Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

2 tuntia vielä ultraan, hui!

Tämä päivä mennyt leipoessa huomisia synttäreitä varten ja pähkäilemällä työjuttuja. Ex-työnantaja yllättäin rupes hankalaksi, päätti siis työsuhteen kun kerroin raskaudesta (mulla toinen työ kyllä odottamassa, jatkuu 1.4) ja ei maksanut maaliskuun palkkaa eikä odotusajan korvausta (loppupalkka olisi pitänyt maksaa irtisanomispäivänä 15.3). Lomakorvauksen vaan oli laittanu maksuun. Odotan huomiseen asti vastausta työnantajalta, sitten otan tarvittaessa liittoon yhteyttä.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja ViiruP
Täytyy miettiä mitä tekis. Sitä ihmettelen, että työnantaja rupee mussuttamaan niinkin pienistä rahoista, kun vaakalaudalla on että asiasta tulee muheva riita. Mutta nyt siirrän ajatukset ultraan, toivottavasti sieltä tulisi hyviä uutisia...
 
Pakko tulla tänne valittamaan ja hakemaan vertaistukea. Kuvotus sen kun on pahentunut päivä päivältä kun se maanantaina alkoi... Oksentanut en ole mutta ei kaukanakaan ole ollut. Esikoista odottaessa ei ollut näin voimakas kuvotus ja ällötys, vaikka jonkin verran olikin. Mikään lämmin ruoka ei meinaa oikein upota ja entisenä leipähirmuna ei sekään maistu yhtään. Melkein väkisin olen yrittänyt syödä "fiksusti" jotta paha olo pysyisi vähän hallinassa. Nyt taas hirveä olo, sellainen krapulainen ja ainoa mikä nyt kaapista sattuu maistumaan on spagetti ja ketsuppi... :D Tähän vielä lisäksi tämä voimattomuus ja väsymys... Saako edes valittaa? :D

pupu 5+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Flode ja ellaris! Aika ihana tunne varmasti! :flower: Voi sitä riemua muistan itsekin kun esikoista odottaessa kävin varhaisultrassa 6+ jotain ja sydämen syke löytyi, kyllä oli helpottunut olo. :) Minä oon lukenut että 90% niistä raskauksista joissa sydämen syke todetaan, päättyvät onnellisesti.

Hyyppäjäinen niinpä taitaakin olla, voidaan sitten jännätä yhdessä ultrapäivää! :D

Täällä on aivan karmiva väsymys menossa, mulla on ihan puolivalot päällä ts. silmät suunnilleen roikkuu päässä. Huomenna pakko mennä ostamaan toinen pimennysverho makkariin että sen sais pilkkopimeäksi. Kyllä raivostuttaa tämmönen valoherkkyys kun on muutenkin huono uninen. :(

Oireista: Väsymys on nyt se pahin, huonot olot on vähentyneet mutta rinnat sen sijaan tuntuu turvonneemmilta. Kiukku yllättää aika äkillisesti välillä. :whistle: Olo on kuitenkin sen verran hormoneilla höystetty että tiedostaa itse ettei tässä olla ihan normaali tilassa. Välillä oli useampi päivä ettei tehnyt mieli mitään herkkuja, nyt sitten ostin illaksi sipsejä, dippejä ja karkkia kun alkoi himottamaan suorastaan! :popcorn:

Mies on nyt selvästi innoissaan ja ylpeänä tästä raskaudesta, tuntuu vieläkin ihan uskomattomalta tämä koko homma.. :heart: Varusteita varmaan sitten aletaan hommaamaan vasta np-ultran jälkeen.

Niinu & itiö 5+4
 
Meille lääkäri sanoi niinkin hurjan luvun kuin 95% raskauksista joissa varhaisultrassa löytyy vahva syke ja sikiö vastaa viikkoja, päätyy syynytykseen. Ja että se 12 viikkoa on enemmän ja vähemmän myytti, suurin osa keskenmenevistä raskauksista antaa kuulemma jo jotain viitteitä ultrassa jo tässä vaiheessa. Tietysti aina on poikkeuksia, mutta kuulemma siis yleensä näin.
 
