kun tuntuu potkut molempiin kylkiin yhtä aikaa. Tämä tapaus pyörii vielä aika paljon, ei ole asettunut mihinkään asentoon vielä. Ja kun asettuu, niin toivottavasti pää alaspäin :)

Vielä olisi noin 5 viikkoa töitä. Jossain vaiheessa tuntui, että eihän tässä mitään, mutta nyt alkaa väsymys vaivata. Tai kun yöllä valvoo useamman tunnin, ei millään meinaisi jaksaa herätä aamulla. Mikähän siinäkin on, että kun yöllä herää vessaan, niin ei meinaa millään saada uudestaan unta? Blaah. Loppuun asti yritän kuitenkin töissä jaksaa, jos vaan kroppa pysyy kasassa.

Marrastuuli ja poitsu 29+3
 
  • Tykkää
Reactions: jeme81
Heipparallaa! Täällä olisi vielä yksi marraskuun odottaja, LA 6.11 ja ensimmäinen lapsi on kyseessä. Olen tätä keskustelua satunnaisesti katsellut, mutta syystä tai toisesta en ole aiemmin saanut aikaiseksi kirjoitella tänne mitään. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eikös?!

Vaippakeskusteluun: mä haluaisin käyttää kestovaippoja, mutta epäilen omaa kärsivällisyyttä pyykkisouvin suhteen. Aion silti yrittää, koska kertiksistä kasaantuva jätemäärä ei oikein sovi mun ajatusmaailmaan.

Harrastuksista, olen ollut siinä mielessä onnekas, että _minkäänlaisia_ raskausoireita ei mahaa lukuunottamatta ole ollut koko raskausaikana. Harrastan edelleen ihan normaalisti liikuntaa 5-6 kertaa viikossa + työmatkapyöräilyt 5 krt/viikko. Lajeina menee bodypump, bodystep (tosin aika low-versioilla mennään), potkunyrkkeily (ei kontaktia!) ja sauvakävely. Sykettäni tosin olen nyt jo jonkun viikon seuraillut, ettei pomppaa pilviin ainakaan pitkäksi aikaa. Mitään äideille suunnattua en ole (vielä) kokeillut, ehkä sitten kun lapsi syntyy.

Miten uskallatte ostaa imetysliivit ennakkoon? Tai siis, miten arvioitte rintojenne koon ja sen kuinka monta kokoa isommat liivit tarvitsette? :O

Oletteko te jo käyneet perhevalmennuksessa? Mua vähän ihmetyttää, kun meille ei ole puhuttu koko asiasta mitään sitten viime kevään, jolloin th sanoi, että vielä on liian aikaista ja että syksylläkin ehtii. Nyt laskettuun aikaan on reilut 7 viikkoa aikaa, että saapahan nähdä ehtiikö sitä sinne sitten ollenkaan. Olisi kyllä kiva käydä noissa valmennuksissa, kun kaikki on kuitenkin meille uutta ja ihmeellistä...

Tirpsi ja poikanen, 32+5
 
Marrastuuli täällä on myös uni ongelmia :/ olen muutenkin aika huono nukkuja ehkä 2 yötä kuukaudessa kun en herää kertaakaan...mulla olis vielä n. 3 viikkoa töitä, onneksi päikkäreitä olen saanut nukuttua niin on helpottanut vähän oloa. nytkin tarttis mennä nukkumaan herätys töihin 04.40...
 
Jospas vähän kirjottelis tännekin joskus.

Vauvan potkut sattuu ja olo muutenkin yleisesti aika huono. Hengittäminen hankalaa välillä, toisinaan pyörryttää, yöllä heräillään joskus pissalle joskus kipeisiin potkuihin.
Touhuillessa on alkanut supistamaan eli kaikenlainen riehuminen kielletty. Töissäkään en siis enää ole.

