Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Niinu86 Justiinsa tulin salilta ja hyvin jaksoi reenin vetää :) Tuo yksi kerta jäi välistä viime viikolla (käyn 3x/viikko), mutta aerobiset on jäänyt vähiin oksentamisen ja heikotuksen takia. Ei paljon kiinnosta lähteä pitkää lenkkiä hiihtämään tai kävelemään jos heikotus iskeekin matkalla. Kontaten kotiin :LOL: Salilla on se hyvä puoli, että sieltä voi lähteä pois välittömästi, kun siltä tuntuu. Eilen kävinkin salilla vetämässä aerobisen tyyliin "mennään sen verran kun hyvältä tuntuu". Tuntui hyvältä kun sai kropan hereille, tunnin hikoilu crossarilla, soutulaitteella ja juoksumatolla vuorotellen. Kyllä tulee hyvä olo, kun vaan saa itsensä lähtemään! Sen olen huomannut, että arkuus iskee tiettyjen liikkeiden teossa. Mm. maasta veto, jalkaprässi sekä vatsalihakset isommalla vastuksella "tuntuu aralta" vatsassa enkä niitä viitsi oikein enää tehdä. Kai se on juuri sitä, että pitää kuunnella omaa oloaan ja kehoaan ja tehdä just niin kuin hyvältä tuntuu. Onneksi ylävartalon ja reidet sekä kyykkäykset uskaltaa tehdä vielä täysillä =) Saas nähdä kuinka pitkään!

Minulla on tuo eka neuvola ja ultra myös vasta viikolla 9+4 ja mielestäni se on aika myöhään. Esikoiselta eka neuvolakäynti näytti olevan 7+3 ja nuoremmalta jo 6+6. Toisaalta on hyvä että ultra menee noin pitkälle, eipähän tarvii arpoa että näkyykö siellä mitään. On vaan ärsyttävän pitkä aika odottaa sitä ultraa, 13vrk vielä (aika tarkkaan laskettu :LOL:)!!!

Tiukunen 7+5
 
Ms. Moneypenny meillä neuvolassa myös ultrataan, sitä minä tässä odotan :) Ja siitä pari viikkoa niin on myös se NP-ultra ajankohtainen. Ihmettelin kyllä suuresti. Neuvolan mukaan mulla on vielä enemmän viikkoja..tai no sen neljä päivää enemmän ku mulla on pidempi kierto. Uskoivat kyllä, että la menee marraskuulle, kun heille selitin, että oviskin on ultrattu ja digitesteillä varmisteltu ku mulla oli Clomifen-kuuri päällä. Ja sitten puhuttiin myös mun keskeytyneestä raskaudesta ja aloinki miettiin, et aatteleekohan se et nytkin menee kesken, että turhaan vien hänen aikaansa jos näin käy.. :ashamed: Ja ehdin siinä aikaisemmassa raskaudessa käydä neuvolassakin. Tästä tosiaan vuosi aikaa. Ja neuvolantäti oli eri tyyppi.
 
moi kaikki :)

tänään oli ensimmäinen neuvola, ja ultra on varattu 19.4.. :)
niin ja laskivat mulle LA 30.10., mutta veikkaan että tulee muuttumaan vielä pidemmälle pitkän kierron takia...

tampereella on vain yhteensä kaksi ultrausta, mites muilla paikkakunnilla? onko tää ihan yleistä?

vähän kyllä hotsittais se varhaisultra, mutta taitaa maksaa yksityisellä niin paljon... ellei pääsisi jotenkin työterveyden/koskiklinikan kautta ;) onpas tää nyt jännää kun pääsi ensimmäistä kertaa puhumaan raskaudesta muullekin kun puolisolle! alkaa tuntumaan pikkuhiljaa todelta... :)


-hampula 8+1
 
huomista jännitetää, oireita ollut,etovaa oloa, ja rinnat, muutoin väsymys helpottanut jne. pelottaa vaan niin pirusti... koska voiha tuulimun. olla rask. oireet? ja vihlominen jatkunut tolla vas. puol, mutta joku keltarauhsesta mainitsi, että olis semmoista kipuilua, toivotaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hampula meidän marraskuun pinossa ei ole lokakuun aikoja ;) Itseasiassa mullakin la neuvolan mukaan se 29.10, mutta tiedän, että la on 2-3.11 oviksen ja myös varhaisultran mukaan. Itse pääsin varhaisultraan, koska oli hoidoissa ja meillä ultrataan myös neuvolassa. Itse menisin varhaisultraan vaikka yksityiselle, varsinkin jos ei tietoa oikeasta la:sta. Laske vaikka tällä laskurilla oikean kiertopituutesi mukaan: Raskauslaskuri - selvitä laskettu aika - Laskurini.fi
 
Iltaa kaikille..