Sandaali kuulostaa täysin realistiselta. Itse olen ajatellut niin että jokainen viikko alkuraskaudessa eteenpäin on paljon. Ja tosiaan jos varhaisultrassa on kaikki niinkuin pitää niin uskaltaa jo ajatella todeksi, että meille tulee vauvva. :)
 
No ei tullut ultrastakaan hyviä uutisia :( Ultrassa näkyi kohdun sisällä ruskuaispussi ja sikiökaiku, jonka mitta oli 2mm ja vastasi viikkoa 5+. Tänään luulin olevan 6+4. Lääkärin mielestä kaikki ok, mutta hetihän aloin pohtia keskeytynyttä keskenmenoa. Lääkärin mielestä raskaustestin plussaamisajankohdat ja sikiön viikot olivat loogiset. Ekan selvän mutta haalean plussan sain 10.3. Sitä ennen puoli viikkoa niin haaleaa viivaa, että erottui vain hyvällämielikuvituksella. Onkohan viikot oikein, seksiä harrastettiin muistaakseni n. 16-17.2.
 
Hei, kertokaa te viisaammat ja kokeneemmat että onko ollu jomottavaa tunnetta lonkassa, selkäpuolella (niinku lantioluun kohta selkäpuolella)? Tuntuu että se heijastuu etupuolelle tohon lantionkuoppaan.. Yöllä alko jomottelemaan ja nyt koko päivän aina sillontällön. Tuntuu tosi epämukavalle ja pelottaa et mitähän se on.. :/

Ja äsken tuli ekaa kertaa makuulla ollessa kylmähiki pintaan ja olo et ihan just lentää laatta..piti purra hammasta. :D

Poppari 6+2 :heart:
 
Siiri35 onpa ikävää tuo sinun työnantajasi käytös! Minä ainakin antaisin vastaiskun kun eihän tuommoinen ole laillista tietääkseni. Ja ultrasta sen verran, että sanoiko lääkäri että sinun pitää mennä uusiksi ultraan lähiaikoina? Jospa sitten asia varmistuisi. :)
 
Facebookin ryhmään jo päivittelin eilen, mutta tänne en puhelimella eilen päässyt.
Keskiviikko iltana alkoi vasemman munsarjan jäätävät kivut. Aivan kun siellä olisi olllut tennispallo. Yön kärvistelin kipujen kanssa, ja aamulla oli pakko soittaa ambulanssi kotiin. Päivystykseen käskivät kiireen vilkkaa, ja sieltä sitten KYSiin. Ultrassa löytyi tyhjä kohtu, ja vasemmassa munanjohtimessa viikkoja 7 vastaava sikiö. Hcg arvo oli 3000.
Tänään sain lääkkeen pistoksena, sitä kokeillaan josko hcg lähtisi sillä laskemaan ettei leikkausta tarvita. Seurannat viikon välein verikokein, ja toivotaan parasta, että yksiköt lähtisi laskuun.

Meille ei siis tule marras-vauvaa. Minut voi poistaa listoilta.

Surullinen ja epäuskoinen on olo. Yksi tuhannesta, ja se olen juuri minä.. Miksi :'(

Muille kovasti onnea matkaan, ja toivottavasti olen viimeinen joka tippuu listoilta..
 
Niinu86: ultraaja ei puhunut mitään uusintaultrasta, ilmeisesti koska hänrn mielestä löydös oli normaali ja raskaustestien plussaamisajankohdan mukainen. Täytyy oman mielenrauhan vuoksi harkita uusintaultraa 2 viikon päähän.

Minna88: :hug:
 
Siiri35, omat diagnoosit ei koskaan auta. Yritä ottaa rennosti. Jos masussa on elämää, niin stressi on pahasta. Jos voit, niin mene uudelleen ultraan parin viikon päästä. :hug: Sulle! ja Tsemppiä!