Poika kasvaa hyvin ja on aktiivinen, AINA! :D

Aadaz ja pallero 30+6
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Imetysliiveistä no eipä täällä ole hajuakaan että onko nuo nyt hyvän vai huononkokoset mitkä ostin, mutta kyllä mä nyt sitten sellaset ennakkoon ostin, kun jokasessa neuvolan lapussa lukee että sairaalakassiin imetysliivit ja synnytysvalmennuksessa sanottiin että imetysliivit mukaan.. Joten ostin nyt sellaset kun vissiin sellaset on hyvä olla.. Mutta ostan sitten myöhemmin lisää, että en ostanut kun nuo yhdet kaarituettomat, kun sellasia vinkattiin että vaikka olisikin inan pienet niin menee paremmin päälle kun kaarituelliset, että voi sitten ostaa niitä kaarituellisia kun tietää koon..

Täällä varmaan ollaan kanssa loppuajaksi jäämässä saikulle, meen tänään neuvolaan on alkanut yöllä supisteleen, nyt sain silti vähän nukuttua, mutta viime yö oli aivan hirveä ukkokin heräs kun mä ähkin ja puhkin ja kyseli että onko joku hätänä, se siinä sitten oli kanssa hereillä hetken hereillä ja lohdutteli.. Menin eilen silmät ristissä töihin ja sitten alkoi taas supistelemaan ja mietein miksi mä edes tänne tulin ja menin kotiin kun ei siitä tullut yhtään mitään. Nyt olen kotona ja menen tosiaan sinne neuvolaan.. Vaikka tämä yö ei ollut niin paha niin, ehkä mun on turha urheasti yrittää enää töihin kun seuraava yö voi taas olla yhtä v-mäinen kun eilinen ja sitten on vaan aivan väsyksissä..
Kyllä eilen oli kauhea ajaa autollakin töihin ja sieltä kotiin kun oli niin väsynyt, että olo oli kuin olisi ollut humalassa se oli kyllä aikas pelottavaa, mutta tyhmänä sitä muka sinne töihin piti väen vängällä mennä..

Niin ja loppuun tervetuloa kaikille uusille! :wave:

susupala & masukki 32+6
 
Täällä on siis muutkin alkaneet kärsiä suppareista. :/ Onneksi lepo auttaa ainakin täällä, kunhan siis malttaa levätä..oon niin levoton, että kokoajan pitäis olla puuhastelemassa jotakin.

marrastuuli minäkin tunnen potkut molempiin kylkiin ja joskus samaan aikaankin. Taitaapi vaan olla pylly, jolla pukkaa tai sitten on haarat levällään :D Joka kerta on kuitenkin ultrassa ollut pää alaspäin ja myös sydänäänet kuuluu tuolta alhaalta. Kyllähän se vielä siellä mahtuu kääntyileen jonkinverran. Pari viikkoa sitten kääntyi ihan 100% varmasti päivän ajaksi pää ylöspäin ja oikein pomppi tuolta kohdun alapäästä vauhtia. Nyt on pysynyt alaspäin. Liikkeet sattuu välillä myös täällä.
Olen lukenut, että viikkojen 32-36 välillä tavallisimmin asettuu pää alaspäin eikä enää käänny.

Imetysliiveistä ajattelin käydä shoppailemassa lähempänä laskettua aikaa. Jos vauva päättääkin syntyä etukäteen niin ostan varmaan synnytyksen jälkeen sitten.

Miramei & Sintti 34+0 *poksis*
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty ja sieltä sitten Seinäjoelle tutkimuksiin. No oli sitten paikat lähteny vähän avautumaan joten tänne jäätiin tarkkailuun ja kuulemma jonkun ajan päästä laitetaan keuhkon vahvistajaa jos hän sieltä päättää ennen aikojaan tulla.. En tie olenko täällä loppuviikon vai loppuraskauden, että näin siinä sitten kävi ajattelin vaan meneväni näytille, mutta pitikin sitten jäädä näin ne tilanteet muuttuu nopeasti. Ja Juu ei enää töihin.
 
Ohhoh, susupala! Toivottavasti pienokainen pysyisi vielä sisällä jonkin aikaa. Hyvä kuitenkin, että menit näytille ja pääsit tarkkailuun, niin olet/olette ainakin lähellä ammattimaista hoitoa jos sitä tarvitaan. Tsemppiä! Tuliko sulla siis ihan kivuliaita supistuksia silloin yöllä vai miten?