Täällä vaivaa totaalinen oireettomuus Eilen vielä paleli ja nippaili mahasta, mutta nyt ei rintojen arkuuden lisäksi MITÄÄN oireita. jotenkin oon alkanut miettimään tuulimunan mahdollisuutta Olen nimittäin kaikissa raskauksissa (tämä viimeisin kkm mukaan lukien) kärsinyt voimakkaasta pahoinvoinnista, väsymyksestä ja paleluta melko lailla alusta saakka. myöskin siskon ainoa oireeton raskaus oli tuulimuna... No viim. 17.4 saa sitten varmuuden tuohon..
 
Viimeksi muokattu:
miramei no juu, ei sitä nyt mitenkään päivitellä tarviikaan, koska en kyllä siihen tätsän laskuun luota :D se on niin vaikea määritellä milloin se LA on kun kierto on ollut niin epäsäännöllistä, en osaa sanoa "tämänhetkistä" kierron pituutta. pillereiden aikaan tietty oli melko säännöllistä, mutta niiden jälkeen noup. eli, tuon linkittämäsi laskurin mukaan LA olisi 4.11. (kierto keskimääräisesti 33 päivää). saas nähä :D
 
Hei vaan kaikille!

Mahtuisinko vielä mukaan pinoon?

Kaksi raskaustehtiä olen tehnyt, ja molemmat näyttivät plussaa :heart:. Tämän aamuinen toissa-aamuista hiukan vahvempi jo :).

Minulla on ennestään kaksi lasta, joten kolmatta siis odotellaan. Takana on myös yksi karvas tippuminen tämän vuoden toukokuisista, kun sain viime syksyllä keskenmenon rv 11 (tai itseasiassa raskaus oli mennyt kesken jo rv 8+, mutta tyhjennys tehtiin rv 11). Nyt toivon hartaasti, että kaikki menisi hyvin. Viime syksynä tuntui niin kovin epäreilulta, kun ensin joutui kärsimään alkuraskauden pahoinvoinnit ja massukin jo selvästi kasvoi, ja sitten kävi kuitenkin huonosti. Lisäksi vielä kaveripiirissä syntyi monta lasta ja keväällä samoihin aikoihin oli (ja on edelleen) usean tutun ja kaverin laskettu aika. Nooh, jospa meille syntyisi sitten marraskuussa pikkuinen!

Kuukautisten mukaan laskettu aika olisi suunnilleen 24.11, mutta luulen että tuo vielä muuttuu, sillä en edes muista aivan tarkkaa edellisten kuukautisten alkamispäivää. Yritystä on kuitenkin takana jo vuosi, joten en jaksanut viime kuukausina edes pitää kirjaa yllä menkoista, etten olisi stressannut ovis- ja menkkojenalkupäiviä niin kovin. Tämä taktiikka näköjään tuottikin sitten tulosta :).

Eli listalle päivitystä:

24.11 / Veluwe / 32v / 3.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja tiunti
Tiukunen mulla oli tuossa pari viikkoa sitten viikon flunssajakso ja sen jälkeen menikin viikko palautuessa ja lähinnä lyllertäessä koirien kanssa lenkillä, happi meinas loppua isoissa mäissä (täällä niitä piisaa kun lenkkeilen vaaroilla maastossa). Tiistaina kävin juoksemassa 6km ekaa kertaa taudin jälkeen ja oli vähän nihkeetä mutta hyvältä tuntui lenkin jälkeen. :) Salilla mulla vaikuttaa jo parin viikon tauko että rauta tuntuu raskaalta, varsinkin jalat on ihan tukossa. Mietin tänään kyykkäillessä että eipä tarvii enää muutaman kuukauden päästä varmaan haaveilla sen köllykän kanssa jos tasapaino pettää :D Vatsalihaksia olen tenyt vielä ihan normaalisti, keskivartalo on mulla luonnostaan vahvin alue niin ainakaan vielä ei ole tuntunut pahalle. Varmaan sitten kunhan maha alkaa kasvamaan niin täytyy himmailla. Hävetti kyllä suorastaan tänään heikossa hapessa siellä salilla, kun pari muuta muskelimimmiä siellä reenasi aivan hirmuisilla painoilla (prässissä tyyliin 200kg) ja mulla otti pumpusta jo nuo omat tavallista pienemmät painot. :D Jospa tämä väsymys hellittäis niin jaksais taas paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiukunen1982
Tervetuloa Veluwe, ja onnea plussasta. :) :flower:

Täytyy sanoa, että ihanaa kun täällä on niin monenlaisia mammoja mukana. :)
Ihailen treenaavia ihmisiä, mulla ei kärsivällisyys riittäisi monta kertaa viikossa.