Minnah88...Olen pahoillani. :'( :hug:
 
Uusi odottelija ilmoittautuu. Onpa aktiivinen ketju, kiva lukea kokemuksia. Surullisiakin kokemuksia toki joukossa, voimia kaikille :(

Olen 30-vuotias esikoisen odottaja ja laskettu aika olisi 25.11. Hyvinkään sairaala synnytyspaikkana. Tänään tuli 5. raskausviikko täyteen, eli elän alkuraskauden jännitystä. Onnesta soikeana, mutta samaan aikaan huolissani vähän kaikesta. Mietin riskejä ehkä liikaakin, kun totuus kuitenkin on, että se tulee, mitä on tullakseen. Yksityinen gyne teki jo eilen ensimmäisen ultran ja näki sikiöpussin kohdussa, eli ainakin yksi riskitekijä tuli poissuljettua :)

Eka neuvola-aika on 15.4. Ystäväpiiriini ei juuri kuulu odottajia tai äitejä, mutta onneksi vertaistukea saa muutenkin. Mieheni (pari vuotta minua nuorempi) on innoissaan myös ja murehtii/stressaa huomattavasti minua vähemmän. :) Molemmat olemme toivoneet lasta jo pitkään, mutta edellisissä suhteissa kummallakaan ei ollut siihen mahdollisuutta. Toisemme löydettyämme aloimme toimia asian eteen melko nopealla tahdilla.
 
  • Tykkää
Reactions: hensq ja tiunti
Minnah88 voi surkeus, olen pahoillani :hug:

Sandaali, tuo prosentuaalinen fakta oli kiva kuulla, huojentaa mieltä :)

Aivan liian moni on tippunut jo matkasta pois, voi kun nyt ei enempää tulisi näitä ikäviä uutisia tänne.

(.) pulleaa omaa napaa taas.. Voi yrjö tätä oloa! Töissä pystyy olemaan ja kaks kertaa käyn syömässä 8 h päivän aikana mutta nää illat, voi elämä! Syödä voisin nonstoppina ja paha olo on koko ajan läsnä. Enkä saanut niitä pahoinvointirannekkeita haettua tänään, pakko käydä huomenna katsomassa josko tuossa paikallisessa luontaistuotekaupassa olis..
pupup, kyllä mun mielestä saa valittaakin. Vaikka raskaus on miten toivottu niin en jaksa uskoa että kukaan vilpittömästi nauttii siitä tunteesta että on ihan justsillään antamassa ylen 24/7 :LOL: eikä loppua näy! Ei mullakaan esikoisessa ollut näin paha, silloin oksensin vain yhden kerran. Paha olo kyllä jatkui viikolle 16 asti, että sitä odotellessa..

Vauvantarvikkeita tms. en aio vielä hankkia, mutta ostin kyllä Novitan Ipana-lehden tänään ja langat vauvan villatakkiin, peittokin alkoi kiinnostaa kun oli niin ihania lankoja.. Jos sellaista jotain aloittelis, annan sitten jollekin muulle jos ei tästä käyttäjää tulekaan. Vakaasti kyllä uskon että kaikki menee hyvin, ehkä tässä pudotaan vielä korkealta.

Raskausdementia alkaa näköjään pikku hiljaa vaivata :) En muista töissä miksi menin varastoon, mitä hakemaan, missä on mun avaimet, jätin aamukahvinikin, siis jättilatten, kotiin kun lähdin ajamaan töihin, työavaimia on haettu jne.. Lisäksi ajan autoa nykyään miten sattuu enkä tajua välillä minkä värinen se liikennevalo oli, lisäksi mikään ei pysy käsissä ja olen kankea kuin sahapukki :) Mitäköhän tästä vielä kehkeytyy kun alkaa olemaan massua?

Mukavaa viikonloppua kaikille marraskuisille ja onnea vielä teille joilla oli hyviä ultrakuulumisia!

Ms. Moneypenny 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
Anna_bella tervetuloa! :):flower:

Ristiriitaisin tuntein mennään jokainen päivä. Ihania uutisia ja toisaalla niin huonoja.