Hui. Mullakin olisi neuvolaan meno tuossa torstaina, tosin ihan vaan th-käynti. Ahdistaa jo valmiiksi punnitustulos ja se, että mun ahdistusta painonnoususta ei oteta tosissaan, lähinnä th on vähätellyt ja naureskellut päin naamaa.
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
jeps, mulla ollut poitsu jo pitkään poikittain ja ei tunnu haluavan kääntyäkkään :(
neuvolasta sanoivat että viikolla 35 kuulema sit sairaalaan jos sitä ennen ei käänny.
kovasti kyllä liikkuu ja työntää päätään ja peppua ylös niin että maha tuntuu repeevän.
viikkoja huomenna 32 joten toivottavasti nyt sit alkais kääntymään.
pelottaa kovasti toi leikkaukseen joutuminen kun luomuna oon kaks edellistä synnyttänyt ja ne on tuntuneet "helpoilta" toipumisen kannalta.
 
Juu siis tuli oikein kivuliaita supistuksia, että olin jo kontillani ja ukko rupes samantien silittelee selkää ja hieromaan, se oli jotenkin ihanaa että se silloin heräs ja rupesi lohduttamaan. Kun huomasin että mulle iski vielä siinä samalla pieni paniikki, tietystikin kun aika ei ole aivan vielä kypsä noin voimakkaille suppareille. Mutta silti minä tyhmä menin vielä maanantaina käymään töissä?? Kyllä sitä vaan pitää muka olla niin tunnollinen välillä..
Nyt mulle on jo tullut selväksi etten täältä ole pois lähdössä, ellei nyt sitten 34 viikolla päästä kun eivät enää estele, vuodelevossa saa vain olla ja vessassa käydä, ja kyllä mä nyt ruoan saan tuolta kanttiinista hakia itse, mutta yöhoitaja oli sitä mieltä ettei kyllä tarvisi sitäkään hakea ja ihmetteli kuinka ne muut hoitajat nyt on edes antanut mulle luvan kävellä sinne. Ja istua ei saa vaan maata, huhhuh... Tänään laitetaan kuulemma toinen keuhkonvahvistaja, en tie sitten mitä muuta tutkitaan, mutta sekin selvisi mulle vasta yöhoitajalta, että oliko se nyt se kohdun kaula joka lyhenee ensin niin sitä ei enää ole. Mä käsitin että vähän on auennut paikat ja joudun nyt ainakin pari päivää olemaan.. Ei se sitten ihan niin olekaan... No nyt lepäillään täällä hyvässä hoidossa, eilinen meni kyllä niin shokissa kun kuvittelin vaan meneväni näytille ja sit kotiin, kyllä vaan tosiaan tilanteet voi muuttua.. Onneksi meillä nyt kaikki tarpeellinen alkuun on, se istuin ja amme vaan on vieläkin veliillä mutta kyllä ne sen meille tuo etten sitäkään stressaa..

susupala ja masukki 33+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta Mammat!

Susupala, sulle niin extratsemppiä, että pieni vielä masussa pysyisi. Kun luin sun kirjoituksesi, tilanteesi on niin samanlainen, kuin mulla oli Esikkoa odottaessa. voima :hug: sulle! Ja hyvä, että olet nyt tarkkailussa.

Mukava kuulla sinustakin Aadaz! :)

Itsekin kävin maanantaina neuvolassa, virtsa puhdas, paino nousut kolmessa viikossa pari kiloa (kaikkineen 5 kg tullut tähän mennessä), verenpaine ihan normaali, sf-mitta 30 cm. Ja vahvat sykkeet. :) Kaikki siis ok. Seuraavaksi N 7.10. Mut kunhan Piipero ensin pysyisi, edes kuun loppuun masussa. :)

Tänään saan taasen tavaralähetyksen kaverilta, joka sisältää mm. sähkö-rintapumpun ja pienemmän toppahaalarin, kuin äippäpakkauksessa. :)

Niin ja Uusille mammoille Tervetuloa! :wave:

murri76 ja Piipero 33+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susupala
Huomenta :wave:

susupala toivotaan että lepo auttaa ja pikkunen ymmärtää pysyä piilossa vielä! Jaksuja sulle sinne sairaalaan :hug:

Kuinka monella on sairaala laukku pakattuna? Eilen sitä mielessäni mietin ja kirjailin ylös.