Mun "treenit" ovat kausittaisia, ja liittyvät muihin harrastuksiin, kuten marjastus, sienestys, kalastus ja metsästys. Siis hyötyliikuntaa täällä. Tulee rämmittyä lumessa, metiköissä, soudettua kalojen ja vesilintujen perässä.
Toki tulee käytyä kävelyillä pikkuisen kanssa.

Hampula pari ultraa täällä Kouvostoliitonkin suunnalla. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hampula
sharita, mä teen vuorotyötä, tälläkin hetkellä töissä. Ajattelin tehdä öitä niin pitkälle kun jaksaa, näistä tulee kuitenkin ihan kohtuullinen korvaus. Mun äitiysrahat tullaan kuitenkin luultavasti laskemaan viimeisen puolen vuoden perusteella, eli meitsi todellakin aikoo olla pääsiäiset ja juhannukset töissä.

Minäkin haluaisin olla aktiivisempi liikkumisen suhteen. Pelkään, että terkka takertuu mun painoon, ja tiedän itsekin että sitä on vähän liikaa. :( Onko yleistä, että terkka määrää ruokapäiväkirjan pitoa, niinkun naapurikunnassa menetellään? Toki ymmärrän, että kaikki on vauvan ja mun hyväksi, mutta en nyt ihan noinkaan kontrolloidusti haluaisi elää.
 
Huomenta!
Taas tikkana viideltä ylös ilman herätyskelloa ja töihin:)

Kertokaas te viisaammat miten tuo äitiysraha määräytyy? Jotenkin se lasketaan edellisen(?) vuoden tulojen perusteella tai sit jos jonkin ajan sisään noussut 20%(?)? Mites se mulla laskettais (toivottavasti pääsen siis sinne asti) jos viime vuonna mun kk-palkka on ollut 3000€ ja viime lokakuussa se nousi 3500 euroon. Nousu ei kyllä ole tuota 20 %:ia. Normaalisti en suomalaiseen tapaan puhu palkastani, mutta täällä kun ei kukaan tunne henk.koht. niin asia on eri.
 
Rosuliina äitiyspäiväraha lasketaan 2011 tulojen mukaan. Niitä 6kk tuloja voidaan käyttää, jos tulot ovat nousseet vähintään sen 20% ja se 6kk katsotaan siitä taaksepäin, kun toimitat hakemuksen Kelalle. Itse jäin edellisen kerran äitiyslomalle 4/2012 ja hain 6kk tulojen mukaan siitä syystä, että tein vuonna 2010 muutaman kuukauden ajan osa-aikatyötä tytön koulun aloituksen vuoksi. Kela kuitenkin hylkäsi hakemukseni ja käytti laskelmiin vuoden 2010 tuloja, koska tuloni oli noussut "vain" 19,5%.
 
Kiitos Aurinkoisia ajatuksia 2011 olin vielä osittain opiskelija, joten nykyiset tuloni onneksi ovat väh.20% isommat kuin silloin. Ärsyttävää jos tuo tulojen nousu jäisi noin vähän vajaaksi 20. Toisaalta ymmärrän, että raja pitää vetää johonkin. Mutta siis jotain "pelisilmää" voisi olla:)
 
Flode Onneksi olkoon!

Itsekin mietin, että milloin sitä uskaltaisi alkaa iloita sillain kunnolla tästä raskaudesta. Ehkä mun kohdalla sit ens viikon keskiviikkona jos kyytiläinen on kasvanut sitten viime viikon ultran.
Tosin, uskon, että kerromme asiasta töissä ja kavereille vasta sitten varsinaisen ultran (np) jälkeen ja silloin alan vasta tekemään hankintoja.
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Tervetuloa uudet marrasmasut!

Pahoittelut menetyksen kohdanneille! Niin monta :(

Nyt täytyy pitää lukumaratoni teidän jutuista. Huonosti olen viime päivinä ehtinyt. Sen huomasin että muillakin piti olla ultria tänään(?)
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Iloitsemisesta no tottakai iloitsen jo nyt, mutta tiedän omasta kokemuksesta ettei todettu syke takaa onnellista loppua. Ehkä sitten NP-ultran jälkeen uskallan iloita enemmän. 9.viikolla han ne kai keikkein kriittisimmät ajat on ja sen kokoiseksi se minun viime vuoden vauva jäikin :(
 
Suuret pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille.

Onnittelut taas ultrassa hyviä uutisia saaneille!

Täällä rv 5+0 ja armoton väsy iskenyt.
Meillä ikäeroa miehen kanssa 6 vuotta, naimisassa ollaan oltu 4 vuotta.
Äitiyspakkauksen haluan, vaikka kampetta riittämiin ekan jäljiltä onkin. Se vaan on niin kiva saada =)
 

Yhteistyössä