Mulla oli tänään siivouspäivä, ja isäntä ihana tamppasi matot. :)
Tuli sitten puhe tästä masuasukista. Isäntä:" Kaksi, no onko se sitten siinä?" CHE?!? Tuli nimittäin puun takaa. Itse halunnut kaksi lasta, ja isäntä sitten ilmeisesti enemmän?
Sanoin ainakin tämä, ja jos tullakseen niin ei mulla sitä vastaan. :) :heart:
 
Minnah88, olen kovi pahoillani :(

Täälläkin huonoja uutisia. Iltapäivällä alkoi kovat kivut ja todella runsas vuoto jonka mukana tullut isoja hyytymiä. En jaksa uskoa että tuolla enää ketään on. Pääsin joten kuten autolla ajamaan kotiin, välillä piti pysähtyä kaupan vessaan kun vuosi niin runsaasti ja vuotaa edelleen. Särkylääkkeet onneksi vievät kipua pois. Ollaan lähdössä lomamatkalle ensi viikoksi enkä oikein tiedä mitä tekisin, pitäisikö käydä jossain tarkistuksessa vai varautua vain kipulääkkein matkaan.. Naistentaudeista sanoivat että voi itse seurailla tilannetta ja neljän viikon päästä pitäisi raskaustestin näyttää negatiivista. :(
 
Minnah olen pahoillani, jaksamisia! :hug:

coffeeBreak todella ikävä tilanne, kun ensin on siinä uskossa että siellä toinen vielä on hyvässä hapessa! Kylä harmittaa sinun puolesta kovasti. Jaksuja!! :hug:

Voi että kyllä raivostuttaa tämä kellon tarkka 6:30 herääminen, vaikka sais nukkua ettei kukaan ole herättämässä. :kieh:
Tänään pitäs käydä ratsastamassa kasvattivarsaa ja sitten suunnata kaupunkiin miehen kanssa. Onko täällä muutenn muita heppatyttöjä? Mulla on ollut kolme omaa hevosta, kaksi viimeisintä fwb-tammaa oli silloin kun aloitin opinnot ja myin ne pois silloin kun hain kouluun. Periaatteessa tänne meille pystyis rakentelemaan tallin pihaan, tonttia on reilu 6ha.. mutta homma on niin suuri oman hevosen pitämisessä omassa pihassa että ei ainakaan ihan lähitulevaisuudessa. Sitten eläkepäivinä vois :D

Sitten vielä kysymys: minkä kokoisia sinä/miehesi olitte kun synnyitte tai jos teillä jo on lapsia niin mitä kokoluokkaa on tullut? Minä olin n.4kg ja 52cm pitkä syntyessäni (tällä hetkellä n.170 pitkä) ja mies syntyessään jotain 4,3kg ja 53cm.. (nyt 192cm pitkä) eli voisin omalle kohdalleni odotella aika isoa pakettia ellei ihme tapahdu.. Ainoa vaan että esikoinen oli 48cm ja 3280g (esikoisella siis eri isä) ja lääkäri sanoi että ei olis paljon isompi mahtunut tulemaan.. Eli aion ottaa hyvissä ajoin tämän puheeksi sitten, en haluaisi mihinkään hätä sektioon jos joudutaan leikkaamaan.

Niinu & itiöinen 5+5
 
Coffeebreak ja Minnah88 osanotot täältä! : /

Ms.Moneypenny mä en ollut kuullutkaan novitan ipana-lehdestä! kiitti vinkistä :) mulla on tän raskauden myötä neuloosi pahentunut entisestään.. nyt opettelen tekemään vauvalle villahousuja. Peitto on myös kesken, se on tosin menossa lahjaksi miehen siskon perheelle (la kk:n päästä) löysin jostain vuoden alun käsityö-lehdestä ohjeen, josta kyllä lopulta otin vain mitat ja sovelsin muuten. Ihanaa <3

Omia oloja.. tissit on kipeet ja isommat, toppeja jotka sopivat on enää 3 ja niistä vain yksi jotenkin tukeva. Tänään siis varmaan luvassa urheilutoppishoppailua suuremmassa koossa :p väsymys päivän tauon jälkeen palasi takaisin. Olo on hyvä, eli ei juuri kuvota tai mitään muutakaan :)

tsemppiä kovasti kaikille olojen kanssa taistelijoille ja toivotaan tosiaan, että kaikki loput kyytiläiset pysyisi matkassa :) !!!

Tiunti 5+6
 

Yhteistyössä