Eilen sain ostettua vauvalle kotiutumisvaatteet, enään pitää ostaa sairaalaan pipo päähän! Nii ja odottaa että mummu lähettää nutun postissa :) Eilen myös ostin vaippa paketin ja pari korviketta varuiks kaappiin. Enää ei puutu kun patja, kypärälakki, sairaala pipo ja tuttinauha.
Eilen tuli pakottava tarve saada ostettua jo tavaroita valmiiks ja sain myös eilen pestyä pojan yhistelmät, saa poika nyt alkaa käveleen tai kulkeen sateenvarjoissa. :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: susupala ja murri76
Kyyneltenhymy, osittain sairaalakassi pakattuna. Mitä lie taikauskoa mulla tässä vaiheessa, mut en halua kotiuttamisvaatteita vielä pakata. Kun toivon, ettei tarvitsisi vielä pitkään aikaan lähteä. En näet haluaisi 44 koon vaatteita pakata, vaan toivon että voisin hieman isompia ottaa mukaan.
 
susupala hurjaa, miten nopeaa tilanteet muuttuu! Voimia pakkolepoon. Itsellä tuntuu, että aika käy pitkäksi, vaikka saankin olla kotona ja puuhata normaaleja kotihommia, mutta rauhallisesti pitää ottaa.
murrille myös tsempitykset! Toivotaan, että vauvat pysyvät vielä joitain viikkoja masun suojassa.

Sairaalalaukku ei ole vielä pakattuna. Vauvalle olen hieman vaatteita ostellut kotiutumista varten, mutta vaikea päättää, mitä vauva tarvii kun lokakuun lopussa (jos nyt sinne päästään) voi olla jo melkein talvi täällä pohjoisessa tai sitten vielä melko leudot kelit.

Täällä neuvola taas takana.
Kiloja tullut 5kg alusta eli nyt ihan kiihtynyt tuo painon kertyminen!
Sf-mitta 30,5cm (ensin mittasi, että 27cm ja vauva vaihtoi asentoa ja muka olikin 30,5cm..aika heitto :confused:)
Rautaa en ole juuri syönyt ja sainkin kuulla, että olisi tarpeen. Hemoglobiini laskenut 122 -> 110 : /
Vauvan pää on jo todella alhaalla. Neuvolantäti tuumaili, että tuskin menee ainakaan la:n yli kun huomioi supistukset ja vauvan asennon.
Sykkeet 140-150
Paineet 120/58.
Pissa puhdas.

Lääkärineuvola synnytystapa-arvioineen vajaan kahden viikon päästä ja sitten neuvolat viikottain!

Miramei & Sintti 34+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susupala
Tervetuloa uudet marrasmasut!

Susupala, tsemppiä vuodelepoon! Kurjaa, että noin yllättäen ja aikaisessa vaiheessa jouduit lepoon :(. Koita jaksaa ja toivotaan, että lepo auttaa ja vauva ei vielä tulisi ulkomaailmaan :hug:.

Mulla vauva on ollut tosi pitkään poikittain mahassa, ainakin ru:sta lähtien. Ja edelleen ilmeisesti niin on, neuvolan terkkari arvioi. Minä en ole vielä huolissani tilanteesta, koska vauvalla on vielä tilaa liikkua ja vaihtaa asentoa. Miehen sisko sai lähetteen vauvan käännytykseen kohdussa, kun ei ollut itsestään kääntynyt. Mutta käännytystä ei tarvittukaan, koska olikin sitten kuitenkin kääntynyt itse :). Ja tämä tapahtui varmaankin rv 36 tienoilla. Eilen oli muuten hänellä laskettu aika, joten täällä jännätään kovasti milloin tapahtuu:O !

Sairaalalaukkua en ole edes ajatellut vielä! Pitäisköhän? En ole päättänyt vielä vauvan kotiutumisvaatteitakaan, täytyy varmaan käydä ostamassa jotain. Olen ajatellut, että kunhan jään äitiyslomalle, niin sitten ennätän tällaisia asioita hoitaa paremmin. Sentään nyt viime viikolla ostettiin vihdoin turvakaukalo telakalla, että päästään autolla kotiin sairaalasta :).

Imetysliiviasiaa minäkin olen pohtinut. Miten sitä osaa ostaa oikeankokoiset?! No, täytyy varmaan vaan ostaa jotkut yhdet ensin ja käy sitten ostaa lisää kun tietää minkäkokoista tarvii.

Minunkin on vaikea saada unen päästä kiinni öisten vessareissujen jälkeen. Osittain johtuu siitäkin, kun vauva yleensä aktivoituu siinä liikkuessa ja aloittaa hurjat potkusarjat. Niitä on sitten pakko jäädä ihmettelemään hetkeksi :)

Eilen kävin neuvolassa. Kaikki arvot oli edelleen hyvät, edelleenkään en tarvitse lisärautaa. Painoa oli tullut 458g/vko ja sf-mitta kulkee keskikäyrällä, nyt oli 27. Vauva siis poikittain ja oli hurjan aktiivisella tuulella. Yritti doppleria karkuun, mutta saatiin sykkeet mitattua, 156 oli vauhti. Seuraava neuvola 14.10.

Nyt olen ehkä tuntenut ensimmäisiä harjoitussupistuksia. Välillä etenkin iltaisin tulee paineentunne alavatsalle ja se vähän kovettuu. Oiskohan ne niitä?

Niin ja sunnuntaina pääsin uusille kymmenille! En ehtinyt käydä poksumassa silloin.

Nannikki 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: susupala ja jeme81
susupalalle tsemppiä vuodelepoon ja odotteluun :heart: Toivottavasti vauva viihtyy vielä masussa muutaman viikon!

imetysliiveistä: Minä olen ostanut muutamat. Oikeastaan luotan siihen, että kun esikisen aikaan ei rintojeni koko juurikaan muuttunut, n. yhden kupin verran niin samoilla mennään nytkin! Ostin siis normaalia B:tä yhden suuremman eli C:n imetysliivit! (tai noh, Changesta kun ostin nämä toiset niin kuppi on F :LOL: )
Ostan sitten uudet jos siltä tuntuu, mutta kun mitkään vanhat ei mahdu päälle, malli on niin erilainen kun näissä imetysliiveissä! siksi jo ostin liivit ja kun yhdillä ei ihminen pärjää, jos liivejään joskus peseekin :p (noh joo on mulla toi "urheilutoppi" sitten öitä varten..)

( . ) Tänne ei ihmeitä. Huomenna neuvola. Sairaslomalla olen edelleen, supistusten ja väsymyksen takia, maanantaina olisi muka paluu työmaalle, mutta enpä usko meneväni ;)

Talventähti ja pienimies 30+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Susupala tsemppiä :) ostin äsken prismasta 2 imetysliivit jo varoiksi...
sairaalakassin ajattelin pakata kun äippis alkaa mutta kotiutumisvaatteet on jo minille tiedossa kun anoppi oli ostanut name it potkarit ja sinne alle paidan :) olis mulla duudsonien pikku äijä kietaisu bodykin mutta kun anoppi pyysi niin nätisti että laitan vauvalle sitten ne hänen ostamansa :)
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Tsemppiä susupalalle, toivotaan että pikkuinen vielä jonkun aikaa viihtyisi mahassa.
Omalla kohdalla ei ole kovin suurta huolta että ihan vielä syntyisi, eilen kävin kontrollissa äitiyspolilla kohdunsuun tilanteen takia. Nyt ei ollut tapahtunut muutosta parin viikon takaiseen, itseasiassa mitta oli pari milliä pitempi kuin edellisellä kerralla. Silloin taisi olla vähän mittavirhettä siis. Nyt oli kokeneempi lääkäri ja kokeili vielä käsin kohdunsuun ja kiinni on ja kiinteä vielä. Ja mittaa siis vielä ihan hyvin, eli varmaankin päästään täysille viikoille jos ei ihmeitä tule. Välillä tosin tulee jo vähän kipeitäkin supistuksia, jos joutuu enempi jotain tekemään. Onneksi ei juuri muuta tarvii tehdä kuin hoitaa esikoista, mutta onhan siinäkin tarpeeksi, kun joutuu toista nostelemaan ja kantamaan.

Tällä kertaa otettiin taas tarkemmat mitat vauvasta ja painoarvio oli 2,1kg ja viikkoja siis eilen oli 32+2, eli hyvin kasvaa keskikäyrällä. Veikkaan että tuota painoarviota nosti se reisiluun mitta, se kun oli jonkun verran enemmän edellä kuin muut mitat. Eli pitkäjalkainen kaveri taas tulossa, esikoisellakin jalat on kokoa isommat kuin muu kroppa. Ja pojaksi varmistui myös, sen verran selvästi ne pallit näkyi :D Ja lääkärikin sanoi että ihan selkeä poika. Oli kyllä tällä kertaa huomattavasti mukavampi lääkäri mitä aiemmilla kerroilla. Ajatkin piti paikkansa, eikä tarvinnut odotella tuntia turhaan. Lopuksi laitettiin vielä makoilemaan käyrille ja ihan normaalit nekin oli. Välillä poika villiintyi ja sykkeet nousi varsin korkeiksi. Olisin kyllä voinut jäädä sinne osastolle lepäämään vaikka seuraavaan päivään, sen verran väsy tässä on ollut ja joka paikka kipeenä. Vauva on laskeutunut jo alas, nivuset on todella kipeät ollut, nyt alkaa onneksi vähän helpottamaan. Myös (ilmeisesti) häpyluu on todella kipeä ollut ja vihloo ilkeästi kun vähänkin liikkuu. Potkutkaan ei enää niin ylhäällä tunnu, toisaalta nyt on helpompi hengittää.

Kaiken hyvän lisäksi sitä on pari viikkoa kärsinyt ns. kuumista aalloista, tosi usein on ihan järkyttävän kuuma, vaikka sisällä ei niin lämmin oikeasti olisikaan. Yötkin nukun eri huoneessa, että saan nukkua ikkuna auki. Viimeks tää tuli vasta synnytyksen jälkeen, silloin tosin vielä pahempana. Nyt ei sentään herää ihan hiestä märkänä, on vaan nihkeä olo.

Sairaalakassia en ole pakannut, pitäisi sinne kait edes ne imetysliivit laittaa valmiiksi, mies kun ei välttämättä niitä sitten löydä, jos kiire lähtö tulee ja ei oo pakattuna valmiiksi. Parit imetysliivit siis löytyy, esikoisen ajalta ja niillä meinasin pärjätä sen aikaa että näkee miten imetys tällä kertaa lähtee käyntiin. Viimeksi olin ostanut yhdet liivit etukäteen ja ne oli sairaalassa mukana. Mutta ne oli ihan liian pienet, vaikka vähän kasvuvaraa niissäkin oli olevinaan. Joten ilman liivejä sitten osastolla olin.
 
Nonniiiiiii... Mistäs sitä aloittais.. :D Tänää kuiten POKS 30+0 :heart:
Kävästiin ukon kanssa Rovaniemellä lekurin juttusilla, ja tulihan se insuliini mulle loppuajaksi.. Alotetaan 4 yksiköstä joka on niiiiin minimaalinen luku että ihan naurattaa näin ammatillisesti :D
Saatiin vahvistus asiaan että tyttö on tulossa, kun sanoin lekurille että se meijän rakenneultran tekiä ei oikeen sanonu juuta tai jaata ja oli muutenki niin nyrpeä että olis ny kiva saaja varmistus.. Ja olishan se ollu shokki jos poika olis tullu ku kaverilta oon saanu kassillisen tyttöjen vaatteita :D ei sillä etteikö poikakin olis ollu tervetullut <3
Elikkäs tyttönen kasvaa yläkäyrällä edelleen ja nyt painoarvio jo 1800g. Muuten kaikki hyvin ja olivat tyytyväisiä kun paino oli tippunu alle lähtöpainoon..
Mutta Humalog insuliinen kanssa kotiin tultiin ja nyt vaan aamulla aamupalan yhteydessä pistetään 4ky:tä. Pitäis pitää sokrut alle 7 ja jos yli menee niin nostetaan annosta. Käskettiin myös seurailla myös lounaan ja päivällisen arvoja vaikuttaako niihin mitenkään.
Alko sitten seurantakäynnit LKS:ssa parin viikon välein (seuraava 2.10) ja neuvolatki on jo ollu tovin kahden viikon välein (seuraava 23.9)..

Pitäis vielä vaipat, tutit, pullot, itkuhälytin, topsit ynnä muut vielä ostella. Tytön huone alkaa olemaan valmis muuten, sain tällä viikolla keinutuolinkin sinne :) Kaappeja pitäis alkaa pesemään ja vaatteita, huoh!

Saikun sain nyt loppuajaksi, mulla kun alkaa kesäloma 30.9 niin sinne asti. Ei vaan selkä enää jaksa mutta onneks ei oo supistellu enää kun rauhassa on ollu.

Tulipahan romaani :D

tsemppiä Susupalalle, koitahan pitää vauva vielä mahassa :)

Sasseri86 ja Papunen 30+0
 
Hep. Neuvolassa käyty ja siellä kaikki hyvin :heart:

Rv 30+1
Paino - (oli siis pudonnut yli kilon, kiitos RaDi-ruokavalion ja on nyt siis vähemmän kuin vkolla 26+. Jes)
prot. ja gluk. - -
RR 118/74
Hb 115 (rautakuuri näköjään pitää sen tuossa 115 kieppeillä)
Sf 29cm
lapsivedenmäärä N
tarjonta Rt
Sykkeet + 135
liikkeet ++

Eli kaikki oli oikein hyvin. Kerroin alakulostani ja sovittiin, että neuvolan psykologi jututtaa minua ja saan purkaa sydäntäni, vaikka kerroinkin,ettei minua oikeastaan paina mikään. Olen vain välillä itkuinen ja väsynyt. :ashamed:
Noh, mutta eipä tuosta haittaakaan ole!

Muttamutta... eipä tänne ihmeempiä!

Vauvan toinen tumppu jo kudottuna ja pari isoäidinneliötä peittoa varten virkattuna =) Olen siis saanut jotain aikaan :D (Puuseppä joka kutoo ja virkkaa... :whistle: )

Talventähti ja pienimies 30+1
 
Tervetuloa uusille ja ihan asiasta toiseen, täällä on mieletön ukkonen :O

Mulla on esikoisesta imetysliivejä vielä tallella, ne on sellasia, joiden koot on S,M,L. Eli sellaisia on ainakin helppo hankkia jo nyt ja sitten nätimpiä pitsiunelmia, kun tietää kuppikoon tarkemmin. Näissä mun liiveissä siis sellainen hyvin joustava kuppi. Tylsän näköiset ne toki on, mutta käytännölliset.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, jotenkin ei tunnu vielä olevan kiire. Viimeksi vedet meni kolme tuntia ennen ensimmäistä supistusta, niin kuvittelen, että mulla on nytkin aikaa. Joskin hieman mietityttää, miten esikoisen hoito järjestyy, jos lähtö tulee yöllä.

Onko muilla vauvan liikkeet vähentyneet/muuttuneet? Mulla nyt viikkoja 32+2 ja selvästi ei vedä enää sellaista rumbaa kuin ennen. Joka päivä olen joutunut laskemaan, jotta tiedän, että liikkuu tarpeeksi. Ja siis edelleen joko perätilassa tai poikittain.
 

Yhteistyössä